Waarin bewaren jullie wol en haaknaalden?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=22814
Print Datum: 17 Augustus 2025 om 00:54 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Waarin bewaren jullie wol en haaknaalden?
Bericht van: lindatjuh
Onderwerp: Waarin bewaren jullie wol en haaknaalden?
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 15:11
Ik heb nu behoorlijk wat wol en bewaar dit in twee plastic tasjes. Mijn haaknaalden bewaar ik haaknaalden-tube (waar eigenlijk geen haaknaalden meer bijkunnen). Eigenlijk zoek ik iets om het leuk in te bewaren. Hoe bewaren jullie je wol en haaknaalden?
|
Antwoorden:
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 15:20
Uhm het is inmiddels wel al meer opgeruimd maar het is een klein deel van mijn voorraad  

------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 15:35
Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 16:13
Ik heb voor mijn haaknaalden en pennenetui gekocht bij de Hema, kunnen er heeeeeeeeeeel veel in. En voor mijn bolletjes Catania een plastic opbergdoos waar ze mooi rechtop in kunnen staan. Voor grotere bollen wol een grote min of meer doorschijnende plastic opbergdoos en voor de restjes wol ook. Ik heb nu inmiddels een stuk of 8 dozen staan want voor gekleurde sokkenwol en effen en noorse heb ik ook aparte dozen.
------------- www.naaldenwilma.blogspot.nl www.handgebreid.webklik.nl
|
Bericht van: berdien
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 16:19
ik heb 2 plastic zakjes en me haaknaalden liggen daar ook dwars doorheen schiet niet op dus. Binnenkort ook maar eens op dozen jacht.
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 16:36
Een mandje voor mijn katoen en 4 plasic bakken voor de wol van de kwantum.de breinaalden in een pvcbuis soort regenpijp met doppen (gamma) en voor de haaknaalden een leren koker opgeschallend bij mijn ouders.
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 16:44
Uhm, de wolvoorraad ligt boven in heel veel dozen, tassen
en kratten. Hetgeen waar ik mee bezig ben zit in een tas
(plastic, dan wel stof). M'n Clover haaknaalden zitten in
het haaknaalden etui dat ik maakte naar het patroon van
L33ntje. De andere haaknaalden zitten in een houten
kleurpotlodendoosje dat ik voor iets meer dan een euro
kocht bij de Action!
@ Prideke: heb de foto aan mams laten zien. Haar reactie:
'Als je maar niet denkt dat dat bij ons gaat gebeuren'.
Jammer...
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 17:39
Mijn wolvoorraad ligt per soort/kleur gesorteerd in de zakken van Zeeman en Wibra, dichtgetaped en erop geschreven met zwarte marker welke wol/kleur het is en hoeveel bollen. Zo ligt het bovenin mijn kledingkast.
Mijn rondbreinaalden heb ik in een toilettas van de Action en mijn haaknaalden en andere bijnodigdheden in een pennenetui van de Action. Lange breinaalden in een houten naaldenbak van mijn oma, maar die naalden gebruik ik nooit.
Voor het werk waar ik mee bezig ben staat een gevoerde mand van de Xenos onder mijn salontafel. Daarin liggen ook de naaldenetuis en mijn patroonmappen.
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 19:20
Voor de breinaalden heb ik een breinaaldenkoker, de haaknaalden heb ik in een etuitje, samen met de steekmarkeerders, maasnaalden en andere kleine dingetjes. Het garen heb ik in een boodschappenmand zitten, zo eentje van canvas die je dicht kunt ritsen. Als ik zoveel garen heb dat het er niet meer in past, stop ik met kopen totdat ik weer ruimte heb .
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 20:51
De haaknaalden zitten in een Paddington koektrommel, de breinaalden staan in een emmer en de wol zit in een aantal dozen op wieltjes. Die staan op zolder zó gestapeld dat onze Ziggy bij het kleine raampje kan komen om op de uitkijk te zitten of op een zachte doek te dutten. Op de dozen staat ook een kattensofa en ernaast in een hoekje achter een boekenkast hangt een hangmatje ook voor Ziggy. Eén van de dozen zit vol kralen. Ik heb ook nog twee planken met knopendozen en dozen vol lintjes, applicaties, oogjes, gespjes en ander spul uit gesloopte kleding. Ik zou een winkeltje kunnen beginnen, maar het is wel het resultaat van jaren en jaren sparen. Ketting kapot? Kralen in een doosje. Gat of vlek in een bloes? Knopen eraf en in de voddenzak.Eventuele applicaties in het spullekesdoosje. Enz.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: jenny1960
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 21:09
ik heb een poef van ikea en de bovenkant kan je eraf halen,dus het is poef open en weer dicht en niemand die iets ziet,ik heb hem gekocht voor mn hondje die zit graag in het raamkozijn te kijken,dus 2 vliegen in 1 klap
groetjes jenny
|
Bericht van: stippel
Datum bericht: 16 Augustus 2011 om 21:10
mijn wol zit in een opberger van de xenos (die hing eerst in de badkamer) en in zakken in een boodschappentas van de super de boer. alles netjes op kleur gesorteerd.
mijn haaknaalden liggen nu nog los. mijn breinaalden zitten sinds vorige week in een grote koker. via marktplaats gekocht vol met gebruikte naalden.
het werk waar ik mee bezig ben ligt in de la van de salontafel. die moet ik wel eens in de zoveel tijd opruimen want dan kan ik niks meer vinden.
ik heb nog niet zoveel dus het mag allemaal nog in de woonkamer staan.
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 17 Augustus 2011 om 06:29
ik heb een klein koffertje waar mijn haaknaalden enzo in zitten.
En waar ik mee bezig ben zit gewoon in het tasje van de wibra, zeeman.
En de wol die ik over heb zit in een boodschappen tas.
ik heb eigenlijk alleen wol liggen van een project waar ik mee bezig ben, en dan natuurlijk de resten.
|
Bericht van: Karina
Datum bericht: 17 Augustus 2011 om 09:12
ik heb zelf een haaknaalden etui gehaakt. Verder heb ik in de woonkamer achter de bank een grote doos staan met alle wol die ik heb. Gesorteerd op dikte van de wol. Vaak heb ik maar 1 bol van een kleur. Als ik wat aan het maken ben ligt dat bovenop in de doos. Ben er nog niet helemaal tevreden over. Zit er aan te denken om zelf een tas te haken zodat ik ook de restanten kan wegwerken
------------- groetjes Karina
|
Datum bericht: 17 Augustus 2011 om 09:35
Resten kun je ook verwerken in Grany squares. Dan krijg je uiteindelijk een bonte lapjesdeken, waarin ale kleuren zitten waarmee je ooit hebt gewerkt. En met losse draadjes kun je nog iets maken met soluvlies.
Doorzichtige verpakking van ijs, pudding, slaatjes zijn handig voor kleine fournituren, omdat je dan ziet wat je hebt.
wat rozengeur.
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 17 Augustus 2011 om 10:53
hihi wat herkenbaar allemaal mijn breinaalden zitten in een koker gekocht bij de wolhoek mijn haaknaalen zitten in een platic tasje ( moet nog steeds een etui scoren) mijn wolletjes zitten gesorteerd op wol en katoen in één plastic bak met deksel samen met de brei en haak boeken waar ik mee bezig ben zit in een klein plastic tasje heb 2 ufo's koosje en een jasje dat jongste niet meer past helaas
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Datum bericht: 17 Augustus 2011 om 11:07
Hmzz nu voel ik me wel als een soort hamster hahaha. Maar zelden dat ik misgrijp en dan nog is het.. goh net niet de juiste kleur....
Voor de haaknaalden: ik heb 2 doosjes waar kokosbrood in zat. Daar past het prima in, in de 1 zitten de naalden, de ander scharen, stopnaalden, spelden etc.
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 17 Augustus 2011 om 13:08
Weet je wat het erge is, juist als je veel wol hebt, verwacht je dat er altijd precies dat wolletje bij zit dat je nodig hebt. Vaak net niet het geval, dus koop ik weer wat nieuws...
|
Datum bericht: 18 Augustus 2011 om 01:36
hoe herkenbaar haha Heb vanavond weer even opgeruimd. Ik had me toch mooi muisgrijs van Saskia! Was dat helemaal vergeten Ik ga nu echt niets meer bijkopen tot er een flink gat is geslagen in mijn voorraad.
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 18 Augustus 2011 om 09:12
[QUOTE=Prideke]Hmzz nu voel ik me wel als een soort hamster hahaha. Maar zelden dat ik misgrijp en dan nog is het.. goh net niet de juiste kleur....
Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was . Bij mij op zolder staat 1 hele verhuisdoos vol met wol, er staat een bak op rolletjes die je onder je bed kunt schuiven, ook helemaal vol met wol en daarbovenop en op de verhuisdoos staan talloze zakken met wol. En inderdaad, net de kleur die je nodig hebt, is niet aanwezig .
Mijn haaknaalden heb ik in een plastic busje op de vensterbank staan naast de stoel waarin ik altijd zit te haken en naast die stoel staat een gevoerde picknickmand vol met de wol waar ik op dat moment mee bezig ben, plus een voorraad waarvan ik denk dat ik die misschien nog nodig heb. Maar het komt bijna elke avond voor dat ik alsnog even een tocht naar zolder moet maken omdat de kleur die ik nodig heb natuurlijk nét niet in de mand zit. En dan blijft die dus ook weer beneden liggen. De mand puilt een beetje uit, het deksel kan niet dicht.
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Datum bericht: 18 Augustus 2011 om 09:52
Ik heb de wol, waarmee ik net bezig ben, vaak in een emmertje naast mijn stoel staan, dan kan de bol lekker rollen en ik kan de naalden snel met de punt naar beneden wegzetten. Schaar, naald, haaknaald en nagelvijl liggen dan naast me op een bijzettafeltje. Meestal zijn er meer projecten dus meer emmers. Laatst kwam een vriendin op de koffie en terwijl ik de bekers in de Senseo zette, begint ze me daar op te ruimen, spulletjes van de bijzettafel naar de eettafel, emmertjes wegzetten, natuurlijk rolden er bollen uit. Ik zeg "Wat maak je nou een puinhoop van mijn chaos?" Ja toen zei ze sorry, ik wilde plaats maken. Onzin, mischien nam ze aanstoot aan de vijl. Nou daar doe ik alleen scherpe haakjes en randjes me en soms wat eelt van mijn vingertoppen. Pedicuren doe ik in de badkamer. En we zitten altijd op stoelen, dus een emmertje op de grond zit niet in de weg. Voortaan krijgt ze haar koffie wel in de keuken, daar staan geen wolletjes.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 20 Augustus 2011 om 11:47
Magtelt wrote:
Ik heb de wol, waarmee ik net bezig ben, vaak in een emmertje naast mijn stoel staan, dan kan de bol lekker rollen en ik kan de naalden snel met de punt naar beneden wegzetten. |
Dat is een goede tip! Bij mij ligt het bolletje wol naast me op de bank, maar het komt geregeld voor dat die op de grond valt zodra ik aan het bolletje wol trek 
Bedankt voor alle reacties! Ik zit erover te denken om een tas te haken en daar alle bollen in te doen, maar ben bang dat die tas binnen een paar maanden overloopt van alle wol. Ik ga wel even op zoek naar een etui voor mijn haaknaalden 
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 20 Augustus 2011 om 12:28
ik heb mij een leuke boodschappentas met rits aangeschaft omdat ik in de week thuis ben en in het weekeinde aan zee, in deze tas zitten al mijn kleuren van de annell cotton zodat ik als ik aan zee ben alleen maar kleine ami's maak en altijd alles bij de hand heb. ook heb ik een pennezak met al mijn haaknaalden in en een zakje met allerlei klein dingen in zoals oogjes, naalden, goedkoop garen en niet te vergeten patroonboekjes en map 
-------------

|
Datum bericht: 20 Augustus 2011 om 12:44
Heb gisteren eens flink opgeruimd. Beneden staat nu nog een oude schoenendoos (van uggs, dus lekker groot) met daarin wat dingen waar ik mee bezig ben. Ik nam m'n Karisma's altijd in een plastic tas mee, maar daar heb ik nu een wat mooier exemplaar voor genomen. Ooit won ik eens een heel mooie tas, in Delftsblauwe look. Daar bewaar ik nu mijn Karisma's in. Schaartje, haaknaald, pen en het blaadje met hoeveel karisma's ik nog moet zitten in een plastic ding waar het pakket 'maak zelf blonde streepjes in je haar van de Hema' in zat. De rest van m'n haaknaalden zit nu weer netjes in het daarvoor bestemde mapje en ligt in de doos... Oogjes, neuzen, sleutelhangers, etc. liggen boven in sorteerdozen van de Xenos. En de wol, die ligt op de werkkamer van m'n vader. Hebben wij er geen last van (hij wel)...
@ Magtelt: heb je niet toevallig een schuur of garage die opgeruimd moet worden? Volgende keer daar maar de koffie serveren ;)
|
Bericht van: willyg313
Datum bericht: 21 Augustus 2011 om 15:00
De bolletjes waar ik mee bezig ben zitten in de handwerktas die van mijn moeder was,staat dichtbij
Ik heb ook haar breinaalden kokers en haaknaaldendoos
De bolletjes wol zitten in mijn ladenblok,heel veel
Ik maar een probleem,ik weet niet goed wat ik met mijn rondbreinaalden moet die liggen overal en nergens
Patronenmap heb ik ook ,de patronenboeken zitten in opbergdozen
------------- Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
|
Datum bericht: 21 Augustus 2011 om 15:58
Goeie tip, Ieke, de tuin staat vol onkruid.
Willy, ik heb rondbreinaalden opgerold in een schoenendoos, dan kunnen ze op hun gemak rond liggen wezen. Met een naaldenmetertje erbij zodat ik meteen kan kijken welke dikte ze zijn. Een grote koektrommel zou ook kunnen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 21 Augustus 2011 om 20:50
Magtelt wrote:
Ik heb de wol, waarmee ik net bezig ben, vaak in een emmertje naast mijn stoel staan, dan kan de bol lekker rollen en ik kan de naalden snel met de punt naar beneden wegzetten. Schaar, naald, haaknaald en nagelvijl liggen dan naast me op een bijzettafeltje. Meestal zijn er meer projecten dus meer emmers. Laatst kwam een vriendin op de koffie en terwijl ik de bekers in de Senseo zette, begint ze me daar op te ruimen, spulletjes van de bijzettafel naar de eettafel, emmertjes wegzetten, natuurlijk rolden er bollen uit. Ik zeg "Wat maak je nou een puinhoop van mijn chaos?" Ja toen zei ze sorry, ik wilde plaats maken. Onzin, mischien nam ze aanstoot aan de vijl. Nou daar doe ik alleen scherpe haakjes en randjes me en soms wat eelt van mijn vingertoppen. Pedicuren doe ik in de badkamer. En we zitten altijd op stoelen, dus een emmertje op de grond zit niet in de weg. Voortaan krijgt ze haar koffie wel in de keuken, daar staan geen wolletjes. |
Sorry Magtelt, toen ik dit las moest ik even lachen om jouw reactie van de volgende keer krijgt ze haar koffie in de keuken.
Dat deed me denken aan de t.v.serie "Schone Schijn" waar Hyacinth Bucket haar buurvrouw altijd koffie in de keuken serveerde. Ik vergelijk jou verder niet met die deftige Hyacinth of jouw vriendin met Hyacinth's buurvrouw hoor, maar dit kwam ineens bij me op en dat wilde ik dus even kwijt.
Tip: als jullie voortaan toch maar weer in de kamer gaan koffiedrinken, zeg dan gewoon tegen je vriendin: de koffie komt eraan, ga vast lekker zitten als je mijn spulletjes maar rustig op hun plaats laat liggen. Dat kan ze dan toch wel opbrengen?
Groetjes, Tineke01
|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 21 Augustus 2011 om 20:58
Overigens bewaar ik mijn naalden in een haaknaalden en breinaaldenkoker uit de Hobbydooswinkel.
Wol en katoen heb ik in aparte plastic doorzichtige boxen van Kwantum. 2 Boxen dus,niet teveel.
Patroontjes heb ik in een ordner zitten. Bij de Hema kocht ik ooit een aantal doorzichtige plastic A4 enveloppen met een drukknop. Makkelijk om alles apart in te bewaren en heel overzichtelijk.
Verder heb ik nog een 3e wat grotere box waar de breiboeken inliggen.
Het werk waar ik mee bezig ben bewaar ik in een plastic tasje/zak.
Groetjes, Tineke01
|
Bericht van: willyg313
Datum bericht: 22 Augustus 2011 om 11:08
dank je wel magtelt,
Ik heb van mijn moeder nog een mooie ronde koektrommel daar ga ik ze instoppen
groeten willy
------------- Wonderen doen wij direct, onmogelijkheden duren iets langer
|
Datum bericht: 22 Augustus 2011 om 11:20
Dan kun je iedere keer als je ze nodig hebt aan je moeder denken. Ik heb een klein ladenkastje, waarin ik naaigarens, spoeltjes en dat soort klein gespuis bewaar, ook van mijn moeder. En haar breitas gebruik ik ook.
Tineke, je hoeft geen sorry te zeggen, ik ken Hyacinth en eerlijk gezegd doet ze me een beetje aan die vriendin denken.
wat rozengeur.
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 22 Augustus 2011 om 14:21
Die ronde koektrommel, dat is voor mij het beroemde ei van Columbus. Ik heb mijn rondbreinaalden nu in een heeeel oud blik van Cigarettes. Eigenlijk een beetje klein. Maar ik denk dat dat blik nog van mijn opa of een oudoom is geweest. Beiden zijn in 1966 overleden. Groetjes, Lida
|
Datum bericht: 22 Augustus 2011 om 18:24
Dat blik van de Cigarettes kan toch voor knopen, naalden, spelden, veiligheidsspelden noem maar op. Nooit wegdoen, zulke souvenirs.
wat rozengeur.
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 22 Augustus 2011 om 18:51
Nee hoor, doe ik niet weg, ben ik aan gehecht.
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 22 Augustus 2011 om 20:06
Mijn brei en haaknaalden liggen in de schuif en de wol in een doos op zolder ,en waar ik mee bezig ben ligt in een mand bij de zetel
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
|