Print Pagina | Close Window

Het Grote Poppen Topic!

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=20055
Print Datum: 25 April 2024 om 16:03
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Het Grote Poppen Topic!
Bericht van: Jips
Onderwerp: Het Grote Poppen Topic!
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:51

Heeeeeeeeeeel veel dames zijn hier poppenfan, kleden poppen aan en spelen er ondertussen stiekum mee

Dus ik dacht...........wat is leuker dan een groot poppen topic!

Het maakt niet uit, Baby Borns, Barbies, grote poppen, kleine poppen, oude poppen, nieuwe poppen. Hier kun je lekker je poppen showen, je creaties voor je poppen en erover kletsen.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.



Antwoorden:
Bericht van: Jips
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 10:56

Dankzij Magtelt ben ik sinds begin januari in het bezit van 2 Baby Borns die ik Belle & Anna heb genoemd.

En sinds gisteren is de Baby Born familie uitgebreid met Jessy. Magtelt heeft haar voor mij op een rommelmarkt gekocht.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:00

Dit is een klein deel van Magtelt haar poppenverzameling. Ze heeft ze ook bijna allemaal aangekleed. De fruit- en bloemenmutsjes heeft ze helemaal zelf ontworpen. In het geel met zwart zien jullie mijn Jessy zitten.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: seat67
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:19

Leuk...Ik ben ook op zoek naar een baby born op rommelmarkt..
Wat is de prijs die je zon beetje moet betalen voor een mredelijk mooie baby born?



Bericht van: Corrie
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:22
ik zoek een bruine baby born voor een vriendin

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: amandel
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:24

Dit is zeker leuk, mijn echte pop is Madison. Maar sinds de geboorte van onze kleinzoon James is zij een beetje op de achtergrond verdwenen. Ik heb nog Barbie,s en een kleinere pop die nodig in de kleren moet.

Groetjes irene.



-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:25

Dit is een pop van ruim 40 jaar oud en was van mijn zusje ik heb haar naar de poppendokter gebracht en opnieuw aangekleed.



-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: Jips
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 11:30

O wat een mooie allemaal dames!

Irene: Heb je die outfit zelf gemaakt? Echt WOW.

Corrie: Wat leuk dat je de pop weer in goede staat hebt laten brengen, echt een super bezit!

Seat67: het wisselt, Magtelt heeft voor mijn bruine baby born 13 euro betaald en dat is goedkoop voor een bruine. De blanke zijn zo'n beetje tussen de 10 en 15,-- en de bruine wel tussen de 15,-- en 20,--.

Ik zou zeggen hou Marktplaats in de gaten en struin op rommelmarkten. Je kunt ook Magtelt inlichten, zij heeft er een neus voor!
Bij haar in Apeldoorn is er in de zomermaanden iedere week kleedjesmarkt en daar is zij dan ook te vinden.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: amandel
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 12:31

Ja, Jips dit pakje heb ik gemaakt, ik had hem ook in het wit. Maar deze is verkocht. Ik heb alleen nog een foto. Was alleen een jasje, muts en sokjes.

groetjes irene



-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 12:41
Als ik ergens tegen een Baby Born oploop die minder dan een tientje kost, is het hebbes. Dan zet ik hem wel hier op het forum vor de liefhebbers. Die van mij met roze oogjes lag voor € 1,50 in de kringloopwinkel in Twello. Terwijl die nog in de winkel lagen voor ietsjes meer.

Het lila mutsje is voor een peuter. Het is al verkocht.
Ik ben nog bezig met de patronen, ik heb ze uitgeschreven, maar nu wil ik ze eerst weer zelf maken om te controleren of het klopt, ik wist niet dat er zoveel tijd in ontwerpen (en accuraat noteren) gaat zitten.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 12:47
wat een leuk topic!
ik ga lekker meekijken, misschien begin ik ook nog eens met
poppenkleertjes


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 13:08
Oooooh, dan heb ik voor mijn BB's niet teveel betaald...vorige week kreeg ik opeens de kriebels, dankzij Jips om ook een BB te kopen, via Marktplaats hier in de buurt gesnuffeld en 1 bruintje gekocht bij wat later een handelaarster bleek maar voor 12 euro zonder kleren(op mijn verzoek) was ik dik tevreden en 2 blanke meisjes met blauwe ogen, (2 km hier vandaan) samen voor 15 euro en kreeg er nog kleertjes bij ook en een wipstoeltje...koopjes toch...de foto komt nog!

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 13:13
Ik vind dit ook een leuk topic.
Wat een mooie pakjes hebben jullie gemaakt!
Ben benieuwd wat er allemaal nog komen gaat.

Ik heb daar eerlijk gezegd niet zoveel geduld voor en ook de tijd ontbreekt een beetje.
Ga binnenkort toch eerst aan de gebreide omslagdoek beginnen.
Groet, Tineke01   


Bericht van: breimaan
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 13:41
https://picasaweb.google.com/lh/photo/MWlJm8B5_0kF-mYSCflK9w?feat=embedwebsite">
https://picasaweb.google.com/lh/photo/2ly-uNdUzEOlk-kfkhxu5A?feat=embedwebsite">
Van https://picasaweb.google.com/breimaan/20110313?feat=embedwebsite - 2011-03-13
https://picasaweb.google.com/lh/photo/MWlJm8B5_0kF-mYSCflK9w?feat=embedwebsite -
Van https://picasaweb.google.com/breimaan/20110313?feat=embedwebsite - 2011-03-13
https://picasaweb.google.com/lh/photo/U3II4d2hVLtpmnAxLjt91Q?feat=embedwebsite">
Van https://picasaweb.google.com/breimaan/20110313?feat=embedwebsite - 2011-03-13

Wat een leuke item ! Ik ben gek op poppen en heb er een aantal verzameld

Dit zijn er een paar van:

Ze wachten allemaal nog op nieuwe kleertjes, maar ja "moeder" kan niet alles tegelijk



-------------
http://breimaan.blogspot.com/

groetjes, breimaan


Bericht van: falotus
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 13:46

Ik zal eens kijk of ik mijn poppen ook op de foto kan zetten .

Maar de mijne zijn nog naakt

Had wel voor mijn kleindochter haar pop pakjes gemaakt .



-------------
Groetjes Dina


Bericht van: Jips
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 13:54

Ooooooooo wat leuk allemaal om te zien zeg!

Mijn ouders kwamen hier koffie drinken en mijn moeder zag mij met babyborns op de bank en mijn haakwerk en schudde haar hoofd. Mijn dochter van 37 met haar poppekinderen   
Ze vindt het harstikke leuk hoor en ze weet dat de kleertjes toch bijna allemaal naar het Rode Kruis gaan.

Ik ben nu bezig met een gehaakte bikini, want een gehaakte baby born hangmat vraagt toch om een dame in bikini!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 14:33
Jessica, zijn al die poppen op de eerste foto van jou?

Tineke, je bent juist snel klaar met breien en haken, alleen het afhechten is net zoveel werk als bij een babytrui of een grotere maat.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: falotus
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 15:11

">

ff kijken of het lukt zo



-------------
Groetjes Dina


Bericht van: Jips
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 15:25

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Jessica, zijn al die poppen op de eerste foto van jou?

Tineke, je bent juist snel klaar met breien en haken, alleen het afhechten is net zoveel werk als bij een babytrui of een grotere maat.


O magtelt toch, altijd lachen met jou! Nee hoor, dat is gewoon een foto die ik van het internet af gerukt heb!
Ik heb 3 Baby Borns en een tas vol met poppen, maar dat is tijdelijk, die moeten een deur verder. Behalve de 3 andere dames geen pop te bekennen hier!

En de kleertjes haken of breien voor Baby Born gaat heel snel. Ik ben nu aan een bikini bezig en het broekje is al af



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: hexxi
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 15:39
dit is leuk een poppenlijntje  Zal eens even kijken of ik vandaag een foto van mijn poppen maak. Ik heb er eigelijk helemaal niet aan gedacht om voor me poppenkindjes een truitje ofzo te maken ,ook stom.mijn buufvrouw doet dat meestal voor mij hahahaha

-------------
I LOVE HAKEN


Bericht van: smimske
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 15:41

Grappig!! Mijn moeder verzamelt negerpoppen, ze heeft er ondertussen zoveel dat ze een eigen kamer hebben! Ze is nu een paar dagen op vakantie,als ze terug is zal ik eens vragen of ik een paar foto's mag maken voor op dit topic...je kijkt je ogen uit!!

P.s. als ik hier rondkijk krijg ik spontaan de kriebels,oh oh, volgens mij ligt er op zolder nog wel een babypop.....



-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 15:43
Ja leuk!!!

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 15:46
Dat zijn allemaal leuke foto's

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 16:06
ik heb verschillende barbie`s gekocht van de rommelmarkt en 1 baby born.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~





Bericht van: vlijtig liesje
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 16:46
Dit is heel erg leuk Ik ben dol op poppenkleertjes maken
vooral naaien en haken voor de poppen van mijn
kleinkinderen
Als ze komen kijken ze of er niets nieuws is
groetjes vlijtig liesje

-------------
vlijtig liesje 4961


Bericht van: breinaald
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 17:21
irene wat een geweldige pakjes. waar haal je de patroontjes
vandaan?
ze zijn super

-------------
quality=


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 20:37
Leuk hoor ,al die poppen. Ik ben totaal geen poppenmens.Maar mijn moeder wel.En niemand wil later haar poppen.(Zij is 85).Ik zal foto's maken van haar poppen.Ze heeft ook een antieke poppenwagen.Zal daar ook een foto van plaatsen.

-------------


Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 21:01
Wat een Super Topic zeg.
Ik vind het echt super al die poppen en hun kleertjes;
Ik zou echt niet weten waar ik hier bij ons poppen zo goedkoop zou kunnen
kopen.
Mocht iemand leuke barbytjes in aanbieding weten voor me.
Ik ben geintresseerd hoor.
Zo een baby born lijkt me ook heel leuk voor een klein meisje.
Je roept maar mocht je me eraan kunnen helpen..Ik volg dit Topic zeker
verder op en jullie leuke verhalen ook.
IngeDeV

-------------
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html





Bericht van: Ennas
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 21:16

Ik heb nog 2 poppen waar ik vroeger ( 20 jaar terug) meegespeeld heb. 1 pop heb ik 2 jaar terug gekregen van een vriendin, hij zat met een andere pop bij het afval..
Verder heb ik ook nog een aantal barbies, maar daar brei ik niet voor.

Zal eens kijken of ik er een keer foto's van kan maken.



Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 22:01

Wat een leuk topic ik heb jaren terug ook poppen gemaakt maar kan er helaas geen foto van maken omdat ze in opslag zitten als ik dit zo lees krijg ij gewoon zin om ook weer met poppen aan de gang te gaan of een leuke pop te kopen.......

Jullie hebben leuke poppen en prachtige kleertjes hebben ze aan.



-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: Anneleejn
Datum bericht: 13 Maart 2011 om 22:24
Ik ben ook nog op zoek naar mijn eigen Baby Born..
Heb nu eentje van een collega mogen lenen.
Ik haak kleertjes voor de Baby Born voor m'n kleine schoonzusje (10
jaar), maar ik vind ze stiekem echt heel leuk en geef ze met spijt in
het hart weg :)


Bericht van: Jips
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 08:11

Mijn schoonmoeder had aan mij gevraagd of ik poppen en baby born kleertjes wilde maken voor de verkoop voor het Rode Kruis. Er is altijd vraag naar en de oudere dames kunnen dit niet meer.

O leuk, niet zulke grote projecten, moet te doen zijn! Maar help, ik heb geen model. En zo kwam het, nu 3 babyborns in huis en ik vind het hartstikke leuk!

Gisteren een leuke bikini gehaakt voor Anna, ik zal deze vandaag even fotograferen en showen.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Marlan
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 08:52
Ik heb hier op zolder nog een echte baby pop van 30 jaar oud
 Hij is van mijn oudste geweest Ze noemde hem Peppo  Mijn jongste dochter die bij de geboorte maar 47 cm was was kleiner als de pop Zal kijken of ik die foto nog heb en van de week even naar zolder om die pop op te vissen en misschien krijgt die na 30 jaar dan nog wel eens een ander pakje 

-------------
groetjes Marlan


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 09:27
Ik heb ook een babypop van 50 cm en twee Nenucopoppen van 40 cm, allemaal 30 jaar oud. En nog wat andere van die leeftijd. Achter de schotten op zolder, maar nu moet ik ze wel allemaal tevoorschijn halen voor dit topic.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: beetle
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 09:44

Uploaded with ImageShack.us

 

dit is fiedelientje

ik heb haar gekregen van mijn zus deze is heel dierbaar voor me omdat ze er helaas niet meer is



Bericht van: pien66
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 09:52
Ik heb gelukkig niks met poppen, hoef ik daar gelukkig niet voor te haken, scheelt weer vrije tijd

-------------
Groeten Jacqueline


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 10:05
Mijn Baby Born ligt lekker in haar bedje onder mijn bed. Weliswaar wel in een vuilniszak, maar netjes aangekleed in pyjama en slaapzak. Ergens onderaan de verlanglijst staat nog wel nieuwe kleertjes haken, maar dat gaat nog wel 20 jaar duren, ben ik bang...


Bericht van: Jips
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 11:28

Anna klaar voor het strand in haar nieuwe bikini!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 11:35
Heel leuk gehaakt,nu nog een lekker zonnetje.

-------------


Bericht van: ilyani
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 15:03
WAT EEN MOOIE BIKINI HEB JE GEMAAKT JIPS!!!


-------------
groetjes miranda


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 15:57
Ik zag een maand geleden nog een paar Baby Borns bij de Wibra staan voor € 20, in doos met babyspulletjes. In de speelgoedwinkel staan ze ook, net als het kleinere popje Annabel en de minibabyborns.

Frea, wordt je nu niet aangestoken door het poppenvirus? En je laat je moeder toch zeker dit topic zien? Dan weet ze dat ze niet alleen staat in haar hobby.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 14 Maart 2011 om 16:41
Ik zal haar zeker dit topic laten lezen.Mijn kleindochter wordt in april 1 jaar en wat heeft overgrootoma gekocht: Natuurlijk 1 pop, en wel een zwarte pop. Van mijn zoon en schoondochter krijgt ze een poppenwagen en ook 1 pop. Misschien ga ik inderdaad nog wel eens poppenkleertjes maken.Zal binnenkort foto's maken.

-------------


Bericht van: vijvertje
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 04:07

Ik heb een kleindochtertje van bijna 5....zij heeft me aangestoken met het poppenvirus.

Vandaar dat ik dit topic super vind.

Ik heb recent een zoektocht achter de rug naar een Barbie uit 2006 (geboortejaar van mijn kleindochter). Ik heb er tijden over gedaan om een Barbie te vinden met een Mattelstempel én 2006 op de rug. Blijkt nu dat het niet de rugstempel is die telt ; maar wél de stempel op het hoofd.

Zo ben ik er achter gekomen dat ik een stapel kringloop-barbies heb die wél een rug hebben van een echte barbie , maar een hoofd van een ander poppenmerk.

Ik heb ook een paar BabyBorn-poppen.

Voor Barbie én BabyBorn naai ik kleertjes , want mijn kleindochtertje legt systematisch alle gebreide en gehaakte kleertjes opzij.

Nu ben ik nog op zoek naar een staander (mannequin) voor Barbie. Jullie weten wel : zo'n houder waarop ik een aangeklede barbie kan zetten , zodat ze mooi blijft rechtstaan.Weet iemand waar ik dat kan zoeken?

@ IngeDeV:

Voor wat betreft vindplaatsen van 2dehands BabyBorn en Barbie : ook op de Belgische veilingsite (2dehands.be) zijn regelmatig BB's en Barbie's te koop. Regelmatig checken in jouw eigen streek is de boodschap; dan kan je de pop afhalen en controleren.

Ik betaalde €9 en € 12 voor Baby Born-poppen en € 4 tot € 6 voor Barbiepoppen (de duurste barbie's hadden wél mooie jurkjes/pakjes)

 

 

 



Bericht van: corine
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 08:17
Volgens mij heeft Tullip (Ellen) zelf eens een standaard
gemaakt, mischien kun je haar eens vragen.
Zij maakt hele mooie creatie'voor de barbie.

-------------


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 10:56
Je kunt die standaards wel op internet vinden, maar misschien bij Action figures. Mijn man had ze gekocht voor zijn Star Wars figuren en mij er een paar gegeven.

Ik heb ook al eens gezien dat iemand Barbie in een glas had gezet om te fotograferen. Met een lange jurk, die over het glas valt kan dat heel goed.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 11:32
https://picasaweb.google.com/lh/photo/PIHMXE9184t6EfrUvMGC0A?feat=embedwebsite">
Van https://picasaweb.google.com/101292205228282499849/01?feat=embedwebsite - 01
Deze 2 barbies heb ik al jaren in huis.Toen mijn jongste zoon 18 werd kreeg hij van zijn vriendengroep deze 2 barbies.Ik heb ze nu maar van zolder gehaald,wie weet in de toekomst wat er met ze gaat gebeuren.

-------------


Bericht van: Nancy
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 12:45

Super leuk zo'n poppen topic. Ik ben ook helemaal gek van poppen. Ben ze nu zelf aan het maken en de kleertjes natuurlijk ook.

Misschien een tip voor mensen uit brabant in mei hebben wij hier in Tilburg "de meimarkt" heel het centrum staat vol met kraampjes met 2de hands spullen. Daar heb ik vorigjaar ook een paar bb voor een leuke prijs gekocht. Het is in het weekeend van 21 en 22 mei. (zaterdag avond begint het al)

Ik ga het hier volgen dus wie weet komt er ook nog iets van mijn hand hier te staan.

Gr Nancy



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/model/2/breien'>Breipatronen


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 14:17
m'n kleinkinders hebben allebei een babyborn, ik ben ijverig bezig om diverse verkleedkleertjes te maken die geschikt zijn voor kleine handjes, maar zoals Jips al zegt, als je een model hebt werkt dat prettiger, dus ga ik ook maar op zoek naar een eigen babyborn heb wel een pop bij de kringloop gekocht maar van deze pop zijn de voetjes volgens mij veel kleiner als van de babyborn), zodat ik moeite heb de kleertjes goed op maat te maken. M'n kleinkinderen wonen te ver weg om de pop effe te lenen. Barbies heb ik nog wel van m'n dochter, dus die zijn geen probleem. Heb zelfs opa ingeschakeld en die heeft bedjes gemaakt voor de barbies en een hobbelpaardje voor de babyborn en een kledingrekje met hangertjes. Hij heeft nu zelfs een poppenbolderkar gemaakt, er stond een foto ergens in een andrea kreativ, maar geen tekening, dus heeft hij er z'n eigen draai aangegeven.

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: Jips
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 14:26

Voor wie geïnteresseerd is in kleding maken voor de Baby Born en geen pop als model bij de hand heeft, is dit een handige maattabel: http://www.wollyonline.nl/baby_born_poppen.asp - KLIK

Lydia: Je kunt marktplaats in de gaten houden of bijv. op koninginnedag naar de rommelmarkt gaan. Ik heb nu 2 blanke en een bruine Baby Born



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 15:07
Voor de Barbieateliers heb ik een selectie uit Diana's en 3 suissesboekjes en zelfs een paar hele Barbieboekjes. Voor de nieuwelingen, bedoel ik, degenen die eerder voor Barbie dingen vroegen, hebben ze al.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 16:00

MIJN meissies, 2 weken geleden geadopteerd (voor een z8 prijsje)..ze zitten nu nog in het bedje van Niek, m'n kleinzoon en als oma tijd heeft gaat ze haken voor hen maar eerst nog een ''paar'' Barbies aankleden..die foto's komen nog want ze liggen nu nog allemaal verspreid door het huis ;-))P.s. ze zijn vernoemd: naar m'n enige zus en naar smoeder en Youkie is vernoemd naar het aapje waar m'n vader vroeger verhaaltjes over verzon en vertelde in onze jeugd, memories ;-)))

 



-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Jips
Datum bericht: 15 Maart 2011 om 16:15

Ooooooooooooooo Marlene, super! Net zo'n leuk stel als ik heb hè?

Weet je wat ook zo leuk is? Dat je de 2 blanken ook als tweeling aan kunt kleden, je kunt alle kanten op



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 13:50

Ik heb Jessy ook in een nieuwe outfit gestoken, het bestaat uit: Gehaakte tuniek (op gevoel gehaakt; zonder patroon! ) met een gebreid omslagrokje, een gehaakte handtas, gebreide schoentjes met Hello Kitty versiering en een gehaakte haarband.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 14:23
heb een blanke babyborn gekocht op marktplaats, hoop dat die snel binnen is. Moest wel als postpakket was tever om te gaan halen

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: Jips
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 14:26

Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

heb een blanke babyborn gekocht op marktplaats, hoop dat die snel binnen is. Moest wel als postpakket was tever om te gaan halen

Ooooooooooooo leuk Lydia! Als je patroontjes wilt om te haken of te breien, gil maar hoor. Dan help ik je vast op weg



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 14:26
barbiestandaards kun je http://home.tiscali.nl/dolls/100000968f096b002/index.html - hier bestellen

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 15:44
Wat een leuk setje heeft Jessy aan.

-------------


Bericht van: ilyani
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 16:59
ik heb wel ergens patroontjes uit een knippie voor de baby
born. zal ze eens opzoeken en inscannen van het weekend.

-------------
groetjes miranda


Bericht van: Jips
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 17:04
Oooooooooooooo meid, dat zou ik leuk vinden! Als ik niet te brutaal ben , zou ik ze graag ontvangen.

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 17:44
Zou ik die ook mogen Miranda?

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 18:33

Dames.

 

Er is zelfs een 2ehands webshop met babyborns, klik http://www.tweedehandsbabyborn.nl/index.php?paginaid=3 - HIER



-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: vijvertje
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 18:38

Héél erg bedankt voor de tip , Lydia !

Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

barbiestandaards kun je http://home.tiscali.nl/dolls/100000968f096b002/index.html - hier bestellen



Bericht van: Jips
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 19:27
Voor de mensen die willen gaan kopen, op koninginnedag je slag slaan!

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 20:21
Voor kleertjes kun je bij Jips terecht

En bij mij zijn de patronen voor de baby born om te naaien te verkrijgen. Heb het Knippie poppenkleertjesboek en wil daar evt. wel wat van scannen... Heb ook nog iets wat gekopieerd is uit een tijdschrift, maar de kwaliteit daarvan is te slecht om te scannen. En, voorzien van aantekeningen van m'n oma, dus dat maakt de boel er ook niet duidelijker op...


Bericht van: hexxi
Datum bericht: 16 Maart 2011 om 23:56

Ik geloof dat ik gevallen ben voor een BB !!! Op de site die L.Wijsbroek door heb gegeven heb ik een leuke gezien een donkere BB

Wat ik me nu afvraag past de BB ook de kleinste baby kleertjes of is de BB daar te klein voor ?

Jips ik zou het wel leuk vinden om patronen voor gehaakte BB kleertjes te mogen ontvangen....



-------------
I LOVE HAKEN


Bericht van: vijvertje
Datum bericht: 17 Maart 2011 om 06:15

Het hangt ervan af of je de gewone babykleertjes bedoelt...of kleertjes voor een prematuurtje.

De kleine spulletjes voor een vroeggeboren baby hebben maat 45 en die zitten de BB iets te ruim ; maar het gaat.

De gewone babymaatjes zijn 50 voor 0-3 maand en 56 voor 3-6 maand  en die zijn écht wel te groot voor BB.



Bericht van: Jips
Datum bericht: 17 Maart 2011 om 07:57

De donkere BB is zo leuk! Was echt 1 van mijn grote wensen

Er zijn weinig haakpatronen in omloop voor de BB het is bijna allemaal breien. Maar ik wil mijn haakpatronen wel delen, hoor!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 17 Maart 2011 om 08:09

Originally posted by hexxi hexxi wrote:

Ik geloof dat ik gevallen ben voor een BB !!! Op de site die L.Wijsbroek door heb gegeven heb ik een leuke gezien een donkere BB

Als je er in de toekomst 1 aanschaft, showen hè?



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 17 Maart 2011 om 17:48
in de nieuwe andrea kreativ no 551 staat een gehaakt jurkje en tasje voor de babyborn en leuke gebreide rompertjes en ook een volledig naaipatroon 

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: kokindje
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 10:30

Baby-born setje genaaid voor mijn kleindochter



-------------
Groetjes van Greet, en nog een fijne dag


Bericht van: kokindje
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 10:33

Een gebreid setje



-------------
Groetjes van Greet, en nog een fijne dag


Bericht van: kokindje
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 10:36

Barbie setjes gebreid



-------------
Groetjes van Greet, en nog een fijne dag


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 11:12
ik wil ook graag nog een donkere BB, waarop opa zegt: oh joh, heb nog wel een spuitbus effe psst psst en je hebt je zin

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 12:13
Dat heb je erg mooi gemaakt Kokindje zal je kleindochter wel heel erg blij mee zijn.

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: Jips
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 12:16

Kokindje: mooi gemaakt allemaal!

Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

ik wil ook graag nog een donkere BB, waarop opa zegt: oh joh, heb nog wel een spuitbus effe psst psst en je hebt je zin


Opa maakt mooie dingen, maar is wel ondeugend!  Ik zou zijn psssssssst, psssssssssst maar even verstoppen als ik jou was

 



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 12:32
Whaha... dan kun je alle kleuren BB krijgen van opa die je maar wilt... Grijp je kans!


Bericht van: Jips
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 12:47

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Whaha... dan kun je alle kleuren BB krijgen van opa die je maar wilt... Grijp je kans!

Ruik ik daar een nieuwe gat in de markt?????



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 13:03
nou ik grijp inderdaad m'n kans, ga morgen naar 2 rommelmarkten, eentje in Eelde, de andere in Zuid Laren, ben benieuwd, horen jullie morgen wel.

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: vijvertje
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 13:46
Wat een prachtige kleertjes, Kokindje !


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 18 Maart 2011 om 18:40

Oeps, vergeet helemaal Kokindje te complimenteren met haar creaties, de barbies zijn hardstikke mooi geworden en BB is een plaatje, leuk om  te doen he, voor je kleinkind, als je dan dat snoetje ziet.



-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 19 Maart 2011 om 18:54
nou op de rommelmarkten weten ze ook de prijzen wel, ze vragen nu voor een babyborn 20 tot 27,50 euro, die 27,50 is wel voor een bruine. kun je beter een nieuwe kopen, diegene die ik besteld heb op marktplaat is de 17e verstuurd volgens de verkoper, maar die is nog steeds niet binnen, hoop niet dat ik op z'n hollands gezegd genaaid ben (of ben ik te ongeduldig).

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: vijvertje
Datum bericht: 19 Maart 2011 om 21:59

Oei ! da's inderdaad veel geld voor een tweedehands babyborn !

Rond Sinterklaas kon je ze nieuw bij Blokker kopen à € 25 . (was de 2009-versie met potje ; vandaar de afprijzing)



Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 19 Maart 2011 om 22:37
ja klopt en nu was de babyborn met haar, waar 10%  van naar een goed doel gaat 30 euro bij de blokker

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: hexxi
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 09:07

 

Hier een foto van mijn 2 nieuwe aanwinsten die ik gisteren heb ontvangen  Nu moet ik alleen nog kleertjes maken



-------------
I LOVE HAKEN


Bericht van: Jips
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 10:23

Hexxi,

WOW, wat een schatjes. Die linker is geen Babyborn hè? Wat is dat voor pop? En hoe groot is die? Net zo groot als de babyborn?

Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

nou op de rommelmarkten weten ze ook de prijzen wel, ze vragen nu voor een babyborn 20 tot 27,50 euro, die 27,50 is wel voor een bruine. kun je beter een nieuwe kopen, diegene die ik besteld heb op marktplaat is de 17e verstuurd volgens de verkoper, maar die is nog steeds niet binnen, hoop niet dat ik op z'n hollands gezegd genaaid ben (of ben ik te ongeduldig).

Met pakketpost moet het de volgende dag, uiterlijk een dag daarna aangeboden worden. Heb je een track and trace nummer gekregen? Daar vraag ik altijd om met het versturen van pakketpost. Dan kun je zien waar je pakket nu huist



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: hexxi
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 11:09

De kleine is een BB en de andere is een levengrote baby pop van doll factory

Die is zo mooi



-------------
I LOVE HAKEN


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 12:16
Die is inderdaad mooi...

Zie dat je BB is voorzien van mooie rode nageltjes

Weet nu 1 ding zeker... Mijn Baby Born blijft nog lekker even liggen. Die gaat mooi niet weg.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 12:28

Dat zou ik zeker niet doen, meid! Gewoon lekker laten liggen en wie weet....................

Mijn moeder is heel opruimerig en behalve wat boekjes is er bijna niks meer van toen wij kind waren aan speelgoed, e.d. Dat vind ik echt jammer!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: hexxi
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 12:41

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Die is inderdaad mooi...

Zie dat je BB is voorzien van mooie rode nageltjes

Weet nu 1 ding zeker... Mijn Baby Born blijft nog lekker even liggen. Die gaat mooi niet weg.

 

Hahaha  ja de BB heeft nagelak heeft de dochter van mijn vriendin  gedaan hahahaha van de week zal ik eens proberen om het er af te halen hahah als de vingers niet oplossen dan hahaha



-------------
I LOVE HAKEN


Bericht van: ilyani
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 14:14
Hoi,
ik heb op mijn picasa-album (zie www) foto's gezet van de
baby born patronen. Zijn meer maak dan brei patronen maar
wel erg leuk. Wie ze wil mag me een pm sturen dan stuur ik
het pdf bestand naar je op.

-------------
groetjes miranda


Bericht van: ilyani
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 14:35
Jips en Lenie25 jullie hebben mail!

-------------
groetjes miranda


Bericht van: Jips
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 14:38

Originally posted by ilyani ilyani wrote:

Jips en Lenie25 jullie hebben mail!

Super bedankt!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 16:13

nou ik heb er ook 2, op de rommelmarkt in emmen 1 voor 10 euro en 1 voor 11,50, verder waren ze niet te betalen, boven de 20 euro



-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 16:14
en als ik de track en trace moet geloven, komt er maandag of dinsdag nog 1 binnen, en als je op m'n www klikt zie je nog meer, 2 kleine porcelijnen popjes voor 1 euro stuk, kon ik niet laten liggen .

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: Jips
Datum bericht: 20 Maart 2011 om 16:28

Oooooooooooooo, wat een snoepjes Lydia! En je hebt er niet veel voor betaald, mooie prijzen!
En nu aankleden maar

Ik heb net mijn Baby Born hangmat klaar voor de koninginnedagverkoop voor het Rode Kruis. Heb ik hem opgehangen onder mijn jonste zoon zijn hoogslaper en Anna in bikini er in geïnstalleerd, wil ik er een foto van maken en deze showen, is mijn man er met het fototoestel vandoor!

Wij gaan in de meivakantie 2 weken naar Zuid-Frankrijk en gaan daar ook regelmatig naar de kringloop. Ik heb er nooit op gelet, maar ga nu zeker kijken of daar ook poppen liggen



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 21 Maart 2011 om 09:46
Dank je wel Miranda nu ga ik op zoek naar een BB is er het weekend niet van gekomen.

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: Jips
Datum bericht: 21 Maart 2011 om 10:29

Dames: Koopje op marktplaats; een bruine BabyBorn voor maar 15,--. Als je niet in de buurt woont (Enschede), komt er wel 6,75 verzendkosten bij, maar het is absoluut niet duur!   http://link.marktplaats.nl/433296664 - KLIK

Ook diverse blanke voor 15,-- en duurder, o.a. http://link.marktplaats.nl/431818588 - KLIK  en hier staat de nieuwste versie in jongensuitvoering http://link.marktplaats.nl/433271990 - KLIK

Of je kunt zien van welke leeftijd de BabyBorn pop ongeveer is en meer info kun je http://www.wollyonline.nl/baby_born_poppen.asp - HIER lezen!

 



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 21 Maart 2011 om 10:43

Herken je het dekentje?  Het was mijn 1e Baby Born creatie.
Een gehaakt dekentje in easy ripple motief. Helaas veeeeeeeeel te groot voor een Baby Born bedje  

Het dekentje is gisteren door mij omgetoverd in een......... Baby Born hangmat!
Ook omdat gehandwerkte dingen zo lastig te presenteren zijn, vond ik dit een leuk idee. Zo'n hangmat trekt vast wel aandacht en staat gezellig in een marktkraam!
Deze en alle Baby Born kleding en andere dingen gaan op koninginnedag op de kraam voor Het Rode Kruis.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 21 Maart 2011 om 11:12
Dat ziet er zo schattig uit

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 21 Maart 2011 om 11:13
Lydia ze zijn prachtig wat een schatjes

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net