idee: pannelap als kindertasje?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=2126
Print Datum: 18 Februari 2025 om 19:19 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: idee: pannelap als kindertasje?
Bericht van: chrisje
Onderwerp: idee: pannelap als kindertasje?
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 13:35
zou het een doenbaar idee zijn om tasjes te maken van een pannelap-patroontje? Ik denk dan aan een beertje, poes, bloem, snoep of wat al meer? Is er iemand die daar een leuk patroontje van weet? Soms heb ik van die "ideetjes", maar weet dan niet goed hoe er aan te beginnen...![](smileys/smiley5.gif)
Lijkt me een goede manier om wat restjes op te maken... ![](smileys/smiley2.gif)
|
Antwoorden:
Bericht van: Carola
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 13:36
op de gratis site staat een snoep kussen mss als je de bovenkant openlaat?? verder geen pannenlappen voor je in dat soort.... sorry
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 13:39
Jazeker!!!!!
Je zou het op een lapje kunnen naaien,maar je zou als het niet te klein is ook dubbel kunnen haken,binnenkant bekleden met voering en dan die binnenkant iets opvullen.Dan haak je de beren aan elkaar door er tussen (de naden van de beren,extra toeren te maken zodat ze niet gaan trekken.Bovenkant natuurlijk open laten.
Oh wat weer moeilijk uitgelegd he?Ik zie het voor me,maar kan zo moeilijk vertellen hoe ik het bedoel.
------------- Groetjes Catharina
|
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 15:05
ik denk dat ik het ongeveer snap, hihi! staat die beer ook bij de gratis patroontjes? Ik vond wel koelkastmagneetjes als voorbeeld ergens, maar die zijn te klein...
|
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 15:20
hoi carola, vind niet zo meteen de snoep terug...
|
Bericht van: breioma
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 15:43
Chrisje je hebt mail!!
|
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 16:06
ik ga gauw kijken corry, ben benieuwd!!!! (je houdt me altijd zo lekker bezig, hé, hihi!)
|
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 17:04
he chrisje ik stuur je wel even mailtje ga even voor je zoeken!!
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 17:06
Volgens mij wel,en anders.........heb ik wel een patroon van een beer maar denk nu net aan de poten.Moet je die vanaf het kruis er aan laten bungelen.Als daar wat in komt..(de poten)...krijg je het er niet meer uit denk ik.Oei oei oei je sleutel van de fiets zou er maar in vallen.![](smileys/smiley5.gif)
Tot het kruis dus dichtnaaien.Och jeetje wat zeg ik weer![](smileys/smiley4.gif)
------------- Groetjes Catharina
|
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 17:09
misschien kun je hier iets mee??
http://gratispatronen.web-log.nl/mijn_weblog/files/Country_C ord_Cuddlers.pdf
dat is van de gratis site en heb even gekeken en snoep kussens staan op de andere site interieur/kussens/snoep kussen en toffie shape
en je kan idd van pannen lappen gewoon tassen maken dat doe ik ook, ook maak ik bij mijn beginners workshops van de proef lapjes kleine tasjes, idd aan elkaar naaien als je er twee hebt en anders dubbel vouwen en je moet ze idd vaak wel voeren anders vallen er spullen uit...
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 17:12
catharina wrote:
Volgens mij wel,en anders.........heb ik wel een patroon van een beer maar denk nu net aan de poten.Moet je die vanaf het kruis er aan laten bungelen.Als daar wat in komt..(de poten)...krijg je het er niet meer uit denk ik.Oei oei oei je sleutel van de fiets zou er maar in vallen.![](smileys/smiley5.gif)
Tot het kruis dus dichtnaaien.Och jeetje wat zeg ik weer![](smileys/smiley4.gif)
|
Hè Catharina toch!
|
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 17:17
he allemaal, nog iets wat ik ook vaak doe.....
sluit aan bij catharina...
als je een knuffel maakt het lijf delen in drieen dan maak je 2/3 deel en het 1/3 deel los... daar komt de rits tussen.
Maak gewoon verder zoals normaal.. met in de benene en armen zwaarder materiaal en in het hoor heel weinig vulling zodat ie net mooi vol lijkt.. anders wordt het hoofd te zwaar. en dan maak je er een binnen hoes in en je hebt een knuffel rugzak!! wel beetje grote knuffel kiezen anders is het wel erg klein.. zo heb ik een winnie de pooh rug zak ook gemaakt voor mijn nichtje en nog veel meer van zulk soort helaas lopen alle kinderen er nu mee en kan ik geen foto sturen maar volgens mij is het zo wel duidelikj???
|
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 19:07
ik lig hier helemaal dubbel bij je uitleg, catharina... Maar ik snap het wel, hoor! ![](smileys/smiley17.gif)
goed idee ook van een echte knuffel een tas maken! ik kijk nog eens rond op die site, carola! ![](smileys/smiley32.gif)
|
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 19:18
drop kennen ze niet, maar de andere snoep in "wikkelpapiertje" is goed doenbaar!! vooral die met schuine strepen en dat strikje er aan vind ik een hele goeie!![](smileys/smiley20.gif)
nu ben ik een effen aan het maken met kleine gehaakte kersen op... Moet de kersen nog uitzoeken, maar da's maar een rondje haken, hé... Blaadje in het groen aan een steeltje en je hebt weer wat, hé...
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 19:29
............Carola..... .........bedankt voor de mooie site..... ..............
------------- groetjes geesje
|
Datum bericht: 06 Augustus 2007 om 22:11
chrisje je kan ook kleie rode pompoentjes haken dat doen ze bij kitty ook voor de kersen!! ja nee ik bedoelde die drop dingen eigenlijk niet ik bedoelde dus idd die tofee dingen die vond ik erg leuk als hand tas, maar zei het verkeerd maar toen ik keek waren die ook wel grappig dus had het maar laten staan...
|
Bericht van: happyknitter26
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 07:14
wat een leuke ideëtjes tref ik hier...
zit nog maar in het proefstadium tasjes haken voor prinsessen maar..
dit geeft stimulans
gr
fabie
------------- <a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"> </a>Fabie
|
Bericht van: Tony
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 08:50
Bericht van: Meia
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 15:17
Hoi Carola, ik heb geprobeerd om een patroon te downloaden maar dat lukt me niet. Iets niet in orde met mijn pc denk ik.
Zou je mij het patroon willen sturen? Het gaat om de dragonscarf!
Liefs, Meia. ![](smileys/smiley2.gif)
------------- All you need is love.
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 17:31
Chrisje, heb je er wel eens aan gedacht om van een kussenpatroon een tas te maken?? Die heeft over het algemeen ongeveer de maat van een tas zodat er ook not iets in kan!
groetjes, Joke (josl)
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 18:32
he maia bedankt voor je reactie, het beertje staat ook gratis op de site te downloaden en heb gekeken naar de draken sjaal die doet het bij mij wel, wil hem je wel per mail sturen maar waar heen??
|
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 19:18
Josl wrote:
Chrisje, heb je er wel eens aan gedacht om van een kussenpatroon een tas te maken?? Die heeft over het algemeen ongeveer de maat van een tas zodat er ook not iets in kan!
groetjes, Joke (josl)
|
heb ik wel eens gedaan, ja! maar voor de kindertasjes gaat het meestal om de "heb" en niet om wat er in kan... maar er staat ergens een leuk kussen, en dat ga ik inderdaad gebruiken!![](smileys/smiley2.gif)
|
Bericht van: perle
Datum bericht: 07 Augustus 2007 om 21:15
Hallo,Chrisje ,mijn tasje(gehaakte is bijna af en ik moet zeggen ...het zou zo'n mooi kussentje zijn! Maar Ellen wil niet plooien,mama ,je hebt het voor mij gemaakt en... !
Dus zit niets anders op dan het bij een tasje te houden!Het is het barbie tasje dat in 20 rondes gehaakt is !Voor extra volume heb ik een koord gepunnikt en 4 ronde's vastgenaaid aan tasje(4 maal punnikbreedte,dus wijdte ongeveer 4-5 cm)Kun je ondertussen es de techniek van punniekmachientje gebruiken!![](smileys/smiley2.gif)
kleurenpatroon,tasje=6 rondes mentholkleur,dan 12 rondes in soort aqua en dan terug 2 rondes in menthol,gepunnikt koord in aqua!
Echt moet het es proberen,je kunt ieder rondje zelfs in ander kleur doen of hair en wol samen verbruiken ik denk ideaal voor restjes op te werken!![](smileys/smiley2.gif)
Mischien kan ik het morgen reeds op forum zetten maar nu begint er een filmpje met Andy garcia en die moet ik wel eerst zien! Tasje loopt niet weg!Doei!!!!!!!!!!!!!(p.s iemand zin in een ijsje??????????????)![](smileys/smiley36.gif)
-------------
|
Datum bericht: 08 Augustus 2007 om 09:41
moet eerlijk bekennen dat mijn machientje al bij paps ligt... Heb hem aan het punniken gezet, hihi! en hij doet dat heel netjes, hoor! ![](smileys/smiley32.gif)
Maar naar dat tasje ben ik eeeeeerg beneiuwd aan het worden, hoor! een ijsje is nog iets te vroeg op de ochtend, maar ik wil strakjes wel eentje: heb je chocolade-saus, mijne is op...?![](smileys/smiley2.gif)
|
Datum bericht: 08 Augustus 2007 om 09:45
....ben ook tussendoor een poezentasje aan het maken![](smileys/smiley36.gif)
|
Datum bericht: 08 Augustus 2007 om 11:32
oooow, vertel , vertel, geesje!
|
Datum bericht: 08 Augustus 2007 om 12:16
.......................gewoon een rond kleedje en daarop de snuit enz.apart haken en erop zetten....................en 2vierkanten met een snuitje van een beertje en dan nog wat versierlijkjes erop bv. kralen bloemetjes glitters enz. ![](smileys/smiley36.gif)
|
Datum bericht: 08 Augustus 2007 om 12:49
daar willen we natuurlijk foto's van zien, hé!
|
Datum bericht: 08 Augustus 2007 om 17:06
......jazeker ![](smileys/smiley36.gif)
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 10 Augustus 2007 om 12:05
Hoi Perle,
ik heb inmiddels "bont/pluizengaren gekocht bij Zeeman en wil daar een tasje van haken. Jij hebt ooit eens geschreven dat je ivm de stevigheid een dubbele draad gebruikt. Welke maat haaknaald gebruik je dan??
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|