Print Pagina | Close Window

sint op school

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=24701
Print Datum: 21 November 2025 om 18:23
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: sint op school
Bericht van: drempt
Onderwerp: sint op school
Datum bericht: 02 December 2011 om 07:53

Vandaag komt sint bij oudste en jongstre op school

oudste viert het in haar klas Ze hebben lootjes getrokken

we hebben een piet gemaakt zal vanmiddag foto showen

jongste viert het voor een groot gedeelte in de gymzaal en in de klas

ik ben klassemama in zijn klas en mag er de hele ochtend bijzijn

ik neem mijn kleine oven mee want we gaan ook pepernoten pbakken

jammie jammie

-------------
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd

Antwoorden:
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 02 December 2011 om 08:01
Oeh, dat klinkt als een heel gezellige dag!

Bak je ook wat pepernoten voor ons?

Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 02 December 2011 om 08:52
Gisteren kwam de Sint al bij onze kinderen op school, de meesters en juffen maken het altijd heel leuk voor groep 1 tot en met 4. Er lag een brief dat de Sint niet kon komen, iedereen in paniek natuurlijk tot de meester werd verkleed als Sint, toen die begonnen was kwam er een piet binnenstormen om te zeggen dat Sint er toch aankwam, toen kon het feest echt beginnen. Oudste zit in groep 6, zij trekken lootjes en maken een surprise met een cadeautje erin, hij kreeg een prachtig hoofd van de mascotte van zijn favoriete voetbalclub. Daar hadden de gever en zijn moeder veel werk van gemaakt, helemaal gemaakt van papier maché en verf.

-------------
Groet,

Yobsje

Bericht van: drgini
Datum bericht: 02 December 2011 om 09:36
Ik vind het altijd zo gezellig op school, met sinterklaas vieren!!! De kids kunnen er zo heerlijk naar uitkijken. Als juf genoot (ik werk nu even niet) ik enorm van al die glimmende gezichtjes vol spanning en plezier!

Bericht van: Gite
Datum bericht: 02 December 2011 om 11:16

Het is zo heerlijk!

De oudste van 9 maakt een surprise en de jongste van 6 leeft echt helemaal in de wereld van Sinterklaas en Zwarte Piet. Zo mooi! Vanmorgen op school bij de jongste was sinterklaas geweest, die had er geslapen en had zich gewassen en zijn tanden gepoetst. Die koppies, geweldig gewoon!

Doet mij weer herinneren aan toen mijn zusje en ik nog kleine meisjes waren en heel hard stonden te zingen voor de Sint. De Barbiekleertjes die Sint ons bracht, heel toevallig in dezelfde stof als onze nieuwe gordijnen, de ontroerde blik van Mama als wij zo blij waren. Memory Lane...

-------------
In Loving Memory

Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 December 2011 om 13:14
Mijn broertje van 5 stond voor de kachel te zingen: "Paardje zwaar belazerd, voert hij met zich voort", we lagen stilletjes dubbel van het lachen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Bloemenvrouwtje
Datum bericht: 02 December 2011 om 13:23

Allemaal leuke herinneringen, ook hier.  Mijn meisjes zijn nu jammer genoeg al te oud voor het echte sinterklaasfeest maar toch vinden ze het geweldig dat er nog iets in hun schoentje ligt.  Vorig jaar heeft de jongste, nu 14, trouwens nog voor de fun gezongen.  Dat was toch ook wel leuk.

Aan alle mama's en papa's wens ik een heel fijne sinterklaas toe.

-------------
Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.

Bericht van: drempt
Datum bericht: 02 December 2011 om 13:45

het was erg leuk

hebben pepernoten gebakken gezongenSint kwam in de gymzaal

de kinderen hebben gezongen en een dansje gedaan

ik heb veel foto's gemaakt het was zeer geslaagd

Piet kwam nog even in deklas  Ze kregen allemaal een bekertje met snoep en een kadootje een goocheldoosje

de oudste kreeg als surprise een konijn er mooi Zij ook blij met konijn en de cadeautjes

de juf was blij met mijn oventje en een andere juf wilde hem graag lenen voor maandag dan wilde zij pepernootjes bakken

en nu vanmiddag thuis aan degang  

-------------
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd

Bericht van: Gite
Datum bericht: 02 December 2011 om 14:35

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Mijn broertje van 5 stond voor de kachel te zingen: "Paardje zwaar belazerd, voert hij met zich voort", we lagen stilletjes dubbel van het lachen.

Haha, geweldig! Mijn zoon van 9 zingt nog steeds uit volle borst "Sonterklaasje Holle Bolle Bolle!" krijg ik ook echt niet uit.

-------------
In Loving Memory

Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 02 December 2011 om 22:07

leuk he die sint drukte. Manuel geniet op het moment vooral van het sinterklaas journaal. Verder zegt het hem nog niet veel. Maar natuurlijk krijgt hij een cadeau op 5 december. Ik heb begrepen dat beide opa's en oma's ook cadeautjes hebben gekocht. Dus hij wordt in ieder geval verwend.

Op school vieren we het maandag. De onderbouwgroepen komen een voor een naar de gymzaal om even een sint moment te vieren. En als ze terug komen liggen er cadeautjes op hun stoelen. Geweldig altijd. De bovenbouw komt er na. Die gaan met zijn allen tegelijk naar de gymzaal en ze doen altijd geweldige spelletjes, er wordt gedanst, gezongen en genoten. 's Middags doen ze een loodjes feest in de klas. n

Leuk om te lezen hoe andere scholen het vieren. En hoe iedereen er een geweldig feest van maakt.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Bericht van: mimisa
Datum bericht: 03 December 2011 om 08:58
Onze kids hebben ook gisteren sinterklaas gevierd op school. Hij kwam aan in een bouwkeet(ze zijn op school aan het verbouwen, vandaar op deze manier) vond ik wel leuk gevonden. Alle kinderen hebben hem zingend opgewacht. In de onderbouw is sint met 2 pieten alle klassen rond geweest. De jongste (6) vond het geweldig. Bij de bovenbouw kwamen alleen de pieten en daar hadden ze lootjes getrokken. Was een dolle boel.

En morgenmiddag vieren we het met mijn schoonfamilie.

Ik geniet nu dubbel van elk feest dat er is.....

-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net