quote uit de Libelle
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=2495
Print Datum: 23 November 2024 om 20:09 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: quote uit de Libelle
Bericht van: miep
Onderwerp: quote uit de Libelle
Datum bericht: 11 September 2007 om 19:53
"Het leven is te kort om ...
Op nr 10: te lang bezig te zijn met schoonmaken; wist u dat we in ons leven ruim negen jaar bezig zijn met schoonmaken? Het is dus helemaal niet erg om af en toe eens de oogjes dicht te knijpen als alles niet even smetteloos is.
en als topper op nr 18: onderbroeken te strijken of pyjama's of theedoeken; tenzij u het niet erg vindt om te doen, natuurlijk! Als u het wel een rotklusje vindt, troost u dan met de gedachte dat er waarschijnlijk niemand wakker van ligt als die onderbroek nog een beetje gekreukeld is.
Kijk, dit past dus weer prima in mijn straatje en wordt ook dapper als excuus aangehaald om maar lekker te kunnen handwerken!
|
Antwoorden:
Bericht van: tdv
Datum bericht: 11 September 2007 om 19:59
hihihih ben het er volledig mee eens
------------- groetjes tine
|
Bericht van: chrisje
Datum bericht: 11 September 2007 om 20:39
Oh jeetje, onderbroeken strijken??? Moet ik nu gaan blozen omdat zoiets zelfs niet in mij zou opkomen?
en theedoeken, goh... durf ik ook al eens aan twijfelen soms... Hoewel ik het heel leuk vind om zo'n mooi gestreken doek uit de kast te halen... (bij mijn moeder dan, haha!) Hier halen ze die uit mijn keukenschuif, en gaan er vervolgens de hond mee afdrogen... Want "oh, zo zielig, die is helemaal nat..."
tja... Zo vaak worden die dingen hier dus niet gestreken...
|
Bericht van: Josl
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:18
Ik denk niet dat ik die 9 jaar haal hoor, ben niet zo poetserig!!
groetjes, Joke
------------- Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:26
Josl wrote:
Ik denk niet dat ik die 9 jaar haal hoor, ben niet zo poetserig!!
groetjes, Joke
|
tellen wij gewoon wel samen voor die 9 jaar, haha!
|
Bericht van: odette
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:33
Hihi ik haal vast die 9 jaar ook niet. Ik ben helemaal niet zo strijkerig, theedoeken, beddengoed strijk ik nooit. Mijn moeder daarintegen strijkt echt alles en aan de ene kant heeft het wel want dat mooi gestreken goed in de kast, maar ik vind het te veel werk. Zonde van mijn tijd.
Ik strijk zeker geen onderbroeken...... Helemaal erg: Ik vouw ze niet eens op maar gooi ze zo mandjes in de kast Nog niemand in het gezin heeft er ooit over geklaagd ze weten niet beter.
------------- odette
|
Bericht van: catharina
Datum bericht: 11 September 2007 om 23:39
Ik heb een buurvrouw gehad ( waar ik nog regelmatig aan denk) die alleen maar aan het poetsen en boenen was en inderdaad alles maar dan ook alles streek.Handdoeken, washandjes, alle ondergoed ( b.h's weet ik niet) Ze had drie kinderen en echt waar ze het vandaan heeft gehaald om alles te strijken........
Als ze klaar was met haar werk zat ze in de keuken te niksen of sigaretje met koffie en dat was het.Niet 1 hobby. Trouwens het was een schat hoor!!!!!!
------------- Groetjes Catharina
|
Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 11 September 2007 om 23:42
Strijken ??? Wat is dat ??? Dat doe ik alleen als ik aan het naaien ben.
Nouja, ik moet toegeven; ik koop dan ook ZEER BEWUST uitsluitend kleding die NIET gesreken hoeft te worden (dus gene 100 % katoen, en kreukelige mensels, viscose ed). Alleen af en toe een overhemd voor mijn man als hij zelf geen tijd heeft, that's it.
------------- A clean house is a sign of a wasted life
|
Bericht van: breioma
Datum bericht: 12 September 2007 om 08:05
Ik heb die negen jaar allang gehaald,moest wel met wtee allergische kinderen,maar daar blijft het bij er komen nu geen jaren meer bij ,en onderbroeken strijken heb ik nog nooit gedaan,om te gillen.!!!
|
Bericht van: Houtdraakje
Datum bericht: 12 September 2007 om 09:21
Ik ben ook niet zo'n poetser en nu kreeg ik laatst van mijn dochter onderstaande spreuk opgestuurd. Nu weet ik zeker dat ik op de goede weg ben.
A well dusted home is a sign of a wasted life
Groeten van de Draak uit Assen
------------- Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
|
Bericht van: Tony
Datum bericht: 12 September 2007 om 09:22
Ik ben nog zo'n oude doos, die strijken echt leuk vind. Ik strijk dan ook alles, ondergoed en handdoeken vouw ik op en strijk er dan overheen, ligt netjes in de kast, het is maar waar je zelf tevreden mee bent. Geen wonder dat ik iedere dag uren tekort kom.
Maar poetsen is echt mijn hobby niet, hou het graag schoon en opgeruimd, maar zit liever achter mijn naaimachien of breinaalden .
Ieder z'n meug, zeggen ze hier.
Groetjes Tony
------------- Antonia
|
Bericht van: smurfje
Datum bericht: 12 September 2007 om 09:28
STRIJKEN????? heb ik ook een hekel aan!!!!!!! Weet je wat m'n man zegt....het beddegoed zullen we samen wel strijken in bed . Ik ben vroeger nog gaan poetsen bij een mevrouw en amai!!!!!! Daar moest ik de voegjes tussen de tegeltjes aan de muur poetsen met een tandenborstel...Strijken moest ik doen met de meetlat naast mij want bij het opplooien moets ik alles meten zodat het allemaal dezelfde lengte en breedte had om in de kast te leggen!!!!! Het was echt niet menselijk en ben dan ook niet erg lang geweest hoor!!!!!!
------------- Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 09:31
haha, ja zoiets heb ik ook meegemaakt. Ging ook schoonmaken en die mevrouw verstopte legoblokjes om te kijken of ik wel overal geweest was...
En Tony, ik sluit me bij je aan hoor, iedereen moet dat doen waar die zich gelukkig bij voelt..
|
Bericht van: hanny bennes
Datum bericht: 12 September 2007 om 09:50
hai allemaal,
ik heb niet echt een hekel aan strijken, eigenlijk helemaal niet aan
m'n huishouden, het is alleen ik laat het soms te lang liggen, ook wat
buiten gedroogd heeft, en dan heb ik mezelf weer meer strijkwerk
bezorgd, want dan wordt er constant in de wasmand getrokken naar schone
t.shirts e.d.
theedoeken strijk ik doorgaans wel, passen ze beter in m'n la.
-------------
we sit good in our skin.....
creaida
|
Bericht van: smurfje
Datum bericht: 12 September 2007 om 09:51
Ja houtdraakje of een heel klein snipprtje papier ergens onder leggen zodat ze zeker wist dat je wel alles verzette om te poetsen!!!!!
------------- Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje
|
Bericht van: Syl***
Datum bericht: 12 September 2007 om 10:28
odette wrote:
Ik strijk zeker geen onderbroeken...... Helemaal erg: Ik vouw ze niet eens op maar gooi ze zo mandjes in de kast Nog niemand in het gezin heeft er ooit over geklaagd ze weten niet beter.
|
Ik kan mezelf wel voor het hoofd slaan: Ik vouw altijd netjes de onderbroeken, om ze vervolgens in een mandje te kwakken. Als er een schone uitgepakt wordt ligt alles weer door elkaar. Bedankt Odette, je hebt me er nu bewust van gemaakt, dit scheelt me weer....... ik denk een maand op mijn leven hihi.
Nog meer mensen met super tips.
------------- Groetjes Syl
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 10:33
Strijken is zo'n saai werk dat je er veel andere dingen bij kunt doen. Vroeger was dat voor mij piekeren, en had dus een gruwelijke hekel aan strijken. Ik heb dit gelukkig om kunnen zetten in nadenken/ontwerpen van mn. details voor tassen . Er ligt pen en papier en soms een meetlat ()in mijn buurt om gelijk mijn ideen op te kunnen schrijven
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 10:59
Schrikken maar........Ik vind zelf strijken heeeel mooi om te doen.
Ligt alles netter in de kast.Nu lukt dat kast gebeuren nog niet zo omdat de jongelui hier (als ze in het weekend er zijn ) iets pakken en niet kijken wat voor ravage ze aanrichten.
Ondergoed strijk ik niet,maar ligt wel keurig opgevouwen in de lade.
Als ik oppas en de moeder heeft strijkgoed liggen ga ik altijd het voor haar doen.Het hoeft niet van haar hoor maar ik vind het leuk om te doen, en het scheelt haar weer veel tijd.Met twee van die kleine jongens weet je wel hoeveel t -shirtjes,broeken het zijn.
Ben ik nu ook een beetje anders dan andere mensen? Moet ik mij zorgen gaan maken??
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 11:04
Nee hoor, Maar je mag iedere dag bij mij komen oppassen
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 11:14
Houtdraakje wrote:
Ik ben ook niet zo'n poetser en nu kreeg ik laatst van mijn dochter onderstaande spreuk opgestuurd. Nu weet ik zeker dat ik op de goede weg ben.
A well dusted home is a sign of a wasted life
Groeten van de Draak uit Assen
|
Ik heb nog ergens (ben altijd alles kwijt) een mok (met heel toepasselijk het oortje er af) met een jaren-50 plaatje van een poetsende huisvrouw en de text : "A clean house is a sign of a wasted life". En het is inderdaad wel min of meer mijn lijfspreuk.
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 17:13
haha, ja zie je die spreuk was zijn tijd al voor..
ach als we ons maar niet "verplicht" voelen tot de dingen die we doen is er nix mis mee toch?? Strijken doe ik altijd onder tv kijken..
|
Bericht van: miep
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:10
Beide spreuken hou ik erin, zijn erg goeie!! Ben ook absoluut niet van het poetsen (laatst vroeg een vriendin of er een bom was ontploft bij ons, nou dat zegt toch eigenlijk wel genoeg).
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:50
Ik heb vandaag ergens een nieuwe spreuk gelezen, nouja, nie techt een spreuk,m maar van mij mag ie toch op een tegeltje in de WC hoor !
Ik ga straks echt al die rommel opruimen, hoor...zodra de kinderen volwassen zijn ! |
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 20:01
hahaha, ja die vin ik ook heel goed.... mmm, eeeh volwassenheid bij kinderen kan lang duren toch??
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 20:58
|
Bericht van: Ignes
Datum bericht: 12 September 2007 om 21:57
Tja poetsen... Ik woon in een studentenhuis dus dan weet je het wel . Strijken daar doe ik niet aan. Hooguit mn nette blouse een keer maar de rest hang ik gewoon recht op als het nog nat is dan droogt het recht genoeg voor mij. Dat beetje kreuk dat er dan nog in zit zie je toch niet meer als je het aantrekt. Maar ik vouw de boel wel op, ook onderbroeken. Anders past het echt niet allemaal in mn kast.
|
Datum bericht: 12 September 2007 om 23:06
Doet me denken aan een mopje.
Komt hoog bejaard echtpaar bij de advocaat omdat ze willen scheiden.
Vraagt de advocaat waarom ze op hun leeftijd (zo ong.90 jaar) nog willen scheiden.
,,Wij wilden het wel eerder, maar vonden het toch verstandiger om te wachten tot de kinderen dood waren''.
|
Datum bericht: 13 September 2007 om 08:12
Die moet ik onthouden....
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 13 September 2007 om 11:41
L33ntje wrote:
Ik heb vandaag ergens een nieuwe spreuk gelezen, nouja, nie techt een spreuk,m maar van mij mag ie toch op een tegeltje in de WC hoor !
Ik ga straks echt al die rommel opruimen, hoor...zodra de kinderen volwassen zijn ! |
| Die wilde ik ook wel op een tegeltje hebben en op een zichtbare plaats neer hangen
-------------
|
Datum bericht: 13 September 2007 om 12:40
Datum bericht: 13 September 2007 om 16:41
Ik denk Catharina, dat wij tot hetzelfde "ras " horen, ha, ha,
Lekker strijken als we daar zin in hebben, wat of wie we daar ook voor gebruiken. Er zijn veel manieren van strijken. !!!!!!!!!
Groetjes Tony
------------- Antonia
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 September 2007 om 11:12
Ik ga die rommel ook echt opruimen,........ als ikzelf volwassen ben. Bij ons zag het er vroeger ook uit alsof er een bom ontploft was in de legodoos. Nu staan er overal bijzettafeltjes met mijn mans lectuur, strips, detectives, studieboeken, potloden, bloknotes en tekstmarkers. Van mij liggen er twee mandjes, één met de breitrui en één met het haakgordijntje, verder puzzelboekjes, mijn fantasyboek een omslagdoek voor als ik het ineens koud heb en de weekfoldertjes met belangrijke aanbiedingen. Dan nog drie katten op de beste slaapplaatsen, op een steeds hariger fleecedekentje. Als de visite de kriebels krijgt, zeg ik altijd dat ik de kriebels krijg van een opgeruimd huis.
Strijken vind ik wel leuk, omdat het uitzicht uit mijn zolderkamer mooi is en er altijd wel een kat meekomt om te helpen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 15 September 2007 om 11:26
tja, die katten, hihi! de onze ligt weer op mijn tafelkleedje nu, en heeft helemaal geen zin in zijn eigen kussen... Ligt weer lekker bovenop mijn patroontjes en boeken... Schone was vindt hij ook heerlijk, en wasmanden vol daarvan zijn de kattenhemel...
|
Datum bericht: 15 September 2007 om 11:34
Magtelt wrote:
Bij ons zag het er vroeger ook uit alsof er een bom ontploft was in de legodoos. Nu staan er overal bijzettafeltjes met mijn mans lectuur, strips, detectives, studieboeken, potloden, bloknotes en tekstmarkers. Van mij liggen er twee mandjes, één met de breitrui en één met het haakgordijntje, verder puzzelboekjes, mijn fantasyboek een omslagdoek voor als ik het ineens koud heb en de weekfoldertjes met belangrijke aanbiedingen. Dan nog drie katten op de beste slaapplaatsen, op een steeds hariger fleecedekentje. Als de visite de kriebels krijgt, zeg ik altijd dat ik de kriebels krijg van een opgeruimd huis.
|
Tel daar de 'spullen' van twee kinderen bij op, en ik denk dat we ons bij elkaar wel aardig thuis zouden voelen. Ik ga maar niet opsommen wat er hier allemaal om me heen ligt, want dan wordt het zo'n lange posting....
|
Datum bericht: 15 September 2007 om 11:45
herkenbaar, hihi! twee kinderen, drie honden, een poes en een handwerkende mams... (en eigenlijk is mijn man de ordelijkste van ons allemaal, maar laat de wijsneus dat nou maar niet horen...)
|
Datum bericht: 15 September 2007 om 17:41
Hee Magteld, je woont toch niet toevallig bij mij in huis. Heb ook drie katten en een hond, cavia, ratten, kipje, vissen....
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 15 September 2007 om 18:21
-------------
|
Datum bericht: 15 September 2007 om 18:26
carmen/borduurduurmiep!
|
Datum bericht: 15 September 2007 om 18:52
Nee hoor, Draakje, ik dacht het niet. Wij hebben geen honden of vissen en het kipje woont met haar haan tegenover ons. Ik heb ze wel verzorgd zo nu en dan. Met huisdieren is het altijd gezellig en je hebt elke dag wat te lachen, vind je ook niet?
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 15 September 2007 om 20:42
Zeker weten hoor, zal ook wel altijd een huis vol houden denk ik...
|
Bericht van: Breimuis
Datum bericht: 16 September 2007 om 00:40
Klinkt alles zo bekend. Tis dan toch niet altijd alleen hier waar het zo een bende is. Maar of wel zit ik konstant achter iedereen zijn gat op te ruimen of ik laat de boel de boel en Regelmating met de grove borstel der door
------------- Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
|
Datum bericht: 16 September 2007 om 09:51
Zo doe ik het tegenwoordig ook : één keer per dag, soms twee dagen gaat de bezem erdoorl, alles op ene grote berg, ik pik de was, het papier en mijn spullen (waar ze ook altijd aanzitten) en de grove rommel (lege drinkpakjes bijvoorbeeld, ook altijd fijn) eruit, en dan krijgen ze een half uur de tijd om te redden wat ze nog willen bewaren en de rest gaat zonder pardon de ton in. En ja, dat kost wel eens een barbie of een handje lego of een set nieuwe kleurpotloden; jammer dan ! Ze hebben voor die tijd waarschuwingen genoeg gehad, en IK ga niet iedere keer alles weer op zijn plekkie leggen; ze zijn verdorie 7, 11 en 43 hoor !!
|
Datum bericht: 16 September 2007 om 10:10
Zo is het Marleen, ze hebben bij mij ook wel eens op hun kop in de container gestaan, om er hun nieuwe matchbox autootjes uit te vissen.
Ik heb altijd gezegd, ik wil graag voor je zorgen, maar ik ben geen slaaf. Ze mogen zelf ook hun handjes wel laten wapperen.
------------- Antonia
|
Datum bericht: 16 September 2007 om 13:10
En toch erger ik me nog meer aan de mensen, bij wie ik op bezoek kom, die in hun gepoetste huis nooit eten of hobbyën, alleen op hun handen lopen en de kinderen in de schuur houden en die dan bij mijn binnenkomst roepen:"Let
maar niet op de rommel". Net als die sprietmagere types, die je mee vragen in een modezaak en dan voor de spiegel staan te draaien van "Oh wat ben ik toch dik" terwijl ze tien tot vijftien kilo minder zijn dan ik.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 16 September 2007 om 13:28
HIhi, ik ben ook niet het "schoenenuitmoedertype"
|
Datum bericht: 16 September 2007 om 15:12
pffft nee ik ook niet, dan moet ik eerst bij mezelf beginnen, he getver, weer met de rubberlaarzen naar binnen gelopen.....
|
|