Print Pagina | Close Window

Even ventileren

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=2496
Print Datum: 08 November 2025 om 00:49
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: Even ventileren
Bericht van: miep
Onderwerp: Even ventileren
Datum bericht: 11 September 2007 om 20:02
Ik ben op zoek naar een tweedehands Gameboy voor mijn kleine vent als cadeautje voor als hij zijn zwemdiploma B heeft gehaald (is weer een rage op school). Dus drastisch op zoek via Marktplaats. Had ik bij een dame nagevraagd wat ze wilde hebben, maar dat vond ik teveel. Dus een vriendelijk bedankje gestuurd, haar veel succes gewenst met de verkoop, maar dat ik toch even verder ging zoeken. Krijg ik me toch een mail terug zeg. Niet te geloven! Kwam er in het kort op neer dat ik nergens een Gameboy zou vinden met zooooooveel spelletjes voor dat bedrag (en dan in niet zo vriendelijke bewoordingen). Waar is het fatsoen van sommige mensen????

Antwoorden:
Bericht van: geesje
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:08
..................ja jammer dat er ook mensen zijn die dit niet fatsoenlijk kunnen afhandelen    en dan schrik je wel even..................sterkte..........

-------------
groetjes geesje

Datum bericht: 11 September 2007 om 21:13
Kreeg tot overmaat van ramp net nog een mailtje, bijzonder hoor.

Bericht van: Josl
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:17

Hoi Miep,

trek je er maar niets van aan hoor meid; je hebt immers mensen en fietsbellen. De persoon die je onheus behandelt (hebben mijn dochters gelukkig nog nooit meegemaakt en zij kopen en verkopen heel vaak via Marktplaats) is gewoon een fietsbel!!

groetjes, Joke

-------------
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Datum bericht: 11 September 2007 om 21:22
...................nou degene zal wel met een groooooooooooot probleem zitten........zielig hoor............Miep niets van aan trekken ........als er weer een mail binnenkomt niet lezen.................trouwens ik dacht te weten dat je zoiets bij de beheerder kunt melden....................

-------------
groetjes geesje

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:25
melden dus!  zoiets kan en hoeft niet, toch?

Bericht van: odette
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:27

Zo een mailtje zou mij ook gelijk afschrikken. Ze wil hem wel erg graag verkopen...

Wij hebben ook zo gezocht naar een gameboy (een ds dan) een tijdje terug en als je af en toe ziet wat mensen vragen.

Gewoon doorzoeken er zitten echt wel redelijk betaalbare bij.

-------------
odette

Bericht van: chrisje
Datum bericht: 11 September 2007 om 21:41

http://www.kapaza.be/results/?q=game+boy&id=19&SubRu briekenID=855&prov=&country=&GevraagdAangeboden= &pricemin=&pricemax=

ik weet niet of deze link het doet?

Datum bericht: 11 September 2007 om 21:57
Ik probeer het wel van me af te zetten, maar vind het zo vreselijk onfatsoenlijk (inderdaad fietsbellen ).

Datum bericht: 11 September 2007 om 21:57
Originally posted by chrisje chrisje wrote:

http://www.kapaza.be/results/?q=game+boy&id=19&SubRu briekenID=855&prov=&country=&GevraagdAangeboden= &pricemin=&pricemax=

ik weet niet of deze link het doet?

De link werkt goed. Moet maar eens even neuzen. Heel erg bedankt.

Bericht van: catharina
Datum bericht: 11 September 2007 om 23:35

Miep je er niet aan storen hoor.Gewoon een gefrustreerde taart.Zo noem ik dat soort mensen.

Maar het is zeker niet leuk om zo'n vervelende mail te krijgen.Gewoon direct verwijderen en niet meer lezen.Is je energie niet waard.

-------------
Groetjes Catharina

Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 11 September 2007 om 23:37
Ik zit een beetje in die handel, en ik kan je wel vertellen dat je voor een tweedehands Gameboy SP, ZONDER spelletjes, niet zult slagen beneden de 45 euro.
Nou, vooruit, ik heb er nog wel eentje over ( een kobaltblauwe) die je voor 40 euro kunt overnemen, maar opsturen is een duur geintje, want je stopt het ding niet in een bubbeltjesenvelop.

Zijn ze spic en span zonder beschadigingen met spelletjes erbij, dan zit je zo aan de honderd.

Het beste wat ik je kan aanraden is naar de lokale gameboer, daar heb je een tweedehands voor rond de 55 euro, MET garantie en lader. Een Gameboy Color of zelfs een gewone Advance is goedkoper, maar raad ik je sterk af. Die loopt namelijk op batterijen, en de SP is niet alleen oplaadbaar, maar heeft ook een ingebouwd lampje.

Een DX is te nieuw, te duur en niet zo heel geschikt voor een klein kind, want de (dure) spelletjes stana op een ieniemienie mempory-kaartje.

En als je een spelletje zoekt (ook tweedehands !!) POKEMON en ZELDA zijn eigenlijk altijd goed en nooit zonde van je geld, vrijwel alles met Disney er op is PRUT.

Enne......als ie gameboty van die dame kwam met méér dan 3 GOEDE spelletjes, geen flut-games, en een lader, voor minder dan 100 euro, dan is dat inderdaad een GOEIE DEAL.

't Is duur speelgoed, maar omgerekend per speeluur kun je bijnaniet goedkoper kopen .Zelfs bellenblaas is relatief duurder.

-------------
A clean house is a sign of a wasted life

Bericht van: Syl***
Datum bericht: 12 September 2007 om 08:33

Als er goede spellen bij zitten, kun je er toch nog eens over nadenken. De aanschaf van zo'n gameboy is eenmalig. maar als je dan ziet hoeduur de spellen zijn.

Ohhh Zelda, dat is idd een erg mooi spel, maar wel moeilijk, vooral voor de zwemdiploma leeftijd.

Ik heb hier twee fanatieke computergamefreaks en de gameboyadvange sp(pokemonversie), valt erg in de smaak. mede ook door de rede die Marleen al noemde.

Het voordeel is ook dat je spellen van oudere gameboys er gewoon op kunt spelen. het leuke is dat als je spellen hebt van laaaaaaang geleden (die op een zwart wit gameboy draaide) op de sp ook in kleur zijn.

Als je het idee hebt dat hij er erg veel mee zal gaan doen, kun je beter gelijk iets goeds kopen, is mijn ervaring. De jongste heeft een tweedehandse gekregen een color. Maar wil steeds op de sp van zijn broer

Ben benieuwd

-------------
Groetjes Syl

Datum bericht: 12 September 2007 om 08:36

Hihje vroeg eigenlijk niet om advies, maar ja.

Wat je wilde was even ventileren. Nou ben het helemaal met je eens. Soms kunnen mensen verschrikkelijk bot uit de hoek komen, op het onfatsoelijke af. Ik zou 'm ook niet meer bij haar kopen, ze kan de boom in. Je kreeg in ieder geval wat terug, veel mensen nemen niet eens meer de moeite om iets terug te sturen. Laat haar lekker in haar sop gaar koken.

-------------
Groetjes Syl

Datum bericht: 12 September 2007 om 08:38

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

.Nou, vooruit, ik heb er nog wel eentje over ( een kobaltblauwe) die je voor 40 euro kunt overnemen, maar opsturen is een duur geintje, want je stopt het ding niet in een bubbeltjesenvelop.

Breng me niet in verleiding, Marleen

-------------
Groetjes Syl

Bericht van: hanny bennes
Datum bericht: 12 September 2007 om 09:54
jammer dat ook jij te maken krijgt met het onfatsoen van de medemens tegenwoordig.

waar is het respect? ik loop nu al maanden op krukken, maar in plaats van dat het naaikransje vlak voor de ingang van een winkel aan de kant gaat, kijken ze je aan of ze een spook zien. als je dan vraagt of je er langs mag dan is er een en al verbazing.

maar er zijn ook goeie mensen hoor, je moet ze alleen steeds meer met een lantaarntje zoeken.

-------------

we sit good in our skin.....

creaida

Datum bericht: 12 September 2007 om 11:05

Je hebt gelijk Hanny.Gisteren liep ik bij ons in het centrum.Heb je in een hoekje een terrasje heel gezellig.Wat gebeurd daar? Zijn daar gewoon van die rotjongens met een blikje aan het voetballen en schoppen ze ook richting het terrasje.Zit geen mens meer natuurlijk.Ik had al van de eigenaresse gehoord van dit probleem.Denk maar niet dat er dan een politie is te zien........nee die rijden rond op hun fiets/brommetjes om te zien of ze bekeuringen uit kunnen delen.

Sorrie Miep even wat anders tussen door.

-------------
Groetjes Catharina

Bericht van: JessDijk
Datum bericht: 12 September 2007 om 11:47

Hahahaha, mamma moet haar frustraties ook even kwijt.

Miep, ik zou in jouw geval sowieso die gameboy niet bij haar kopen en verder zou ik een heel net mailtje terug sturen naar haar om even te laten zien dat er ook nog fatsoenlijke mensen op deze aardbol leven (als je daar tenminste energie aan wilt verspillen). Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt en ik heb dat dus gedaan, voelde me na die tijd heel voldaan hahahaha.

-------------

Datum bericht: 12 September 2007 om 19:30

Ik heb er nog wel over gedacht om een mailtje te sturen met het verzoek iets meer respect voor beslissingen van medemensen te hebben, maar ja, ik denk niet dat ik bij deze dame nog iets kan veranderen. Heb er verder dus geen energie meer in gestoken.

Marleen, bedankt voor het aanbod, maar wij hebben inmiddels een gevonden.

Datum bericht: 12 September 2007 om 19:48
Zo ist. Punt erachter.........

-------------
Groetjes Catharina

Bericht van: Christien
Datum bericht: 05 Juni 2008 om 20:50

Ik ben op zoek naar een tweedehands gameboy advance sp. Maar kan iemand mij vertellen wat die dingen nieuw kosten (hebben gekost)?

Christien

Datum bericht: 05 Juni 2008 om 21:50
ik ken het niet............

-------------
groetjes geesje

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 Juni 2008 om 11:34
Ik zou mijn mailadres wel blokkeren voor zo'n onbeschoft persoon. Stel je voor dat je in een winkel naar de prijs vraagt en hem te duur vindt en dat de verkoper je dan begint uit te schelden.

Als je een gameboy koopt voor op reis en zo is ie wel leuk. Mijn zoon had daarnaast alle versies van de Nintendo en alle versies van Zelda, helemaal grijs gespeeld. Die spellen zijn ook leuk voor degene die erbij zit in de kamer, net een film. Alleen de DS had hij niet.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: kapitein
Datum bericht: 06 Juni 2008 om 11:39

Ik ken hem wel maar ze zijn niet meer nieuw te koop.

Daarom hebben wij voor onze zoon ook een DS lite gekocht. Die zijn wel wat duurder, maar daar kun je ook nog vanalles voor krijgen als je iets nodig heb.

Tweedehands kopen vind ik altijd een beejte eng met dit soort dingen. Als er iets mee is zit je voor veel geld met iets waar je niets mee kan Ik geef dan liever iets meer uit zodat ik weet dat het goed is en als er dan wat mis mee is kan ik altijd terug naar de winkel.

-------------
Sandra
<a rel=nofollow href="http:www.barbiekleertjes.com ">http:www.mijnwebwinkel.nl/winkel/barbiekleertjes, </a>

Bericht van: Roos39
Datum bericht: 07 Juni 2008 om 15:19

Nou, alsnog een reactie van mij. Heeel lang geleden hebben wij voor onze zoon ook een gameboy aangeschaft. De gameboy color was al even op de markt en de gameboy advance net "gelanceerd", maar natuurlijk duurder.

Wij hadden toen een hele leuke, jonge verkoper die ons de voors en tegens netjes op een rij zette. Uiteindelijk kozen wij voor de dure gameboy advance omdat:

er een accu lader aan kon ipv alleen op batterijen. Wel kassa maar heeeel dik terugverdiend,2) alle gameboy color spellen konden er evengoed op gespeeld worden, maar de nieuwe advance spellen niet meer op de color 3)met nog 2 jongere kinderen moest dit toch wel zinvol zijn. En inderdaad, hij doet het nog steeds (ca. 7 jaar oud) en de favo spelletjes van pokemon, pacman enz. doen het nog prima. En dit komt niet omdat ze er niet op speelden, want hij zat bij wijze van spreken in de broekzak.

Dit even als overweging voor allen die nog een gameboy systeem wil aanschaffen.

Rosemarie

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Juni 2008 om 18:04
Originally posted by kapitein kapitein wrote:

Ik ken hem wel maar ze zijn niet meer nieuw te koop.

Daarom hebben wij voor onze zoon ook een DS lite gekocht. Die zijn wel wat duurder, maar daar kun je ook nog vanalles voor krijgen als je iets nodig heb.

Tweedehands kopen vind ik altijd een beejte eng met dit soort dingen. Als er iets mee is zit je voor veel geld met iets waar je niets mee kan Ik geef dan liever iets meer uit zodat ik weet dat het goed is en als er dan wat mis mee is kan ik altijd terug naar de winkel.

Dat is waar en bij Nintendospellen zit er soms een batterij in, en als die op is doet het spel het niet meer. Dus zelfs bij een bonafide verkoper weet je niet hoelang een spel meegaat.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Christien
Datum bericht: 08 Juni 2008 om 20:15

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Maar nu weet ik nog niet wat zo'n ding nieuw gekost heeft

Een DS lite kost rond de € 120/€ 130 (dacht ik). maar dan moet je er nog spelletjes bijkopen van € 40 per stuk. Dus ik dacht eerst maar eens een tweedehands advance sp te kopen.

Christien

[/QUOTE]

Dat is waar en bij Nintendospellen zit er soms een batterij in, en als die op is doet het spel het niet meer. Dus zelfs bij een bonafide verkoper weet je niet hoelang een spel meegaat.[/QUOTE]

Zit er dan in het spel een batterij? of in de gameboy?

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net