Print Pagina | Close Window

Waar ben je nu mee bezig

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=17975
Print Datum: 21 November 2025 om 09:13
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Waar ben je nu mee bezig
Bericht van: creavon
Onderwerp: Waar ben je nu mee bezig
Datum bericht: 07 November 2010 om 20:34

Misschien een rare vraag, maar ....

mischien zijn er meer mensen die het leuk vinden waar je nu mee bezig bent.

Of gewoon ff lekker vertellen wat je gedaan hebt. Misschien trap ik wel een open deur in omdat een onderwerp als dit niet van de grond is gekomen. Dan zou ik zeggen....verwijder het maar weer. Even goeie vrienden.

Ik ben op dit moment een girafje aan het haken. En al zeg ik het zelf....het wordt een snoepie. Bedoeld voor de kleinzoon van een hele lieve vriendin die bij oma en opa zijn eigen junglekamer gaat krijgen. Sssst....ze weet het niet Verder ben ik hier veel online. Omdat ik nog niet zo heel lang (sinds de zomer) haak ben ik helemaal verzot van jullie leuke patroontjes. Heb inmiddels al een leuke map aangelegd en echt....weet gewoon niet wat het eerste te maken. Hoewel....nu eerst lekker met kerstdingen aan de slag. Heerlijk die sfeer van Kerst in huis. 6 december ga ik helemaal los. En als het klaar is....mogen jullie meekijken wat wij hebben gemaakt. Of jullie moeten erg nieuwsgierig zijn....dan kan ik wel een foto plaatsen.

Groetjes van Yvonne

Antwoorden:
Bericht van: amandel
Datum bericht: 07 November 2010 om 21:17

Geen rare vraag hoor,  ik heb net de visite de deur uitgelaten. Ik had grote plannen vandaag, maar daar is weinig van terecht gekomen.

Ik brei op dit moment sokken althans dat probeer ik voor Dorcas, kindertjes in Roemenie, lekker bij de TV. En ik wil graag aan mijn kerstkaarten verder, borduren,knippen en plakken.  Oh, ik wil ook nog zoveel te doen,.

Groetjes irene

-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.

Bericht van: Barones
Datum bericht: 07 November 2010 om 21:29
Ik ben bezig met een kindervestje aan het breien. Ik ben
bezig om een leuk boek te lezen. ( De Godmother in Panama).

-------------
x_3bc1bd1f

Bericht van: Jolanda_25
Datum bericht: 07 November 2010 om 23:05

Net een vestje voor de baby-born afgemaakt. Zaterdag voelde ik me niet zo top dus de hele dag (!) gehaakt, 1 vingerloze handschoen af..vandaag begonnen met de 2e van het paar! (verder ligt er nog een muis die in elkaar moet, een sjaal halverwege en een lampenkap onafgemaakt ;-)).

Al met al, genoeg te doen!

-------------
Groetjes Jolanda

Bericht van: Lintequess
Datum bericht: 07 November 2010 om 23:07
Ik ben vandaag weer begonnen aan het theeserviesje. In de praktijk waar ik werk staat al een setje maar mijn collega van de andere praktijk (we hebben er namelijk 2) wil ook graag een theeserviesje voor de kindjes. Heb ook het idee dat het nu beter lukt dan de 1e keer.

Datum bericht: 07 November 2010 om 23:43

Oh wat klinkt het heerlijk bekend. Allemaal druk druk druk. We willen zoveel en ook al zeggen ze dat wij vrouwen kunnen multitasken....we kunnen toch maar 1 ding tegelijk MAKEN, ook al kun je breien en tv kijken

Ik vind ook zoveel dingen leuk, Schilderen, haken, kaarten maken, powertexen, met hout klungelen en...en...en..... Maar de meeste dingen komt gewoon niets van als je ook nog een huishouden met 2 studerende kids en een echtgenoot hebt. En dan ook nog een baan van halve dagen...Daarnaast ook nog een leuk forum voor 45+ waar ik moderator ben en heel veel lieve "vriendinnen"heb en dan speel ik ook nog Farmville en Frontierville op de pc. Keuzes keuzes keuzes

Tja en nu dus nog een verslaving...jullie volgen in jullie hobbyperikelen. En oh wat vind ik dat ook weer leuk.

Toch ga ik nu afsluiten en mijn bed opzoeken, morgenochtend wacht de baas weer op me.

Welterusten allemaal.

Bericht van: momopoyolo
Datum bericht: 08 November 2010 om 00:49

Ik heb vanavond opgepast bij mijn kleindochter en het boek "100 bloemen" meegenomen en wat bloemetjes gehaakt.  Ook het eerste deel gezien van de Millenium trilogie [mannen die vrouwen haten] naar de boeken van Stieg Larsson: Die wil ik dus alle drie lezen en alledrie de films zien.

Ik heb twee tassen liggen, gehaakt van videotape, die nog gevoerd moeten worden.

Ik heb bij het opruimen van het huis een zak met gehaakte lapjes gevonden [geen idee wat daar de bedoeling van was, toen, indertijd] en die ben ik nu aan elkaar aan het maken, voor een kussenovertrek.  Er liggen ook nog twee halfklare poppen van vroeger.

Ik wil nog wat kussenovertrekken maken, maar ik heb even niet de geschikte ritssluitingen.  Wel lapjes, en resten garen en frutsels en meer plannen dan tijd.

-------------
Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/

Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 08 November 2010 om 06:02

Ik ben nog steeds bezig met de bruidsjurk voor Barbie, heb het pak voor Ken klaar, maar tussen door even een Barbie jurkje gebreid en een klein sneeuwpopje na het patroon van Grietje.

Moet echt verder met de bruidsjurk, maar ik moet een petticoat maken en breien gaat meestal wel goed maar een petticoat maken is toch heel wat anders, ik heb er al een helemaal verknipt.

Groetjes, Lidia

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 08 November 2010 om 09:24
Juist een sjaal afgebreid ,en aan een warme wintertrui vbezig voor een vriendin

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: tootjeko
Datum bericht: 08 November 2010 om 09:34
Ik ben met 3 sjaals tegelijk bezig, 1 voor een lieve vriendin, 1 voor mezelf en 1 nog zonder bestemming.
Verder is het hier de komende dagen wasdag, we hebben gisteren de camping afgesloten en dat brengt altijd een hele berg wasgoed mee.
Maar zo ga ik eerst lekker met 14 honden aan de wandel.

-------------
Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">

Bericht van: tikoes
Datum bericht: 08 November 2010 om 09:48
Ik ben bezig met een sjaal, kerstbomen, kerststal, engeltjes, slabbertjes en poezenpannelappen. Ik vind het fijn om ook bij de tv te breien of te haken met gemakkelijke werkjes. De tel werkjes zijn voor overdag.

Leuk topic.

Bericht van: ilyani
Datum bericht: 08 November 2010 om 10:57
ik ben bezig met het samen haakproject van het
haakkransjehyve; rainbowkitty. daarnaast maak ik een
dolfijn voor mijn dochter, er ligt nog een paardje dat nog
lang niet klaar is. en ik ben begonnen met een schaapje
voor een kindje dat gedoopt word binnenkort moet dus snel
af

-------------
groetjes miranda

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 08 November 2010 om 11:14

ik ben nog een paar spulletjes voor de markt volgende zaterdag aan het afwerken, knopje hier en daar aannaaien en zo en inpakken natuurlijk...

Prijzen is gebeurd, corry kwam hierbij helpen...

Nu zag ik net een dikke bol 100% wol liggen, dus misschien haak ik nog een mutsje voor India, kan niet veel doen met m'n nek, maar een toertje af en toe ga ik toch maar proberen... Voel me zo 'n beetje "rusteloos" omdat ik voor de markt niks meer ga beginnen nu... Maar zo'n piepklein musje als therapie lijkt me niet verkeerd!

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 08 November 2010 om 11:56
Ik ben met een trui voor mezelf bezig (haken en breien) maar alles staat een beetje op een laag pitje met mijn schoonmoeder in het ziekenhuis

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 08 November 2010 om 12:19
Ik ben even nergens mee bezig. Heb namelijk last van hoge bloeddruk en heb ontzettende hoofdpijn erbij. Dus alles staat even op een heel laag vuurtje.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 08 November 2010 om 12:46
ik ben nog steeds bezig met een sjaal.
en ik ben bezig met een pokemon figuurtje: horsea
en voor mijn dochter een hond met lussen. heeeel veeeel
lussen

-------------

Bericht van: Jips
Datum bericht: 08 November 2010 om 12:53

Leuk topic!

Qua handwerken ben ik met de laatste zwarte pietjes bezig (breien) van het patroon dat ik van Creaans heb gekregen . Verder ben ik wokkelsjaals aan het haken voor de verkoop voor een goed doel in het verzorgingshuis. Ik kom alleen in de avonduurtjes (na 20.00) aan handwerken toe.

Ik werk 4 ochtenden in de week voor de thuiszorg, op vrijdagochtend doe ik de administratie bij mijn man en broer op kantoor (zij hebben samen een aannemersbedrijf).

Dan heb ik nog mijn eigen huis schoon te maken en mijn 2 jongens te verzorgen en naar hun hobbies en sporten te begeleiden. Zij zijn 7 en 10 jaar en de oudste is autistisch, dus hij heeft veel begeleiding en verzorging nodig.

Jullie snappen wel dat ik zo mijn dagen wel door kom!

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 08 November 2010 om 13:35
We hebben al een paar keer dit topic gehad, het is leuk om te weten wat we allemaal aan het doen zijn.

Ik zit met rooie wangen achter de laptop naast de resten van mijn lunch. Ik heb de hele ochtend in mijn hobbykamer hetzelfde gedaan als Chrisje, knoopjes en drukkers aannaaien, draadjes afhechten. Nu nog elastiek in een poppenbroekje en een halsje in een iets te wijde poncho breien en dan kan alles in de Kerstmarktdoos.

Naast mijn bed ligt deel 11, ja elf, van de fantasyserie Het rad des tijds, deel 12 ligt ook al klaar en dan is het afzien tot 13, 14 en 15 uitkomen en vertaald zijn.

Beneden in de huiskamer ligt een half gehaakt hes voor mij en een halve stola voor buurmeisje te wachten en het boek De Prendergastkronieken, van Sara May.

En op zolder ligt was die gestreken wil worden. En ik moet nog snoepzakjes maken voor 11 november.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Mia316
Datum bericht: 08 November 2010 om 13:44

Leuk allemaal te lezen wat we aan het doen zijn.

Nauw ik ben op moment bezig aan een vest aan het breien

eentje is er af en nu moet ik nog z'n zelfde alleen andere kleur breien.

dan liggen er nog 2 opdrachten klaar. Verder is karim veel bij ons en slaapt bij ons want zijn moeder heeft 2 dagen geleden een miskraam gekregen.

Ook zijn we vandaag 25 jaar getrouwd maar ja hier in egypte wordt daar verder geen aandacht aan besteed wel leuke kaartjes van uit nederland gehad met felicitatie's.

Ja en zo zijn we alemaal verschillend bezig leuk om dat te lezen

-------------

Bericht van: Karina
Datum bericht: 08 November 2010 om 14:29

ik ben op dit moment bezig met een bruidstaart te haken voor mijn dochter van 7. mijn andere dochter heeft net een gehaakte olifant gehad en is al weer bezig om een  nieuwe knuffel uit te zoeken.

Verder doe ik veel helpen op school ik ben daar overblijf moeder. Sinds ik sinds september verslaafd ben aan het haken van knuffels gaat er ook veel tijd zitten in het surfen op internet en het meelezen op dit forum.

oja wil ook nog 2 kraamkadootjes gaan haken maar ben er nog niet helemaal uit wat het gaat worden.

groetjes

Karina

Bericht van: Brei-meisje
Datum bericht: 08 November 2010 om 15:38

Leuk topic dit!

Ik zit op dit moment ziek thuis :( gister dagje rommelmarkt gestaan en daar een koutje opgelopen... enorme spierpijn en koorts.. gelukkig niet een zware verkoudheid er bij maar toch te ziek om te werken :(

Aangezien ik fulltime werk en mijn huishouding nog moet doen blijft er vaak niet veel tijd over om te breien (en ben er sinds 3 weken weer mee begonnen) maar ben bezig met de armpjes van mijn derde engeltje... hoop dat ik er zo nog wat energie voor vind.... en ik ben bezig aan mijn eerste sjaal. zitten hier en daar wat kleine foutjes  maar valt hopelijk niet te veel op!

En het word flink doorbreien om al mijn engeltjes voor de kerst klaar te hebben! heb wel weer prachtige wol gevonden voor meer kleur variatie!

Bericht van: xAnnemiekx
Datum bericht: 08 November 2010 om 17:20

Gezellig topic

Ik ben nu even aan het relaxen thuis, en moet zo weer terug naar school. Ik ben leerkracht op een basisschool en vanavond zijn de voortgangsgesprekken.

Qua haken ben ik bezig met een Nijntje voor een kraamcadeau. We hebben een doos met Nijntje boekjes gekocht en ik vond het leuk om er eentje bij te haken. Ik twijfel nu alleen nog of ik de naam van het kindje erop borduur of niet.

En ik ben bezig met het haken van schaap Floortje van Christel Krukkert. En het haken met langdradige wol gaat eigenlijk best wel goed

Bericht van: Lintequess
Datum bericht: 08 November 2010 om 18:44
Ik ben tussendoor begonnen met Sinterklaas en een paar zwarte pieten. Het theeserviesje moet even wachten.

Bericht van: Corry R
Datum bericht: 09 November 2010 om 08:51

Ik ben bezig met een trui voor kleinzoon Jelle van 6.

probeer een paar sokken te breien voor kleindochter Sylke van 9.

Hierna begin ik aan een opdracht voor een sjaal.

-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek

Bericht van: Crea-Mo
Datum bericht: 09 November 2010 om 08:53
Ik ben Barbie kleertjes aan het haken en breien. Had bedacht dat ik m'n nichtje een Barbie voor haar verjaardag wilde geven met garderobe en meubeltjes. Ze is pas in april jarig, dus ik heb nog alle tijd. Maar het is zo leuk om te doen, gewoon verslavend! Tja, vrouwen en kleding hè .

Bericht van: perle
Datum bericht: 09 November 2010 om 10:01

Ik ben bezig met een pinguin te breien,een truitje (UFO van Perlefientje) voor m'n 14 jarige dochter uit Bergere in Eclair.En een kussen in hardanger te naaien.(Fase beginneling)dwz...draden wegknippen met de bibbers.

En ben net klaar met de omslagdoek uit de Phildar acecoires (gehaakt in Malmedy van Annell)

En heb nog een WIP liggen die ik enkele weken geleden begonnen ben(12 sneeuwmannetjes breien (in Miami) maar daar die nog wat tijd hebben schuiven ze wat op)Die zijn voor in de kerstboom.Heb van die metalen nijpertjes gevonden die ik op de rug of bips kan vastnaaien zodat ik ze straks op de takken kan vastzetten.Gevonden bij de Ava(papierwarenwinkel)in goud of zilverkleur te verkrijgen.

Groetjes,perle

-------------

Datum bericht: 09 November 2010 om 12:17

Leuk dat jullie zo reageren op dit topic.

Allereerst wil ik even iemand feliciteren. 25 jaar getrouwd is niet niks. En ook al doen jullie er in Egypte niets aan, van hieruit GEFELICITEERD!

Perle ik ben heel benieuwd naar die 12 sneeuwmannetjes.

Verder allemaal heerlijke bezige bijen met net als wij allemaal tijdgebrek. Ja, want ik moet zo weer rennen naar de baas. 

Chrisje succes met de markt. Maar vooral ook veel plezier gewenst Fijn dat je hulp hebt van een medehobbydoos.

Fijne dag allemaal en misschien zie ik jullie vanavond nog even.

Datum bericht: 09 November 2010 om 12:48

Ik heb nu 8 kleine zwarte pietjes klaar en ga nu een poging wagen om van hetzelfde patroon nog 2 grotere te maken.

De verkoop in het verzorgingshuis is volgende week donderdag (18 nov) en ik zit te dubben of ik ook nog aan een nieuw project daarvoor zal beginnen........................

Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Zoveel te handwerken en zo weinig tijd. Ik moet het echt van de avonduurtjes hebben en wat uurtjes in het weekend.

Bericht van: Guests
Datum bericht: 09 November 2010 om 15:46
Ik moet vanavond héél hard een stel beenwarmers afbreien, want morgen moet ik ze al cadeau geven, oeps!

Datum bericht: 09 November 2010 om 16:02

Gister voelde ik me te ziek om te breien.. pas gisteravond weer wat gedaan en net mijn 3e engeltje afgemaakt :D nu snel nummer 4 op de pennen zetten! en dit weekend hopelijk er weer 2 af zodat ik ze weer in elkaar kan gaan zetten.

Ik brei eerst een stel en dan ga ik paar uurtjes zitten om ze helemaal af te maken :D

Datum bericht: 09 November 2010 om 19:30
Deel 11 van Het Rad des Tijds heb ik uit, ik ben al aan 12 begonnen. Net een haak/breisjaal, armwarmers en een pet afgemaakt, te laat voor de Kerstmarkt, dus ik ga ze zelf gebruiken.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: perle
Datum bericht: 09 November 2010 om 20:01
Originally posted by creavon creavon wrote:

Leuk dat jullie zo reageren op dit topic.

Perle ik ben heel benieuwd naar die 12 sneeuwmannetjes.

Oeps!!!!!!Ik zeg sneeuwmannen maar het zijn eigenlijk sneeuwballen met armen en benen en een mutsje op.

Hahaha!!!Maar is veel wits aan en daardoor zeg je snel sneeuwmannen.Oeps dus!Perle.

-------------

Bericht van: pippie
Datum bericht: 09 November 2010 om 21:01
BRei op dit moment een kabeltrui(tje) voor klein-
zoon van 11.......maanden.
Als ik zover ben, moet ik er in rits inzetten.
Heb ik nog nooit gedaan in breiwerk.
Hoop dat het een beetje netjes wordt.

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 09 November 2010 om 21:05
ik ben, tussen de Hobbydooslees&mailbedrijven door bezig hoesjes voor tissues & mobielekes te haken, voor de verkoop tbv het KWF (kerstmarkt&najaarsmarkt)  maar als jullie zo door blijven gaan met linken&patronen&gezellige mails sturen komt er niet veel uit m'n handen  ;-)))))))

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Bericht van: creaans
Datum bericht: 10 November 2010 om 12:49
Ik ben een paddetoel tasje aan het haken, opdracht.
En sokken aan het breien.

Datum bericht: 25 November 2010 om 23:35
Aangezien ik het even gehad heb om engeltjes te breien... (moet ze maar in elkaar gaan zetten) ben ik aan een klein nieuw projectje begonnen... ik heb van een hobbydoosje (sorry ben even kwijt wie het was ) scans gekregen van een boekje over knuffeltjes... daarin stond ook dat je van een sjaal een knuffel kon maken... nu vond ik in mijn kast 2 sjaals die ik ooit gebreid had (zagen er niet uit:P) en heb op eigen idee geknipt en in elkaar gezet en er is een lief klein beertje geboren!!! Nog niet helemaal klaar dus foto's volgen nog moet de armpjes en het gezichtje nog afmaken.. helaas is de avond gevlogen en volgt morgen een werk dag dus snel afsluiten!

Bericht van: smimske
Datum bericht: 26 November 2010 om 09:12

Ben of moet eigenlijk nog 2 pietjes bijmaken voor mn neefjes en nichtje...was ze een beetje beu dussssss ben begonnen aan de kerstelf. Mijn eigen kinderen willen de poppen van south park, ik wil eigenlijk ook nog barbiekleertjes haken en en en en ....

Ben ook werkelijk gestart nu met het reintergratie-buro, op zoek naar een passende,leuke baan voor later als ik groot ben. Ook druk bezig om met kleine stapjes het huis op te ruimen en mijn zoon te verhuizen naar de zolder en mijn eigen kamertje te creeeren....

Carnaval voor JongNederland is ook al weer volop aan het voorbereiden en vraagt ook mijn tijd en aandacht, heb ook al weer volop plannen voor mijn kostuums........Ook ik dus druk,druk,druk..maar wel heel leuk allemaal!!!

-------------

Datum bericht: 26 November 2010 om 11:02
Breimeisje, kun je zomaar in een breisel knippen of moet je dat zigzaggen? Gaat het niet ladderen?

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 26 November 2010 om 12:56

Ik heb 3 mutsjes af voor India en moet nu beslissen welke kleur de breitas gaat worden. Die wil ik gaan maken! Dus vandaag of morgen even Saskia bij de Wibra halen.

Ik ga denk ik toch voor lichtrose.......of..... 

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.

Bericht van: Marlan
Datum bericht: 26 November 2010 om 13:26
Waar ben ik mee bezig eigenlijk te veel om op te noemen

Vilten sleutelhangers 3 verschillende te gelijk

1 paar sokken de eerste haast af

1 mohair wikkelsjaal.

en omdat ik dit leuke forum ontdekte de patronen van mijn harde schijf aan het sorteren en wil ook nog even op zolder zoeken naar wat patroon boekjes.

-------------
groetjes Marlan

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 26 November 2010 om 13:30
Ik ben op het moment de gang aan het schilderen zodat we in het weekend kunnen behangen. Verder ben ik mijn breimachine aan het uit vogelen. Heb ik nog een sjaal voor mijn werk op de pennen staan en ben ik uit het boekje van Christel Krukkert de kikker met zwemband aan het haken.
Nu ik dit zo lees ben ik eigenlijk wel verbaast dat ik ook nog naar mijn werk ga en het huishouden doe.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: hbootsman
Datum bericht: 26 November 2010 om 14:48
Even zien, op dit moment zoals gewoonlijk meerdere projecten waar is steeds een beetje aan werk.

Een gebreid konijn voor de winter, met schoentjes en een truitje aan erg leuk
Mijn gehaakte draag die nog HEEEEELLL veel schubben moet en waar ik een beetje tegen op zie.

Datum bericht: 26 November 2010 om 17:39

de eerste sok aan het haken, valt reuze mee, patroon is zeer duidelijk! (bedankt, leentje!)

Datum bericht: 26 November 2010 om 23:03
Ben een trui voor mezelf aan het maken die voor een deel gebreid en een deel gehaakt moet worden. Het breien is gedaan, maar nu ben ik de mouwen aan het haken en dat kost meer tijd dan ik had ingeschat/verwacht. Maar hij komt af en dan zal ik hem op het forum tonen. Tussendoor wil ik ook nog proberen een losse col voor mijn dochter te breien. 

-------------

Bericht van: mimisa
Datum bericht: 27 November 2010 om 09:04
Ik ben nog met zoveel dingen tegelijk bezig. Er ligt nog een half konijn, een gordijn met het Twentse ros, een troetelbeer en een sjaal. Maar breien doet zeer aan mijn arm. Denk dat ik vandaag maar eerst het konijntje maar afmaak, die ligt er al zo lang

-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin

Datum bericht: 27 November 2010 om 10:56
Ik heb twee mutsjes voor India op dezelfde pen staan, dat geeft het idee dat ik sneller opschiet.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Mistig
Datum bericht: 27 November 2010 om 10:59
Ben restjes dikke katoen aan het opmaken/haken. Ik maak er maar pannelappen van, iets anders is eigenlijk niet mogelijk.

-------------
Bloei daar waar je geplant wordt.

Datum bericht: 27 November 2010 om 17:52

Ik heb de laatste hand gelegd aan gehaakte kerstman. En be nu op zoek naar een patroon voor een dolfijn.

De komende tijd ga ik me lekker op gezin, huis en hobby storten. Ben helaas te lang doorgelopen en nu overspannen verklaard door de arts. Tja, zoiets gebeurd...het overkomt je gewoon.

Datum bericht: 27 November 2010 om 18:08

Creavon: sterkte de komende tijd. Niets zo lekker als therapeutisch handwerken, zeg ik altijd tegen mijn man!

Ik ga vanavond aan mijn breitas beginnen. Ik heb 3 mutsjes voor India af.

-------------

Bericht van: creaans
Datum bericht: 27 November 2010 om 18:37
Ik heb een leuke uitdaging, heb een bestelling voor
5 sneeuwpoppen en 5 olifanten van handdoeken.
Is zo leuk om te doen!

En sokken breien voor de kleinkinderen voor in de laarzen
van maat 32 tot 42.

Bericht van: amandel
Datum bericht: 27 November 2010 om 19:12

Wat is het toch leuk, om te lezen waar iedereen mee bezig is. En Creaans,

wat leuk je sneeuwmannetje en je olifant.

Zelf ben ik bezig met het breien van een trui, voor roemenie.

En ik ben rubber mallen aan het maken, niet lachen, om zeep te gieten. Ik kan zo,n mal kopen natuurlijk, maar 12,95 had ik er niet voor over.

Het lijkt wel een rubber fabriekje hier, ik wil graag babyzeepjes maken en ik hoop dat het lukt. Ik had 2 baby,s als zeepje en heb die met vloeibare rubber gegoten daar kan het zeepje 1 keer tegen maar werd niet mooi. Ik had in de mal modelgips gedaan en mijn man heeft als een ware beeldhouwer er een baby van gemaakt.  Die moeten op de luiertaart voor onze kleinzoon als het lukt.

En ik ben aan het rijmen, gelukkig hoef ik maar 1 rijm te maken en vind dat meer als genoeg. Nu ben ik met een muts bezig ook voor Roemenie. Er liggen nog kerstkaarten te wachten op hun afwerking poehhhhhhh , het is niks als je hobby,s hebt.groetjes irene

-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.

Datum bericht: 28 November 2010 om 09:58

Ik ben aan mijn breitas begonnen. Ik vind het niet lekker breien. Wat een gedoe zeg, 3 steken uit 1 steek maken en dan 3 tegelijk averecht breien, pfffffffffffffffffffffffffffffff

Ik ga het nu op de rondbreipennen zetten, misschien werkt dat lekkerder, omdat ze korter zijn. Wie weet...

-------------

Bericht van: Lenthe
Datum bericht: 28 November 2010 om 11:26

Ik ben een grote Eland aan het haken (50 cm als hij zit 25 cm.)

Erg  leuk  om te doen

gr Lenthe

Datum bericht: 28 November 2010 om 16:40

Ik ben sokken aan het breien,bijna klaar met de tweede van een stel.

En een poncho aan het haken voor m'n kleindochter.

-------------

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 28 November 2010 om 18:35
Originally posted by creaans creaans wrote:

Ik heb een leuke uitdaging, heb een
bestelling voor
5 sneeuwpoppen en 5 olifanten van handdoeken.
Is zo leuk om te doen!

<a rel=nofollow
href="http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3259223.html"
>
65869-510.jpg"> <a rel=nofollow
href="http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3259225.html"
>

65945-590.jpg"></a>

En sokken breien voor de kleinkinderen voor in de laarzen
van maat 32 tot 42.

wat leuk die olifant.
is daar een boekje van om dat zo te maken?

-------------

Datum bericht: 28 November 2010 om 18:57

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Breimeisje, kun je zomaar in een breisel knippen of moet je dat zigzaggen? Gaat het niet ladderen?

ik heb er gewoon de schaar in gezet  het is niet gaan rafelen! Ik was er eerst ook bang voor maar gelukkig niks gebeurd en daarna met gewone steken vast gezet

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 28 November 2010 om 19:27
ik ga me mentaal voorbereiden ;-) op het maken van 35 boekenleggertjes de komende anderhalve week, een bestelling via de najaarsmarkt van m'n schoonzusje in Leerdam, waar ze voor mij voor 30joero verkocht, nouja voor mij, voor het KWF dan, superblij was ik er mee maar nog blijer met die bestelling...tussen de bedrijven  door vieren we een aantal verjaardagen, heb ik een begrafenis en is de sintviering in zicht dus inkopen doen en rijmen, maar GENIETEN hoor ! En af en toe haak ik lekker aan m'n zakdoekenhoesjes met cassettetape o.a.

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Datum bericht: 06 December 2010 om 19:32

Mijn kerstengeltjes zitten bijna in elkaar dank zij mijn lieve mams! Van de week komt ze de armpjes en gezichtjes afmaken

Volgende op mijn to-do-list:

- mijn vilten kerst poppetjes in elkaar zetten

- mutsjes breien voor mijn vilten poppetjes

- sjaaltje afbreien van mijn beertje en gezichtje op beertje maken

- sjaal op de pennen zetten

haha nog genoeg te doen dus :D hopelijk deze week al veel af!

Datum bericht: 06 December 2010 om 19:46

Ik heb 1 pand van mijn breitas af en ben nu op de helft van het 2e pand.

Wat ga ik hierna doen? Tja...................  Nog geen idee eigenlijk.

-------------

Datum bericht: 06 December 2010 om 19:53
Ik heb net 2 mutsen af voor mijn dochters ook 2 paar polswarmers ivm pijnlijke gewrichten en nu staat er een sleutelgatsjaal op de pannen
Moet nog 1 want breien de andere is al klaar.

Heb in de aanvraag liggen 2 paar sokken en 2 paar polswarmers dus nog genoeg te doen

-------------
groetjes Marlan

Datum bericht: 07 December 2010 om 10:47
@ Creavon; er is een patroon naar je onderweg.
ik ben nu bezig met een telefoonhoesje voor de mobiel van
mijn dochter.

-------------
groetjes miranda

Bericht van: petra1982
Datum bericht: 08 December 2010 om 10:44

hallo allemaal,

ik ben momenteel met van alles en nog wat bezig. heb kort geleden een paar knuffels gebreid en ben nu weer bezig met mijn quilt/boxkleed te borduren. van Twinkle Twinkle Little Star. zou fijn zijn als het wat sneller ging, want mijn handen jeuken alweer om iets te breien hahahah!

Datum bericht: 09 December 2010 om 15:26

ik ben bezig aan een gebrede oranje kindertrui die er een beetje andere uit ziet dan gepland... (dat krijg je als je zonder patroon werkt!) en ik ben ook wanten aan het haken, is er eentje klaar...

dan ligt er ook nog een babytruitje dat nog in elkaar moet, maar dat is iets voor bij de tv, moet je niet teveel bij nadenken, en ook niet erg als er 100keer om mama wordt geroepen tussendoor...

Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 09 December 2010 om 15:44
ga m'n kertspeeldozen van zolder halen en allemaal weer neerzetten, ben ook nog een paar pink ribbon sjaaltjes aan het haken, een heel makkelijk patroontje, hoef ik niet bij na te denken,, m'n teddybeer moet nog in elkaar gezet worden (vind ik altijd zo'n rotwerkje) en er is nog een naakte pop die zit te wachten op kleertjes, heb er wel een dekentje overheen gedeponeerd voor de kou, en verder sneeuw vegen en nog eens vegen, bah wilde dat het weer voorjaar was, voel me altijd een beetje depri met dit weer.

-------------
lydia wijsbroek

Datum bericht: 09 December 2010 om 20:24
Lekker op de bank tv kijkend de broekjes voor mijn vilten kerstpoppetjes in elkaar aan het naaien. Lekker relaxt werkje waar ik niet bij na hoef te denken! Ondertussen wel bedenken wat het volgende project word  heb er genoeg liggen

Datum bericht: 09 December 2010 om 21:16

2e pand van mijn breitas is af

Nu de handvaten nog even breien en snel bedenken wat het volgende project wordt. Ik doe echt maar 1 project tegelijk.....

-------------

Datum bericht: 10 December 2010 om 09:46
Ik ga vandaag de trui in elkaar steken

-------------

Datum bericht: 10 December 2010 om 09:52
de oranje trui moet in elkaar, het babytruitje ook, en er moet nog een wantje...

Datum bericht: 10 December 2010 om 23:24
Nu nog de hals van mijn trui breien en dan de zijnaden en naden van de armen sluiten en dan is hij klaar. Kan ik (gelukkig) weer beestjes gaan haken. Er zijn weer genoeg collega's zwanger dus ik kan me helemaal uitleven.

-------------

Datum bericht: 11 December 2010 om 14:16
Ik maak met drie kleuren groen bekleding voor zo'n strokrans. Daar maak ik dan nu Kerstversiering voor, met klittenband, in de lente en zomer bloemen en in de herfst eikeltjes enzo.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 12 December 2010 om 09:39

trui en sokken klaar dus ga verder met sokken breien voor een vriendin en haar man

anjers klaar 16 stuks en muts gebreid.

ga verder met sokken ,achter de naaimachiene en met mijn legpuzzels.

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 12 December 2010 om 10:39

Mijn 1e breitas is af; ik zal hem later vandaag even bij mijn creaties zetten.

Ik ben nu bezig met een 2e naar eigen ontwerp in Oud Hollandse stijl!

-------------

Bericht van: tikoes
Datum bericht: 12 December 2010 om 11:02
Met mijn spirituele ontwikkeling en daarnaast met haken en breien (sjaals, poezenpannelappen, taartjes, randje haken om servet, kerststal).

Datum bericht: 12 December 2010 om 16:03

Ik heb mijn 2e breitas even aan de kant gelegd om 3 kleine kerstboompjes te breien (voor patroon zie dit draadje: http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=18512 - http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=18512 )

Wordt een cadeautje voor ouders/schoonouders en mijn schoonzus die zondag jarig is. Breit super snel en makkelijk!

-------------

Datum bericht: 13 December 2010 om 09:52

lekker opgeschoten met de truitjes, foto komt dichterbij, hihi!

mijn moeder had nog wol over van vanalles en nog wat. Wel verschillend kleurbad, maar veel hetzelfde (royal van zeeman). Dus maar even opmaken aan kleine kindertruitjes. Binnenkort heeft Phildar weer acties, dus braaf zijn en dit eerst een beetje opmaken! ben ook ingeschreven voor een afghan op ravelry, dus misschien kan ik daar ook wel wat voor reserveren? De afghan zal misschien naar roemenie gaan, denk ik, hier gaat het toch maar stuk met die viervoeters...

Heb het opmazen terug opgepakt, vind ik zo leuk! maar eerst heb je dus een truitje nodig, hihi! jammer, hé...

Datum bericht: 15 December 2010 om 11:35

proefhaken voor de vierantjes op ravelry, heb nog aardig wat dezelfde bollen van "lisa" liggen, ik benk van de Action? Ik weet het al niet meer, eerlijk gezegd... Eens kijken hoe dat haakt en wat er bij kan, want ik moet nog wit bij kopen... datzelfde merkje vind je daar niet, zijn seizoenaanbiedingen meestal, of je moet al heel erg boffen...

aan de haak dus

Datum bericht: 15 December 2010 om 16:11

ik ben gister begonnen aan een muts te breien op twee naalden

hij schiet al lekker op.. en vanavond heerlijk op de bank met een fleecedekentje er aan verder!

Bericht van: mimisa
Datum bericht: 15 December 2010 om 17:24
Ik ben nu bezig een roze konijn in elkaar aan het zetten, maar de honden laten me niet met rust en die gappen de hele tijd onderdelen van het konijn.. (zijn jachthonden dus gek op konijnen... zelfs een roze...)

-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin

Datum bericht: 15 December 2010 om 18:34
Ik ben maar even aan een beer begonnen. Voor mijn trui heb ik een rondbreinaald nodig en die moet ik eerst nog kopen

-------------

Datum bericht: 16 December 2010 om 08:44
sokken sokken sokken

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 16 December 2010 om 10:11
Trui is af nu nog het Anna deken en terug mijn hargander opgenomen

-------------

Datum bericht: 16 December 2010 om 10:16
oei nog steeds bezig met de dolfijn voor mijn dochter
maar tussendoor mooie grote bloemen gehaakt voor op de
mutsen vd meiden en met een speld erachter als broche.
vandaag komen (als het goed is) mijn boekjes van Christel
en wil het weekend nog even naar de stad (zeeman/wibra)
voor garen.

-------------
groetjes miranda

Datum bericht: 16 December 2010 om 18:12

een haakwerkje heb ik al, ik maak "reserve-granny's" om de deken binnenkort mee aan te vullen in neutrale kleuren, want 12 blokken zijn krap.

Nu nog een breiwerkje... Ik vind dat ik wel weer eens een muts mag van mezelf...  Deze middag paraplu vergeten, maar muts opzetten, tja, toch wat warm, proest...

Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 16 December 2010 om 20:14

Ik ben ook druk met sokken.

Groetjes Hetty.

Datum bericht: 17 December 2010 om 08:23

gisteren een beetje aan de klungel met vier naalden van 30cm, goh, wat is dat moeilijk zeg! maar moet er toch even dooheen, mijn kleinste rondbreinaald is net iets te lang voor sommige dingen... (mutsen vanaf de minderingen bijvoorbeeld) Ik snap in "theorie" hoe het zit, maar het lijkt of je net weer leert breien, hé... Daar ga ik maar wat op oefenen, heb mooie patronen gezien voor wanten, maar dat lijkt me nog wat te lastig nu...

Datum bericht: 17 December 2010 om 09:21
Net of je een stekelvarken probeert te aaien, hè? De naalden gaan alle kanten uit. Voor die minderingen zou je naalden van 10 cm moeten hebben.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 17 December 2010 om 09:48

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Net of je een stekelvarken probeert te aaien, hè? De naalden gaan alle kanten uit. Voor die minderingen zou je naalden van 10 cm moeten hebben.

ja, of een zeer korte rondbreinaald? Ik heb ook een heel kleintje, maar dat is echt niet handig, je weet niet hoe of waar vast te houden, lijkt wel voor kaboutertjeshanden... (en die heb ik eigenlijk ook, hihi!)

Ik vond ook continentaal breien op 4 naalden moeilijk...

Bericht van: Guests
Datum bericht: 17 December 2010 om 10:24
Poe, ik vind mijn nieuwe rondbreinaald van 40 cm al kort zat. Sowieso mis ik het dat ik een rondbreinaald niet onder mijn arm kan klemmen, haha.

Voor sokken heb ik ook vier lange naalden, kan gewoon niet zo goed met korte, dan vallen de steken er te makkelijk af...

Datum bericht: 17 December 2010 om 11:13

Originally posted by Pluk Pluk wrote:

Poe, ik vind mijn nieuwe rondbreinaald van 40 cm al kort zat. Sowieso mis ik het dat ik een rondbreinaald niet onder mijn arm kan klemmen, haha.

Voor sokken heb ik ook vier lange naalden, kan gewoon niet zo goed met korte, dan vallen de steken er te makkelijk af...

ja, ik was ook een paar keer steken kwijt...  ben maar weer aan de haak, lekker makkelijk

Bericht van: diny183
Datum bericht: 17 December 2010 om 12:13
op dit filmpje kun je zien hoe je bv kleine mutsjes kunt
breien en minderen op een rondbreinaald.

http://www.youtube.com/watch?
v=IdSpc0EZpnk&feature=player_embedded#!

verdorie het lukt me niet om een link te plaatsen, maar
even copieren en plakken.

-------------

Bericht van: Sacajawea
Datum bericht: 18 December 2010 om 16:59

Momenteel ben ik bezig met een warme das voor mijn zoon. Die is hovenier en kan buiten wel een goede das gebruiken. Ik brei hem in donkergrijs en een wat lichtere tint grijs. Daarbij gebruik ik voor het eerst de ouderwetse patentsteek en dan aan beide zijden. Dan wordt hij nog warmer en de wol voelt zo lekker aan met die steek. Verder wil ik dolgraag die kerstengeltjes breien. Ook ligt er nog een poppentruitje te wachten, maar dat kan wachten. Oh ja, ik ben ook nog bezig met een deken te haken van die leuk gemeleerde bollen van zeeman of wibra. Zodra ik een stuk aan elkaar heb gezet zal ik m neerzetten bij creaties.

Nu ben ik zo'n beetje aan 't rommelen op de pc. Beetje opruimen, Picasa opruimen en dat soort dingetjes.

-------------
Hartelijke groetjes, Carolina

Iedereen krijgt elke nieuwe dag ook weer een nieuwe kans. :-)

Datum bericht: 18 December 2010 om 18:09

Originally posted by diny183 diny183 wrote:

ik kijk straks even, bedankt! is het soms met de magic loop? Daar heb i van corry van gehoord, maar durfde er niet goed aan...

Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 18 December 2010 om 18:49

ik ben nu bezig met een gehaakte rudolph

Datum bericht: 18 December 2010 om 19:33
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

ik kijk straks even, bedankt! is het soms met de magic loop? Daar heb i van corry van gehoord, maar durfde er niet goed aan...

Chrisje,toch echt en gaan proberen,het gaat echt heel goed,ik brei wel aan de binnenkant.Continentaal gaat dat voor mij makkelijker,en verder maakt het niets uit.

-------------

Datum bericht: 18 December 2010 om 19:35

Ik ben met een paar sokken bezig,een opdrachtje.

heb een paar gehaakte klaar,nog een paar sokken in de mand,omdat dit voor ging.

ga ook aan een muts beginnen,op een rondbreinaald,Chrisje,en dan later bij de mindereingen proberen verder te gaan met de magicloop.

-------------

Bericht van: inge.v
Datum bericht: 18 December 2010 om 19:53
Eerlijk gezegd ben ik laatste weken vooral bezig met me te vervelen. Zit nl met een hardnekkige ontsteking in mijn schoudergewricht en het is me door de dokter verboden om te handwerken. Kruiswoordraadsels is ook niet te doen omdat het de rechterschouder is en ik ben dus rechtshandig. En ik geraak door mijn voorraad boeken door. Hoop van snel beter te zijn want er staan nog verschillende handwerkjes te wachten.

-------------

Datum bericht: 18 December 2010 om 22:14

sokken breien maar met mijn gdacgten bij mijn zoon die gisterochtend naar Amerika naar zijn lief wilde en vanavond pas aan kwam om 7 uur wat een reis en wat een gedoe.

Ben blij dat hij veilig is an gekomen kan ik weer rustig verder breien

-------------
Hou de eer aan jezelf

Datum bericht: 18 December 2010 om 22:50
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

op dit filmpje kun je zien hoe je bv
kleine mutsjes kunt breien en minderen op een
rondbreinaald. http://www.youtube.com/watch?
v=IdSpc0EZpnk&feature=player_embedded#! verdorie het lukt
me niet om een link te plaatsen, maar even copieren en
plakken.

ik kijk straks even, bedankt! is het soms met de magic
loop? Daar heb i van corry van gehoord, maar durfde er
niet goed aan...

Chrisje,toch echt en gaan proberen,het gaat echt heel
goed,ik brei wel aan de binnenkant.Continentaal gaat dat
voor mij makkelijker,en verder maakt het niets uit.

gewoon proberen, het is mij ook gelukt.

-------------

Datum bericht: 18 December 2010 om 22:52

Originally posted by Corry R Corry R wrote:

op dit filmpje kun je zien hoe je bv
kleine mutsjes kunt breien en minderen op een
rondbreinaald. http://www.youtube.com/watch?
v=IdSpc0EZpnk&feature=player_embedded#! verdorie het lukt
me niet om een link te plaatsen, maar even copieren en
plakken.

ik kijk straks even, bedankt! is het soms met de magic
loop? Daar heb i van corry van gehoord, maar durfde er
niet goed aan...

Chrisje,toch echt en gaan proberen,het gaat echt heel
goed,ik brei wel aan de binnenkant.Continentaal gaat dat
voor mij makkelijker,en verder maakt het niets uit.

gewoon proberen, het is mij ook
gelukt.

-------------

Datum bericht: 18 December 2010 om 23:46
Whow ik heb het een paar keer zitten kijken en ga dit zeker proberen
Lijkt me heel handig Al zal de eerste keer probeersel wel voor de pc zijn en het filmpje aan

-------------
groetjes Marlan

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net