Print Pagina | Close Window

EINDELIJK naar een dokter ...

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=21968
Print Datum: 21 November 2025 om 10:50
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: EINDELIJK naar een dokter ...
Bericht van: Tineke01
Onderwerp: EINDELIJK naar een dokter ...
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 16:00
Ik heb onlangs al een heel verhaal op het forum gezet over mijn handen.
Linkerhand lijdt al heel lang aan CTS, huisarts stuurde me op 10 mei door naar neuroloog, op 1 juni geweest. Toen was apparaat defect waarmee ze de hand doormeten en kwam ik als zovelen op de lijst te staan. Kan nu op 4 juli weer. We zijn inmiddels wel bijna 8 weken verder.

Rechterhand op 20 mei naar huisarts voor aanhoudende pijn en klachten bij van alles doen in pols/duimgebied.
Waarschijnlijk een ontsteking en voor 10 dagen Diclofenac meegekregen. Geen resultaat. Weekje afgewacht en weer naar huisarts. Opnieuw 10 dagen medicijnen nu zwaardere, het waren Naproxen 500 met maagbeschermers erbij. Advies rustig aan doen en koudecompressen met paracetamol erbij gebruiken.
Al met al: geen resultaat.

21 Juni opnieuw naar de huisarts omdat ik elke nacht een kwelling vond. Meerdere keren per nacht wakker worden van de pijn en scheuten door de onderarm heen en de linkerhand speelde dan ook op vanwege het CTS.
Huisarts gaf verwijskaart mee voor de orthopedisch chirurg en ik moest maar een afspraak maken.
3 Augustus zou ik daar AL terecht kunnen( duurt alweer 6 weken) Ik kon wel janken.      Zoiets houd een mens toch niet vol?
Naar de huisarts gebeld en de assistente keek daar ook van op dat het zolang moest duren. Ze zou het met mijn huiarts opnemen en ik hoorde er nog van. Dit was vorige week dinsdag. Later op de dag belde de assistente terug met een alternatief. Bij hun (net nieuwe)huisartsenpraktijk houdt momenteel een orthopedisch chirurg/arts zitting, die daar 1x per week kleine behandelingen op zijn gebied kan uitvoeren.
Mijn huisarts dacht erover dat ik daar dan misschien eerst maar eens naar toe moest gaan.
EINDELIJK naar de dokter voor de rechterhand. Ik ben er gisteren al geweest. Hij dacht ook aan een dieper liggende ontsteking van een zenuw, die op is gezet en dan langs een bandje schuurt wat die pijn veroorzaakt. Die zenuw zit min of meer bekneld achter het bandje. Uiteindelijk heb ik een injectie gekregen met een lichte verdoving erin en de injectie moest dan ook tegen de ontsteking gaan werken. Verder advies even met alles wat rustiger aandoen.
Gistermiddag was de verdoving uitgewerkt en had ik juist nog meer last ervan. Vanochtend merkte ik dat mijn klachten al zijn geminderd. Het is nog niet over maar ik heb nu weer hoop en ben blij dat het op deze manier ook kon want anders had ik tot 3 augustus moeten verder tobben.
Zo, ik heb mijn hart weer eens gelucht.
Groetjes, Tineke01   

Antwoorden:
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 16:15

als het inderdaad een ontsteking is met zwelling, heb je nu kans dat het steeds minder gaat worden, ik hoop voor je dat het zo is, pijn in je handen kun je niet hebben, je hebt ze overal voor nodig. in ieder geval iets positiever en je hart luchten helpt ook nog wel es.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: tikoes
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 16:27
Ik hoop ook voor je dat de pijn afneemt en dat de behandeling helpt. Pffffffffff, te gek toch dat je zo lang moet wachten met zoveel pijn. Fijn dat de huisarts een andere oplossing had.

Ik hoop hier met je mee

Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 16:30
Veel sterkte en beterschap.

-------------

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 19:32

Halo Tineke,

ik hoop dat het de goede kant blijft opgaan, we duimen ervoor

Bericht van: amandel
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 19:39

Goed zo, even je hart luchten. Ik hoop dat je klachten minder worden,  maar doe wel even rustig aan hoor, beterschap, groetjes irene

-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.

Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 20:07
hopenlijk gaat het allemaal goed komen

Bericht van: Fien
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 20:29
Sinds wanneer kun je geen pijn (in je handen) hebben?

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 20:34

Wat goed van je dat je de huisarts weer hebt gebeld anders had je nog zo lang moeten wachten.

En wel fijn dat ze met deze oplossing zijn gekomen.

Ik hoop dat de pijn daar snel geheel zal verdwijnen en nooit meer terug zal komen.

veel sterkte ermee. en doe het rustig aan.

-------------

Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 21:53
Oh gelukkig dat die injectie verlichting geeft. Wat een
toestand met die wachttijden he....
sterkte met je hand

Bericht van: linda1959
Datum bericht: 29 Juni 2011 om 22:45

ja pijn is iets wat iedereen kan missen , maar ben blij voor je dat de spuit toch wat verlichting brengt

veel beterschap

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 30 Juni 2011 om 11:30
Blij dat je een spuit hebt gehad ,en als het een ontsteking is dan zit er maar een middel op en dat is RUSTEN en geen handwerk doen

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 30 Juni 2011 om 18:43
Sterkte met je hand. Ik hoop dat je heel snel van de pijn afbent

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Datum bericht: 30 Juni 2011 om 19:50
Bedankt voor al jullie lieve reacties.

Er is nog één probleempje : wat rustiger aandoen. Dat is moeilijk!

Ik brei graag, maar als ik nu weer wat ga voelen dan stop ik er wel mee. De gebreide omslagdoek ligt helemaal aan de kant voorlopig. Te zwaar, en alsmaar schuiven op de naald, dat geeft ook pijn. Ben nu met kindersokjes bezig, dat gaat best.
Achter de computer, dit typwerk en alles lezen gaat natuurlijk goed maar ik doe ook graag spelletjes erop en dat is funest. Dat scrollen en de muis aldoor vasthouden dat geeft pijn. Dus even geen spelletjes meer.
Het huishoudelijk werk wat ik bij oudere mensen doe gaat best. Alleen wringwerk en zwaardere dingen optillen geeft nog pijn. De oudjes zijn erg meegaand en zeggen zelf al dat ik rustiger aan moet doen.
Maar dat kan ik moeilijk, dat zit niet in me. Ik ben van doorgaan. Thuis net zo.
Ik heb één troost, ik ga vooruit. Ik merk en voel dat de bewegingen minder pijn doen dan eerst en slapen gaat weer beter, ik word niet meer zovaak wakker als voor de injectie. Voel me nu overdag ook uitgeruster.
Mijn rechterhand gaat dus vooruit en ik blijf hopen dat ik dankzij die spuit er helemaal vanaf kom.
Groetjes, Tineke01   

Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 30 Juni 2011 om 21:00
Wat fijn dat je aan je rechterhand al verlichting voelt. Sterkte.

-------------

Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 30 Juni 2011 om 22:04
blij dat ze iets hebben kunnen doen.
Die wachttijden zijn inderdaad vreselijk.
Ik heb zelf ook weer aan de linkerpols een ontsteking vrees.
Zit een dikke bobbel en heb er geen kracht in.
breien met mijn rondbreiertjes gaat gelukkig wel.
Heel raar,heb dat af en toe en komt opeens op.
Zal ook eens moeten verder onderzoek laten uitvoeren.
Steeds die ontstekingsremmers vind ik ook niet alles en eigenlijk vind ik er niet zoveel baat mee.
Ik kijk uit naar je verder verslag.
Groetjes IngeDeV

-------------
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 30 Juni 2011 om 22:07
oh wat fijn om te lezen, dat het al beter wordt, maar je moet jezelf toch wel een beetje ontzien. en inderdaad dan is de computer funest, en voor de sjaal tis nog geen winter, als het straks beter is maak je hem als een speer af, nu effe laten liggen.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: pippie
Datum bericht: 01 Juli 2011 om 21:15
Ik hoop toch zo voor jou dat dit een oplossing is!!!

Datum bericht: 03 Juli 2011 om 12:26
Dag dametjes,
Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat inderdaad steeds beter met de rechterhand, met in achtneming van rustiger aandoen. Maar dat heb ik er wel voor over. Ik krijg in de gaten dat ik sinds tijden weer veel meer t.v. kijk dan voorheen. Dan was ik immers druk met breiwerkjes of het Hobbydoosforum en daarna de spelletjes. Mahjong Classic heeft mijn voorkeur en dat is alsmaar muis vasthouden en snel klikken. (Bijna) verslavend voor mij geweest.
Een lesje ervan geleerd immers; Verstand komt met de jaren!
Morgen kan ik eindelijk naar het ziekenhuis voor de linkerhand met het CTS. Er wordt dan een EMG van gemaakt, dit zou immers al op 1 juni gebeuren, maar toen was het apparaat kapot. De neuroloog doet dit werk alleen maar op de maandagochtend en er was een (kleine?) wachtlijst vandaar dat dit nu pas kan gebeuren.
Ik houd jullie op de hoogte hoor.
Groetjes, Tineke01   

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net