Oproep KNUFFELS voor Poekie Project! :)
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=25335
Print Datum: 22 November 2025 om 08:11 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Oproep KNUFFELS voor Poekie Project! :)
Bericht van: Jips
Onderwerp: Oproep KNUFFELS voor Poekie Project! :)
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 14:29
|
Dames, Graag wil ik samen met Magtelt jullie aandacht vragen voor het prachtige Poekie Project  Hier kun je alles erover lezen: http://poekie-knuffel.blogspot.com/ - KLIK *Grietje (Grietjekarwietje) van dit forum heeft een heuze Poes Poekie ontworpen, het patroon kun je hier vinden: http://grietjekarwietje.blogspot.com/2012/01/haakpatroon-poes-poekie.html - KLIK Wij hebben bedacht om met zoveel mogelijk hobbydoosjes knuffels te gaan maken voor dit project en deze op de Hobbydoosdagen te verzamelen. Marileen is van plan om in het voorjaar een Hobbydoosdag te organiseren en zij woont vlakbij Bergen op Zoom en Magtelt wil er richting de zomer ook 1 organiseren aan de andere kant van het land, in Apeldoorn. Het meest praktisch lijkt me dat we op beide dagen de knuffels verzamelen en dan na de HDD van Magtelt de knuffels op de post doen. Als iedereen dan ook een kleine donatie doet voor de portokosten, kunnen we de kinderen in het UZ Gent misschien wel blij maken met veel meer dan 100 knuffels  Knuffelteller: 22 februari  
Kom je niet op de hobbydoosdag, mag je de knuffels ook naar Magtelt of mij opsturen. PM of mail dan ons maar even voor ons adres. Het mogen gebreide, gehaakte of genaaide knuffels zijn. Dames, kom op wie doet er mee? Magtelt / Jips / nldutchy / Vikike / Pippie / by Ieke / Marileen / diny183 / ladyken / Frea H. / Saskia / leo91 / andrea21 / creaans / carlaevelien / simonevv / Petra1982 / Lidwina / *Kathy* / Willie / francisca / Tineke01 /
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Antwoorden:
Bericht van: Guests
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 14:39
|
Ik heb me al 'opgegeven' voor het project, ik weet niet of ik naar de hobbydag kom, maar anders stuur ik ze zelf op.
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 15:29
|
wat een leuk idee zeg. maar moet dat eigenlijk met speciale wol gebeuren of kan dat gewoon met acryl.
-------------
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 16:09
Mother Bear beertjes heb ik met gewone acryl gemaakt. Dat kun je ook met een tandenborstel poezelig maken.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 16:17
Ik heb inmiddels contact opgenomen en ik wil wel meedoen (voor de puberkinderen dan, de kleintjes worden sneller voorzien denk ik). Alleen ik zit met de verzendkosten naar België.
Ik wilde voor dit mooie project de tatty beertjes maken, die zijn zo treffend vanwege hun hechtingen op het lijfje en ze zijn super populair onder de jeugd.
Misschien als de hobbydoosdag een beetje bij mij in de buurt is dan kan ik ze meenemen 
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 16:57
Ik wilde hem in Apeldoorn houden op een zomerse dag, zodat we ook buiten kunnen zitten, na mei dus.
Bij het Mother Bear project kon je je laten sponsorren voor de portokosten, dan kun je iets kleins maken voor de sponsor, die dan bijdraagt in de portokosten. En dan doe je die zijn intialen of naam op het truitje van je knuffel. Bij de MB beertjes breiden we de kleertjes meteen mee, geen losse kleertjes.
wat rozengeur.
|
Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 17:21
ik doe zeker mee, nog geen idee hóe maar vind het een pr8 project !!!!!
------------- Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF) http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com
Marlene aka nldutchy
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 19:29
ik ga mij ook inzetten voor dit project , heb zelf geen kinderen en heb zo een doel om mijn knuffels geen stof te laten vangen thuis
-------------

|
Bericht van: *Grietje
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 20:03
|
Lieve lieve Jips, het is niet mijn project. Ik kreeg de vraag of ik een patroon wilde maken voor het Poekie-project en dat is dus Poes Poekie geworden. Het project is door Saskia bedacht en zij verdient alle eer. Zou je het willen veranderen in jouw eerste post? (ik voel me een klein beetje opgelaten nu )
Ik vind het ook een geweldig project, helemaal super dat er nu een speciaal topic voor is!
------------- Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 20:14
Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 21:19
Super dat jullie ook meedoen! Ik heb me ook reeds
ingeschreven en wat reclame gemaakt op een ander forum. Het
UZ Gent ligt hier bij ons op 8km vandaan, dus vind ik het
wel een mooi initiatief!
Wie weet als ze voldoende binnenhalen, dat ze nog meer
kinderen kunnen blij maken? (Zoals kinderen die revalidatie
nodig hebben na een ongeval of kinderen met muco)
|
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 21:35
*Grietje wrote:
Lieve lieve Jips, het is niet mijn project. Ik kreeg de vraag of ik een patroon wilde maken voor het Poekie-project en dat is dus Poes Poekie geworden. Het project is door Saskia bedacht en zij verdient alle eer. Zou je het willen veranderen in jouw eerste post? (ik voel me een klein beetje opgelaten nu )
Ik vind het ook een geweldig project, helemaal super dat er nu een speciaal topic voor is! |
O sorry hoor Grietje, ik heb over Saskia haar naam heen gelezen. Ik heb het 1e bericht aangepast en een link naar jouw Poes Poekie patroon in het bericht gezet. Ik hoop dat de hobbydoosjes enthousiast worden en dat er op beide Hobbydoosdagen veel knuffels verzameld worden, want het gaat om de kinderen in het ziekenhuis 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: Marileen
Datum bericht: 07 Januari 2012 om 23:49
Joooooooooooooooooooo......IK DOE ZEKER MEE!!!!!!
------------- Ik haak nooit af!
http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 08:35
|
Wanneer moet het klaar zijn? Moet het harig zijn zoals de poes van Grietje? Groetjes, Lida
|
Bericht van: Wen370
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 09:54
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 10:06
lidwina wrote:
Wanneer moet het klaar zijn? Moet het harig zijn zoals de poes van Grietje?
Groetjes, Lida
|
Ze moeten klaar zijn voor de zomervakantie, er wordt geen datum genoemd. Dus wanneer het precies is....weet ik ook niet.
Je mag knuffels haken, breien en naaien. Wat je wilt doen...mag je helemaal zelf weten. Ik kreeg de vraag of ik een patroon wilde maken maar dat wil niet zeggen dat je juist het patroen Poes Poekie moet gebruiken
|
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 10:07
Bedankt voor de aanpassing Jips
|
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 10:12
Ik doe mee! Ik heb hier thuis al een hele verzameling knuffels liggen die wachten op een goede bestemming. Die heb ik bij deze gevonden.
@ Magtelt: of ik op de Hobbydoos dag kom weet ik niet, maar ze komen tzt wel een keer jouw kant uit...
|
Bericht van: shoppie
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 10:25
Ik zal weer eens opnieuw proberen een knuffel te haken en
als het lukt is hij voor dit project.
Mag je ook niet zelf gemaakte knuffels inleveren??(heb er
genoeg liggen van de kinderen die wel weg mogen)
Groetjes,Jolanda
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 12:06
Wat een leuk idee, ik doe mee. Zal eens gaan graven in mijn
opgeslagen patroontjes of er iets bijzit dat speciaal voor dit project kan
worden gemaakt.
-------------
|
Bericht van: ladyken
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 12:22
hoi dames hier ben ik ook zeker voor te vinden restjes wol
genoeg en dan ga thet toch de goede richting uit
jips ik stuur je nog een pm
groetjes christine
|
Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 15:56
|
Ik wil ook mee doen.Maar ik vind het wel moeilijk om een knuffel te verzinnen voor de leeftijd van puberkinderen. Voor de kleintjes ga ik nog maar Bert en Ernie breien die zijn herkenbaar. Maar voor de grotere kinderen? Iemand suggesties???
groetjes Frea.
-------------
|
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 15:59
shoppie wrote:
Ik zal weer eens opnieuw proberen een
knuffel te haken en
als het lukt is hij voor dit project.
Mag je ook niet zelf gemaakte knuffels inleveren??(heb er
genoeg liggen van de kinderen die wel weg mogen)
Groetjes,Jolanda |
Ik denk dat ze echt wel zoeken naar de handgemaakte
exemplaren... Maar je kan er altijd eens een
mailtje aan wagen?
Frea, toen ik een mailtje sturen of ze nog speciale
wensen hadden, leek het Saskia wel een goed idee om
sleutelhangers te maken voor de pubers! Er is ook al een
'kussen' binnengekomen, ook altijd leuk voor tieners
natuurlijk!
|
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 16:09
|
Ik ga deze konijntjes breien van alle kleuren die ik thuis heb liggen: 
Ik vind ze zo leuk!  Het is een heel eenvoudig patroontje, maar moet wel met meerdere naalden of op een rondbreinaald rondgebreid worden. Als iemand de vertaling wil, wil ik het patroontje wel even vertalen en mailen.
|
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 16:44
Ik denk dat die angry birds ook leuk zijn voor pubers.
Er moet ook nog een patroon zijn van super mario, ik ben de mijne kwijt.
Suske en Wiske en Schanulleke zijn toch ook wel leuk?
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 16:54
Allemaal verschillende dingen kan ook toch?
Ik heb nog wat dingen liggen die ik al gemaakt heb, maar waar ik nog geen nieuwe eigenaar voor gevonden heb. Varieert van klein (sleutelhangerformaat) tot groot (o.a. Doris Dolfijn)... Ik zal eens kijken wat ik allemaal kwijt wil en dan nog een aanvulling maken.
Als iedereen 1 knuffel inlevert, dan heb je er al een heleboel. Dus als er mensen zijn die er 5 of 10 maken, dan is de voorraad straks enorm groot...
|
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 18:57
|
Dames ik heb wat leuke dingen gevonden: -Paddestoeltjes van Mario: http://wolfdreamer-oth.blogspot.com/2009/05/mario-brothers-mushrooms.html - KLIK -Mario zelf: http://wolfdreamer-oth.blogspot.com/2009/08/mario-plushie.html - KLIK Deze dame heeft heel veel amigurumi patronen. Als je in de rechter kolom kijkt zie je ook pokemon patronen, de pinguins van Madagascar, meer Mario patronen en Sonic  Angry birds patronen staan gratis op Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/search?query=#craft=crochet%7Cknitting&query=angry%20birds&availability=free&page=1&view=captioned_thumbs&sort=best&pc=toysandhobbies - KLIK
|
Bericht van: saskia welmoed
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 10:48
|
Mooi initiatief. Ik doe mee ! Ik kom niet op een van de hobbydagen maar stuur de knuffel(s) dan wel naar Jips of Magtelt. Is dat okee ?
Gaan we het hetzelfde doen als bij de Mother Beartjes ? Knuffels opsturen en een bijdrage leveren in de verzendkosten ?
groeten,
Saskia Welmoed
|
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 11:31
|
Mario is inderdaad ook leuk voor pubers, of http://mepcarla.blogspot.com/2011/09/perry-het-vogelbekdier.html - Perry.
|
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 12:20
Zoetigheid haken staan leuke dingen in voor meisjes.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Leo91
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 14:21
Wauw wat een super goed project!
Ik ga binnenkort ook eens kijken of ik hier misschien een bijdrage aan kan leveren.
|
Bericht van: andrea21
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 14:58
|
Naar wie zou ik wat kunnen sturen ik heb wel een leuke kat dat nieuwe patroontje van ikke, ik ga zelf het zh in 16 januari maar misschien kan het daarna ook.
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 18:18
Wat een leuk idee! Ik doe ook mee hoor!
Ga een Nijntje maken en kijk wat nog meer
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 20:49
|
Bij deze patronen van Mario is het lijf iets langer dan het daadwerkelijk is. Dus je zou voor het lijf een aantal toeren kunnen laten vervallen. Dan is hij wat meer in model. Maar even een tip. Zou je voor de meisjes tieners ook geen mooie, leuke etuitjes kunnen naaien (zou dat mogen) of haken. Kunnen ze ook als toilettasje gebruiken. Die zullen ze helaas vaak nodig hebben. Om dingen voor jongens te bedenken vind ik altijd erg lastig. Maar sleutelhangers zijn natuurlijk ook altijd leuk. Ik vind het zelf jammer maar heb op dit moment echt geen tijd voor dit soort projecten. Er ligt nog zoveel te wachten tot de kleine komt. En daarna verwacht ik even uit de running te zijn. Er zal dan weinig van breien en haken komen. Ik weet nog van de eerste tijd van Manuel dat ik er niet eens aan dacht om te gaan breien. Ik had een erg op ruimende kraamverzorgster en ben maanden een tas met project kwijt geweest. Vond ik uiteindelijk terug in een van mijn kasten. Tussen de vazen geloof ik. Maar dat ik er nu zo rouwig om was dat ik hem niet meer kon vinden. Had er toch geen tijd voor.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Datum bericht: 10 Januari 2012 om 09:56
|
shoppie wrote:
Mag je ook niet zelf gemaakte knuffels inleveren??(heb er genoeg liggen van de kinderen die wel weg mogen)
Groetjes,Jolanda |
Ik kreeg nog een mailtje van Saskia met uitleg. Kort samengevat:
-Enkel handgemaakte knuffels -Einddatum 15 juni. Dan is er het minst te doen voor de kinderen in het ziekenhuis (geen bijzondere dagen om naar uit te kijken zoals kerst en zo). Ze maken er een mooi pakket van en hebben ook nog een beetje tijd nodig om alles leuk in te pakken.
Er gaan zeker meer dan 101 kinderen blij worden gemaakt met een knuffel, het zou helemaal fantastisch zijn als er voor ieder kind van de hele kinderafdeling een knuffel is. En ze vindt de reacties die jullie al gegeven hebben SUPER! (ik had een link meegestuurd van het forum).
|
Datum bericht: 10 Januari 2012 om 10:19
|
Helemaal geweldig toch? Ik krijg er steeds meer zin in. Eerst de tractatie voor onze jongste afmaken, en dan...
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 10 Januari 2012 om 11:36
ik wil ook graag meedoen, en dan een paar angry birds maken, heb ik op de site gekeken van ravalyty, maar hoe kan ik die patronen kopen? Kunnen we ook in nederland een boek kopen van die beestjes?
-------------
|
Datum bericht: 10 Januari 2012 om 12:47
|
simonevv wrote:
ik wil ook graag meedoen, en dan een paar angry birds maken, heb ik op de site gekeken van ravalyty, maar hoe kan ik die patronen kopen? Kunnen we ook in nederland een boek kopen van die beestjes? |
Hoi Simone, Als je in het zoekvakje angry birds intikt dan krijg je patronen, als je dan in de linker kolom bij Availability Free aanvinkt, krijg je de gratis patroontjes Dat zijn er van deze genoeg. Dan klik je de foto aan en dan zie je staan Free Ravelry Download en daar klik je dan op en dan kun je het downloaden 
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 10 Januari 2012 om 19:02
|
Simone, ik zag ze vliegen. Groetjes, Lida
|
Datum bericht: 11 Januari 2012 om 08:00
|
lida, dank je wel, de eerste is klaar
-------------
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 11 Januari 2012 om 08:10
Voor jongens zijn slangen ook erg leuk. Draakjes. Dinos.
En misschien voor de allerkleinste zo een doekje. En spenenkoorden
vOor de hele kleintjes!
|
Bericht van: Leo91
Datum bericht: 11 Januari 2012 om 11:58
Ik stuur mijn spullen waarschijnlijk op, ik weet niet of ik namelijk bij de hobbydoosdagen ben.
Ik heb nog ergens een leuke robot liggen (engels patroon), die ik waarschijnlijk zelf niet ga maken dus als iemand anders het leuk lijkt om te maken dan zeg het maar, dan stuur ik hem volgende week (ik heb vrijdag tentamen, dus waarschijnlijk nu niet heel veel tijd om m op te zoeken en door te sturen).
|
Bericht van: *kathy*
Datum bericht: 11 Januari 2012 om 15:37
|
Ik wil ook wel proberen om wat te maken
|
Datum bericht: 11 Januari 2012 om 16:12
Ik ben bezig met een knuffelaapje voor de jongere kinderen, voor de
oudere jeugd heb ik advies gevraagd aan een 18 jarig nichtje, zij vond
het uiltje aan een sleutelhanger erg leuk. ( heeft ze vorig jaar van mij
gekregen) maar ook een kussentje was wel gaaf, in de vorm van een
hart ofzo, zei ze Zelf was ik van plan om een soort rolkussen te
maken, makkelijk voor de kids om in je nek te leggen wanneer je wilt
lezen of gewoon recht op te zitten. Dit ga ik maken van stukjes fleece
en haakwerk erbij, hoe het precies gaat worden weet ik nog niet maar
de ideeen borrelen steeds vaker naar boven.
-------------
|
Datum bericht: 11 Januari 2012 om 16:52
pff ik weet nog niet wat ik ga maken hoor
|
Bericht van: willie
Datum bericht: 11 Januari 2012 om 18:03
|
Natuurlijk doe ik mee!Is de knuffel niet klaar voor de hobbydozendag(heb het erg druk nu)dan red ik het wel voor 15 juni.
Goed initiatief!!
Wilma
------------- wil
|
Bericht van: francisca
Datum bericht: 11 Januari 2012 om 18:25
wil best mee doen voor dit mooie project weet niet of ik op de hobbydoosdagen kan komen stuur ze anders wel naar een van de dames Anne-Marie
------------- Anne-Marie
|
Datum bericht: 11 Januari 2012 om 19:01
|
De uiltjes van matawi zijn ook erg leuk om te maken, en om te krijgen.
|
Datum bericht: 17 Januari 2012 om 19:12
|
Ik haal dit topic weer even naar boven voor de nieuwelingen en de mensen die het nog niet gelezen hebben! Doe vooral mee allemaal 
|
Datum bericht: 17 Januari 2012 om 21:35
Ik had allerlei kleuren fluffy spul liggen om samen met een gewone draad te haken en breien, ik ben met een glitter roze beertje bezig.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 17 Januari 2012 om 23:17
ik heb de angry birds op twee na klaar, mijn zoon (24) heeft mij al lief aan gekeken of ik voor hem ook een bird wilde maken.
-------------
|
Datum bericht: 17 Januari 2012 om 23:38
|
simonevv wrote:
ik heb de angry birds op twee na klaar, mijn zoon (24) heeft mij al lief aan gekeken of ik voor hem ook een bird wilde maken. |
Ha ha moet je nagaan, voor tieners is dat dus zeker nog leuk!
|
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 08:12
|
Ik moet nog even een poppendekentje voor Het Rode Kruis afmaken en dan ga ik ook beginnen  Ik ga proberen tot de meivakantie iedere week een knuffel te maken, want ik wil ook nog het een en ander voor de koninginnedagverkoop van Het Rode Kruis maken  Na de meivakantie kan ik er nog wel wat meer maken en dan neem ik ze mee naar de Hobbydoosdag bij Magtelt.
|
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 08:58
Ik heb nog even 1 vraagje... is het de bedoeling dat er meerdere van 1
soort knuffel komen, of mag het ook allemaal verschillend? Want ik
heb eigenlijk niet zo veel zin om tig keer hetzelfde te maken. Beetje
afwisseling vind ik wel leuk. En wat is ongeveer de gewenste afmeting?
Ik zag op de blog van het poekie project ook al behoorlijk grote
knuffels voorbij komen.
|
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 09:32
Ik zing ook nooit twee liedjes voor één cent. Zelfs voor een tweeling maak ik de dingen een ietsje verschillend.
Ik denk dat een knuffel van een cm of 30 á 40 mooi is. Het moet wel bij een ziek kind in bed kunnen of op een nachtkastje staan.
Allerlei verschillende maten, dan kunnen ze uitkiezen.
Grote nemen ook weer veel vulling op.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 10:42
|
Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat iedereen dezelfde knuffel krijgt, tenslotte vinden peuters heel andere dingen leuk dan tieners, toch?
En qua formaat, dat kan per kind ook heel verschillend zijn. Onze jongens vinden zowel groot als klein leuk, ik heb een neefje die niet zoveel met knuffels heeft, maar hoe kleiner ze zijn, hoe leuker hij ze vindt. En grote knuffels zijn weer lekker om stevig vast te pakken en mee te knuffelen. Zoveel mogelijk variatie dus zou ik zeggen.
Ik heb voor een tractatie net 20 dezelfde poppetjes en 15 dezelfde muisjes gemaakt, leuk voor het tracteren maar ik krijg er wel snel de pé in. Ben blij dat ik nu wat anders kan maken, en dan het liefst ook veel verschillende dingen. 
|
Bericht van: petra1982
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 13:50
wat een geweldig initiatief! ik ga kijken wat ik kan doen.
------------- Groetjes Petra
|
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 14:46
mijn mascotte is bijna af voor de sportclub van jonatan en
dan kan ik ook beginnen aan het poekie project
ben nog op zoek naar geschikte knuffels heb al een deel
gevonden hoor
|
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 22:09
Wat vinden jullie leuker? Dat elk een kaartje met een lieve groet aan haar maaksel hangt? Of dat we een hobbydooskaartje ontwerpen en dat Jips en ik die eraan bevestigen?
Ik vind dat rolkussen ook een goed idee. Je kunt vaak wel je ziekenhuisbed opkrikken, maar je knieën krijgen geen steun, daar kun je zo'n rolkussen ook onder schuiven als je ligt te lezen of tvkijken.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 22:11
|
Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een hobbydooskaartje.
Hoe maak je een rolkussen? Of bedoelen jullie alleen de overtrek?
-------------
|
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 22:16
Twee rondjes haken en een tunnel. Denk ik, ik heb zo'n kussen en daar moet ik nog steeds een overtrek omheen haken of breien.
Je kunt hem natuurlijk aan de ene kant een kop en aan de andere een staart geven.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 18 Januari 2012 om 23:05
|
ik denk dat een hobbydooskaartje (een woord voor scrabbel) zat is.en dat verschillende knuffels het leukste is. De angrybirds zijn ook allemaal verschillend en toch is het patroontje bijna het zelfde. op naar de sleutelhangers voor de meiden
-------------
|
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 09:31
|
Moet je er een kaartje bij doen dan?
|
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 10:01
Mijn levensmotto is dat niks moet en alles mag. Ik stelde ter discussie of het leuk zou zijn.
Het zou toch leuk zijn als je op je kaartje het woord hobbydoos zet en als daar dan later een reactie op komt?
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 10:21
dat lijkt me een goed idee weten ze ook wie hun heeft verwend Anne-Marie
------------- Anne-Marie
|
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 12:32
|
Ik wil best een hobbydooskaartje ontwerpen hoor  En komt daar alleen namens het Hobbydoos Forum op te staan of Hobbydoosforum en alle namen van de dames die mee hebben gedaan?
|
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 12:40
|
Ik vind Hobbydoos of hobbydoosforum goed genoeg.
groetjes Frea
-------------
|
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 12:42
wel magtelt ,jips
dat vind ik pas een heel goed idee ,ik denk alleen de naam
van iedereen die heeft mee gedaan wat omslachtig stel nu
dat je een naam vergeten bent ik persoonlijk zou alleen
gaan voor de groep
groetjes
|
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 14:03
|
Ik vind het ook wel leuk, gewoon van de hele groep. Of je nou 1 knuffel (mee)stuurt of een paar, het gaat om het idee. En wat Ladyken zegt, stel dat je een naam vergeet.
|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 15:03
carlaevelien wrote:
Ik vind het ook wel leuk, gewoon van de hele groep. Of je nou 1 knuffel (mee)stuurt of een paar, het gaat om het idee. En wat Ladyken zegt, stel dat je een naam vergeet. |
|
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 15:51
Goed meiden, het wordt een kaartje namens het Hobbydoos Forum algemeen en ik zet natuurlijk wel de www erop 
|
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 15:56
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 10:51
succes ermee, en laat ons je ontwerp zien
-------------
|
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 12:59
|
Ja zeker dames  Het idee is een gelamineerd kaartje, ongeveer formaat visitekaartje, met in ieder geval 2 plaatjes; een bol wol met breipennen en een bol wol met haaknaalden. Want dat is wie we zijn  En dan iets van een tekstje, maar wat? -Namens de Hobbydoosjes??? -Deze knuffel wordt je aangeboden door de dames van het Hobbydoos Forum??? -..........................??? Iemand nog opties?
|
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 13:52
Ik zou gaan voor: deze knuffel wordt je aangeboden namens de dames van het Hobbydoos forum, met daarbij de directe link naar het forum, dus www.forum.hobbydoos.nl
Dan komen eventuele reacties meteen op de goede plek.
Ik zou geen namen doen. Niet iedereen is in de mogelijkheid om mee te doen, maar heeft misschien wel op een andere manier bijgedragen. De dames die iets uit eigen naam willen doen, hebben nog altijd de keuze om de knuffels zelf richting België te sturen, toch? Dan kun je je eigen naam er heel groot aanhangen.
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 15:40
Wat heerlijk, dat brainstormen. Jullie komen er wel uit .
|
Bericht van: Nanske
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 17:41
Een héél mooi initiatief!!!!
Heb een button ( met link) op m'n blog geplaatst... Succes...
|
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 18:44
|
Idee voor op het kaartje:
Speciaal voor jou
een knuffel van de Hobbydoos leden.
(dus een letterlijke en figuurlijke knuffel......)
Wat vinden jullie hiervan ?
groeten,
Saskia Welmoed
|
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 18:47
Ik vind "Een knuffel van de leden van het Hobbydoosforum"
eigenlijk wel mooi gevonden voor op het kaartje! Vooral met
de dubbele betekenis van het woord 'knuffel' .
Eventueel zou je ook iedereen zijn eigen kaartje(s) kunnen
laten afprinten, dan kan wie wil er zijn eigen naam
opschrijven ;)
|
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 19:32
|
Saskia, dat is hem hoor!  Ja Veerletje, dat kan. Maar ik wil ze graag lamineren, dan verfrommelen ze niet zo tijdens het versturen. Dat vind ik mooier 
|
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 19:37
vindt de tekst van saskia super en jou midee om ze te lamineren is zeker weten goed jips blijft hij mooi en weten ze als ze naar huis gaan nog steeds van wie ze het gehad hebben Anne-Marie
------------- Anne-Marie
|
Datum bericht: 21 Januari 2012 om 00:03
ben het met de vorige schrijfsters eens
-------------
|
Datum bericht: 21 Januari 2012 om 10:00
|
Ik ben gisterenavond begonnen met egeltjes breien, super makkelijk patroon, gebreid in 1 stuk. Dus geen onderdelen aannaaien, enz. 
|
Datum bericht: 21 Januari 2012 om 12:18
Ik heb al een uilenkussen gemaakt, ben nu bezig met het uitfreubelen
van een rolkussen, fleecelapjes aan elkaar maken en dan maar zien
hoe het wordt Heb nog ergens een breipatroontje van een cavia,
lijkt me ook wel leuk voor de kinderen, oh en poekie staat ook al boven
te wachten op een nieuw vriendje, hoeveel dingen mag ik eigenlijk
maken ? Straks moet ik een vrachtwagentje huren om alles te
vervoeren .
Ben mezelf nu aan het voorbereiden om naar de hobydozendag bij
Magtelt te komen, heb genoeg tijd om er aan te wennen andere ( voor
mijn hoofd vreemde maar voor mijn hart en gevoel bekende
hobbyvriendinnen) te zien.
-------------
|
Datum bericht: 21 Januari 2012 om 12:32
|
Ik heb vandaag wat leuke stofjes gekocht.......nu nog even wat patroontjes zoeken/bedenken en dan kan de naaimachine op tafel......
Met mijn tempo van haken, tijdgebrek en vervelende polsen bij teveel haken krijg ik nooit de knuffels op tijd klaar......
Ik vind het initiatief te leuk om niet mee te doen !
De resultaten krijgen jullie beslist te zien voordat ze richting Jips of Magtelt gaan.
groeten,
Saskia Welmoed
groeten,
Saskia Welmoed
|
Datum bericht: 21 Januari 2012 om 14:27
Vandaag kreeg ik een pakketje met de eerste vijf echt snoezige knuffels. Ton zal er later een foto van maken die ik op de één of andere manier hier ga plaatsen. Er zat een bijdrage in de portokosten bij.
Bedankt Leonie_y!!!!
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 21 Januari 2012 om 15:30
|
WOW magtelt! Dat is leuk van Leonie zeg  Voor Leonie
|
Datum bericht: 21 Januari 2012 om 16:17
Super, zo krijgen we voor ieder kind vast wel een knuffel.
-------------
|
Datum bericht: 21 Januari 2012 om 18:49
|
Ik wil wel in het 1e topic bijhouden hoeveel er zijn..... De knuffelteller in het 1e bericht staat op 5! 
|
Datum bericht: 21 Januari 2012 om 20:18
ben net begonnen met karin de kameleon van christel krukkert met kameleon kleurige wol Anne-Marie
------------- Anne-Marie
|
Datum bericht: 22 Januari 2012 om 08:39
ik heb 6 angry birds en twee sleutelhangers, die ik mee neem naar Lepelstraat of Apeldoorn
-------------
|
Datum bericht: 22 Januari 2012 om 09:30
ga nog door mijn bak creaties heen of ernog dingen tussen zitten als ik vrij kan krijgen kom ik ermee naar Apeldoorn Anne-Marie
------------- Anne-Marie
|
Datum bericht: 22 Januari 2012 om 11:02
|
WOW dames, wat leuk allemaal. Met de 6 creaties van simonevv komt de knuffelteller op  

|
Datum bericht: 29 Januari 2012 om 21:33
Datum bericht: 30 Januari 2012 om 08:58
|
Ik heb zelf nu 3 egeltjes klaar  Ze zijn zo snoeperig in hun felle, absoluut niet egelige kleurtjes  Ik ga gewoon door tot de hobbydoosdag bij Magtelt 
|
Datum bericht: 30 Januari 2012 om 09:03
Magtelt wrote:
Vandaag kreeg ik een pakketje met de eerste vijf echt snoezige knuffels. Ton zal er later een foto van maken die ik op de één of andere manier hier ga plaatsen. Er zat een bijdrage in de portokosten bij.
Bedankt Leonie_y!!!! |
Magtelt, mocht het nog niet gelukt zijn met de foto, dan mag je altijd even mailen. Zet ik 'm online...
|
Datum bericht: 30 Januari 2012 om 09:04
|
Ik heb de bak met creaties ook eens doorgespit, zal vanmiddag even met zusje overleggen wat weg mag... Denk wel een handvol knuffeltjes (meestal formaat sleutelhanger)... Misschien dat ik met de naaimachine nog wat in elkaar geflanst krijg. Restjes genoeg, dacht ik zo...
|
Datum bericht: 01 Februari 2012 om 12:10
|
Mijn knuffels voor het Poekie project zijn klaar. Ik heb er drie genaaid en had nog een paar gehaakte liggen die ook meemogen.(fotootje volgt)
Jips of Magtelt wie wil ze hebben ?
Kan ik een bijdrage in de verzendkosten ook overmaken ? Vind ik wat veiliger.
groeten,
Saskia Welmoed
|
Datum bericht: 01 Februari 2012 om 12:38
|
WOW Saskia, super!  Magtelt is begonnen met het verzamelen, je mag ze naar haar sturen. Ik pm je even met haar adres. Je mag de bijdrage in de verzendkosten aan mij overmaken hoor, dan zal ik het contant overdagen op de hobbydoosdag bij Magtelt. Fijn dat iedereen zo enthousiast is 
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 01 Februari 2012 om 12:48
|
Ik ga vanmiddag even spitten in mijn creaties die ik hier nog heb liggen. Ik weet dat ik een voorraad sleutelhangertjes heb liggen. Ik lees dat er hier meerdere een sleutelhangertjes sturen. Dus dat zou ook kunnen. En mag het alleen gehaakt/gebreid of ook van vilt?
-------------
|
|