Print Pagina | Close Window

katten

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=26409
Print Datum: 22 November 2025 om 03:53
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: katten
Bericht van: KaVL
Onderwerp: katten
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 13:06
Wie hier heeft er nog katten?
Ikzelf heb er twee en ik overweeg zeer sterk om de haren die ze verliezen, als vulling voor de knuffels die ik haak te gebruiken
Ik kamde zonet de oudste van de twee en ik sta ervan versteld dat er nog kat overblijft, twee handenvol haren eruit gekamt!
Nu ga ik maar weer eens stofzuigen ..

-------------
*Groetjes*
° Karen °

Antwoorden:
Bericht van: francisca
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 13:10
heb 3 kittens en één oude heer van bijna 13 jaar, lijkt me alleen niet zo'n goed idee om de haren als vulling te gebruiken ivm allergien

-------------
Anne-Marie

Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 15:02
Ik had er een 3tal maanden terug nog vier en heb er nu nog maar 1, Heb er de afgelopen maanden 3 in moeten laten slapen en daar ben je goed ziek van, houd het dan nooit op?

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 15:09
Twee rode katers, een Britse korthaar en een vullisbakkie, een aanlopertje. Meestal lief met elkaar maar soms letterlijk aan het plukharen, dan stuift het in het rond. Ik zou het niet gauw als vulling gebruiken, maar mijn schoonmoeder had ooit een witte Pers en een spinnewiel en die heeft zijn haren wel eens gesponnen en gebreid.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: Gite
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 15:20

Wij heben 2 katten, Bliks en Muis, broer en zus. Europese korthaar.

-------------
In Loving Memory

Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl

Bericht van: drempt
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 16:34

ik ben helemaal geen kattenpersoon

sorry

ik heb er dan ook geen

(tot mijn grote ergenis heb ik continu katten van anderen in mijn tuin )

-------------
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd

Datum bericht: 04 Maart 2012 om 17:40
weet wat je bedoeld lydia heb er in 10 maanden tijd ook 3 moeten laten inslapen van daar die 3 nieuwe gastjes voor de oude heer gedaan

-------------
Anne-Marie

Bericht van: RoosjeS
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 19:42
Wij hebben er twee. Een rooie huis tuin en keuken (ex)kater een een witte met zwarte koeievlekken britse korthaar (ex)kater (ook wel een harlekijn genoemd)

Bericht van: Ennas
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 20:28

Wij hebben er 5 gehad.
Een zwarte die 3 jongen heeft gehad. één ervan is helaas na een paar weken overleden, een ander na een paar jaar. De laatste is 13 geworden. Moeder is geloof ik 16 geworden.

En een witte, die is een jaar of 18 geworden.

Wanneer ik een eigen huis heb, wil ik ook één of twee katten.

Bericht van: Wanda
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 21:27
je kan de haren voor de vogeltjes gebruiken om een nestje
te bouwen, doe het altijd met de hondenharen

-------------
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van

Bericht van: @-MGR
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 22:17
Wij hebben een Ragdoll, Bob... heerlijk beest, net een hondje..

Datum bericht: 04 Maart 2012 om 22:27
een ragdoll? hoort die niet in het poppentopic thuis

-------------
lydia wijsbroek

Datum bericht: 04 Maart 2012 om 22:43
heb effe gespiekt op het internet en nu foto's, foto's
a.u.b.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: Guests
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 23:36

Ik heb 2 Britjes. Ze komen dagelijks aangelijnd buiten. Altijd honden gehad en nu dus 2 katten. Ik moest nooit wat van katten hebben, maar ik ben toch overstag gegaan en bewust gekozen voor dit ras. Wat een geweldig karakter hebben deze dieren. Elke dag moet ik wel een keer lachen om hun capriolen. En wat het verharen betreft: het is weer de tijd van het jaar en je moet er wat voor over hebben. Met alle liefde pak ik de stofzuiger nog wat vaker gedurende de ruiperiode.

Als ik een vreemde kat in de tuin heb, dan jaag ik hem (desnoods met een emmer water) weg. Ik heb toch zo de pest aan die gore kattenstront in mijn tuin. Jammer dat je last moet hebben van andermans dieren. Is echt niet nodig.

Bericht van: Guests
Datum bericht: 04 Maart 2012 om 23:47

Originally posted by @-MGR @-MGR wrote:

Wij hebben een Ragdoll, Bob... heerlijk beest, net een hondje..

Ragdolls zijn schitterende beesten. Mijn dochter heeft er twee. Inderdaad hondjes. Super karakter.

Mijn voorkeur ging uit naar het Britse ras. dit zijn ook van die 'honden'. Elke avond ben ik met een balletje aan het apporteren. Ze rennen door de kamer en brengen elke keer keurig het balletje terug. Als ik de tuigjes pak dan rennen ze naar de keukendeur. Ze weten precies dat ze dan naar buiten mogen. Zo leuk....

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 09:58

Mijn zus heeft 1 Ragdoll en noorse boskatten  waar ze mee fokt. Ik zelf heb geen katten omdat mijn zoon een zware cara patient is en ik hem niet nog meer wil plagen.

Als je kijkt bij de site van mijn zus dan zie je hele mooie poezen.

http://www.cattery-xaverius.nl - www.cattery-xaverius.nl

-------------

Bericht van: Jolly
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 10:05
Twee Britse Korthaardametjes van 15 en 13 jaar - een europese korthaar jongen uit het asiel van 12 jaar, een aanloop (hier gedumpt) europese korthaar dametje van 7 jaar en een vondelingjongen van 2 jaar, kwam hier met 3 weken met de vraag of ik hem groot wilde brengen en is gebleven.

-------------
Groetjes van Jolly

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 11:05
Hier een hondenmens. Geen kat voor mij, ik heb er niets mee. 

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: Jolly
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 11:30
Hier een katten- en hondenmens want naast de poezen heb ik een Golden Retriever en hij heet JOLLY. Hij is dus vernoemd op het forum.

-------------
Groetjes van Jolly

Datum bericht: 05 Maart 2012 om 11:39
simonevv je zus heeft mooie katten zeg weet het nu zeker mijn katertje heeft ergens bij zijn voor ouders noorse boskatten bloed zitten zelfde oren en vierkant geblokte neus zijn zusjes uit het zelfde nest zijn net gewone huis tuin en keuken poezen

-------------
Anne-Marie

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 16:52
Ik heb een zwarte kat gelijk Gitte deze is 5jaar en de vorige laten inslapen op 16 jarige leeftijd

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: Jips
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 19:55

Magtelt vroeg mij deze foto van Ziggy in dit topic te plaatsen

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.

Bericht van: ladyken
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 19:57
wat een mooie kat

a zo fotogeniek

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 20:09

Originally posted by francisca francisca wrote:

simonevv je zus heeft mooie katten zeg weet het nu zeker mijn katertje heeft ergens bij zijn voor ouders noorse boskatten bloed zitten zelfde oren en vierkant geblokte neus zijn zusjes uit het zelfde nest zijn net gewone huis tuin en keuken poezen

Ze heeft er inderdaad hele mooie bij zitten, en heel erg lief

-------------

Bericht van: @-MGR
Datum bericht: 05 Maart 2012 om 21:19
https://picasaweb.google.com/lh/photo/fjYiEGHIciMA7SFHWVs_XdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=embedwebsite">
https://picasaweb.google.com/lh/photo/9qemaoTdYbGgO2_W6wpCjDurII4zVlBw7fnUiioXpDk?feat=embedwebsite -

Datum bericht: 05 Maart 2012 om 22:17
Alle katten groot en klein zijn mooi. Obi staat in mijn tweede Baby Born breiboekje, er was een fotoshoot in ZIJN tuin en daar moest ie zich tegenaan bemoeien. Wie Obi wil bewonderen krijgt een heel breiboek voor de kiezen.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 06 Maart 2012 om 08:42

Oh Magtelt heb jij ook een ziggy!

Wij hebben ook een ziggy gehad die is helaas maar 4 jaar geworden want toen had hij echt al ijn levens opgebruikt en is onder een auto gekomen. Zo zijn overigens  al mijn katten overleden. Ik woon niet eens echt heel dicht bij een grote weg en het is hier 30 zone...snap je toch niet he...

ik heb nu nog twee honden en cavia's. Maar ik mis de katten wel hoor.

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 06 Maart 2012 om 08:45

Ik heb nu een rode dame van 2,5 jaar. De vorige 'kater' is 15 jaar geworden.

Deze poes is erg klein, ze had een hele slechte start, maar energie voor 10.

Vandaar de bijnaam Tina Terreur.... ach ze kan er ook niets aan doen

Wellicht is deze uitspraak bekent bij jullie:

Rooien en valen zijn donderstralen......... nou dat klopt

Datum bericht: 06 Maart 2012 om 10:48
Onze Ziggy is naar een tekenfilmfiguurtje genoemd. Toen we net een videorecorder hadden, was het eerste opgenomen filmpje een cartoon over een mannetje Ziggy, die heel lief was, maar een beetje onbeholpen in het mensenleven stond en niet helemaal spoorde. Dus toen er tientallen jaren later een katertje aan kwam zeilen, die niet helemaal spoorde en wat onbeholpen in het kattenleven stond, kwam die naam bij me boven. Be-Bebob en Obi hebben hem wel snel katse manieren geleerd. Want inderdaad rooien en valen zijn donderstralen.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 06 Maart 2012 om 11:10
Magtelt die is heel mooi ook de andere foto's zijn ook mooi

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Datum bericht: 06 Maart 2012 om 17:26
was ik even vergeten toen ik 3 cipertjes met wit nam weet het nu weer al tegoed dat donderstralen zijn

-------------
Anne-Marie

Bericht van: Fien
Datum bericht: 06 Maart 2012 om 17:33

Het zijn allemaal donderstralen, toch?

Tegenwoordig zeg ik maar dat ik geen katten heb, maar dat zij mij hebben......

Datum bericht: 06 Maart 2012 om 17:35
dat is een waar woord we willen er niet aan maar een kat houdt mensen om hem/haar tedienen en niet zoals wij denken dat wij katten houden om ons te plezieren

-------------
Anne-Marie

Datum bericht: 06 Maart 2012 om 17:46
Maar wat zij niet weten is dat wij toch wel plezier van ze hebben; anders hadden ze ons toch niet?

Bericht van: KaVL
Datum bericht: 06 Maart 2012 om 18:34
zo zeggen ze toch hé: een hond heeft een baas, een kat heeft personeel

maar ze zijn toch zo lief !! :)

-------------
*Groetjes*
° Karen °

Datum bericht: 09 Maart 2012 om 16:34
We hebben het in een ander topic over katten en wol. Mijne geven niet om wol, maar wel om lege mandjes en dozen, liefst iets te klein, zodat ze er mal bovenuit puilen. Net overbloezende slagroom op een gebakje.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 09 Maart 2012 om 16:47
dat is ook echt iets voor katten mijn kittens willen ook overal in kruipen maar de kater die spant de kroon kruipt steevast in mijn mop emmer met wring mandje en dan het liefst onder het mandje

-------------
Anne-Marie

Datum bericht: 09 Maart 2012 om 17:43
Of in de wasmand op vuile onderbroeken.

Ik was met kerst eens een poesje kwijt en we lieten ze toen nog niet naar buiten gaan, ze moest ergens in huis zijn, ja in de kast waar ik het kerstkleed en servetten uit had gehaald voor het ontbijt, heerlijk op een stapel tafelkleden. En we hadden geroepen en overal gekeken. En de andere katten gevraagd waar ze was

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 09 Maart 2012 om 17:51
Liefst op waar ik net mee bezig was! Kan dus niets laten liggen als ik even wegloop, maar als ik het speciaal voor ze maak gaan ze er naast liggen...............???

Datum bericht: 09 Maart 2012 om 18:09
Ja als het mag, hoeft het niet. Graag op de krant of de brief die je aan het schrijven bent. Maar als je er een krant of papier naast legt, hebben ze door, dat ze je niet hinderen, dus dat is niet leuk

-------------

wat rozengeur.

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net