Print Pagina | Close Window

Bezuinigingstips

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=26325
Print Datum: 26 September 2024 om 20:04
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: Bezuinigingstips
Bericht van: Jolly
Onderwerp: Bezuinigingstips
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 10:26

Het lijkt me leuk en handig om een topic te openen met bezuinigingstips.

Hier een eerste tip:

Wanneer een tube leeg is van bijv tandpasta, dagcreme of zalf enz. knip de tube dan doormidden en je zult versteld staan wat er nog in zit. Dan de buitenkant van de ene helft even schoonmaken en over de andere helft schuiven en hupsakee je kan nog een poos vooruit.



-------------
Groetjes van Jolly






Antwoorden:
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 10:46
Ik heb de meest efficiente bezuinigingstip:

Ga niet naar zeeman, wibra, of een andere winkel waar ze ook maar iets verkopen dat je zou kunnen gebruiken bij het handwerken. Is zo gevaarlijk ;)

Whaha, even serieus:

als de fles met bak en braad bijna leeg is, snijden of knippen we die altijd doormidden. Met een likkepot kun je de fles heel goed schoonkrijgen, gewoon lekker boven de pan laten druppen.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 10:48
Van de restjes die je over hebt met wat fantasie een lekkere soep maken.


Bericht van: ladyken
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 10:52
wij kopen al twee weken geen cola of limonade meer

we nemen plat of bruiswater en een fles grenadine veel
goedkoper en iets gezonder


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:09
Water uit de kraan is nog goedkoper. Groetjes, Lida


Bericht van: Jips
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:20

En ik als trouwe Lidl klant kwam erachter dat het Euroshopper merk van de Albert Heijn (rood/wit verpakt) vaak goedkoper is dan de artikelen van de Lidl!

Zo zie je maar dat je toch goed moet blijven opletten



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: Venaille
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:34
Originally posted by Jips Jips wrote:

En ik als trouwe Lidl klant kwam erachter dat het Euroshopper merk van de Albert Heijn (rood/wit verpakt) vaak goedkoper is dan de artikelen van de Lidl!

Zo zie je maar dat je toch goed moet blijven opletten

Dit geldt ook voor de C1000 basis producten...



-------------
Veel liefs van Marieke


Bericht van: R.M.
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 11:45
Wij zijn bezig om alle lampen in huis te vervangen voor
ikea ledlampen. Deze verbruiken veeeel minder stroom en
horen langer mee te gaan..


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 12:14
Dit hoort eigenlijk in Tips en trucs te staan.

We hebben het daar al gehad over het slopen van onbruikbaar geworden kleding. Wat je daar allemaal af kunt halen: ritsen, knopen, haakjes, lintjes en kantjes, ringetjes, applicaties! Zakken van jeans kun je binnenin een zelfgemaakte tas naaien voor je pasjes.

Je kunt in de bieb veel boeken vinden over consuminderen, zelfs de complete vrekkenkrant.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: engel
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 12:28

Mijn tip is;

Brieven en enveloppen die binnen komen worden hergebruikt!

De enveloppen liggen op een plaats zodat je iets moet opschrijven of boodschapppenlijst direct bij de hand hebt!

De brieven die ik krijg worden omgekeerd in de printer gedaan en daar worden weer patronen op uit geprint!

Zo maak ik echt alles zelf van soep tot weet ik wat dat scheelt enorm in je portomonai. Zomers hebben wij een volkstuin en daar verbouw ik onze eigen groenten en veelal ook allerlei fruit. Je kunt het namelijk niet allemaal in één keer opeten dus een gedeelte gaat de vriezer in en van het fruit maak ik sap met de sappan. Bewaar zoveel mogelijk potjes en flessen van glas!

Etiketten maak ik van schilderstape geweldig gaat goed in de vriezer en op de flessen blijft het ook goed zitten. Ja als ik eenmaal aan de gang ga met tips dan ben ik niet meer te stuiten. Ik heb er dan ook heel veel lol in om iets goeds op tafel te zetten en elke dag te genieten wat niet veel gekost heeft! Dit was het dan weer voor vandaag mocht mij nog iets te binnen schieten dan horen jullie het!



-------------
lieve groet Constance


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 13:18

wat een leuke topic is dit.

veel tips die ik gelezen heb kende ik al of deed ik al maar soms verwaterd er ook wel eens iets.

ik maak best veel kleren voor de kids en mijn tip gaat dan over de rest stukjes.

gooi dat niet weg maar maak er knuffels van.



-------------


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 13:30

Wij bewaren heel veel verpakkingen, dozen, flessen, enz. Maken dat goed schoon en ik neem het mee naar school om te knutselen of oefenen met begrippen (groot/klein)
Daar eindigt het als knutselwerkje of in de winkel van school.

Maar uiteindelijk eindigt het toch vroeg of laat bij het papier/afval, maar is het nog een 2e of 3e ronde meegeweest.



Bericht van: Jips
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 13:35

Heel leuk voor school of een kinderpartijtje: van sap-, melk-, of vlapakken portemonees maken!

In dit filmpje kun je zien hoe het moet: http://www.youtube.com/watch?v=UWfm4uneVv4&feature=player_embedded - KLIKKERDEKLIK



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: engel
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 15:10

Misschien is dit een leuke site voor jullie!

http://www.hoe-doe-je-dat.nl/ - http://www.hoe-doe-je-dat.nl/

Handige tips met uitleg!



-------------
lieve groet Constance


Bericht van: Tineke01
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 20:50
Ik doe altijd boodschappen bij de Aldi, 100 mtr. lopen bij mij vandaan. Maar of ik daar mee bezuinig weet ik niet zeker. Ik vind de laatste tijd dat ik voor meestal zo'n beetje dezelfde boodschappen meer ga betalen.
Bij de éénmalige aanbiedingen twijfel ik ook wel eens aan de prijs of die nou echt zoveel minder is dan elders?

Onderwerp van Ieke : de bak/braadfles zet ik als hij bijna leeg is al op de kop weg. Wanneer ik hem dan weer nodig heb, draai ik de dop boven de pan eraf en knijp hem verder leeg.

Groetjes, Tineke01


Bericht van: Crejann
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 21:13

 

Wat een prima topic, ik zet alle flesjes en tubes ondersteboven voor de laatste restjes. Als een pak yoghurt bijna leeg is doe ik er een beetje water bij en schud goed en dan heb ik nog een glas karnemelk, daar smaakt het tenminste naar.

In de bieb lees ik het tijdschrift "Genoeg" erg goed, staan veel dingen in over consuminderen en duurzaamheid.

Liefs Jann



Bericht van: KaVL
Datum bericht: 29 Februari 2012 om 21:33
Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Ik heb de meest efficiente bezuinigingstip:

Ga niet naar zeeman, wibra, of een andere winkel waar ze ook maar iets verkopen dat je zou kunnen gebruiken bij het handwerken. Is zo gevaarlijk ;)
 


ik denk dat dit de beste tip is :D


Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 08:56

wij zijn nog met zijn 2-en. Als ik chili, goulash, pastasaus o.i.d. kook maak ik bewust meer. Invriezen in bewaarde ijsdozen, met schilderstape de datum en inhoud erop. Makkelijk, (vaak)  lekkerder en goedkoop.

 

Marlies



Bericht van: lidwina
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 09:34

Dingen waarvan ik maar een halve diepvriesdoos nodig heb doe ik in een boterhamzakje naast elkaar in de doos. Bevriest dan als hoekige blokken, die als je de eerste eruit gehaald hebt handiger zijn in de vriezer. En je hoeft de doos niet af te wassen. Groetjes, Lida



Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 10:12
Bewaren jullie nog plastic zakjes die om voedingsmiddelen zitten? Bijvoorbeeld van rijst, bonen, granen e.d. Ik spoel ze even af en droog ze aan de waslijn. Klaar voor gebruik bewaar ik ze in een voorraadbus. Ik hoef nooit boterhamzakjes of diepvrieszakjes te kopen. 


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 10:19
Ja en de plastic verpakkingen van panty's en andere kleding bewaar ik om poppenkleren netjes in te doen voor de verkoop.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jolly
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 10:49
Wat een goeie ideetjes allemaal, plastic zakken bewaar ik ook en ook kleine plastic zakjes, hoef ik niet altijd boterhamzakjes te gebruiken voor het verwijderen van hondenpoep op straat. O ja de zakken waar de hondenbrokken in zitten gebruik ik om oud papier in te stoppen. Emmers gebruikt sop gooi ik op de tuinstenen, helpt een beetje tegen groene aanslag.

-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 10:52
In de zomer heb ik in de keuken een aparte emmer staan om spoelwater (zonder zeep e.d.) in te bewaren. Dat komt dagelijks neer op 30 tot 40 liter dat ik gratis in mijn groentetuin (de achtertuin) kan uitgieten.  


Bericht van: simonevv
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 13:40
Neem je boodschappentas mee, in je fietstas, in de brommer of de auto of een opvouwtasje in die hutkoffers van tegenwoordig en je hoeft geen plastic tassen meer te kopen. Zorg dat je gewoon altijd een bij je hebt.

-------------


Bericht van: Ennas
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 14:01

Wij hebben ook altijd plastic tassen bij ons. Als we toch een tas krijgen sparen we dat op en als we er een heleboel hebben, gaat het óf naar de kringloop óf naar mijn oom die op de rommelmarkt staan óf ik neem het mee naar school voor de kinderen.

Kleding die we niet meer passen, gaat ook altijd naar mensen om ons heen die het goed kunnen gebruiken. Zo ook met speelgoed.

Kleding wat niet heel is, gaat thuis in de restantenbak. Is altijd goed voor een gat in de kleding of als poetsdoek. Soms maakt mijn moeder van kleine kinderkleren poppenkleren en van volwassen kleding weer kinderkleren.



Bericht van: engel
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 18:04

Ik haak van de plastictasjes die ik krijg! Breien kan natuurlijk ook en maak dan allerlei leuke voorwerpen en tassen! lekker klusje voor in mijn tas als ik bij de dokter of in het ziekenhuis ergens moet wachten.De tijd vliegt!!

Dit zijn alleen plastictasje van de Action en er een tas van  gemaakt voor mijn schoondochter! Super leuk voor bij haar spijker outfit!



-------------
lieve groet Constance


Bericht van: Guests
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 20:18

Als je een vaatwasser hebt, snijd de vaatblokjes doormidden en gebruik een halve per draaibeurt. De vaat wordt er écht niet minder schoon van en je doet 2x zo lang met een pak blokjes.



Bericht van: Willemien
Datum bericht: 01 Maart 2012 om 20:48

Ik heb nog een aanvullende tip om het laatste beetje uit een tube tandpasta te halen,

draai de dop goed vast!!

Pak de tube aan de onderkant vast en schud hem flink heen en weer...

werkt echt super goed!!



Bericht van: lidwina
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 14:27

Heb al een keer geprobeerd een vaatwastablet door te snijden lukte niet. Gebruik tegenwoordig weer poeder. Ik heb nl. gehoord dat de lijm waardoor van poeder een tablet gevormd kan worden slecht is voor de leidingen. Daar kan ik mij wat bij voorstellen. Bovendien is het toch eigenlijk ook te gek dat je de plastic folie erom kunt laten zitten en je hem nergens meer vindt. Van poeder kun je bovendien zoveel gebruiken als je zelf wil. 

Groetjes, Lida



Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 14:42
Precies Lidwina, ik ben ook weer over op poeder. Maar toen ik nog met tabletten werkte,  legde ik een aantal tabletten, nog in het folie, op de vloer in de berging en sloeg ze tot pulver (cq. brokjes) met een hamer. Daarna knipte ik het folie open en deed de zeep in mijn voorraadbakje. Met een schepje doseerde ik per wasbeurt wat ik nodig had. Volgens mij nam ik die verhouding 2½ tot 3 keer per tablet wassen.  


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 14:44

ben het helemaal met je eens .

Bovendien las ik laatst ergens dat fabrikanten meer aangeven dan je in werkelijkheid nodig hebt .

Nooit vergeet ik het opgevangen gesprek van een vertegenwoordiger dat hij zoveel meer van een product ( in dit geval was het shampoo) verkocht had .

Toen er naar de oorzaak gevraagd werd was z,n antwoord :"niets bijzonders, ze hebben gewoon het doseer gaatje groter gemaakt "



Bericht van: Jolly
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 16:17

Mutti dat is ook wat, gewoon het doseergaatje groter gemaakt en de klant maar kopen, tsss.

Ik heb wel eens gedacht dat het leek of er iets minder koffie in de koffiepads zat, dat merkte ik aan de smaak,later hoorde ik een ander er ook over.

 

En Engel wat apart om van plastic zakken wat te gaan haken, dan knip je het plastic zeker eerst in reepjes?



-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 16:21
Als je een 60 of 90 graden was moet draaien kun je half wasmiddel half soda nemen, de was en machine worden er hygienisch schoon van en het ontvet. Niet te vaak doen, dat schijnt dan weer slecht voor de trommel te zijn.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 16:26
ik KNIP een tablet doormidden met een klein schaartje en doe het plastic er altijd af ook al kan het er in .....en heb een afwasmachine die ook halve wasjes kan draaien...

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy


Bericht van: Jolly
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 16:26
Soda is zo'n goed middel zelf gebruik het ook regelmatig, nog niet in de wasmachine gebruikt, ga ik ook eens heel af en toe doen.

-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: lidwina
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 16:34

Gebruik sinds een jaar altijd soda bij de was bij alle programma's. Op internet gevonden nadat ik vetluis in mijn bijna nieuwe wasmachine had. Je zou het inderdaad alleen bij de hogere temperaturen moeten doen. Dat wist ik in eerste instantie niet. Dus overal erbij. Resultaat: smetteloos schone overhemdkragen zonder extra aansmeren, dus ik doe het nog steeds. Alleen wat minder als bij de witte was. De trommel kan mij niet zoveel schelen, die wasmachines hebben toch niet het eeuwige leven. Ik had lang nog een trommel staan van een bovenlader, zag er uit als nieuw. Wat heb ik daar aan?

Groetjes, Lida



Bericht van: Mutti
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 18:35

Ook ik gebruik al jaren soda bij de was .

Mijn wasmachine draait al 20 jaar

Bij iedere wasbeurt ga ik nu wel denken doe je het of doe je het niet en dan a.u.b niet stoppen met een drijfnatte was .

 



Bericht van: Guests
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 18:50

Ik gebruik sowieso geen vaatblokjes waarbij je het papiertje kan laten zitten, dat blijft altijd steken in het bakje en dat wordt een vieze drab. Ik gebruik een kartelmes om ze door te snijden, meestal doe ik er zo'n 10-20 achter elkaar en de halfjes in een plastic zakje. Is dat poeder ook gewoon te koop nog dan? Ik dacht dat dat echt iets van vroeger was.

Ooit waren onze blokjes trouwens op en ik dacht, kan ook wel met afwasmiddel. Ha ha het schuimde de machine uit .



Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 18:54
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Is dat poeder ook gewoon te koop nog dan? Ik dacht dat dat echt iets van vroeger was.


Wij hebben een strooibus van Sun van 3 kilo.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 02 Maart 2012 om 19:21

Ik heb ook zo'n bus van 3 kilo, bij de Makro gekocht. Maar ik denk dat je het bij de grotere supermarkten ook kunt krijgen. Ik kon het in de winkels hier niet vinden. Dus naar de groothandel en 2 bussen gekocht. Ik kan voorlopig vooruit.

Ben wel blij om te horen dat er meer mensen hun verstand gebruiken bij het huishouden. Je hoeft niet alles na te volgen wat de fabrikanten ons voorschotelen.

groetjes, Lida



Bericht van: engel
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 12:29

Zo, gebruik ik geen schoonmaakmiddelen meer i.p.v. gebruik ik nu een spuitfles (nog geen 60 eurocent bij de Action) die vul ik met half schoonmaakazijn en water. Die heb ik dan op mijn aanrecht staan. Als ik eten ga voorbereiden spuit ik eerst even het aanrecht of de tafel in en neem hem af met een schoon stuk keukenpapier tegen de E-collibacteri! Verder maak ik met de spuitfles alles schoon wat er maar in huis valt schoon te maken stukken voordeliger mijn kastje blijft opgeruimd en stukken voordeliger! In de wc pot gaat snachts een flinke scheut azijn wel puur met een oude lap en smorgen maak ik hem schoon met een sponsje altijd een keurig toilet! Ik doe het 1 x per week de rest neem ik gewoon af met azijnoplossing uit de spuitfles.

Vaatwastabletten doe ik ook al jaren door de helft soms gaat het wat moeilijk hoor dat geef ik toe!

Even over het breien of haken van plastic tasjes er zijn genoeg filmpjes in de omloop op de internet. Tik maar in waar je naar op zoek bent!



-------------
lieve groet Constance


Bericht van: engel
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 18:54
Ook ik  ben weer over gestapt op gemalen koffie, vond de pads wel erg duur worden en het lijkt wel of je er onbewust toch meer koffie drinkt!! Het is zo gemakkelijk een pad erin en klaar is kees! Nu zet ik bewust zoveel kopjes als ik nodig heb en dan ga over op thee in de middag!

-------------
lieve groet Constance


Bericht van: mimisa
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 20:22
Ik bewaar de bakjes van de Chinees (van de afhaal chinees) altijd. Makkelijk als er iets geverfd moet worden of als bewaarbakje.

Doppen van de Yoghidrink, nutridrink en kroonkurken van het bier bewaar ik voor als de kinderen willen verven. Ik heb grote flessen verf en dan doen ik in de doppen wat verf. Meer dan genoeg voor een middagje verven.




-------------


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin


Bericht van: Jolly
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 20:55
Originally posted by engel engel wrote:

Zo, gebruik ik geen schoonmaakmiddelen meer i.p.v. gebruik ik nu een spuitfles (nog geen 60 eurocent bij de Action) die vul ik met half schoonmaakazijn en water. Die heb ik dan op mijn aanrecht staan. Als ik eten ga voorbereiden spuit ik eerst even het aanrecht of de tafel in en neem hem af met een schoon stuk keukenpapier tegen de E-collibacteri! Verder maak ik met de spuitfles alles schoon wat er maar in huis valt schoon te maken stukken voordeliger mijn kastje blijft opgeruimd en stukken voordeliger! In de wc pot gaat snachts een flinke scheut azijn wel puur met een oude lap en smorgen maak ik hem schoon met een sponsje altijd een keurig toilet! Ik doe het 1 x per week de rest neem ik gewoon af met azijnoplossing uit de spuitfles.

Vaatwastabletten doe ik ook al jaren door de helft soms gaat het wat moeilijk hoor dat geef ik toe!

Even over het breien of haken van plastic tasjes er zijn genoeg filmpjes in de omloop op de internet. Tik maar in waar je naar op zoek bent!

Ga ik ook doen een spuitfles half/half schoonmaakazijn en water klaarzetten. Schoonmaakazijn gebruik ook regelmatig in de wc. Ook om het koffiezetapparaat te ontkalken

-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: Jolly
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 20:59

[QUOTE=engel]Ook ik  ben weer over gestapt op gemalen koffie, vond de pads wel erg duur worden en het lijkt wel of je er onbewust toch meer koffie drinkt!! Het is zo gemakkelijk een pad erin en klaar is kees! Nu zet ik bewust   zoveel kopjes als ik nodig heb en dan ga over op thee in de middag![/QUOTE

 Het is gemakkelijk koffiepads en je drinkt dan sneller meer koffie, heb ik ook.Soms heb ik zin in een ouderwets bakkie en zet dan koffie.



-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: Jolly
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 21:02

Originally posted by mimisa mimisa wrote:

Ik bewaar de bakjes van de Chinees (van de afhaal chinees) altijd. Makkelijk als er iets geverfd moet worden of als bewaarbakje.

Doppen van de Yoghidrink, nutridrink en kroonkurken van het bier bewaar ik voor als de kinderen willen verven. Ik heb grote flessen verf en dan doen ik in de doppen wat verf. Meer dan genoeg voor een middagje verven.

Goed idee zeg die bakjes en doppen gebruiken voor een middagje verven. Hier worden ze ook bewaard voor knutselspulletjes en kleine haakwerkjes,



-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: LiaB
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 21:47
Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Ik heb de meest efficiente bezuinigingstip:

Ga niet naar zeeman, wibra, of een andere winkel waar ze ook maar iets verkopen dat je zou kunnen gebruiken bij het handwerken. Is zo gevaarlijk ;)

Whaha, even serieus:

als de fles met bak en braad bijna leeg is, snijden of knippen we die altijd doormidden. Met een likkepot kun je de fles heel goed schoonkrijgen, gewoon lekker boven de pan laten druppen.


Ik leg hem in de magnetron met de dop open, een seconden of 20 (afhankelijk van het wattage) aanzetten en de boter is zo goed als gesmolten en loopt zo uit de schone fles.
Niet te warm zetten want dan smelt de fles.


-------------
Lia


Bericht van: willywortel
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 21:59
leuke tips, heb er ook nog voor jullie.
Wie het niet wil lezen, gewoon overslaan,

* Boter kuipjes(lege dan)
gebruik ik voor de vriezer, restjes soep etc.
* Hamster weken, samen met een familie lid,blikjes
blijven vaak 2 jaar goed.
* Bieb pasje lenen we van elkaar scheelt veel geld.
* Krantje lezen via internet of de gratis Metro krant
* Lege chips zakken,prima voor beleg bij warm weer,van
winkel naar huis, isoleert erg goed en blijft koel.
* restje oude cola,in waterkoker,koffie zetter ect.
prima kalk oplosser.
* verdunt schoonmaak azijn ,pitten van het gas er uurtje
inleggen, en schoon zijn ze weer. scheelt hoop
schuurwerk.
* bij gebruik van droger geen was verzachter
* afwasmiddel met grof gesnede ui, prima voor schoonmaak
van de ramen, droog maken met oude doek.Ui zorgt er
voor dat de aanslag minder snel op de ramen komt.
* afval draadjes zijn prima om kleine popjes beestjes
mee op te vullen.
* Winkelen , en dan naar de WC.vaak gratis in openbare
gebouwen, ook aangepaste wc's
* Opening van een winkel (lees eens in de wijk krant)
Een sapje met een hapje,gratis.
* Bij slecht weer staan de winkelwagentjes op de
parkeerplaats hier achter,samen met de hond breng ik
ze terug, bingo 0.50 cent of meer.Kan ook zonder hond.
* Bij inname lege flessen staan vaak statie geld flessen
van andere winkels op de grond,die kan ik dus ook wel
even wegbrengen als ik daar van de week heen ga.Bingo
* Bij de wibra zijn regelmatig extra koopavonden voor
vaste klanten,met korting, scheelt zomaar een paar
bollen wol.Bingo
* Vrijwilligerswerk, is niet altijd luisteren naar saaie
verhalen,maar ook de nagels lakken van cliënten,
stukje voor lezen,of samen koffie drinken.Dit is ook
zeer goed te doen als je in een rolstoel zit.
TOP 3
1.Er worden regelmatig kappersmodelen gevraagd.Gratis
knippen etc. net wat er geoefend moet worden.
2.Ook voor honden worden er modellen gevraagd.
3.Koks in opleiding,geven regelmatig op scholen avondjes
waar bij je tegen een kleine vergoeding,mee kan eten.
Ook goed te doen voor rolstoelers.
* Minder roken, leg de sigaretten etc. b.v. in de keuken
Dan moet je er meer moeite voor doen,Op de bus wachten
even wachten met roken,busje komt zo.

Vindt het zo wel even genoeg.
Dit heeft niets met een vrekken te maken.



-------------
To smile , is the way to help change the world.

willywortel


Bericht van: Jolly
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 22:20
Tsjongejonge  Het is nogal niet wat, bedankt voor de vele tips, heel goed. Afgelopen dagen opende de kapper de nieuwe zaak: koffie met aparte koek en daarna frisdrank !!!!!

-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 22:21
Vrekkenkrant was de naam van een krant met bezuinigingstips. Kijk maar eens of ie in de bibliotheek te vinden is. Er stonden leuke tips in.

O.a. loop onderlangs een flatgebouw goed op te letten, mensen laten knijpers vallen en nemen niet de moeite om naar beneden te gaan om ze terug te halen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: willywortel
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 22:29
Zie je Jolly, het werkt echt.

Heb er nog wel een paar.
Maar heb er ook van dit topic geleerd.

ps.was de koek lekker    

-------------
To smile , is the way to help change the world.

willywortel


Bericht van: Jolly
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 22:58

Originally posted by willywortel willywortel wrote:

Zie je Jolly, het werkt echt.

Heb er nog wel een paar.
Maar heb er ook van dit topic geleerd.

ps.was de koek lekker    

Die koek was lekker  het was net een plak cake met rozijntjes, maar dat was het niet, ook niet zoet en ik vond het wat vrekkig staan,hihi, om te vragen hoe het gemaakt was. Fijn dat je ook tips hebt geleerd hier.



-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: Jolly
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 23:00

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Vrekkenkrant was de naam van een krant met bezuinigingstips. Kijk maar eens of ie in de bibliotheek te vinden is. Er stonden leuke tips in.

O.a. loop onderlangs een flatgebouw goed op te letten, mensen laten knijpers vallen en nemen niet de moeite om naar beneden te gaan om ze terug te halen.

Ook een goeie tip, bedankt, is nog leuk ook om allemaal verschillende knijpers te hebben.



-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: Guests
Datum bericht: 03 Maart 2012 om 23:18
Word bloeddonor, na afloop krijg je gratis koffie/thee met koek.  


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 08:23
Ik heb dat geprobeerd, maar na twee keer flauwvallen wilden ze me niet meer oproepen.

Wisten jullie dat er voor elke eenheid plasma € 20 gevraagd wordt, terwijl de donors het gratis geven? Stond laatst in Het Parool.

Schoenendozen en andere verpakkingen kun je beplakken met cadeaupapier (eventueel gratis bij supermarkt ed te halen), dat is handig voor breisels, die anders zo bobbelig in een pakje zitten. Vaak bewaart de jarige dan de doos om sokken of beha's op te bergen.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: Jips
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 15:29

Een tip voor de moeders onder ons:

Koop kleding voor je kinderen in de uitverkoop en dan in een grotere maat voor het seizoen erna. Ik kocht een paar weken geleden voor de jongste een prachtig skijack voor de volgende winter en deze was afgeprijsd van € 89,95 voor € 10,--!!!

Dit doe ik aan het einde van iedere zomer en winter. Er liggen nu al shirtjes te wachten van de CoolCat uit de uitverkoop van vorig jaar zomer. Toen betaalde ik € 2,50 of € 5,-- per shirt en die waren € 14,95 t/m € 29,95 geweest

Ik schrijf dan op wat ik gekocht heb, zodat ik als het seizoen nadert precies kan zien wat ze nieuw hebben en nog nodig hebben. Ik leg de gekochte kleding met de kaartjes er nog aan weg in een grote kunststof bak met deksel. Dan weet ik precies wat nieuw is en dus nog niet gewassen is.

Er zijn moeders op het schoolplein die dit niet doen, omdat ze niet willen dat hun kinderen in kleding van "vorig seizoen" lopen. Mijn jongens hoor ik er nooit over.

Spijkerbroeken koop ik voor mijn zoons eigenlijk altijd bij de Kringloop. Je ziet aan veel jeans niet eens dat ze gedragen zijn.
Ik zorg dat ze er een stuk of 4 hebben en dan ga ik kijken voor een maatje groter. Ik heb dus altijd broeken liggen voor als ze een groeispurt krijgen en de jeans bij onze Kringloop zijn maar 3,--!
Ze zitten allebei op scouting en hebben ook altijd een jas voor de scouting van de Kringloop, zodat ze hun eigen goede jas daar niet naartoe aan hoeven.

Ook andere mooie kleding die bij de Kringloop hangt voor mijn jongens gaat mee naar huis

Ook komen er in deze tijd weer tweedehands kledingbeurzen. Daar lever ik vaak kleding in om een centje terug te verdienen aan de kinderen hun kleding
Maar daar kun je natuurlijk ook kleding en/of speelgoed voor je kinderen kopen.



-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: simonevv
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 15:44
ik deed dat ook altijd 1 maatje groter kopen. Ik heb twee meiden die na elkaar komen maar wel met twee en half jaar ertussen. De een in de winter en de ander in begin zomer De oudste was een meisje altijd in een lange broek en t shirt en de jongste een echte dame, altijd een jurkje aan. En mijn zoon kreeg heel veel van een buurjongen. Ik heb voor alle drie heel veel genaaid, gebreid en op hun t-shirt maakte ik met textieverf een tekening erop van Mickey Mouse, Nijntje of paarden.

-------------


Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 20:17
Op het forum zijn er een aantal dames die van hunzelf geen wol meer
mogen kopen.
Ik wil ook eerst mijn bollen zoveel mogelijk opmaken.
Maar ben wel aan het recyclen . Plastic tasjes die je krijgt bij het kopen
van andere voorwerpen.
Ik wil er een tas mee haken voor naar het. . Zwembad in de zomer.
2 vliegen in 1 klap . Ik hoef geen wol te kopen voor dit project . En ik
krijg er een leuke tas voor terug.


Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 20:22
In een ander onderwerp kwam al ooit ter sprake dat ik van de goeie stukken van een versleten dekbedovertrek nieuw nachtgoed naai voor mezelf. De schouderpas, kraag en manchetten zijn van een nachtjapon het kwetsbaarste dus die moeten het beste stof krijgen. Meestal is het deel dat je aan het voeteneinde instopt nog zo goed als nieuw en voor deze delen prima geschikt.


Bericht van: Mutti
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 22:07

In de zomer gebruik ik de wasdroger zo min mogelijk .

Omdat de handdoeken dan vrij stug zijn stop ik ze als ze bijna droog zijn met 2 tennisballen in de droger .

Resultaat zachte handdoeken



Bericht van: Marileen
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 22:42

Huhhhhhh.......met tennisballen........Dan ga ik dat ook eens proberen .

Weer wat geleerd



-------------
Ik haak nooit af!

http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">


Bericht van: Guests
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 23:27
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Gebruik sinds een jaar altijd soda bij de was bij alle programma's. Op internet gevonden nadat ik vetluis in mijn bijna nieuwe wasmachine had. Je zou het inderdaad alleen bij de hogere temperaturen moeten doen. Dat wist ik in eerste instantie niet. Dus overal erbij. Resultaat: smetteloos schone overhemdkragen zonder extra aansmeren, dus ik doe het nog steeds. Alleen wat minder als bij de witte was. De trommel kan mij niet zoveel schelen, die wasmachines hebben toch niet het eeuwige leven. Ik had lang nog een trommel staan van een bovenlader, zag er uit als nieuw. Wat heb ik daar aan?

Groetjes, Lida

Gadverdarrie, wat klinkt dat vies: Vetluis! Wat is dat eigenlijk??????



Bericht van: Kamilla
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 00:02
Vetluis is een bacterie die in vochtige zeepresten overleeft in het kanaal van zeepbakje naar trommel. Het komt vooral voor bij mensen die milieubewust niet te warm wassen. Je kleding ruikt tijdens het drogen naar een vuile vaatdoek die in het riool gelegen heeft. Die lucht krijg je nauwelijks meer uit. Bllllk... Ik heb het ook gehad. Ik reinig mijn machine zodra ik het eerste luchtje denk te ruiken met wasmachinereiniger. Zo af en toe giet ik een ketel kokend water met soda en wat azijn door het zeepbakje heen richting trommel. Dit maakt dat ik die reiniger misschien een eer in de 2 jaar hoef te gebruiken.

Behalve de machinedeur open laten staan als in ruststand, zet ik ook het zeepbakje voortaan op een kiertje. Dan krijg je trek door je zeepkanaal waardoor het droger wordt. 






Bericht van: simonevv
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 09:38

Als je eens in de zoveel tijd een kookwas draait, dan voorkom je ook vetluis.

en een andere tip nl. van de rooktopic. Stoppen met roken, scheelt stinkend goed mopperende mensen in je omgeving , geld hou je er tenslotte toch niet aan over



-------------


Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 09:52
wat betreft de vetluis:
wat ook wil helpen is af en toe een lege was draaien op
60 graden met een vaatwastablet erin.
Bij de Lidl/Aldi hebben ze regelmatig schoonmaakzakjes
speciaal voor de wasmachine.
Ik gebruik 2x per jaar een schoonmaakmiddel (soort azijn)
speciaal voor de wasmachine. Een halve liter kost (in de
aanbieding bij bijv. Kruidvat) 1,25 euro. Het werkt echt,
beter als gewone azijn.
En inderdaad de trommel en waslade open laten staan.

De bakjes van de chinees gebruik ik om in te
vriezen...weinig verlies van ruimte in de vriezer en
groot genoeg voor 2 personen.

Ik draag veel zwarte kleding. Aan het begin van het
seizoen loop ik mijn kast door en wat valer begint te
worden geef ik een verfbadje. Als nieuw!

Apart beleg in de aanbieding extra kopen en invriezen.
Langzaam laten ontdooien in de koelkast...werkt prima.


Bericht van: ienke
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 10:09
 
 Ook ik maak tassen van plastic tasjes, heb er misschien al wel tien gemaakt en uitgedeeld aan de familie. iedereen is er enthousiast over. Tongue


Bericht van: Jips
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 10:19
Als je 1 droge handdoek bij je natte was in de droger stopt, is de was veel sneller droog. Heel apart, maar het werkt

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 10:45

Ik was de gelukkige met vetluis. En dan te bedenken dat ik niet bewust op lage temperaturen was. Fijne was (overhemden,sokken, bh's) op 40. Ondergoed, handdoeken op 60 en minimaal een keer in de 2 weken datzelfde spul op 95. Vaatdoekje en washandjes laat ik vaak liggen tot ik aan een 95 machine toe ben. Ik heb het zelfs gehad toen ik de machine net 4 weken had. Met de importeur gebeld. Wat bleek. De heren die de machine hadden afgeleverd hadden de afvoerslang te diep in de afvoer gestoken, zodoende kwam het vuil weer terug in de wasmachine. Advies: kopje soda en dan kookwas draaien. Zonder was erin. Als ik dan hoor dat men adviseert om op lage temperatuur te wassen, waardoor je dit ook krijgt, dan vraag ik mij af wat zuiniger of milieubewuster is: regelmatig kookwas draaien of een keer per maand een lege machine op de hoogste temperstuur laten lopen? Sindsdien doe ik altijd soda bij de was.

Oh ja, vloeibaar wasmiddel schijnt ook een boosdoener te zijn. Ontdek je met googelen.

Groetjes, Lida



Bericht van: Guests
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 14:11

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Oh ja, vloeibaar wasmiddel schijnt ook een boosdoener te zijn. Ontdek je met googelen.

Oh en ik dacht net, dat zal mij niet gebeuren want ik gebruik de zeepbakjes niet, omdat ik vloeibaar wasmiddel heb. Of geldt dat dan weer niet als je het in een balletje gebruikt?



Bericht van: lidwina
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 15:47

Het schijnt ook te maken te hebben met het lage waterverbruik van de tegenwoordige wasmachines. Ik heb het indertijd gegoogeld, je weet niet wat je leest en hoeveel. Sommige mensen doen daarom extra water bij de was. Schijnt weer slecht voor de machine te zijn. Wat zei de grote voetballer JC ook weer? Elk voordeel hep zijn nadeel.

Groetjes, Lida




Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net