Fruitcorso Tiel
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=23131
Print Datum: 21 November 2025 om 16:13 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Fruitcorso Tiel
Bericht van: Tineke01
Onderwerp: Fruitcorso Tiel
Datum bericht: 03 September 2011 om 18:14
Hoi hobbydoosjes,
Ik heb in een regionaal blad gelezen dat dit jaar op t.v. landelijke bekendheid/reclame wordt gemaakt voor het a.s. fruitcorso in Tiel.
Kijk op SBS6 op zondag 4 en 11 september tussen 13.00u en 14.00u.
Het oogstfruitcorso wordt altijd op de 2e zaterdag in september gehouden, nu dus op 10 september.
Tevens zijn er vanaf de 1e zaterdag al groente/fruit mozaieken, langs de grachten gelegd, te bewonderen.
Ik hoop voor alles en iedereen dat het die dag mooi weer is, ook voor mezelf want ik loop mee in de harmonie als clarinettiste.
Het wordt een grootse optocht. Kinder- en grote corsowagens en daartussenin muziekkorpsen.
De stoet vervolgt het parcours ook met een 2e ronde waarbij de inmiddels verkregen prijzen op de wagens prijken.
Er is een groot aanbod van tribunes en verder staan mensen langs het parcours of nemen zelf hun stoeltje mee.
Misschien is er belangstelling?
Ik maak nu wel een beetje reclame voor dit gebeuren, maar moet muziek maken dus ik kan verder niets met wie dan ook afspreken.
Groetjes, Tineke01
|
Antwoorden:
Bericht van: Ursula75
Datum bericht: 04 September 2011 om 10:42
En voor de liefhebbers hierbij de website, met diverse foto´s zodat jullie een idee krijgen.
http://www.fruitcorso.nl/
Tineke, ik ga met mijn dochters langs de weg zitten voor de optocht dus ik zal goed kijken naar alle klarinettisten 
|
Datum bericht: 04 September 2011 om 12:34
Leuk dat je gaat kijken. Woon je soms in de buurt van Tiel? Ik hoop dat je mij kunt zien. Meestal loop ik rechtsbuiten bij ons korps maar soms is de indeling anders en loop ik ergens tussenin. Gezien ik bij de 'kleintjes' hoor val ik dan amper op. Bekenden hebben wel eens gezegd dat ze me in het korps misten. Ik was er toen wel bij maar ze hadden me gewoon "over het hoofd gezien".
Dag hoor, Tineke01
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 04 September 2011 om 16:50
|
Bedankt voor de tip! misschien gaan we ook wel heen, om te kijken.
|
Datum bericht: 04 September 2011 om 16:58
Ja ik woon in Tiel (passewaay om precies te zijn). Ik heb vroeger zelf wel een meegeplakt aan een jeugdwagen van drumpt.
Ik zal zoeken naar een gat in de korpsen en dan kijken of jij daar misschien loopt 
|
Datum bericht: 05 September 2011 om 19:11
Leuk dat je gaat zoeken. Ik zal stiekum opzij kijken of ik een moeder met 2 dochters zie zitten.
Hopelijk wordt het een droog weekend, voor alles en iedereen.
Wij muzikanten zeggen altijd: Je pak kan beter nat worden van 't zweet dan van een regenbui.
Het zal het hele weekend wel druk worden in Tiel met Appelpop, het Corso, mozaieken langs de grachten kijken en zondag's corsowagenstentoonstelling en een grote corsobraderie en de winkels open op koopzondag.
Zo het is eruit, ik heb helemaal geen connecties met de een of een andere organisatie in Tiel maar kon het niet laten om eens een keertje reclame te maken op dit forum.
Wellicht wekt het bij sommige(n) interesse op om eens naar De Stad van Flipje te gaan.
Dag hoor, Tineke01
|
Datum bericht: 08 September 2011 om 20:37
HERINNERING - CORSO TIEL
Het is bijna zaterdag 10 september mensen.
Duim voor heel Tiel en alle bezoekers/gasten voor mooi weer. Nog beter zou het zijn om zelf te komen en mee te genieten van al het moois en de gezelligheid.
Tineke01 wrote:
Leuk dat je gaat zoeken. Ik zal stiekum opzij kijken of ik een moeder met 2 dochters zie zitten.
Hopelijk wordt het een droog weekend, voor alles en iedereen.
Wij muzikanten zeggen altijd: Je pak kan beter nat worden van 't zweet dan van een regenbui.
Het zal het hele weekend wel druk worden in Tiel met Appelpop, het Corso, mozaieken langs de grachten kijken en zondag's corsowagenstentoonstelling en een grote corsobraderie en de winkels open op koopzondag.
Zo het is eruit, ik heb helemaal geen connecties met de een of een andere organisatie in Tiel maar kon het niet laten om eens een keertje reclame te maken op dit forum.
Wellicht wekt het bij sommige(n) interesse op om eens naar De Stad van Flipje te gaan.
Dag hoor, Tineke01
|
|
Datum bericht: 10 September 2011 om 10:27
Tineke,
Veel plezier vandaag.
|
Datum bericht: 10 September 2011 om 16:16
Volgens mij heb ik je gezien bij KTSM, liep je aan de zijkant? Tenminste dat was volgens mij de kleinste met een klarinet
|
Datum bericht: 11 September 2011 om 12:00
Je hebt het goed gezien denk ik. Gelukkig zijn er meer kleinere dames in ons orkest dus voel ik me hierin geen uitzondering.
Wat hebben we lopen zweten, maar ja dat weten we als muzikant kun je allerlei soorten weer treffen. In ons korps is het gelukkig goed gegaan ook met de nieuwelingen/leerlingen die voor het eerst mee op mars gingen.
Onderweg krijgen we een paar keer drinken aangereikt.
Dan gaan er een paar flessen water door het korps heen, je moet dan maar niet vies zijn van je collega/muzikant en na wat gedronken te hebben de fles weer doorgeven aan een ander. Er is trouwens nog nooit iemand ziek van geworden hoor.
Gisteravond dochters en schoonzoons met hun kennissen op de koffie gehad, die waren op doorreis naar Appelpop.
Wel gezellig maar druk hoor. Na het corsolopen ben ik altijd uitgeteld.
Dag hoor, Tineke01
|
Datum bericht: 11 September 2011 om 12:12
Eén ding moet me van het hart, ik zit ermee.
Gistermiddag tijdens het marslopen hadden we even een rustpauze. Op een gegeven moment komt er een (echt)paar naar ons toelopen en die vragen of er een Tineke van Hobbydoos bij is die clarinet speelt.
Men zei meteeen al: nee die kennen we niet, die is niet bij ons.
Tijdens dit onderonsje gaf de tamboermaitre aan dat we weer in de houding moesten gaan staan, dus er was geen tijd meer om iets te zeggen.
Achteraf gezien vind ik dit heel vervelend, daarom schrijf ik hierover.
Bij mijn korps weten ze nl. niet dat ik bij dit forum ben, laat staan mijn naam.
Ik blijf altijd liever een beetje anoniem en heb hier een iets andere naam opgegeven dan ik in werkelijk heet. Ik vind het hartstikke leuk om bij dit forum te mogen zijn maar heb geen behoefte om leden persoonlijk te leren kennen. Ik hoop dat dit echtpaar hier begrip voor heeft. Het is nu eenmaal zo gelopen en ik kan dit niet meer terugdraaien.
Groetjes, Tineke01
|
Bericht van: wikkie
Datum bericht: 11 September 2011 om 12:55
|
Hallo, Tineke. Als je anoniem wilt blijven is het misschien niet verstandig om allerlei details over jezelf neer te zetten, zoals wat voor instrument je speelt en waar je loopt in het korps. Je lokt dan toch wel uit dat mensen contact zoeken.
------------- http://www.freebits.nl/view.php?filename=775signature_wolkje.gif" rel="nofollow">
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 11 September 2011 om 14:13
Tineke, dat was ik met mijn man.
Ik wilde je alleen even vertellen, hoe leuk en mooi het was en wat een prachtige zonnige dag.
Het was voor ons de 1e keer, dat we het zagen!
Je gaf zelf aan dat je bij een harmonie als clarinettiste liep, we zagen dat jullie pauze hadden
en dachten misschien vind je het leuk, om dat even te vertellen.
Jammer dat het zo ging!
Maar we hebben genoten!
We hebben Tiel nog even een stuk doorgelopen, een leuke plaats.
|
Datum bericht: 12 September 2011 om 20:55
Dag Creaans,
Het is inderdaad jammer dat het zo moest gaan.
Maar ik vind het fijn om te lezen dat jullie het corso mooi vonden en verder van de dag hebben genoten.
Ik gaf inderdaad aan over mijn harmonie maar niet zo met die gedachte, wie zou daar nu op af komen?
Het ging mij meer om dat beetje promotie voor dit corso- weekend. Ik dacht wellicht komen er hobbydoosjes op af en die weten dan in ieder geval waar ze mij bij kunnen zien lopen.
Groetjes, Tineke01
|
|