Wat heb je op de pen(nen)?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=22265
Print Datum: 21 November 2025 om 16:19 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Wat heb je op de pen(nen)?
Bericht van: Magtelt
Onderwerp: Wat heb je op de pen(nen)?
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 17:59
Ik ben bezig met een nieuw Baby Born breiboekje, ik heb al een vliegenzwammuts en een bananenmuts. Nu nog kleertjes die erbij passen, bv herfstblaadjes die aan elkaar genaaid een jurkje vormen of een grasrokje. Ik heb ook een champignonmuts op de pennen staan.
De omslagdoek is eindelijk af, daar kan ik 's winters ingerold zitten lezen.
En ik ben mijn fourniturenafdeling op zolder aan het opruimen en reorganiseren.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Antwoorden:
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 18:05
|
Ik ben nog steeds bezig met een pinguin maar die ligt een beetje stil in een hoekje . hij hoeft pas in sept. af te wezen en in aug. heb ik een braderie waar ik op sta dus dan wil ik nog wat hangertjes af hebben.
ik ben zoals hierboven staat druk met vilten hangertjes en nu even druk met hartjes.
-------------
|
Bericht van: snoewz
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 18:19
|
aan het haken een tafelloper in filet met roos in verwerkt
aan het breien een dekentje voor knus voor de tv te hangen in koude dagen
|
Bericht van: *Mas*
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 18:32
Op de haaknaald heb ik twee projectjes: een laptop hoes en
de laatste hand leggen aan Rupert de uil.
Qua breien: dat probeer ik de laatste twee dagen te leren.
Ik heb een boek voor beginners aangeschaft en probeer het
mezelf daarmee te leren. Op mijn breipennen staan dus wat
simpele steken om te oefenen.
------------- Groetjes,
Marcha
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 19:15
Op dit moment ben ik bezig met het maken van de eerste van de vier honden (Wendy van DC) die ik op bestelling aan het maken ben
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 19:47
|
Ik heb al heel lang 2 rechthoekige lappen op tafel liggen om een poncho van te maken.Alleen begrijp ik niet goed hoe.Ik moet er echt voor gaan zitten en dat komt er nog niet van.
Verder ben ik een dikke wintertrui aan het breien.Nog een paar cm.van het boord langs de hals ,en dan in elkaar zetten.
Ik heb ook van de week een sjaaltje gebreid met 2 lussen,komt nog wel op creaties te staan als de trui ook klaar is. En ik heb genoeg wol in huis om de Wrap Nina te breien,die Jips een tijdje geleden op het forum heeft gezet.Alleen nog de juiste maat proberen te vinden want anders ben ik bang dat ik er over struikel.
-------------
|
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 19:51
Barbapapa's
60 granny's
valt wel mee, maar twee projecten
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 20:00
|
Ik benbezig met een deken , en ene krokodil
heb in de tussentijd wat jasjes gehaakt voor over glazen potjes
|
Bericht van: Loepke
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 20:14
47 granny's (het gaat maar niet vooruit....)
------------- Liefs,Loepke
http://www.flickr.com/photos/hildeloepke" rel="nofollow - http://www.flickr.com/photos/hildeloepke
|
Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 20:31
Frea H. wrote:
Ik heb al heel lang 2 rechthoekige lappen op tafel liggen om een poncho van te maken.Alleen begrijp ik niet goed hoe.Ik moet er echt voor gaan zitten en dat komt er nog niet van.
Verder ben ik een dikke wintertrui aan het breien.Nog een paar cm.van het boord langs de hals ,en dan in elkaar zetten.
Ik heb ook van de week een sjaaltje gebreid met 2 lussen,komt nog wel op creaties te staan als de trui ook klaar is. En ik heb genoeg wol in huis om de Wrap Nina te breien,die Jips een tijdje geleden op het forum heeft gezet.Alleen nog de juiste maat proberen te vinden want anders ben ik bang dat ik er over struikel. |
In verband met je twee rechthoeken op tafel .
Ik denk dat je de korte kant aan de lange kant en nogmaals de korte kant aan de lange kant moet naaien.
Groetjes IngeDeV
------------- IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com
http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html
|
Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 21:38
|
jurkes haken voor de action poppetjes cupcakes op een etagére voor mijn schoonmoeder en ben ook nog bezig met een deken voor op de bank.
Leuk Magtelt om weer iets nieuws te bedenken ik zie er naar uit veel succes en plezier ermee.
-------------
 http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 23:25
|
ben aan een babyponcho bezig , en natuurlijk tussendoor men zeerovertjes ( nog 18 te gaan normaal want ze is al opgeslagen met het aantal dus wie weet hoeveel het er binnen een maand zijn 
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: Catherine13
Datum bericht: 14 Juli 2011 om 23:28
Ik ben bezig om letters te ontwerpen en te haken.
Wat ben jij leuke Baby Born kleding aan het maken, Magtelt, heel apart!
Groetjes, Catherine.
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 00:06
ben bezig aan grannykussen groot, krokodil, kleine granny's, gelukspoppetjes, bloemen op een schrijfpen
-------------

|
Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 10:42
|
Ik was/ben bezig met een topje voor mijn jongste dochter om er met een strook stof een jurkje of tuniekje van te maken. Maar ik ben al meerder keren begonnen en elke keer heb ik het weer uitgehaald, omdat het niet naar mijn zin is. Dus nu maar even wat anders en ben ik bezig met een telefoonhoesje voor mijn nieuwe telefoon en een amiguru poppetje voor mijn zoon.
------------- Groet,
Yobsje
|
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 11:54
Freya, probeer eens vier rechthoekjes uit een oude lap te knippen, in poppenmaatje. Rijg ze twee aan twee aan elkaar met een korte kant tegen een lange kant, zo dat je twee letters L hebt. Die zet je dan weer zo aan elkaar dat je een vierkante poncho hebt.
Of met papier en plakband, dat kan ook.
wat rozengeur.
|
Bericht van: mineke.j
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 12:11
Ik ben nog steeds bezig met een dekentje van gehaakte vierkanten (zie blog) voor de jongste. Het eind komt in zicht maar de afgelopen dagen was ze hier en lag het project dus stil. Ik ben toen aan een veste van Drops begonnen, ook haken ( http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=132&d_id=2&lang=nl - http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=132& amp;d_id=2&lang=nl )
------------- http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
Bericht van: Brei-meisje
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 12:13
|
ik heb op de breipennen oortjes voor mijn konijn die ik nog steeds moet afmaken. ik had de oortjes al af.. maar omdat ik een patroon van een kat aan het omtoveren ben naar een konijn waren de oortjes iets te klein...
op de haakpennen staan op de maat 6 grannysquares
en op maat 3 een amigurumi konijntje!
|
Bericht van: Willemina
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 12:18
|
Ben bezig een hondje te haken, dan heb ik nog karel de kikker liggen die bijna klaar is op de benen na.
Nu al 4x de benen gehaakt en elke keer heb ik het idee dat het 2 linkse benen zijn, ik heb ze ook al in spiegelbeeld gehaakt.
Vind het zo jammer, hij is zo schattig.
Wat doe ik verkeerd, zucht.
------------- Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
|
Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 12:41
|
voor mijn doen niet zo heel erg veel:
2 paar sokken, 2 kantsjaals, 1 trui met ingebreide sterren, quilt voor mijn aanstaande kleinkind, gehaakte sprei, gehaakte uiltjes, babytruitje voor collega, vest op vier naalden(niet leuk om te doen)
------------- www.naaldenwilma.blogspot.nl www.handgebreid.webklik.nl
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 12:44
Deze week het boekje Babycadeautjes haken bij de bieb
opgehaald, nu al 2 opdrachten om sjakie de stapelslak te
maken. Ook de ooievaar is een opdracht, allemaal door de
kinderen gevraagd voor zwangere vriendinnen, leuk hoor maar
wanneer mag ik nu eens voor hun haken ?.
-------------
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 12:56
|
net de tutkabouter afgemaakt en cadeau gegeven aan een zwangere vriendin van mijn dochter
Viel erg in de smaak
|
Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 13:19
het wheel vestje zonder mouwen van drops.Dat van mijn vriendin is gepakt toen ze het uitgeleend had aan de breiwinkel om uit te hangen als model.Dus loigt mijn rok even in de wacht
------------- IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com
http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 19:19
De eekhoorn van Christel Krukkert.
Die staart........wat een raar werk.
Je kunt helemaal niet zien, waar welke steek zit
en waarom. Maar je ziet ook de fouten niet , dus hij is wel heel leuk!!!
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 20:29
Terug een sjaal maar in het blauw een dekentje in de kruisjes steek ,een lap met hardanger en nog een truitje veel he
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 15 Juli 2011 om 23:07
Een sjaal om te breien en 1 om te haken.
En pannenlappen te haken.
|
Datum bericht: 16 Juli 2011 om 09:30
Ik ben er eventjes tussendoor mee bezig om wat fruit en groente te breien voor het keukentje/winkeltje van een buurvrouw, die een minicrèche heeft en bij wie ik noodoppas ben. Banaan, citroen, komkommer zijn af. Tomaat en sinaasappel staan op de pennen en ik ga proberen of ik een slakrop kan breien. Dan nog een appel en peer. Als ik er aan denk, noteer ik wat ik heb gedaan. Want de buren naast ons verwachten hun eerste kind in september en die hebben een groente en fruit kraam op de markt. Dus dat kindje moet toepasselijke knuffels hebben. Alles weer eigen ontwerp, ik kan mijn boekenkast wel opdoeken.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 16 Juli 2011 om 10:03
Wat knap Magtelt, zelf ontwerpen. Laat je het ons wel zien want ik ben heel benieuwd hoe jouw gebreide groentewinkeltje voor de creche eruit ziet
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
|
Bericht van: Sylvieke
Datum bericht: 16 Juli 2011 om 11:03
Ik ben bezig aan mijn eerste zomertruitje sinds jaren, met motiefjes. In turcoise. 
------------- Carpe diem, pluk de dag!
|
Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 16 Juli 2011 om 11:50
|
MAGTELT,
ik wil je groentekraam graag zien,lijkt mij leuk voor kleine kindjes.
-------------
|
Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 16 Juli 2011 om 12:34
Ik ben met een grote draak bezig voor Sint Michaëlsdag op de zorgboerderij. Deze wordt gehaakt en een muis aan het breien voor een doop.
------------- Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
|
Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 16 Juli 2011 om 13:23
EEN THEEMUTS VOOR MIJN SCHOONDOCHTER IS MOMENTEEL AAN DE BEURT. ROOD MET WITTE STIPPEN EN BOVENOP ROZEN. ZE HEEFT HET SERVIES VAN OILILY. EN ER LIGGEN NOG 2 VESTEN TE WACHTEN OM AFGEMAAKT TE WORDEN. BEN BANG DAT DIE OOK NOG EVEN LIGGEN BLIJVEN.
-------------
|
Bericht van: Sylvieke
Datum bericht: 16 Juli 2011 om 13:37
|
beppemartha wrote:
EEN THEEMUTS VOOR MIJN SCHOONDOCHTER IS MOMENTEEL AAN DE BEURT. ROOD MET WITTE STIPPEN EN BOVENOP ROZEN. ZE HEEFT HET SERVIES VAN OILILY. EN ER LIGGEN NOG 2 VESTEN TE WACHTEN OM AFGEMAAKT TE WORDEN. BEN BANG DAT DIE OOK NOG EVEN LIGGEN BLIJVEN. |
Hallo, beppemartha, dat lijkt me wel leuk zo'n theemuts, wil je verklappen hoe je ze maakt? Ben wel een echte theeleut, maar heb nog nooit een theemuts gemaakt 
------------- Carpe diem, pluk de dag!
|
Datum bericht: 16 Juli 2011 om 17:28
Ik ga het fruit en zo op de foto zetten en ik denk dat ik het in het tweede Baby Born boekje zet. Het is niet moeilijk, je kijkt gewoon goed naar hoe een komkommer of sinaasappel er uit ziet. En dan bedenk je hoe je dat in een breisel kunt omzetten. Bobbeltjes worden gerstekorrel, een gladde huid tricotsteek. Strepen komen in boordsteek goed uit.
wat rozengeur.
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 17 Juli 2011 om 09:40
|
Ik ben bezig met het theeserviesje van Christel Krukkert en het Rode Duiveltje van Mrsdevil. Eigenlijk ben ik met haken of breien zelden aan 2 dingen tegelijk bezig. Van naaien hangt er altijd wel iets dat niet af is. Maak jij Baby Born Boekjes Magtelt? Hoe heten die en kan ik die gewoon ergens bestellen of kopen.
|
Datum bericht: 17 Juli 2011 om 10:51
Lidwina, ik hem het boekje net verzonden, ik heb één geprint exemplaar, maar ik stuur het verder in e-mails.
Ik claim geen copyright, je mag het geven aan wie je maar wilt. Ik vindt het wel leuk als het pootjes krijgt en over internet wandelt.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 17 Juli 2011 om 12:44
|
Ik heb ze gekregen, dank je. Ik vind ze geweldig. Maar hoe stuur ik dat nu verder, gewoon nieuw adres en dan doorsturen?
|
Datum bericht: 17 Juli 2011 om 19:26
Ik heb het je in een mail verteld.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Zpagetti-fan
Datum bericht: 17 Juli 2011 om 19:35
Tiny Hello Kitty van katoen (m'n 1e katoen-projectje! Vanmiddag even een zakje voor de zonnebril van m'n dochter gehaakt van Zpagetti. Zij ook weer blij. Verder nog een tas voor m'n moeder van Zpagetti, die ik (deels?) uit moet halen omdat ik niet tevreden ben en een mandje van Zpagetti waar ik de bloem nog op moet zetten. Oh ja, ook nog een dolfijn van Zpagetti, lijf is gelukt, maar staart heb ik al tig keer geprobeerd te maken, maar 't wil niet lukken (heb nog steeds geen patroon op de goede maat, dus ben zelf begonnen...)
Poeh, als ik dit zo opschrijf ben ik wel met veel tegelijk bezig. Zo eerst de Hello Kitty maar eens afmaken. Scheelt er weer 1 in m'n lijstje.
|
Bericht van: ab63
Datum bericht: 19 Juli 2011 om 17:27
|
Een babydekentje, in gebreide blokken, voor mijn aankomende neefje/Nog steeds met die tweede barbiejurk bezig/ een tas aan het borduren/ een tas aan het punnikken/een tas aan het weven,haken,breien/kaarten maken.
Best wel veel als ik het zo zie , maar ik ga driftig verder 
------------- GROETJES ANGELA
|
Datum bericht: 19 Juli 2011 om 19:43
Ik heb een slakrop en een fuchsiaklokje op de pennen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 19 Juli 2011 om 22:53
Ik heb de ooievaar uit het boekje baby cadeautjes maken net
afgewerkt, morgen begin ik met sjakie de stapelslak.
-------------
|
Bericht van: Spikeysmum
Datum bericht: 19 Juli 2011 om 23:12
|
Mijn lammetje komt maar niet af en ook Zwarte Piet ligt even in een hoekje. Veel te druk bezig met inscannen van patronen. Morgen komt er helemaal niks van. Dan gaan we kijken naar de vierdaagse in Wijchen.
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 19 Juli 2011 om 23:37
ben de mega uil van matawi aan het afwerken, en zit nog een beetje te knoeien met de oren, daar moet extra vulling in en een draad erdoorheen trekken, zodat de oren een beetje duidelijker worden. en dan waarschijnlijk een kikker maken, heb ook een uilensleutelhanger afgemaakt en er liggen nog een aantal wips, o.a. puck en een amineko, het afwerken stel ik altijd uit, draadjes wegwerken heb d'r toch zo'n hekel aan.
------------- lydia wijsbroek
|
Bericht van: Jolanda48
Datum bericht: 20 Juli 2011 om 11:00
|
Ik ben op dit moment bezig met Wendy Cocker Spaniel van DC en met een baseball jack voor de beer van de kids.
En verder van die superkleine dingetjes tussen door.
------------- [IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album14/x_ac84409-1.gif">
http://jollycreations.blogspot.com/
|
Bericht van: tikoes
Datum bericht: 20 Juli 2011 om 12:49
|
Ik heb de papegaai en de amigurumi op de haakpen.
|
Bericht van: Francis
Datum bericht: 20 Juli 2011 om 16:01
Bericht van: annettevl
Datum bericht: 22 Juli 2011 om 14:30
|
ik ben begonnen met het haaknaalden mapje van leentje. moet alleen een stukje afhalen want de vouw zit verkeerd om.
en 19 grannys voor een tas
|
Bericht van: monique1974
Datum bericht: 22 Juli 2011 om 15:01
|
ik ben nog steeds bezig met de sneeuwmannetjes voor detractatie voor mijn middelste zoon die moeten in januari klaar zijn en dan heb ik ook nog een speel kleed liggen die ik tussen door doe en verder heb ik eigenlijk te weinig tijd om wat te hobbyen
|
Datum bericht: 22 Juli 2011 om 16:18
|
een krokodil en een bolero op mijnhaaknaald
|
Bericht van: Judy
Datum bericht: 22 Juli 2011 om 16:46
letters aan het haken voor scrap baby boek en nog steeds het gehaakte (design) jurkje voor mijn dochter. Daarna moeten gehaakte applicaties volgen en baby uggs, nog een wiegje en dan vast nog veel meer babyspul.
------------- groetjes,
geniet en leef in het hier en nu.
|
Bericht van: Venaille
Datum bericht: 22 Juli 2011 om 18:24
|
Ik ben op dit moment bezig met paddenstoelen, maar zoals het patroon is dan worden het geen mooie paddenstoelen. Ik probeer nu op verschillende manieren dakjes te maken, want de steel vind ik wel mooi... Wel met behulp van andere patronen, maar het allemaal wel groter gemaakt worden... Lastig... Verder ben ik bezig met Betty van Christel Krukkert en met een col sjaal voor de winter... en dat in de "zomer". Die sjaal is proef, maar ik vind hem wel al heel mooi worden. Ik haak nu met een 12 mm haaknaald, omdat ze 10 mm niet hadden bij de garenwinkel... De volgende (op bestelling voor mijn schoonmoeder (nadat ik nog maar 5 toeren van de 24 had gedaan)) maar met een 10 mm haaknaald proberen. Eens kijken wat mooier wordt.
------------- Veel liefs van Marieke
|
Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 22 Juli 2011 om 19:47
Ik ben bezig met een paar kabelsokken van drops. Groetjes Hetty.
|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 23 Juli 2011 om 15:36
Ik ben bezig met een babyzonnepakje en kindersokjes.
Als ik dat klaar heb, begin ik even niet met nog meer nieuwe dingen.
Slechte eigenschap van mij: ik heb nog een aantal dingen onaf liggen. Besef nu dat dat eerst maar eens af moet komen anders heeft niemand er wat aan.
Groetjes, Tineke01
|
Bericht van: inge.v
Datum bericht: 23 Juli 2011 om 16:47
Bezig met sokken en net patroon getekend voor jurk (naaien).
-------------
|
Bericht van: Bregit
Datum bericht: 23 Juli 2011 om 16:59
|
Ben begonnen met breien heb dit al een tijd niet gedaan. Mijn bedoeling is bloemen breien op pen 5 dus van dikke katoen, dit als versiering op een kussenhoes.
|
Datum bericht: 23 Juli 2011 om 17:26
De slakrop is af en de fuchsia zit in de spelden, dus nu heb ik 8 trostomaatjes op de pennen. Dan ben ik even klaar met groente en fruit breien (die haren tussen je tanden) en ga ik verder voor Baby Born.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 24 Juli 2011 om 12:25
Ben de uiltjes van Matawi aan het haken. Zo leuk om restjes mee op te maken.
Heb net het patroon van Floortje, het schaapje van Christel Krukkert gekopieerd. Heb het boekje wel in de kast staan, maar vind het zo jammer als het helemaal openvouwt omdat ik het gebruik... Ja, ik weet het, ik heb een tic. Op de kopietjes kan ik lekker strepen waar ik ben gebleven...
|
Datum bericht: 24 Juli 2011 om 14:16
Doe ik ook vaak, Ieke. Dan blijft het boekje in de kast als je rondsjouwt met je breiwerk en haakwerk. En je kunt erop kliederen. Ik heb een kat die graag met moddervoetjes uit de tuin komt en hopla op mijn boek/puzzelboek springt.Dat puzzelboek gaat als het vol is, naar de papierbak. Mar op gewone boeken ben ik zuinig.
Marieke, ik heb een paddestoelmutsje ontworpen in rood met witte stippen en toen werd het gaatje niet mooi, dus ik heb een extra witte stip gebreid en die er voorzichtig opgenaaid. Het mutsje is gevoerd met vulling tussen binnen- en buitenmuts en met die bolling zal je het gaatje zo. Is dat ook jouw probleem?
wat rozengeur.
|
Bericht van: Nellie
Datum bericht: 24 Juli 2011 om 14:28
|
net een paar sokken af, en een ander paar in gedachten die ik op ravelry heb gezien, maar eerst even het patroon goed bekijken voordat ik iets op me neem wat te moeilijk voor mij is.
|
Datum bericht: 24 Juli 2011 om 17:42
Ben bijna klaar met de tweede Wendy. Nog 1 voorpoot, twee achterpootjes en het staartje. En dan de poten en het staartje nog aanzetten natuurlijk . Dan nog 2 te gaan pfffff
|
Datum bericht: 31 Juli 2011 om 16:14
|
Ik ben bezig met een bolero voor mijn moeder.
En ik ga daarna beginnen aan jj the fire dragon pfff dat zal een heel project worden.
Ik neem het mee op vakantie en zie wel hoever ik kom.
|
Bericht van: stippel
Datum bericht: 31 Juli 2011 om 22:02
|
ik ben een konijn aan het breien voor mijn nichtje,
en ben alstar schoentjes aan het haken maar snap niks van het engelse patroon. dus als iemand een nederlandse patroon heeft. daar zou ik ontzettend meegeholpen zijn.
|
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 05:55
|
stippel heb je het engelse patroon wil wel kijken om te vertalen.
|
Bericht van: Francis
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 09:44
|
Vera het varkentje voor mijn zoontje.
Moet nog 1 pootje en dan oogjes maken (gebruik nog geen veiligheidoogjes voor mijn kinderen).
En daarna maak ik de pinguin (ben ff de naam kwijt) uit hetzelfde boekje.
Voor mijn kleine meisje met haar zere vinger.
|
Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 15:38
Ben weer iets heel anders bezig ,hoop dat het gaat lukken ,bloemen haken met heel fijn garen en haaknaald nr 1,75 ,voor de rest heb ik nog een poppekleedje opstaan en natuurlijk granny s
|
Bericht van: monique1974
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 15:41
|
ik heb nog steeds de sneeuwmannetjes op de pen staan voor zijn trakatatie eind januari ik moet er nog 10 denk ik. en verder niks op dit moment heb gisteren mijn auto kleed afgemaak voor de kinderen.ik ben nu aan het bedenken wat ik ga maken heb zoveel mooie patronen en dan de boekjes nog pfff ik weet het nog niet
|
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 16:06
|
Tja wat te maken he er is zoveel leuks !!
Ik had voor mezelf dus een bolero gemaakt, totaal anders dan ik al had gemaakt. En mams vondhemmooi dus tja dan maar weer aan de slag .
kan er mooi resten mee opmaken.
Daarna toch echt aan een uitdaging heb er wel weer zin in. Maar ben benieuwd hoe lang ik er over ga doen enzo. pfff het lijkt me een vreselijk lang karwei whahah , Maar dat komt ook wel weer af:)
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 16:40
|
haken ben ik met karel de kikker bezig en een steen omhaken en breien ben ik een beer van Jean greenhowe aan het maken
oja en ook een http://tiennieknits.typepad.com/tiennie_knits/files/old_shale_scarf.pdf - sjaal ben ik aan het breien.
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 17:06
|
Nou Eugenie jij verveelt je duidelijk niet. Leuk allemaal, ook de sjaal. En alweer opslaan. Groetjes Lida
|
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 17:12
|
Ik vind die beertjes prachtig!
|
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 18:07
Een ballerina meisje!
3 uilen die nog afgemaakt moeten worden
19 granny's
Eigenlijk valt het best mee...
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 18:14
|
Eindelijk de hollandse klompjes af!! (zie creaties).
Groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 18:37
Heb net 2 muizen klaar, sjaals breien en engeltjes haken.
Ja, je moet in voren werken hé
|
Datum bericht: 02 Augustus 2011 om 06:33
|

nou ik ben mijn patroon aan het vertalen, maar kom er bij 1 ding alweer niet uit
Zal na mijn vakantie julie hulp wel inroepen, heb voorlopig nog genoeg te doen
:)
|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 03 Augustus 2011 om 18:01
Ik ben (nog steeds) met de gebreide omslagdoek bezig.
Verder heb ik 2 verschillende kindersokjes op de pennen staan en doe ter afwisseling eenvoudige pannenlappen haken. Ik hou van variatie en de kleinere dingen zijn op het moment makkelijker te hanteren.
Groetjes, Tineke01
|
Datum bericht: 03 Augustus 2011 om 18:23
Ik heb even tussendoor twee paarse mutsen gemaakt, een grote en een kindermaatje en nu wil ik kijken of ik genoeg paarse Shiny heb voor twee van die rondlopende sjaals die je om kunt hangen of twee keer om je nek kunt doen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Venaille
Datum bericht: 03 Augustus 2011 om 19:43
|
Magtelt wrote:
Doe ik ook vaak, Ieke. Dan blijft het boekje in de kast als je rondsjouwt met je breiwerk en haakwerk. En je kunt erop kliederen. Ik heb een kat die graag met moddervoetjes uit de tuin komt en hopla op mijn boek/puzzelboek springt.Dat puzzelboek gaat als het vol is, naar de papierbak. Mar op gewone boeken ben ik zuinig.
Marieke, ik heb een paddestoelmutsje ontworpen in rood met witte stippen en toen werd het gaatje niet mooi, dus ik heb een extra witte stip gebreid en die er voorzichtig opgenaaid. Het mutsje is gevoerd met vulling tussen binnen- en buitenmuts en met die bolling zal je het gaatje zo. Is dat ook jouw probleem? |
Nee mijn probleem is dat de onderkant van het dakje bijna net zo groot is als de steel, waardoor het meer lijkt op een... mannelijk lid... dan een paddenstoel. Ik moet nog steeds met de dakjes beginnen, maar er kwam nog even wat tussendoor (een huwelijkscadeau voor de nicht van mijn man). En Betty moet voor vrijdag af, want die wil ik dan geven aan de dochter van mijn vriendin (12 jr) die voor 3 mnd een ziekenhuisopname moet in het buitenland, Denemarken geloof ik. Ik zal binnenkort even foto's plaatsen van mijn creaties.
------------- Veel liefs van Marieke
|
Bericht van: Corrie
Datum bericht: 04 Augustus 2011 om 09:29
Na een hele maand van bramen en vlierbessen pluken EN GEEN HANDWERK wonder dat het is gelukt want ik kan niet zonder heb ik mijn borduurwerk weer eens opgepakt.
------------- Hou de eer aan jezelf
|
Bericht van: Butterfly1979
Datum bericht: 04 Augustus 2011 om 21:03
|
Na maanden van oefenen, nog eens oefenen, wegleggen en weer oppakken, ben ik er nu eindelijk uit hoe het een beetje werkt.
En dus staat er nu een oortje op mijn haaknaald...  Het hoofd is wel klaar, maar er stond nergens dat ik eerst moest vullen, alvorens het hele patroon af te haken... dus moet ik hem weer een stuk uithalen om te kunnen vullen... Fijn zulke duidelijke patronen..
Maar goed, een maand of wat en dan zal hij toch wel een keer helemaal af zijn. Wil op tijd zijn omdat ik me aangemeld heb voor de omslagdoek en ik had zelf ook nog ergens een hele makkelijke gezien. Misschien tegelijkertijd voor de afwisseling...
------------- Je wordt niet creatief geboren, je maakt je eigen leven en dus je eigen ding; "CREATE"
|
Datum bericht: 05 Augustus 2011 om 06:26
|
Ik begonnen ben met jj the fire dragon. pfff wat een werk gaat dat worden zeg:)
|
Bericht van: Corry R
Datum bericht: 05 Augustus 2011 om 06:47
Een vest voor mezelf,een sjaal,en een tas.
------------- https://www.hobbydoos.nl/boeken/'>Handwerkboek
|
Bericht van: Corneliaz
Datum bericht: 05 Augustus 2011 om 09:14
|
chantalmv2 wrote:
Ik begonnen ben met jj the fire dragon. pfff wat een werk gaat dat worden zeg:) |
Maar wel heel leuk! Het lijf en kop is zover af ben nu met de poten bezig 
------------- Groetjes Corneliaz
Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
|
Bericht van: Hetteke
Datum bericht: 06 Augustus 2011 om 16:42
Ik ben bezig met sokken,een krulsjaal en een gebreide katoenen keuken handdoek. Groetjes Hetty.
|
Datum bericht: 06 Augustus 2011 om 18:10
|
sjaals maken en een zwarte piet
|
Datum bericht: 06 Augustus 2011 om 18:32
niets op de pennen jam jam en nog eens jam en een voorgedrukt borduurwerkje.
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 08 Augustus 2011 om 21:00
|
O, wat een leuk nieuw topic Magtelt! 
Ik had op de haaknaald tijdens de vakantie een grote zwarte granny driehoek omslagdoek voor mijn schoonzusje haar verjaardag a.s. zaterdag. Ze is giraffe-gek, dus daar komt nog een speld met giraffe bedels bij voor het sluiten van de doek.
Nu heb ik nog op de rondbreinaald staan de wrap Nina! 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: ilyani
Datum bericht: 09 Augustus 2011 om 14:06
Ben een konijntje aan het haken en ga beginnen met een
zeeleeuw
------------- groetjes miranda
|
Datum bericht: 09 Augustus 2011 om 15:10
Corneliaz wrote:
chantalmv2 wrote:
Ik begonnen ben met jj the fire dragon. pfff wat een werk gaat dat worden zeg:) |
Maar wel heel leuk! Het lijf en kop is zover af ben nu met de poten bezig 
|
Oh mooi dus als ik niet uit het patroon kom vraag ik het aan jou whahah
|
Datum bericht: 09 Augustus 2011 om 18:02
Ben een kinder truitje aan het maken van allerlei restjes wol.
Een olifant van handdoeken en nog een muis aan het breien.
|
Datum bericht: 09 Augustus 2011 om 18:15
|
Een sjaal uit het boekje Lacestricken für Anfänger voor mijn kleindochter en tegelijkertijd continentaal breien aan het oefenen. Valt niet mee, maar ik wil het leren.
|
Datum bericht: 10 Augustus 2011 om 21:43
Ik ben even tussendoor bezig met de ooievaar van Annemarie Arts. Vier keer Wendy achter elkaar maken begint toch wel wat te vervelen
|
Bericht van: mimisa
Datum bericht: 10 Augustus 2011 om 21:55
Betty de kip
en tussen door (als ik ff wat makkelijks wil doen) vlindertjes
-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
|
Datum bericht: 13 Augustus 2011 om 09:01
|
Tja nog steeds de draak hoor, whahahah het gaat nog wel even duren ook
heb nu het lichaam deel af, de onderkant van de buik zit er nu ook op. Wat een werk om alleen dat ding al vast te zetten
|
Bericht van: Rachelli
Datum bericht: 13 Augustus 2011 om 09:43
Ik ben bezig met een japans poppetje, een hertje, een applicatie met een
muis, een schaapje met muziekdoosje erin, uiltje en slofjes.... haha. Iedere
dag begin ik aan iets nieuws en er komt niets af omdat ik het bij daglicht wil
afmaken (dan wordt het aan elkaar naaien mooier) maar dan ben ik aan het
werk....
------------- Oogjes nodig?
<a rel=nofollow href="http://www.chellebel.nl">Chellebel.nl</a>
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 13 Augustus 2011 om 10:04
Ik kon het niet laten en ben ook aan de Ruffled wrap begonnen in paarse Saskia. Ik heb dus nu 2 redelijk grote breiprojecten opstaan 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 13 Augustus 2011 om 12:24
Ik heb net steken op gezet voor een baby dekentje.
maar heb door alle stress hier exceem op mijn handen. Dus
kan nog niet lang breien
-------------
|
Datum bericht: 13 Augustus 2011 om 13:18
|
nog steeds borduurwerk
stikkeren van de jam en tot gisteren jam gemaakt druk druk druk en dan nog naar de zwaantjes.
|
Datum bericht: 13 Augustus 2011 om 23:07
Guido ooievaar, de Wendy's zijn eindelijk klaar. Ik zal ze morgen op de foto zetten om ze jullie te laten zien
|
Datum bericht: 14 Augustus 2011 om 09:40
Een bolero voor de dochter van een vriendin. Het is een simpel ding met korte mouwen, maar het patroon is voor wol met pen 7 en ik heb katoen voor pen 3-4,5 gekregen, dus veel gereken en getel.
wat rozengeur.
|
|