Print Pagina | Close Window

Tutorial: 3-hoek OVERDWARS gebreid! :)

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Tips en Trucs
Forum: Tips en Trucs voor breien en haken
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=23370
Print Datum: 14 Mei 2024 om 21:34
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Tutorial: 3-hoek OVERDWARS gebreid! :)
Bericht van: Jips
Onderwerp: Tutorial: 3-hoek OVERDWARS gebreid! :)
Datum bericht: 18 September 2011 om 14:17

Ik geef jullie 2 basisrecepten voor een super makkelijk gebreide 3-hoeksjaal, maar dit keer overdwars gebreid.
Dat scheelt naalden met een enorme hoeveelheid steken en breit heerlijk weg


*Patroon 1 = een patroon in tricot met een rand boven en onder van ribbels
-Zet 6 steken op;
-Brei 6 naalden recht;
-Daarna in de heengaande toer: 2R, uit de 3e steek 1 steek meerderen, steekmarkeerder plaatsen, 3R;
-In de teruggaande toer: 3R, 1A, 3R.

Zo blijf je meerderen in de heengaande toer en in de teruggaande toer tussen de 2 x 3R alle steken averecht breien.

Als je de gewenste lengte van je doek hebt bereikt, ga je minderen. Dan wordt de heengaande toer als volgt:
-3R, recht breien tot 2 steken voor de steekmarkeerder, 2 steken samen breien, 3R.
-De teruggaande toer blijft hetzelfde.


*
Patroon 2 = een patroon in tricot met een gaatjesrand boven en onder
-Zet 6 steken op;
-Toer 1: recht;
-Toer 2: averecht;
-Toer 3: 2R, omslag, 1 afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steek over de laatst gebreide steek, omslag, 2R;
-Toer 4 en alle EVEN toeren: 2 steken R, averecht tot de laatste 2 steken, laatste 2 steken R;*
-Toer 5: 2R, omslag, 1 afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steek over de laatst gebreide steek, recht tot laatste 2 steken, omslag, 2R.

Ga zo door tot je de gewenste lengte van de sjaal hebt bereikt en dan ga je minderen naar de volgende punt.

-De EVEN toeren blijven hetzelfde: 2 steken R, averecht tot de laatste 2 steken, laatste 2 steken R;
-De ONEVEN toeren worden als volgt: 2R, omslag, 1 steek afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steek over de laatst gebreide steek, recht tot de laatste 5 steken, 2 steken afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steken over de laatst gebreide steek, omslag, 2R.

Ga zo door tot je nog 6 steken over hebt en dan afhechten!


*Diverse extra opties:
-
Als je de gewenste lengte van je doek hebt bereikt, kun je ipv direct te gaan minderen ook een gedeelte zonder meerderingen breien, zo krijg je een maanvorm aan de onderkant ipv een punt.

-Wil je een subtiele iets golvende rand aan de onderkant? Dan kun je de 10 steken voor de onderrand met dikkere breinaalden breien.

-Je kunt patroon 1 ook helemaal in ribbels breien en dan een GOLVENDE RAND onderaan breien. Een foto kun je http://exchangingfire.wordpress.com/tag/rachel-s%C3%B8gaard/ - HIER zien.
Dit doe je als volgt:
-Zet 16 steken op;
-2R, uit de 3e steek 1 steek meerderen, steekmarkeerder plaatsen, 10R;

-Daarna ga je beginnen met de golvende onderkant dmv verkorte naalden; brei 10 steken recht, keer het werk, brei 10 steken recht;
-In de teruggaande toer alles recht breien.
-Na iedere heengaande naald 1 verkorte naald breien!


-Je kunt patroon 1 ook helemaal in ribbels breien en dan een RUFFLE onderaan breien. Dit doe je als volgt:
-Zet 16 steken op;
-2R, uit de 3e steek 1 steek meerderen, steekmarkeerder plaatsen, 10R;
-Daarna ga je beginnen met de golvende onderkant dmv verkorte naalden; brei 10 steken recht, keer het werk, brei 10 steken recht; brei 5 steken recht, keer het werk, brei 5 steken recht;
-In de teruggaande toer alles recht breien.
-Na iedere heengaande naald de 2 verkorte naalden breien!

-Je kunt de golvende rand en rufflerand natuurlijk ook aan de onder- en bovenkant breien  Dan zet je 10 extra steken op en brei je de verkorte naalden aan het begin en het einde.


 

Hier zijn wat links naar patronen van makkelijke overdwars gebreide 3-hoek omslagdoeken:

-Een mooie omslagdoek in tricotsteek met direct aangebreide sierrand (makkelijk!) -> http://www.krazyawesome.com/knitmonster/aqua-waves-wrap.html - KLIK

-Een mooie omslagdoek in ribbelsteek met golvende rand door verkorte naalden (makkelijk!) -> http://exchangingfire.wordpress.com/tag/rachel-s%C3%B8gaard/ - KLIK

-Een mooie omslagdoek in ribbelsteek met een direct aangebreide rufflerand door verkorte naalden (makkelijk!) -> http://www.delacroix.net/wordpress/?p=2154 - KLIK

-Nog een mooie met sierrand -> http://www.ravelry.com/patterns/library/cockleshell-hero - KLIK

-Nog eentje met een golvende rand (verkorte naaldjes) -> http://www.ravelry.com/patterns/library/coquille-shawl - KLIK



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.



Antwoorden:
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 18 September 2011 om 14:31
Hallo Jips, al weer vlijtig geweest!!! Ik heb deze ook
weer opgeslagen, met zo'n basis patroon kun je alle kanten
op, dank je wel,. Groetjes, Lida


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 18 September 2011 om 15:10
hoi jips dadelijkeen kopie van gemaakt en in de juist map
geklaseert anders moet ik je weer lastig vallen


Bericht van: Jips
Datum bericht: 18 September 2011 om 15:13
Ach jullie mogen mij altijd "lastig vallen" hoor!

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: jenny1960
Datum bericht: 24 September 2011 om 20:31
Hoi jips,ik wil deze sjaal proberen toer 4 moet je dan de eerste 2
steken recht breien en de rest averecht en wat betekend de laatste
2a?
Bedoel je 2 laatste steken afhalen?
groetjes jenny


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 25 September 2011 om 09:36
laatste 2 steken a

wil zeggen averrecht breien


Bericht van: jenny1960
Datum bericht: 25 September 2011 om 09:49
Dus je brei de eerste 2 steken recht en dan gewoon de rest van de
pen averecht
groetjes jenny


Bericht van: Jips
Datum bericht: 25 September 2011 om 10:03

Sorry Jenny pen 4 is fout, deze moet als volgt:

-Toer 4 en alle EVEN toeren: 2 steken R, averecht tot de laatste 2 steken, laatste 2 steken R;



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: jenny1960
Datum bericht: 25 September 2011 om 10:04
Hoi jips,
ik heb de eerste 5 toeren gedaan
Welke moet ik nu blijven doen?
Is dat 4 en5?
Als ik dat weet dan kan ik verder,
Groetjes jenny


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 25 September 2011 om 10:05
je breid de 4toer normaal alles averrecht dat is toch de
achterkant van de sjaal
maar ik zal het zelf een proberen en dan weet ik je iets te
zeggen


Bericht van: Jips
Datum bericht: 25 September 2011 om 10:06

Sorry Jenny pen 4 is fout, deze moet als volgt:

-Toer 4 en alle EVEN toeren: 2 steken R, averecht tot de laatste 2 steken, laatste 2 steken R;

Je herhaalt toer 4 en 5 tot de gewenste breedte van de sjaal en dan ga je minderen



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 September 2011 om 10:06



Ik schrijf patronen altijd uit in voor mij begrijpelijke Jip en Janneke taal. Niet dat je de hele doek hoeft te beschrijven, maar de eerste 10 tot 20 naalden is wel handig. Dan heb je het ritme te pakken.

En dan ook vast hoe je vanaf het gekozen midden moet gaan minderen, ook weer 10 tot 20 naalden uitschrijven.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 25 September 2011 om 10:09
toer 4 en 5 blijf je gewoon volgen jenny tot zoveel steken
je nodig hebt

bedankt jips jij was weer vlugger dan ik ,want ik was al
wol gaan zoeken een mijn priemen om een stukje te breien en
kon ik jenny verder helpen


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 25 September 2011 om 10:13
maar is het dan niet mooier dat
aan de rechte kant vaan de sjaal alles recht breit
en aan de averrechte kant alle steken averrecht dit gaat
toch mooier zijn als je achteraf de boord wil aanzetten of
is het een model zonder boord


Bericht van: Jips
Datum bericht: 25 September 2011 om 10:54

Hoi Christine,

Dit is een "kaal" model, echt een basic 3-hoek zonder rand, daarom is bij iedere pen 2R aan het begin en eind, anders gaat de rand helemaal omrollen

Ik wil deze heeeeeeeeeeel groot in het zwart gaan maken (dt je hem echt helemaal om moet slaan en dan van de zwarte pompom wol van Action een rand eraan maken, door deze gewoon met de hand erlangs te zomen! Lijkt me zooooooooooooooo leuk



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: jenny1960
Datum bericht: 25 September 2011 om 11:08
Ha ha ha ik hou jullie lekker bezig he, bedankt jips en de andere
dames die mee hebben geholpen.
Ik ga het weer proberen ik heb ondertussen de driehoeksjaal opgezet
en die gaat goed.
ik heb gisteren een onderooglid correctie(wallen) gedaan en ik zie er
niet uit mag niet bukken dus dan maar breien,ben ik tenminste goed
bezig.
Groetjes jenny


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 25 September 2011 om 11:32
graag gedaan hoor jenny


en jips ik zou dan voorstellen om de ponnen in het orange
te doen dan ben je klaar voor halloween


mijn gehaakte kate sjaal (zwart) is bijna af nog 1kant
ruffel haken en hij ziet er goed uit ik hoop hem vandaag
bij creaties te zetten


Bericht van: okidoki
Datum bericht: 25 September 2011 om 16:24
ik zou ook nog graag ééntje breien, maar ik geraak niet aan het patroon uit. Je begint met 6st en moet eindigen met 6 st, dan heb je toch een ruit en geen driehoek. Voor jullie zal dat wel een heel domme vraag lijken, maar ik kan het mij echt nie voorstellen wat het gaat worden.
Zoals mijn Kate sjaal, is ook maar een raar gedrocht, ik zit echt met een bobbel in de nek, heb er dus nog geen ruffle aan gemaakt. Ik vrees dat het toch nooit gaat goedkomen.
IS er iemand anders die de Kate sjaal gebreid heeft en hoe ziet het er bij jullie uit?


-------------
Groetjes en tot later
Ann


Bericht van: Jips
Datum bericht: 25 September 2011 om 19:19

Nee hoor meid, dit wordt echt een 3-hoek met een rechte bovenkant, hier is de link naar de originele site: http://creatingthehive.com/blog-post/117933/very-easy-shawl-knitted-sideways - KLIK



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 26 September 2011 om 08:51

Hoi JIPS ik denk dat jij een duizenpoot bent ,en ik wil al die mooie stukken ook maken en heb maar twee handen, toch leuk hoor wat jij hier allemaal neerzet ik ben parttyme aant werken nu , zalig die vrije tijd, dacht hem in te vullen met verschillende hobby s maar blijf plakken op het hobby forum veeeel leuker ,  lieve groetjes aan iedereen 

p.s.Ook al de andere mensen wil ik natuurlijk bedanken voor al het moois dat hier op het forum komt



-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 26 September 2011 om 19:32
Super makkelijk ik heb op 2 uurtjes al een groot stuk en toen dacht ik dat ik zo twee stukken moest hebben en had al een nieuw stuk gebreid  ,en dacht  hier klopt iets niet ,nog maar eens naar het forum kijken en ..... het is maar 1 lap die je dan weer terug minderd

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 27 September 2011 om 08:04

Precies!

Fijn dat het zo lekker wegbreit. Ik heb ook nog een hele leuke die je overdwars breit en waar je gelijk dan een sierrand aan breit. Die zal ik ook vertalen en bij Tips en Trucs neerzetten.
Ik zal eerst in het 1e bericht van dit topic wat links neerzetten. Dan hoeven jullie niet te wachten~!

Maar eerst nog wat patronen uittikken voor de poncho KAL/CAL die zaterdag begint



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 27 September 2011 om 13:57

Hier zijn wat links naar patronen van makkelijke overdwars gebreide 3-hoek omslagdoeken:

-Een mooie omslagdoek in tricotsteek met direct aangebreide sierrand (makkelijk!) -> http://www.krazyawesome.com/knitmonster/aqua-waves-wrap.html - KLIK

-Een mooie omslagdoek in ribbelsteek met golvende rand door verkorte naalden (makkelijk!) -> http://exchangingfire.wordpress.com/tag/rachel-s%C3%B8gaard/ - KLIK

-Een mooie omslagdoek in ribbelsteek met een direct aangebreide rufflerand door verkorte naalden (makkelijk!) -> http://www.delacroix.net/wordpress/?p=2154 - KLIK



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 27 September 2011 om 14:17
Nummer 2 en 3 zeggen error. Kan ze dus jammer genoeg niet zien, groetjes, Lida


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 27 September 2011 om 14:47
bij mij ook


Bericht van: Jips
Datum bericht: 27 September 2011 om 14:53
Opgelost!

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 27 September 2011 om 15:09

-Nog een mooie met sierrand -> http://www.ravelry.com/patterns/library/cockleshell-hero - KLIK

-Nog eentje met een golvende rand (verkorte naaldjes) -> http://www.ravelry.com/patterns/library/coquille-shawl - KLIK



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: okidoki
Datum bericht: 27 September 2011 om 15:10

Ik kan ze zien! Ik vind de 2de supermooi maar ik zou hem liever wat langer hebben op de rug. Moet ik dan gewoon meer blijven meerderen?

Vanavond zal eindelijk mijn kate af zijn, ben bijna klaar met de ruffle. Maar ik weet niet of het resultaat mooi zal zijn, ik blijf die knobbel bovenaan maar raar vinden.



-------------
Groetjes en tot later
Ann


Bericht van: Jips
Datum bericht: 27 September 2011 om 15:14

Hoi,

Ja, dat kan. Je kunt dit patroon helemaal aanpassen. Je kan blijven meerderen, zo wordt de sjaal ook breder maar dat is niet erg. Dan kun je hem lekker omslaan



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: okidoki
Datum bericht: 27 September 2011 om 15:20

ah ok, bedankt voor de uitleg. en hij mag voor mij gerust wat breder zijn, ik heb geen maatje 40

Ik heb vandaag eens in het boek van bergere de france gekeken, daar staan de staaltjes bij van de wol en ik heb iets heel mooi gevonden voor de sjaal. Ga vanavond snel bestellen, kan ik er aan beginnen.

Heb ik met 4 bollen van 100 gr genoeg?



-------------
Groetjes en tot later
Ann


Bericht van: Jips
Datum bericht: 27 September 2011 om 15:29

Ik heb ook geen maatje 40! Dus breder is altijd goed

Ik denk dat je met 4 bollen van 100gr een heel eind komt hoor. Daar kan je van Saskia bijv. een hele poncho van breien



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 27 September 2011 om 15:36
ze zijn heel mooi jips spijtig dat de patroontjes meestal
in het engels zijn maar met een vertalings lijst hoop ik
dat het me toch gaat lukken


Bericht van: Jips
Datum bericht: 27 September 2011 om 15:39

Hoi Christine,

Daar moet je je snel overheen zetten hoor. Er zijn zoveel mooie dingen in het engels.

Je schrijft de toeren over in het NL en op een gegeven moment doe je net als ik niks meer vertalen en direct vanaf het engels breien



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 27 September 2011 om 15:46
weetje wat dat is ik wil daar gelijk aan beginnen het is
als de kinderen ze hebben iets in hun gedacht en dat moet
direct gebeuren

en toch ga ik het eens proberen het is zoals fotoos
plaatsen na enkele keren is het me dan toch gelukt


ach we zullen wel zien tijd brengt raad


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 27 September 2011 om 17:24
Jips ze zijn al weer leuk, dank je wel. Ik wil ze eigenlijk allemaal!!! Groetjes, Lida


Bericht van: Jips
Datum bericht: 27 September 2011 om 18:26

Christine: dat is bij mij ook hoor. Daarom mag ik eigenlijk niet meer googlen van mezelf. Als ik iets vind, wil ik het en WIL IK HET NU MAKEN!

Lida: Gewoon op je gemak, komt vanzelf allemaal af. Ik ben nu nog aan een cape van drops bezig. Groot project hoor  Maar ook dat komt vanzelf af



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 04 Oktober 2011 om 19:14

Ik heb nog een leuke gevonden, nieuw op Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/spirited-away - KLIK

Overdwars gebreid met een leuke blaadjesrand



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 07 Oktober 2011 om 11:23

Nog een mooie op Caron: http://www.caron.com/projects/ss/ss_knit_crochet_shawl.pdf - KLIK

De doek zelf in ribbels gebreid met een gehaakte rand



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 07 Oktober 2011 om 13:08
Whaa, Jips. Nu mag je niet meer zoeken! Eerst deze maar eens allemaal maken ;)


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 07 Oktober 2011 om 13:26
Dat zal Jips niet kunnen laten, net zoals wij het haken. Groetjes, Lida


Bericht van: Jips
Datum bericht: 07 Oktober 2011 om 16:26

Nou meiden, ik heb echt veel ideeën. Ik wil gewoon eens gaan experimenteren hoe ik zelf zulke sjaals kan gaan ontwerpen. Dat lijkt me zo leuk.

Alleen de aangebreide rand blijft lastig, omdat je de meeste siersteken staand breit en niet overdwars

Ik ben nu druk met de crème rozensjaal en de gehaakte cape. Zodra de crème sjaal af is ga ik eens met de breinaalden experimenteren met deze 3-hoeksjaal



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: okidoki
Datum bericht: 07 Oktober 2011 om 16:44
ik ben al benieuwd naar het resultaat

-------------
Groetjes en tot later
Ann


Bericht van: Jips
Datum bericht: 18 Oktober 2011 om 20:41

Ik ben vandaag begonnen met een grote zwarte basisdoek, dwars gebreid. Dit moet echt een lekkere grote worden om zo om te doen en bijv. in de auto te springen of even naar het schoolplein te lopen

Het is een heel eenvoudig patroon met een randje boven en onder van ribbels en daartussen tricot gebreid.

-Zet 6 steken op;
-Brei 6 naalden recht;
-Daarna in de heengaande toer: 2R, uit de 3e steek 1 steek meerderen, steekmarkeerder plaatsen, 3R;
-In de teruggaande toer: 3R, 1A, 3R.

Zo blijf je meerderen in de heengaande toer en in de teruggaande toer tussen de 2 x 3R alle steken averecht breien.

Als je de gewenste lengte van je doek hebt bereikt, ga je minderen. Dan wordt de heengaande toer als volgt:
-3R, recht breien tot 2 steken voor de steekmarkeerder, 2 steken samen breien, 3R.
-De teruggaande toer blijft hetzelfde.

Als je de gewenste lengte van je doek hebt bereikt, kun je ipv direct te gaan minderen ook een gedeelte zonder meerderingen breien, zo krijg je een maanvorm aan de onderkant ipv een punt.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: okidoki
Datum bericht: 19 Oktober 2011 om 12:11
bedankt Jips, ik mag vanavond een bestelling wol gaan ophalen van Bergere de France en weet al direkt wat ik er ga mee maken!!

-------------
Groetjes en tot later
Ann


Bericht van: Jips
Datum bericht: 19 Oktober 2011 om 13:58

 Leuk Okidoki!

Het breit heerlijk dit patroontje en ik ben al een eind op weg



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: grootkoerkamp
Datum bericht: 19 Oktober 2011 om 15:30
hoi jips hoeveel bollen heb je nodig . ik kom nu weer een beetje bj na een dramatiche ervarig  . grtj ineke


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 19 Oktober 2011 om 16:08
Ooh, deze is ook al zo leuk. Ik ga een experimentje met de gehaakte Princess kate sjaal doen... Met de Star stitch...


Bericht van: okidoki
Datum bericht: 19 Oktober 2011 om 16:16
Ieke, wat is de star stich? Nog nooit van gehoord

-------------
Groetjes en tot later
Ann


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 19 Oktober 2011 om 16:17
Uhm, tja, uitleggen is even lastig. Bij hallopeetje.blogspot.com kun je een uitleg vinden. Ergens in een bericht over een mandje. Kan de link zo snel even niet vinden...


Bericht van: Jips
Datum bericht: 19 Oktober 2011 om 16:51

Originally posted by grootkoerkamp grootkoerkamp wrote:

hoi jips hoeveel bollen heb je nodig . ik kom nu weer een beetje bj na een dramatiche ervarig  . grtj ineke

Hoi,

Ik denk 3 of 4, ik heb er 4 genomen, omdat ik echt een grote zwarte wil hebben waar ik mezelf heerlijk in kan wikkelen en zo in de auto kan springen of naar het schoolplein kan lopen. 
Ach en bij Zeeman heb je nu sowieso de 4e gratis

Het breit heerlijk weg hoor, ik ben gisterenavond begonnen en zit nu op 61 steken!



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 19 Oktober 2011 om 20:14
hoi jips

niet te vlug he ik kan niet volgen anders ,allez ik moet er
nog aan beginnen eigenlijk ,hij gaat ook in het zwart
worden in plaats van donkerblauw


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 20 Oktober 2011 om 08:03

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Uhm, tja, uitleggen is even lastig. Bij hallopeetje.blogspot.com kun je een uitleg vinden. Ergens in een bericht over een mandje. Kan de link zo snel even niet vinden...

 

http://www.youtube.com/watch?v=inUleg__vaU - http://www.youtube.com/watch?v=inUleg__vaU



Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 20 Oktober 2011 om 08:09
Tnx Chantal!

Dit filmpje is wel heel duidelijk.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 20 Oktober 2011 om 10:25
Bedankt voor de link. Groetjes, Lida.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 20 Oktober 2011 om 13:05

Dames,

Ik heb het 1e bericht aangepast. Ik heb er 2 basispatroontjes in gezet; 1 basic in tricot met boven en onder een arndje van 3 ribbelsteken en 1 in tricot met boven en onder een gaatjesrand.

Ook heb ik diverse opties voor jullie uitgetikt en erin gezet



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 20 Oktober 2011 om 16:03
Hoi Jips het patroontje nr 2 is het niet aan 1 kant dat je moet minderen (als hij lang genoeg is ) ik doe twee kanten maar dat klopt niet dan is die rechte hals kant ook scheef en heb je maar een klein stuk ,ik hoop dat je het begrijpt ,wil je het eens nakijken aub

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 20 Oktober 2011 om 16:43

Oooooooooooooo, het is een fout in het originele patroon. Ik heb het vertaald en hier neergezet!
Aangezien de meerdering aan het einde van de toer zit, moet de mindering daar ook plaatsvinden. Zoals het er nu staat vind er een mindering aan het begin EN aan het einde van de toer plaats.

Het moet volgens mij zijn:

-De ONEVEN toeren worden als volgt: 2R, omslag, 1 steek afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steek over de laatst gebreide steek, recht tot de laatste 5 steken, 2 steken afhalen (zonder te breien!), 1R, haal de afgehaalde steken over de laatst gebreide steek, omslag, 2R.

Is het zo goed?



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 21 Oktober 2011 om 09:22

Oef dacht dat het aan mij lag ,dat ik iets over het hoofd zag maar inderdaad zo ist perfect het is heel leuk patroon om te breien .

Bedankt hoor



-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 21 Oktober 2011 om 10:13

Ik ben zelf patroontje 1 aan het breien in het zwart, breit ook heerlijk weg

Ik denk dat dit patroon ook super is in gemeleerde wol. Dan doet de wol zijn ding voor de omslagdoek



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 21 Oktober 2011 om 10:57

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Tnx Chantal!

Dit filmpje is wel heel duidelijk.

 

Graag gedaan , mooie haaksteek hoor!



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 31 Augustus 2012 om 13:53
Hijs

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net