oude ouders??
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=27460
Print Datum: 24 Mei 2025 om 17:07 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: oude ouders??
Bericht van: Mayabees
Onderwerp: oude ouders??
Datum bericht: 23 April 2012 om 13:21
Waarom oordelen mensen toch altijd zo gauw overal over terwijl ze niet eens het verhaal er achter weten. Ik was 42 jaar toen ons eerste kindje (en mogelijk laatste? is via IVF gebeurd) geboren is. Gelukkig zie ik er niet oud uit, maar mijn vriendin heeft ook op haar 42ste nog een kindje gekregen en die krijgt regelmatig te horen dat het zielig is voor haar zoontje zo'n oude moeder. Maar ja je hebt kinderen niet voor het kiezen. Wij zijn allebei laat in een vaste relatie gestapt, omdat we de ware niet konden vinden toen lukte het bij ons ook nog niet eens.
Mijn vriendin vindt er erg vervelend, maar wij zijn toch niemand verantwoording schuldig? Zijn hier meer "oude ouders" op het forum?
-------------
 http://pinterest.com/creabeezzz/
|
Antwoorden:
Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 23 April 2012 om 13:26
er zijn veel jonge ouders die 'ouder' zijn dan oude ouders...
Ik denk dat je meer van je kind geniet als je op 'latere' leeftijd mama bent geworden.
Ik was 27 toen ik mama werd, niet oud, maar toch ook niet piepjong meer. (ik ben wel één van de oudste mama's aan de schoolpoort)
-------------

http://pinterest.com/ellejientje/
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 23 April 2012 om 13:30
Nou ik vind dat het draait om de liefde die je je kind meegeeft en een goede basis voor zelfvertrouwen voor je kindje. Of je 20 bent of 40 lekker belangrijk! Ja maar de kans dat je kind zonder een ouder opgroeit bla bla... Mijn vriendin was ouderloos toen ze 11 was en haar vader op 38 jarige leeftijd overleed dat zegt dus niets!
Ik zou ook nog graag kinderen willen en als dat mij gegunt is dan ben ik ook een "oude" moeder.
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: Vifke
Datum bericht: 23 April 2012 om 13:39
Als ik een ding geleerd heb in het leven is niet te luisteren, en je zeker niet druk te maken over wat anderen wel vinden. Krijg je kinderen te jong ze hebben iets te zeggen en lig je voortdurend op de tong (ik was 16 toen ik mijn dochter kreeg dus kan erover mee spreken) Krijg je kinderen als je ouder bent dan hebben ze ook iets te zeggen en lig je ook op de tong. En dat is met alles zo. Is je huis niet netjes genoeg dan roddelen ze erover, maar als je dan 8 maand plat moet liggen en zelf niet kan schoonmaken zien ze het opeens niet dat je huis wel eens een veegje van een schoonmaakvod kan gebruiken, en hulp welkom zou zijn.
Mijn raad aan u is: veeg uw voeten aan wat anderen zeggen want voor iedereen goed doen kan je toch nooit. Vifke
|
Datum bericht: 23 April 2012 om 13:43
Jij hebt gelijk Vifke.
En inderdaad als je jong bent, moet men ook zo nodig iets daarover zeggen.
-------------
|
Datum bericht: 23 April 2012 om 13:44
Men vindt altijd wel een reden om over iemand te praten. Het belangrijkste is dat de ouders én het kind gelukkig zijn.
-------------

|
Datum bericht: 23 April 2012 om 13:45
En of wij gelukkig zijn!!
Ze is nu een jaar en erg druk en ondernemend, maar ook heel gezellig. Ik ben vorig jaar dan ook gestopt met werken om volop te genieten van onze dochtertje.
-------------
|
Datum bericht: 23 April 2012 om 13:47
voila, meer moet dat niet zijn 
-------------

|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 23 April 2012 om 13:49
Ik was 23 jaar voor mijn 1ste en 27 voor mijn 2de en dat jouw vriendin gelukkig is meer moet dat niet zijn de rest heeft daar geen zaken mee
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Nellie
Datum bericht: 23 April 2012 om 14:15
zoals al eerder gezegd, je hebt het niet voor het zeggen. Ik was 30 met nummer 1, 33 met nummer 2 en 35 met nummer 3. Nummer1 is nu 20 en zwanger ( verhaal op zich, daar zal ik jullie niet lastig mee vallen) toen ik voorzichtig zei, dat ik haar nog erg jong vind, kreeg ik te horen, jij was 30 en dat vind ik oud. Dank je, dat kan je in je zak steken :)
|
Bericht van: Jolly
Datum bericht: 23 April 2012 om 14:18
Mayabees, ik heb je een berichtje gestuurd.
------------- Groetjes van Jolly
|
Bericht van: Crea-Mo
Datum bericht: 23 April 2012 om 14:41
Tja, je moet maar net de juiste partner tegenkomen en dan ook nog 1, 2, 3 zwanger raken. Ik was 31 bij de eerste en 33 bij de tweede, volgens mij vrij standaard tegenwoordig. Waar ik me altijd over moet verdedigen is dat ik niet werk en er voor gekozen heb thuis bij de kinderen te blijven.
Zo blijft er altijd wat te kletsen, laat ze lekker en geniet!!!!!
|
Bericht van: Nellie
Datum bericht: 23 April 2012 om 14:55
heerlijk toch om er te zijn voor je kinderen, ik ben ook een thuisblijfmoeder, ook al zijn de kinderen nu ouder en 1 al de deur uit, en by the way, probeer maar eens een leuk part-time baentje te vinden als je 50 bent :)
|
Bericht van: zazia
Datum bericht: 23 April 2012 om 15:15
Ik heb nog geen kinderen, maar ik heb wel oudere ouders. Mijn moeder was 37 toen ze mij kreeg en mijn vader 45. Er was toen ik geboren was iemand die kwam kijken of ik geen Down had, omdat mijn vader zo oud was. (hoezo onbeschoft om zoiets te zeggen)
Mijn vader heeft een ouder uiterlijk dan dat hij is (heel zijn leven op het land gewerkt en heel wat jaartjes gerookt), maar toen hij mij toen ik een jaar of 14 was naar sporten bracht dachten ze al dat hij mijn opa was en afgelopen winter ook, ben nu 27. Gelukkig vindt hij het niet erg, maar echt leuk is het niet.
-------------
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 23 April 2012 om 15:24
ik heb zelf geen kinderen, heb mij hierbij neergelegd omdat ik dit al van op mijn 16de jaar te weten ben gekomen, maar nu ik zelf 39 jaar ben en men zou zeggen je bent nu zwanger en word mama, denk niet dat leeftijd daar iets aan doet. ik denk wel als je ouder bent en dan pas moeder word je dit veel intenser en bewuster meemaakt, meestal ben je ook al geselteld en weet je wat je wil in het leven, hebt eigenlijk al veel dromen gedaan die je anders pas na het opvoeden van je kinderen kan realiseren. Persoonlijk leven is mijn moeder 62 en stiefvader bijna 80 dus toch geen probleem voor mij
-------------

|
Bericht van: natie.83
Datum bericht: 23 April 2012 om 15:26
Ik denk dat ouder kinderen krijgen op lichamelijk vlak miss meer nadelen heeft hoeft natuurlijk niet zo zijn maar ja je moet natuurlijk wel de juiste partner tegen komen en de ene vind die eerder als de ander het gaat er om waar je je goed bij voelt ik wilde zelf niet te oud zijn en heb een goede relatie dus dat ik 24 was zijn we er voor gegaan ik was 25 dat mijn oudste werd geboren en net 27 toen de jongste geboren werd en ik geniet elke dag. Maar dat doe je ook als je op oudere leeftijd moeder word.
------------- groetjes nathalie
|
Bericht van: marjolein2202
Datum bericht: 23 April 2012 om 15:42
Mensen hebben altijd wel wat te zeggen hoor. ik hoop dat je vriendin en ook jij dat langs je heen kunnen laten gaan. Dat oordelen over anderen dat is nu eenmaal een menselijk iets. Op zich kan je daar ook niet zoveel aan doen, wel aan hoe je ermee omgaat.
Moeder worden is niet zomaar even iets. He lukt niet iedereen gelijk en daarbij begin je er toch meestal ook pas over na te denken wanneer je een juiste partner hebt gevonden? En zoals eerder gezegd heeft goede moeder zijn niks, maar dan ook echt helemaal niks met je leeftijd te maken. Laat anderen maar dneken dat het wel zo is en voed jij ondertussen je kindeen naar eer en geweten op, dan krijg jij een prachtige dochter, gezond en in balans. Die terugkijkt op een fijne opvoeding als ze groot is. En is dat niet wat we eigenllijk allemaal zouden moeten nastreven ongeacht onze leeftijd?
|
Bericht van: doortje
Datum bericht: 23 April 2012 om 17:32
ik was 21 en ook ik kreeg en krijg veel comentaar veel te jong zoooooo dat was jong ach weet je het gaat er om dat jullie gelukkig zijn en dat jullie GOEDE ouders zijn, vroeger was 42 misschien oud maar nu toch niet meer laat ze toch kletssen wat kan jou het schelen, ik krijg het gevoel dat je een goede mama ben en weet je dat is niet leeftijd gebonden weet je wat ik tegen jou wil zeggen welkom lieve goede mama wat fijn dat jullie als gezinnetje zo gelukkig zijn en wat fijn dat je zo'n goede mama ben wat zal jullie kindje later goed terecht komen en wat zal het weten wat liefde is kijk en dat is belangrijk voor een kindje en leeftijd ach wat is dat ??????????
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 23 April 2012 om 18:13
Nellie wrote:
heerlijk toch om er te zijn voor je kinderen, ik ben ook een thuisblijfmoeder, ook al zijn de kinderen nu ouder en 1 al de deur uit,en by the way, probeer maar eens een leuk part-time baentje te vinden als je 50 bent :) |
Als je werkt, ben je er dan niet voor de kinderen??? Niet iedereen heeft de luxe om thuis te blijven en niet iedereen wil fulltime thuis zijn.
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 23 April 2012 om 18:39
alles is al gezegd, geniet van je kindje, ze zijn zo weer groot.
-------------
|
Bericht van: Daymoon
Datum bericht: 23 April 2012 om 18:41
Ik was *jong*, 24 jaar (tweeling), 28 bij de 3e en ben nu met 33 bevallen van de laatste. En ik merk werkelijk géén verschil met toen ik 24 was en nu ik 33 ben. Alleen dan dat het gezin druk is met vier kinderen en het zwangerzijn daarom ook wat zwaarder was de laatste keer omdat je er al 3 hebt lopen. Maar verder denk ik echt dat het niets uitmaakt, het leven loopt zoals het loopt (gewild en/of ongewild). Lekker van genieten hoor, dat is het allerbelangrijkste. Een vriendin van mij is stervende en heeft een kleine van 5 jaar, leeftijd zegt echt niets, niemand weet hoe het immers zal lopen!
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 23 April 2012 om 18:49
hoi , ik was 28 toen de oudste geboren werd , heb nog een jaar gewerkt en ben dan verplicht op invaliditeit moeten gaan . 8 j later (ik wou nog zo graag een kindje ) is de jongste geboren (de gynecoloog dacht dat ik me wou laten sterliseren hahahah ) en ik heb me dit nog geen minuut beklaagt hoor. Je beleefd alles zo veel bewuster en zoals hier al gezegd is je bent gesetteld en alles moet niet meer zo nodig (snap je) Het was veel intenser zo n baby in huis dan 8j daarvoor ( toen moest ik nog geld verdienen en heel men huis verbouwen ) Nu is de jongste 17j (ik ben bijna 53 en mijn man 54) en tot hiertoe kan hij nog heel goed met zijn "oude ouders " overweg hoor . Ik ben zaterdag nog mee wezen dansen met hem hahahahhahaha die is daar echt niet voor verlegen en vertelt me "alles"
dus je ziet , wat is "oud" ?
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 23 April 2012 om 18:53
ja las net het vorige bericht en wilde er ook nog even op inpikken . mijn vriendin , eigenlijk meer mijn dochter was 29j toen ze stierf aan kanker . Haar zoontje was 2j en die moet nu ook verder zonder mama . Hij word nu 9j
zo dat wou ik ook nog even kwijt ook al is dat geen verhaal dat je graag wil horen , maar is pure realiteit .
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 23 April 2012 om 19:43
Het is nooit goed lijkt het wel, als je heel jong kinderen krijgt word je er ook op aangekeken. Maar net wat je zegt, je hebt het toch niet voor het uitzoeken? Eerst moet je maar iemand zien te vinden met wie je kinderen wilt (heel belangrijk!), en dan moet het maar net lukken ook. En het is zo verschillend per persoon. Ik ben redelijk laat moeder geworden, op mijn 33e, en daar ben ik heel gelukkig mee. Ik had dat niet graag gewild op (bijvoorbeeld) mijn 20e. Was dat gebeurd had ik ook niet geklaagd hoor ;).
|
Datum bericht: 23 April 2012 om 19:47
zolang je goed bent voor je kind, is er toch geen probleem.
En zoals al gezegd is, jonger ouders kunnen ook sterven, dus daar hoef je het niet voor te laten.
-------------

|
Bericht van: Eugenie
Datum bericht: 23 April 2012 om 19:49
ik was 24 met de eerste en 27 met de tweede. maar is het niet het belangrijkste dat het kindje welkom is en met liefde wordt groot gebracht en het gewoon "lekker"heeft
-------------
 ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 23 April 2012 om 19:56
Hoe bedoel je "oud"? Je bent zo oud als je je voelt, Mijn buurman is net zo oud als ik en zijn kinderen zijn even oud als die van ons, maar hij heeft nooit met zijn zoon gevoetbald, en mijn man wel met de onze, terwijl mijn man 4 jaar ouder is dan wij en een handicap heeft. Ik bedoel maar.... Trek je niets aan van anderen en blij=f gewoon jezelf. Geniet van je kindje want ze zijn groot vóór je het weet 
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Datum bericht: 23 April 2012 om 20:10
Hallo lieve dames,
Bedankt voor jullie reactie doet me erg goed. Heel lief!! Echt.
-------------
|
Bericht van: Babbel.truitjes
Datum bericht: 23 April 2012 om 20:10
helaas hebben nederlanders vaak hun roddels wel klaar.of je nou bewust of zoals jullie op en latere leeftijd zwanger word is jullie keuze, ik vind 42 nog best wel jong heb meer problemen met moeders die 56 of 58 nog mama worden. al moet ik zeggen toen ik hoorde dat het vrouwtje van mijn zoon in eerste instantie geen kinderen kon krijgen had ik graag voor hun een kindje gedragen. gelukkig kan het nu via kunstmatige insiminatie als ik het goed schrijf hahahaha Heb er zelf 4, het verschil zit echt in de leeftijd wat betreft omgaan met de kinderen. ik had de eerste op mijn 21ste 2de op 23 en de derde op mijn 25ste en Naomi toen ik bijna 35 was. ik heb het denk ik niet slecht gedaan, maar moet zelf bekennen dat ik heel anders met Naomi om ging toen ze klein was als toen met de jongens, je bent zelf volgroeid denk ik . alles is en gaat veel rustiger. Ik zou veel liever zien, dat de jongelui er pas tegen hun 30ste aan beginnen dan hebben ze de jeugd en de opbouw van hun toekomst aardig klaar, dat heb ik mijn kinderen ook geleerd geniet eerst van de tijd dat je jong bent. IK ZOU ZEGGEN GENIET ER HEERLIJK VAN , ER OVER KLETSEN DOEN ZE TOCH , GENIET ER VAN MEIS. moeder van Naomi
------------- babbel
|
Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 24 April 2012 om 11:50
Fijn toch dat het nog gelukt is om een kindje te krijgen, wat maakt het dan uit dat je boven de veertig bent als jij en je gezin maar gelukkig zijn, wat de rest er van denkt, daar zou ik me niet druk om maken. Ik was 29 bij de oudste, 31 bij de tweede, 35 bij de derde en 37 bij de vierde, bij de oudste had ik de gemiddelde leeftijd voor een moeder haar eerste kind, maar bij de jongste was ik al een wat oudere moeder.
------------- Groet,
Yobsje
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 24 April 2012 om 14:41
Fijn dat je een kindje hebt gekregen, geniet er lekker van. Ja, praten doen mensen toch wel!
|
Bericht van: Tams
Datum bericht: 24 April 2012 om 14:59
Het is toch fijn dat je een kindje hebt gekregen als je dat graag wil ongeacht van hoe oud je bent? Trek je niets aan van wat andere mensen zeggen joh! Sommige dingen kan je gewoon niet plannen zoals je ze zelf graag wilt. En zelfs als dat wel kan, wie zegt er dat "oud" moeder worden geen bewuste keuze was?
Mijn vader is 48, heeft twee kinderen, een van 21 (ik) en een van 16 Zijn tweelingzus heeft een kindje van 7 Waren beide bewuste keuzes. Zij had er geen moeite mee om een geschikte partner te vinden oid, zij en haar nu man zijn inmiddels al ongeveer 30 jaar bij elkaar! Ze zijn getrouwd op de dag dat ze 25 jaar bij elkaar waren.
------------- Liefs,
Tamara
|
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 24 April 2012 om 15:20
Ik las laatst op Facebook een mooi en heel waar iets hierover; de precieze tekst weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat er toch wel over je gekletst wordt...
Mijn mams was overigens 28 toen mijn zus geboren werd, 32 bij mij en bij m'n zusjes 36... dat was volgens de meeste mensen dan ook de reden dat m'n zusjes een tweeling zijn. Ach... zo zal er altijd wat zijn, toch?
Een vriendin van mij heeft 2 jaar geleden (toen waren we net 20) een kindje gekregen. Per ongeluk, dat wel, maar haar leven heeft toch een heel andere wending gekregen dan gepland. Waar ik nog volop aan het studeren ben, heeft zij voor een andere studie moeten kiezen en is ze nu deels aan het werk, deels aan het studeren. Waar het om gaat is dat je klaar bent voor je kindje. Of dat nu op je 20e is of op je 42e...
|
Bericht van: Dansk
Datum bericht: 25 April 2012 om 09:14
Ik was 39 en mijn man 37 toen onze tweeling werd geboren. Ik ben nu 56 en ik heb 2 pubers van 17, maar we genieten nog iedere dag van elkaar. Wat maakt leeftijd uit, ik heb heel bewust voor mijn kinderen gekozen en alle tijd voor ze gehad.
------------- Annemarie
|
Bericht van: arnhemmertje
Datum bericht: 25 April 2012 om 11:53
Ik heb nog geen kinderen.. Mijn moeder was 22 toen ze mij kreeg en haar moeder was 45 toen ze oma werd.. de band die je met elkaar hebt ligt ook niet aan het feit of je jong of oud bent.. wat een onzin is dat, plus dat ze het persoonlijke er niet van weten.. Mja, mijn moeder zegt altijd: 'Je wordt altijd met een strontkar overreden, nooit met een koets.' ;)
|
Bericht van: doortje
Datum bericht: 25 April 2012 om 12:09
meid ik zeg het nog een keer GEWELDIG dat je moeder ben en je man papa
|
Datum bericht: 25 April 2012 om 13:28
arnhemmertje wrote:
Ik heb nog geen kinderen.. Mijn moeder was 22 toen ze mij kreeg en haar moeder was 45 toen ze oma werd.. de band die je met elkaar hebt ligt ook niet aan het feit of je jong of oud bent.. wat een onzin is dat, plus dat ze het persoonlijke er niet van weten.. Mja, mijn moeder zegt altijd: 'Je wordt altijd met een strontkar overreden, nooit met een koets.' ;) |
Hi Arnhemmertje,
Ik lig helemaal in een deuk om die geweldige spreuk.  Ik zou hem bijna op een tegeltje gaan schilderen. Maar het is wel de waarheid.
-------------
|
Bericht van: Veerletje
Datum bericht: 25 April 2012 om 16:46
Arnhemmetje, wat een leuke spreuk, die moet ik onthouden!
Ik vind 42 ook helemaal niet te oud voor mama te zijn! Zelf ben ik 23 en heb ik nog geen kinderen (mijn vriend en ik studeren nog allebei). Ik wil wel heel graag kinderen, maar die zullen er pas komen als we er allebei klaar voor zijn, of we nu 25 of 45 zijn ^^.
Zoals anderen ook al aanhaalden, je bent maar zo oud als je denkt dat je bent! Geniet vooral van het ouderschap!
|
Bericht van: malofa
Datum bericht: 27 April 2012 om 09:41
Ik ben hel blij voor je dat je mama bent geworden. Een goede vriendin van mij heeft een mandje geleden te horengekregen dat kinderen krijgen er voor haar niet in zit. Zij heeft al meerdere pogingen ivf gehad. Mijn vader is op 61 jarige leeftijd nog een keer vader geworden. Dat is misschien wat oud, maar als ik zie hoe gek hij is met mijn kleine (half)broertje, vind ikheb de perfecte vader hoor!!!!
groetjes Wenke
------------- Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
|
|