gehaakte tas
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1826
Print Datum: 27 November 2024 om 03:46 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: gehaakte tas
Bericht van: odette
Onderwerp: gehaakte tas
Datum bericht: 01 Juli 2007 om 09:41
Wie heeft er voor mij een leuk patroon voor een gehaakt tasje. Ik heb al bij garnstudio gekeken, daar staan wel een paar leuke, maar te groot voor wat ik bedoel. Ik ben ook nog niet zo ster in het veranderen van een patroon, dus waag me daar nog maar niet aan.
Het moet voor mijn dochtertje worden, zo een tasje dat ze dan met de schouderband zo schuin kan dragen . Tasje hangt dan op de heup.
Liefst een nederlands patroon, maar een engels kan ik misschien ook wel lezen.
------------- odette
|
Antwoorden:
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 01 Juli 2007 om 10:23
Als ik vandaag nog even tijd heb, moet je tegen de avond even op mijn site kijken. Bérgen van die dingen heb ik gehaakt. Van kadolint, uiteraard, maar met wat dikkere katoen gaat het natuurlijk ook uitstekend.
Ik kan je hier wel vast een snelle indicatie geven (2 kleuren kadolint, meestal roze / lila of paars), haaknaald no. 3 Zet 15 ot 20 steken op en haak ca. 25 centimeter vasten. Sla ruim 1/3 van het lapje omhoog en sluit de naadjes met halve vasten of een festonsteek. Haak de 'flap' om met 1 toer vasten en sla een drukknoop in het midden (of 2 aan de randen). Haak een ketting van ongeveer 1,20 (even passen) en bevestig deze aan de bovenrandjes van het tasje.
Ik zal vanmiddag even kijken of ik er zélf nog een paar in huis heb (vrees het ergste !) voor een fotootje, anders wordt het in de loop van de week.
------------- A clean house is a sign of a wasted life
|
Datum bericht: 01 Juli 2007 om 10:24
Oei, bijna vergeten; ja haakt in de ene kleur, en maakt de afwerking in de andere kleur. Een bloemetje in de ander kleur erop bevestigd maakt het helemaal af. Vlindertje kan ook natuurlijk.
|
Datum bericht: 01 Juli 2007 om 12:56
Net even op je site gekeken en ik snap wat je bedoelt, misschien is het met kadolint wel zo leuk om te maken. Maar eens kijken van de week of dat me lukt.
------------- odette
|
Datum bericht: 01 Juli 2007 om 13:20
Toch nog even een vraagje, hoe rijg je nu die streepjes erdoorheen, gewoon met een dikke stopnaald??
Ben gelijk begonnen, had nog wat kadoolint liggen....
------------- odette
|
Datum bericht: 01 Juli 2007 om 15:23
Yep, gewoon met een dikke stopnaald, in de gaatjes tussen de vasten van de eerste rij. Wijst zich tamelijk vanzelf. Op mijn site staat bij het hoofstukje 'haken' een link naar een hele pagina met algemene informatie over linthaken. (Eerste fotootje rechts).
Succes !
|
Bericht van: Rubia
Datum bericht: 03 Juli 2007 om 22:15
Datum bericht: 04 Juli 2007 om 08:16
Dat is inderdaad een schattig tasje, kan me alleen geen voorstelling maken van de maat zo op de foto.
Waar kan ik het patroontje vinden? Heb jij het, mag ik dan een kopietje?
------------- odette
|
Bericht van: perlefientje
Datum bericht: 04 Juli 2007 om 13:16
Ik heb ook nog wat patroontjes van gehaakte tasjes in het nederlands liggen, zal die ook effen opsturen.
Groetjes Perlefientje
|
Bericht van: Rubia
Datum bericht: 04 Juli 2007 om 13:30
Hoi Odette,
Mailtje met patroon ontvangen?
Groeten
-------------
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 04 Juli 2007 om 13:37
....tassenpatroontjes kan ik ook gebruiken.............
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: perle
Datum bericht: 04 Juli 2007 om 13:58
Datum bericht: 04 Juli 2007 om 14:33
@ Gerda, ik heb je mailtje ontvangen. Mooi steekje is er gebruik in die tas. Ik denk dat ik die tas voor mij zelf erg leuk vind.
@ Perlefientje ook bedankt voor jouw mail.
------------- odette
|
Datum bericht: 04 Juli 2007 om 15:43
.....ja gehaakt............. dankjewel perlefientje
|
Datum bericht: 07 Juli 2007 om 11:00
Hallo,geesje!
Heb je het gehaakte tasje ontvangen van Perlefientje?
Vele groetjes,Perle
(Perlefientje is er nu niet maar zou die anders maandagmorgen zeker nog es doorsturen!)
-------------
|
Bericht van: grootkoerkamp
Datum bericht: 07 Juli 2007 om 20:10
hoi odette mag ik ook het tassen patroon. ineke
|
Datum bericht: 07 Juli 2007 om 20:21
.......Perle ik heb de patroontjes ontvangen en heb Perlefientje pm tjes gestuurd groetjes Geesje
|
Datum bericht: 07 Juli 2007 om 20:26
geesje wrote:
.......Perle ik heb de patroontjes ontvangen en heb Perlefientje pm tjes gestuurd groetjes Geesje |
Prima,Geesje!
Veel haakgenot en vele groetjes!
Ben momenteel voor eerste keer pet aan't breien en lukt super!
Doei!Perle
-------------
|
Datum bericht: 07 Juli 2007 om 20:30
.........Rubia mag ik ook jouw patroontje van de tas ontvangen gr.Geesje
|
Datum bericht: 07 Juli 2007 om 20:33
.....Perle succes met de pet doei, geesje
|
Bericht van: Leny
Datum bericht: 07 Juli 2007 om 22:46
leentje, wat een leuk idee dat haken met kado lint. Wat een leuk forum! Ik voel alleen maar dringend tijdtekort. Vooral omdat ik nog maar net begonnen ben op dit forum lees ik me suf.
Super leuk idee, ga ik eens proberen
|
Bericht van: breioma
Datum bericht: 08 Juli 2007 om 10:14
Wat een ideeen weer allemaal,heb net mijn eerste patroontje voor een tasje bij renske aangevraagd,ga me daar binnenkort ook eens aan wagen.
Groetjes Corry
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 08 Juli 2007 om 10:29
zet 'm op, corry!
|
Datum bericht: 08 Juli 2007 om 14:37
Het wordt wel leuk met kadolint, maar ik weet niet of het wel mijn ding is. Misschien hou ik de naald te stevig vast (wil een vast en stevig geheel krijgen) want ik krijg er helemaal zere vingers/handen van het haken. En dochterlief besloot dat ze toch liever een tasje van katoen wilde hebben, maar ik ben nu een knijpermandje aan het maken. Met steeds een klein stukje komt het vanzelf af.
------------- odette
|
Datum bericht: 08 Juli 2007 om 17:11
Nee, dat klopt wel, van die zere vingers. je moet het even 'in de vingers' krijgen zogezegd, en dat duurt wel een tasje of wat. Mij maakt het inmiddels niks meer uit waar ik mee haak, al is het Sisal. Het is juist mooier als je een mooi strak en stevig haaksel krijgt, maar misschien als het echt te veel is kun je beter een dikkere naald nemen ??
|
|