Print Pagina | Close Window

Stitch ’n Bitchdag

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Agenda Hobbybeurzen
Forum: Weet je een hobbybeurs in de buurt zet hem dan hier in.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=1950
Print Datum: 26 April 2024 om 19:26
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Stitch ’n Bitchdag
Bericht van: L33ntje
Onderwerp: Stitch ’n Bitchdag
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 09:28
Op zaterdag 3 november wordt er een nieuwe landelijke Stitch 'n Bitchdag georganieerd. Blijkbaar wegens groot succes vorig jaar. Ik ben er natuurlijk niet geweest want ik heb nog maar een week of wat geleden van het hele fenomeen gehoord, maar ben zeker van plan om te gaan ! Misschien wel met mensen van de SnB-club hier in Enschede, waar ik helaas pas in september voor het eerst naar toe kan !

Alle informatie over deze dag vind je via deze link :

http://www.stitchnbitchdag.nl/htmls/start.htm

Het is wel een takke-eind met de trein (en een ramp met de auto), maar ik wil toch proberen hierheen te gaan, want het lijkt me een geweldig evenement.

Wie komt er ook op 3 november naar Rotterdam ?



-------------
A clean house is a sign of a wasted life



Antwoorden:
Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 10:47
wil wel. hoop alleen dat ik er aan denk....


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 13:27
Ah, ik herinner je er wel af en toe aan . Moet zelf namelijk ook zorgen dat ik het niet vergeet !! Daarom heb ik er ook een link naar gemaakt op mijn website, want daar navigeer ik tegenwoordig zelf vandaan ipv via de favorieten. t Is een beetje mijn eigen startpagina geworden eigenlijk.

-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 13:29
heb in de agenda gezet dat ik in oktober even een kaart bestel


Bericht van: Polly
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 15:57

Hahah een mannencréche.

Ik zou wel willen komen maar ik kan (nog) niet breien. Wie weet, ik hou dit even open.



-------------
Groetjes, Yvonne


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 16:01
je kunt daar ook gewoon kijken. ik neem mn pennen ook niet mee. kijk gewoon rond en koop mooie wol


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 17:29
Bij SnB mag je ook haken hoor, handwerken is handwerken, garen is garen, en iedereen is welkom ! Je hoef niet je eigen entreebewijs te breien hoor. (Zou wel mooi zijn, scheelt een boel centjes .)
Ik neem trouwens m'n pennen wél mee, want ik moet zeker drie uur in de trein/bus zitten EN weer terug, wat ik - als kettingroker zijnde- niet voor niets al vier jaar bewust niet meer gedaan heb !


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: Josl
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 18:49

Lijkt mij hardstikke leuk (al brei ik voorlopig nog niet veel, maar haak wel).

WAT ben ik blij dat ik nog eens een roker tegenkom (kettingr. nog wel, net zoals ik). Zeuren "ze" bij jou in de buurt en/of thuis ook zo erg over dat gerook??

Ik woon in Berkel en Rodenrijs, niet zo ver van Rotterdam dus, maar ook hier is het openbaar heeeeeeel slecht. We kunnen wellicht met een stel "meisjes"afspreken bij Rotterdam Centraal?? Lijkt me hardstikke leuk!

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Polly
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 19:06

Ah ik snap t nu.

Misschien kom ik wel, weet nog niet helemaal. T is ook nog een tijd weg, en November is altijd een bronchitis gevoelige maand. Maar grote kans dat als ik tegen die tijd niet mn longen uit mn lijf hoest ik kom.

Lijkt mij zeker leuk om op die manier dames van hier te leren kennen.



-------------
Groetjes, Yvonne


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 22:20
nog een roker hier dames. ben wel dusdanig gestopt dat ik nog maar een paar hoef en kan zelfs dagen zonder (alleen bij moeilijke situaties, stress etc niet, dan neem ik er veel). geen 8 pakjes per week meer zoals voorheen. Heeft me heel wat moeite gekost en inderdaad stations zijn drama om zonder sigaretten te doorstaan.


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 22:31
Ik plan mijn reis gewoon zo dat ik minimaal één keer moet overstappen danwel bewust op de volgende trein wachten, bij Amersfoort of Utrecht ofzo. Scheelt je misschien een half uur op ene toch al lange reis, maar het is dan wel een prettige rook- en koffiepauze (want die schenken ze ook niet meer op de Intercity volgens mij).
Liefst ga ik met de eigen auto, maar dat is wel een hele kostbare zaak, ter plekke zal het stressen zijn om een parkeerplek te vinden, en 's avonds door het donker terug;verdwalen op heen én terugweg gegarandeerd ! Dan toch maar een paar uurtjes breien ipv roken ! Neem wel een grote zak dropjes mee ofzo. 

-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: Edith
Datum bericht: 15 Juli 2007 om 22:47
Wat betreft het parkeren: bij de Van Nelle fabriek is een groot parkeerterrein. Dus de parkeerstress valt wel mee. Maar dan kun je niet breien op weg naar de SnB-dag (tenzij je met iemand anders mee kunt rijden).


Bericht van: Josl
Datum bericht: 16 Juli 2007 om 14:13

Heb nog nooit onderweg in de auto gehaakt of gebreid. Ik denk ook niet dat mijn Kees dat gezellig zou vinden.

Als ik zelf rijd heb ik mijn handen helaas o.a. aan het stuur nodig, duszszszsz ..

groet, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 16 Juli 2007 om 14:21
dan word ik hartstikke wagenziek hahahaha


Bericht van: geesje
Datum bericht: 16 Juli 2007 om 22:05
...............jee hier nog een rookster................ik krijg stress in het lange o.v reizen maar moet wel...................en dan kan ik ook nog niet bij mijn kinderen roken (geef hun wel gelijk) zoon net opgehouden en dochter astma en heeft nooit gerookt........................ik zie wel tegen de tijd of ik ook naar SnB kom.  gr.geesje

-------------
groetjes geesje


Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 16 Juli 2007 om 23:07
De SnBgroep hier zal ook wel non-smokers zijn, dat is tegenwoordig bijna schering en inslag, en het is in de plaatselijke bibliotheek (waar ik ,inderdaad, juist om die reden al bijna vijftien jaar niet meer kom. Vroeger zat ik er uuuuuren, tijdschriften te lezen, koffie te drinken en....jawel. Tot pakweg 1990 schat ik, toen was het uit met de pret.)
Momenteel ben ik aan het afkicken van de horeca, en drink ik mijn koffie bij voorkeur thuis of bij vriendinnen. Is uiteindelijk ook veel voordeliger denk ik.
Ik hoop alleen wel dat het niet meer op stráát mogen roken (terrasjes etc) nog ver van ons verwijderd is, maar ik vrees het ergste !
Mijn ervaring is overigens wel dat het op feestjes en dergelijke vooral buiten steeds gezelliger wordt !


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: Josl
Datum bericht: 17 Juli 2007 om 08:56

Ik ben vorig jaar weer gestart met haken ook al om MINDER te roken dan ik zou doen als ik lees b.v. In de auto rook ik nooit (meer). In mijn familie rookt bijna niemand en ik word op verjaardagen en feestjes dan ook vaak op mijn vingers getikt en meewarig aangekeken.

Maar ja, ik blijf er vrolijk onder en trek me het maar niet te veel aan. Tuurlijk weet ik dat het niet gezond is en dat ik bv meer fruit zou moeten eten en dat je voor de prijs van een pakje sigaretten mooie wol kunt kopen en .....

Ik zit lekker in mijn vel EN ik heb jullie: wat wil je nog meer??

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Martine_1
Datum bericht: 02 September 2007 om 14:10

Leuk idee! Ik ga er ook zeker heen! En ik rook ook, dus kom jullie vast wel buiten tegen, haha!

Groetjes Martine.



Bericht van: breioma
Datum bericht: 02 September 2007 om 15:28
Hier nog eentje,misschien ga ik er ook wel heen!!!


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 02 September 2007 om 19:57
Ik lees net op een kaartje over de beurs dat ik onlangs gekregen heb, dat de entree 12,50 euro is. Is dat niet een beetje veel?

-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: breioma
Datum bericht: 02 September 2007 om 20:07
Al die beurzen en fairs kosten wel zo'n 12,50,dus denk ik dat het een normale prijs is.


Bericht van: odette
Datum bericht: 02 September 2007 om 21:03

Als je lid bent van een snb groep dan kan je via de voorverkoop een kaartje kopen van 10 euro.

Ik ga met een vriendin en ik wilde wel met de trein (kan ik ook breien) laatst eens geprobeert tijdens het auto rijden (als passagier) en toen werd ik me toch wagenziek . Maar we zijn er nog niet uit hoe we gaan.  Met de auto is het wel goedkoper (wij rijden diesel). Minpuntje: zie nu dat parkeren 5 euro kost, verleden jaar was dat gratis. 



-------------
odette


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 00:16

Wie gaat er allemaal naar SnB dag ? En hoe gaan jullie er naar toe?

Ik heb wel intresse. Vindt het treinen in Nederland alleen redelijk duur. Retourtje van Sittard naar Rotterdam 37,00 Euro. Hier in Belgie zijn er heb regelmatig voordeelacties, en go-passen (Mag je gelijk waar in Belgie naar toe voor maar 7 Euro. Je moet dan wel 10 reizen in éénmaal nemen maar de kaart blijft eens gans jaar geldig en je mag ze delen met andere personen. Bestaat zoiets in Nederland ook ?



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 07:29
Ik ga er wel heen, heb al 3 workshops geboekt:
twined knitting, snelle breitechnieken en kneepjes van patentsteek. Het gaat open om 10 uur en om 1045 heb ik de eerste workshop. Dan kan ik tussen 12 en 2 even shoppen daar en dan beginnen de workshops weer.
Maar die pas waar je t over hebt, ken ik niet. Zelf ga ik ook met de trein hoor.


Bericht van: odette
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 07:59

Ik ga ook met de trein. Ik heb bij het kruitvat een voordeel dagkaart gekocht voor 9,95 dus dat scheelt, deze is alleen in het weekeinde te gebruiken dus dat komt mooi uit. Wij hebben in Nederlands ook zoiets als een voordeeluren kaart/pas, daarmee mag je na 9 uur en voor 16:00 (dus buiten de spits) goedkoper reizen. Deze koop je voor een eenmalig bedrag en dan koop je kaartjes tegen een reduceerd bedrag en ik geloof dat je ook een aantal vrije (gratis) reis dagen heb met zo een pas.

Ik ga de workshop japan knitting en haal meer uit je sok volgen. De ene om 10:45 en de andere in de middag. Wij gaan al vroeg op pad met de trein om er op tijd te zijn.

 



-------------
odette


Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 14:34

Bedankt voor de tip, ga dan maar eens op zoek naar zo een dagkaart. Maar zal daar wel de grens voor over moeten. (Staan alleen in de Nederlandse folders en niet in de Belgische jammer)



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: Martine_1
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 15:30

Hallo allemaal,

Als ik het zo lees is het vooral breien op de SnB dag, is het ook wel leuk voor haaksters om erheen te gaan? Anders bedenk ik me nog wel een keer, echt naast de deur is Rotterdam natuurlijk niet!

 



-------------
Martine.


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 17:42
de happy hooker gaat over breien, stitch n bitch over breien. Geen idee of de hooker dames (niet letterlijk opvatten sorry) ook een dag hebben


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 18:29
Ons haaksters hebben meestal pech volgens mij. Het is overal breien wat de klok slaat

-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: breioma
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 19:00
Jij hebt je toch inmiddels aangesloten bij de breisters?


Bericht van: Syl***
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 21:27

Ja gezellig, ik ga ook. Wij gaan met de auto. Het schijnt dat het met de trein een heel gedoe is om daadwerkelijk daar te komen waar je moet zijn.... Ik spreek niet uit eigen ervaring. Wij zijn met z'n negenen.

Mijn collega (Fan-tas-tic) en ik gaan nog iets verzinnen zodat we opvallen en op die manier onze tassen promoten hihi. Het is wel erg kortdag maarja...... Dus als iemand van jullie iemand met www.fan-tas-tic.nl op het achterwerk (ofzo) ziet lopen dan geef even een gil. Vind het super leuk als we elkaar daar tegen zouden komen.



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 17 Oktober 2007 om 22:04
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Ons haaksters hebben meestal pech volgens mij. Het is overal breien wat de klok slaat

Tja we kunnen toch moeilijk een Happy Hooker club oprichten, dat klinkt toch wat te dubieus. Maar een stitch is toch ook een haaksteek?

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 18 Oktober 2007 om 08:48

Originally posted by breioma breioma wrote:

Jij hebt je toch inmiddels aangesloten bij de breisters?

Nou vooruit ik kan ook een ietsie pietsie breien maar haken vind ik nog steeds leuker ;-)



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: BreienHaken
Datum bericht: 18 Oktober 2007 om 10:29
maar je kunt daar wel zat wol etc kopen, is dat wat??


Bericht van: Josl
Datum bericht: 18 Oktober 2007 om 11:17

Ik vind haken ook nog steeds leuker dan breien. Was in eerste instantie van plan om naar de SenB-dag te gaan, maar in Rijswijk is op 23, 24 en 25 november een creabeurs EN een "wol"-handwerkbeurs. Ik ga daarheen (waarschijnlijk met een vriendin) op zaterdag 24 november.

Groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 18 Oktober 2007 om 12:44
Originally posted by odette odette wrote:

Ik ga ook met de trein. Ik heb bij het kruitvat een voordeel dagkaart gekocht voor 9,95 dus dat scheelt, deze is alleen in het weekeinde te gebruiken dus dat komt mooi uit.

JAMMER   Maar allemaal uitverkocht (Naar 5 kruidvatten gebeld in de grensstreek)



-------------
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG


Bericht van: chrisje
Datum bericht: 18 Oktober 2007 om 18:03
Originally posted by Line S Line S wrote:

Originally posted by odette odette wrote:

Ik ga ook met de trein. Ik heb bij het kruitvat een voordeel dagkaart gekocht voor 9,95 dus dat scheelt, deze is alleen in het weekeinde te gebruiken dus dat komt mooi uit.

JAMMER   Maar allemaal uitverkocht (Naar 5 kruidvatten gebeld in de grensstreek)

al naar putte gebeld ook? want dan haal ik die voor je op... Ook vlakbij is Hoogerheide, kan ook nog, hoor!



Bericht van: Martine_1
Datum bericht: 18 Oktober 2007 om 18:25

Hihi corry, ik had me nog niet echt aangesloten bij de breisters. Maar als ik dit zo lees, ga ik niet naar de SnB dag. Ik maak er wel een leuk dagje Rotterdam van, want het is voorlopig mijn laatste vrije zaterdag!

Leuke wolletjes koop ik toch al veel te veel... Gister bij de Wibra zes knotjes gekocht omdat ik dacht dat ze al in de aanbieding waren, maar dat is dus pas volgende week! Nou ja, voor die twee euro korting ga ik niet een week wachten. Voor iedereen dus een tip: de wol "saskia" is volgende week in de aanbieding bij de Wibra, 3 voor de prijs van 2.

 



-------------
Martine.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 21 Oktober 2007 om 18:47
Ik schrijf er net een stukje over want ik wil er ook graag naartoe.

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: odette
Datum bericht: 22 Oktober 2007 om 08:05

Ben benieuwd of ik sommige van jullie zal herkennen. Spreken we een soort van herkenningteken af (broche op, sjaaltje om; ik zeg maar wat) zodat we elkaar kunnen herkennen???

 



-------------
odette


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 22 Oktober 2007 om 11:48

Ik ga in ieder geval , zal me een uurtje of 2 met kinderen bezig houden daar, heb ik echt zin in.

De rest van de dag is dan voor mezelf.



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Fleurtje
Datum bericht: 26 Oktober 2007 om 09:17

Ik las een berichtje over iemand die wel wilde komen maar nog niet kan breien. Er is een beginnerscorner waar wol en naalden liggen, en er is iemand (zeker vanaf 13.30 uur) om je te leren breien. Ook kinderen en Mannen kunnen hier aanschuiven.

En de vergelijking met de beurs in Rijswijk gaat niet helemaal op. Dat is meer een algemene beurs met wat handwerkstandjes (zoals breien en borduren enzo). De Stitch 'n Bitch-Dag is heel erg specifiek voor alles op het gebied van breien. En dat is veel en veel meer dan bij de 'reguliere' winkels in Nederland is te krijgen. Veel vreemde merken met prachtige garens, zelfs een winkel uit Engeland staat er. De nieuwste brei-trends zijn te zien zoals Japans Breien en Twined Knitting, leuk voor de mensen die de rechte en averechtse steken ontgroeid zijn.

En er zijn natuurlijk beroemde ontwerpers te zien, dat heeft geen enkele beurs! Debbie Stoller uit Amerika is er en ontwerpster Jean Moss uit Engeland. Ze heeft prachtige breiboeken geschreven (als je ze ziet dan weet je het wel denk ik) en ontwerpt ook knitware voor Ralph Lauren en Laura Ashley.



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 26 Oktober 2007 om 15:22
ik ben er ook samen met Els vanaf 11 uur tot 1 uur om breinen te leren dus kom maar hoor.

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Josl
Datum bericht: 28 Oktober 2007 om 11:56

Oei, oei, nu wordt het wel heeeeeeeeeeeeeel moeilijk kiezen!!

groetjes, Joke



-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 04 November 2007 om 18:51
ik heb niemand gezien die niet kon breien

-------------
Hou de eer aan jezelf



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net