Hallo allemaal, Ik haak pas sinds een halfjaar. Ik ben nu bezig met mijn eerste maatpatroon. Daarbij stuit ik op een punt die ik niet begrijp. Het gaat om het volgende zinnetje in het patroon: Meerder gelijkmatig 2-6-2 stk in de volgende tr = 34-38-42 stk
En nu snap ik niet wat ze bedoelen met dat 2-6-2. De laatste toer die ik gehaakt heb is 40 stokjes. Dan hoeft er toch maar 2 stokjes bij?? Of ben ik nu raar aan het denken?? Hieronder het volledige patroon Slof: Voet: Haak vanaf de tenen naar de hiel met haaknld 3,5 mm en 2 draden Alpaca. Haak 3 l en sluit deze tot een ring met 1 hv in de eerste l. 1e tr: Haak 8 stk om de ring - Lees Info Haken! 2e tr: 2 stk in elk stk = 16 stk. 3e tr: * 1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal *-* = 24 stk. 4e tr: * 1 stk in de 2 eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal *-* = 32 stk. Maat 41/43: 5e tr: * 1 stk in de eerste 3 stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal *-* = 40 stk. Alle maten: Meerder gelijkmatig 2-6-2 stk in de volgende tr = 34-38-42 stk – lees Tip Meerderen. Haak door met 1 stk in elk stk tot een hoogte van 9-10-11 cm. Haak 30-34-38 stk, keer het werk en haak terug (haak niet de 4 laatste stk = wreef). Haak heen en weer, en minder tegelijkertijd 1 stk aan weerskanten in de 1e tr – lees Tip Minderen = 28-32-36 stk. Haak door met 1 stk in elk stk tot een hoogte van 14-16-19 cm. Meerder 3 x 1 stk aan weerskanten van het werk in elke 2e tr – lees Tip Meerderen = 34-38-42 stk. Vouw, bij een hoogte van 22-24-27 cm, de slof dubbel en sluit de naad in het middenachter met hv. Knip de draad en hecht stevig af.
Rand: Haak met 2 draden Alpaca 1 tr van v rondom de rand van de slof (haak ca 2 v in elk stk). Knip de draad af. Wissel naar 2 draden Cotton Viscose. Haak als volgt: 1 v in de eerste v in het middenachter, * 3 l, 1 stk in de eerste l, 1 v overslaan, 1 v in de volgende v *, herhaal *-*, en eindig met 1 hv in de eerste v van de tr.
Riempje: Haak 6 l met haaknld 3,5 mm en 2 draden Alpaca. Haak 1 stk in de 4e l van de haaknld (= 2 stk) en 1 stk in de resterende 2 l = 4 stk. Haak, heen en weer, 1 stk in elk stk – lees Haak Info – tot het riempje een lengte van 10 cm heeft. Knip de draad, en hecht stevig af. Naai het riempje op de slof, met een parelknoop aan beide kanten – de knopen zijn bedoeld als decoratie.
|