Print Pagina | Close Window

stoom afblazen

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=26085
Print Datum: 18 Augustus 2025 om 22:24
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: stoom afblazen
Bericht van: griet
Onderwerp: stoom afblazen
Datum bericht: 20 Februari 2012 om 16:26

hallo allemaal

ik heb altijd voor een winkel gehaakt maar die is er mee op gehouden ,

maar nu komt het ,

nu ben ik benadert door een vrouw op mijn hyves , om voor haar winkel tehaken ,

ben er geweest en was leuk , en het voelde goed aan ,

nu hebben wij nog geen afspraak gemaakt ,voor de prijs wat het moet kosten ,

maar nu heeft zij dingen toe gezegt en ook al geld voor gekregen ,

ik vind dat het zo niet werk (of zie ik het verkeerd)

in 1 week kan je geen 10 dingen af hebben.

en ik hoef haar ook niet elke temailen

ik werk er ook nog en kan niet de hele dag zitten haken ,

nu word ik voor rote vis uit gemaakt (dat ik niet tevertouwen ben )

-------------
http://www.animaatjes.nl/mini-plaatjes/" rel="nofollow">

groetjes grietje

Antwoorden:
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 20 Februari 2012 om 16:45

jeetje zeg.

ik kan me voorstellen dat je kwaad bent. ze had op z'n minst kunnen vragen als ze een opdracht binnen kreeg wanneer je het af zou kunnen hebben en wat jij er voor betaald wilde hebben.

ik hoop dat je toch nog iets anders vind waar je voor kunt gaan maken want dit is natuurlijk niks.

-------------

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 20 Februari 2012 om 17:07

ik vind ook dat ze eerst met je moet overleggen,

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 20 Februari 2012 om 17:16
Ik ben misschien erg radicaal in zulke dingen. Maar ik heb maar een antwoord. Even door de zure appel heen en stoppen met die handel. Zij heeft dan een probleem met haar klanten, niet jij. Als je nu toegeeft blijft het rommelen. Sterkte en succes. Groetjes, Lida.

Bericht van: Claire
Datum bericht: 20 Februari 2012 om 17:18
Nou Grietje het werkt zeker niet zo, als er nog geen duidelijke afspraken zijn gemaakt dan hoef je je nergens schuldig over te voelen. Je moet altijd oppassen met dit soort dingen, ik ben ook benaderd of ik voor een winkel wil haken. ik ben gekke henkie niet, ik me de pleuris haken voor een paar rot centen en zei met de winst gaan slepen, nee hoor mij niet gezien. Je moet goed en duidelijk je prijs bepalen en echt niet alleen materiaalkosten, waarom zou je voor niets gaan werken. Als ze al geld heeft gekregen voor werk wat jij nog moet gaan doen is dat haar probleem.

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Bericht van: pippie
Datum bericht: 20 Februari 2012 om 17:50
Vertel haar maar dat de slavernij is afgeschaft!!! Is die even besuikerd!!!

Bericht van: NicoleTeg
Datum bericht: 20 Februari 2012 om 19:25
BELACHELIJK ZEG!!!!!!!!! Zou je het niet eerst even over de prijs hebben voordat je iemand aan het werk zet? Belachelijk gewoon...Lekker mee nokken,zoekt ze het maar lekker uit met haar klanten! Zou er echt niet eens aan beginnen als ik jou was hoor! En je dan nog voor van alles uitmaken ook! Tsss,zou zeggen:leer lekker zelf haken,en ga daarna jezelf zo behandelen,maar jou niet!

Bericht van: Guests
Datum bericht: 20 Februari 2012 om 19:38
Het naarste is dat ze jou gaat zitten uitschelden voor iets waar je geen schuld aan hebt. Laat het lekker haar probleem blijven en er niet jouw probleem van maken.

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 20 Februari 2012 om 20:12
Zij is van de ratten besnuffeld. Uiteindelijk kan ze op haar klompen aanvoelen dat jij ook nog ander werk hebt en ook al zou dat niet zo zijn, je hebt maar 1 paar handen en binnen een week 10 dingen afmaken dat kan alleen als je meer dan 1 stel handen hebt. Bovendien heb je ook nog tijd nodig om te eten, slapen enz. Wanneer zou je dat dan moeten doen? Mooi stoppen met die handel zou ik zeggen

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: vikike
Datum bericht: 21 Februari 2012 om 10:17

ik denk ook dat het probleem is dat sommige mensen niet beseffen hoeveel tijd er in echt handwerk zit, kan het zijn dat zij er van uitgaat hoe een naaister werkt, een zoomje leggen een nieuwe voering zetten enz.  persoonlijk ondervind ik het erg veel dat de mensen denken dat alles op een wip af is 

In ieder geval moet je je niet laten doen en zeker niet voor rotte vis laten behandelen als ze het dan maar zelf maakt, is wel spijtig want meestal is het wel leuk om een plaats te hebben waar je je hobby kan uitoefenen

als je op deze voet begint is er geen einde meer, ik zou het niet doen en anders eerst heel erg goede afspraken maken

-------------

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 21 Februari 2012 om 11:05
Altijd eerst alles zwart op wit zetten, afspraken, tijd die je nodig hebt, geldzaken Zij is van haar kant de mist in gegaan. En zeker je niet voor rotte vis laten uitmaken. We zijn volwassen mensen. bah, wat een domper voor je. Sterkte

-------------

Bericht van: De Bezige Bij
Datum bericht: 21 Februari 2012 om 12:19
Hetgeen Vikike zegt,daar zit veel waarheid in,dat ondervind ne mens dagelijks,wanneer je een handwerkje,of gemaakte kaart geeft,en dan achteraf,ze ziet belanden in een kringloop of bij papierslag,handwerk is onbetaalbaar,doordat men er ononderbroken uren zit aan te werken.deze mevrouw die denkt niet aan de maakster alleen aan hare portemonnaie.Ik zou het ook niet doen,en zeker nu niet omdat ze U zwart heeft gemaakt.Sterkte,Groetjes Lea

-------------
/1001dbf8efee1.gif[/IMG][/URL]

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 21 Februari 2012 om 12:43
Ik heb eigenlijk nooit gekeken hoeveel tijd er in één project gaat zitten. Maar het loont om dat eens te timen. Dan weet je hoeveel tijd er in totaal in gaat zitten en hoelang je er dan over doet tussen je eigen werkzaamheden door.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: doortje
Datum bericht: 21 Februari 2012 om 18:26
laat haar gaan wat denkt ze wel, ze heeft zelf een handwerkwinkel en hoort dan toch echt wel te weten hoeveel werk het is om dingen te maken en zij hoort daarin rekening met jou te houden want jij ben de gene die het moet maken dat zij zoveel drukte heb moet ze dan maar zelf weten hou de eer aan je zelf meid ze zoekt dan maar een gek die wel wil dansen naar haar hobby pijpjes

Bericht van: chikay
Datum bericht: 23 Februari 2012 om 16:00
Kan mij alleen maar aan sluiten bij de rest.......
Ze loopt zo lekker binnen over jou rug.....
Haha ik ben al heel selectief in het weggeven of iemand het waardeerd
of niet laat staan voor een habbekrats werken.
Ze hadden gehoopt dat je erin zou stinken zeker.
Haak lekker voor je zelf en verkoop het desnoods zelf

Graag jose

-------------
Geniet van het gene dat je hebt,en treur niet om het gene dat je niet bezit.

Bericht van: ladyken
Datum bericht: 24 Februari 2012 om 10:11
ik zou er ook niet aan beginnen het is een blijft een hobby

en uiteindelijk ga problemen blijven hebben met die dame

Bericht van: berdien
Datum bericht: 25 Februari 2012 om 09:37
wat een verhaal zeg!! Maar zij is verkeerd bezig en jij niet.
Je moet niet verkopen wat je niet in je handen hebt gehad.

Bericht van: Nellie
Datum bericht: 25 Februari 2012 om 13:14
altijd afspraken zwart op wit laten zetten!
lijkt in sommige gevallen erg zakelijk, maar je weet dan wel allebei waar je aan toe bent.

Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 25 Februari 2012 om 14:21

Gewoon zeggen dat jij niet zo werkt,maar ik zelf was nooit weer met deze dame in zee gegaan als ze me voor rotte vis had uitgemaakt. Ik wens je veel wijsheid.

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 25 Februari 2012 om 15:35
Griet hoe is het verder gegaan met je? Al een beetje over de teleurstelling heen of heb je de vrouw over de toonbank heen gehaald? 

-------------

Bericht van: Iris74
Datum bericht: 27 Februari 2012 om 20:51
Wat een vaag gedoe, volgens mij is het de omgekeerde wereld, eerst toezeggen naar anderen zonder te overleggen met degene die het maakt, heel raar.....Ben je al verder gekomen hiermee?

-------------
groetjes
Iris

Bericht van: Tams
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 19:47
Nou wat een omgekeerde wereld zeg! Ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind. Wat denkt die vrouw wel niet? Je kan toch niet dag en nacht gaan zitten haken, zodat zij lekker geld kan gaan verdienen met iets waarvan ze zelf blijkbaar niet eens weet hoeveel tijd er in gaat zitten en hoeveel het waard is?

-------------
Liefs,
Tamara

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 09:29

Dat is dan jammer voor deze mevrouw. Duidelijker kan je niet gewaarschuwd worden om het niet te doen. Het zegt alles over hoe ze in elkaar zit.

Marlies

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net