Print Pagina | Close Window

benieuwd naar haaknaalden

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=24494
Print Datum: 19 Augustus 2025 om 18:09
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: benieuwd naar haaknaalden
Bericht van: ChantaltJH
Onderwerp: benieuwd naar haaknaalden
Datum bericht: 22 November 2011 om 07:20

Hallo Hobbydoosjes,

Zomaar eens benieuwd waar jullie mee haken.

Ik heb zelf al verschillende naalden geprobeerd

De gewone prym en daar heb ik dan ook hoesjes over zodat ze lekker stevig in de hand liggen.

Ik heb de clover softgrip....... wel mijn favoriet!!!

Ik heb ook een addi..... de rolls royce onder de haaknaalden maar niet goed voor mijn portomonnee!

Ik heb een setje plastic glitter haaknaalden in dikke maten.... leuk maar alleen voor echt dikke dingen geschikt.

Ik heb dus in de loop van mijn haakmaanden al het een en ander verzameld maar je ziet ook van die mooie bamboe of rozenhout...... heeft iemand daar ervaring mee??? En wat vinden jullie nou de fijnste naalden?

Gewoon zomaar een nieuwsgierigheidje!!

Groetjes Chantal

-------------
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!

Antwoorden:
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 22 November 2011 om 07:44

ik heb nu nog van alles, maar mijn favo is ook de clover.

-------------

Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 22 November 2011 om 07:58
Mijn favoriete naalden zijn de Clovers. Die heb ik inmiddels in bijna alle maten die ik gebruik.

Bamboe vind ik verschrikkelijker, zeker met de dunnere naalden (ik heb een 2,5; 3 en 3,5 mm van bamboe). Als je net als ik best wel strak haakt dan buigen ze helemaal om. Dat schiet dus niet op.

Je hebt het over hoesjes voor de prym naalden. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik heb nog een heleboel van die metalen naalden, maar die doen zo zeer aan m'n handen.

Bericht van: Jips
Datum bericht: 22 November 2011 om 08:05

Clover Soft Touch Reflections.

Ik heb de groene (5mm) en de oranje (6mm), die zaten samen in een set

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.

Datum bericht: 22 November 2011 om 08:23
En ik heb daar een 8mm van... in het paars

@ Jips: gaat bij jouw dat rubberen stukje ook vervellen? Bij mij wel namelijk... Dacht dat het er aan lag dat m'n mams met haar schuurpapierhanden 'm gebruikt heeft.

Bericht van: drempt
Datum bericht: 22 November 2011 om 08:49

ik gebruik ze van prym met en zonder zachte grip

heb vorig jaar wat haaknaalden bij zeeman gekocht en vind ze verschrikkelijk

heb (nog) geen clover !!

-------------
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd

Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 22 November 2011 om 08:57
ik heb van alles wat sommige gekregen en sommige gekocht bv in tsjechië en die haken fijn maar sinds ik de clovers heb ben ik daar aan verknocht.

-------------

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Bericht van: mayolijn
Datum bericht: 22 November 2011 om 09:01

Ik heb ook de bruine clovers voor het fijnere werk. De gekleurde heb ik nog nooit gezien. Wel erg stoer. Voor het hele dikke werk heb ik een bamboe. En voor de kinderen een goedkope gekleurde alu set van MP.

-------------
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*

Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 22 November 2011 om 10:09

Ik heb ook de clover bijna alle maten en ik wil ook geen andere meer.

hier is http://www.breiwinkel.nl/shop0/index.php?item=ergonomische-hoesjes--set&action=article&group_id=28&aid=4294&lang=NL - http://www.breiwinkel.nl/shop0/index.php?item=ergonomische-h oesjes--set&action=article&group_id=28&aid=4294& amp;lang=NL      een link voor hoesjes

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/

Bericht van: vikike
Datum bericht: 22 November 2011 om 10:29

gebruik ook enkel de clover heb ondertussen bijna alle maten van de bruine in huis, ik wil echt niets anders meer

ik heb ooit eens een addi verkocht, maar heb heel kleine handen en deze was veel te groot voor mij en mijn hand begon direct te verkrampen

-------------

Datum bericht: 22 November 2011 om 10:40
@ Lenie, bedankt voor de link!

Als je Clovers in een hele set wilt, kun je ook op eBay kijken trouwens. Wel even goed omrekenen en rekening houden met verzendkosten! Met een gunstige koers kan het best wat schelen.

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 22 November 2011 om 13:29
ik haak het liefst met Clover, heb onlangs een hoe heet zo'n ding, een Addi (?)swing gekocht maar óf ik hou 'm niet goed vast(hamergreep;-)) óf ze zijn aan mij niet besteed...wie kent de Tulip?? heeft ook goeie recensies..och, eigenlijk ben ik best tevreden met de Clovers....bij Renske te bestellen, heb trouwens een setje van 6 in verweggistan besteld, via Ebay, erg leuk en goedkoop met plastic handvat maar de 2 heeft nogal een scherp haakje, dus ook niet alles, heb 'm bijgevijld maar toch ist niet helemaal je dát..alla...agge mar leut hed' en da hek!! houdoe uit haarlem!

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Bericht van: Jips
Datum bericht: 22 November 2011 om 18:54

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

@ Jips: gaat bij jouw dat rubberen stukje ook vervellen? Bij mij wel namelijk... Dacht dat het er aan lag dat m'n mams met haar schuurpapierhanden 'm gebruikt heeft.

Nee, Ieke daar heb ik geen last van

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.

Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 22 November 2011 om 21:01
die van rozenhout werken ook heel super en je hebt twee nummers op 1
naald
groetjes IngeDeV

-------------
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Bericht van: pippie
Datum bericht: 22 November 2011 om 21:11
Cloves in alle maten, gebruik de anderen niet meer.
Hier een tevreden haakster.

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 23 November 2011 om 00:16
Prym softgrip vanwege het handvat (ik hou de naald vast als een bouwvakker :P) al is dat soft een breed begrip ;-)

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: andrea21
Datum bericht: 23 November 2011 om 12:37
Ik ben begonnen met die van de wibra kreeg kramp in me hand na een kwartiertje nu heb ik clovers daar kan ik uren mee haken ondanks me gevoelige gewrichten.

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 23 November 2011 om 13:22
Originally posted by Lenie25 Lenie25 wrote:

Ik heb ook de clover bijna alle maten en ik wil ook geen andere meer.

hier is http://www.breiwinkel.nl/shop0/index.php?item=ergonomische-hoesjes--set&action=article&group_id=28&aid=4294&lang=NL - http://www.breiwinkel.nl/shop0/index.php?item=ergonomische-h oesjes--set&action=article&group_id=28&aid=4294& amp; amp;lang=NL      een link voor hoesjes

die hoesjes kende ik nog niet.

maar eens even kijken of ik er wat aankoop want dan kan ik mijn andere naalden beter gebruiken.

-------------

Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 23 November 2011 om 13:43
Ik heb eigenlijk alleen maar Prym haaknaalden en ik ben er wel tevreden over, vooral door dat platte stukje waar ik altijd mijn duim en wijsvinger heb liggen. Ik heb ook een paar bamboenaalden maar die hebben niet zo'n plat stukje waardoor ik steeds moet kijken hoe de haak zit.

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Bericht van: volima
Datum bericht: 23 November 2011 om 16:21
Bij mij zijn de clovers favoriet!

-------------
groetjes,
Liesbeth

Datum bericht: 23 November 2011 om 17:21
Ik houd het lekker bij de Clovers.

@ Jips: is mams toch de oorzaak ;)

Bericht van: francisca
Datum bericht: 24 November 2011 om 10:51
gewoon de ouderwetse in allerlei kleuren en maten vind die met de handvaatje maar vervelend Anne-Marie

-------------
Anne-Marie

Bericht van: Guests
Datum bericht: 24 November 2011 om 18:01

Ik heb geen flauw idee, toen ik begon te haken heb ik bij m'n moeder wat haaknaalden gesnaaid, maar ik heb geen idee welke dat zijn. Aan het plaatje te zien, in elk geval geen clovers. De kleur is grijs, een soort aluminium denk ik, lichtgewicht. Die vind ik het lekkerst haken. Ik heb ook eens een bij de Wibra gekocht, die haakt ook prima maar ik heb het idee dat de dikte niet hetzelfde meet als bij de haaknaalden die ik heb. Ik heb ook een hele dunne nr. 1,5, lijkt op het materiaal van de Wibra, maar die vind ik niet fijn haken. Dat ligt denk ik meer aan de dikte dan aan het materiaal.

Maar als ik dat zo lees wil ik misschien wel eens een clover proberen.

Bericht van: Polar
Datum bericht: 26 November 2011 om 10:08
Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Ja heb ik ook heel ierie maar door de dikkere vorm toch nog wel een lekkere naald

ik twijfel nog of ik toch nog een keer een addi swing zal aan schaffen ik ben niet super blij met mijn clover

Bericht van: mimisa
Datum bericht: 26 November 2011 om 13:37
Ik heb als 8 jarige een set haaknaalden gekregen van mijn moeder. Daar haak ik nu nog steeds mee. Ik vind ze super fijn haken. Ik heb ze in de maten 2 tot en met 5 van het merk Perlac.

-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin

Bericht van: Tante Jan
Datum bericht: 26 November 2011 om 14:18
Misschien moet ik ook maar eens betere haaknaalden gaan aanschaffen...

Ik heb vorig jaar een goedkoop setje van aluminium gekocht, omdat mn moeder haar eigen set weer terugwilde...

Nu ik allemaal positieve verhalen lees over naalden waarmee je geen kramp in je vingers krijgt... ... moet ik die ook maar eens aanschaffen!

-------------
Blessed to be a blessing

Bericht van: wendy1978
Datum bericht: 26 November 2011 om 19:42

Clover haaknaalden zijn mijn favoriet geen zere verkrampte vingers meer en geen dove vingers meer.

Heerlijk haken zonder pijn

Bericht van: maantje85
Datum bericht: 06 December 2011 om 00:34
ik heb zelf paar maanden terug van klover de 2 sets gekocht
zitten er 3 in een koker, erg makkelijk om ze bij elkaar te
houden en ze liggen echt lekker in de hand.
ben nu aan het kijken om meer maten bij te kopen van klover
vind het alleen jammer dat die maar in 1 kleur zijn en ze
zien er een beetje vies geel/bruin uit maar goed als ze
lekker haken mag dat de pret natuurlijk niet drukken.

Datum bericht: 06 December 2011 om 07:48

wat grappig............. veel beginnende haaksters beginnen met de prym..... "de gewone alu naalden" en doe je iets langer haken stappen veel over op de clovers.

Ik vind de addi wel erg fijn hoor maar niet echt gezellig voor mijn portomonnee...... ik ben nu clovers aan het sparen wie weet dat ik nog een keer de addi ga sparen.

Wel erg grappig in mijn omgeving heb ik ook al meer mensen aangestoken aan het haken en aan de clovers!

Chantal

-------------
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!

Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 06 December 2011 om 08:23

Ik heb ooit een hele set van mijn moeder gekregen en gaandeweg ben ik toch overgestapt op de clover haaknaalden en die bevallen mij heel goed.

Ik haak eigenlijk alleen nog met de andere naalden als ik de maat niet heb in clovernaalden

Datum bericht: 06 December 2011 om 08:59
Originally posted by marjolein2202 marjolein2202 wrote:

Ik haak eigenlijk alleen nog met de andere naalden als ik de maat niet heb in clovernaalden

Als dat bij mij het geval is, bestel ik eerst een nieuwe Clover haaknaald. Erg eigenlijk.

Moet er binnenkort maar eens een ander hoesje voor gaan maken. Het hoesje dat ik nu heb, passen ze niet meer allemaal in. Ben eigenlijk ook een aantal naalden kwijt. Ook heel slim.

Bericht van: ilyani
Datum bericht: 06 December 2011 om 09:16
ik gebruik de prym soft grip en ben daar heel tevreden
over, heb ook wat gewone dunne.

-------------
groetjes miranda

Bericht van: Wanda
Datum bericht: 08 December 2011 om 17:02
ik gebruik penverdikkers van foam, bij de thuiszorgwinkel
gekocht en ik maak ze vast met een beetje plakband, zo zijn
ze iedere keer te gebruiken op elke naald en het werkt
prima

-------------
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van

Datum bericht: 09 December 2011 om 11:47

Dames............

er zijn heeeeeeele fijne haaknaalden van knit pro.......... hoe wie wat waar te koop weet ik niet ik heb ze bij een vrouwtje op de markt hier in papendrecht

erg lief voor je portomonnee... € 2,45 per stuk lekker in de hand en een fijne punt

aanradertje!!!

-------------

Bericht van: Tante Jan
Datum bericht: 20 December 2011 om 11:04

Ik ben over op Clover :)

Ik moest wel even wennen aan het feit dat 'ie korter is dan de haaknaalden die ik eerder gebruikte. Maar sinds ik nr 3 van sinterklaas heb gekregen heb ik ook al nr 4 besteld en nu ga ik ook maar nr 2 bestellen aangezien mijn andere nr2 (met ook een erg fijne handgreep) kapot is gegaan.

-------------
Blessed to be a blessing

Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 22 April 2012 om 19:49
Wat een geweldig topic.
Ik denk dat ik ook maar eens achter clover haaknaalden ga zoeken Big smile

-------------

http://pinterest.com/ellejientje/

Bericht van: arnhemmertje
Datum bericht: 22 April 2012 om 20:10
Ik vind de clover haaknaalden toch ook wel errug fijn (:

Bericht van: JoJo
Datum bericht: 22 April 2012 om 20:45
Clover haaknaalden vind ik helemaal super. Wil niet meer anders.

-------------

Bericht van: Guests
Datum bericht: 22 April 2012 om 21:27
Ik heb inmiddels een clover-achtige haaknaald, en ik vind hem wel fijn haken, maar er zit een heel groot nadeel aan, nl. dat er geen toerenteller op kan vanwege de verdikking. Laatst las ik een tip van iemand, die had hoesjes als verdikking over de gewone haaknaalden gedaan, die kwamen van potloden bij de Action. Dat heb ik ook gedaan en ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind werken.

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 22 April 2012 om 21:35
Ik gebruik de Clover soft grip en de Knit pro.
Beiden bevallen goed, van de 'gewone' krijg ik kramp!!

Heb nog een met een geheel dik handvat en kan daar ook niets mee= weggegooid geld, jammer!
was redelijk aan de prijs.

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 22 April 2012 om 21:37
Originally posted by ChantaltJH ChantaltJH wrote:

Dames............

er zijn heeeeeeele fijne haaknaalden van knit pro.......... hoe wie wat waar te koop weet ik niet ik heb ze bij een vrouwtje op de markt hier in papendrecht

erg lief voor je portomonnee... � 2,45 per stuk lekker in de hand en een fijne punt

aanradertje!!!

Knit pro kan je bestellen bij Het Spinnenwiel in Roden ( ik heb ze gevonden via MP).
2,45 per stuk en bij 3 geen verzendkosten, anders brievenbustarieven.
Heb er net 2 gekocht daar, snelle service.

Bericht van: zazia
Datum bericht: 22 April 2012 om 23:03

Ik had een paar haaknaalden van de Wibra toen ik begon, maar die vond ik veel te spits. Dus nu heb ik de haaknaalden van mijn moeder in beslag genomen LOL geen idee wat voor soort dat is

-------------

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net