Een nieuw project - haaknaaldenetui
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Mijn creaties
Forum: Hier kun je je eigen werk presenteren.
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=20049
Print Datum: 10 Maart 2025 om 21:37 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Een nieuw project - haaknaaldenetui
Bericht van: L33ntje
Onderwerp: Een nieuw project - haaknaaldenetui
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 09:25
Ik ben begonnen met een nieuwe serie eenvoudige (beginners?)patroontjes omdat het tijd wordt dat ik weer eens wat dingen bij mijn Etsy/Ravelry zet, en ik al een tijdje met de ideeën hiervoor in mijn hoofd liep.
Uiteindelijk wordt het een (Engels) patroon voor een set verschillende 'tasjes', waaronder deze naaldenetui, een shagbuidel/minitasje, een portemonnee, een brillenkoker en misschien nog wat kleine voorwerpjes. Een beetje lastig gaat het wel worden, want met dit project is mijn koraaloranje garen opgeraakt, dus moet ik eerst op zoek naar een vervanger voor een oranje kleur (en we weten allemaal hoe lastig dat is).
Ik ben nog niet gelukkig met de sluiting, dus daar ga ik nog iets anders op verzinnen, maar voor de rest is het heel aardig uitgepakt al. De portemonnee wordt de grootste uitdaging, want daar stel ik nogal wat eisen aan eerlijk gezegd.
Voor wie het wil uitproberen (liefst beginners) heb ik het patroon van dit eerste tasje even snel in het Nederlands in elkaar geflanst. Wie het wil hebben moet me even een PB met haar email sturen, dan stuur ik het je toe. Zou het wel erg op prijs stellen als je het ook echt probeert te maken, want hoewel het een an sich eenvoudig patroon is, zitten er wel een paar lastige dingetjes in, waarvoor ik wel wat feedback kan gebruiken.
Affijn, mijn interpretatie voor een haaknaaldenetui :

(Meer foto's zoals gewoonlijk op Ravelry
|
Antwoorden:
Bericht van: breinaald
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 09:42
Bericht van: widdy
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:00
Oh die is leuk!
------------- Groetjes, Tineke
|
Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:02
prachtig
-------------
 http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:05

------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: GuAnita
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:08
Dat ziet er leuk uit! en ja :) ik wil het wel proberen maar... eerlijk is eerlijk
heel veel tijd heb ik momenteel niet :(
Er zullen er vast zijn die het 'snel' voor je kunnen uittesten, het ziet er in
ieder geval erg leuk (en handig!) uit :D!
Knap dat je zoiets niet alleen kunt bedenken maar ook nog eens kunt
uitvoeren in een patroon :D
-------------
|
Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:12
Hartstikke leuk!
Ik zou hem best willen maken, maar heb het ook te druk om
daar nu al mee te beginnen.
Maar welke steken zijn dan zo onduidelijk volgens jou?
Het lijkt mij niet een al te ingewikkeld ontwerp. In
principe is het rechte toeren en dan bij t flapje op de
juiste manier minderen toch?
|
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:18
Nou, het enige echt ingewikkelde is uitleggen hoe je die gele strepen waar de haaknaalden ingaan door de dwarslusjes tussen de strepen haakt. Voor iemand die veel haakt is dat een eitje, maar om uit te leggen aan een beginner valt niet mee.
Ik heb het in het patroon met deze foto gedaan : (naast een beschrijving natuurlijk)

Zou dat duidelijk zijn ?
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:31
L33ntje je mailbox zit vol maar ik wil het wel uitproberen,
mijn haakkunsten zijn niet zo groot en het lezen van
haakpatonen is niet mijn sterkste kant.
-------------
|
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:40
Mijn mailbox vol ? Oei - eventjes opruiming houden daar dan !! Zo, die is weer helemaal leeg.
|
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:50
oef ik krijg wel de kriebels hoor :) je hebt'm veel te leuk gemaakt lol!
istie makkelijk weg te haken? (kort 'even tussendoor' projectje?)
-------------
|
Bericht van: EllenC
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:04
leuk is ie en lekker handig ook om kleine dingetjes mee te nemeni.p.v. los door je tas te laten slingeren .
|
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:29
Ja, het is een lekker makkelijk tussendoor-projectje. Het totaal-project dat het moet gaan worden richt zich dan ook primair op beginners, die geen zin hebben moeilijke patronen te ontcijferen of steken te tellen of enorme lappen te haken. Steekje meer of minder maakt niks uit. Afwijkende maat naald ook niet echt. Snel resultaat met weinig moeite en middelen is het doel. Plus dat ik er zo veel mogelijk verschillende soorten sluitingen in wil verwerken, tips voor improviatie en aanpassen van patronen en meer van dat ' beginnersleuks' .
Met de ' body' ben je nog wel even bezig (hoewel, 30 steken over iets van 25 centimeter valt nog wel mee) , en de rest zijn kleine priegelstukjes over tien steken, dus in twee avonden is het goed te doen.
|
Bericht van: ilyani
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:48
Wat handig en hij ziet er erg leuk en vrolijk uit! super
mooi gedaan
------------- groetjes miranda
|
Bericht van: Mee1969
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:58
L33ntje, ik wil hem ook wel uitproberen. Ik heb volgende
week nachtdienst dus best wel veel tijd.
Groetjes Daniella
P.s. ik had je ook een pm gestuurd
|
Bericht van: 1gul
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 12:41
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 12:51
Ik vind je plaatje erbij wel heel duidelijk hoor.
Ik denk dat dat prima moet lukken , ook voor iemand die
weinig haakt.
|
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 13:15
Nou dan wil ik'm toch graag gaan proberen :D
ik ga mezelf 'verplicht' vrij geven hiervoor ;) hihi
-------------
|
Bericht van: marlene
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 13:26
mooooiiiiii
------------- http://fotosvanmarleen.mijnalbums.nl" rel="nofollow - mijn foto's
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 15:05
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 16:49
Erg handig en ruimt zeer mooi op!! Ik heb alleen 1 probleem... Ik heb haaknaalden met een kunststof handvat waar het nummer ooit op stond... Wie heeft DE tip om er achter te komen welke dikte de haaknaald is...
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 18:23
Bericht van: muis28
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 20:02
Ziet er heel mooi en praktisch uit. Wil het patroon wel voor je uitproberen.
------------- Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia
|
Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 21:11
Prachtig hoor.
groetjes IngeDeV
------------- IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com
http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html
|
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 07:14
Prideke wrote:
Ik heb alleen 1 probleem... Ik heb haaknaalden met een kunststof handvat waar het nummer ooit op stond... Wie heeft DE tip om er achter te komen welke dikte de haaknaald is...
|
Oei.....zonder haaknaald van de juiste grootte erbij is dat wel HEEL erg lastig.Je kunt ze niet zoals breipennen in een naaldenmetertje steken. Gelukkig maakjt het eigenlijk ook niet zo heel veel uit, omdat de ene haakster losser haakt en de andere weer vaster, en je TOCH vaak een naaldnummer hoger of lager moet nemen dan aangegeven.
Met zeemanwol en haaknaald nummer drie krijg je (althans, krijg IK) 20 steken en 24 toeren op 10x10 centimeter. De haaknaald echter waarmee jij met het zelfde garen 20 steken op 24 toeren= op 10x10 cm krijgt, kan best nummer 3,5 of 2,5 zijn. En dit type wol is goed te haken met haaknaald 2,5 tot ongeveer 4, hooguit 4,5. Met één van die een proeflapje haken heb je dus misschien neit altijd de JUISTE naald, maar WEL de juiste naald voor dat werk / die stekenverhouding.
Eerlijk gezegd pik ik zelf haaknaalden van 2 tot 6 er redelijk blind uit, hoor. Waarbij moet worden aangetekend dat je soms ook haaknaalden hebt die veel dunner uitvallen dan er op staat - bij de Wibra bijvoorbeeld.
|
Bericht van: Gamble82
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 08:38
Leentje, ik vind hem super!!! Ik wil hem ook wel voor je maken. Heb deze week tijd zat en zou vandaag ramen lappen, maar het regent... Goed excuus dacht ik om te gaan haken. Meteen even kijken of er ook een sluiting mogelijk is met drukknopjes, klittenband heb ik niet in huis
Zou je zo lief willen zijn om hem te mailen?
Liefs
|
Bericht van: Tul!p
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 10:04
Heel mooi geworden en lekker handig, zo wordt alles goed overzichtelijk 
------------- GROETJES
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 23 Maart 2011 om 11:10
Mijn haaknaalden etui, gehaakt van "hanna"garen van Wibra.
Toen mijn moeder zag wat ik aan het haken was, ( ik haak
maar heel weinig) kreeg ik van haar de haaknaalden die ze
nog thuis had.
Nu moet ik wel meer haken.
-------------
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 23 Maart 2011 om 11:43
Mooi geworden Diny! 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Datum bericht: 23 Maart 2011 om 11:59
Super zeg!
ik ben zelf nog niet zover :) de dagen zijn veel te kort ;)
maar kom wel steeds een stukje verder, het patroon is goed te volgen tot nu
toe :D
-------------
|
Bericht van: breijoke
Datum bericht: 23 Maart 2011 om 12:58
O wat makkelijk en mooi, helaas heb ik te weinig tijd om het te maken
|
Datum bericht: 23 Maart 2011 om 13:56
Mooi geworden Diny!  
@L33ntje; dat klopt! Van de lidl had ik ook een set (waar dus de maten niet meer leesbaar van zijn) waar de maten kleiner werd aangegeven dan wat ze werkelijk waren. Ik ben een strakke haakster maar soms kijk ik omdat ik niet meer weet welke maat het was.
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: Oktoberfee
Datum bericht: 23 Maart 2011 om 20:39
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 24 Maart 2011 om 09:24
Jep...
Het hoesje heb ik inmiddels af... Ben nu bezig met het schaar dingetje... Heb daar iets anders op verzonnen, omdat ik de punt van m'n dure (borduur)schaartje zo goed mogelijk wil beschermen... Nu nog even een flapje voor naalden/paperclips en dan een leuk randje er langs... Op de sluitingsflap wil ik een leuk roosje haken, dus dat moet ik ook nog 'even' doen... Ga denk ik een sluiting maken met een mooie knoop...
@ L33ntje: ik mag toch wel afwijken van je patroon? Heb namelijk ook een stuk breder lapje gemaakt om mijn Clover 8mm (en toekomstige 10mm) een plekje te geven...
|
Datum bericht: 24 Maart 2011 om 15:25
@Diny : Netjes gedaan ! En meteen lekker vol ! Leuk ook om straks a die etuis bij elkaar te zien.
Voor iedereen trouwens het zelfde commentaar komt geven (:lol:) : de volgende wijzigingen worden opgenomen in het patroon :
- Algemene aanwijzingen dat je elke toer moet eindigen met een keerlosse en dan het werk moet keren, en begint in de eerste vaste na de keerlosse. - Aanwijzingen dat als je over 30 vasten moet haken, je begint met 31 lossen en de eerste vaste haakt in de 2e losse vanaf de naald. - De tip om voor de ketting van lusjes waar je de naalden insteekt eventuee een dunnere haaknaald te nemen
Dat waren volgens mij de belangrijkste dingen waar men in het algemeen tegenaan is gelopen.
@Ieke : Jazeker mag je afwijken ; dat staat zelfs in het patroon volgens mij. 30 steken is namelijk prima voor mijn Tulips, maar mijn oude Imra's passen daar OOK niet in hoor. De werkwijze blijft verder eigenijk redelijk het zelfde.
------------- A clean house is a sign of a wasted life
|
Bericht van: linnie29
Datum bericht: 24 Maart 2011 om 16:22
ik zal deze graag willen maken! Masar weet niet hoe ik je prive kan mailen, maar mijn mail adres is mailto:linnie29@hotmail.nl - linnie29@hotmail.nl
zal je aub het patroon willen sturen zodat ik dit kunstwerkje kan proberen te maken?alvast super bedankt
|
Datum bericht: 24 Maart 2011 om 16:32
Clover 8mm.
Hallo mag ik even vragen waar je die op de kop hebt kunnen tikken?
nl 7-8-9-10 die vind ik nergens aangeboden
dank
IngeDe
------------- IngeDeV
|
Datum bericht: 24 Maart 2011 om 16:41
Bericht van: Wen370
Datum bericht: 24 Maart 2011 om 16:52
Leuk seg, heb niet alles gelezen, maar als het zonder bestaand patroon is gemaakt... super! Ik zou het absoluut niet kunnen, zou niet weten welke steek waar te zetten, hihi... maar ik haak dan ook ngo niet lang :-)
|
Bericht van: Gamble82
Datum bericht: 24 Maart 2011 om 17:39
Was ik ook weer, Leentje? Hij is bijna af, ook ik heb hem wat groter gemaakt en aangepast op mijn naalden. Nu alleen nog een leuk dingetje opscharrelen wat ik er op wil hebben. Hij is al in het bezit van een mooie sluiting van 3 drukknopen. Hopelijk kan ik hem dit weekend ook plaatsen voor je.
Ook ik heb behoorlijk zitten prutsen met de lusjes waar de naalden onderdoor moesten, hubby kwam zelfs met de briljante tip om een kleinere haaknaald te gaan gebruiken. Ook een naald en draad eronderdoor rijgen voordat je de lussen haakt scheelt een hoop merkte ik, dan is het iets makkelijker om de minilusjes beter te pakken te krijgen en is je lijn ook meteen mooi zichtbaar.
Als ik hem plaats gooi ik meteen even via de mail mijn aangepaste maten naar je toe.
Leuk om te doen dit, dankjewel!
|
Bericht van: hesterkerstgek1
Datum bericht: 24 Maart 2011 om 19:20
hallo leentje
zo dat ziet er vrolijk en sierlijk uit zo een etui,
leuk hoor,en gelijk alles netjes opgeruimd!!!!!!
diny ,
die van jij zijn ook erg mooi geworden,je en nu blijven oefenen
dan komen er nog meer mooie creaties uit je handen!!!
------------- GROETJES HESTER
|
Bericht van: widdy
Datum bericht: 29 Maart 2011 om 15:22
Ik heb het etui intussen ook gemaakt. Vond de uitleg héél duidelijk, is nog maar mijn vierde projectje dat ik afwerk (na een deken, muts en sjaal voor baby) en ik ben dus ook niet gewend aan de patronen. Dit was alleszins heel goed te volgen!
Ik heb catania gebruikt (daar had ik nog leuke kleurtjes van liggen), met haaknaald 3,5 (anders was het wat te klein). Heb geen sluiting gemaakt, weet nog niet of ik het ga doen, maar heb gewoon geen velcro meer in huis dus zou naar de winkel moeten.

------------- Groetjes, Tineke
|
Datum bericht: 29 Maart 2011 om 15:31
Heel mooi zeg.
Misschien kan een drukker of klein knoopje ook diest doen als sluitertje.
of twee gehaakte kettingetje s en dichtknopen.
groetjes IngeDeV
------------- IngeDeV
|
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 07:03
Gaaf geworden ! Ik heb eerlijk gezegd van de mijne het klittenband alweer afgepulkt, want dat was vandat klittenband waarme je een piano aan het plafond kan hangen, zo sterk. Nu heb ik er eigenlijk gewoon niks op, en dat bevalt ook prima ;-)
|
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 08:55
Ik zat er aan te denken om twee kleine knoopjes er op te zetten en dan twee lusjes aan de klep te maken... Maar dat is natuurlijk wel een gepriegel om vast te krijgen...
|
Bericht van: Claire
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 10:09
Je kan ook een sluiting maken van http://haakmuts.blogspot.com/2011/02/allemaal-kleurtjes.html - kam snaps.
------------- Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren
|
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 10:28
Dat zijn interessante dingen.... Die ga ik dus METEEN ook bestellen.
Dit is de goedkoopste die ik kon vinden : http://cgi.ebay.de/KAM-Snaps-1000-SETS-You-Pick-Colors-/1706 04656921?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27b8d47919
1000 knopen in maximaal 20 kleuren naar keuze, inclusief tang voor 25 euro plus tien euro verzendkosten. Ze lijken me een stuk makkelijker dan de stalen drukkers die ik normaliter gebruik.
|
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 10:55
Leentje de link werkt niet. Er zijn verschillende maten. 1000 sets zijn volgens mijn 250 complete drukkers, toch?
|
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 11:10
Volgens de informatie van de verkoper duizend sets 1000 volledige sets (dus zo'n 4000 onderdelen).
Van de site :
The Snap size is 20, one buying means 1000 complete sets. Each set has 2 caps 1 stud and 1 socket, You can pick any color in any quantity, no restrictions, but totally at most 20 colors for one buying. Please
ENTER SNAP COLOR SELECTION IN THE NOTES SECTION WHEN CHECKOUT, if no
request, we will ship 4 colors (white, black, red, yellow):) Also,
please ENTER GLOSSY or MATTE you prefer, if no request, we will ship
glossy items. Hij zegt er trouwens ook eerlijk bij dat het imitatie is, maar dat hoeft
geen probleem te zijn ; het prijsverschil is zo groot ,dat er een keer
een fout knoopje tussen mag zitten, en bovendien zijn de klanten zonder
uitzondering tevreden. Ja, eentje vond de levertijd te lang, maar het
moet natuurlijk wel helemaal uit China komen, dat duurt een weekje of
wat. Is het weer een verrassing als het op de mat valt ;-)
Raar dat de link het niet doet. http://cgi.ebay.de/KAM-Snaps-1000-SETS-You-Pick-Colors_W0QQitemZ170604656921QQcategoryZ7320QQcmdZViewItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D8120575812461813331 - PROBEER DEZE EENS
Bij het betalen (via Paypal bij voorkeur) kun je voorkeur voor de kleuren opgeven, maximaal 20 kleuren. De kosten inclusief verzending waren trouwens maar E 32,96.
|
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 11:13
Oeh, dat kriebelt...
Maarja... ik weet niet of ik 1000x die sluitingen ga gebruiken. Zoveel hoef ik nou ook weer niet dicht te maken... Het ziet er wel heel mooi uit...
|
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 11:27
Er zijn ook sets te krijgen met 400 of 200 knopen hoor. Is ook weer goedkoper. Enne, geloof me, als je een beetje doorhaakt (of erger : naait) zijn die 50 knopen per kleur zo op hoor. Tenminste, met die stalen knopen vlógen de doosjes van 20 er door.
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 11:45
mag ik ook aub het nederlandstalige patroontje zo heb ik alles netjes bij elkaar en hoef ik naar niks te zoeken
bedankt
|
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 12:02
Leentje ik heb ze bij Mardag gekocht, gewoon omdat ik ze eerst wou proberen, ze zijn misschien wel iets duurder dan via Ebay, voordeel is dat je ze snel in huis heb en de kwaliteit goed is. Mardag.nl is de enige die ze in nederland verkoopt. Ik heb ze ook gebruikt op haakwerk, dat gaat heel goed alleen het open maken van bv een telefoonhoesje(waarvoor ik ze kocht) gaat wat stroef omdat de drukker heel stevig sluit. Je moet echt je nagel er tussen zetten om de knoop te openen, op gewone stof werkt het fijner want dan trek je de drukker zo open, haakwerk rekt mee. Je kan dat wel enigszins voorkomen door een stukje stof(vilt) achter de drukker te leggen mits het haakwerk niet te dik is.
|
Datum bericht: 31 Maart 2011 om 12:09
Het ziet er super uit en het jeukt om ook zo iets moois aan te schaffen. Alleen, hoeveel moet ik maken wil ik verschil zien in de voorraden  Ach soms mag je jezelf verwennen, er is wel meer gekocht wat weinig gebruikt werd 
@Widdy; mooi!!! Ziet er vrolijk uit zo met het geel  
@linda1959: wij moeten ook zoeken... Op ravelry kan je zoeken naar leentje en dan zelf kiezen welke versie je wil hebben.
|
Bericht van: Anniek88
Datum bericht: 13 April 2011 om 11:40
Heel erg gaaf! Wat knap gemaakt zeg! Ik zou heel graag dit patroon willen hebben!
Groetjes Anniek
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 13 April 2011 om 11:51
Leentje, ik stuur je een pm ik zou ook graag het patroontje willen. Ik ga volgende week 2 weken naar Zuid Frankrijk en dit is een mooi projectje voor bij de caravan te haken 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Datum bericht: 15 April 2011 om 16:58
Die van mij is af! Moet alleen nog de bloemetjes erop maken... Die zijn al gehaakt, maarja, je weet hoe dat gaat... ;)
|
Bericht van: omamarian
Datum bericht: 15 April 2011 om 17:03
Ohhhh wat prachtig.. Ik durf het bijna niet te vragen aub aub???? groetjes marian
|
Datum bericht: 15 April 2011 om 17:42
Op Ravelry kun je het patroontje gratis downloaden. Ik heb het wel, maar weet niet of ik het door mag sturen. Anders even een PM naar Leentje, ze reageert niet op vragen in dit forum omdat ze het niet altijd op tijd doorheeft!
|
Bericht van: Fien
Datum bericht: 15 April 2011 om 18:49
Ooo, wat leuk en handig!!
Mag ik alsjeblieft het patroontje?
Alvast dank
|
Datum bericht: 21 April 2011 om 10:46
@ Fien, zie het berichtje boven je!
Die van mij is inmiddels (nog steeds) bijna af... Hier alvast een impressie van de binnenkant. De buitenkant hoop ik vandaag af te maken!
Het het schaarflapje iets anders gemaakt zodat de punt van m'n schaartje beter beschermd is. Als ik had nagedacht voordat ik dit flapje vasthaakte, dan had ik het een kwartslag gedraaid, dan zat de opening namelijk naar binnen toe. Nu paste dat niet. Als ik dit etui nog een keer zou maken zou ik de panden dus wat groter maken, zodat het schaarflapje er gedraaid in kan. Heb ook geen centimeter flapje gemaakt omdat ik die nooit gebruikt. Het flapje met de gaten is voor een paar paperclips en een veiligheidsspeld. Meer gebruik ik eigenlijk niet (of dat zit elders opgeborgen).
|
Datum bericht: 21 April 2011 om 16:10
Hoi Ieke,
Ik had het patroontje inderdaad inmiddels gevonden, dankzij jouw tip!
Jouw etui ziet er goed uit, zeg!
Alleen, ik zie nergens een foto van de buitenkant; ik bedoel: zie je de punten van de lijnen waar de haaknaalden in moeten? Misschien heb jij een antwoord of foto?
Overigens gebruik jij geen cm, maar ik maak nog een vak voor pen of potlood.
groet, Fien
|
Bericht van: Spikeysmum
Datum bericht: 21 April 2011 om 18:38
Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar ik vind het zo leuk dat dit patroontje ook eens in het Nederlands te downloaden is. Ik kan wel Engels, maar vind het wel vermoeiend om steeds alles te moeten vertalen.
|
Bericht van: Juliaaa
Datum bericht: 21 April 2011 om 20:49
zou ik hem ook mogen mijn emailadres is juliavanee@live.nl alvast bedankt!
------------- Weet ik even niet;)
|
Datum bericht: 22 April 2011 om 09:18
@ Julia, kijk op Ravelry, of stuur een pm/mail naar L33ntje, die dit topic begonnen is.
Foto van de voorkant is onderweg. Maar het antwoord krijg je bij deze al: je steekt de naald niet door naar de buitenkant van het lapje, maar neemt alleen een draadje op van de vaste. In het patroon is het wel uitgelegd. Ik kreeg het zelf niet goed voor elkaar omdat ik veel te strakke vaste had gehaakt. M'n moeder is toen met haaknaald 1.5 mm aan het klooien geweest. Waarvoor dank mams! ;)
edit: De foto's gooi ik bij deze ook in de groep.
|
Datum bericht: 22 April 2011 om 12:14
Hoi Lieke,
Dan ga ik hetzelfde proleem met de strakke vasten krijgen! Maar ik ben dus voorbereid: dunne haaknaald. Bedankt voor de tip en de foto's: je etui is leuk geworden.
Groet
|
Bericht van: monique1974
Datum bericht: 22 April 2011 om 12:19
ook ik ben er aan begonnen de haak naalden zitten nu in een brooddoosje en is iet echt handig om mee te nemen
als hij klaar is komt er natuurlijk een foto
gr monique
|
Bericht van: Oktoberfee
Datum bericht: 22 April 2011 om 12:25
Ik zou het patroontje ook graag ontvangen. ook al moet ik
nog leren haken, zo raak ik mijn dingetjes niet meer
kwijt. Echt handig! Liefst in het nederlands
|
Datum bericht: 26 April 2011 om 10:13
@ Oktoberfee: zie Ravelry of stuur L33ntje even een mail of pm!
Die van mij weegt alles totaal 55 gram, dus je hebt er wel een bol voor nodig.
|
Datum bericht: 28 April 2011 om 08:38
Zo, eindelijk eens de tijd genomen om het patroon bij te werken en opnieuw te uploaden.
Er staan nu aanwijzingen en tips voor beginners bij, de hoeveelheid garen, alle steken uitgelegd, en nog wat opmerkingen hier en daar.
Gratis te downloaden op Ravelry via deze link : http://www.ravelry.com/patterns/library/leentjes-crochet-hook-case - http://www.ravelry.com/patterns/library/leentjes-crochet-hoo k-case (even opletten dat je op de goede (Nederlandse) versie klikt. Maar het is een gratis patroon, dus als het fout gaat kun je het gerust nog een keer voor de andere versie proberen).
Erg leuk trouwens om zoveel verschillende projecten te zien ; in het Engels rollen er ook al een paar binnen (zie http://www.ravelry.com/patterns/library/leentjes-crochet-hook-case/people - HIER ) . Ik verstuur het patroon nu niet meer via de mail, omdat het voor iedereen toegankelijk en gratis te downloaden is. Misschien dat je je (nog) even moet aanmelden bij Ravelry, maar dat is iets waar je zeker geen spijt van zult krijgen. Ik vind het sowieso de ideale plek om patroontjes te zoeken EN je werk te uploaden.
Bedankt voor jullie hulp en feedback ! Ga ik nu eindelijk met het patroon voor het speldenkussen aan de slag. Tussendoor moet ik ook nog even nieuwe gordijnen naaien voor de tent, dus het kan even duren ;-) , (Ik heb gewoon de tent in de tuin opgezet, zodat ik goed kan passen en meten en afwerken. Op de camping heb je de ruimte en de spullen niet, en met de tent in de verpakking is het gokwerk. Dit leek me dus, nu ik toch de ruimte heb, een uitstekende oplossing).
|
Bericht van: kimmeke
Datum bericht: 28 Mei 2011 om 21:05
Hey,
ik zou graag zou een zakje willen maken
wil je het patroon a.u.b sturen :)
|
Datum bericht: 28 Mei 2011 om 21:25
Wil ik graag doen als ik weet waar het naar toegestuurd moet worden. groet
|
Bericht van: Judy
Datum bericht: 28 Mei 2011 om 21:37
he, Marleen wat prachtig is ie. Dank je wel voor het prachtige patroon.
Ik had dit draadje helemaal gemist. dus vandaar mijn late reactie.
Ook bij mij liggen ze los door elkaar in een doosje. Zal toch ook eens 1 dagje vrij moeten maken om hem te maken.
------------- groetjes,
geniet en leef in het hier en nu.
|
Bericht van: Rietepetietje
Datum bericht: 29 Mei 2011 om 17:32
oooo wat een leuk idee!!! ik ga meteen beginnen eraan want ben steeds alles kwijt pfffffffff   heb het patroon gewoon kunnen downlaoden zonder in te schrijven ben er super blij mee dank dank dank leentje groetjes riet
------------- leef vandaag, niemand beloofd morgen
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 30 Mei 2011 om 19:22
Bedankt voor het delen van je patroon Marleen! Ik heb hem een tijdje geleden gemaakt en ik vond hem heel mooi geworden. Maar inmiddels heb ik hem weer weg gedaan, want de dunste haaknaalden bleven steeds steken tussen het haakwerk. Na een keer of 5 begon het me behoorlijk te irriteren . Nu gebruik ik weer het etuitje dat ik daarvoor had. De allerkleinste spulletjes zoals de stopnaald en de toerentellers heb ik in een apart bakje in het etui. Werkt voor mij prima. Maar ik vind het patroon wel super.
|
Bericht van: nancy1981
Datum bericht: 03 Januari 2013 om 11:18
Hoe kan ik aan het patroon komen voor het etui?
Alvast bedankt. Groetjes Nancy
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 03 Januari 2013 om 13:03
nancy1981 wrote:
Hoe kan ik aan het patroon komen voor het etui?
Alvast bedankt. Groetjes Nancy |
als je het topic doorleest, vindt je vanzelf een link, moet je maar lezen
------------- lydia wijsbroek
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Januari 2013 om 14:22
Heel misschien is het een goed idee om naar de rubriek "Even voorstellen" te gaan, je zelf voor te stellen en naar het Welkom-topic te kijken. Nadat je dit topic hebt gelezen voor de manier om aan het haaknaaldenetui te komen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 03 Januari 2013 om 16:42
In het allereerste bericht van L33ntje staat al een link (klik op ravelry) waar je het gelijk kan vinden. Zelf iets moeite doen en je wordt door jezelf beloond :)
|
Bericht van: m'jo
Datum bericht: 03 Januari 2013 om 18:02
ohh die is gaaf, leuk gedaan.
------------- richt je op de zon dan valt de schaduw achter je

http://mdsignathome.blogspot.nl http://emeraldforrest.nl
|
Bericht van: QstephanieQ
Datum bericht: 03 Januari 2013 om 18:11
leuk idee!
|
Bericht van: Annita
Datum bericht: 05 Januari 2013 om 13:14
Ontzettend leuk! Mooi om restjes op te maken.
------------- https://imgbb.com/" rel="nofollow">
|
Bericht van: claudiaatje
Datum bericht: 12 Januari 2015 om 20:53
Ik zou graag dit patroon krijgen....
|
Bericht van: bep
Datum bericht: 12 Januari 2015 om 21:07
claudiaatje, lees even het hele topic door. Er staat vermeld waar je het patroontje kan vinden. Ik heb het gecheckt en het staat er idd.
En als je dan toch aan het lezen bent, lees dan ineens de hartelijk welkom in de rubriek even voorstellen. Heel veel nuttige info daar.
-------------
|
Bericht van: Tania1987
Datum bericht: 28 December 2015 om 05:42
Hallo, ik vind deze haak etui zeer Leuk en handig uit zien; zou u mij eventueel het patroon kunnen door sturen? Mvg Tania
|
Bericht van: Tania1987
Datum bericht: 28 December 2015 om 06:15
Excuseer, heb het al gevonden. Hihi
|
Datum bericht: 28 December 2015 om 09:32
-------------
|
Bericht van: Lao-tse
Datum bericht: 28 December 2015 om 10:40
Grappig etui Knap om dat zelf uit te vogelen.
Ik heb het patroon ook gedownload en ga het maken. Heb nu haak- en stopnaalden in kokertjes zitten, maar dit is veel overzichtelijker!
Dank
------------- Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd: "Dat moet je niet meer doen"
|
Bericht van: Stramien
Datum bericht: 28 December 2015 om 12:28
Handig hoor!
------------- december2011
|
Bericht van: engeline
Datum bericht: 28 December 2015 om 15:01
haha ik klik bij nieuwe berichten :een nieuw project aan.begin te lezen,,,allemaal vreemde namen zit ik in 2011!!!!!!
|
Datum bericht: 28 December 2015 om 17:54
déja vu heet dat.
-------------
|
Datum bericht: 28 December 2015 om 19:15
ja,hoe lang blijven berichten eigenlijk bewaard?
|
Datum bericht: 28 December 2015 om 19:31
ja kan nog berichten lezen van het jaar stillekes 2005.
Het is daarom dat ik eens heb gezegd dat ik de linken en de posts waar niemand iets aan heeft graag onder handen zou nemen. Want in die oudere zijn er al veel linken die niet meer werken.
-------------
|
Datum bericht: 28 December 2015 om 20:03
nou daar ben ik het wel mee eens.
|
Bericht van: Geerlig
Datum bericht: 30 December 2015 om 15:10
Erg mooi en handig zo'n etui.
|
|