diabetes
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=25617
Print Datum: 21 Juni 2025 om 09:30 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: diabetes
Bericht van: linda1959
Onderwerp: diabetes
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 08:37
hallo lieve mensen allemaal hier even een berichtje van mij . Geen goed nieuws aan deze kant , begin jan is diabetes vastgesteld bij mij pfffff van hier naar daar moet ik nu gaan en er komt zoveel ineens op je af . Al die nare berichten dat je hoort en leest van de complicaties van diabetes (om stil van te worden) Ik ben er niet goed van geweest (nog niet), echt niet . Ik weet nog steeds niet waarop en waaraan , wat mag en niet mag best moeilijk hoor . Haken interesseerd me voor de moment niet zoveel , sorry daarvoor . Moet morgen naar de dietiste , die kan me mischien wat helderder maken in men hoofd , want ik zit maar te denken van hoe het nu verder moet . ik ben jullie zeker niet vergeten hoor , maar nu staat men hoofd naar allelei andere zaken dan haken en breien (sorry) lieve groetjes
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Antwoorden:
Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 08:56
Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen.Het is geen verplichting om alleen maar langs te komen als je haakt of breit of een andere hobby uitoefent.
Ik wil je heel veel sterkte toe wensen,maar ik denk dat een diëtiste je een heel eind op weg kan helpen.
Sterkte,
groetjes Frea.
-------------
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 09:43
Is het diabetes type 2? Dan is er met medicijnen veel aan te doen. Ik zou niet teveel naar sites erover kijken en dan zeker niet naar de complicaties. Ik slik zelf al een paar jaar Metformine, ik ben nu op twee tabletten per dag gezet. Bij mij sloeg het dieet van de dietiste niet aan, ik werd er zwaarder van en nu eet ik weinig koolhydraten en bak ik zelf koolhydraatarm brood. Ik voel me prima en ben langzaam aan het afvallen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 10:12
Je hoeft echt niet te verontschuldigen hoor, het is gewoon heel naar voor je. Ik hoop dat het dieet aanslaat. Sterkte ermee.
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 10:29
Heel veel sterkte. Hopenlijk krijg je goede begeleiding om rust te
creëren . Rustig aan doen
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 11:27
zoals al eerder werd gezegd, niet googlelen. je wordt er gek van en ziet door de bomen het bos niet meer. De diëtiste helpt je op weg. sterkte
-------------
|
Bericht van: pippie
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 11:33
Heel logisch dat er heel veel op je af komt, maar echt, over een poosje kom je in rustiger vaarwater. Zoals Magtelt al zegt,niet te veel over lezen. Je krijgt het wel voor elkaar. En het leven wordt wel weer leuker.
Dit is even heel spannend allemaal. Succes.
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 12:34
Sterkte! 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: misty
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 13:08
afgelopen september is bij mij ook suiker geconstateerd type 2. maar met een dieet van de dieettiste val ik af want dat was de boosdoener bij mij. en verder gewoon iedere keer voor controle komen zolang je je aan je dieet houd is er best mee te leven hoor.
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 14:30
Daar moet je geen sorry voor zeggen hoor wacht gerust de testen af en er is altijd wel een oplossing
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 15:19
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 15:30
misty wrote:
afgelopen september is bij mij ook suiker geconstateerd type 2. maar met een dieet van de dieettiste val ik af want dat was de boosdoener bij mij. en verder gewoon iedere keer voor controle komen zolang je je aan je dieet houd is er best mee te leven hoor.
|
ik neem metformax 1 s'middags en 1/2 s'avonds , heb er soms hevige diaree van dat ik echt niet buiten kan . zal beteren naarmate ik het langer gebruik zegt de dokter . En de dietiste zal daardoor mijn dieet aanpassen aan de soort van medicatie die ik neem .Ik weeg ook veel teveel en misschien is dat ook wel een deel de boosdoender maar mijn moeder had ook type 2 , dus erfelijkheid is er ook bij hier Ik weet dus perfect hoe het is diabetes te hebben mijn moeder had hartproblemen , nierproblemen , hypo's (flauwvallen) en tot overmaat is ze gestorven aan een hersenbloeding . Allemaal complicaties van diabetes pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff Als ik dat tegen de dokter ook zei vertelde die me dat ieder mens anders is en dat ik me daar niet mee moest vergelijken , weet ik ook wel natuurlijk , maar ik heb het toch netjes allemaal moeten aanzien hoe men moeder er onder leed . sorry hoor , ik wil je geen bang aanjagen maar ik moest dit even kwijt
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: ladyken
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 15:42
dit is ook geen leuk nieuws
en met de gepaste begeleiding en dieet moet het wel onder
controle komen
van hier uit wensen we je veel sterkte en kom maar
regelmatig op het forum dat verzet de gedachten
|
Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 17:42
Van mij ook sterkte met deze diagnose en de nieuwe situatie die daaruit ontstaat. De aanpassingen die je nu onder ogen zal moeten zien, kosten tijd en inzet. Geen wonder dat je hoofd nu niet naar haken staat. Wanneer het leven "stabieler" wordt en alles wat hiermee te maken heeft op routine gaat berusten, komt de hobby vanzelf weer op gang.
Groetjes, Kamilla
|
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 17:46
Bericht van: Fien
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 18:04
Lieve Linda,
Heel veel sterkte, ook van mij natuurlijk!  
En als ik ook een raad mag geven: denk niet aan alles wat je moeder overkwam. Als ik alle ellende die mijn moeder in haar leven aan ziektes meemaakte, nog mee moet maken, heb ik bijna nog een leven nodig. Ik heb het ook allemaal van dichtbij meegemaakt, maar het meeste is, tot nu toe (afkloppen), mij bespaard gebleven.
Ik begrijp dat je dit nieuws moet verwerken (je was nog zo optimistisch aan het begin van het jaar), maar ik begrijp uit reacties hierboven dat je met medicijnen en een dieet een heel eind komt'
Kop op, enne vergeet niet te genieten van Storm
|
Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 18:08
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 21:35
Je wilt het liefst meteen alles weten he en er alles over lezen. Maar soms heb je het gelezen en wens je weer dat je het niet geweten had. Wens je erg veel sterkte. En mocht je het nodig hebben zou je eens aan je huisarts kunnen vragen of en waar je terecht kan voor professionele hulp. Soms kunnen een paar gesprekken je weer een heel eind op de been helpen. Sterkte!
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: Lmarina
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 21:38
Sterkte ermee hoor. Ik ben eigenlijk alleen bekend met type 1 in de familie, maar het is een vervelende ziekte die je dag en nacht mee moet dragen. Maar als je het een beetje onder controle krijgt, dan valt er wel goed mee te leven.
------------- Groetjes Lmarina
|
Bericht van: Gite
Datum bericht: 24 Januari 2012 om 21:51
Vooral naar dat het zo'n onrustig gevoel geeft, ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt en weer kunt genieten.
------------- In Loving Memory
Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
|
Bericht van: hannie-groen
Datum bericht: 25 Januari 2012 om 08:11
wat vervelend,ik weet uit ervaring dat het dr frank dieet heel goed helpt om de bloedsuiker spiegel te verlagen
|
Bericht van: Marileen
Datum bericht: 25 Januari 2012 om 08:35
Heel veel sterkte......ik zal duimen voor je.......
------------- Ik haak nooit af!
http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">
|
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 09:38
bedankt wederom lieve mensen voor alle steun van jullie  ben gisteren naar de dietiste geweest pfffffffff op streng dieet gezet en binnen 2 weken terug komen we zien wel zeker ....... ik dacht eigenlijk dat hij mij zou feliciteren omdat ik toch al 8 kg kwijt ben op eigen houtje ( van half dec tot nu) maar niks was minder waar Toen ik daar buiten kwam voelde ik mij alsof ik de dikste persoon op de wereld was en dat ik elke minuut kon doodvallen omdat ik te dik was . Plezant is anders 
|
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 11:49
Nou je kunt er trots op zijn, 8 kg zonder inmenging van zo'n arrogante kwal kwijt zijn. Voor het wegen en meten en adviezen kun je wel naar je dietist, maar kom ons maar vertellen hoeveel je kwijt bent, elke week of maand.
Een heleboel van ons weten hoe moeilijk dat is. Ik vind het een geweldige prestatie. Pak maar eens een zak aardappelen, meestal 5 kg en dan nog één van 3 kg. Dat sjouw je niet meer mee, dat scheelt toch al.
Het gekke is bij mij dat ik nog niets aan mijn kleren voel, ja elastische tailles, hè?
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 12:01
bravo voor ons linda
meid dat is dapper al 8kg kwijt
je bent op heel goede weg ,ik weet ook hoe moeilijk dat het
is en hoe fruterend het kan zijn als je op de balans staat
en je bent niets kwijt
en zoals magtelt al zei het is een kwal zeker zo een mager
mannetje dat noemen wij een aangeklede fietspomp
|
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 15:40
Linda, mijn complimenten heb je wel bij dezen hoor.
Het is niet niks wat je al kwijt bent.
Eén ding: ga niet te hard!!! Bij mij ging het zo hard, dat ik al stond te janken als mij iets uit de handen viel. Slapslap. Houd je ons op de hoogte? En geen paniek als het even stilstaat. Succes!
|
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 16:19
Ja als je te hard gaat, hangen de vellen er straks bij. En goed smeren met bodymilk, dat doe ik ook.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 16:48
Chapôt! Wat een rare snuiter zeg, helemaal zelf 8kg afvallen en er kan nog geen complimentje af.......................... Nou kom maar bij ons hoor, ik vind het een dik waard en wij zullen je echt wel heerlijk prijzen. Dat komt je toe en dat doen we graag. 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 17:29
Die dokter is niet goed snik 8 kilo is toch al wat he ,de rest zal wel volgen doe zo verder
|
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 19:20
Niks van aantrekken. Ik denk dat hij je wil triggeren.
|
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 19:31
Linda,ik vind het heel knap van je,Proficat. Laat die man maar lekker kletsen. Wij gaan je steunen.
groetjes Frea
-------------
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 19:34
Wat een hork .
Dan krijg je van ons wel een schouderklopje . En je weet een schouderklopje geeft vleugels
|
Datum bericht: 26 Januari 2012 om 19:48
De man is niet wijs, als ik zo vrij mag zijn.
Stel je acht kilo aan pakjes boter voor....................
Linda, zet 'm op en: zoals hiervoor in andere woorden al gezegd: we zullen je steunen.
Liefs, Fien
|
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 07:55
Laat hem lekker l.ll.n......het is heel knap van je dat je zoveel afgevallen bent hoor!
|
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 08:09
Wat knap!!!
Komt vast goed. Afvallen is zo moeilijk ik probeer het ook weer.
Maar het valt niet mee.
|
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 08:56
joepie vandaag weer een volle kilo eraf - 9 kg  met jullie hulp kom ik er wel , ik weet het zeker    allemaal een fijn weekend gewenst
|
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 09:11
Met onze hobby's weet je in ieder geval een mooie beloning: voor elke kilo eraf een onsje wol erbij.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 15:56
Bericht van: doortje
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 16:47
lieve linda laat hem maar kletsen 8kilo is geen kleine klus dus wees trots op je zelf vele kunnen dat niet en meid ik heb een hele goede vriendin met suiker en dat gaat allemaal prima ga niet te veel google want daar wordt je alleen maar nerveus van en je ben al op de goede weg want 8kilo is best veel nee hoor meid je ben heel goed bezig dikke knuffel en niet te veel piekeren want daar gaat je suiker weer omhoog van het komt echt wel allemaal goed
|
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 17:04
Linda.  
Zo van alles wat,gaat goedkomen met je.
groetjes Frea.
-------------
|
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 17:08
Alsof het niks is: alweer een kilo!!!!
Ahum; twee onsjes wol voor elke kilo, Magtelt?
|
Bericht van: breijoke
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 17:23
Linda Knap van je dat je zoveel afgevallen bent. Ik heb geen overgewicht, en had diab. 2 door op mijn voeding te letten en regelmatig te eten en meer te bewegen zijn de bloedwaarde nu stabiel zonder medicatie.
|
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 17:42
  jullie maken me zooooooooooooooooooo blij e xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
|
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 17:46
Graag gedaan alle beetjes helpen ook jou goed voelen
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 18:58
Ik lees het nu pas. Ik wil je sterkte wensen en wij zijn er iedere keer om je een hart onder de riem te steken. Btw ik vind het heel knap dat je zonder hulp al zoveel bent afgevallen. Super hoor. We zijn allemaal trots op je. Wij zijn er om je te steunen. Succes
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: vlijtig liesje
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 19:12
Linda ik vind het heel knap van je hoor
Blijf de moed er in houden Ik weet wat je voelt Ik heb
hetzelfde en moet ook afvallen Er is nu zes kilo af maar
het gaat langzaam De ellende is dat je niet voelt of het
wat doet met de suiker die je hebt Het komt allemaal goed
Niet googelen en ook niet te veel naar allerlei verhalen
luisteren Sterkte
groetjes vlijtig liesje
------------- vlijtig liesje 4961
|
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 19:17
hiep hiep hoera voor ons lindaaa
hihi dat rijmt nog
meid hier krijg je alle steun van ons hoor
|
Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 20:25
Die dietist was gewoon jaloers dat jij al acht kilo kwijt was voor je bij hem kwam. Hij zag zijn broodwinning al verdwijnen nog voor je goed en wel binnen was. Knap hoor dat je zo aan de gang bent. Je hebt letterlijk de smaak te pakken. Zag vanavond op rtl dat ze met elkaar proberen af te vallen en elkaar helpen om vol te houden via hyves en facebook. Misschien een idee voor de afvallers onder ons. Open een topic over afvallen en houd elkaar en de rest op de hoogte. De niet afvallers zullen jullie actief supporten. En mijn goede voornemen is om weer te gaan wii-fitten (is geen werkwoord weet ik wel) als de kleine er straks is. Dus dan zal ik daar jullie van op de hoogte houden.
------------- Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
|
Bericht van: corine
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 20:40
Linda geweldig hoe jij dat doet, en die man
is stik jaloers
-------------
|
Bericht van: AnneliesR
Datum bericht: 27 Januari 2012 om 20:56
Bericht van: Oktoberfee
Datum bericht: 28 Januari 2012 om 14:27
Als je erover wil praten, en dat geld voor iedereen.. ik ben zelf al 10 jaar diabeet, heb 9 jaar een verkeerde diagnose gekregen, dus ik ben in elk type thuis. Als ik je kan gerust stellen, met diabetes valt heus wel te leven. het vraagt een aanpassing naar voeding toe, net zoals mensen met een andere ziekte zich dienen aan te passen. Het is best even schrikken, ik begrijp totaal hoe je je voelt, maar met de nodige juiste info en goede begeleiding geraak je al een heel stuk verder!
|
Bericht van: widdy
Datum bericht: 29 Januari 2012 om 11:05
Ik lees dit ook nu pas. Het lijkt altijd een hele klap om de diagnose te krijgen, maar zoals hierboven al aangehaald, er valt eigenlijk vrij vlot mee te leven. Ikzelf zit er ook mee. Ik heb reactionaire hypoglycemies (maak zelf te veel insuline aan) en zit met zelfde dieet als diabetici (type 1 weliswaar - ik heb maar een bmi van 18 dus afvallen mag ik al helemaal niet) en neem ook diabetesmedicatie. Ooit gaat mijn pancreas er de brui aan geven, maar dat zien we dan wel weer. In mijn familie zijn er verscheidene mensen met type 1 en type 2. Ik merk wel op dat vooral degenen met type 2 er een hele klap door krijgen, vaak ook door de dokter/diëtiste die héél erg wijzen op de mogelijk gevolgen. Laat je niet doen! Hou je goed aan je dieet en je komt er wel weer!
------------- Groetjes, Tineke
|
Bericht van: Oktoberfee
Datum bericht: 31 Januari 2012 om 15:02
vermageren is belangrijk, maar doe het op je eigen tempo. Ik ben ook te zwaar en toch type 1. tja.. de oordelen tussen type 1 en 2 blijven bestaan. Ook als niet diabeet is het belangrijk om op je voeding en lichaam te letten. als tip kan ik meegeven om een voedingsdagboek bij te houden. Van mij is die nu iets uitgebreider omdat ik telkens moet meten, koolhydraten moet ingeven en dan moet insuline noteren, wat jij natuurlijk niet moet doen. Maar het helpt wel om ervoor te zorgen dat je controle krijgt over wat je eet, en dan kan het diabetesteam je ook gerichter gaan helpen. Als je hulp nodig hebt, je mag me altijd pm'en of je hebt men e-mailadres. Wil je altijd helpen.
@Widdy: Amai, dat moet ook vervelend zijn. In het begin was ik bang om hypo's te doen. De eerste keer 47 gestaan, was alleen op de tram. Daarna 67 nog eens toen ik wou eten en die voelde ik veel beter dan de eerste keer. Heb nauwelijks hypo's, misschien omdat ik ze net wil voorkomen? Maar voor jou moet het ook wel een hele opdracht zijn. Succes alvast!
|
Datum bericht: 31 Januari 2012 om 16:10
leonie ..... dank je wel hoor liesje.........hou jij de moed ook erin e meid , samen staan we sterk conny....... je bent een schat....... ladyken........ rijmen en dichten zonder je (gat) op te lichten hihi bedankt clara ..... veel suc6 met het wifitten en zo n tropic is spijtig genoeg niks voor mij denk ik , maar bedankt hoor om mee te denken voor mij corine ..... ik denk er ook al zo over , zal zien hoe hij de volgende keer doet en anders zoek ik wel iemand anders . bedankt annelies ..... ja dat werkte bij mij dan helemaal verkeerd , ik was er het hart van in . bedankt voor de lieve woorden oktoberfee ...... ik wist enkel van diabetes af door men moeder , en dat was soms merde hoor voor haar . natuurlijk was ze ook een serieus pak ouder en toen die diagnose gesteld werd bij haar had ze ook al vele andere gezondheidsproblemen . Maar zoals je zegt was het best wel slikken hoor toen ik het vernam . Ik zal zeker aan jou denken als ik met een vraag zit . bedankt tinneke ...... ik zal me zeker de volgende keer niet laten doen , daar kan ke van op aan . Nu weet ik er al veel meer over dan daarvoor en hoe meer je over iets weet hoe sterker je staat . bedankt meid
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 31 Januari 2012 om 18:55
oh wat goed van je, ga zo door...
Veel sterkte en succes hoor!
|
Datum bericht: 01 Februari 2012 om 07:20

|
Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 01 Februari 2012 om 16:19
Dag Linda,
Ik lees nu pas het hele relaas. Ik vind het knap dat je er zelf al zoveel kilo's af hebt kunnen krijgen.
Ik ging altijd met m'n moeder mee naar de internist en diëtiste en diabetesverpleegkundige afspraken.
Er was ooit een jongere internist die inviel omdat de eigen internist ziek was. Die nieuwe kwam uit Amsterdam en wist te vertellen dat hij eens een nieuwere methode wilde gaan proberen. Niet meer spuiten, geen tabletjes, alleen maar veel bewegen. Dan zou de suiker vanzelf dalen en moeder gaan afvallen.
Door haar leeftijd begreep ze het allemaal niet zo best dus voelde ik me geroepen om er wat van te zeggen.
Moeder had nogal eens hypo's en ze liep heel slecht door knieklachten en ziekte van parkinson en met een rollator, stapje voor stapje. Hoe kun je dan veel bewegen? En nogal eens hypo's en dan nog wel zonder medicatie.
De plaatsvervangende dokter moest even nadenken en kwam toen tot de conclusie dat moeder dan inderdaad maar op de oude voet verder moest. Zo kan het gaan.
Kom vooral goed voor jezelf op hoor. En ook jezelf niet te druk erom maken. Maar dat zeggen al de andere doosjes toch ook al?
Sterkte ermee hoor.
Groetjes, Tineke01
|
|