Print Pagina | Close Window

herkennen jullie dat?

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=26556
Print Datum: 22 November 2025 om 02:48
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: herkennen jullie dat?
Bericht van: Lisette1985
Onderwerp: herkennen jullie dat?
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 11:26

Herkennen jullie dat?

Als je lekker hebt zitten hobby-en dat je daarna ontzettend veel rommel door de woonkamer hebt liggen en dan totaal geen zin hebt om het op te ruimen?

Daarbij heb ik een hond die kleptomaan is en alles jat wat los en vast zit, met name hobbyspullen, alles word uit de hobbydoos gejat, tassen worden leeggejat, en alles word ergens verzameld in de woonkamer

Vanmorgen lekker zitten naaien maar bah wat een rotzooi nu, en ik MOET het opruimen van mezelf voor ik het huis uit ga om iets leuks te doen.

Ik ga maar eens de moed verzamelen tijdens een bak koffie

Antwoorden:
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 11:34
Opruimen? wasda  Vandaag vier ik mijn verjaardag (en de rest van het weekend) en ben nu al gesloopt vanwege het opruimen... Waar laat je alles en als ik mijn werkje opruim dan krijg ik onrust in de buik omdat ik het dichtbij wil houden hihihi.
Ben op zoek naar een grote winkelkast waar ik bovenin mijn (lees)boeken kan zetten en onderin mijn rommeltjes. Zodoende heb ik een heel dressoir die naar de slaapkamer gaat en ik helemaal vol kan duwen met handwerkrommel, ik kan niet wachten tot ik mijn droomkast heb!
Zo nu ga ik ook op de bank met een kop drinken (het denken over een opgeruimd huis en die kast vergt veel energie hihi)

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Datum bericht: 09 Maart 2012 om 11:39

Alleen al aan het opruimen denken kost nog meer energie dan uren handwerken

Ben ondertussen maar eens begonnen met de eettafel leegruimen, dan nog de vaatwasser uitpakken en de stofzuiger erdoorheen jagen.

Vooral de rommel die je overhoudt na een verjaardag, bah

Zo'n kast is trouwens wel een leuk idee, en handig ook.

Daar heb ik dan weer geen ruimte voor, ik heb alles in opbergboxen zitten en mijn bollen wol in een grote doos.

Naaimachine en borduurmachine staan in een hoekje uit het zicht.

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 11:43
Ik heb een eigen hoekje op de zolder, maar daar staat zoveel dat ik een polsstok nodig heb om bij mijn hoekje te komen en als ik er ben heb ik een uur nodig om mijn tafel leeg te maken, dus neem ik het mee naar beneden

-------------

Bericht van: Jips
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 11:47

O ja, herkenbaar.

En ik ben ook zo dat ik alles spik en span wil hebben voor een verjaardag en je daarna weer opnieuw kan beginnen

Gelukkig zijn ik en mijn jongens in de zomervakantie jarig en vieren we dat altijd in Frankrijk. We hebben dan wel mijn ouders en vrienden op bezoek maar heerlijk buiten bbq-en, dus binnen geen rommel en geen sopneigingen. Allen een berg afwas op de hand, maar dat is lekker om buiten te doen

-------------
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.

Bericht van: anita v
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 11:47

ik heb een hobbykamer ( slaapkamer van m'n dochter die nu getrouwd is ) vind het plezant om overdag daar wat aan te rommelen, maar voor tv. breiën of haken is toch ook  heel gezellig

alleen moet ik zien dat m'n hond het garen of wol niet komt pikken en wil ontwarren??!! want dan heb ik een bolleke wol minder...

Datum bericht: 09 Maart 2012 om 11:57
Originally posted by anita v anita v wrote:

ik heb een hobbykamer ( slaapkamer van m'n dochter die nu getrouwd is ) vind het plezant om overdag daar wat aan te rommelen, maar voor tv. breiën of haken is toch ook  heel gezellig

alleen moet ik zien dat m'n hond het garen of wol niet komt pikken en wil ontwarren??!! want dan heb ik een bolleke wol minder...

dat doet mijn hond dus ook, een bol wol of katoen jatten en dan uit elkaar trekken, dan kan ik dus alles weer ontwarren, hij doet het ook zo stiekem dat ik het 9 van de 10 keer niet in de gaten heb.

Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 12:04
Whaha, ik heb daar een leuke foto van maar die staat op m'n pad. Mams was een doos met restantenbolletjes aan het uitzoeken. Blijkt dat Meike er een paar bolletjes heeft uitgepikt en alles aan het knopen was.

Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 12:04
Heel herkenbaar . Gelukkig heeft mij pup van 7 maanden het niet meer
gedaan,

En ach met al hetbspeelgoed van de kids erbij en de hond, kan je
blijven opruimen,

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 12:23
Heel erkenbaar maar kan niets meer laten liggen de poes plast op mijn wol en boekjes dus ik moet alles veilig wegbergen

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 12:24
Wat zijn we toch dol op onze huisdieren

Bericht van: Frea H.
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 12:43

Vraagje voor de dames met een hond. Zijn dit allemaal teven?? Wij hebben een duitse herder reu,die nog nooit naar mijn bolletje wol heeft omgekeken. Alleen als hij,volgens hem,niet genoeg aandacht krijgt haalt hij de sokkenmand leeg.

groetjes Frea.

-------------

Bericht van: nldutchy
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 13:15
ik ben erg blij dat m'n man geen lid is van dit forum want hij zou hier wel een antwoord op willen geven: JA, DE HELE HUISKAMER LIGT VOL MET ''ROMMEL'' WAAR ZE ZGN MEE BEZIG IS...... en dan ook nog m'n eigen kamer boven waar ik vaak niet vinden kan wat ik zoek.....maar mijn antwoord is meestaL : ik wordt zó blij van al die spullekes en ik heb het allemaal ''nodig'' (op z'n tijd)...en m'n poes gaat geregeld aan de haal met een draadje en dan mag ik het weer terughalen, halen en brengen dus hier in huis maar heerlijk allemaal..leuk topic trouwens!

-------------
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com" rel="nofollow - http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 13:39
Ik heb een hobbykamertje, gewoon de kinderen de deur uitdoen, dan gaat dat vanzelf, een zolder vol dozen wol en fournituren en een paar zeer beschaafde katten die geen enkele interesse hebben, zelfs niet in bollen wol, die op hol slaan door de kamer. Vroeger had ik wel een kat die middenin mijn werkmandje ging liggen en dan telkens zijn schouders geirriteerd bewoog als ik aan de draad trok.

Er ligt altijd een werkje klaar bij de tv en één in mijn hobbykamer. Waar het ook vaak rommelig is, maar ik kan alles vinden. Behalve als het zoek is.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 13:51

Leuk topic is dit. Het is heel herkenbaar en er is niets aan toe te voegen.

Of jullie zouden behoefte moeten hebben aan een heel boek vol rommel-,opruim-, hond- en poesverhalen

Groetjes, Lida

Bericht van: pippie
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 13:53
Ik heb een afwijking die ik hier nog niet gehoord heb.Ik moet mijn leven lang altijd EERST afstoffen, opruimen en zuigen, voordat ik kan gaan breien, haken, plakken, naaien, en weet ik veel.(wat natuurlijk stof en rommel geeft, wat later wéér opgeruimd moet worden)
Dat is nog een erfenis van mijn opvoeding.
Niks hobbyen als het huis niet aan kant was!!
En dan nog liever sokken breien, was tenminste nuttig, dan iets voor de leuk.
Nou, dat laatste haal ik driedubbelendwars in hoor.

Datum bericht: 09 Maart 2012 om 14:02
Mijn moeder was een leesbeest, als die in een boek verdiept zat, zag ze geen rommel, kinderen of katten. Dus ik was van kleins af aan gewend om een rommelzooi om me heen te verzamelen en daarin heerlijk te spelen. Met mijn broertje en zusjes. De katten scharrelden daar tussendoor, zaten op het Mens-erger-je-niet-bord of in het poppenhuis, lagen in de poppenwieg. Ik ben zo verpest, ik zie niet eens of het rommelig is.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: demi
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 14:08

Bij mij is het normaal altijd opgeruimd, omdat ik het effenaan doe.

Ik laat het dus niet ophopen.

Maar als er eens eens een dag is, dat het niet opgeruimd ligt, dan krijg ik uitgerekend wel visite!!

Als alles netjes is, komt er niemand!!

-------------
http://www.animaatjes.nl/naamanimaties/" rel="nofollow">

Bericht van: martie
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 14:48

Oh Demi, wat herkenbaar. Altijd als het bij mij een zootje is en ik ergens mee bezig ben komt er visite. Niet dat het bij mij altijd keurig netjes en schoon is, maar toch als ik een keer alles tot in de puntjes schoongemaakt heb is er geen visite te bekennen.

Gelukkig vinden mijn man en kinderen het altijd wel een gezellige bende. Ik heb ook een kamer voor mijn hobby's, maar ze vinden het toch het allergezelligst als mama bij ze in de kamer lekker aan het knutselen is.

Groeten, Martie.

Bericht van: vikike
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 14:52

inderdaad heel erg herkenbaar, living altijd netjes een puinhoop

creatieve mensen hebben gewoon rommel nodig om hun ding te kunnen doen en geef nu toe het is toch veel leuker om aan je hobby bezig te zijn dan te kuisen

en dat van die hond, ik heb er hier 3 rondlopen dus ik vloek mij echt wel elke dag lekker de hel in

-------------

Bericht van: pareltje2011
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 14:52
Ik heb een paar dozen met wol gekregen van mijn schoomoeder (die is overleden)  die heeft haar leven lang gebreid ,ik was zooo blij als een kind op de kermis ,heel mijn apartement lag vol want ik moest de kleurtjes bij elkaar zoeken en de kat heeft meegeholpen die had de dag van haar leven ,nu heb ik alles in dozen gedaan met de kleur er op.

-------------
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 14:55
jammer dat ze is overleden, maar ze laat wel een schat achter voor je waar je veel plezier aan zal beleven

-------------

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 19:52
Ik vind altijd dat je aan een kamer mag zien dat er wordt geleefd. Mijn woonkamer is beslist geen toonzaal. Mijn man wordt wel eens gek van me als er meerdere handwerkjes op de tv tafel liggen, maar aan de andere kant is hij ook zó trots dat hij bezoek altijd meteen wijst op de schatten op de grote tafel 

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Bericht van: diny183
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 20:48
Rommel? waar? nee hoor helemaal geen rommel, dat heb IK
allemaal nodig, anders moet ik elke keer naar boven waar
een hobbykamer vol staat met hobbydingetjes, en om
overzicht te houden waar ik mee bezig ben moet het toch
beneden naast de bank liggen.

Onze hond interesseert zich niet voor bolletjes wol, hij is
een jongetje maar wanneer ik een groot breiwerk even naast
me neer leg ligt hij er binnen een paar secondes boven op.

-------------

Bericht van: geesje
Datum bericht: 09 Maart 2012 om 23:07

Originally posted by diny183 diny183 wrote:

Rommel? waar? nee hoor helemaal geen rommel, dat heb IK
allemaal nodig, anders moet ik elke keer naar boven waar
een hobbykamer vol staat met hobbydingetjes, en om
overzicht te houden waar ik mee bezig ben moet het toch
beneden naast de bank liggen.................
.

..... bij mij precies hetzelfde.........

ik heb van iemand op dit forum iets overgenomen

zoiets van dat het geen rommel is maar creatieve ideeen, als het iemand niet aanstaat dan gaat ie maar weg     ik koop ook steeds nieuwe mandjes enz, maar nu liggen de kleine bolletjes in een deksel van een schoenendoos en de grotere bollen in de doos zelf naast mij op de bank.......

-------------
groetjes geesje

Bericht van: malofa
Datum bericht: 10 Maart 2012 om 17:52

Ik heb het precies andersom. Hier hebben we een Mee-Bahn, een soort hulp in de huishouding cq nanny. s'Avonds ben iklekker aan t prutsen, en als ik dan de volgende ochtend de kids naar school breng, ruimt zij meestal de kamer weer op. Als ikdan de volgende avond weer bezig wil..... Kan ikhet niet meer vinden!!! 

Toch hou ik wel van rommel om mij heen. Heb ikaltijd gehad. Toen ik klein was,werkten mijn ouders allebei, dus werd er niet zo veel opgeruimd, en mijn kamer was altijd een grote bende. Mijn moeder zei altijd.. Op je verjaardag krijg je een trampoline. dan kun je vanuit de deuropening over je troep het bed inspringen.

Groetjes Wenke

-------------
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)

Bericht van: Kwabbernoot
Datum bericht: 10 Maart 2012 om 19:16

Nu ik aan het breien ben, valt het wel mee, geloof ik.
Ik heb alleen mijn naalden en een bol liggen. Meestal ligt het gedurende dag op de leuning van de bank en doe ik zo af en toe eens wat. Het echt laten liggen durf ik dan weer niet, aangezien dochterlief grijpgrage handjes heeft.

Maar als ik een naaiproject hebt... Berg je dan maar. Dat doe ik meestal in de keuken aan de grote tafel en dan is het net alsof er iets ontploft is. En ik stop meestal als ik geen zin meer heb, maar ja dan is de zin tot opruimen er ook niet meer hé?
(nou moet ik dan echt wel opruimen, anders kunnen we niet meer eten )

Ik probeer nu ook heel erg één project per keer te doen. Wel heel erg moeilijk, want ik heb zo veel leuke dingen hier gezien en gekregen dat ik echt een immense lijst aan projecten heb. Maar anders valt er hier in huis niet meer te leven, denk ik.

Datum bericht: 10 Maart 2012 om 19:32
Misschien kunnen degenen, die maar één project tegelijk willen maken, een steungroep oprichten; die kreet komt vaak voor en er zijn maar weinigen die het lukt. Aan mij heb je niets in dit geval.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: diny183
Datum bericht: 10 Maart 2012 om 21:41
Originally posted by Kwabbernoot Kwabbernoot wrote:

Maar als ik een naaiproject hebt... Berg je dan maar.
Dat doe ik meestal in de keuken aan de grote tafel en dan
is het net alsof er iets ontploft is. En ik stop meestal
als ik geen zin meer heb, maar ja dan is de zin tot
opruimen er ook niet meer hé?(nou moet ik dan echt wel
opruimen, anders kunnen we niet meer eten )

Dat had ik vroeger ook altijd, de stukjes stof en
draadjes lagen door de hele kamer, ik had toen een
buurvrouw die veel van kleding maken afwist, durfde haar
niet thuis te vragen want zij naaide in de kamer en er
was nooit een draadje of een pluisje te bekennen, alle
draadje gingen in een plastic zakje dat ze naast de
naaimachine had liggen, de huiskamer zag eruit al een
toonzaal. heb het ooit geprobeerd hoor, een plastic zakje
naast de naaimachine gelegd en daar de draadjes ingedaan
na 2 minuten was het zakje verdwenen, teruggevonden
onder de bank ach ja ik ben een rommelkont en ik
geef het eerlijk toe.

-------------

Bericht van: jenny1960
Datum bericht: 10 Maart 2012 om 22:19
Ik kan pas gaan hobbyen als ik helemaal klaar ben in het huishouden,
Anders zit ik niet op m'n gemak.
En als ik klaar bent dan ruim ik dat eerst op.
Groetjes jenny

Bericht van: macheri
Datum bericht: 11 Maart 2012 om 00:28

oh wat een heerlijk topic is dit zeg  hihihi. Zoooooooooo herkenbaar allemaal.

Ik beperk me meestal tot een hooby tegelijk maar als ik er mee bezig ben moet ik wel alles dat ik er voor nodig heb om me heen hebben. Ook dingen die niet voor dat ene project op dat moment nodig want  ja je weet het niet. Een beestje en 5 dozen kraaltjes want tja je zal die ene kleur net niet hebben. 1 Haakpatroon en alle kleurenwol die je hebt want stel je voor. Een kaart en alle kleuren karton enz. enz.

Wat ik al zeg ik hou het  telkens op een hobby tegelijk want anders heb ik denk ik toch wel een probleem met mijn ega.

Opruimen doe ik alleen als ik echt weet dat ik visite krijg (anders kunnen ze er niet bij hihihihi. Verder heb ik zoiets als het netjes naast mijn stoel of op de tafel ligt dan zien ze alleen maar dat ik ergens mee bezig ben. Ik wil altijd een eigen kamer maar ja mijn dochter is nog niet zover om het huis uit te gaan. Ik heb wel een hele kast vol waar pipo's jaloers op zou zijn hihihihi

-------------
http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 11 Maart 2012 om 09:19

Bij mij gaat het anders..........

Ik ruim altijd eerst mijn huis op. Ik heb gemerkt dat een opgeruimd huis een opgeruimd hoofd tot gevolg heeft. Kan slecht in 'rommel' leven. Op zolder heb ik een extra naaikamer, ga ik daar eenmaal los is het einde zoek. Een 'bominslag' tot gevolg. Het gekke is dat ik dat rustig kan laten voor wat het is. Eenmaal alles klaar met naaien dan ook meteen opruimen. Sinds ik weer begonnen ben met breien heb ik mij voorgenomen om zoveel mogelijk eerst de wol op te maken die ik heb liggen. Dat lukt aardig met kleine sokken breien. Het grootste nadeel is DIT FORUM .

Er komen zoveel leuke dingen voorbij en ik word er zoooooooooo hebberig van. Maar ...........eerst en hee en dan het ander. Ga me wel toeleggen op haken zodat ik dat mee kan nemen op vakantie.

Maar Magtelt inderdaad: de kinderen uiit huis doen geeft extra ruimte hahahahaha,

Marlies

Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 11 Maart 2012 om 09:24
inderdaad als je weet dat je visite krijgt, bij mij blijft iedereen ook nog slapen, ga ik samen met m'n ega het huis door als een witte tornado en dan is het in de woonkamer net een echoput. Dan zijn al m'n wip's netjes opgeruimd en als de visite dan weer weg is kan ik geen bal meer vinden. De extra ruimtes die ik overheb zijn de logeerkamer's (kun je ook niet alles in dumpen, als ze blijven slapen moet het wel netjes zijn).

als het dan allemaal netjes is, neem ik me altijd voor omdat zo te houden, maar das moeilijk joh, binnen een paar dagen is het weer een heerlijk bewoonbare chaos.

-------------
lydia wijsbroek

Datum bericht: 11 Maart 2012 om 10:54

@Marlies en Lydia, mijn naaikamer is bij tijd en wijle een ravage en heb nog steeds niet de discipline om na ieder werkstuk op te ruimen. De logeerkamers hebben wij ook steeds nodig als de kinderen komen. Maar als ze er niet zijn is het reserve hobbyruimte en opslagplaats. Neem mij altijd voor het netjes te houden, maar.......

Groetjes, Lida

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 11 Maart 2012 om 12:13
Lidwina,

wat heb je er voor over ????? hahahahahahaha.

Wil je wel geestelijk bijstaan......

Marlies

Datum bericht: 11 Maart 2012 om 13:47

Ik kan ook eigenlijk mijn naaikamer niet opruimen, want ik begin bijna meteen aan iets nieuws. Wanneer zou ik dan ook moeten opruimen??? Ik maak wel meestal alles af. Kan soms wat langer duren, maar af komt het. En eerst moet de huishoudelijke taken volbracht zijn. Brei- en haakwerk ligt op de bank of zo... Groetjes, Lida

Bericht van: Kwabbernoot
Datum bericht: 11 Maart 2012 om 17:31
Originally posted by MariaLA MariaLA wrote:

Het grootste nadeel is DIT FORUM .

Er komen zoveel leuke dingen voorbij en ik word er zoooooooooo hebberig van.

Helemaal geen last van
Ik heb geloof ik met dank aan dit forum al weer een aantal dingen op mijn Wil-ik-doen-lijst kunnen zetten.

Bericht van: inge.v
Datum bericht: 11 Maart 2012 om 19:25
Heb de moed al lang opgegeven om alles altijd pikfijn opgeruimd te hebben. Ligt altijd wel ergens een handwerkje, soms enkel een breiwerkje dan weer eens een tafel vol stof als ik kleren aan't maken ben.
Als ik op voorhand weet dat ik bezoek krijg gaat alles wel de hobbykamer in, maar onverwacht volk moet het maar nemen zoals het is. Tenslotte hebben we een huis om in te leven en soms te poetsen, niet omgekeerd

-------------

Bericht van: Knutseltjes
Datum bericht: 11 Maart 2012 om 20:47
ja, helaas, heerlijk aan het rommelen, nu mijn dochter voor
het eerst achter de naaimachine gehad, wat een bende, ja
hoor overal ligt wat.....
Probeer nog stukje voor stukje op te laten ruimen, maar
werkt niet echt, nu is de machine van tafel, maar de rommel
is er natuurlijk nog, ach ja..... hoort er dus blijkbaar
bij, mijn eigen haakwerkje was al opgeruimd, om mijn
dochter te kunnen helpen, maar bende blijft het....

Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 11 Maart 2012 om 22:34
Ik moet ook altijd eerst alles aan de kant hebben voor ik iets voor mezelf ga doen en heb ook maar 1 werkje bij me liggen ik kan heel slecht tegen rommel dan zit ik niet rustig.

-------------

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/

Bericht van: Jolly
Datum bericht: 12 Maart 2012 om 07:58
Ik hou ook niet van rommel maar ga rustig zitten haken terwijl er nog genoeg te doen is in huis, maar dan wel tijdens het koffiedrinken.

-------------
Groetjes van Jolly

Datum bericht: 12 Maart 2012 om 08:36

Ik ga ook rustig zitten haken terwijl er nog zat te doen is in het huishouden.

Maar van de andere kant... mijn huis is 80 vierkante meter, als ik me flink kwaad maak is het hele huis in 2 uurtjes spik en span.

Enige wat weleens rommelig kan zijn is de woonkamer, boven moet alles altijd spik en span zijn anders kan ik niet slapen...

Bericht van: saskia welmoed
Datum bericht: 12 Maart 2012 om 10:29

Dit staat bij mij op de deur van mijn "hobbykamer":

Creatieve mense3n hebben geen rommel

creatieve mensen hebben overal ideeën liggen !

zegt genoeg, dacht ik zo

groeten,

Saskia Welmoed

Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 12 Maart 2012 om 23:27
mijn dochter (vlinderkind) was 6 jaar en had een slaapkamer vol met prullaria, als ik haar kamer had schoongemaakt liep ze te mopperen, want niets stond goed op z'n plaats, dus besloot ze het maar zelf te doen, gewapend met een stofdoek ging ze naar haar kamer. een uurtje later kwam ze terug. Ik zat op dat moment thee te drinken met m'n schoonzus en ze zei vol trots mam, alles is schoon en alles staat zoals ik dat wil, oh fijn schat waar heb je de stofdoek uitgeslagen, heb je het raam opengemaakt. Ze was diep verontwaardigd, ben je nou mal, dan ziet iedereen wat een stofzooi het was, heb hem gewoon in de slaapkamer uitgeklopt. Nodeloos te zeggen dat wij onze thee bijna weer hebben uitgepiest van het lachen.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: mimisa
Datum bericht: 13 Maart 2012 om 08:45
Ik heb meestal een klein mandje (kinderboodschappenmandje van de action 0,79) naast me staan met het haakwerk erin. Maar als je dan op tafel kijkt ligt daar wel een schaartje, draadjes, naald.LOL

Maar als het huishouden klaar is zit ik toch wel rustiger te handwerken.

-------------

De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin

Bericht van: KaVL
Datum bericht: 13 Maart 2012 om 08:58

Dankzij mij lieve poezen kan ik niet anders dan alles weer op te ruimen, want wat is er leuker dan achter zo'n bolletje wol aan te lopen, de schaar van tafel te duwen, de afgeknipte draadjes op te eten, of het plukje vulling dat bleef liggen uit mekaar te halen..

Ik hou de projectjes waar ik aan bezig ben bij mekaar in een doos zodat ik er de volgende keer weer meteen aan kan verder werken.
Werkt best ordelijk, dankzij mijn vriendjes :)

-------------
*Groetjes*
° Karen °

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net