Beestjes haken, bij koffietijd max
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Gezocht
Forum: Zoek je een patroon of blad zet het dan hier neer
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=26320
Print Datum: 18 Augustus 2025 om 20:27 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Beestjes haken, bij koffietijd max
Bericht van: Sarabi09
Onderwerp: Beestjes haken, bij koffietijd max
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 09:16
Vandaag om 11 uur komt op Nederland 1,
Beestjes haken bij koffietijd max.
Ik heb geen idee wat we te zien krijgen maar is misschien wel leuk.
|
Antwoorden:
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 09:30
als ik het ga redden wil ik wel even kijken en anders even op interne terug kijken
-------------
|
Bericht van: Venaille
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 09:44
Oh straks maar eventjes kijken... Haken is heel erg hip geloof ik... Mijn verloskundige zei ook al dat het zo 2012 was/is...
------------- Veel liefs van Marieke
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 10:22
Haha zo 2012! Mijn moeder haakte haar behaatjes zelf.Die was van 1920. Dat was toen voordeliger dan kopen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 10:35
Ja, breien en haken is ouder dan de weg naar Rome!  Maar wel leuk dat er aandacht aan besteed wordt 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: ladyken
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 10:59
ja en dan heb je nog mensen die vinden dat het oubollig is
oubollig of niet ik vind het nog altijd heerlijk om te doen
alleen kijken dus naar de beestjes
|
Bericht van: Wilma00
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:09
Haha dat zijn 2 hele bekende mensen!
Christel Krukkert en Anne Marie Arts....leuk!!
|
Bericht van: ladyken
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:11
ja heb ook gekeken die haden mooi knuffels en nu weet ik
ook hoe die dames er uit zien
die zijn ook nog jong ,dus zo oubollig is het niet binnen
3kwartier weten we hoe ver ze zitten
ben benieuwd
|
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:22
Ja heel leuk om die dames in het "echt" te zien,hele leuke vrouwen
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:31
Magtelt wrote:
Haha zo 2012! Mijn moeder haakte haar behaatjes zelf.Die was van 1920. Dat was toen voordeliger dan kopen. |
Ha leuk, heeft ze daar nog een patroontje van? 
|
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:38
Toch maar ff op uitzendig gemist kijken... We hebben rond die tijd ff met mijn schoonzusje in Australië gebeld... Zij heeft maandagnacht een zoontje gekregen en was inmiddels weer thuis...
|
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:41
Gefeliciteerd,Marieke,
ik heb een hele map voor je gemaakt met baby(spul) patronen.
Groetjes Nathalie
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 12:20
Venaille wrote:
Toch maar ff op uitzendig gemist kijken... We hebben rond die tijd ff met mijn schoonzusje in Australië gebeld... Zij heeft maandagnacht een zoontje gekregen en was inmiddels weer thuis... |
van harte gefeliciteerd met je neefje. ik heb het ook gemist want de middelste kwam natuurlijk net huilend thuis met een giga bult op haar hoofd.
-------------
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 12:23
carlaevelien wrote:
Magtelt wrote:
Haha zo 2012! Mijn moeder haakte haar behaatjes zelf.Die was van 1920. Dat was toen voordeliger dan kopen. |
Ha leuk, heeft ze daar nog een patroontje van?  |
Nee, ze is al jaren dood. Ik heb alleen dat haakverhaal van haar gehoord, ze had een hekel aan handwerken gekregen in haar jeugd vanwege het sokkenbreien voor haar vader en twee stiefbroers, ze deed dat behaatje toen uit noodzaak, maar toen de noodzaak er niet meer was, raakte ze geen brei- of haaknaald meer aan. Tot ze kleinkinderen kreeg.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 12:24
Is er behoefte aan een gehaakte bikini patroon?
|
Bericht van: KaVL
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 13:16
is die uitzending op internet te vinden?
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 13:52
Ja
even uitzending gemist intikken en dan wijst het zich vanzelf .
Heb net ook even gekeken . Hele leuke dingen die ze maken .ik was niet zo verrukt van de setting maar ja smaken verschillen
.
|
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 13:56
Allereerst bedankt voor de felicitaties voor mijn neefje. Alles gaat goed met vader, moeder en zoon. Naar Nigeriaanse traditie wordt er a.s. maandag een Naming Ceremony gehouden en dan wordt de naam bekend. Ben benieuwd.... En dan kan ik aan de slag met een naamslinger, naamschilderijtje en naam in gedecoreerde houten letters (voorbeelden op mijn blog). De aflevering van koffiemax is hier te vinden: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1242261 - http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1242261 En hier maak je ook nog eens kans op een haakboekje: http://www.koffiemax.tv/?waxtrapp=yvuktOsHnHUVmBFjB - http://www.koffiemax.tv/?waxtrapp=yvuktOsHnHUVmBFjB Het antwoord op de vraag is: knuffels en cadeautjes Ik vond het wel zo handig zo, kon ik mooi alleen de stukjes van Christel en Annemarie kijken en de rest overslaan...
|
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 13:58
Sarabi09 wrote:
Gefeliciteerd,Marieke,
ik heb een hele map voor je gemaakt met baby(spul) patronen.
Groetjes Nathalie
|
Dat is heel erg lief van je Nathalie. Ik ben benieuwd. Straks in April mogen we onze eigen spruit verwelkomen. Er zijn nog 3 vriendinnen zwanger (uitgerekend van nu t/m eind juni) en een neef in Australie verwacht in mei zijn tweede kindje... Ik heb genoeg te doen dus...
|
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 13:59
Mutti wrote:
Ja
even uitzending gemist intikken en dan wijst het zich vanzelf .
Heb net ook even gekeken . Hele leuke dingen die ze maken .ik was niet zo verrukt van de setting maar ja smaken verschillen
. |
Ik vond de setting ook niet zo geweldig. Je zag jammer genoeg maar weinig van hun creaties, doordat alles zo op elkaar stond en allemaal op de achtergrond...
|
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 16:43
Sarabi09 wrote:
Is er behoefte aan een gehaakte bikini patroon? |
Het was meer een beetje met een gekke bek , maar wel lief van je. Ik zou alleen niet zo gauw een gehaakte bikini dragen. Ik trek alleen een bikini aan als ik ga zwemmen en ik verwacht daar nogal wat problemen mee met een gehaakte versie. 
|
Bericht van: francisca
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 20:20
venaille gefeliciteerd met je neefje
------------- Anne-Marie
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 09:18
Heb even gekeken naar koffieMAX maar vond het erg summier. In een 'heerlijk ouderwetse setting' willen ze haken promoten. Kan vast veel beter. Blijft overeind dat de beide dames leuke dingen maken. Marlies
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 10:26
Heb ook gekeken, maar vond het tegenvallen. Je zag nauwelijks iets van het haken. Zou Christel dat olifantje echt in 45 min. klaar hebben gekregen? Groetjes, Lida
|
Bericht van: Essy
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 11:39
Kan me haast niet voorstellen dat dat binnen 45 min gehaakt, gevuld en afgewerkt is. Vond het een beetje tegenvallen maar het muziekdoosschaapje was wel heel erg leuk!!!
------------- Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
|
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 12:57
Ik vond het ook een "groot" project om in 45 minuten te haken, maar vergeet niet dat deze dames dagelijks waarschijnlijk alleen nog maar tijd aan haken besteden. Ja en dan ga je natuurlijk ook steeds sneller haken... Die gelukspoppetjes ben ik per stuk ook wel een halve avond zoet mee... Maar waarschijnijk hebben ze het patroon gewoon in hun hoofd zitten en hoeven ze niet steeds te kijken of opnieuw tellen... De boekjes verkopen zo goed, dat ze misschien wel een huishoudster hebben en niet meer "gewoon" hoeven te werken... Denk je eens in hoeveel tijd je dan overhoudt om te haken... Dat zou ik ook wel willen.
|
Bericht van: Ursula75
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 13:17
Vond het ook wel snel zo'n olifantje in 3 kwartier. Maar het was wel een schatje, zou ze daar nog een patroon van maken 
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 14:33
ik vond de setting ook niet erg leuk
kreeg het toch weer een oudbollig karakter
en de knuffels stonden er inderdaad rommelig bij je kon net vanalles weinig zien!!
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 14:35
Wat had ik graag daar in het echt geweest om alles te bekijken!
Zag wel veel bekende dingen hangen/liggen zo snel als ik kon kijken....
En dan die brutale Mirna,pakt zomaar iets weg om te schenken aan
iemand anders,lekker brutaal
|
Bericht van: Claire
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 01:47
Ze willen het haken op de kaart zetten door te zeggen dat het helemaal hot en van nu is, waarom dan in zo'n afschuwelijk decor, gastie wat een oubollige toestand, ze hadden dit allemaal veel beter kunnen etaleren. Nu was alles weggestopt in een rommelig hoekje met een rommelige tafel en spulletjes die met een zwarte draad vastgemaakt waren aan een vensterluik. Als ze het haken zonodig naar voren willen halen besteed er dan ook aandacht aan zodat het oogt naar iets van nu en niet na de jaren 50.Vond het een beetje sneu voor die meiden. En 45 min voor dat olifantje wilt er bij mij niet in, ze zal wel voorbereidend werk hebben gedaan (gelijk heeft ze)
------------- Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 14:50
Door te doen alsof het in 45 min klaar is raken mensen die er veel langer overdoen gefrustreerd. Bovendien denkt men nu zeker dat handwerk niets hoeft te kosten. Het is immers zo klaar. Voor die meiden vind ik het niet sneu, ze wisten immers hoeveel tijd en ruimte ze kregen. Op deze manier hadden ze er gewoon niet aan mee moeten werken. Groetjes, Lida.
|
Bericht van: griet
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 13:30
hier het patroon van koffietijd max http://amigurumis.hyves.nl/blog - http://amigurumis.hyves.nl/blog
------------- http://www.animaatjes.nl/mini-plaatjes/" rel="nofollow">
groetjes grietje
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 14:05
griet wrote:
hier het patroon van koffietijd max http://amigurumis.hyves.nl/blog - http://amigurumis.hyves.nl/blog |
Voor degenen die geen hyves hebben... Ik heb hem opgeslagen op mijn computer in een pdf bestand. Als je hem wilt geef je maar een gil!
|
Bericht van: Elizabteh
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 15:00
Ik zit niet op hyves, zou ik het patroon ook mogen ontvangen.
Alvast bedankt.
-------------
|
Bericht van: RoosjeS
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 15:03
Ik heb ook geen hyves, maar kan het patroontje gewoon bekijken.
Je hebt dus geen hyves account nodig 
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 16:07
Ach heerlijk kneuterig in een schommelstoel en beide dames mochten misschien wel 5 zinnen zeggen  Ik miste alleen een schort en de pan met aardappelen die nog geschild moesten worden 
Venaille... Ik gil even PDF is makkelijker dan het patroon zo van de site te halen (hoe maak je daar een pdf van?) Dank je wel vast!
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 16:11
Zit net het patroon te bekijken, 3 kwartier, m'n neus, kan ik me niet voorstellen! Nu nog even de uitzending terugkijken.
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 16:15
Prideke wrote:
PDF is makkelijker dan het patroon zo van de site te halen (hoe maak je daar een pdf van?) Dank je wel vast!
|
PDF jes kan je maken met het gratis Cute PDF Writer, fluitje van een cent, je laad de afbeeldingen in Word, klik op afdrukken, zoek de juiste printer erbij, in dit geval Cute PDF Writer, je afbeeldingen worden niet echt afgedrukt maar er wordt een pdf gemaakt. Ik wil het ook wel even doen hoor als je er niet uit kan komen.
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 16:19
Claire wrote:
Prideke wrote:
PDF is makkelijker dan het patroon zo van de site te halen (hoe maak je daar een pdf van?) Dank je wel vast!
|
PDF jes kan je maken met het gratis Cute PDF Writer, fluitje van een cent, je laad de afbeeldingen in Word, klik op afdrukken, zoek de juiste printer erbij, in dit geval Cute PDF Writer, je afbeeldingen worden niet echt afgedrukt maar er wordt een pdf gemaakt. Ik wil het ook wel even doen hoor als je er niet uit kan komen.
|
Of nog simpeler: Ik kopieeer het en plak het dan in Word. Opslaan als, onder het regeltje bestandsnaam invoeren staat bestandstype kiezen en daar kies je dan voor PDF. En daarin kies ik dan voor minimale grootte, anders krijg je zulke grote bestanden. Dan hoef je ook geen speciaal programma te downloaden.
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 16:25
Ik heb al een PDF gemaakt hoor dus wie het olifantje wil die geef maar een gil.
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 16:28
[/QUOTE]
Of nog simpeler: Ik kopieeer het en plak het dan in Word. Opslaan als, onder het regeltje bestandsnaam invoeren staat bestandstype kiezen en daar kies je dan voor PDF. En daarin kies ik dan voor minimale grootte, anders krijg je zulke grote bestanden. Dan hoef je ook geen speciaal programma te downloaden. [/QUOTE] Dat kan niet inmijn versie van Word.
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 16:48
Claire wrote:
Ik heb al een PDF gemaakt hoor dus wie het olifantje wil die geef maar een gil.
|
Ik had dit al eerder geschreven... Maar dubbel is nooit mis...
Venaille wrote:
Voor degenen die geen hyves hebben... Ik heb hem opgeslagen op mijn computer in een pdf bestand. Als je hem wilt geef je maar een gil! |
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 16:49
Claire wrote:
Dat kan niet inmijn versie van Word.
|
Ik kon het in Word van Office 2007 en 2010 allebei doen. Ik weet niet hoe het met oudere versies zit. Maar dan is jouw oplossing inderdaad een goeie.
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 16:52
Hihi... volgens mij dwalen we een beetje af van het onderwerp... By the way: Ik kreeg net te "horen" (via de mail) dat iedereen het patroontje gewoon kan zien. Dat je dus geen Hyves hoeft te hebben. Veel liefs Marieke
|
Bericht van: Elizabteh
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 17:33
Bedankt voor het patroontje kreeg hem net binnen.
-------------
|
Bericht van: griet
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 20:57
mag ik het patroontje pdf
------------- http://www.animaatjes.nl/mini-plaatjes/" rel="nofollow">
groetjes grietje
|
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 22:01
Komt eraan. Alvast veel plezier ermee.