Hallo,
Ik ben bezig met het haken van een muts, maar kom niet verder. Ik snap niet wat ik bij de 4e, 5e en 6e toer moet doen. Hieronder vet gedrukt.
Ook begrijp ik niet wat er word bedoeld met: Haak als de 5e-5e-5e-5e-6e toer klaar is, de volgende toer als volgt: Haak 1 stk in ieder stk en meerder 1-4-7-10-1 stk gelijkmatig = 61-64-67-70-73 stk.
Kan iemand mij helpen?? 
Groetjes,
INFORMATIE VOOR HET HAKEN: Vervang het eerste stk aan het begin van iedere stk toer door 3 l, eindig de toer met 1 stk in de 3e l van het begin van de vorige toer.
Cirkel: 1e toer: Haak 4 l met haaknld 5 mm en Alaska en vorm een ring met 1 hv in de eerste l, haak 11 stk in de l-ring = 12 stk Lees Informatie voor het haken! 2e toer: 2 stk in ieder stk = 24 stk. 3e toer: * 1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* = 36 stk. 4e toer: * 1 stk in iedere van het eerste 2 stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* = 48 stk. 5e toer: * 1 stk in iedere van het eerste 3 stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* = 60 stk. 6e toer: * 1 stk in iedere van het eerste 4 stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* = 72 stk.
Streep kleuren: 8 toeren rood, 3 toeren naturel – ga dan verder met rood tot het werk klaar is.
Muts: Start met de eerste streepkleur en haak een cirkel - zie uitleg boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Haak als de 5e-5e-5e-5e-6e toer klaar is, de volgende toer als volgt: Haak 1 stk in ieder stk en meerder 1-4-7-10-1 stk gelijkmatig = 61-64-67-70-73 stk. Ga verder en haak 1 stk in ieder stk tot het werk ongeveer 19-20-20-21-21 cm meet. Knip de draad af en zet vast. Maak een grote pompom van rood en naturel en zet deze vast aan de bovenkant van de muts.
------------- Wat voor de rups het einde van de wereld is, is voor de vlinder slechts het begin.
|