Print Pagina | Close Window

Kaffe Fassett

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=2506
Print Datum: 17 Mei 2024 om 16:38
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Kaffe Fassett
Bericht van: wizz
Onderwerp: Kaffe Fassett
Datum bericht: 12 September 2007 om 15:30

oooooooooooo de postbode heeft net z'n nieuwe boek gebracht (Kaffe knits again of zoiets), wat is dat mooooooooooooi... ik heb helemaal geen zin meer om te werken, wil NU naar de stad garen kopen en aan de gang!! wat een prachtige ontwerpen weer, zucht!!!!

 

Wizzzzzzzzzzz

 




Antwoorden:
Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 12 September 2007 om 16:16

Wie is dat? Mij zegt het helemaal niets



-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: wizz
Datum bericht: 12 September 2007 om 16:28
google maar eens met die titel, dan zie je wel waar ik het over heb. Kaffe fassett is een ontwerper van gebreide kleding enz., ik ben al jaren weg van zijn stijl.


Bericht van: JessDijk
Datum bericht: 12 September 2007 om 17:11
Ik heb net even gegoogled en het ziet er erg mooi uit zeg. Leuke kleurtjes!

-------------



Bericht van: odette
Datum bericht: 12 September 2007 om 17:16

Hij is vooral bekend door zijn kleurijke kleur combinaties. Vooral truien en afghans (spreien)

Ik vind het heel mooi wat hij ontwerpt. De mannen truien vind ik een beetje te veel van het goede .



-------------
odette


Bericht van: catharina
Datum bericht: 12 September 2007 om 17:18
Wiizzzzzzzz, ben het helemaal met je eens.Ik vind hem ook mooi.

-------------
Groetjes Catharina



Bericht van: miep
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:04
Ga straks ook even kijken, eerst even de rest van het forum bijlangs.


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:08
Er zijn boeken van in de bieb, althans de onze, maar die zijn al wat ouder.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: wizz
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:44

ja, ik heb hem destijds ook in de bibliotheek leren kennen, maar nu kon ik zin nieuwste boek met korting kopen via een Engels blad dat ik lees.

Ik durf er gewoon niet goed aan te beginnen, heb het zo druk met m'n werk, en ik weet zeker dat ik meteen helemaal verslingerd raak een de voorbeelden erin!

 



Bericht van: L33ntje
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:47
HEEL HEEL HEEL erg mooi.
Zelf ben ik nog steeds op zoek naar het patroon van het vest van Mevrouw Wemel (uit Harry Potter); ook zo leuk met die kleurtjes en die mouwen, maar totaal andes natuurlijk (gehaakt).
Maar dit is ook heel gaaf.


-------------
A clean house is a sign of a wasted life


Bericht van: Jenlon
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:48
Maar dan is het juist wel een goede vorm van ontspanning toch?

-------------
Groetjes,
Ilona.


Bericht van: wizz
Datum bericht: 12 September 2007 om 19:56

Ja, maar breien kan ik alleen als ik echt vrij heb.. ik werk soms tot 's avonds vrij laat en dan kan ik me niet genoeg meer ontspannen om te breien, gelukkig val ik altijd wel snel in slaap.

ik popel!



Bericht van: Syl***
Datum bericht: 12 September 2007 om 21:00

Marleen, we kunnen elkaar de hand schudden, ik ben ook helemaal weg van het vest van Mw Wemel.

Haar breinaalden vind ik ook wel erg makkelijk



-------------
Groetjes Syl


Bericht van: ziggysnowy
Datum bericht: 14 September 2007 om 22:12
Jeetje wat maakt die man een mooie dingen. Ik heb even gegoogeld. De kleuren zijn prachtig. Er straalt zoveel warmte vanuit.
                ziggy


Bericht van: borduurmiep
Datum bericht: 15 September 2007 om 10:54
Ziet er goed uit.

-------------
Rats are my life. Everything else is just small detail -Heather-

Gr Carmen


Bericht van: wizz
Datum bericht: 15 September 2007 om 11:05

leuk dat jullie ook allemaal enthousiast zijn, In zijn eerste boeken werkt hij met meerdere draden tegelijk, dat geeft een prachtig effect maar is heel arbeidsintensief. Je voelt je net alsof je aan het schilderen bent als je zoiets maakt!

Deze patronen zijn iets minder gecompliceerd, wel heel veel kleuren, maar niet meer met losse einden draad.

 

Ik mag van mezelf straks wel even een paar nieuwe kleurtjes paars etcetera kopen om iets moois voor m'n kleindochters te gaan maken, maar pas beginnen als ik het onderhanden T-truitje afheb...



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 September 2007 om 11:14
Kaffe Fasset is ook wel de Haute Couture van de breiwereld, het is inderdaad net schilderen of componeren met wol.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: wizz
Datum bericht: 20 September 2007 om 19:00
zo, ik kom eindelijk weer even bovendrijven, het was een rkankzinnige werkweek! maar zaterdag ga ik een paar kleurtjes paars en roze erbij halen en dan maak ik iets voor m'n kleindochter.


Bericht van: Tony
Datum bericht: 20 September 2007 om 20:12

Prachtige kleuren hé.

Tony



-------------
Antonia


Bericht van: Edith
Datum bericht: 20 September 2007 om 21:48
Naar aanleiding van dit onderwerp heb ik ook maar mijn boek van Kaffe Fasset weer eens uit de kast getrokken en genoten van de mooie motieven die hij ontworpen heeft. Alleen daarvan word ik al blij.


Bericht van: wizz
Datum bericht: 20 September 2007 om 22:26

precies, daarom kan ik er gewoon niet genoeg van krijgen, ikk heb nu drie boeken van hem en heb er al heel wat uit gemaakt en het blijft geweldig, nu al jaaaaaaaaaaren. Ik baal dan ook stevig als ik het zo druk heb dat ik nieteens 's avonds kan breien maar hopelijk heb ik dit weekend wat meer tijd, ik heb er zin in!

Ben wel van plan om naar de SnB dag te gaan in Rotterdam in november, zijn er meer hier - o ja, ik zal dan wel bij een ander onderwerp moeten kijken denk ik - eerst die deadline halen toch maar! dan ga ik wel zoeken, wordt wel weekend denk ik



Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 September 2007 om 14:15
By the way, kennen jullie Alice Starmore? Ik had "The Celtic Collection" eens uit de bieb gehaald en later zelf gekocht. Gelukkig zat er in het uitleenexemplaar een Nederlandse vertaling, die ik gekopieerd heb.Het was echt voor de heb, ik heb er nog niks uit gemaakt.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: wizz
Datum bericht: 21 September 2007 om 15:01
ja, daar heb ik een boek over Fair Isle van, ook heel mooi maar een hele andere stijl



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net