oma
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=21493
Print Datum: 21 November 2025 om 10:33 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: oma
Bericht van: Ennas
Onderwerp: oma
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 15:54
|
Mijn oma, mijn brei-oma, is vanmorgenvroeg overleden.
Ze wilde al niet meer toen mijn opa 5 1/2 jaar geleden overleed, vandaag heeft ze die rust gevonden. Ze is weer bij haar man en 2 dochters.
Vanaf begin mei lag ze in het ziekenhuis vanwege uitdroging en de nieren die aangetast waren. Haar hart was al op.
3e week van Mei kwam ze weer thuis, maar at ze niets meer en drinken heel weinig. Ze werd steeds benauwder.
Maandag werden we allemaal bijelkaar gebeld en de huisarts ook. Die kwam en gaf aan dat oma nog een paar dagen te leven had. Ze gaf morfine tegen de benauwdheid.
2 Dagen later belde die arts weer, ze had de brief uit het ziekenhuis gekregen (2 weken nadat oma thuis kwam) en daarin stond dat oma's hart, long en nieren goed waren en dat oma zich aanstelde. Mijn oom kon gewoon op vakantie, toen hij vertelde 3 weken te gaan was dat weer te lang... Hoe tegenstrijdig.. Een zuster van het huis vertelde de ervaring te hebben dat oma nog wel langer dan 3 weken door kon gaan. Dit was afgelopen dinsdag... Gisteren in overleg met zusters en huisarts met alles te stoppen, alleen water geven en plastabletten voor het hart. We twijfelden vannacht te waken maar dit niet gedaan. Vanmorgen kwam het telefoontje..
Het is goed zo.
Ik heb geholpen oma aan te kleden enzo, wilde ik graag. Vanavond en komende dagen vanalles regelen. Woensdag of donderdag de begrafenis.
Heftig na een periode wachten en waken, maar fijn dat het gevecht klaar is.
|
Antwoorden:
Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 16:22
hoi sanne,ik wilde je condoleren met het verlies van je breioma,wens jouw en de familie veel sterkte toe,
-------------
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 16:34
Ennas gecondoleerd met het verlies van je breioma, een troost, ze is nu weer bij haar man en dochters
------------- lydia wijsbroek
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 16:37
|
Lieve Sanne,
in de eerste plaats van harte gecondoleerd met het verlies van je oma. Fijn dat je hebt mogen helpen haar te kleden voor haar laatste reis.
Groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 17:49
|
gecondoleerd Sanne en veel sterkte....
|
Bericht van: amandel
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 17:52
Sanne, gecondoleerd met het verlies van je oma, en heel veel sterkte voor nu en de komende tijd, groetjes irene
------------- Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 17:53
|
Sanne
Mijn deelneming bij het overlijden van je oma, ze heeft nu de verlangde rust gevonden

|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 18:20
|
gecondoleerd Sanneke met het overlijden van u breioma , zoals je haar zo mooi noemt . Ik hoor in je woorden dat je er vrede mee hebt dat ze nu "aan de overkant" is bij haar man en dochters .
Toen mijn vader overleed had ik het heel moeilijk , natuurlijk ook met mijn moeder die 9 j later hem volgde (wat ze ook altijd wilde) Maar ik kon dit ook ergens "makkelijker" plaatsen , omdat ze nu was waar ze al die jaren wilde zijn , bij haar man . Ze waren niet alleen , ze waren terug samen . En dat is ook zo met je oma , ze zijn ook eindelijk terug samen .
veel sterkte nog Sanne bij het verwerken van dit verlies
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 18:53
Mijn diepste medeleven met het overlijden van je oma ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe.
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 19:08
Gecondoleerd meis. Je beschrijft het heel mooi. Zij heeft haar rust en jullie nu ook. Veel sterkte 
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: Ekaz
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 19:33
|
Sanne, Gecondoleerd met het verlies van je breioma. Heel veel sterkte voor de komende tijd.
-------------
Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft.
|
Bericht van: Haaknaald
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 19:36
|
Sanne, gecondoleerd met het overlijden van je oma !!!
Heel veel sterkte toegewenst.
Groetjes Els.
------------- http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
|
Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 20:26
Sanne,
Mijn oprechte deelneming bij het verlies van je lieve oma.
Ik had je graag een condoleance kaartje meegezonden ter ondersteuning.
Helaas kan ik het niet ingebed krijgen.
Groetjes IngeDeV
------------- IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com
http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html
|
Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 21:42
veel sterkte
------------- WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 21:54
Gecondoleerd, Sanne. Het is een vreemd gevoel, hè? Verdriet, maar ook vrede. En nu moet er van alles geregeld worden. Heel veel sterkte, ook voor je ouders.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: sjaak
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 22:28
Heel veel sterkte,fijn dat je er vrede mee hebt en dat oma dit ook had.
------------- [IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 04 Juni 2011 om 22:33
Sterkte met jullie verlies. Natuurlijk kun je niemand missen, maar je weet voor haar dat ze nu is waar ze wil zijn.
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: labeldoekje
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 00:05
Mijn deelneming en heel veel sterkte toegewenst.
------------- EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
|
Bericht van: Wen370
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 10:05
Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 10:18
Gecondoleerd Sanne met het verlies van je oma veel sterkte
-------------
 http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
|
Bericht van: monique1974
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 10:40
|
Sanne, gecondoleerd met het verlies van je oma, en heel veel sterkte voor nu en de komende tijd,groetjes monique
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 10:53
Sanne, gecondoleerd met het verlies van je oma, fijn dat je
kunt zeggen dat het "goed "is, de verwerking van het
verlies zal zo veel beter verlopen.
-------------
|
Bericht van: Francis
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 11:05
|
Gecondoleerd.
Het voelt zo dubbel he.
Het gemis maar ook het idee dat ze niet meer wilde niet meer kon.
Maar wat goed en fijn voor jou dat je haar hebt aangekleed is volgens mij heel bijzonder.
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 11:16
|
Sanne, gecondoleerd met het verlies van je oma. Het is een verdrietig proces, maar fijn dat ze haar rust heeft gevonden.
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 11:31
|
Lieve dames, jullie woorden doen goed.
Ik heb al heel lang gezegd dat ik oma tot het laatst wil bijstaan. Dat heb ik afgelopen week zeker gedaan. Vanaf maandag zat ik bij haar bed. 1 nacht ben ik gebleven. Zaterdag heb ik geholpen met aankleden en later haar weer goed leggen. Straks bij de begrafenis zal ik een van de dragers zijn. Op de kaart komen zeer waarschijnlijk 2 zinnen die ik aangegeven heb. (had ik ergens gelezen en passen zo bij haar) De zinnen zijn: De laatste steken zijn gevallen, haar werk is (on)voltooid Vanwege het breien wat ze deed past dit zo.
Voor mij voelt dit goed, zeker ook om het te verwerken. Dinsdag condoleren en woensdag de begrafenis. Daarna begint het echt `zonder' haar.
|
Bericht van: mimisa
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 11:44
Gecondoleerd en heel veel sterkte.
-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
|
Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 11:57
SANNE GECONCOLEERD EN MOOI DAT JE HAAR ZO HELEMAAL TOT HET EINDE TOE HEBT KUNNEN HELPEN, STERKTE DEZE DAGEN.
-------------
|
Bericht van: TLooman
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 12:46
Sanne gecondoleerd met het verlies van je oma ook voor jou familie
------------- groetjes Thea
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 19:39
|
geconcoleerd, sterkte in deze moielijke tijd
|
Bericht van: creabea58
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 19:47
Bericht van: ilyani
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 19:48
Gecondoleerd met het verlies van je oma. Veel sterkte de
komende tijd.
------------- groetjes miranda
|
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 20:13
|
Net nog bij oma geweest. Mijn vader heeft de proefdruk van de kaart gezien. De zinnen die ik voordroeg staan er op en de begrafenisondernemer heeft er nog 2 naalden met een stukje breiwerk bijgezet. Klinkt `gaaf'. Vind ik zo fijn van die man.
|
Bericht van: vlijtig liesje
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 20:25
Sanne gecondoleerd met het verlies van je oma
Heel veel sterkte voor nu en de komende tijd
groetjes vlijtig liesje
------------- vlijtig liesje 4961
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 05 Juni 2011 om 23:12
Sanne gecondoleerd met het verlies van je brei-oma.
Fijn dat je haar hebt bijgestaan en dat je zinnen op de kaart komen met de breinaalden en het breiwerk.
Ik wens jou en je familie veel sterkte voor nu en de komende tijd.
|
Bericht van: chikay70
Datum bericht: 06 Juni 2011 om 09:52
|
Sanne Gecondoleerd met dit zware verlies.. Het is een gerusterlling om te lezen dat jij er zelf vrede mee hebt maar dat maakt het gemis en verdriet niet minder. Ik wens jou heel veel sterkte en kracht om het inmense verdriet een plekje te kunnen geven. Gr josé
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 06 Juni 2011 om 10:53
|
Wat fijn dat je oma nu haar rust heeft gevonden en weer terug is samen bij haar man.
Al is het wel tweestrijdig want jullie moeten haar nu missen.
Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen met dit afscheid.
-------------
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 06 Juni 2011 om 11:04
|
Sanne, gecondoleerd en veel sterkte de komende dagen en voor de toekomst. Wat zul je haar af en toe gaan missen. Maar fijn, dat je zo ver hebt kunnen mee-gaan. Daar kun je ook veel troost uit halen.
|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 06 Juni 2011 om 19:45
Ik weet niet wat ik er nog aan moet toevoegen.
De lieve woordjes van al deze hobbydoosdames zeggen meer dan genoeg.
Toch wens ik vooral jou veel sterkte toe Sanne.
Groetjes, Tineke01
|
Bericht van: smimske
Datum bericht: 07 Juni 2011 om 09:26
|
Sanne, veel sterkte vandaag en morgen!
Ook al zul je haar nog vaak missen, ik weet uit eigen ervaring dat je ervaringen mbt het afscheid nu ook een goed gevoel geven. Je hebt nog zoveel voor haar kunnen doen en gedaan en zoveel liefde mee gegeven dat je dat ook echt een stukje rust zal geven, zeker omdat je weet dat je oma weer bij haar geliefde is die ze zo miste....En wat zal je oma trots op JOU geweest zijn, zo'n kanjer van een kleindochter!! Daar mag je zelf ook trots op zijn!! Sterkte meiske!
-------------
|
Bericht van: willyg313
Datum bericht: 07 Juni 2011 om 10:28
Sanne gecondoleerd met het verlies van je breioma heel veel sterkte
Mijn moeder overleed afgelopen septmber zij was ook de breioma van de familie en 91 jaar oud tot het laats gebreid Wij haar 6 kinderen hebben allemaal 2 nld gebreid en haar dat meegegeven
Heel veel sterkte Willy
------------- Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
|
Datum bericht: 13 Juni 2011 om 15:36
|
We zijn nu 9 dagen verder na het overlijden van oma. Pfff... Na de begrafenis kwam het besef (hard) aan.
Ben de hele tijd moe, moe en nog eens moe. Als het kan (en ook als het niet kan) slaap ik in de middag een poos. In de avond lig ik tussen 8 en 9 in bed en slaap gerust (meer dan) het klokje rond. En uitgerust uit bed stappen? Dacht het niet.
Ik heb bij de begrafenis kunnen doen wat ik wilde, dit werd ook erg gewaardeerd.
Nu 9 dagen na haar overlijden is het net of ze nooit heeft bestaan; in haar huisje is een nieuwe bewoner bezig (zorgcentrum), haar naam is van de deur en brievenbus.
|
Bericht van: Jolanda48
Datum bericht: 13 Juni 2011 om 16:15
|
Sanne
Nog heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Het verdriet zal heeel langzaam slijten maar jouw gedachten aan haar moet je in ere houden.
Jolanda
------------- [IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album14/x_ac84409-1.gif">
http://jollycreations.blogspot.com/
|
Bericht van: beertje1941
Datum bericht: 13 Juni 2011 om 16:25
|
sanne
ook ik wens je heel veel sterkte in deze zeer moeilijke tijd.
ik sluit mij helemaal aan bij jolanda het vedriet slijt idd heeeeeeeeeeel langzaam.
maar ik weet(ik heb helaas ook al teveel dierbaren verloren) dat je in de toekomst met veel warme gevoelens aan haar terug zal denken.
------------- Geniet van elke dag!!!
|
Datum bericht: 13 Juni 2011 om 16:26
Jolanda48 wrote:
jouw gedachten aan haar moet je in ere houden.
|
En dat gebeurt ook. Hier in huis zal ze altijd voortleven, we hebben haar klok en serviestafeltje, en ik heb haar voetenbankje, laatste breiwerk(en), breitas en nog wat spulletjes.
|
|