Print Pagina | Close Window

Bericht van de dochter van Joke (Josl)

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=24366
Print Datum: 23 Juni 2024 om 04:30
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Bericht van de dochter van Joke (Josl)
Bericht van: Gite
Onderwerp: Bericht van de dochter van Joke (Josl)
Datum bericht: 14 November 2011 om 12:19

Lieve allemaal,

Ik jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie steun tijdens de ziekte en na het overlijden van mijn lieve Mama, jullie beter bekend als Joke of met haar Nickname Josl. We zijn erg ontroerd door jullie lieve kaartjes en het prachtige bloemstuk dat jullie stuurden. Het stuk nam dan ook een prominente plaats in tijdens het afscheid en de uitvaart van mijn moeder. Bedankt!

Ik lees hier op jullie forum, waar Mama het altijd over had en welke ze een een zeer warm hart toedroeg, hele lieve warme reacties op de ziekte en het overlijden van mijn mooie lieve Mama.

Het is allemaal zo ontzettend snel gegaan, in slechts een paar weken tijd...

Op maandag 26 september, net 6 weken geleden, is Mama na het doen van een boodschapje in het dorp bij onze oud-buurvrouw in de gang onwel geworden. Mijn vader heeft haar opgehaald en thuis in bed gelegd in de hoop dat ze zich snel beter zou voelen. Maar ze knapte maar niet op. Ze bleef maar duizelig en werd in de loop van de week eerder zieker dan dat ze opknapte.

 

De huisartsen die haar bezochten dachten aan een virusje, hadden ze maar gelijk gehad, want het bleek uiteindelijk die rotziekte te zijn, kanker. Het was al snel duidelijk dat er geen genezing mogelijk was maar wel kans op dat ze nog voor onbepaalde tijd een waardig leven kon hebben. En daar gíng ze voor, daar gingen we met zijn allen voor!

 

Na een kort verblijf in het ziekenhuis kwam Mama vol goede moed thuis. Medicijnen, een bestralingsplan, alle verzorging die ze nodig had en ontzettend veel lieve mensen om ons heen die allemaal aan ons dachten, er voor ons allemaal waren. Heel bijzonder, wat heeft dat ons een enorme kracht gegeven.

 

Maar weer verzwakte Mama, ze was zo moe, zo ziek. Toen vorige week zaterdag bleek dat er ook nog iets niet goed zat in haar buik en de pijn ondragelijk werd, heeft ze haar keuze gemaakt, het was genoeg geweest. Het ging zó snel allemaal.

 

We missen haar zo enorm. 

Mama's lach, op elke foto die we hebben (en dat zijn er veel, ik loop altijd met mijn camera rond) staat ze stralend van plezier, zó was Mama.  Haar liefde voor ons allemaal, haar eigenwijsheid, haar gefrutsel met kralen en sieraden, haar haakwerk, haar verzamelwoede, Mama zien zitten in haar badjas en een boek op de bank, haar overvolle agenda, haar stem op het antwoordapparaat, de kushandjes en ik hou van jou’s, haar plezier met de kleinkinderen, het genieten van het leven op haar manier, gewoon, dat ze bij ons is. We missen haar allemaal…

 

Wat hadden wij haar nog graag 30 jaar langer bij ons gehad, wat was Mama nog graag 30 jaar langer bij ons geweest. Wat hadden we nog veel genietmomentjes met elkaar willen hebben…

 

Maar het is goed zo. Gelukkig is haar enorm lang lijden bespaard gebleven, heeft ze afscheid van ons kunnen nemen en hebben we allemaal op onze eigen manier afscheid van haar kunnen nemen tijdens haar korte maar hevige ziekbed.

 

Door haar ben ik wie ik ben. Haar dochter, een gelukkige sterke vrouw, met altijd mijn mooie herinneringen aan Mama bij me dragend, die zullen me mijn leven lang kracht blijven geven.

 

Ze zijn bij mijn geboorte denk ik vergeten de navelstreng door te knippen. Al zagen we elkaar niet dagelijks, we waren altijd bij elkaar in gedachte.

 

Nogmaals, allemaal heel veel dank voor het plezier en de gezelligheid die jullie mijn moeder gaven!

 

Kus en knuffels,

Birgite

(dochter van Joke)

 



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl



Antwoorden:
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 14 November 2011 om 12:32
Ik heb Joke een paar keer gezien op hobbydoosdagen en ze maakte een vitale, mooie en humoristische indruk, ik zal haar nooit vergeten.

Lief van je dat je hier zo'n mooi monument voor je moeder neerzet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 14 November 2011 om 12:37
Ik ben hier nog maar net op dit forum dus kende je moeder niet zo goed. Maar zoals jij over je moeder schrijft, moet ze wel een geweldig goede vrouw zijn geweest. Ik wens je nog heel veel sterkte.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 14 November 2011 om 12:38

Ik heb Joke op de laatste Hobbydoosdag bij Corrie mogen ontmoeten. We hebben toen zo'n schik met elkaar gehad. Het is een bijzondere vrouw.

Dank je wel voor je mooie bericht.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 14 November 2011 om 12:38

Hoi Birgitte en familie,

Wat fijn om te lezen dat jullie een goed afscheid hebben gehad en dat het lijden haar bespaard is gebreven. Dat zal voor jullie vast een grote troost zijn al zal het heel moeilijk zijn om de gewone dingen op te pakken.

Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. Dat jullie samen aan jullie vrouw en moeder en oma kunnen terug denken aan een hele lieve vrouw die er altijd voor jullie was want dat is wel iets wat ik altijd heb begrepen uit haar verhalen en nu ook terug lees uit jou verhaal.

Heel veel liefs Esther



-------------


Bericht van: sjaak
Datum bericht: 14 November 2011 om 12:46
Hallo Birgite,

Heel veel sterkte voor jullie allemaal en heel erg bedankt voor dit berichtje ,goed van je.Liefs

-------------
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">


Bericht van: Gite
Datum bericht: 14 November 2011 om 12:53

Dank jullie wel allemaal! Mijn moeder was idd een hele mooie, energieke, lieve, humorvolle, gezellige en vooral altijd stralende vrouw. Ze heeft genoten van jullie forum, echt! Het maakte haar blij en gaf haar veel energie.

Ik heb nog een idee voor een bestemming van een deel van haar hobbyspulletjes, een kamer vol... Ik zal tzt contact met Renate opnemen over het hoe en wat (als mijn vader en zusje het er ok mee eens zijn natuurlijk). Ik weet zeker dat mijn moeder het fijn gevonden zou hebben namelijk.

Knuffel, Birgite



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Jenco
Datum bericht: 14 November 2011 om 12:54
Heel veel sterkte toegewenst met dit verlies van iemand die je zo lief is.


Bericht van: corine
Datum bericht: 14 November 2011 om 13:10
Ik heb nog een mooie herinnering aan Joke, een gehaakt
tasje dat ze me eens op stuurde voor mijn dochter.
Dit tasje gaat nooit weg.

-------------


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 14 November 2011 om 13:15

Gite, wat lief en wat een moed dat je hier dit stukje over je Mama schrijft.

Ik heb haar persoonlijk ook leren kennen op de hobbydoosdag in April bij Corrie,en jullie hebben helemaal gelijk,het was een sprankelende persoonlijkheid.Spontaan,veel lachen,leuke plagerijtjes,echt een ontzettend leuk mens.Ik heb van de zomer nog regelmatig mailcontact gehad over de dierenplaatjes van A.H.Wat zullen jullie haar missen.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte. Gelukkig is lang lijden haar bespaard gebleven.Heel veel sterkte met dit ontzettend groot verlies.



-------------


Bericht van: willywortel
Datum bericht: 14 November 2011 om 13:41

Wij wensen jullie heel veel sterke.

Dank je wel voor je verhaal,het zal niet makkelijk

geweest zijn voor.In gedachten zijn we bij jullie.

Een dikke knuffel van ons voor jullie.



-------------
To smile , is the way to help change the world.

willywortel


Bericht van: mayolijn
Datum bericht: 14 November 2011 om 14:11

Wat een warm verhaal, sterkte.

 



-------------
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*


Bericht van: Guests
Datum bericht: 14 November 2011 om 15:47

Bedankt voor Joke's verhaal. Ik kende haar niet zo goed als vele andere hobbydoosjes, en wist eigenlijk ook niet dat het allemaal zó enorm snel was gegaan. Dat ze weinig heeft hoeven lijden, kan een troost voor jullie zijn, maar het zal de pijn niet minder maken. Tussen de regels van je verhaal door 'hoor' ik toch een positieve inslag, ik hoop dat die houding jou en de rest van Joke's familie en vrienden er doorheen kan slepen. Heel veel sterkte!



Bericht van: Prideke
Datum bericht: 14 November 2011 om 16:04
Wat een mooie woorden, wat knap wat sterk. Jammer dat ik je moeder persoonlijk niet gekend hebt maar wat ik zo lees en zelf ervaren heb was het een heel mooi mens.
Veel sterkte


-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: Gite
Datum bericht: 14 November 2011 om 16:05



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 14 November 2011 om 16:12
Wat een pracht van een moeder ,ik wens jullie heel veel sterkte

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 14 November 2011 om 16:12
Heel veel sterkte. In deze zware tijd.
Ik heb er geen woorden voor .


Bericht van: smimske
Datum bericht: 14 November 2011 om 18:32
Zit met kippevel en tranen in m'n ogen je "brief" te lezen,Brigite! Wat heb je het pakkend,helder en open geschreven...dankjewel hiervoor! Wens jou en de rest van jullie familie veel sterkte, veel kracht uit alle mooie herrinneringen en op den duur nog vele mooie momenten samen, met een mama die altijd in jullie harten aanwezig zal blijven en met een lach van "boven"mee kijkt!

-------------


Bericht van: creaans
Datum bericht: 14 November 2011 om 18:42
Gite, dank je wel voor je berichtje!
Ja, wat is het snel gegaan... maar fijn dat haar veel leed bespaard is gebleven.

Wat zal dit voor jullie moeilijk zijn, om verder te gaan.
Ik wens jullie heel veel sterkte.


Bericht van: pippie
Datum bericht: 14 November 2011 om 18:49
Gite, wat fijn dat je deze brief kon schrijven.
Ik denk dat jouw moeder jou iets heel fijns heeft doorgegeven, nl. liefde en naastenliefde.
Heel veel sterkte.


Bericht van: Gite
Datum bericht: 14 November 2011 om 19:14

Ik ben zo blij met al jullie lieve reacties over mijn moeder. Het bevestigd voor mij alleen maar meer en meer mijn gevoel wat een bijzondere vrouw ze was.

Knufs, Gite

 



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 14 November 2011 om 19:15
Ach lieve Gite en familie, inderdaad, wát een ontroerend monument plaats je op ons forum voor je lieve moeder..ik ben er van overtuigd dat haar genen ook in jou zitten, vooral de lieve, hartelijke en meelevende genen....de zin van de navelstreng ontroerde me nog het meest...en die zal nooit doorgesneden worden, daar verandert haar dood niets aan...ze blijft in JOU en jullie doorleven ook al hadden jullie haar nog graag minstens 30jaar langer hier willen houden, kan me dat zó goed indenken.....sterkte nu de stilte komt en vooral het gemis..kom af en toe hier langs om wat moederwarmte te halen, als je wilt!

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 14 November 2011 om 19:23

Ik heb Joke nooit mogen lezen, daarvoor ben ik nog maar te kort op dit forum.  Maar als ik zo de reakties lees, dan kan ik me niet van de gedachte ontdoen dat het een lieve hartverwarmende vrouw moet zijn geweest.

Ook de ode die jij aan je mama geeft, bevestigd dit gevoel.

Ik hoop dan ook, dat je dit grote verlies een plaatsje kan geven en dat je steeds met een glimlach aan je lieve mama mag blijven herinnerd worden in de kleine dingen van het leven.

Het gaat je goed, en laat die navelstreng maar nooit helemaal door geknipt worden.  Laat je mama in jouw en je naasten verder leven.



-------------
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.


Bericht van: Gite
Datum bericht: 14 November 2011 om 19:33

Ik zal hier absoluut terugkomen, jullie voelen als een warme deken. Ik weet zeker dat mijn moeder het heel fijn vindt dat ik hier een bericht voor jullie geplaatst heb, en wat zal ze blij zijn op jullie reacties naar mij toe. Ik begrijp nu precies waarom mijn moeder zich hier zo thuisvoelde en ze zo ontzettend genoot van alles wat ze deed.

Voor mij ook een beetje "thuiskomen".

xx



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: drempt
Datum bericht: 14 November 2011 om 19:40

Gite r

ook ik kende jou moeder alleen van de berichtjs van dit forum

heb haar nooit persoonlijk ontmoet

wat fijn dat ook jij je net als jou moeder hier thuisvoelt

dit is ook een erg leuk gezellig en hartelijk forum

 

heel veel sterkte de komende tijd



-------------
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd


Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 14 November 2011 om 20:13
nou lieve gite,dan wil ik je van harte welkom heten op onze forum.ik hoop dat je er  nog heel lang hier lid wil blijven en vergeten doen wij mama joke niet ook ik ken haar alleen van het forum,

-------------


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 14 November 2011 om 20:30

Fijn om wat van je te lezen. Om te lezen hoe jullie het hebben ervaren. Zoals je je ma omschrijft zo heb ik haar ook leren kennen op de hobbydoosdagen. Onvoorstelbaar dat ze er dan ineens niet meer is. Voel je welkom hier op het forum. Zo kan jij de herinnering aan je ma levend houden. Al zal dat toch al wel vanzelf gaan. Als we dan ineens in een oud topic haar naam weer tegenkomen zullen we altijd met warmte aan haar terug denken.

Wat haar hobbykamer betreft: doe het heel rustig aan, wanneer jullie er allemaal aan toe zijn. Is een van jullie nog niet zo ver, laat het dan rustig staan. Hobbyspullen vergaan niet. En wie weet hoe heerlijk het is om af en toe haar kamertje binnen te lopen en de herinneringen aan haar op te halen. Heel veel sterkte!



-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: vlijtig liesje
Datum bericht: 14 November 2011 om 20:42
Ik kende je moeder alleen van het forum

Ik denk dat ze een lieven en warme vrouw was die jullie
heel erg zullen missen
Ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd

Kom gerust langs als je je verhaal kwijt wil

groetjes vlijtig liesje



-------------
vlijtig liesje 4961


Bericht van: Lidia2
Datum bericht: 14 November 2011 om 21:12

Hallo Birgite,

Dank voor je berichtje, helaas ken ik Joke ook alleen van het Forum, Ik hoopte haar te ontmoeten als ik terug zou zij uit Australia op een hobbydoos dag, maar helaas dat heeft niet zo mogen zijn. Ik wist altijd precies wanneer die hobbydoos dagen er waren, dan las ik daar alles over en ook de foto's, die sloeg ik dan op, dus ik heb nog wel een foto van je moeder.

Ik wens jullie verder heel veel sterkte toe.

Liefs, Lidia



Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 14 November 2011 om 21:58

Halo Birgitte

bedankt voor het berichtje

ik heb je mama ook niet persoonlikjk gekend, alleen van het forum en met patronen te ruilen

 ik wens jullie héél veel sterkte

groetjes en een dikke knuffel



Bericht van: geerke
Datum bericht: 14 November 2011 om 22:08
Beste Gite

Wat erg allemaal voor jou en de fam .
Het was ontroerend om alles telezen wat je over je moeder heb geschreven,wat zullen jullie haar missen ,ik wens jou en de fam heel veel sterkte toe in de komende tijd

Hartelijke groet van Geerke


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 14 November 2011 om 22:41
Beste Birgite!

Een hartverwarmend verhaal heb je geschreven over je moeder, wie ze voor jou was en over haar ziekte. Al ken ik haar niet van het forum (ik ben nog niet zo lang lid) weet ik wel wat het is om een moeder te verliezen. Heel veel Sterkte gewenst en ook dat je je hier thuis mag voelen onder mensen die haar lief gehad hebben.

Lieve groet,
Kamilla


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 14 November 2011 om 22:44
Bedankt voor je mooie brief. Ik heb je moeder niet persoonlijk gekend, wel een aantal keer via de mail contact gehad. Ze kwam op mij als een hele warme vrouw over en als ik jouw berichtje zo lees, ben jij net zo. Ik wil je een heel warm welkom heten hier op het forum en we willen je allemaal heel graag uitnodigen om ook deel van onze club uit te maken. Het is hier inderdaad een warm bad, waar we allemaal met genegenheid aan je moeder terugdenken.
Toch voor de komende tijd ook heel veel kracht en sterkte gewenst, ook al weet je dat ze nu geen pijn meer heeft, het gemis blijft


-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: naatje
Datum bericht: 14 November 2011 om 23:14
Elke keer als ik jullie lieve berichten lees krijg
ik een brok in mijn keel.Birgite ,super dat je hier
op de hobbydoos langskomt.Dank je wel voor je lieve
woorden en je mooie gebaar op fb.je lijkt echt op je
mams.Ze was ook heel trots op jullie.Heb zoveel verhalen
over jullie gehoord en dan sprak ze met zoveel liefde.


-------------
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl


Bericht van: mimisa
Datum bericht: 15 November 2011 om 09:04
Ik heb je moeder helaas nooit ontmoet. Maar als ik jou woorden lees, weet ik dat je moeder een hele lieve vrouw was. Ik heb met tranen in mijn ogen je verhaal gelezen.
Ik wens jullie heel veel sterkte.


-------------


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin


Bericht van: Harma01
Datum bericht: 15 November 2011 om 09:04

Ik ben nog maar net lid van dit gezellige forum en heb jouw moeder dan ook niet gekend.

Wat een ontroerend en warm verhaal heb je geschreven,heb het met kippenvel zitten lezen.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies.

Lieve groet,Harma



-------------
Groetjes,Harma


Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 15 November 2011 om 10:44

Hallo Birgite

Ook ik ken je moeder alleen van het forum ze viel mij op door de energie en vrolijkheid waarmee ze haar berichtjes schreef.

heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.



-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/


Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 15 November 2011 om 10:53
Wat heb je dit prachtig opgeschreven!

Heel veel sterkte de komende tijd! En neem de tijd om de herinneringen een plaatsje te geven.


Bericht van: Gite
Datum bericht: 15 November 2011 om 11:08

Lieve allemaal,

Blijf het enorm fijn vinden zo veel lieve berichtjes voor mijn Mama te lezen. Ze leeft niet alleen verder in mijn hart maar in de harten van zo velen....!

Lieve mooie Mama, wat ben je toch een bijzonder mens geweest, in onze herinnering blijft je lach en je energie voortbestaan...

Als alles weer wat rustiger is zal ik mijn hobbytiks ook weer gaan oppakken, ik weet jullie lieverds dan allemaal te vinden voor tips en adviezen of gewoon een gezellig praatje!

Knufs, Gite



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 15 November 2011 om 11:42

Hallo Gite

Ik ken je moeder alleen van het forum en ik vond dat ze een hele lieve warme dame was ,spijtig dat ik haar nooit ontmoet heb .Veel sterkte voor de ganse familie en ik hoop dat wij jou hier nog veel mogen tegenkomen al is het maar voor een babbel



-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: boek
Datum bericht: 16 November 2011 om 01:47

soms kun je beter alleen maar geven, want is een pag te klein voor alles wat ik eigenlijk wilde zeggen



-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: monique1974
Datum bericht: 16 November 2011 om 10:14
ik zit hier achet mijnpc te huilen wat een geweldige lieve mama had jij en wat was ze een lieve vrouw ik heb haar nooit onmoet maar alleen al de berichtejes hier  .heel veel sterkte  voor iedereen die het nodig heeft.


Bericht van: geesje
Datum bericht: 16 November 2011 om 14:45

...Hoi Gite, dankjewel voor je lieve  berichtje...........ik zal haar zeker niet vlug vergeten...................

..op 25 juli schreef ik.......nooit geen garen meer kopen........heb van mijn overbuuf 5 zakken garen gekregen..................

...2 minuten nadat mijn berichtje verscheen reageerde je lieve mama hierop met ;...

Bofkont!! veel plezier met de wolletjes    en wij houden het in de gaten hoor...

nooit meer garen kopen....



-------------
groetjes geesje


Bericht van: creaans
Datum bericht: 16 November 2011 om 19:27
Gite, wat leuk dat je ook bij ons wil komen.
Wat voor hobby's doe jij?

Ja, we hebben allemaal onze herinneringen aan haar,
het was een lieve, fijne vrouw!


Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 16 November 2011 om 20:33
Met een brok in m'n keel zit ik al de lieve reacties op de berichtjes van Gite zelf te lezen.

Wat moet ik hier nog aan toevoegen?
Alles is immers al gezegd.

De dochter blijkt net zo'n kanjer te zijn als haar moeder was.
Zij gaat er mee door, heel flink en sterkte hoor.
Groetjes, Tineke01   


Bericht van: corine
Datum bericht: 17 November 2011 om 13:40
Gita, je bent al net zo,n lieverd als je moeder
was, neem rustig de tijd meis.
Wij ontvangen je hier allen met open armen.

-------------


Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 18 November 2011 om 22:56

Lieve Gite, veel echt heel veel sterkte de komende tijd.

Ik weet wat je doormaakt, maar ook ik ben hier blijven hangen nadat mijn lieve mams is overleden. het zijn een echt stel lieverds hier....



Bericht van: corine
Datum bericht: 19 November 2011 om 09:26
Marjolein,

Hoe gaat het nu met jou? voor jou ook een

-------------


Bericht van: Gite
Datum bericht: 19 November 2011 om 11:01

Lieve Allemaal,

Ik heb een flinke griep te pakken, hang boven de pot en hoge koorts. Eerst zoonlief van 9 2 weken geleden, dochterlief van 6 vorige week en nu mocht ik er aan geloven, joepieeee, NOT! Maar ach, alles beter dan toen Mama me nodig had natuurlijk, dat absoluut.

Er komen zo veel warme, lieve en grappige verhalen over mijn moeder naar boven dat ik er mss wel een boekje van wil gaan maken. Ik heb dat plan ook al een tijdje gehad toen ze nog niet ziek was, wilde ook het leven van Opa en Oma er in meenemen en haar Opa en Oma, het is er helaas nooit van gekomen. Ik had boeken gekocht waarin ze haar herinneringen op kon schrijven, die boeken zijn leeg gebleven.

Ik hobby als ik de rust er voor vind graag, ben net als mijn moeder deed bezig met glaskralen, stenen, sierraden e.d. maar ook met fimo e.d. (kleine frutsels) Er ligt zo veel maar het komt er maar niet van. Wil het haken wel gaan leren, dat deed ze zo graag en daar vond ze haar rust in.

Verder ben ik verslaafd aan het maken van cupcakes, er staat een kast vol in de keuken met allerlei tools en producten. Ik doe dat graag met vriendinnen of met de kinderen of in combi, leuk om te doen en nog lekker ook!

@Marjolein Lieve Marjolein, ik heb je een PB'tje gestuurd.

Mama is vandaag al weer 2 weken geleden overleden, wat een rollercoaster...

Mis je Mam maar met alle herinneringen van bevriende lieve hobbydoosjes blijf je zeker stralen als je altijd deed! x Gite



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 19 November 2011 om 16:16
Gite, heel veel beterschap gewenst.

Als je wilt leren haken, heb ik een goed leerboekje in 6 mails voor je, vraag het maat als je er aan toe bent.

Kun je die invulboeken niet al een beetje zelf invullen en bij de familie rondvragen wie wat nog weet?

Zelfs als je niet echt bezig bent, is het soms rustgevend en troostend om temidden van je hobbyspulletjes te zitten en ernaar te kijken.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Gite
Datum bericht: 19 November 2011 om 16:56

Thx Machtelt, lief van je! I'll remember it!



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: TLooman
Datum bericht: 20 November 2011 om 13:17
lieve Gitte wat een mooi bericht heb je geplaats ik heb haar een keer ontmoet en vond haar een erg lieve vrouw ik wens jullie heel veel sterkte en voor jou beterschap

-------------
groetjes Thea


Bericht van: Gite
Datum bericht: 20 November 2011 om 13:30

Voel me sinds vanmorgen een heel stuk beter, slikken doet minder pijn en ook de koorts is een heel eind gezakt. Nu weer zorgen dat ik nieuwe energie krijg. Voorzichtig weer wat gaan eten en wat gaan doen en dan weer fanatiek 4x per week naar de sportschool. Can't wait! Voel me er een stuk happier van als ik dat weer kan.

Ben een beetje een Zumba-addict, vind dat heerlijk. Zeker om je hoofd echt helemaal leeg te krijgen een aanrader voor iedereen (ook voor de oudere dames en heren onder ons). De leeftijd varieert bij ons van 35 tot 75 en iedereen geniet!

 Gite

 



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Naemi
Datum bericht: 20 November 2011 om 13:36
Probeer eens duindoornelixer van Weleda Gite. Dat helpt ons altijd goed tijdens herstelperioden.


-------------
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken


Bericht van: Gite
Datum bericht: 20 November 2011 om 15:15

Ga ik morgen gelijk halen Naemi, bedankt voor de tip!

 



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 20 November 2011 om 15:35
Fijn dat het alweer wat de goede kant op gaat. Overigens, een prachtige foto van je moeder. Ik heb haar nooit in het echie ontmoet, maar ik heb wel een paar mailtjes van haar gehad

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Gite
Datum bericht: 20 November 2011 om 15:43

Thx Leonie!

Het mooie aan haar was dat ze altijd straalde, het was gewoon een heel blij mens, dat zie je ook weer terug op de foto.

x Gite

 



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: pippie
Datum bericht: 20 November 2011 om 19:04
Fijn dat je weer opknapt.
Volgens mij heb je het volgehouden zolang het moest, en nu de kinderen er ook weer bovenop zijn, heb je (eigenlijk niet natuurlijk) tijd om ziek te worden.
Daar zitten griepvirussen op te wachten.
Vandaar dat ik blij ben, dat je weer op de been bent.
Groetjes


Bericht van: Gite
Datum bericht: 20 November 2011 om 19:25

Dank je wel Pippie! Lief...

Ik had dat idee idd ook, toen het kon viel ik letterlijk om. Weet ook niet hoe we het allemaal gedaan hebben hoor vanaf het moment dat Mama ziek werd, een soort overlevingsstand met bijbehorende energieboost ofzo.

Heb vanavond weer gegeten. Draadjesvlees en (kleine) spruitjes, Mama's favoriete eten. Miste alleen haar verse nootmuskaatrasp, die had ik niet in huis. Was heerlijk! Geen koorts meer, niet meer overgegeven vandaag. Weer op de been genoeg om de dagelijkse dingen weer op te pakken. Nog even niet sporten, doe ik vrijdag weer voor het eerst dan denk ik.

x Gite

 

 

 



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 20 November 2011 om 19:38

Lieve Gite,

Erg laat, maar ik wil jullie nog condoleren met het verlies van jullie moeder, oma en vrouw.

Een vrouw met humor en haar praatje klaar. Ze was er voor iedereen.
Ook ik heb haar een paar keer mogen ontmoeten tijdens hobbydagen. Naar de hobbydag van Renate nog een stukje met haar samengereisd in de trein. Ze heeft toen een hartje gehaakt die ik kon gebruiken voor een trui voor een buurtkindje. Dit hartje heb ik nooit gebruikt en heeft nu een plekje in mijn vitrine.

Een warme vrouw.
Ook al is ze er niet meer, ze is er altijd. Ze zal altijd bij jullie zijn.



Bericht van: ladyken
Datum bericht: 20 November 2011 om 20:12
hoi gite

nu het wat beter gaat mag je niet forceren hoor eerst
volledig opknapen en dan weer sporten je lichaam heeft nu
zijn rust nodig het heeft geweldig energie van je
gevraagd
de laatste weken en dat recupereer je gewoon niet zo vlug

dus een goede raad luister naar je lichaam en dan gaat
het wel

groetjes christine


Bericht van: Gite
Datum bericht: 20 November 2011 om 20:17

Hoi Christine,

Ik luister absoluut goed naar mijn lichaam, anders ga ik zo onderuit, heeft niemand wat aan..

Net bed verschonen was al een hele uitputtingsslag.

 



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 21 November 2011 om 20:30
Bed verschonen vind ik eerlijk gezegt altijd een uitputtingsslag. Het is dat 's avond er in kruipen zo'n heerlijke voldoening geeft. Daarvoor zou je weer elke dag je bed willen verschonen. Maar het afhalen, uitwassen en opmaken vind ik altijd weer een hele toer. Fijn dat je weer opknapt en weer kan genieten van het eten. Succes met sporten vrijdag.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Gite
Datum bericht: 21 November 2011 om 21:48

Heb vandaag heerlijk in de tuin gewerkt. De voortuin is weer zo goed als winterklaar. Snoeiwerk gedaan, blad geruimd, schoongemaakt. Aardig wat uurtjes werk geweest maar krijg er altijd een heerlijk ontspannen gevoel van. Hoofd is dan helemaal leeg, verstand op 0. Genieten van een mooi spinnenweb, een snel verstoppend muisje de kinderen die rondjes rond het huis fietsen. Was fijn!

x Gite

 



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 21 November 2011 om 21:52

Wat heerlijk Gite,dat je zulke dagen hebt dat je je hoofd leeg kan maken.Fijn voor je.

P.S. wat een prachtige foto van je moeder.

groetjes Frea.



-------------


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 21 November 2011 om 21:52
Oeps, dat moet hier ook nog allemaal gebeuren, maar daar moet ik nog eerst moed voor vinden. Gelukkig heeft mijn zoon afgelopen zaterdag al wel iets gesnoeid maar er moet nog wel het één en ander gebeuren . Fijn dat het je ruimte geeft en lekker ontspant. Dat is iets wat je nu net nodig hebt

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Gite
Datum bericht: 21 November 2011 om 21:59

Bedankt voor het compliment Frea. Gewoon, zoals ze was, altijd stralend!

Leonie, hier is het ook nog lang niet klaar hoor! Heb ook nog een zij- en achtertuin aan te pakken, daar ligt nog heel veel werk op me te wachten. Gaat nog heel wat uurtjes ontspanning en een leeg koppie opleveren. Heerlijk met blote handen in de aarde, stukje voor stukje, ik heb geen haast. Maar als ik in de tuin bezig ben dan is de klok ineens snel wat uurtjes verder. Superlekker, zeker met dit weer, graad of 5 en het liefst nog een heel klein beetje zon zo nu en dan.

x Gite



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 21 November 2011 om 22:15
Het is hier zo mistig als het maar kan zijn en alle bladeren zijn nat, dus vegen is niet echt handig nu. Normaal gesproken snoeit mijn man alles, maar dat kan nu niet. De druif is de afdeling van mijn vader, maar dat moet ook nog gebeuren. Gelukkig heb ik alleen een achtertuin, maar onder de carport ligt ook nog een hele vracht bladeren die opgeveegd moeten worden. Maar dat doe ik ergens deze week nog wel een keertje 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Gite
Datum bericht: 21 November 2011 om 22:17
Bladeren hark ik altijd zoveel mogelijk met de bladhark voor het gras, ook op straat en uit de borders, werkt perfect ook met nat blad. Enne, niet haasten hoor, er komt nog veel meer blad bij steeds!

-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: labeldoekje
Datum bericht: 21 November 2011 om 23:33

Gite, heb jouw moeder niet persoonlijk gekend, wel veel tips van haar gehad.Je verhaal heeft mij diep ontroerd, jouw moeder was een prachtmens, maar Gite, dat prachtige mens heeft een heel gevoelige, warme dochter met het hart op de goede plaats op de wereld gezet.

Wat zij voor jullie betekend heeft pakt niemand jullie af.Mooie herinneringen dat komt dan bovendrijven, je hoofd is net een wattendoos, het plekje geven zoals de mensen dat kunnen zeggen. Ja, het zal wel, maar iets een plekje geven als je oud geworden bent is heel wat anders dan dit. Het leven is soms niet eerlijk.

Ik hoop dat het goed met jullie mag gaan. Ik ga de kaars uitblazen die ik aangedaan had, denkende aan je moeder en andere dierbaren die mij ontvallen zijn dit jaar.

Lieve groet



-------------
EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet


Bericht van: Gite
Datum bericht: 22 November 2011 om 09:25

Lief Labeldoekje, dank je wel voor je lieve berichtje!

Idd er gaan te veel mensen veel te vroeg, het leven is niet eerlijk, nee totaal niet. Om voor mezelf te spreken verloor ik mijn eerste partner aan een auto-ongeval op 24 jarige leeftijd, onze 2e zoon Corstiaan* is tijdens de zwangerschap overleden en levenloos geboren, de ene na de andere 30-er, 40-er en 50-er in onze vrienden en kennissenkring overlijdt aan kanker, nu 2 weken geleden mijn moeder, pas 63.

Degene die daarboven op de afdeling planning zit is er met zijn hoofd al jaren niet bij hoor!

Adem in, adem uit en keep on smiling maar het valt niet altijd mee, dat klopt...

x Gite



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 23 November 2011 om 09:30
Jij hebt je pakketje ook wel meegekregen zeg. En ik ben het wel een beetje met je eens hoor, daarboven op de planning hebben ze lang niet altijd alles op orde, dat merk ik ook wel

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: pralientje
Datum bericht: 23 November 2011 om 11:21
Veel sterkte Gite en een heel mooie foto van jouw moeder ,ik heb ze spijtig genoeg niet in levende lijve mogen ontmoeten maar altijd klaar voor raad en daad op het forum

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: Gite
Datum bericht: 24 November 2011 om 21:33

Originally posted by Naemi Naemi wrote:

Probeer eens duindoornelixer van Weleda Gite. Dat helpt ons altijd goed tijdens herstelperioden.

 

Ik heb hem gekocht hoor en ben er mee begonnen, bedankt voor de tip!



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Gite
Datum bericht: 24 November 2011 om 21:38

Vandaag zijn mijn zusje, mijn tante en ik begonnen aan het doorlopen van Mama's kast. Heftig. Gegierd vh lachen maar ook tranen en veel herinneringen. Lieve mooie Mama...

Stapje voor stapje... Moeilijk maar mijn vader wilde het graag. Denk ook wel dat het goed is. Mijn kwartje is ook echt nog niet gevallen, verre van... Voor mij kan ze nog elk moment zo weer binnen stappen. sh*t, mis haar zo!

xx Gite



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 24 November 2011 om 21:41

 Gite,heel veel sterkte met z'n allen met dit karweitje.

groetjes Frea.



-------------


Bericht van: Gite
Datum bericht: 24 November 2011 om 21:50
Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

 Gite,heel veel sterkte met z'n allen met dit karweitje.

groetjes Frea.

 

Thx!

Komen nog veeeeeeel meer van deze "karweitjes"... Volgende week kast deel 2, dan de kamer van Mama. Aan de ene kant heel veel mooie herinneringen aan de andere kant de confrontatie met het feit dat ze er écht niet meer is, ze niet zomaar meer binnenstapt...

We doen alles met zijn allen, dat is ook fijn om met elkaar met Mama bezig te zijn.

x

 



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 24 November 2011 om 22:14
Ach meisje toch. Fijn dat er ook zoveel goeie herinneringen komen. Het zijn van die klusjes waar je enorm tegenop ziet, maar ze moeten gebeuren. Sterkte ermee

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Gite
Datum bericht: 24 November 2011 om 22:17

Originally posted by Leonie_y Leonie_y wrote:

Ach meisje toch. Fijn dat er ook zoveel goeie herinneringen komen. Het zijn van die klusjes waar je enorm tegenop ziet, maar ze moeten gebeuren. Sterkte ermee

Zeg dat wel, het zijn geen heel fijne klusjes.

Mijn moeder was gewoon een heel positief mens, dat scheelt een berg, aan alles zit wel een mooi of grappig verhaal.



-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 25 November 2011 om 07:36

Hallo Gite,

Wat fijn en krachtig dat je hier wat van je laat horen. Ik hoop dat je hier een fijn plekje kunt vinden net als je moeder dat altijd had.

Ik heb regelmatig mail contact gehad met je moeder en de pannenlappen die ik van haar kreeg toen wij gingen trouwen zullen een mooie herinnering zijn aan een lieve behulpzame vrouw.

Gite, pas goed op je zelf en doe rustig aan. Alles komt zodra de tijd er rijp voor is.



Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 25 November 2011 om 15:21
Heel veel sterkte met deze moeilijke klussen. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het gevoel hebt zelf een deur dicht te gooien nu je haar spullen opruimt. Geniet van al die mooie momenten die weer boven komen. Spullen houden haar niet levend. De herinneringen wel.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 25 November 2011 om 15:58
Gite, zet zo veel mogelijk op de foto, dan heb je toch een herinnering.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Gite
Datum bericht: 25 November 2011 om 16:03
Lief van jullie, jullie tips. Jemig lieve hobbydoosjes, wat missen we
haar erg. Het ging zo snel, zo plotseling. Oneerlijk, wat had ze nog
een hoop plezier moeten hebben, wat hebben de kleinkinderen haar
nodig, wat hebben wij haar nodig. Een rollercoaster en hij gaat zo
vreselijk hard, ik been het niet meer bij soms... Xxx Gite

-------------
In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl


Bericht van: corine
Datum bericht: 25 November 2011 om 17:10
Lieve Gite,

Ik wens jou heel veel kracht toe opruimen is heel
moeilijk, overal zit wel een herinnering aan.

-------------


Bericht van: beertje1941
Datum bericht: 27 November 2011 om 15:48

lieve gitte

heel veel sterkteen kracht in deze zeer zware tijd.



-------------
Geniet van elke dag!!!



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net