Wat staat er nog op je To do lijstje?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=24138
Print Datum: 21 November 2025 om 16:21 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Wat staat er nog op je To do lijstje?
Bericht van: Bloemenvrouwtje
Onderwerp: Wat staat er nog op je To do lijstje?
Datum bericht: 03 November 2011 om 22:16
|
Hebben jullie ook een 'To do' lijstje? En zo ja, wat staat dan zo allemaal op? Op het mijne staat, Sjaals, stola's en schouderdoeken breien en haken Baboucka haken, dank zij een lieve hobby lid die mij het patroontje heeft bezorgd Beenwarmers breien voor mijn oudste dochter, zij wil geen gekochte, zij wil dat ik die voor haar brei Een sjaal voor een vriendin van mijn oudste, voor haar verjaardag, breien Een lekkere dikke, witte winter trui voor mezelf breien Een rugwarmer breien, heb ik al wel een idee'tje van hoe die moet worden, maar ben nog volop aan het uitzoeken, ik wil het zelf ontwerpen Sokken voor mezelf breien met zo'n knifty knitter, die zouden warmer zijn als gekochte sokken Ook nog een stola maken met de gympvorm, dank zij dit forum, wil ik het nog maar eens proberen. Kledij voor mijn babyborn collectie en voor het goede doel in Peru te breien Een poncho maken met de knifty knitter Engeltjes haken voor mijn caravan, lees origineel tuinhuisje, haken of breien En het lijstje wordt als maar langer, hoe langer ik op dit geweldig forum kom. Hebben jullie ook zo'n 'To do' lijstje en zo ja, wat staat er bij jullie allemaal op?
------------- Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 November 2011 om 22:32
Ik zou even op de deur van mijn hobbykamer moeten spieken, daar hangen twee a4tjes vol onaffe projecten. Maar die is boven en ik zit beneden, morgen zal ik hem meenemen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 03 November 2011 om 22:57
|
Oef. Ik heb geen lijstje, maar mijn hoofd zit vol ideeén, dank zij de hobbydoos worden dat er steeds meer. ik had al 2 kasten met stof en nu heb ik ook nog 4 kratten garen, om nog maar te zwijgen van alle patronen. Groetjes, Lida.
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 04 November 2011 om 06:42
|
Ik moet mijn draak afmaken, war ik in de zomer aan begonnen ben, maar er komt veel tussen.
Ben begonnen aan een restjes deken.
Ik wil nog 1 poncho maken voor mijn moeder.
2 omslgasjaals voor de lente.
en een muts.
en ooooh nogveel meer
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 04 November 2011 om 07:38
|
ik wil ooit nog eens zo'n hele grote draak maken. baby born kleertjes, mijn give away afmaken, een vest voor mij zelf, een poncho voor de jongste,een muts voor een vriendin en dan nog al die mooie patronen die ik opgeslagen heb maar waar ik in 10 jaar nog niet doorheen ben volgens mij.
-------------
|
Bericht van: Daantje
Datum bericht: 04 November 2011 om 08:08
En ik dacht dat mijn lijstje lang was.
Het moet deze winter echt wel heel koud worden zodat we lekker bij de warme kachel al onze projecten af kunnen maken.
Ik wil nog afmaken:
deken voor mijn dochtertje, speenkoord, wagenspanner, rammelaar, plaid voor vriendin, vogeltjes , sterretjes, engeltjes voor de kerstboom en een groot figuur voor een muziekdoos (alles gehaakt)
Groetjes Daantje
|
Datum bericht: 04 November 2011 om 08:20
|
 En ik die dacht datik alleen maar een lijstje had, wat een opluchting te lezen dat er nog zo veel meer zo'n elle lange lijstjes hebben. @ lidwina, ik was ook al de creatieve projecten in mijn hoofd al weer vergeten, bedankt om er me aan te herinneren. En inderdaad, het hobbydoosje geeft ons toch ook nog heel veel leuke ideeën mee, waarvoor uiteraard een hele dikke merçi, maar langs de andere kant, frustratie al om, want dat is gewoon nog meer 'to do's' @ Daantje, we zullen op z'n minst een winter moeten hebben waar we 2 maanden helemaal van de wereld afgesloten moeten zijn, en dan nog zullen onze projecten niet allemaal klaar geraken, denk ik zo  Magtelt, een hobbykamertje, daar droom ik gewoon van Maar ik mag niet klagen, volgende lente zal, hoop ik, mijn caravan, lees tuinhuisje, helemaal naar mijn noden ingericht zijn, en dan kan ik daar lekker genieten van de rust, de tuin, de bloemetjes en het lekker hobby'en
------------- Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 04 November 2011 om 08:21
|
Nou daar kom ik hoor: -Col sjaal met 3 draden paars op pen 10 voor bij mijn paarse winterjas; BEN IK NU MEE BEZIG!  -Kleurtjesdas voor mijn jongste -Vleermuis omslagdoek in denim royal voor mijn moeder (moet 2 december af zijn!) -Omslagdoek met mouwen voor de winter -Aqua waves wrap -Vleermuis omslagdoek voor mezelf -Crème Hema omslagsjaal met rozen afmaken =PIP (Project In Progress) -Gehaake Kate voor mijn vriendin (Kerstcadeau) afmaken =PIP -Fuchsia gehaakte caron sjaal afmaken =PIP -En nog veel meer omslagdoeken en sjaals haken en breien 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: ladyken
Datum bericht: 04 November 2011 om 09:08
en is het mijn beurt om alles op te noemen
aqua wave daar ben ik aan bezig
een mega kate gehaakte juist nog boven aan de afwerking
dus die is vanavond wel klaar
de gehaakte caron
een poncho voor de oudste dochter van mijn zus
een poncho voor mij
een beer haken als mascotte voor de boks club van jonatan
(zoon 13 jaar)
de hema creme sjaal
en nog een dikke winter trui
en nog zo enkele dingen die op het verlang lijstje staan
pppffff wanneer gaan we dat allemaal klaar spelen
|
Bericht van: ChantaltJH
Datum bericht: 04 November 2011 om 09:34
|
pfffffffffff mijn lijst 3 stola's een omslagdoek 2 sjaals restant kerststal 2 sluetelhangers en een aantal gelukspopjes haarelastiekjes een zomerparero ............ voor afgelopen vakantie oepssss een vestje voor mijn dochter sokken op de rondbreinaald sokken op de punnikring stokhaaksjaal en nog een heleeeeeeeboel ideeen!!! tsja..... tijd te kort want zo tussendoor moet ik ook nog wel mijn klanten helpen!! lastig hoor dat werk hahaha
------------- Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
|
Bericht van: mimisa
Datum bericht: 04 November 2011 om 09:35
pffffffffffff.. ff denken
mascotte voor het 2e meisjeselftal kip voor mijn zus die 50 word en 25 jaar getrouwd is (mag ik wel mee opschieten  ) poncho's voor mijn dochters sier mutsje voor het vriendinnetje van mijn jongste gehaakte hesjes voor over een longshirt knuffels, knuffels en knuffels kussen hoezen maar zoek nog donker rood met zwart gemêleerd garen (als dat bestaat ) en .......... tja het is wel ff genoeg  
-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 04 November 2011 om 09:40
Ok, hebben jullie even? 
het granny vestje waarmee is gisteren ben begonnen om de kleuren uit te zoeken
de poncho die ik voor mijn zusje heb gemaakt ga ik ook voor mezelf maken
de dochter van mijn buurvrouw is zwanger, dus een kraamkadootje en voor het eerste kindje een kleinigheidje
een hele mooie trui voor mezelf waarvan ik pasgeleden het patroon heb weten te bemachtigen
diverse knuffeltjes waarvoor ik op dit moment nog geen bestemming hem,, maar al wel de wol voor in huis heb 
een dino voor mijn vriendje die ik af wil hebben voor 5 december (maar of dat gaat lukken weet ik nog niet, anders voor zijn verjaardag in februari)
En het belangrijkste natuurlijk maar dat heeft niets met handwerken te maken: het bijstaan van mijn man met zijn revalidatie
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: kris85
Datum bericht: 04 November 2011 om 09:48
|
oooh echt heel veel even denken een heidi jurkje voor mijn oudste een rokje voor mijn jongste een knuffel een sjaal een mandje breien een slang breien een muts voor mijn oudste een tuttel afmaken een beertje afbreien een vestje een truitje een roodkapje rokje een roodkapje cape die meteen bij de heidi jurk kan
------------- In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 04 November 2011 om 11:07
Als ik een lijstje had, zou ik tenminste al die dingen eens doen ik nog moet doen. Helaas mogen de handwerkdingen dan van mij niet bovenaan staan.
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 04 November 2011 om 12:03
|
Whahahahah wat zijn we erg zeg !!!
|
Datum bericht: 04 November 2011 om 13:43
witte mand van verknipte hemden
lila reiswieg voor pop
groen boselfkostuum BB
opoetje
2 lila schoudertassen
naaldenboekjes
div handwerkpakketjes, paddestoel, Baboesjka, kabouter
groene punnikmuis
sleutelhangpopje en -aapje
gebreide kussenhoes vierkant
gebreide rolkussenhoes
gebreide beertjes, ik denk 2
filet boodschappennet 4 x
poppenjurkje (waar is de rest vd wol gebleven?)
pakketjes Nijn en Paddington
paars poppenvestje hippystijl
en dan heb ik het nog niet over mijn plannen.
Niet jaloers zijn op hobbykamers, geef je kinderen kunstmest zodat ze sneller groeien en het huis uit gaan.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 04 November 2011 om 15:09
Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 04 November 2011 om 15:38
Bof ik even dat ik tussen 2 beitslagen door, de droogtijd kan benutten om hier te kijken. 
Ik denk dat ik van een te lange verlanglijst een beetje nerveus zou worden.
Het eerste dat op mij lijstje staat:
2 truien breien (mag ik de hele zomer over doen) gordijntje naaien (november) lampenkapje bekleden (december) rok naaien (januari)
|
Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 04 November 2011 om 15:40
Er zit zoveel in mijn hoofd wat ik nog wil doen, teveel om hier op te
noemen. O.a. sjaals, mutsen en wantjes voor mijn twee dochters,
mey de sjaals ben ik al begonnen, applicaties om mijn dochters shirts
te pimpen, rokje voor de jongste, rugzak voor de verse kleuter, is al
een heel eind klaar, slingers, sleutelhangers en zo kan ik nog wel veel
meer bedenken.
------------- Groet,
Yobsje
|
Bericht van: Wen370
Datum bericht: 04 November 2011 om 15:44
Wat een lijstjes :-)
Soms schrijf ik enkele dingen op die ik zeker nog wil maken maar het meeste zit in mijn hoofd en ik doe aan de lopende band verder :-) In december ga ik weer op die markt staan (waar ik oktober al stond) en daar ben ik nu dus weer volop voor bezig. Nu dus ook al veel kerst gericht.
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 04 November 2011 om 15:59
|
ja ma Jips. maar het meest is toch jouw fout hoor (wel een lief foutje, maar toch)
------------- lydia wijsbroek
|
Datum bericht: 04 November 2011 om 19:22
|
Eventjes laten weten, mijn omslagdoek is af, jips ik heb hem al helemaal uitgeschreven want ik denk dat jij hem ook leuk gaat vinden. Foto'tje wordt morgen, hopelijk, geplaatst.
Nu duik ik in mijn reserve wol, want ik wil aan de sjaal beginnen voor de verjaardag van een vriendinnetje van mijn oudste. Hij moet natuurlijk in het zwart zijn en ik wil hem niet in de breedte maar in de lengte gaan breien = heel veel steken, ik schat een 1000 tal maar wel weinig naalden . Dus ik volg Jips raad op, en ga er nu onmiddelijk van af, van dit forum.
|
Datum bericht: 04 November 2011 om 20:12
Ik ben benieuwd naar je omslagdoek. Mijn grote zwarte met pompom bolletjesrand is ook af. Zal van het weekend ook een foto plaatsen 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 04 November 2011 om 20:14
|
Ik heb voor mijn zoon een sjaal gebreid van Saskia en had 350 steken op de naald en hij was 1,90m lang. Succes bloemenvrouwtje. Groetjes, Lida.
|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 04 November 2011 om 20:28
Ondanks Jip's goede raad om van het forum af te gaan en aan het werk, kan ik het toch niet laten om steeds weer even terug te keren naar het forum.
Niet dagelijks maar wel een paar keer per week.
Het kost inderdaad veel tijd, maar blijft leuk om van alles te bekijken, te lezen en soms te reageren.
Maar handwerken is ook erg leuk dus moet ieder voor zich de (vrije)tijd maar naar eigen idee indelen en kijken wat te doen, of het forum of aan de slag met ....?
Wat is wijsheid?
Groetjes, Tineke01
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 04 November 2011 om 23:52
|
wat een lijstjes hebben jullie allemaal zeg 
als ik dat moest doen , dan werd ik zot , en ben al zot genoeg
ik doe ding per ding
ben nu aan een nieuwe herfst omslagdoek begonnen en eerst moet die af voor ik aan wat anders begin .
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Datum bericht: 05 November 2011 om 11:29
Ik word zot als ik niets te doen heb.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 05 November 2011 om 12:44
deze en een prayersjaal maken en slaapjaap afbreien, en een sjaaltje en een omslagdoek en een beer afbreien en een kikker en een zebra afhaken en een met stokhaken een sjaaltje afmaken.
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 05 November 2011 om 21:17
|
Waar ik mee bezig ben heb ik al bij 'afwisseling' geschreven. Maar wat ik nog wil doen.... nog wat leuke dingetjes breien voor onze dochter. Kan alleen niet kiezen wat precies. Dus dat buiteld nog steeds in mijn hoofd rond. Verder wil ik verschillende knuffels haken. Waarom? Geen idee. Er liggen er al een aantal in de kast en die moeten nog af. Manuel doet er in ieder geval niets mee. Maar ik vind het vooral leuk om er gewoon mee bezig te zijn. Ik wil dolgraag nog een wiegdekentje breien of haken, een vest voor mijzelf, een vest voor Manuel... Ik kan natuurlijk nog even doorgaan. Maar zal jullie de rest besparen. Inderdaad net wat Jips zegt, minder hier kletsen en meer handwerken. Maar kletsen is ook wel weer heel gezellig...
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 05 November 2011 om 23:57
Ik wil nog truien, sokken en wanten voor kinderen maken.
Ik kom regelmatig leuke patronen tegen.
En zo bedenk ik steeds weer wat.
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 06 November 2011 om 08:19
|
ik wil graag na de granny square deken nog een deken maken maar dan een riple een konijntje breien poppenkleertjes maken voor mijn jongste haar pop van Rubens barn die is 34 cm en daar zijn bijna geen kleertjes voor te koop zakdoekjes maken met zo'n kantrandje eraan gehaakt kussenhoes met een kantrandje koosje afmaken die heeft nog steeds geen pootjes
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Datum bericht: 06 November 2011 om 08:41
|
Ik ben ondertussen aardig opgeschoten met de sjaal voor de vriendin van mijn dochter. Die 1000 steken wat wat overschat, ik heb er 300 opgezet en ik brei met nld 8. Dus lekker dikke naalden. Nog 4 cm. te gaan en dan zal ik eindelijk weten hoe lang hij geworden is, daar ik hem dwars brei. Scheelt ook, moet ik minder van naald veranderen. En ik brei hem dan ook nog eens op van die rondbrei naalden. In het begin vond ik dat maar niks, maar nu ik het door heb, gaat het toch wel sneller. O ja, daar ik nu toch mijn reserve zwart boven gehaald heb, is er nog iets bijgekomen op mijn lijstje. Vingerloze handschoenen, maar dan wel met een scheiding tussen alle vingers, dus geen mitans. Ik heb hier ergens in mijn boekjes nog wel een patroontje. Dus ik denk dat dat het volgend ding gaat worden.
|
|