Print Pagina | Close Window

CarpaalTunnelSyndroom

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=21279
Print Datum: 21 November 2025 om 07:20
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: CarpaalTunnelSyndroom
Bericht van: Tineke01
Onderwerp: CarpaalTunnelSyndroom
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 14:33
Nu vraag ik ook even om aandacht.
Ik heb al bijna 2 jaar last van CTS aan m'n linkerhand.
Via huisarts bij neuroloog terecht gekomen. Eerst maar eens met polsbrace proberen. Geen effect.
Toen een injectie gehad. Tot 3x toe, met tussenpozen.
De spuiten hielpen wel, zij het tijdelijk.
Loop nu voor nek/schouderklachten bij de chiropractor.
Die dacht ook wat aan het CTS te kunnen doen. Echter, het was voor tijdelijk. Nu staat er een niewe afspraak gepland bij de neuroloog.
Ik zie vreselijk tegen een operatie op, hoe een kleine ingreep het ook moge zijn.
Ik hoor namelijk alleen maar negatieve verhalen over deze ingreep in de naaste omgeving. Dat het niet heeft geholpen,of andere nieuwe klachten ervan over gehouden.
Injecties blijven geven is ook geen optie volgens mijn huisarts. Wat dan? Toch opereren....
Wie heeft deze operatie ook al eens meegemaakt en hoe is het er nu mee?
Groet, Tineke01   

Antwoorden:
Bericht van: amandel
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 15:01
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen, groetjes irene

-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.

Bericht van: Rietepetietje
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 15:10
mijn vriendin is er paar weken geleden aan geopereerd en is er tevreden over
haar andere kant moet ook nog gedaan worden, zou over een drie à vier weken gebeuren

heel veel sterkte met alles tineke, mss dat je via google op forums terrecht kunt komen waar mensen met ervaring hun ideen delen?
heel dikke sterkteknuffel en hopelijk wordt je snel en effectief geholpen
groetjes
riet

-------------
leef vandaag, niemand beloofd morgen

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 15:29
Ik ken het niet maar het lijkt me zooo vervelend voor je! Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk kan je wat moed putten uit het antwoord van Riet 

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: diny183
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 16:37
Heb het gelukkig zelf niet maar ik ken wel mensen die het
hebben of hebben gehad, de meeste hebben veel baat gehad
bij een operatie.
Alvast sterkte bij de beslissing wel of niet doen. jij bent
diegene die het zelf moet willen, anderen kunnen je wel
tips geven maar niet voor je beslissen.

-------------

Bericht van: linda1959
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 17:20
heb me ook laten opereren  Tineke , 2 jaar geleden en ik moet zeggen dat het nog steeds niet goed is  dik litteken en als ik aan het litteken kom krijg ik precies elektriciteit in men vingers  Ik kan er nog niks mee wringen met dat hand en een potje open doen lukt me ook niet .
Het goede nieuws is dat ik geen slapende vingers meer heb , maar dat is dan ook het enige goede aan heel de operatie .
Ik mocht wel de dezelfde dag naar huis ,maar 6 weken niets met het hand doen

Dat zijn mijn ervaringen met de CTS
sorry

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 17:21
Ik ken ook mensen die de operatie hebben gehad, en die waren daar niet negatief over.

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 18:48

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb een neef die ze teveel spuiten hebben gegeven en waar een operatie niet meer bij zal helpen.

Daarnaast hebben mijn moeder, schoonvader, schoonmoeder van mijn broer en een nicht van mij die operatie gehad waarvan 2 zelfs aan 2 handen/polzen en ze zijn allemaal van de klachten af.

we zou ik een goede chirurg opzoeken want dat verschilt nl nog al heb ik gehoord

-------------

Bericht van: Nousje
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 18:48
Hoi, hoi,

Het ligt volgens mijn internist vooral aan in welk ziekenhuis dit gebeurd, ik zelf ben ook geopereerd en ben er erg ontevreden over, ik heb geen kracht in mijn duim, heb nu een bult op mijn pols en nog heel veel pijn alleen geen slapende hand meer. Mijn andere hand moet ook nog gedaan worden maar ik laat het niet doen omdat ik nu meer last heb dan voor de tijd.
Veel sterkte met je beslissing.

Bericht van: Francis
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 18:50

Mijn vader is eraan geholpen en is alleen maar positief.

Hij heeft nergens meer last van.

Ik heb nu in allebij de polsen een injectie gehad (met tussenpauze) maar ik merk nu weer dat ik weer last krijg maar ik wordt er nog niet wakker van s'nachts.

Bericht van: ilyani
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 20:29
ik weet dat mijn moeder er destijds aan geholpen is en dat
het een hele tijd goed ging. maar volgens mij kreeg ze er
later wel weer last van. ik zou idd wel een goede chirurg
opzoeken. sterkte

-------------
groetjes miranda

Bericht van: misty
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 20:58
mijn schoondochter is 2 keer in emmen geholpen maar zonder succes toen naar groningen en nu is ze overal vanaf.
dus het kan wel goed gaan blijkt wel

Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 20:59
Mijn moeder is er ook aan geopereerd, en het gaat eigenlijk goed. heb haar er noit meer over gehoord.

Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 22 Mei 2011 om 21:00
Hallokes,
IK ken ook mensen in mijn onmiddelijke omgeving die de ingreep hebben
gehad.
Die zijn heel tevreden.
Je moet wel doen wat er word voorgeschreven.
Wat niet wil zeggen dat die mensen met toch blijvende last dat niet gedaan
hebben.
Voor de littekenvorming bestaan er klevers die je kan aanbrengen.
Dat moet je 4 maanden vol hoeden.
Ze zijn niet goedkoop maar helpen echt.
Succes met je beslissing.
Groetjes IngeDeV

-------------
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 Mei 2011 om 13:30
Ik denk dat je het beste in het rond kunt informeren wie een goede chirurg is. Dat schijnt nog heel verschillend te zijn.

Veel sterkte.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Gerlily
Datum bericht: 23 Mei 2011 om 14:10
Ik ben aan één hand geopereerd. Heeft wel geholpen hoor, maar ik vond het tegenvallen. Vooral die spuiten. Mijn moeder (nu bijna 89) is op 80-jarige leeftijd aan beide handen geholpen en vond het helemaal niet erg. Dus het is echt bij iedereen anders. Wellicht valt het bij jouw mee.

Groetjes,
Gerda

Datum bericht: 24 Mei 2011 om 16:27
Lief, al die reacties van jullie.
Ik ben er nog niet uit wat ik zal doen.
Binnenkort bij de neuroloog praat ik het nog wel eens goed door. Wat is wijsheid?
Ik ben huishoudelijke hulp bij bejaarde mensen, ik speel clarinet bij de plaatselijke harmonie en wat te denken van breien en haken wat ik ook graag doe?
Ik heb (net als ieder ander trouwens) graag twee goed werkende handen nodig, elke dag opnieuw.
Groet, Tineke01   

Bericht van: pippie
Datum bericht: 24 Mei 2011 om 16:42
Ik ken het niet, maar wat een moeilijke beslissing moet dit zijn.
Sterkte.

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 25 Mei 2011 om 16:02
Mijn vriendin heeft nu haar 2 de hand laten doen en voor haar 1ste hand moet ze spijtig genoeg terug weg in het najaar

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: stempelaar
Datum bericht: 26 Mei 2011 om 12:53

Ook ik ben geopereerd aan beide handen en heb er een prima ervaring mee. Ik werd 's nachts regelmatig wakker van slapende vingers, werd er gek van. Na een test bij de neuroloog ben ik direct aangemeld voor de operatie. Ben geopereerd door een neurochirurg in Tergooiziekenhuizen. De verdovingsspuiten zijn niet fijn, maar daarna voel je er niets meer van. Je moet wel goed de aanwijzingen voor de weken erna opvolgen. Je kan echt een aantal weken niets meer met de geopereerde hand. De littekens zijn mooi genezen en doen geen pijn. Ze zitten natuurlijk aan de binnenzijde van je hand, dus niemand die er wat van ziet. Heb wel een jaar gewacht met de andere hand, eigenlijk omdat ik geen zin had in die prikken, maar ook vanwege de periode eran. Je moet even goed uitrekenen of dat handig uitkomt met je werk en andere bezigheden.

Kan nu weer urenlang haken (en slapen) zonder problemen, heerlijk!

Succes met je keuze.

-------------
stempelaar

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 27 Mei 2011 om 21:09

ik vond de prikken niet goed helpen en in verhouding zeer pijnlijk! de operatie vond ik goed meevallen, maar je moet toch echt je rust nemen! ik zat dan ook in het gips, wat niet elke arts doet, is heel verschillend. Ik ben helaas gevallen vlak na de operatie (nét op die zwakke plek) en dat liep even mis... (tweede operatie, maar dan andere reden)

Al bij al zou ik het wel opnieuw laten doen. Ik kan niet alles, maar dat kon ik daarvoor ook niet, en de pijn is toch een heel pak minder. ook die pijn en slapende handen 's nachts vond ik zeer vervelend, dat is nu over.

Datum bericht: 29 Mei 2011 om 13:20
Originally posted by stempelaar stempelaar wrote:

Ook ik ben geopereerd aan beide handen en heb er een prima ervaring mee. Ik werd 's nachts regelmatig wakker van slapende vingers, werd er gek van. Na een test bij de neuroloog ben ik direct aangemeld voor de operatie. Ben geopereerd door een neurochirurg in Tergooiziekenhuizen. De verdovingsspuiten zijn niet fijn, maar daarna voel je er niets meer van. Je moet wel goed de aanwijzingen voor de weken erna opvolgen. Je kan echt een aantal weken niets meer met de geopereerde hand. De littekens zijn mooi genezen en doen geen pijn. Ze zitten natuurlijk aan de binnenzijde van je hand, dus niemand die er wat van ziet. Heb wel een jaar gewacht met de andere hand, eigenlijk omdat ik geen zin had in die prikken, maar ook vanwege de periode eran. Je moet even goed uitrekenen of dat handig uitkomt met je werk en andere bezigheden.

Succes met je keuze.

Kijk, dit geeft de burger weer moed! Een positief verhaal. Mijn twijfel wordt al minder. Over een paar dagen moet ik naar de neuroloog.
Nog eventjes nadenken hoor ...

Datum bericht: 29 Mei 2011 om 13:20

Succes met je keuze.

Datum bericht: 29 Mei 2011 om 13:23

Succes met je keuze.

Kijk, dit geeft de burger moed! Een positief verhaal.
Toch blijf ik nog een beetje twijfelen...
Woensdag moet ik naar de neuroloog toe.
Heb nog wat bedenktijd...

Datum bericht: 29 Mei 2011 om 13:28
Er is iets fout gegaan. Ik wilde slechts 1x via quote reageren maar het berichtje kon niet worden geplaatst.
Ik kreeg te zien : kan de webpagina niet vinden.
Dus dacht ik dan maar opnieuw, met als resultaat zie hierboven. Ik weet echter niet hoe ik de teveel geplaatste berichtjes moet verwijderen.
Groet, Tineke01

Bericht van: willie
Datum bericht: 29 Mei 2011 om 14:29

Ik ben aan beide handen geopereerd en ik ben er erg blij mee!!!

Je hebt alleen wat krachtverlies,da's het enige nadeel.

Ik zeg doen!!!!!Hoe eerder hoe beter,kan je weer lekker slapen ook.

groetjes, Wilma

-------------
wil

Bericht van: Antonia
Datum bericht: 29 Mei 2011 om 16:23

Ik ben jaren geleden aan beide handen geopereerd in Tilburg in het St. Elisabeth ziekenhuis, en met heel goede resultaten, je ziet er niets meer van en ik voel er niets meer van.

Zoals hier al eerder is gezegd, moet je vooral de eerste weken, je heel goed aan de adviezen houden, het valt soms niet mee als je zo graag handwerkt, maar je hebt er later profijt van.

En die verdovings prikken, och dat is zo'n kort moment, dan voel je niets meer.

Ik wens je veel succes Tineke, dan kun je snel weer aan het haken en breien.

Dikke knuffel TONY

-------------
TONY

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net