Print Pagina | Close Window

Onzichtbaar minderen "amigurumi"

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Tips en Trucs
Forum: Tips en Trucs voor breien en haken
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=25366
Print Datum: 03 Juli 2024 om 20:43
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Onzichtbaar minderen "amigurumi"
Bericht van: arnhemmertje
Onderwerp: Onzichtbaar minderen "amigurumi"
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 13:36

Oke, heel handig dat 'onzichtbaar' minderen..  Voor degenen die het dus nog niet weten.. Het is dus vasten minderen zonder dat je zon verdikking overhoudt in je werkje..

Dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=tZ575_ZklWk - http://www.youtube.com/watch?v=tZ575_ZklWk




Antwoorden:
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 15:21
Zo doe ik het ook, wel grappig om te zien dat zij de draad anders om de naald slaat dan ik doe.

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/



Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 08 Januari 2012 om 17:21

ja Simone dat vond ik ook een vreemd gezicht. Maar ik heb wel weer wat geleerd want dit ziet er echt netjes uit.



-------------


Bericht van: ChantaltJH
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 08:00

nouuuuuuuuuuuuuuu das simpel........... ga het gelijk uit proberen!!!

 



-------------
Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!


Bericht van: francisca
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 10:04
dat is een hle nette steek en helemaal niet moeilijk ook bedankt rrnhemmertje voor deze goei tip Anne-marie

-------------
Anne-Marie


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 09 Januari 2012 om 15:51

Ik weet niet waar ik het ooit gezien heb, maar doe het altijd zo. Maar, zou die werkelijk steeds de haakpen loslaten om de draad om de naald te slaan. Dat schiet niet echt op.

Groetjes, Lida



Bericht van: simonevv
Datum bericht: 19 Januari 2012 om 16:14
ik denk dat dit alleen is om het duidelijk te laten zien. Anders gaat het wel erg langzaam en is er geen lol meer aan

-------------


Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 20 Januari 2012 om 13:37

Om de één of andere reden kijk ik altijd tegen de binnenkant van de amigurumi aan en moet ik altijd goed nadenken als er over een voorste of achterste lus gesproken wordt.
Ik heb deze manier van minderen ook wel eens geprobeerd, maar er was geen groot veschil met hoe ik anders altijd minder.
Misschien omdat ik van boven naar beneden in de lus steek en zij van beneden naar boven?



Bericht van: arnhemmertje
Datum bericht: 22 Januari 2012 om 15:05
Het ligt er inderdaad aan welke kant jij als 'buitenkant' gebruikt. Dan is het wel verwarrend. Ik had altijd wel een verdikking in mijn werkjes, dus deze manier werkt goed voor mij.


Bericht van: Enomis
Datum bericht: 19 Februari 2012 om 13:00
Ik heb al verschillende manieren van minderen geprobeerd, maar deze werkt
bij mij ook het beste! In het begin volgende ik de instructies in de boekjes
van Christel Krukkert, maar dan hou ik toch een 'hobbeltje' over aan de
buitenkant. Dit is echt onzichtbaar!

Overigens kwam ik er na een tijdje haken ook achter dat ik 'binnenstebuiten'
haakte, en dus tegen de binnenkant van mijn haakwerk aankeek. Sinds ik
mijn haakwerk heb omgedraaid gaat het een stuk beter!

Groet,
Simone


Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 19 Februari 2012 om 15:21
Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Zo doe ik het ook, wel grappig om te zien dat zij de draad anders om de naald slaat dan ik doe.


Ik doe het ook zo en als ik kijk hoe zij de draad vasthoudt, lijkt het me erg onhandig en heel langzaam, maar het zal inderdaad zijn om goed te kunnen laten zien hoe het eruit moet zien


-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol



Bericht van: Tams
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 17:12
Sinds ik dit filmpje heb ontdekt minder ik ook zo! Ik had ook altijd verdikkingen in mijn werkjes, maar op deze manier voel en zie je er niets van. Ideaal!

-------------
Liefs,
Tamara


Bericht van: zazia
Datum bericht: 21 Maart 2012 om 10:23
Ik minder ook altijd zo, gehaald uit superlieve figuurtjes zelf haken van Ana Paula
Ik heb een probleempje met minderen als je verschillende kleuren gebruikt. Dan krijg je zo'n raar patroontje. Heeft iemand hier een goede tip voor?
(aub niet op de kwaliteit letten, was een bolletje om wolrestjes in weg te werkenEmbarrassed)


Bericht van: Enomis
Datum bericht: 21 Maart 2012 om 10:31
Aan de foto te zien gebruik je de kant die eigenlijk de binnenkant is als buitenkant. Jij hebt de horizontale streepjes aan de buitenkant, in plaats van de v-tjes. Ik denk dat de mindering niet meer zichtbaar is als je je haakwerk binnenstebuiten keert. Wat jij nu als buitenkant laat zien heb ik namelijk ook, maar dan onzichtbaar aan de binnenkant van mijn haakwerk.

Groet,
Simone


Bericht van: Venaille
Datum bericht: 21 Maart 2012 om 14:46
Ik doe het ook altijd zo. Nou ja... sinds ik het boekje Amigurumi & More in mijn bezit heb. Daar stond het minderen ook zo in uitgelegd. Op de andere manier kreeg ik altijd "gaten" in het haakwerk. Ik heb het wel eens een stuk of 5 keer opnieuw gedaan, omdat ik dacht dat ik iets verkeerd deed.

-------------
Veel liefs van Marieke


Bericht van: Polar
Datum bericht: 24 Maart 2012 om 09:04
Oh whauw wat een fijne tip!!
Ik ben zo blij met jullie allemaal!!


Bericht van: Iris74
Datum bericht: 24 Maart 2012 om 10:43
Handig he, ik doe het ook zo, alleen ben ik zo'n enorme handige linkerpoot, haha! Dus het letterlijk nadoen valt niet altijd mee..

-------------
**************
groetjes
Iris
**************


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 24 Maart 2012 om 10:57
Zakdoek,
het maakt niet uit of je je werk goed of binnenste buiten vast hebt.
het lusje dat naar jou toe zit is altijd de voortse lus en de andere is altijd de achterste.
ik werk ook altijd het liefste binnenste buiten als dat mogenlijk is.
 


-------------


Bericht van: zakdoek
Datum bericht: 24 Maart 2012 om 18:41
Esthertje, dank je. Mijn ruimtelijk inzicht laat te wensen over maar ik hoef me dus niet meer in allerlei bochten te wringen.
 
Ha ha ha ik heb nog maar pas ontdekt dat mijn ami's binnenstebuiten zijn. Ik heb er nu één gemaakt die wel de goede kant aan de buitenkant heeft en die ziet er inderdaad heel anders uitLamp.


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 24 Maart 2012 om 18:50
als ik bijna aan het einde ben van een deel van het patroontje dan keer ik mijn werk en doe de laatste paar toeren normaal zeg maar.
maar ik vind binnenste buiten haken prettiger.
 


-------------


Bericht van: KimmvBritt
Datum bericht: 10 April 2012 om 16:09
Ik haak ook altijd binnenstebuiten, ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Lijkt me echt lastig om rechtsom te werken ipv linksom zoals ik nu doe.

Iemand tips om dat makkelijker te maken?


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 10 April 2012 om 16:34
Originally posted by KimmvBritt KimmvBritt wrote:

Ik haak ook altijd binnenstebuiten, ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Lijkt me echt lastig om rechtsom te werken ipv linksom zoals ik nu doe.

Iemand tips om dat makkelijker te maken?
je moet niet rechtom gaan haken maar je moet het welk dan binnenstebuiten keren.
dan werk je dus aan de voorkant en niet aan de achterkant.
 


-------------


Bericht van: KimmvBritt
Datum bericht: 10 April 2012 om 17:08
Maar met grote projecten moet ik al opvullen en verder gaan met haken, dan gaat dat niet werken natuurlijk...


Bericht van: francisca
Datum bericht: 10 April 2012 om 17:27
dan draai je op een gegeven moment het werkstuk om en ga je langs de randen in de zelfde richting verder

-------------
Anne-Marie


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 11 April 2012 om 07:45
Oeps ik gebruik dus ook de verkeerde kant.
Zoals ik het nu zie moet ik dus me werk omkeren.
De kant waar je dus tegen aan kijkt als je haakt is de juiste. En moet me werk dan binnenste buiten keren.
Tja zie je zo leer je weer wat.



Bericht van: KimmvBritt
Datum bericht: 11 April 2012 om 08:49
Ik snapte het eerst niet, maar heb nogmaals filmpjes zitten kijken en wat foto's en de bedoeling is nu helemaal duidelijk, vanaf nu geen lelijke stukjes meer van het minderen.


Bericht van: kellyvanalem
Datum bericht: 11 April 2012 om 11:57
Ik snap het nog steeds niet:-(
Ik ben helaas een trage leerling. Kim heeft mij leren haken. Binnenste buiten. Ziet er altijd keurig uit. Maar ik loop dus tegen die verdikkingen aan. En als ik mijn werk omklap en de goede kant dus buiten zit kan ik alleen rechtsom. Dus snap dat stukje langs de randen haken helaas niet


Bericht van: francisca
Datum bericht: 11 April 2012 om 16:52
je gaat op de zelfde manier verder als toen het werk nog aan de binnenkant zat weet even niet hoe het anders uit te leggen probeer anders even of er een filmpje op you tube staat hoe verder tegaan als je gaat opvullen

-------------
Anne-Marie


Bericht van: KimmvBritt
Datum bericht: 11 April 2012 om 16:59
Kel, ik kom snel ff bij je langs om het je uit te leggen oke?


Bericht van: kellyvanalem
Datum bericht: 11 April 2012 om 17:29
Oke thanks☺
Is goed Kim.


Bericht van: herfstkind
Datum bericht: 19 April 2012 om 16:58
Super,wat een oplossing,vond het "gewone" samen haken nooit mooi.Tong
Dus super bedankt voor de tip.Klap
Ik ben een tijd lang niet op het forum geweest(niet dat ik zo actief ben),maar schrok me een hoedjeGeschokt dat ik het nu in het engels krijg,en google vertaalt heel raar.Verward
groetjes allemaal


Bericht van: Agnes36
Datum bericht: 22 April 2012 om 15:07
Wat een duidelijk filmpje. Ik steek altijd door de beide lussen, en krijg dus wel een beetje een gaatje. In het vervolg ga ik dit proberen.
 
Bedankt voor de tip.
 
Groet, Agnes.
 
http://www.mijntijdverdrijf.blogspot.com" rel="nofollow - www.mijntijdverdrijf.blogspot.com



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net