Moet het even kwijt
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=21026
Print Datum: 21 November 2025 om 11:06 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Moet het even kwijt
Bericht van: by Ieke
Onderwerp: Moet het even kwijt
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 12:11
Toen ik gisterenavond terug kwam van training en de oprit op reed, zag ik een of ander stuk pluizig iets liggen. Dus even uitgestapt om te kijken was het was. Twee pootjes en een stuk vel. Een ander pootje lag een stukje verder. Ik dacht dat het een konijntje was en heb de buurman gevraagd of hij het voor me weg wilde halen. Dat durf ik zelf echt niet. We gokten dat het een stuk konijn was, dat een roofvogel niet meer luste. Hij vertelde dat de overbuurman een beest in de motorkap van de auto had gehad, dat zelfs eieren had gelegd... Ik wilde net boodschappen gaan doen en ergens van binnen dacht ik, laat ik eens even de motorkap open doen.
Dat beest zit er dus ook bij mij onder. GADVERDAMME!
Sorry, ik moest het gewoon even kwijt hier... Krijg er rillingen van als ik er aan denk...
|
Antwoorden:
Bericht van: 1gul
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 12:43
|
iiggghhhh... ik krijg er ook rillingen van....
|
Bericht van: monique1974
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 12:46
Bericht van: corine
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 12:56
Jakkes, krijg er kippenvel van
-------------
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 13:40
Brr. wat een eng idee.
Ik reed een keer met de auto en ineens stopt alles ermee.
Gelukkig kon ik in de berm komen en heb de garage
gebeld. Bleek er een restant van een egel onder de motorkap te zitten, waarschijnlijk het werk van een marter. Die schijnt van alles mee te slepen.
Was een mooie kostenpost.
In die tijd waren er bij ons in de buurt meerdere schade-gevallen door marters. Ze knagen dus niet alleen de kabels door.
|
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 14:28
|
Hier dus ook al aan de overkant van de straat. De auto is net op gehaald. Volgens de chauffeur van de trailer was het een muisje, maar ik denk van niet. Lijkt meer op het hoofd van zo'n beest en dat de rest is verbrand tijdens het rijden en eruit is gevallen toen ik hard geremd heb op de oprit. Schade zal wel te verhalen zijn op de verzekering, ga ik vanuit. Auto is all-risk verzekerd...
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 15:08
gatsie.
wat vervelend.
-------------
|
Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 15:16
oh bah wat erg
|
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 16:34
|
Net telefoon gehad van de garage. Het is een steenmarter geweest die tijdens de vorst van afgelopen week mijn lekker warme auto als restaurant gebruikt heeft. Heerlijk een konijntje opgepeuzeld (dat vond ik gisteren op de oprit). Voordat hij aan het muisje kon beginnen, werd hij waarschijnlijk gestoord. Ondertussen wel fijn de bougiekabels aan gevreten :S... Gelukkig lag er nog een set kabels voor ons type auto, dus kan ik de auto aan het eind van de middag ophalen... Vannacht de motorkap maar open laten staan, dan kan de boel wat afkoelen ...
|
Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 16:42
He'jakkes moet er niet aan denken
-------------
 http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 19:18
Brrrrr wat een verhaal zeg
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 20:02
ook al ben je al risk verzekerd, dit dekt de verzekering niet, dat moet je helaas zelf betalen. de garage geeft wel aan dat je een apparaatje kungt kopen dat steenmarters tegen gaat, maar dat kost een hoop euro's. Goedkoopste oplossing is een w.c. blokje met een ty ripje aan je boegiekabel hangen, ze hebben een hekel aan dat soort luchtjes.
------------- lydia wijsbroek
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 20:08
bah
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 06 Mei 2011 om 22:01
|
oh wat een verhaal zeg. Je bent er klaar mee hé.
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 07 Mei 2011 om 09:12
Jakkes wat een verhaal zeg
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 07 Mei 2011 om 10:38
bah wat eng
------------- Hou de eer aan jezelf
|
Datum bericht: 07 Mei 2011 om 12:49
@ L. wijsbroek, dat is een goede tip! Ga het zeker eens proberen. Ik las op internet dat je dan kippengaas onder de auto moet leggen. Dat doet zeer aan z'n pootjes. Maarja, dat is iets wat je een week doet en daarna vergeet je dat...
Was gisteren nog even bij de buren. Buurman moest van buurvrouw de auto's maar even controleren. Toen ik even later weg ging, was hij dat aan het doen en vond hij ook pluizig spul in de motor (van dat vel van een beest). Ik moest weg, dus weet niet of hij verder nog wat gevonden heeft, maar het lijkt er op dat de marter een fijne tijd heeft gehad in onze straat...
|
Bericht van: ilyani
Datum bericht: 07 Mei 2011 om 15:54
Steenmarters zijn geen leuke diertjes. Wij hebben het ook
al eens gehad. Zo'n apparaatje maakt een hoog geluid maar
of het echt helpt.... en het is duur.
Wij zetten de auto met de motorkap naar de
weg/parkeerplaats dan komen er nog genoeg mensen/auto's
langs waardoor ze gestoord worden.
------------- groetjes miranda
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 09 Mei 2011 om 09:14
|
Gatsiedarrie, moet er niet aan denken! Legt zo'n dier ook eitjes?
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 09 Mei 2011 om 09:22
brrrrrrrrrrrrr goed dat ik geen auto heb
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Datum bericht: 11 Juli 2011 om 09:45
Weet je wat nu het erge is?
Dat het beest nog steeds actief is in onze buurt. M'n ouders gingen zaterdag de caravan ophalen en hadden de grote auto nodig. Die wordt normaal niet zo veel gebruikt, maar nu dus wel. Onderweg roken ze een heel vieze lucht. Ze dachten dat het de afvalbakken waren (daar stonden ze naast). Niet meer aan gedacht. In de nacht van zaterdag op zondag werd ik 's ochtends vroeg wakker van een raar geluid naast m'n kamer. Dat geluid hebben we eerder gehoord en toen zat er een beest in de spouwmuur. Nu dus weer...
M'n vader is 's ochtends meteen gaan kijken: bij allebei de auto's lagen er resten van beesten onder de motorkap. De auto's zijn nu bij de garage. Allebei worden ze gecontroleerd op schade aan kabels. Daarna worden ze beiden bespoten met een of ander spul dat stinkt. Zo gaat de geur van het beest weg (daar komt ie namelijk weer naar terug)... En er komt zo'n apparaatje onder de motorkap.
Vanmiddag nog even de gemeente bellen voor het beest in de spouwmuur. Wat een ellende, die steenmarters. Zou willen dat je ze mag vergiftigen...
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 11 Juli 2011 om 19:52
Dat is dan toch wel de hoofdprijs, zeg.Wat ellendig.
Wij zijn intussen verhuisd, niet om die marter hoor,
en ik heb een scootmobiel inplaats van een auto. Daar
zullen ze toch wel afblijven?
|
Datum bericht: 11 Juli 2011 om 19:57
Ik hoop het maar! Dit keer was het ook raak bij de buren links. Aan het eind van de straat (laatste 4 huizen) heeft iedereen nu een keer bingo gehad. Maar, het apparaatje is gemonteerd en er ligt een lap gaas onder de auto. Ik hoop maar dat...
Net even 10x het rolluik op en neer gehaald. Mocht de marter in onze spouw muur slapen, dan is ie vast wakker geworden
|
Bericht van: Lizzi
Datum bericht: 12 Juli 2011 om 10:17
Jeetje wat eng!! Heb hier ook al eens een verhaal gehoord van een poes die lag te slapen onder de warme motorkap of op de warme banden en als je dan vertrekt... 
Van marters in de muren hebben we hier geen last, maar bij ons kruipen er kauwen (vogels) in de schouw! Dat is ook een vreselijk geluid! En ze gooien dan gezellig vanalles naar beneden. De schouw komt langs onze slaapkamer naar beneden, dus we worden 's morgens gewekt door het griezelige gekrijs van die vogels! Echt vreselijk! Raar maar waar, we hebben vorig jaar een afdekplaat laten leggen op de schouw en nu maken ze gezellig daar bovenop hun nest. Dus probleem nog niet opgelost! 
------------- groetjes, Marlies
|
|