Print Pagina | Close Window

Naar de uroloog...

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=22524
Print Datum: 10 Mei 2024 om 22:35
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Naar de uroloog...
Bericht van: *Mas*
Onderwerp: Naar de uroloog...
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 17:09

Hoi lieve hobbydoosjes,

Even een verhaal kwijt, omdat ik me er een beetje voor schaam... Eind december kreeg ik een blaasontsteking. Nouja, kuurtje gekregen via de huisartsenpost en daarna was hij over. Echter 5 weken later kreeg ik weer blaasontsteking, weer langs de huisartsenpost en 'weer een kuurtje. Blaasontsteking ging weer over, dus er leek niks meer aan de hand.

4 weken na de kuur echter weer blaasontsteking, nummer drie dus in drie maanden tijd. Telkens begonnen mijn blaasontstekingen in de avond, dus weer naar de huisartsenpost, daar werd me verteld dat blaasontstekingen wel vaker eens terugkwamen. Ik was er niet echt gerust op en heb via mijn eigen huisarts een kweek laten maken om te laten uitzoeken welke bacterie de ontstekingen veroorzaakte. Er kwam niks uit...

4 weken na de laatste kuur was het weer raak: blaasontsteking nummer 4, wéér in de avond en dus weer naar de huisartsenpost. Ik had inmiddels al 3 keer dezelfde kuur gehad en gaf aan dat het misschien niet handig was om die weer uit te schrijven ivm resistentie. Toen kreeg ik nog een sneer van de assistente dat ik geen dokter was en me er niet mee moest bemoeien. Wel een ander kuurtje gehad overigens.

3 weken later, ja hoor: blaasontsteking nummer 5. Deze keer had ik spullen van mijn eigen huisarts meegekregen om een nieuwe kweek te laten maken. Nu kwam er wél een bacterie naar voren: de E.coli, volgens mijn huisarts een hardnekkige bacterie die moeilijk te bestrijden is. Ik kreeg weer een kuur en de klachten verdwenen weer.

Intussen kreeg ik de ziekte van Pfeiffer en 2 weken na de laatste kuur ook blaasontsteking nummer 6. Weer kreeg ik in de avond last en ben dus weer naar de huisarstenpost gegaan, waar mijn eigen huisarts dienst bleek te hebben. Zij heeft me toen een antibioticakuur van 20 (!) dagen meegegeven om de bacterie nu eindelijk voor eens en altijd uit te roeien. Om mijn blaas te ondersteunen ben ik D-Mannose gaan slikken, dit is het bestanddeel uit de cranberry die actief werkt tegen blaasontsteking.

Afgelopen vrijdag was ik klaar met die lange antibioticakuur, die het herstel van de Pfeiffer ook zwaar tegenwerkte. Echter afgelopen woensdag kreeg ik blaasontsteking nummer 7... Gelukkig kreeg ik nu overdag klachten en kon ik eindelijk naar het spreekuur van mijn eigen huisarts in plaats van de huisartsenpost.

Mijn arts gaf aan dat ze vermoed dat ik een half jaar aan de antibiotica moet omdat de bacterie gewoon heel moeilijk te bestrijden is. Zij was daar echter geen voorstander van gezien mijn jonge leeftijd en ook vanwege de Pfeiffer en het feit dat mijn weerstand nu alleen maar slechter wordt. Om uit te sluiten dat er niks anders in mijn blaas zit dat de ontstekingen veroorzaakt ben ik nu doorverwezen naar de uroloog. Aan de ene kant goed en fijn dat er nu goed naar mijn blaas gekeken wordt, maar ik ben ook een beetje bang voor het onderzoek. Over een maandje kan ik pas terecht en ik maak me nu al een beetje zorgen. Naar buiten toe doe ik stoer en zeg ik dat het gewoon even moet gebeuren, maar stiekem ben ik bang... Met name bang voor het onderzoek zelf, maar ook voor wat ze evenueel zullen vinden...

Bedankt voor degenen die het hele verhaal hebben willen lezen, ik vind het fijn om dit even te delen. Met name de angst die in me zit even van me afschrijven is toch wel fijn...

Overigens doe ik er alles aan om blaasontsteking te voorkomen: cranberry en vitamine C slikken, goede hygiene, veel drinken, meteen plassen als ik naar de wc moet, goed uitplassen, meteen plassen na het vrijen, op de juiste manier afvegen etc etc, maar het mag allemaal niet baten.



-------------
Groetjes,
Marcha



Antwoorden:
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 17:14
het onderzoek valt reusachtig mee hoor, het is inderdaad een beetje genant net of je bij de gynacoloog bent (maar daar moet je je overheen zetten), het is misschien een beetje vervelend gevoel meer niet.

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: Prideke
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 17:51
Ik leef met je mee! Herken zoveel van wat je schrijft. Probeer, wanneer je het zelf prettiger vindt, een vrouwelijke arts te vinden. Voordat er iets is gebeurd dat je je angst uitspreekt. Vaak maakt dat ze weer mens en gaan ze voorzichtiger met je om.

(Zelf heb ik de laatste 3 jaar dat ik eind juli tot eind september hetzelfde ervaar. Vorig jaar ook 4 keer een AB kuur gehad. En doodmoe voelen, onbegrip etc.
Ik klopt het iedere dag nu af dat ik tot op heden geen klachten heb).

Heel veel sterkte!!!!


-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 18:11

Marcha,

héél veel sterkte, en hopelijk een goede uitslag,

knijp je ogen toe, en denk zoals Lydia zegt, dat je bij de gynaecoloog bent

 



Bericht van: monique1974
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 18:29

jeetje meis zoveel keer een blaasontsteking en de ziekte van pfeifer  en dan nu ook nog naar de uroloog is niet niks .en ik snap dat je een beetje bang bent zou ik ook zijn .maar  het  is wat lydia zegt zet je er toch overheen en maak kenbaar dat je bang bent .

en je hoeft je niet te schamen je bent ook maar een mens en mensen hebben nou eenmaal wel eens wat en de uroloog ach het is zijn vak en die kijkt nergens meer raar van op .

ik wens heel veel sterkte

groetjes monique



Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 18:32

He bah jeetje dat is allemaal maar wat. en schamen niet doen hoor !!

Hopenlijk gaat het allemaal mee vallen.



Bericht van: *Mas*
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 18:40

Bedankt dames, het doet me goed jullie berichtjes te lezen.

Bij een gyneacoloog ben ik ook nog nooit geweest dus ik zou niet weten hoe dat is. Ik ben met name een pieperd voor pijn, voor de rest kan ik me er wel overheen zetten. Het is meer het hele idee en ik weet ook niet zo goed wat voor onderzoek ze gaan doen.



-------------
Groetjes,
Marcha


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 19:15
Je mag je geen zorgen maken hoor dat zijn roetine onderzoeken ,maar ja een mens maakt zich snel zorgen .Het spijtige eraan is dat het zo lang duurd om een onderzoek te laten doen .Veel sterkte

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: diny183
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 19:23
Een blaasonderzoek doet geen pijn dus daar moet je,je niet
bang voor maken, tegenwoordig kan er ook veel met een echo
onderzocht worden.
vervelend zijn die onderzoeken wel, gewoon omdat je niet
weet wat je te wachten staat.
Heel veel sterkte ik zal aan je denken.

-------------


Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 19:43

veel sterkte en ik zou maar goed naar de adviesen van bovenstaande dames luisteren en je niet van te voren helemaal opdraaien.

maar ja dat typen is makkelijk maar zij hebben het als niet echt belastend ervaren dus waarom zou dat bij jou dan wel zo zijn toch? trek je daar maar wat aan op. beterschap



-------------


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 19:54
je krijgt van te voren een hele duidelijke uitleg, van datgene wat ze gaan doen, en inderdaad je moet je van te voren niet zo drukmaken,heel hard gezegd, dat helpt niet, dus gewoon positief blijven zo kan het ook niet langer er moet een oplossing komen, je kunt geen antibiotica blijven slikken.

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: geesje
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 21:48
....ik wens je heel veel sterkte......

-------------
groetjes geesje


Bericht van: drempt
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 22:41
heel veel sterkte hoor!!!

-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 29 Juli 2011 om 22:54
Sterkte, ik hoop dat het onderzoek goede resultaten zal hebben en dat je snel van de klachten af bent

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: lidwina
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 08:56
Toen ik jong was had ik regelmatig last van blaasontsteking. Na weer een keertje 2 kuren kort achter elkaar kreeg ik het volgende advies van mijn moeder. Maak een pot kamillethee. Drink het eerste kopje lekker heet. Daarna schenk je een kopje in en dat zet je op het aanrecht, tafel doet er niet toe wat, als je er maar regelmatig voorbij komt, ieder keer als je in de buurt bent drink je een flinke slok.Je kunt er gerust de hele dag over doen. Je maakt een zitbad met kamillethee en daar ga je in zitten ongeveer 10 minuten tot een kwartier. Ik had geen bad, maar toevallig wel een grote kom. Een schoonzusje ging in de douchebak zitten. IK heb daarna bijna nooit meer blaasontsteking gehad en als ik het minste of geringste voel dan meteen een zitbad en het zet niet door. Ik heb al veel mensen hiermee kunnen helpen. Nu ben jij een bijzonder geval na zoveel kuren. maar je zou het in ieder geval kunnen proberen. Baat het niet schaden zal het zeker niet. Nog een heel ouderwets advies. zorg dat je daar beneden niet te koud krijgt. Dus niet 's avonds bv. buiten op een kunststofstoel gaan zitten zonder kussen, al dat soort dingen waarvan men vroeger zei: (ik vertaal het Limburgs tamelijk letterlijk) dat trekt koud op. 


Bericht van: jenny1960
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 09:06

heel veel sterkte hoor,ik hou van niets in witte jassen,gelukkig heb ik ook nooit iets anders heb ik echt een probleem

groetjes jenny



Bericht van: breinaald
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 09:34
je hoeft je toch niet te schamen als je iets onder deleden
hebt?
ik wens je heel veel beterschap en sterkte met het
onderzoek

-------------
quality=


Bericht van: *Mas*
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 10:41

Allemaal weer heel erg bedankt voor de bemoedigende berichtjes en adviezen! Ik probeer van alles uit om maar van die blaasontstekingen af te komen, AB blijven slikken is inderdaad geen optie en ik merk dat het mijn lijf geen goed doet. Op internet lees ik verschillende verhalen van mensen die een blaasontsteking wegdrinken en daarnaast oplossen met Cranberry. Dat lijkt me ook wel wat, maar gezien de Pfeiffer en lage weerstand die ik al heb door alle kuren kan ik het risico niet nemen dat het doorslaat naar mijn nieren...

Verder heb ik wat zitten lezen over de verschillende urologische onderzoeken die er zijn, maar van sommige werd ik niet echt blij  

Voorlopig dus maar ff niet meer googelen



-------------
Groetjes,
Marcha


Bericht van: creaans
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 13:42
oh wat moeilijk voor je!
Maar zo kan het ook niet door gaan, hoop dat er wat uitkomt bij het onderzoek.
Veel sterkte!


Bericht van: willywortel
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 14:32

Wel heel vervelend zeg.Hier boven staat een

verhaal van een pot kamillethee ,probeer dat eens.

Vroeger hielpt het ook.Geef het een kans.

lidwina beschreef het wel heel mooi. 

 

 
 



-------------
To smile , is the way to help change the world.

willywortel


Bericht van: jenny1960
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 14:37

je kunt beter niet de verhalen op internet lezen volgens mij

ik heb eind januari een onderooglid laten doen omdat ik erg last had van wallen maar die zijn gelukkig weg nu het was het meer dan waard,maar ik had dus ook op het internet gekeken en werd er echt niet goed van toen ik zag wat er gebeurde

toen ik eenmaal op die ok lag en hij mij verdoofd had en de eerste snee zetten toen zag ik dat weer voor me ik werd opeens zo nerveus dat ik haast los van dat bed kwam,en ook een brief voor de huisarts meekreeg dat ik extreem nerveus was

dus ik kijk nooit meer van te voren ha ha,

groetjes jenny



Bericht van: pippie
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 16:58
Ik hoop dat je een beetje goed door de wachttijd heenkomt.
Duurt wel lang, dus veel tijd om je druk te maken!
Heb vertrouwen in wat de dames hierboven al schreven en ik wens je veel sterkte.
En het is niets om je voor te schamen hoor!!!!


Bericht van: Willemina
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 21:02

Mijn dochter had vroeger ook geregeld  blaasontsteking,

tot ik haar inderdaad op een emmer met kamille heb gezet, en ook kamille drinken, daar heeft ze echt baat bij gehad.

Kamille heeft echt wel een genezende werking en schaden kan het niet.

Ik hoop dat je gauw aan de beurt bent, maar  het is nu vakantietijd en dan duurt het nog langer, niet nerveus zijn, voor je het weet is het al voorbij.

Succes!!



-------------
Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 22:23
Marcha misschien een hele gekke vraag, maar ben jij het laatste jaar overgestapt op ander maandverband/inlegkruisjes, daar kun je ook op reageren namenlijk.

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: *Mas*
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 22:30
Wederom bedankt voor de lieve berichtjes!
Fijn die bemoedigende woorden, dat doet veel goed

Lydia: nee, ik gebruik tampons, al vanaf mijn 14e en ook
hetzelfde merk. Wel heb ik ook begrepen dat strings dragen
een negatieve invloed kan hebben. Ik ben dus wel
overgestapt op boxers voor vrouwen

-------------
Groetjes,
Marcha


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 22:48
Denk er ook aan dat het misschien verstandig is ondergoed te nemen dat je koken kunt, anders besmet je jezelf steeds opnieuw.


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 30 Juli 2011 om 23:01
ja inderdaad het leuke ondergoed van de jeugd mag je niet heter wassen dan 40 graden, en dat doodt geen bacterieen. sorry Marcha je zult aan het degelijke ondergoed moeten, en anders na elke toiletgang spoelen met een fles lauw (geen koud, dan schrik je zo) water. En opletten welke zeep en wasverzachter je gebruikt.

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: *Mas*
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 09:40

Haha, aan het degelijk ondergoed dan maar!

Zal mijn vriend blij mee zijn



-------------
Groetjes,
Marcha


Bericht van: willyg313
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 10:44

Hallo,

 

In 30 maanden tijd heb ik 24 x een blaasontsteking gehad een paar kee een kweek altijd hetzelfde E-coli

Omdat ik zo ziek werd van de antibiotica nmaar de uroloog geweest voor een onderzoek,kwam niets uit

Toen ben ik bij een homeopatische arts geweest

Ik slik nu cranberry D- mannose van orthovitaal voor de blaas en acidophilus voor mijn darmen het gaat nu best goed de laatste blaasontsteking was in februari dus hier werd ik wel blij van

Je moet deze capcules wel zelf betalen maar dat heb ik er wel voor over

Misschien heb je hier iets aan

Zaterdag stond er ook een stukje in de volkskrant over onderzoek met cranberry leek heel goed

Misschien heb je er iets aan sterkte ik weet precies hoe je je voelt

Groeten Willy

 



-------------
Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer


Bericht van: *Mas*
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 13:01
Jeetje Willy, dat is ook niet niks zeg!
Ik slik dezelfde capsules als jij D-Mannose en dat spul
voor je darmen, maar het heeft geen effect bij mij helaas.

-------------
Groetjes,
Marcha


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 01 Augustus 2011 om 13:15

heb je wel eens gecontroleerd hoeveel er per etmaal ingaat en hoeveel er uit komt .?

Het kan best zijn dat er urine in de blaas achter blijft . Dan zou een bekkenfys. de oplossing zijn .

Als je nu al kijkt of dit misschien zo is heb je vast wat voorwerk gedaan .

sterkte



Bericht van: *Mas*
Datum bericht: 24 Augustus 2011 om 13:26
O jongens, morgen is het zover en ik ben zo zenuwachtig
Ben ook niet te genieten, snauw mijn lieve vriend af
die juist probeert om me te helpen. Ik ben gewoon helemaal
mezelf niet meer van de stress, getver...

'Gelukkig' ben ik om 08:30 al aan de beurt dus ben er ook
meteen van af en hoef niet heel de dag bang te zijn. Maar
wat zit ik in de zenuwen zeg, ik vind t echt helemaal niks.
Helaas moet t gebeuren, al die blaasontstekingen is
natuurlijk ook niet goed.

-------------
Groetjes,
Marcha


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 24 Augustus 2011 om 13:39
hoi

ik kan best begrijpen hoe je je nu voelt
maar probeer je toch te ontspannen anders ben je helemaal
over je toeren voor morgen en dat helpje niemand bij ,en
die lieve vriend van je zal je wel begrijpen dat je zo
doet,dit is eengewone reactie omdat je niet weet wat je te
wachten staat

groetjes christine


Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 24 Augustus 2011 om 14:02
sterkte morgen!!!!

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~





Bericht van: esthertje
Datum bericht: 24 Augustus 2011 om 14:04
best spanend hoor maar schaam je niet ik denk dat elke
vrouw n man zich nerveus voelt als ze een onderzoek krijgen
bij de uroloog.
le moet toch letterlijk "met de bille bloot" en dat is
nooit leuk.
Maar het zijn artsen en al heel wat gewend en hebben al
heel wat gezien.
Ik wil je heel veel sterkte wensen morgen en ik hoop dat
het allemaal mee gaat vallen voor jou.


-------------


Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 24 Augustus 2011 om 14:09
Hallokes Nas
Mijn schoonzus had vroeger ook heel veel last van blaasontstekingen.
Zij heeft toen de raad gekregen om geen spannende
kledij meer te dragen.
groetjes en ik duim voor je bij het onderzoek hoor.
Al mijn voorgangers hebben zeker gelijk
probeer rustig te blijven

IngeDeV

-------------
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html





Bericht van: R.M.
Datum bericht: 24 Augustus 2011 om 14:10
Heel erg veel succes morgen! Probeer gewoon wat leuks te
doen zodat je er niet telkens aan hoeft te denken..Dan
vliegt de dag om en dan is het voor je het weet gebeurd!


Bericht van: pippie
Datum bericht: 24 Augustus 2011 om 16:37
Hou je haaks. Het is ook geen grapje, maar dat zijn die blaasontstekingen helemaal niet! Ga er voor!


Bericht van: inge.v
Datum bericht: 24 Augustus 2011 om 18:44
Mijn zus had er ook verschrikkelijk veel last van. Mag geen zeep gebruiken, moet katoenen ondergoed dragen, en zelfs geen maandverband gebruiken met een nylon laagje en moet tampons vermijden.
Veel succes morgen.

-------------


Bericht van: linda1959
Datum bericht: 24 Augustus 2011 om 19:53

hallo Marcha , begrijpelijk hoor dat ge nu zenuwachtig zijt . Maar na mijn 2de bevalling heb ik ook steeds terugkerende blaasontstekingen gehad . EErst ook hetzelfde dan jij (antibiotica en noem maar op) Op de duur ook naar de uroloog . Ik was ook bang en eigenlijk toen het onderzoek voorbij was dacht ik " moest ik daar nu bang voor zijn ?" Uiteindelijk had ik "zurige "urine en met een pilletje(1 maand )  en een speciale zeep van de apotheek  heb ik het nog maar eens 1 a 2x per 3jaren gehad . Dus je ziet maar het kan ook heel goed meevallen hoor

Zet hem op meid en gaan naar die uroloog , voor je het weet ben je er van af

veel sterkte morgen , ik zal aan je denken



-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 25 Augustus 2011 om 08:15
ik leef met je mee heel veel sterkte

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: *Mas*
Datum bericht: 25 Augustus 2011 om 10:14
Hoi allemaal,
nou ik heb me druk gemaakt voor niks Heb alleen een
gesprek gehad met de uroloog en een kuur gekregen om te
zorgen dat de hardnekkige bacterie die ik heb uit mijn
blaaswand verdwijnt. Het enge gedeelte (cystoscopie) krijg
ik op 19 september... Stiekem had ik dat liever meteen
gehad, nu heb ik nog een keer stress

-------------
Groetjes,
Marcha


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 25 Augustus 2011 om 10:27
Dus geen stress meer, het is altijd anders dan je denkt. Er is een oude spreuk: Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest. Groetjes, lida


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 25 Augustus 2011 om 10:30
hoi

zie je wel eerst een gesprek heb je de uroloog gevraagd wat
het onderzoek inhoudt
dan ben je toch een beetje voorbereidt maar stressen hoeft
zeker niet en heb je zin in een babbel dan is hobby doos er
nog
groetjes christne


Bericht van: amandel
Datum bericht: 25 Augustus 2011 om 15:16

Nou gelukkig heb je dit alvast gehad, en je onderzoek dat nog komt, zal hopelijk meevallen, in ieder geval sterkte toegewenst, en probeer je niet al te druk te maken. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het.

En ik hoop dat je eerst van die hardnekkige bacterie afkomt.

 Achteraf valt het meestal mee, groetjes irene.



-------------
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 26 Augustus 2011 om 19:32
Nu je weet wat je te wachten staat, zou ik me maar niet zo druk meer maken. Hou je maar lekker rustig en probeer te ontspannen, dan ga je er ook wat rustiger heen

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net