Print Pagina | Close Window

breiplank

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=251
Print Datum: 29 April 2024 om 00:51
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: breiplank
Bericht van: AnneMuis
Onderwerp: breiplank
Datum bericht: 02 Maart 2006 om 19:12
Ruim dertig jaar geleden ben ik op de lagere school heel fanatiek aan het breien geweest op een breiplank. Mijn dochtertje van 6 is nu druk aan het punniken en ik moest terugdenken aan school. De breiplank was net zoiets. Een soort liggende brievenbus met spijkers erop, en breien maar. Ik heb er heel wat sjaals opgemaakt. Echter ik kan ze nergens vinden. Wie helpt mij eraan. Of een tekening, dan kan ik er zelf een maken. Evt. gebruiksaanwijzing is ook handig.

-------------
Crea groetjes, Annemuis



Antwoorden:
Bericht van: Meia
Datum bericht: 02 Maart 2006 om 19:22

Je kunt hem gemakkelijk zelf maken denk ik.

2 stevige stukjes hout in de breedte van wat je wilt maken en 2 kleine kopse stukjes, aan elkaar bevestigen en er spijkertjes in slaan op een bepaalde afstand. Eigenlijk punnik je dan, niet in het rond maar langwerpig zeg maar.

Ooit werden er van die dingen verkocht van plastic bij een of ander postorderbedrijfje. Die kon je aanelkaar zetten en zelfs truien op breien.

Mocht je proberen om zelf zo'n breiplankje te gaan maken laat je ons dan weten of het is gelukt?

Groetjes Meia.



-------------
     All you need is love.



Bericht van: AnneMuis
Datum bericht: 02 Maart 2006 om 21:43

Beste  Meia,

Bedankt voor de snelle reactie. Misschien wanneer er geen andere reacties komen dat ik het inderdaad ga doen zoals door jou aangegeven. Dan zal ik zeker laten weten of het gelukt is.

Vriendelijke groetjes,

Annemuis



-------------
Crea groetjes, Annemuis


Bericht van: Meia
Datum bericht: 03 Maart 2006 om 00:46
Originally posted by AnneMuis AnneMuis wrote:

Beste  Meia,

Bedankt voor de snelle reactie. Misschien wanneer er geen andere reacties komen dat ik het inderdaad ga doen zoals door jou aangegeven. Dan zal ik zeker laten weten of het gelukt is.

Vriendelijke groetjes,

Annemuis

Je hebt van die spijkertjes die niet zo'n grote kop hebben, die zijn maar net iets verdikt aan de bovenkant. Omdat het werk toch naar beneden hangt blijven de steken er wel op hangen. Ik ben benieuwd of het gaat lukken.

Wat je ook kunt doen is zien of er nog van die kleine weefraampjes te koop zijn voor kinderen. Die zitten vaak simpel in elkaar en dan hoef je alleen maar de zijkanten te veranderen.



-------------
     All you need is love.



Bericht van: betty
Datum bericht: 03 Maart 2006 om 21:05
beste anne, ik heb laatst een breiplank te koop zien staan op www.marktplaats.nl bij hobby en vrije tijd en dan naar breien en breimachines.
succes!
groetjes betty.

-------------
betty van graas


Bericht van: AnneMuis
Datum bericht: 04 Maart 2006 om 13:20

Beste Betty,

Dank je voor je meedenken. Ik ben al via google of marktplaats terecht gekomen toen ik zocht naar breiplank. Maar was al weg. Net opnieuw gekeken, maar helaas. Ik zag wel dat je ook een 'gezocht' kunt plaatsen. Kan ik ook nog proberen.

Groetjes,

Anne

 



-------------
Crea groetjes, Annemuis


Bericht van: Rijntje
Datum bericht: 05 Maart 2006 om 09:36

hoi, ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en voor hun maak ik zelf die plankjes......zowel rechthoekig als rond....

het is niet zo moeilijk ze te maken, mdf afmeten en een gleuf erin zagen, spijkers langs de randen en voila....

rond is ook leuk dan krijg je een soort van col, erg in trek hiero!!!



-------------
dikke doei
Rijna


Bericht van: AnneMuis
Datum bericht: 05 Maart 2006 om 11:47

Rijna,

Te gek je reactie, eindelijk iemand die er daadwerkelijk recent mee bezig is. Kun je misschien iets specifieker zijn. Hoe lang is het plankje en hoeveel spijkers aan beide zijden? Staan die spijkers tegenover elkaar of verspringen ze ten opzichte van elkaar? Afstand tussen de spijkers? Stond er aan het begin en einde ook een enkele spijker tussen de rijen om te beginnen? Ik hoop weer van je te horen!

Blije groetjes, Annemuis

 



-------------
Crea groetjes, Annemuis


Bericht van: Rijntje
Datum bericht: 09 Maart 2006 om 21:57

Annemuis, e-mail is dus aangekomen en ik heb je antwoord gegeven. Ennuh er hoeven geen spijkertjes op de kopsekanten van de gleuf!!!

 

Ik hoor vast nog wel van je!!!

 



-------------
dikke doei
Rijna


Bericht van: linda
Datum bericht: 10 Maart 2006 om 09:19

Mij lijkt het ook top ben net ook gaan speuren voor je op internet maar kon niets vinden ook geen afbeelding of zo.

Kunnen we geen werkbeschrijving maken van de plank en die hier op de site plaatsen. (ik ben best bereid om hem te maken)

Als kind had ik een kleine ronde en heel wat barbie rokjes en jurkjes er mee gemaakt. Eens zoeken in mijn knutsel kast waar hij is.

Groetjes Linda



Bericht van: hobbydoos
Datum bericht: 10 Maart 2006 om 16:22

Hier een afbeelding van een breiplankje.

Groetjes en veel succes,

Renske

 



-------------
https://hobbydoos.tumblr.com/ - Blog Hobbydoos - https://www.hobbydoos.nl/boeken/ - Handwerkboeken - https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis patronen - https://www.hobbydoos.nl/winkel/ - Garen - https://www.hobbydoos.nl/patroon/model/2/breien'>Breipatronen - Haakpatronen - borduurgaren


Bericht van: Rijntje
Datum bericht: 11 Maart 2006 om 18:53

ik snap alleen die spijkers aan de kopse kanten niet, wij hebben die dus niet op de planken, ook nooit gemist!!

 



-------------
dikke doei
Rijna


Bericht van: AnneMuis
Datum bericht: 12 Maart 2006 om 20:47

Beste Rijna en Renske,

Gisteren zijn mijn man en ik aan de slag gegaan en het resultaat is op de twee spijkers op de kopse kant na gelijk aan de foto. Ja Rijna, ik heb hem iets smaller gemaakt. Zo herinnerde is mij hem. Die spijkers op de kopse kant is volgens mij op je draad even om heen te draaien, zodat de laatste 'steek' niet slap gaat hangen. Ik ben het direct gaan proberen met ongeveer acht steken en het lukte nog prima. Ook mijn dochtertje van 6 lukte het vandaag. We hebben nu nog een klein probleem, ik weet niet meer hoe ik kan afhechten. Kunnen jullie mij helpen.

 



-------------
Crea groetjes, Annemuis


Bericht van: linda
Datum bericht: 13 Maart 2006 om 08:01

Een vraagje kan je i.p.v spijkertjes niet beter krammetjes gebruiken? (van die boogjes)

Het afhechten dacht ik te weten maar gaf bij mijzelf vragen dus nog maar even verder over nadenken.

Groetjes Linda

 



Bericht van: AnneMuis
Datum bericht: 13 Maart 2006 om 10:56

Linda,

Dank je voor het meedenken. Met de ervaring van dit weekend denk ik dat krammetjes wel zouden kunnen, ik heb alleen het vermoeden dat de steken er dan makkelijker af zouden kunnen glijden. Misschien is dit voor iedereen anders, net wat hij/zij prettig vindt. Ik vond het met de spijkers met koppen fijn. De steken hebben houvast. Qua afhechten al twee dingen geprobeerd, maar dat werd niets dus ook ik denk er verder over na.

OMSCHRIJVING MAKEN BREIPLANK

De foto is super goed. Hier heb je veel aan. Mijn plankje is 35cm lang geworden. Rijna maakt ze 13cm breed (ik heb hem 5 cm breed). Neem het midden van je plank 6,5cm (of 2,5cm) trek een lijntje. Teken dan vanaf het lijntje aan weerszijde een halve cm af dus krijg je in het midden van de plank drie lijnen. Vanaf de zijkanten teken je in de breedte 4 cm af (of 2cm). Je hebt nu dus de lengte en breedte van de sleuf die erin moet komen. Met een grote boor (nr.10) boor je aan weerszijde een gat in het hout net naast de lijnen van de zijkanten aan de binnenkant van de 'sleuf'. Met de decoupeerzaag zaag je de sleuf eruit. Nu heb je een sleuf van 27cm (of 31cm). Met een liniaal teken je een cm van de rand van de sleuf af met stipjes om de cm, 25 stipjes aan weerszijde (of 30) van de sleuf. Op die stipjes komen de spijkertjes. Je kunt spijkertjes met een redelijke kop nemen. Is dat gedaan dan kan het breien beginnen.

Wil je een andere afmeting dan is het gewoon de maat van de plank aanpassen en meer spijkers slaan.

Bovenstaande tekst kreeg ik van Rijna, dus aan haar de eer. Ik heb het alleen hier en daar aangepast. Ze maakt ze ook rond, zodat je een kol kunt maken. Ook een leuk idee.

Ik hoop dat we een hoop mensen aan het plankbreien krijgen.

Leuk weetje, heb nog op internet een bedrijf gevonden die met iets 'nieuws' op de markt denkt te zijn gekomen nl. een breiharp (onze breiplank) voor het lieve bedrag van op een paar centen na 100 euro!!!!!

Pfffff! Ik heb voldoening en eer van mijn werk!



-------------
Crea groetjes, Annemuis


Bericht van: linda
Datum bericht: 13 Maart 2006 om 11:09

Anne,

misschien een domme vraag maar met de plank krijg je toch ook een kol of neem je de tegen over liggende spijkers voor 1 steek. Ik snap het niet meer en heb het vroeger waarschijnlijk verkeerd begrepen.

Moet er nu toch echt heel snel een gaan maken om alles uit te proberen.

Groetjes Linda



Bericht van: AnneMuis
Datum bericht: 13 Maart 2006 om 19:54

Linda,

Ik snap wat je bedoelt. Doe je het zoals het punniken dan zou het inderdaad een kol worden. Tenminste dat denk ik. Wat ik doe, ik ben linkshandig dus ik begin rechts, houd de draad vast en begin rechts beneden en haal hem om de meest rechtse spijker boven (als we even naar de foto kijken), vervolgens haal je de draad om de spijker naast rechts beneden, dan weer om de spijker naast diegene die je net boven hebt gedaan en zo ga je slinger de slang tot je helemaal links bent aangekomen. Dan druk ik over de hele plank de draad naar beneden tegen het hout. Dan volg ik de weg terug, de draad volgen. Deze onder de spijkerkop. Ben je weer aan het eind dan kun je de onderste draad over de bovenste halen en vervolgens alles weer naar beneden duwen. Na enige banen komt de 'sjaal' er vanonderen vanzelf uit. Je zult merken dat bij het overhalen een van de buitenste spijkers, aan de kant waar niet je draad zit, geen steek heeft om over te halen. Ik heb me daar niet druk omgemaakt. Het wordt een mooi recht kantje.

Veel succes, zodra ik het afhechten heb ontdekt laat ik het je weten.



-------------
Crea groetjes, Annemuis


Bericht van: AnneMuis
Datum bericht: 14 Maart 2006 om 09:58

Yes  het is me gelukt. Vanmorgen kreeg ik ineens een ingeving. Ik weet niet of het officieel zo hoort maar ik heb het proef sjaaltje afgehecht. Applausje voor mijzelf. Ahum! Wat heb ik gedaan: je neemt helemaal aan de andere kant dan waar de losse draad zit met een haaknaald een steek (1)van de spijker, dan neem je de steek van de spijker ertegenover (2) die doe je er ook op. De eerst opgenome steek (1) haal je over de laatst openome steek (2), ofwel 2 haal je door 1 heen. Er blijft een steek over, je neemt weer een steek op je haaknaald van de spijker er tegen over en steek 1 haal je weer over steek 2. Zo werk je je langzaam zigzaggend naar de losse draad. Daar aangekomen heb je nog maar een steek, je knipt de draad los van de bol en haalt deze door de laatste steek. Klaar!

Na maanden zoeken en de laatste dagen plezierig zwoegen is het me gelukt jeugdsentiment terug te halen. Mijn dochtertje vindt het leuk en ik ben ook weer  helemaal enthausiast. Ik ga er zeker weten zelf ook mee aan de slag. Een ieder die er mee aan de slag gaat heel veel plezier en succes!

Ik weet verder niet hoe het vervolgens gaat, kan de info worden samen gevat en met foto ergens gearchiveerd worden, zodat er nog lang mensen plezier van kunnen hebben. Linda noemde zoiets!

 



-------------
Crea groetjes, Annemuis


Bericht van: linda
Datum bericht: 14 Maart 2006 om 10:33

Anne,

Dat afhechten lijkt mij helemaal kloppen ik zat zelf ook in die richting te denken maar kon het niet opschrijven.

Ik zal een pdf file er van maken en die naar Renske toe mailen kan zij hem hier plaatsen.

Als je het goed vind Renske plaats ik ze ook op mijn baby patronen site en maak ik er op mijn andere site een knutsel tip van ergens in het najaar.

Ik vind het echt super leuk en ga het ook zeker met mijn dochtertje doen.(en ook met mijn kleine manneke als hij wat ouder is)

Groetjes Linda

 

 



Bericht van: Rijntje
Datum bericht: 14 Maart 2006 om 20:08
leuk dat het zo geslaagd is met de breiplank. En de reden dat ik de plank zo breed maak is dat de clienten waar ik mee werk toch misschien meer houvast nodig hebben dan wij???? Maar goed dat is muggenziften, het is gelukt en daar gaat het om nietwaar?????

-------------
dikke doei
Rijna


Bericht van: leeuw
Datum bericht: 09 April 2006 om 11:15
Kan iemand mij helpen aan het boek breien op het breiraam van Simonne Lens. Er staan 21 modelbeschrijvingen van kledingstukken om op deze manier te breien.m.vr.gr. ria


Bericht van: AnneMuis
Datum bericht: 10 April 2006 om 21:22

Ria,

Ik wist niet eens dat er een boek van bestaat. Ik ben benieuwd. Ik zal noteren en rond kijken.

Aangezien de lente niet echt wil doorzetten en het nog steed fris is, ben ik toch maar zelf op de plank begonnen met het breien van een sjaal. Hij is bijna af. Nog even afhechten en van die leuke franje eraan. Als hij af is zal ik proberen er een foto van te maken en hem hier geplaatst te krijgen. Dus tot later.

Annemuis

 

 



-------------
Crea groetjes, Annemuis


Bericht van: leeuw
Datum bericht: 16 April 2006 om 15:38

Hallo,

Ik ben gisteren in een wolwinkel geweest en gevraagd naar een breiplank. Die mevrouw vertelde dat het in Amerika een hot item. Het komt in het najaar naar Nederland. en ook macrame en nog meer oude technieken komen terug.

We mogen dus niets weggooien meer. Ook komt er een boek voor breien op het breiraam. m.vr.gr. ria



Bericht van: Meia
Datum bericht: 16 April 2006 om 16:59
Leuk, macramé weer terug!  Ik heb vanuit de jaren 70 nog altijd een koord in de wc hangen voor de closetrollen. Superhandig en leuk

-------------
     All you need is love.



Bericht van: Jana
Datum bericht: 16 April 2006 om 22:37

Lieve mensen,

Ik vind dit geweldig. Dat is wat ik allemaal hoopte te vinden op deze web-site. Ik hoop ook opnieuw dit plankje te maken en met de kleinkinderen aan de slag te gaan!

Met al jullie uitleg moet me dit gaan lukken!

Lieve groetjes

Jana

Lieve mensen


Bericht van: gompie
Datum bericht: 12 Oktober 2006 om 19:24
Originally posted by Jana Jana wrote:

<TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on">
<T>
<TR height="100%" width="100%" UNABLE="on">
<TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">

Lieve mensen,


Ik vind dit geweldig. Dat is wat ik allemaal hoopte te vinden op deze web-site. Ik hoop ook opnieuw dit plankje te maken en met de kleinkinderen aan de slag te gaan!


Met al jullie uitleg moet me dit gaan lukken!


Lieve groetjes


Jana

</TD></TR>
<TR UNABLE="on" hb_tag="1">
<TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on">
<DIV id=hotbar_promo></TD></TR></T></TABLE>
<BLOCKQUOTE id=97971dc1>Lieve mensen


-------------
toedeloe


Bericht van: huppel
Datum bericht: 15 Oktober 2006 om 16:43

Hallo

Ik weet dat het al een oud onderwerp is, maar ik heb wat gegoogled en dze site gevonden

http://www.gurtner-egli.ch/ruth/Basteln/Lismibrett/1.htm



Bericht van: leeuw
Datum bericht: 15 Oktober 2006 om 19:25

Hallo,

Op vrijdag de 13e ben ik naar de handwerkbeurs geweest en daar ston diemand ddie breiplanken demonsteerde. Heel leerzaam veel informatie gehad. m.vr. gr. ria



Bericht van: vlijtige mier
Datum bericht: 18 November 2006 om 20:48

Hallo,

Het is misschien een tijdje geleden maar ik wil even melden dat ik na het lezen van dit onderwerp aan het zoeken ben gegaan.
Ik heb dus een beschrijving van verschillende patronen die te maken zijn met een breiplank.
Ik heb er zelf twee een brede en een wat smallere, ik heb nog geen spijkertjes geteld

Die beschrijving heb ik net zitten scannen, en mochten er nou mensen zijn die er interesse in hebben kunnen bij mij terecht.
Dan mail ik het even door.
Het afkanten staat er ook beschreven.


 



-------------
Groeten Miranda


Bericht van: Cintia
Datum bericht: 18 November 2006 om 22:54

Hoi Hoi,

Ik heb wel interesse lijkt me leuk weer eens wat anders als breien met pennen.

Groetjes Marianne.



-------------
Breien en haken is mijn hobby


Bericht van: susannah
Datum bericht: 19 November 2006 om 09:34

Hoi Miranda,

Zou ik die beschrijving van je mogen ontvangen ?
Alvast bedankt



-------------
Groetjes, Susannah


Bericht van: leeuw
Datum bericht: 19 November 2006 om 10:06
Ik wil het ook graag ontvangen. Hartelijk dank.


Bericht van: Cintia
Datum bericht: 19 November 2006 om 12:31

Hoi MIranda,

Bedankt voor de patroontjes.

Hans gaat voor mij zo'n plankje maken, en kan ik aan de slag.

Lijkt me erg leuk om te doen.

Groetjes marianne.



-------------
Breien en haken is mijn hobby


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 19 November 2006 om 14:45
Hoi Miranda

Ik zou ook graag de beschrijving en patroontjes ontvangen.
Het lijkt me wel leuk om als afwisseling eens een breiplank te gebruiken.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: corine
Datum bericht: 19 November 2006 om 16:55

Wie heeft voor mij een patroon van zo'n breiplank en mischien patroontjes die ik voor de breiplank kan gebruiken.

Groetjes Corine.

 



-------------


Bericht van: Cintia
Datum bericht: 19 November 2006 om 17:19

Hoi Corine,

Als je naar huppel gaat, een paar berichten eerder daar staat een link dan kom je op een duitse site en daar staat de afbeelding hoe je hem zelf kan maken.

En een van de dames heeft er patronen van.

Groetjes Marianne.



-------------
Breien en haken is mijn hobby


Bericht van: corine
Datum bericht: 19 November 2006 om 19:20

Bedankt marianne ik kijk dirct even.

Groetjes Corine.



-------------


Bericht van: Corrie
Datum bericht: 19 November 2006 om 21:40
laat mij maar met 4 pennen breien dat gaat heel wat sneller en makkelijker vind ik.

-------------
Hou de eer aan jezelf


Bericht van: vlijtige mier
Datum bericht: 19 November 2006 om 21:45

Corinne, Marianne en Teunie hebben de patroontjes als het goed is ontvangen.
Veel plezier ermee dames!

Leeuw.....
Ik wil je heel graag de patroontjes sturen, maar ik kan niet bij je email.
Dus je mag me even persoonlijk mailen als je de patroontjes nog wilt.

Groeten Miranda



-------------
Groeten Miranda


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 20 November 2006 om 12:51
Hoi Miranda

Ik heb helaas nog niets ontvangen denk dat er wat mis is gegaan. O nee er is alleen bij mij wat mis gegaan.Mijn ogen waren waarschijnlijk nog niet goed open of zo, want het is wel binnen gekomen.
Bedankt voor de snelle service.

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: vlijtige mier
Datum bericht: 20 November 2006 om 15:36

Ik heb het gewoon nog een keer geprobeerd  Ik heb van je begrepen dat je het wel goed binnen hebt gehad.

 

Groeten Miranda



-------------
Groeten Miranda


Bericht van: Teunie
Datum bericht: 21 November 2006 om 15:19
Ja ik heb het inderdaad goed binnen gehad.
Heel erg bedankt

-------------
Groetjes Teunie


Bericht van: klamadi
Datum bericht: 23 Maart 2008 om 19:56

ik lees net het bericht ik ben net weer bezig met mijn breiplank en het boek is nog te bestellen het heet breien op het breiraam van Simonne Lens

isbn nummer 90-71948-01-3



-------------
groetjes
        KLAZIEN


Bericht van: creanja
Datum bericht: 14 April 2008 om 14:11
[QUOTE=klamadi]

ik lees net het bericht ik ben net weer bezig met mijn breiplank en het boek is nog te bestellen het heet breien op het breiraam van Simonne Lens

isbn nummer 90-71948-01-3

[/QUOTE]

waar is het dan te koop, of te bestellen, ik kon het op internet niet vinden? gr anja



Bericht van: Dikky
Datum bericht: 14 April 2008 om 14:35

Gewoon met het ISBN nummer naam en schrijver naar de boekhandel is het handigst. Die kunnen waarschijnlijk zo voor je nazoeken of het er nog is.

Veel succes ermee.



Bericht van: MissWithBird
Datum bericht: 14 April 2008 om 18:57

hoi allemaal..

die breiplank lijkt verdacht veel op de knifty knitter. ik zit hier al een tijdje naar te kijken om daar aan te beginnen.. ondertussen heb ik al een boekje in huis gehaald van José Kaats. wacht ik pak hem er even bij..

naam uitgerver:         Cantecleer hobbytopper
naam boek       &nbs p;        BREIEN ZONDER NAALDEN
                                     met de Knifty Knitter
schrijver        &nb sp;         &nb sp; José Kaats"
ISBN-nmr:        &nb sp;        978-90-213-3737-1

ik hoop dat jullie hier nog wat aan hebben.
er stond op de achterkant van het boekje ook nog de website van cantecleer..
www.cantecleer.nl

succes ermee. ben benieuwd naar jullie werkjes die jullie ermee gaan maken

groetjes
arianne



-------------
ontdekken is een lust in ieders leven

Je bent zoals je bent


Bericht van: boek
Datum bericht: 14 April 2008 om 20:43
ik heb geen patroon maar wel een aantal verschillende technieken, dus wie belang heeft.

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: monica
Datum bericht: 18 Mei 2008 om 07:21
tineke zou je mij die technieken door willen sturen alvast bedankt

-------------
groetjes janny


Bericht van: marliellen
Datum bericht: 16 Oktober 2008 om 15:52

Heb hier als surfend al wel leuke ideetjes opgedaan. Zo kwam ik hier dus de breiplank tegen. Mijn dochter van 8 heeft moeite met gewoon breien dus die breiplank leek me wel wat voor haar. Dus mijn man heeft er de afgelopen dagen even snel 1 in elkaar gezet. Hij ziet er ongeveer zo uit:

In plaats van spijkes heeft hij zilver- en goudkleurige splitpennen (deze, bij bouwmarkt kopen?)

 gebruikt die om en om staan zodat ze goed kunnen zien hoe ze de draad moeten laten lopen.

Inmiddels heeft mijn oudste dochter van 11 de plank "ingepikt" en die zit nu lekker de breien en t.v. te kijken gelijk. Er moet dus nog een tweede plankje komen.

Zag hier ook nog een leuk idee, meer voor op school, in het groot punniken, gemaakt van PVC koppelingen (loodgieters spullen) wat houten stokjes en een lijmpistool.

 

http://www.craftypod.com/?p=156

Groetjes,

Ellen



Bericht van: odette
Datum bericht: 16 Oktober 2008 om 15:58

Zo zie je maar wat je al niet zelf kan maken als je een beetje handig bent. Die breiplank is echt mooi geworden.

Ik heb zelf een tijdje terug voor mijn kind zo een kniftykitter gekocht, was best wel prijzig als ik zo zie hoe mooi die zelfgemaakt is. Maar goed hij was tien hier bij Renske in de aanbieding.

Die grote punnik is ook enig...Heb je die ook al nagemaakt??

Jouw dochters hoeven zich in de herftvakantie niet te vervelen (dan moet er natuurlijk wel een tweede plankje bijkomen )



-------------
odette


Bericht van: marliellen
Datum bericht: 16 Oktober 2008 om 16:12

De grote punnik heb ik niet nagemaakt. Maar ik vond het gewoon een leuk idee voor op scholen; goedkoop te maken en het is weer eens iets anders om te doen. Zelfs leuk om de kinderen (hogere groepen) zelf de buizen te laten maken en dan te laten punikken.

Misschien krijg ik mijn man ook nog zover om een grote ronde van hout of mdf te maken.

Groetjes,

Ellen 



Bericht van: odette
Datum bericht: 16 Oktober 2008 om 16:19
Punniken blijft leuk volgens mij vind iedereen dat leuk om te doen. Helemaal als ze er dan eerst zelf eentje gemaakt hebben.

-------------
odette


Bericht van: Dikky
Datum bericht: 16 Oktober 2008 om 20:38

Ik kwam laatst dus zo'n grote punnik of zeer kleine knifty tegen bij de big bazar in zo'n hobbydoosje waar ze ook punniks in verkopen. Zal wel geen hoogstaande kwaliteit zijn maar inclusief wat wolletjes koste het ding 1,99. Toch leuk om te prutsen.



-------------
Groetjes,
Dorine


Bericht van: breivrouwtje
Datum bericht: 19 Januari 2009 om 17:47
Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe ik moet opzetten op een breiplank?Ben de hele middag al aan het prutsen ben zelfs op de site van knifty knitter geweest maar snap er niks van

   Groetjes Hilda



Bericht van: boek
Datum bericht: 19 Januari 2009 om 19:28
als je mij  in een pm je emailadres meld stuur ik je wat

-------------
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>


Bericht van: resi
Datum bericht: 24 Januari 2009 om 20:45

Hoi allemaal,

Zo'n breiplank heet tegenwoordig knifty knitter, kun je zelfs hier bij de Hobbydoos kopen. Wat zeker aan te bevelen is de twee knifty boeken met verschillende patronen tot aan sokken toe, en echt voor een leuke prijs. Zo'n zelfgemaakte brieplankje is helemaal perfect, want de knifty is hoofdzakelijk voor dikkere wol, met zo'n plankje kun je ook met fijne wol aan de slag.

Groetjes en veel succes

Resi



-------------
Gaan voor een uitdaging
wat dacht je van de uitdaging in jezelf?


Bericht van: Meia
Datum bericht: 24 Januari 2009 om 21:37
Wie heeft voor mij die patronen die hier voorbij zijn gekomen voor het breiplankje, ik heb de Knifty al een paar jaar in huis maar ben nog niet verder gekomen dan 2 sjaals

-------------
     All you need is love.



Bericht van: *Ina*
Datum bericht: 20 Juli 2009 om 20:49

deze is al oud maar heb een vraag aan     marliellen    over de 2 de plank hoe veel ruimte heb jij tussen de splitpennen? ik wil aan mijn man vragen of hij ook zo eentje voor mij wil maken, want dit lijkt me heel erg mooi en ik heb last van artrose aan mijn handen en dit lijkt me leuk om te doen en denk dat het ook wel gaat lukken

kun je me wat advies geven van hoe en wat mijn man hem moet maken?? 

ik hoop dat je me een beetje kan helpen alvast bedankt



-------------
Groetjes Ina


Bericht van: Meia
Datum bericht: 20 Juli 2009 om 23:43
Als ik de foto bekijk denk ik dat er een halve cm tussen de splitpennen zit. Er ligt een lineaal bovenin daarop kun je het ongeveer wel zien. Ik denk dat het wel handig is voor jou met een breiplank idd. Ik ben benieuwd. Laat je het ons nog weten?

-------------
     All you need is love.



Bericht van: *Ina*
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 10:08
dank je meia ja dat dachten wij ook al maar moet het wel zeker weten anders ben ik bang dat het niet goed gaat heb er totaal geen verstand van hoor maar lijkt me super om te gaan doen

-------------
Groetjes Ina


Bericht van: *Ina*
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 14:35
Wij hebben hier een houtzaakje die maakt allemaal speelgoed van hout en heb hem de foto laten zien en hij zou even bij iemand gaan informeren en dan gaat hij hem voor me maken ben heel benieuwd

-------------
Groetjes Ina


Bericht van: Meia
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 15:38
Ben heel benieuwd ook naar wat zoiets dan moet kosten. Wel handig zo trouwens

-------------
     All you need is love.



Bericht van: *Ina*
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 16:03
hij had het over een euro of 20 dus dat valt heel erg mee als je zoiets in de winkel wilt kopen een houten dan hé ben je veel meer kwijt dus ik wacht af of het hem gaat lukken je hoort het wel van me

-------------
Groetjes Ina


Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 21 Juli 2009 om 22:33

volgens mij heet zo'n ding een LOOM.  zoek inderdaad maar eens op knifty knitter en dan kom je ook de loom tegen.

martha



Bericht van: renée
Datum bericht: 21 Januari 2010 om 14:59
Originally posted by vlijtige mier vlijtige mier wrote:

Hallo,


Het is misschien een tijdje geleden maar ik wil even melden dat ik na
het lezen van dit onderwerp aan het zoeken ben gegaan. Ik heb dus een
beschrijving van verschillende patronen die te maken zijn met een
breiplank.Ik heb er zelf twee een brede en een wat smallere, ik heb nog
geen spijkertjes geteld


Die beschrijving heb ik net zitten scannen, en mochten er nou mensen
zijn die er interesse in hebben kunnen bij mij terecht. Dan mail ik het
even door.Het afkanten staat er ook beschreven.


 

d

Graag wil ik de patronen ontvangen die met de breiplank gemaakt
kunnen worden en ook hoe je moet opzetten en afkanten dus alles wat
hier mee te maken heeft, renee


Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 21 Januari 2010 om 17:24

http://www.freewebs.com/ankeborgers - www.freewebs.com/ankeborgers

kijk even op deze site. misschien kun je hir wat mee.

martha



Bericht van: Prideke
Datum bericht: 21 Januari 2010 om 18:20
Hoi Renee,

Dat is een handige site van Martha. Misschien ook leuk om je even voor te stellen op ons forum?


-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net