nu ben ik helemaal op en schaam me zo
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=18985
Print Datum: 20 November 2025 om 19:18 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: nu ben ik helemaal op en schaam me zo
Bericht van: dollydotteke
Onderwerp: nu ben ik helemaal op en schaam me zo
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 09:11
|
sorry alvast dat ik hier weer mijn misere zal opschrijven maar k'voel me enorm alleen momenteel ...ik ben het zat , echt volledig beu met m'n oudste zoon van 9. volgens mij is hij helemaal niet zwak begaafd maar kom , wat ken ik er van? ik heb de gehele kerstvakantie mijn kids hier gehad en al van dag 1 zat het er zwaar tegen met m'n oudste . we vierden kerst bij mijn schoonmoeder en al van het moment dat we de kids zijn gaan halen bij de pleegmama liep hij rond met een lip tot op de grond , om een lang verhaal kort te maken : niks was goed , het was saai , het eten was niet lekker , wat we ook deden zijn humeur verpestte echt de kerstsfeer. eenmaal thuis kregen ze nog onze cadeau's en bij al wat hij kreeg was het weer eens niet goed . de camion was niet goed want hij kan er alleen maar mee rijden , de drinktas van cars is voor baby's , pfff en als laatste , hij krijgt nooit iets leuks en we doen nooit iets leuks met hem. ik werd het zat en ben uitgevlogen tegen hem : dat hij enorm ondankbaar was , egoistisch en ik dit niet hoef te slikken , ik was zelfs zo razend dat ik hem buiten heb gejaagd ( ben er niet fier op) . ik wou hem niet meer in men huis , ik zie mijn zoon niet meer graag ...ik vermoedde dat hij voor de deur zou blijven staan maar dat was niet waar , hij liep rustig de straat verder in . ik besefte dat ik dit niet kon laten gebeuren en hij schreeuwde naar me dat hij ergens naartoe wou waar ze hem wel leuk vinden. ik vind hem ook leuk maar na zovel ondankbare daden van hem vind ik het momenteel niet meer leuk , dat is waar. na al dat gedoe wou ik hem weg , de pleegmama wou hem ook niet terugpakken dus belde ik mijn moeder op en daar heeft hij drie dagen gelogeerd. eenmaal terug thuis verliep alles weer heel moeilijk en toen besefte ik dat ik hem echt niet graag meer in mijn buurt heb , ik bekijk hem als een last en hoop nu ergens dat ook hij tot zijn 18 jaar naar een vast pleeggezin kan.nu krijg ik ook naar mijn kop verweten dat ik zogezegt hem gestraft heb met hem weg te sturen en de pleegdienst zei dat ik maar een smoet vragen om de kleinere broers waar het allemaal wel goed mee gaat even moet laten logeren zodat m'n oudste eens alleen is met ons. nou , wij zijn een gezin , het kan niet altijd hij alleen zijn en waarom moeten de kleintjes nu weer weggestuurd worden ? laat het mij dan nog proberen met hem alleen , dat gaat niet want dan weer krijg ik vele verwijten van hem .nu ben ik een slechte mama voor de dienst en pleegmama door dat geval van d ekerstperiode maar tenslotte als je hulp vraagt als het teveel word laten ze je wel stikken . het klinkt misschien schandalig maar ben het zat, zovele leugens van hem , zoveel stank voor dank , dit hoef ik ook niet te slikken. nu dinsdag moet ik voor hem op intake gesprek want ook de instantie's hebben gemerkt dat het zo niet verder kan , niet bij mij , niet op school en ook niet bij de pleegmama . hij moet naar een kinderpsychiatrie...ze zullen hem terug volledig testen en deze keer ook op zijn gedrag. ik zie er zo tegenop dat hij vanavond al terug naar huis komt voor het weekend en ergens schaam ik me zo dat ik als moeder zo over mijn eigen zoon denk maar ik kan men gevoelens niet meer bedwingen . ik weet niet wat te doen , niemand waarmee ik zuiver kan praten , ik kan nu moeilijk tegen de pleegmama zeggen dat ik men eigen zoon ni graag meer zie ,zowel tegen andere mensen . wat een dillema....
|
Antwoorden:
Bericht van: angeliquev
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 09:55
|
Meid dit komt heel bekend voor met mijn familie. Wij hebben hem uit huis laten plaatsen,hij ging naar een kindertehuis. Daar konden ze hem maar op 1 manier aan,volledig hem aan de pillen te zetten. Maar dan nog was hij onhandelbaar en werd die weer terug naar huis gestuurd,waar wij weer knettergek van hem werden. Mijn jeugd is gewoon verpest door hem en ik kan hem het niet vergeven.
Het ergste is hij heeft 4 jaar terug besloten voorgoed weg te gaan en heeft alle contact verbroken,hij liegt en bedriegt de boel aan elkaar om toch onder dak te hebben maar als die onderdak heeft gaat het weer mis in de vorm dat hij die mensen besteeld,van geld,televisies echt alles waar meneer denkt dat er wel geld in zit.
Ik hoop echt dat uw zoon nu wel de goede zorg krijgt anders ben ik echt bang voor zijn toekomst 
------------- Ik naai liever,ik brij er liever geen eind aan. (lollig bedoeld)
|
Bericht van: creabrientje
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 09:57
|
Wat vervelend allemaal. Heel veel sterkte en... er is altijd weer licht aan het einde van de tunnel.
groetjes, Abrina
|
Bericht van: Marlan
Dollydotteke
Ik begrijp je gevoel heel goed Want wat je zoon deed was inderdaad dwars liggen Dat je daar genoeg van krijg is heel normaal Geen ene mama heeft nooit een moment van ik wil je niet meer zien.
Toch denk ik zelf dat ik bij opa en oma.s zou vragen of de kleintjes daar een of twee daagjes mogen logeren Zodat ik ook dat heb geprobeerd om een goede verstandhouding te krijgen. Misschien zit er in zijn gedrag een stuk van jaloezie naar de kleintjes die wel elke dag thuis zijn Door het te proberen heb je daar dan ook duidelijkheid in.
Een knuffel voor jou en wens je heel veel sterkte
------------- groetjes Marlan
|
Bericht van: pralientje
Dat is een hele boterham voor te verwerken zeg.Maar je moet je zelf niet pijnigen hoor ,ik weet dat is niet gemakkelijk.Maar je zoon moet toch leren samenleven met het ganse gezin het draaid niet alleen om hem .Als hij nog iets uitsteek of boos is prent dan in je hoofd dat je goed bezig bent en hem geen gelijk geedt wanner hij het wil maar jij de moeder bent .Veel sterkte voor de dagen die komen en hopelijk kom jij er snel uit,en dank aan de andere die je dan wel heel graag zien
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: elizabethh
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 10:03
|
Och, wat een naar verhaal... Ik ben in elk geval blij dat er een onderzoek komt, want zo kan dit niet langer. Maar daar ben je nu op dit moment nog niet mee geholpen.
Voor jezelf is het misschien goed om even afstand te nemen. Je zit er zo tot over je oren in. Maar vanavond staat hij dus wel weer voor je deur. Zou het je lukken om eens te praten met hem. Ik krijg het gevoel dat hij schreeuwt om aandacht, al doet hij dit puur negatief. Misschien kun je het eens over een heel andere boeg gooien. Met hem vaststellen dat het op deze manier niet fijn gaat, niet voor hem en niet voor jou. Laat hem maar eens vertellen wat er volgens hem moet veranderen. En kijk wat je daarmee kunt doen. Hij hoeft natuurlijk echt niet in alles zijn zin te krijgen, maar hij moet wel het gevoel krijgen dat hij gehoord wordt en dat zijn belang telt. Het zal niet makkelijk voor je zijn, je lijkt me zwaar door hem gekwetst. Maar probeer deze gevoelens even (als het mogelijk is) op zij te zetten. Hij moet in de toekomst wel leren dat hij daar ook rekening mee moet houden, maar dat is in deze situatie voor een kind van 9 teveel gevraagd, denk ik.
Ik wens je heel veel sterkte, en echt... opschrijven geeft lucht. Heb je een goede vriendin o.i.d.? Ik zal voor je duimen!
Groet, Elizabeth
|
Bericht van: breinaald
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 10:07
ik wens je heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. ik begrijp best wel dat het je boven je hoofd groeit en dat je het helemaal niet meer ziet zitten. ik hoop voor je dat ze met een goede oplossing komen voor jouw en je zoon.
-------------
quality=
|
Bericht van: mayolijn
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 10:13
Kan niet anders zeggen dan Sterkte!
------------- *~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 10:13
Ik weet geen goede raad, want het is nogal wat, maar alsjeblieft, blijf in jezelf geloven!!!
Dit is zo verschrikkelijk moeilijk, dat het normaal is, dat het je boven het hoofd groeit. Ik wens je goede hulp toe en heel veel sterkte.
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 10:53
Ik kan niks voor je doen.
Ik herken dit niet.
Maar uit je verhaal haal ik wel dat dit niet aan jou ligt
en ik denk ook niet aan je zoon maar aan alles bij
elkaar.
Leg de schuld gevoel niet bij jezelf.
jij hebt alles gedaan wat je kon.
maar ergens houd het een keer op.
ik hoop dat jij en de rest van het gezin rust kunnen
vinden en dat jij je energie weer terug kan krijgen.
ik hoop dat de nieuwe testen wat opleveren en misschien
wel wat aan het licht brengen waarom hij zo is.
het enigste wat ik kan zeggen is dat ik jullie veel
sterkte wens en als het nodig is weet ik mij/ons altijd
te vinden. vertel alles wat je dwars zit want dat is
beter dan alles opkroppen.
-------------
|
Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 11:20
|
Dollydotteke,schrijf het aub.op,wij lezen het wel en jij wordt misschien iets rustiger als je het van je afgeschreven hebt.
Maar raad/advies kan ik je niet geven.Heel veel sterkte.
-------------
|
Bericht van: griet
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 11:22
|
ik herken het
ik zit bijna in het zelfde schuitje dan, met een jonge volwassen zoon van 20 jaar
ik heb een muur op gedroken om mij zelf tebeschermen .
Ik wens je goede hulp toe en heel veel sterkte
------------- http://www.animaatjes.nl/mini-plaatjes/" rel="nofollow">
groetjes grietje
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 12:34
|
Moeilijk hoor om zo in deze situatie te zitten. Ik kan me wel voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt. Juist omdat de instanties zo op je nek zitten en je het goed wilt doen wordt het helemaal lastig.
Ik ben het met de andere goede raadgeefsters eens. Probeer het eens op de positieve manier. Sluit je af voor zijn gemopper, zijn pruilgezicht en probeer eens alle goede kleine dingen te zien. Iets aangeven voor zijn jongere broertjes of zusjes, zonder teveel gemopper aan tafel komen, zijn halve bord leeg eten in plaats van twee hapjes, zonder al te veel gezeur een boterham naar binnen werken en beloon hem daarvoor. Uitgebreid met heel veel complimenten. En doet hij de helft goed en de andere helft helemaal verkeerd zodat je wel moet reageren? Begin dan met eerst het goede te benoemen, zeg dan dat hij het tweede gedeelte nooit meer zo mag doen maar dat je wel blij bent met de eerste helft. Zo houd hij en ook jij een goed gevoel over aan het goede gedeelte omdat je dat tijdens het gesprek twee keer benoemd hebt.
Dit is puur de theorie. Maar ik begrijp heus wel dat het niet meteen gaat werken. Dat je af en toe moe bent en het helemaal niet ziet zitten op deze manier. En dat je soms gewoon niets positiefs ziet. Maar uiteindelijk gaat het werken. Echt waar. Voor je zelf is het ook beter. Door op al die goede punten te letten en wat minder op de slechte ga jij weer de positieve kanten van je kind zien.
Heel veel sterkte. Heel veel wijsheid en heel veel kracht toegewenst.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 12:54
|
Hoi,
Heb je wel eens geprobeerd met een beloningssysteem zijn gedrag positief te beïnvloeden?
Taakjes en gedrag met hem afspreken wat beloond wordt dmv een stickerkaart met stickers en als hij bijv. 10 stickers heeft dat hij dan een beloning krijgt? Dit kan in de vorm van een cadeautje, maar je kunt ook denken aan computertijd of nintendo tijd, je moet iets bedenken waar hij van houdt.
http://www.123lesidee.nl/index.php/site/links/760 - HIER kun je allerlei soorten beloningskaarten vinden.
Ik herken heel goed hoe je je voelt en je zit nu in een negatieve spiraal, die je zelf zal moeten proberen om te draaien. Mijn oudste is een autist en een autist = een egoïst. Ik merk aan mezelf dat ik heel veel moeite heb met zijn egoïstische gedrag (wat niet bij hem hoort, maar bij zijn autisme!) en dat komt omdat ik zelf heel anders ben. Bij mij is het een ander eerst en dan pas ik! Dus voor mij is dat iets waar ik constant tegenaan loop.
Ik lees daar ook wat van terug in jouw verhaal. En het ergste is dat de jongere kinderen heel veel "last" hebben van hoe het gedrag van de oudste het gezin beïnvloedt.
Als het bij ons weer spaak loopt, komen de beloningskaarten weer op de kast. Niet alleen voor de oudste, maar ook voor zijn broertje. Het is leuk om ze samen te stimuleren het gedrag te veranderen. Mijn oudste is helemaal verslaafd aan hotwheels. Als hij 10 stickers heeft mag hij een hotwheel uitzoeken van 1,99.
Het werkt bij ons altijd! 
Wat ook belangrijk is: neem tijd voor jezelf. Al is het maar 1 uurtje zelf boodschappen doen of bij iemand op de thee. Ik ga eens in de 6 a 8 weken een dag naar mijn vriendin. Daar laad ik mijn batterij weer mee op. Ik heb dat echt nodig. Morgen mag ik weer, Jippie! 
En je mag me altijd mailen hoor, geen probleem. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, dus mopper maar lekker tegen me aan als je het even niet meer ziet zitten.
Ik heb ook een vriendin met een autistische zoon, net zo oud als de mijne. Als een van ons het niet meer ziet zitten bellen we elkaar ook. Heerlijk als het herkenbaar is bij iemand waar je mee zit! 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 16:06
Heel veel sterkte Tamara. Het is moeilijk om raad te geven als je er zelf niets vanaf weet, maar ik kan me voorstellen dat een aantal van de bovenstaande adviezen heel nuttig zouden kunnen zijn
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: Loepke
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 16:29
Heel veel sterkte meid en een hele dikke knuf!
------------- Liefs,Loepke
http://www.flickr.com/photos/hildeloepke" rel="nofollow - http://www.flickr.com/photos/hildeloepke
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 14 Januari 2011 om 17:08
Ik kan je niet van advies voorzien, ik herken het niet. Wel denk ik dat het van je afschrijven een stukje oplucht. Wat je zegt; je hebt een gezin en kan niet alleen maar op hem focussen. Zijn grillen dat niets leuk, lekker, goed of fijn is dat lijkt me erg zwaar en geef je daar niet de schuld van. Ik snap je wanhoop maar kan het niet van je wegnemen.
Ik wens je heel veel sterkte 
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 15 Januari 2011 om 00:46
|
vandaag is het weer even rampzalig verlopen maar kom , wat had ik nou ook anders verwacht? zo'n beloningskaart helpt ook bij hem niet ...twee van m'n andere zoontjes zijn mentaal en motorisch gehandicapt en de jongst is ook een autist maar zelfs de tactiek die ik bij hun problematiek gebruik helpt dan weer niet voor hem . je kan je niet voorstellen wat we allemaal al hebben geprobeerd... vandaag kwam hij nog maar thuis en ik zag al aan hem dat er weer het een en ander hem dwarslag , ik ben er gewoon niet op ingegaan maar na zo'n uurtje later word je het toch wel beu . ik geef eerlijk toe , ik heb meer aandacht besteed aan de andere broers aangezien ik hun ook alleen maar zie in het weekend maar dan krijg je telkens weer de verwijten van hem dat ik boos op hem ben . hopelijk zal het morgen beter gaan
|
Bericht van: dine
Datum bericht: 15 Januari 2011 om 09:04
Volgens mij schreeuwt deze jongen inwendig om jouw liefde en aandacht en heeft hij steeds het gevoel : ik tegenover de kleintjes. Ze krijgen in het weekend meer aandacht, zoals je zelf zegt, met als gevolg dat hij ze als concurrenten ziet en niet als broers. Je kan ook moeilijk verwachten dat je dit snel kan oplossen met 1 of ander hulpmiddel (die beloningskaart is trouwens een goed idee) en elk kind heeft zijn eigen karakter. Verwijten en vergelijkingen maken tussen de broers zijn helemaal nefast. Ik zou tijdens de dagen dat ze allemaal samen zijn toch telkens bijv. een uurtje reserveren enkel en alleen voor hem. Zonder veel tamtam en op een moment dat hij het niet verwacht, zodat hij duidelijk merkt dat jij hem graag ziet en interesse hebt voor zijn leefwereldje. Zoals, praten over dingen die hem interesseren, samen iets doen waarvan hij houdt en zeker geen verwijten meer maken. Bij dreigende ruzie of conflict zwijgen en je omdraaien, geen aandacht meer geven op dat moment. Het zal niet eenvoudig zijn en niet meteen DE oplossing bieden maar ik ben ervan overtuigd dat dit na enkele weken toch al merkbaar zal zijn in zijn gedrag. Het zal een proces zijn van veel vallen en opstaan maar alles heeft zijn tijd nodig en ik ben ervan overtuigd dat het kan lukken.
Eén feit staat vast : 'moeder' zijn ben je je hele leven...
|
Datum bericht: 15 Januari 2011 om 13:43
|
hoi dine , ook dit heb ik al geprobeerd gehad , op elke dag dat ze thuis zijn was het bij ons de gewoonte dat we op een bapaald uur iets leuks met iemand alleen deden , zowel dus ook met hem . de kleintjes genoten echt van hetgeen we samen deden maar op de laatste keren dat ik dit deed met m'n oudste merkte ik alleen maar zure gezichten op en kreeg ik alleen de antwoorden , goh zeg mama , ik heb geen zin om iets met jou alleen te doen . telkens probeerde ik hem nog te overtuigen maar zelfs een filmpje in de cinema had hij er niet meer voor over om met mij te doen . dat heb ik dus ook opgegeven , je eigen kind gaan dwingen om iets leuks met hem alleen te doen heeft ook geen effect ...
|
Bericht van: dine
Datum bericht: 15 Januari 2011 om 14:50
Daar heb je helemaal gelijk : dwingen mag je niet doen. Ik zou hem dan in eenvoudige en klare taal zeggen dat, als hij zin heeft om iets te doen, hij het zelf moet vragen maar zeker niet boos worden of lastig doen. Heeft hij geen bepaalde interesses of hobby ? Judo is bijvoorbeeld dikwijls een goede uitlaatklep voor kinderen die zich moeilijk kunnen uiten.
Het blijft in ieder geval een moeilijke zoektocht en er zijn vele kinderen (al dan niet met problemen) die hun gevoelens/liefde niet of moeilijk kunnen tonen aan hun ouders of 1 ervan. Ieder van ons zal moeten toegeven dat elk kind verschillend is en dat moeten we aanvaarden.
Sterkte Tamara.
|
Bericht van: xAnnemiekx
Datum bericht: 15 Januari 2011 om 21:10
|
Kan er niet iemand van pleegzorg thuis komen om te observeren? Waarschijnlijk kunnen de tips jullie verder helpen. Dit klinkt als een negatieve neerwaarste spiaraal namelijk...
|
Bericht van: Wille
Datum bericht: 15 Januari 2011 om 22:55
|
Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst! Ik hoop dat je mensen op je pad vindt die jou en je kindjes kunnen helpen bij deze moeilijke situatie!
Lieve groet,
Wille
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 16 Januari 2011 om 16:57
Inderdaad erg lastig. Ik kan me best voorstellen dat je even niet meer weet hoe nu verder. Heel veel sterkte en houd vol hoor!
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
|