angstig
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=25295
Print Datum: 21 November 2025 om 23:21 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: angstig
Bericht van: Crea-Mo
Onderwerp: angstig
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 10:17
Ik ben een paar weken niet op het forum geweest omdat het niet zo goed gaat met mijn vader. Half november is hij naar de huisarts gegaan omdat hij zo veel moest hoesten. Het ging maar niet over en de huisarts heeft hem doorgestuurd voor foto's. Nou ja, jullie raden het al, er is longkanker geconstateerd met uitzaaiingen naar de lymfeklieren. Vijf jaar geleden had mijn vader darmkanker. Hij is bestraald, geopereerd en heeft chemokuren gehad. Hij moest verder met een stoma, maar had verder geen klachten meer. En dan, vlak voor de laatste jaarlijkse controle, blijkt de darmkanker van toen uitgezaaid te zijn in zijn longen. Een schok, maar de arts gaf hem goede hoop. Hij zou nog maar zo vijf tot zeven goede jaren kunnen hebben. Half december zou de eerste chemo behandeling beginnen. Een week daarvoor kreeg hij hoge koorts. Na een paar dagen aanmodderen gaf de huisarts antibiotica. Maar die hielp niet en mijn vader ging zienderogen achteruit. Tot de huisarts hem uiteindelijk liet opnemen. In het ziekenhuis werd een zware longontsteking geconstateerd. Hij is nu al aan zijn derde antibioticakuur bezig en deze lijkt nu eindelijk aan te slaan.
Er is niet veel over van mijn vader. Niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk zit hij er helemaal doorheen en is een hoopje ellende. Voorheen was hij bijna dagelijks aan het golfen, fietsen en genoot van het leven. Nu zag hij het helemaal niet meer zitten, omdat er wekenlang geen vooruitgang was. We hebben geprobeerd hem op meer positieve gedachten te brengen, maar we konden maar niet tot hem doordringen. Gelukkig heeft het ziekenhuis dit goed opgepikt en komt er nu regelmatig iemand met hem praten. Sinds gisteren lijkt ook de longontsteking beter te gaan, eindelijk. Maar hij heeft nog een lange weg te gaan en het zullen kleine stapjes zijn.
Bedankt voor het "luisteren" naar mijn verhaal. Ik moest het even kwijt, het is zo moeilijk hem te zien worstelen......
|
Antwoorden:
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 10:30
|
pf Monique , heftig verhaal hoor . Tuurlijk dat je dit effe kwijt moet Ik lees dat de kuur eindelijk aanslaat , mocht wel na zo n periode . En het is ook vanzelfsprekend dat je pa in een dipje zat(zit) . Denk je dat alles ok is en dan moet je weer een andere schok verwerken De weg zal zeker nog lang zijn voor je pa en voor jullie , maar jullie hebben dit al eens overwonnen dus dit krijgen jullie ook klein 
ik wens jullie in ieder geval veel sterkte toe
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: amandel
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 10:33
|
Hallo Monique, ,Goed dat je je verhaal van je afschrijft. Het is nogal wat, wat er hand is. Ik kan me voorstellen dat het oh zo moeilijk is om je vader zo mee te maken.
Ik hoop dat de longontsteking nu echt beter word, dat scheelt toch alweer. Ik kan jou en je familie alleen maar heel veel sterkte toewensen, hoe moeilijk het ook is, ,
groetjes irene.
------------- Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 10:34
Sterkte meid, heftige periode weer voor jullie 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 10:40
Erg ,je zou er de moed bij verliezen,hopelijk komt alles toch nog in orde ,sterkte en probeer een beetje positief te denken
------------- WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
|
Bericht van: Teunie
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 10:58
Ik wens jou en je familie maar vooral je vader sterkte en hopelijk komt het snel weer een beetje in orde.
------------- Groetjes Teunie
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 11:34
heel veel sterkte voor jou, je vader en alle naasten. Ik hoop dat hij weer goed aan kan sterken en de strijd met die rotziekte flink aan kan gaan.
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 12:00
ook namens mij heel veel sterkte voor jou en je familie
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 12:10
|
Wat ontzettend heftig. Heel veel sterkte gewenst!
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 12:10
Wat akelig voor jullie Monique, ik hoop dat met het aanslaan van de medicijnen, de moed ook weer wat terug komt bij je vader.
|
Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 12:12
|
EEN HERKENBAAR VERHAAL. SCHOONZUS VAN MIJ IS ER OOK ZO ONGEVEER AAN TOE.
HET IS GOED DAT JE HET HIER EVEN VAN JE AFSCHRIJFT. OP DEZE MANIER KUNNEN WE PROBEREN MET JE MEE TE LEVEN.
IK WENS JE VEEL STERKTE EN HOOP DAT JE VADER WEERGAAT OPKNAPPEN.
-------------
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 12:13
|
Monique, ik wens je héél veel sterkte
|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 12:15
veel sterkte 
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 12:33
|
Wat een moeilijke tijd. Sterkte!
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 12:47
|
Je hele leven staat op zijn kop wanneer je ziets te horen krijgt.  Sterkte.
|
Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 12:48
|
Monique,heel veel sterkte voor jullie allemaal. 
groetjes Frea
-------------
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 13:09
|
oh wat is dit moeilijk voor jullie, heel veel sterkte!
|
Bericht van: natie.83
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 13:13
Sterkte
------------- groetjes nathalie
|
Bericht van: hannie-groen
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 13:42
heel veel sterkte ,
|
Bericht van: Essy
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 14:31
Sterkte en het is gek maar ik hoor steeds vaker dat bij een longontsteking de eerste antibiotica niet aanslaat.
------------- Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
|
Bericht van: nixen
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 18:05
|
Heel veel sterkte voor jullie. Het zal niet meevallen maar probeer inderdaad een beetje positief te blijven.
groetjes Margaret
------------- Margaret
http://freubelblog.blogspot.com/" rel="nofollow - http://freubelblog.blogspot.com/
|
Bericht van: ladyken
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 18:35
heel veel sterkte meid en kom optijd je hartje maar luchten
wij zijn er voor je
groetjes christine
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 19:01
Veel sterkte en als jij je hart wil luchten doe dat maar .Mijn vader heeft iik 5 jaar geleden darmkanker gehad en leeft met een stoma ,maar tot hier toe is hij nog altijd kanker vrij dus als jij eens wil babbelen gil dan maar ik luister hoor
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 20:00
Oh wat een narigheid. Die angst die je altijd bij je draagt en die uitkomt. Wens je heel veel sterkte. Want werkeloos toekijken moet wel het moeilijkst zijn. Vooral omdat hij zo ontzettend terneergeslagen is.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: Marileen
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 20:02
Ooooooohhhh......wat erg......heeeeeeel veel sterkte........ Dikke kus voor jou.....
------------- Ik haak nooit af!
http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">
|
Bericht van: NicoleTeg
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 22:26
|
Ik wens jou,maar vooral natuurlijk ook je papa heel erg veel sterkte de komende periode...Ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet..Ik vind het heel erg knap dat jullie zo positief blijven! Lucht hier je hartje maar,er wordt naar je geluisterd!
Veel sterkte!
|
Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 05 Januari 2012 om 22:52
Ach toch, Moniekske....kom hier maar even op adem af en toe hoor...helpen kunnen we je niet maar steunen wel...schrijf maar een end weg hier...dat heb je nodig!!!
------------- Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF) http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com
Marlene aka nldutchy
|
Bericht van: Claire
Datum bericht: 06 Januari 2012 om 02:03
Heel veel sterkte en hopelijk gaat het beetje bij beetje de goede kant op, zowel lichamelijk als geestelijk want het zal nog een hele lange weg worden die hij moet bewandelen. Maar probeer samen de moed er in te houden.

------------- Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren
|
Bericht van: Crea-Mo
Datum bericht: 06 Januari 2012 om 10:49
Wat zijn jullie toch een lieve meiden! Jullie medeleven doet mij zo goed. Af en toe tovert mijn vader weer een glimlach op zijn gezicht en maakt hij weer grapjes. Gisteren zag hij een hometrainer in de gang staan en zei tegen de fysio, ik durf het bijna niet te vragen, maar mag ik even..... En ja hoor, hij heeft 5 minuutjes gefietst. Bek af daarna, maar als een kind zo blij. Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan.
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 06 Januari 2012 om 11:08
Volgens mij heb jij een heel sterke vader!!
Wat fijn, dat hij soms weer wat kan glimlachen.
Kleine stapjes, maar toch!!! Groetjes.
|
Bericht van: ladyken
Datum bericht: 06 Januari 2012 om 13:21
|
hoi het zijn de kleine dingen die een mens goed doen
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 06 Januari 2012 om 15:11
Je tovert een glimlach op mijn gezicht. Ik zie het helemaal voor me. Fijn dat je vader weer lichtpuntjes ziet. Houd vol hoor allebei!
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
|