magic loop
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=19461
Print Datum: 20 November 2025 om 22:25 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: magic loop
Bericht van: Nellie
Onderwerp: magic loop
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 12:01
|
Ik had er zoveel over gehoord, dat ik dacht dat moet ik ook eens proberen. Op de site van Drops staat een heel handig en duidleijk instructiefilmpje,dus de rondbreinaald gepakt en proberen maar. Het leek mij wel handig voor het sokken breien, nou laat mij ze maar lekker op 4 naalden breien. wat een gedoe steeds heen en weer schuiven met die steken. Ik had uit de bieb dat boekje over 2 sokken tegelijk, dus daarom wilde ik het wel leren, maar nu ik een poging ondernomen heb kan ik zeggen, ik doe het wel sok voor sok :) Misschien dat ik het over een tijdje nog eens probeer en dan wel het gemak er van in zie, maar voorlopig dus even niet :)
|
Antwoorden:
Bericht van: willywol
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 12:28
|
Hoikes,
Ik begrijp je uitleg over het verschuiven op de andere naald hoor.
Maar toch als je continentaal breid is het veel makkelijker.
Ik werk ook maar per 1 sok,bij de korte breinaalden heb je soms na het wegsteken dat er steken zijn afgevallen dat heb ik met de rondbreinaald nooit meer.
Je ziet iedereen ervaart het anders hee.
Groetjes en succes met je volgende sokken
Inge
|
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 12:30
|
Ik heb geen idee hoe ik brei, continentaal of anders ik denk dat iedereen zo zijn voorkeur heeft voor een bepaalde methode
Nellie
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 14:52
|
Ik ben heel erg blij met de magic loop,ik kan nl.echt niet met vier naalden breien.
dus voor mij is dit een uikomst,maar ik doe maar een sok.Twee is teveel van het goede.
maar zoals je zegt,ieder heeft zo z'n eigen voorkeur.
Continentaal is met de draad links.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 17:18
|
dan brei ik anders, want ik heb de draad rechts :)
|
Bericht van: inge.v
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 18:30
Heb de magic loop net geleerd, vind het wel leuk breien. Zit momenteel te popelen om er sokken mee te breien maar moet nog de juiste rondbreinaald vinden, bij ons in winkel enkel eentje van 40cm in nr 2 en dat is veeeel te kort.
Continentaal breien leren is de volgende uitdaging maar gaat op de engelse manier (draad rechts dus) ook hoor.
-------------
|
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 18:41
|
inge.v wrote:
Heb de magic loop net geleerd, vind het wel leuk breien. Zit momenteel te popelen om er sokken mee te breien maar moet nog de juiste rondbreinaald vinden, bij ons in winkel enkel eentje van 40cm in nr 2 en dat is veeeel te kort. Continentaal breien leren is de volgende uitdaging maar gaat op de engelse manier (draad rechts dus) ook hoor. |
Natuurlijk gaat het rechts ook,maar ik denk dat het voor je schouders beter is.
je zit dan niet zo met de naald te zwabberen.
|
Bericht van: inge.v
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 19:07
Zou idd veel beter zijn voor de schouder. Rechts lukt me al, maar averechts is nog veeeeeeeeeeel oefenen.
-------------
|
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 19:53
|
inge.v wrote:
Zou idd veel beter zijn voor de schouder. Rechts lukt me al, maar averechts is nog veeeeeeeeeeel oefenen. |
Dat probleem had ik ook,en nu doe ik averechts veel makkelijker en sneller dan rechts.Het gaat je dus vast lukken,ik ben wel meteen overgestapt,en heb dus niet meer gewoon gebreid, juist om het goed te leren.Ik deed alleen iets langer ergens over.Maar soms bij drie samen en als ik moet kabelen,gebruik ik nog wel eens de oude manier.
Ook de eerste steek,van een nieuwe naald,bij de magic loop,kan je net iets strakker aantrekken.
|
Datum bericht: 11 Februari 2011 om 20:03
|
net even een filmpje gekeken over dat continentaal breien, moet te doen zijn, kwestie van wennen,
ga ik zeker ook een keer proberen, na van alles proberen kom je er vanzelf achter welke methode voor jou persoonlijk het lekkerste/prettigste werkt.
|
Bericht van: breigek
Datum bericht: 12 Februari 2011 om 08:37
ik brei mijn sokken 1 voor 1 continentaal op een rondbreinaald. beginnend bij de teen
-------------
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 12 Februari 2011 om 08:56
|
inge.v wrote:
Zou idd veel beter zijn voor de schouder. Rechts lukt me al, maar averechts is nog veeeeeeeeeeel oefenen. |
ik doe beide, haha! beetje afwisseling is toch ook goed voor je schouders? 
Ik breidus rechts continentaal en averecht "gewoon"...
Ik heb mijn naald via internet besteld, inge, als je wil stuur je maar even een pm'tje! 
|
Datum bericht: 12 Februari 2011 om 09:26
Bericht van: willywol
Datum bericht: 12 Februari 2011 om 09:57
|
Hoikes iedereen,
Mag ik even en tip^je geven.
Indien ik 3 steken moet samenbreien dan gebruik ik even de fijne haaknaald hiervoor.
Het is anders soms een hele opgave om ze er mooi doorheen te krijgen.
Groetjes Inge
|
Bericht van: breivrouwtje
Datum bericht: 12 Februari 2011 om 12:27
Ook ik brei mijn sokken op de rondbreinld.Wel 1 voor 1.Zowel vanaf de teen als van de boord.T breien doe ik rechts alhoewel ik de duitse manier ook kan.Maar dan krijg ik niet een egale steek.De lange naalden zijn hier allang afgezworen
------------- groetjes hilda
|
|