Print Pagina | Close Window

Ik ben in shock

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=24568
Print Datum: 21 November 2025 om 18:22
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Ik ben in shock
Bericht van: Claire
Onderwerp: Ik ben in shock
Datum bericht: 26 November 2011 om 00:13
Vanavond kreeg ik via via te horen dat mijn Miepie de muis patroon verkocht wordt op Marktplaats voor hetzelfde bedrag als waar ik het voor verkoop in mijn winkeltje.
Ik kon het niet geloven want schijnbaar ben ik zo onnozel om te denken dat men zoiets niet doet, ik ben zo teleurgesteld, ik heb er zo hard aan gewerkt en het heeft me zoveel tijd gekost om het netjes en duidelijk op papier te krijgen. Ik heb er maar 1 woord voor, bah
Ik weet wie deze dame is (nou ja dame) en ik heb haar dan ook een pittig mailtje gestuurd dat ze het patroon moet verwijderen, zo niet dan geef ik Marktplaats een seintje dat er illegale spullen verkocht worden.
Dat er spullen die gemaakt zijn van mijn patroon verkocht worden heb ik geen moeite mee (een link naar mijn winkeltje zou fijn zijn) maar van de patronen moeten ze afblijven en zeker niet verkopen.

(Het patroon is inmiddels verwijderd, de dame dacht dat ze er geen kwaad mee deed,en of ik daar begrip voor wou hebben, nou nee dus.)

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Antwoorden:
Bericht van: R.M.
Datum bericht: 26 November 2011 om 00:40
Dat is wel erg makkelijk geld verdienen ja!

Bericht van: natie.83
Datum bericht: 26 November 2011 om 01:10
Nou ja zeg dat doe je toch niet.....zielig hoor!

-------------
groetjes nathalie

Bericht van: vikike
Datum bericht: 26 November 2011 om 01:52

hopelijk is het er snel af, en kan je er voor zorgen dat ze dit nooit meer doet !

inderdaad BAH

-------------

Bericht van: haakmiep
Datum bericht: 26 November 2011 om 06:56
he bah wat naar voor je. Nu maar hopen dat diegene de boodschap heeft begrepen.

Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 26 November 2011 om 07:05
Dat is inderdaad zacht en netjes gezegt niet leuk.
Ik snap dat ook niet.

Bericht van: oedsje
Datum bericht: 26 November 2011 om 07:32
dat is echt niet netjes. Hoop dat hij er gauw af is. Ik zou woedend zijn.

Bericht van: Marileen
Datum bericht: 26 November 2011 om 07:59

Nou jah zeg!!!!!!

Waar halen ze de brutaliteit vandaan

-------------
Ik haak nooit af!

http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">

Bericht van: drempt
Datum bericht: 26 November 2011 om 08:30

claire je hebt helemaal gelijk

achandalig dat iemand achter jouw rug om jou patroon verkoopt om er zelf beter van te worden

lekkere mentaliteit

-------------
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd

Bericht van: Gite
Datum bericht: 26 November 2011 om 08:49

Sommige mensen zijn zó triest.... bah, bah.

Je hebt groot gelijk dat je er een pittig mailtje naar toe stuurde! Heeft ze al gereageerd?

x Gite

-------------
In Loving Memory

Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 26 November 2011 om 08:52

wat zielig van die vrouw zeg dat ze over de rug van anderen geld aan het verdienen is.

gemeen zeg.

ik zou zo wie zo marktplaats aanschrijven dat ze dingen erop heeft staan die niet mogen want dan houden ze haar beter in de gaten.

-------------

Bericht van: francisca
Datum bericht: 26 November 2011 om 09:31
zo ver als ik het kon zien heeft ze eieren voor haar geld gekozen de advertentie is niet meer tevinden hoop voor je dat het niet al teveel nadeligen gevolgen heeft voor jouw winkelje Anne-Marie ps kun je ook kijken op het net in jou winkeltje ben nu erg nieuwsschierig geworden naar je werk

-------------
Anne-Marie

Bericht van: pippie
Datum bericht: 26 November 2011 om 09:47
Wat is dit een laffe manier van geldverdienen. Geen goed woord voor over.

Bericht van: Teunie
Datum bericht: 26 November 2011 om 10:14
Ik ben het helemaal eens met alle vorige berichtjes. Gewoon niet normaal.

-------------
Groetjes Teunie

Bericht van: Essy
Datum bericht: 26 November 2011 om 11:03
Het is toch niet te geloven!!!

-------------
Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk

Bericht van: Tante Jan
Datum bericht: 26 November 2011 om 11:17
Ongelofelijk! Goed dat je erachter bent gekomen en meteen die vrouw hebt gemaild.

Ik zou trouwens volgende keer meteen een mail sturen naar Marktplaats ipv naar de schuldige. Dan hebben ze bewijs en kunnen zij actie ondernemen. Want ik geloof echt niet dat die vrouw niet doorhad dat het niet mag.

-------------
Blessed to be a blessing

Bericht van: Henneke
Datum bericht: 26 November 2011 om 11:24

oh wat naar is dat toch !

Helaas heb ik ook dat soort ervaringen . Heb zelf een hele tijd op poppenhuisbeurzen gestaan en verkocht daar allerlei zelfgemaakte miniaturen maar ook veel doe het zelf pakketjes. Liep als een trein mede omdat ik de prijzen laag hield zodat de hobby voor iedereen toegankelijk bleef en omdat het voor mij puur hobby is .Maar er zat heel veel onbetaald werk en tijd in .

Elke keer na een beurs verschenen er op het internet allerlei dingen van mijn hand maar ook op de beurs vond ik in andere stands mijn artikelen terug , vaak tegen grof geld. Ben er toen ook mee gestopt . Vind het absoluut niet erg om te delen , maar niet dat er een ander geld aan verdient .

Misschien toch een tip om Marktplaats te mailen . Denk niet dat ze er veel mee kunnen of doen maar dan wordt zo'n dame toch in de gaten gehouden .

Hoop dat het je hobbylust niet afneemt !

Grt Henneke

-------------
Groetjes Henneke

Bericht van: Henneke
Datum bericht: 26 November 2011 om 11:25

Vergeet ik nog te melden dat je wel hele leuke dingen maakt en verkoopt !!

Super !!

grt Henneke

-------------
Groetjes Henneke

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 26 November 2011 om 11:32

Dit is te gek.

Maar wat als iemand zijn 2ehands patroon voor een lagere prijs op marktplaats aanbiedt? Net zoals je een kastje of een stoel aanbiedt?

Groetjes, Lida

Bericht van: Biba
Datum bericht: 26 November 2011 om 11:44
Dit is eigenlijk hetzelfde verhaal als illegale kopietjes verkopen van films he. Als je niet oplettend bent kan iedereen maar gewoon jouw werk verkopen en er financieel voordeel mee halen. Nadeel is gewoon dat zulke dingen gewoon niet te controleren zijn. Jij stopt al je tijd en moeite erin en een ander wordt er beter van. Ik ben nu wel heel nieuwsgierig en ga even in je winkeltje kijken :). Maar ik snap best dat je boos bent.

-------------
Als t niet gaat zoals t moet dan moet t maar zoals t gaat :).

Bericht van: Daymoon
Datum bericht: 26 November 2011 om 13:52
Bah wat balen!

Bericht van: Guests
Datum bericht: 26 November 2011 om 16:28
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Dit is te gek.

Maar wat als iemand zijn 2ehands patroon voor een lagere prijs op marktplaats aanbiedt? Net zoals je een kastje of een stoel aanbiedt?

Groetjes, Lida

Het probleem daarmee is, dat het patroon geen eenmalig product is, waarbij je van 'tweedehands' kan spreken. Je kunt een patroon gewoon kopiëren en doorverkopen, zo vaak als je wilt. Ik vind het geen pas dat iemand dat doet, en dan ook nog zeggen dat ze dacht dat het geen kwaad kon .

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 26 November 2011 om 19:55
Het is echt heel vreemd dat ze dacht dat ze er geen kwaad mee deed. Ieder weldenkend mens beseft toch dat ze jou geld onthoud als ze patronen verkoopt die jij ook verkoopt. Jij verkoopt niet meer aan de personen aan wie zij verkoopt. Maar zij heeft er geen werk aan gehad. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze dit niet door had. Het is wel een heel laconieke manier van reageren. Vast al van te voren bedacht. Bah wat kunnen mensen toch gemeen oneerlijk zijn. En laf. Geef dan toe dat je gewoon op een smerige manier geld wilde verdienen.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: francisca
Datum bericht: 27 November 2011 om 09:54
misschien heb je hier wat aan om dat mens verder tebehoeden om jou werk te verkopen helaas ik wist niet dat hij van jou was heb ik het patroon een tijdje terug ook gekocht via dit internet adres mailto:ukkimuis@hotmail.com - ukkimuis@hotmail.com als dit niet jou adres is ga er dan achteraan groeten Anne-Marie

-------------
Anne-Marie

Bericht van: Corrie
Datum bericht: 27 November 2011 om 10:13
zielig gewoon bah

-------------
Hou de eer aan jezelf

Bericht van: Marileen
Datum bericht: 27 November 2011 om 11:04
Ben het met je eens Corrie....

-------------
Ik haak nooit af!

http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">

Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 27 November 2011 om 12:25
Wat laf van iemand om dat te doen. Echt gemeen.

Volgende x marktplaats mailen. Dan krijgt die persoon problemen met
marktplaats.

Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 27 November 2011 om 12:49
Originally posted by Teunie Teunie wrote:

Ik ben het helemaal eens met alle vorige berichtjes. Gewoon niet normaal.

Ik hoef hier niets meer aan toe te voegen!
Groetjes, Tineke01   

Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 27 November 2011 om 13:01

Nou, dat vind ik pas onbeschoft.  Dat is echt laag bij de grond.  Of die dame het al dan niet wist, heeft hier niets mee te maken.  Iets dat je, op weet ik veel welke manier, ontvangen heb, kan je toch niet zo maar te koop aanbieden.  Dat is wat ik er van vind.

Trouwens, ik vind het eigenlijk ook niet kunnen, dat er dingetjes verkocht worden die gemaakt zijn aan de hand van een patroontje van jouw, zonder vermelding van jouw naam.  Dat is toch het minste, zou je zo denken.

Ik persoonlijk, zal nooit een patroontje plaatsen, die dat een patroontje wensen, moeten het me gewoon keurig vragen, en dan ben ik de 1ste om het door te geven.

-------------
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.

Bericht van: linda1959
Datum bericht: 27 November 2011 om 13:05
ik vind dit heel erg voor je Claire , zoals je zelf zegt BAH BAH BAH

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA

Datum bericht: 27 November 2011 om 17:24
Originally posted by francisca francisca wrote:

misschien heb je hier wat aan om dat mens verder tebehoeden om jou werk te verkopen helaas ik wist niet dat hij van jou was heb ik het patroon een tijdje terug ook gekocht via dit internet adres mailto:ukkimuis@hotmail.com - ukkimuis@hotmail.com als dit niet jou adres is ga er dan achteraan groeten Anne-Marie

Anne-Marie dit is inderdaad het adres van de betreffende persoon daarom kon ik haar ook zo makkelijk vinden want onder die naam had ze ook het patroon bij mij gekocht. Ik hoop dat ze inmiddels wel haar lesje heeft geleerd en dat het een eenmalige aktie was. Maar dit soort mensen zorgt er wel voor dat je vertrouwen in mensen steeds verder afbrokkelt.
Stond er op het patroon niet de naam van mijn webwinkel? Dat zou ik heel graag willen weten.

-------------

Datum bericht: 27 November 2011 om 17:29
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

Het is echt heel vreemd dat ze dacht dat ze er geen kwaad mee deed. Ieder weldenkend mens beseft toch dat ze jou geld onthoud als ze patronen verkoopt die jij ook verkoopt. Jij verkoopt niet meer aan de personen aan wie zij verkoopt. Maar zij heeft er geen werk aan gehad. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze dit niet door had. Het is wel een heel laconieke manier van reageren. Vast al van te voren bedacht. Bah wat kunnen mensen toch gemeen oneerlijk zijn. En laf. Geef dan toe dat je gewoon op een smerige manier geld wilde verdienen.

Clara het gaat me niet eens om het geld, ik vond en vind het zo'n stoot onder de gordel. Ik heb eens even rondgesnuffeld op MP en zie dat daar ook gewoon patronen verkocht worden die in de Ariadne staan, nou ja, ik snap daar echt niets van maar dat zal wel aan de onnozelheid van mij liggen.

-------------

Bericht van: Guests
Datum bericht: 27 November 2011 om 17:31

mailto:Ukkimuis@hotmail.com - Ukkimuis@hotmail.com wist drommels goed waar ze mee bezig was.

Valt gewoon niet goed te praten, ook al was het volgens haar een eenmalig actie.

Datum bericht: 27 November 2011 om 17:32
Lieve allemaal,

Dank je wel voor al jullie lieve en opbeurende reacties,
fijn dat jullie achter me staan.

-------------

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 28 November 2011 om 12:17