Print Pagina | Close Window

hielspoor

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=19194
Print Datum: 16 Juni 2024 om 15:08
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: hielspoor
Bericht van: breinaald
Onderwerp: hielspoor
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 09:40

hallo dames

heb last van hielsoor al zo n 5 maanden.heeft iemand hier ooit last van gehad.moet nu naar de orthopeed voor spuiten. heeft iemand deze ook gehad en hielpen deze. zie er erg tegenop een spuit in je hak. word een beetje moedeloos dat je niet vooruit kunt(je mag eigenkijk niet lopen dan ,alleen maar rusten)

bvd jose



-------------
quality=



Antwoorden:
Bericht van: Guests
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 09:54
Ik ken iemand die het heeft maar ik heb geen idee van die spuiten. Veel sterkte ermee.


Bericht van: Lmarina
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 10:09

hallo,

Ik ken ook iemand die dat heeft en die heeft er speciale aangepaste schoenen voor. Dat helpt geloof ik wel.

Sterkte hoor.

Groetjes lmarina



Bericht van: Marlan
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 10:15
Ik heb er nooit spuiten voor gehad maar het is al zo,n 30 jaar geleden  Ben er toen aan geopereerd en heb er nadien nooit geen last meer van gehad

Heel veel sterkte


-------------
groetjes Marlan


Bericht van: dine
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 10:36
Mijn vader heeft, jaren geleden,  ook inspuitingen gehad maar deze hielpen niet echt veel. Daarna operatie en nooit meer last van gehad. Je moet er altijd rekening mee houden dat het kan terugkeren. Ik ken mensen die al enkele keren geopereerd zijn.


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 10:58
wat vervelend dat het al zo lang duurt.
ik ken het niet.
maar ik hoop voor je dat het niet al te lang meer zal duren
voor het minder gaat worden.


-------------


Bericht van: amandel
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 11:32

Hallo Jose, mijn man heeft dat ook hielspoor. Hij heeft Shockwave therapie  gehad 2 keer. Dan word je hiel verdoofd, en gaan ze er met een apparaat over heen, en word de aangroei als het ware vergruisd.  net als een nier vergruiser maar dan op je hiel of hakken.

Helpt goed. Ook heeft hij ciliconen inleg zooltjes achterin zijn schoen, dit helpt ook,  neemt de kwaal niet weg, maar verzacht wel, is lekker zacht.  Ik kan me voorstellen dat je hier tegenop ziet, en  ik hoop dat dit bij jou werkt, en wens dan ook veel sterkte, groetjes irene.



-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: marima
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 11:53

Hahaha ik dacht... hielspoor, wat is dàt nou weer voor patroontje...

Maar het gaat hier helemaal niet over handwerken!

Succes met uitwisselen van medische tips!



-------------
Marima


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 13:33
Ik ken alleen iemand die hier voor speciale zooltjes heeft gekregen en die helpen.

-------------


Bericht van: Corry R
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 14:30

Ik heb twee beginnende hielsporen,en doe nu wat oefeningetjes,zooltjes ,wat aangepast,gaat prima.

Spuiten heb ik nooit van gehoord,maar wel van gips dragen,en dan alleen s'nachts.

Sterkte ermee.



-------------
https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek


Bericht van: pippie
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 14:41
Ik heb ook nog niet van spuiten gehoord.
Mijn schoondochter heeft inlegzooltjes gekregen, helpt iets.
Een tante van mij heeft laser-therapie gehad,
dat had wel effect.
Hielspoor schijnt wel heel erg pijnlijk zijn, dus sterkte.


Bericht van: breinaald
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 15:11
zooltjes heb ik ook ,maar die doen niets af heb ook fysio gehad en medicijnen    maar niets helpt en nu begint mijn andere voet ook

-------------
quality=


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 16:47
mijn schoonus heeft het ook, soms ook heel veel last. Zij gaat zich er aan laten opereren, van spuiten nog niet gehoord...


Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 20:48

Nu ik had er nog nooit van gehoord, maar wil je wel even veel sterkte wensen.

Groetjes, Lidia



Bericht van: Keetje
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 21:53

Heb ook al een jaar of 8 hielspoor aan mijn rechtervoet.

Heb zachte zooltjes en hieltjes e.d. geprobeerd, geen medische ingrepen, werd mij afgeraden.

Heb nu sinds 2 jaar metalen inlegzolen, op maat voor mijn voeten gemaakt, en ik moet zeggen: ik weet niet meer dat ik een hielspoor heb als ik ze draag.

Maar als ik eens een dag op heel nette schoenen - zonder die inlegzolen - op stap ben geweest, dan is er geen twijfel mogelijk: het zit er nog altijd.

Het merk is fusselastic, google maar eens.



-------------
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar


Bericht van: breinaald
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 21:56

keetje bedankt

ik zaL eens even googlen



-------------
quality=


Bericht van: catharina
Datum bericht: 27 Januari 2011 om 22:19

Ik heb zelf ook een hielspoor en hiervoor gel-zooltjes aan moeten schaffen.

Wat is er gebeurt? Schijnbaar reageer ik daar helemaal verkeerd op.Ik word helemaal elektrisch geladen door de zooltjes.Het heeft ons al twee telefoons gekost en de nodige schokken die ik aan anderen heb gegeven. Niet eens noemende mijn schokken die toch steeds behoorlijk gevoelig waren.

Ik loop nu maar zonder de zooltjes en hoop dat het niet weer zo heftig word.



-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: Claire
Datum bericht: 28 Januari 2011 om 00:34
Ik heb 13 weken gips gehad tot aan de knie daarna weinig last meer gehad.

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 28 Januari 2011 om 09:24
Nooit van gehoord ik hoop dat je snel een oplossing vind veel betershap

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: mimisa
Datum bericht: 28 Januari 2011 om 09:51
Ik heb ook hielspoor. Ik heb inderdaad een spuit gehad. Is wel vrij pijnlijk maar dat duurt maar even. Het is heel erg belangrijk om de eerste dagen rustig aan te doen. Het is nu een aantal weken geleden dat ik die spuit heb gehad en nu is de pijn pas wat minder. Het is wel heel vervelend dat je niet zo lang kunt lopen of stil staan.

Heel veel beterschap hiermee en ik hoop dat de spuit helpt.




-------------


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin


Bericht van: seat67
Datum bericht: 28 Januari 2011 om 21:32

Ik heb al ruim 3 jaar last van hielspoor aan beide voeten...
Nu sinds een jaar heb ik 3D-zooltjes waarmee ik geen last heb van mijn voeten...maar idd, net wat Keetje zegt, als ik mijn zooltjes niet gebruik dan begint de ellende weer...Spuiten werden mij afgeraden.



Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 28 Januari 2011 om 23:45

IK HEB EENAANTAL JARENGELEDENER LASTVAN GEHAD.  GELUKKIG NIET AL TE HEVIG. HEB TOEN ANDERE STEUNZOLEN GEKREGEN WAARDOOR DE DRUK NIET MEER OP DE HIEL/HAK KWAM. NA VERLOOP VAN EEN TIJDJE NMNOOITGEEN LAST WEER VAN GEHAD. MAR IK WEET DAT HET BEHOORLIJK PIJNLIJK KAN ZIJN.

STERKTE EN HOOP DAT JE EEN OPLOSSING VIND.

 

 



-------------


Bericht van: Keetje
Datum bericht: 30 Januari 2011 om 11:48

José,

hoe is het nu?

groet

Keetje



-------------
elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar


Bericht van: truce
Datum bericht: 30 Januari 2011 om 12:54
Originally posted by breinaald breinaald wrote:

hallo dames

heb last van hielsoor al zo n 5 maanden.heeft iemand hier ooit last van gehad.moet nu naar de orthopeed voor spuiten. heeft iemand deze ook gehad en hielpen deze. zie er erg tegenop een spuit in je hak. word een beetje moedeloos dat je niet vooruit kunt(je mag eigenkijk niet lopen dan ,alleen maar rusten)

bvd jose

Wat je misschien kan doen voordat je er spuiten in laat zetten ,naar een podotherapeut gaan. Er zijn speciale zolen voor. Sterkte ermee. gr.Leonie



Bericht van: breinaald
Datum bericht: 30 Januari 2011 om 16:16

ben al bij de podo geweest,maar de zooltjes die ik had gekregen hielpen niet

moet morgen naar de dokter terug van de fysio om naar een orthopeed te gaan, zien wat die er van zegt



-------------
quality=


Bericht van: Judy
Datum bericht: 30 Januari 2011 om 17:11
ook lang last van gehad. Schuimrubberen zooltjes hielpen goed, waren geleend en moesten terug naar podoloog. Met aangemeten steunzolen werd de pijn alleen maar erger en kreeg ook drukplekken op andere delen voetzolen.

Na lang zoeken en tig keer terug naar een andere podotherapeut is de klacht overgegaan met goede steunzolen, 2 weken weinig lopen, goede steunende schoenen met een schokdempende zool (wolky's) en massage. Fysiotherapeut adviseerde ook om weinig tot geen koffie te drinken, ook dat heeft invloed op de pezen van vnl de voeten.

operatie alleen volgens orthopeed als er op de foto echt een hielspoor (veel kalkaangroei) te zien is. Spuiten schijn niet afdoende te helpen als oorzaken niet weg genomen worden.


-------------
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net