HobbyDoosMama's
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=27760
Print Datum: 22 November 2025 om 06:15 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: HobbyDoosMama's
Bericht van: Marileen
Onderwerp: HobbyDoosMama's
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 06:58
|
Voor alle HobbyDoosMama's en natuurlijk ook andere Mama's.......
EEN HELE MOOIE, GEZELLIGE DAG GEWENST VANDAAG!!!!!
http://www.forumsmilies.nl" rel="nofollow">  http://www.forumsmilies.nl" rel="nofollow">
------------- Ik haak nooit af!
http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">
|
Antwoorden:
Bericht van: chantalmv2
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 07:48
Fijne Moederdag !
Ik ben al verwend met 2 prachtige cadeaus zelfgemaakt op school. Iets mooiers dan dat is er toch niet.
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 08:47
Marleen, je was al weer vroeg uit de veren, maar ook voor jou een hele gezellige dag en dat anthony je maar flink mag verwennen met heeeeeel veeeeeel liefde 
-------------
|
Bericht van: drempt
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 09:06
|
ik was ook al vroeg op ben wezen hardlopen in het bos
ik kwam thuis: Tafel gedekt en blije verwachtingsvolle gezichtjes
ben ook verwend 3 kinder cadeautjes en een lekkere pot met dagcreme gekregen
heerlijk zo even snel onder de douche en een lekkere rustige dag!! wie weet wel wat haken
heb de kids wel beloofd cakejes te maken
------------- Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd
|
Bericht van: Lenie25
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 09:38
Allemaal een hele fijne (moeder)dag
-------------
 http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
|
Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 09:53
Ik sta op zo'n dag altijd even stil bij de mensen die dolgraag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen. Alleen daarom al zou moederdag en vaderdag moeten worden afgeschaft. Enne, eigenlijk horen kinderen elke dag aan de ouders te laten blijken dat ze dankbaar zijn, toch?
Nou ja, ik ben wel moeder en weet dat ze iets voor me hebben gekocht, maar heb nog niets gehad. Mijn man heeft storingdienst en was al voor ik wakker was weg en de 3 jongens liggen nog op bed, die komen op zondag meestal pas in de middag uit bed. Dus ik moet me nog even afvragen wat of ik krijg. DAT zou ik nu een mooi moederdagkado vinden, als ze tussen de middag al op zijn en we gezellig met ons allen zouden eten. Ik heb ze dat een tijdje verplicht, samen middageten. Maar dat werkte niet, zaten ze met slapende koppen en soms een slecht humeur aan tafel, en dan moest ik ze meestal ook nog roepen.
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 10:18
|
VOOR ALLE MOEDERS
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 10:46
|
Wij kregen 2 weken geleden een mail van school: groep 5 t/m 8 maken geen moederdagcadeaus meer met als reden dat de kinderen oud genoeg zijn zelf iets te kunnen kopen! Belachelijk vind ik het! Desondanks ben ik verwend met door de mannen gekochte cadeautjes 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: Mayabees
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 11:03
|
Wij zijn lang bezig geweest om een kindje te krijgen, maar ik heb destijds moederdag niet als vervelend ervaren. Het is een commerciële dag en wat Janne Marie zegt sluit ik mij bij aan. Hoeveel ouderen in verzorgingshuizen worden niet meer door hun kinderen bezocht, omdat ze het te druk hebben. Ik heb ontbijt op bed gehad van mijn man en onze Marjolein van 1 jaar heeft gezellig mee ontbeten. Was wel een kruimelboel, maar ook eee feestje! Vanmiddag naar Friesland naar mijn moeder.
Jips wat raar dat ze dat op school niet meer doen. Ik kan me voorstellen dat je kind hoe oud ook het nog steeds leuk vindt om zelf iets te maken voor mama. Zelfgemaakte dingen zijn toch veel leuker?? Volgens mij hebben ze daar op scholen gewoon geen tijd meer voor..... Ik ben mijn kindertijd dankbaar voor de handwerk- en handenarbeiduurtjes en gelukkig zijn mijn ouders ook heel creatief.
Maar alle hobbydoosmama's een hele fijne zonnige zondag toegewenst.
-------------
 http://pinterest.com/creabeezzz/
|
Bericht van: doortje
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 11:44
|
een hele heleeeeeeeeeeeeeeeeeee fijne moederdag allemaal dikke knuffel
|
Bericht van: linda1959
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 11:53
|
ik ben ook al verwend vandaag met bloemen van jongste zoon en manlief en van de andere zoon een heel nuttig cadeau 
men dag kan niet meer stuk vandaag
aan alle moeders een fijne moederdag gewenst
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 11:59
Wij vieren moederdag 15 augustus , maar toch alle moederkes http://www.funpagina.eu" rel="nofollow">
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 12:54
Ik word wel eens moe van dat gepraat over commerciële dagen. Je kunt een bom geld aan iemand spenderen of ze onder liefde bedelven, dat is ieders keus. De ene man geeft zijn vrouw misschien eens per jaar 2 dozijn rozen op haar verjaardag en de andere doet elke avond de afwas. Dan is het aan die vrouwen om er blij mee te zijn of de zaak te veranderen.
Als we feestdagen gaan afschaffen weet ik er nog een paar. Niet ieder op de wereld is Christen, dus laat Kerst, Pasen, Pinksteren en Hemelvaart maar zitten. Niet iedereen is verliefd, verloofd of getrouwd, dus Valentijn hoeft ook niet meer.
Wie is er republikein? Die mag op Koninginnedag werken en op 1 mei vrij nemen. Dat is pas echt commercieel denken.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: Saskia_
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 12:57
Jips wrote:
Wij kregen 2 weken geleden een mail van school: groep 5 t/m 8 maken geen moederdagcadeaus meer met als reden dat de kinderen oud genoeg zijn zelf iets te kunnen kopen! Belachelijk vind ik het! Desondanks ben ik verwend met door de mannen gekochte cadeautjes  |
Nou zeg, als ik de schooldirectie was, zou ik zoiets niet durven sturen met mijn naam eronder. Juist voor kinderen is moederdag toch leuk? Zelf iets maken is iets anders dan kopen voor mij.
------------- Groetjes Saskia ♡♡♡
|
Bericht van: Vifke
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 13:03
Aan alle moeders een fijne moederdag. Vandaag gebeurt er hier niks, morgen verras ik samen met mijn dochter mijn mama met een fijn dagje aan zee. Ze wil al heel lang eens met de kusttram rijden van de ene kant van de Belgische kust naar de andere. Mijn dochter en ikzelf samen hebben een dit dagje gepland. Trammetje rijden en hier en daar eens afstappen om te aperitieven, shoppen, snackje te eten. Ze weet niet dat ik afkom, we wonen 225 km van elkaar, ze denkt dat mijn dochter haar komt ophalen om samen te gaan winkelen in de supermarkt.
|
Bericht van: Saskia_
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 13:06
Vifke wrote:
Aan alle moeders een fijne moederdag. Vandaag gebeurt er hier niks, morgen verras ik samen met mijn dochter mijn mama met een fijn dagje aan zee. Ze wil al heel lang eens met de kusttram rijden van de ene kant van de Belgische kust naar de andere. Mijn dochter en ikzelf samen hebben een dit dagje gepland. Trammetje rijden en hier en daar eens afstappen om te aperitieven, shoppen, snackje te eten. Ze weet niet dat ik afkom, we wonen 225 km van elkaar, ze denkt dat mijn dochter haar komt ophalen om samen te gaan winkelen in de supermarkt.
|
Dit klinkt als een heel leuk idee. Fijne dag samen! En die kusttram steelt mijn hart al zonder dat ik er ook maar iets vanaf weet ...
|
Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 13:37
|
MOEDERDAG is toch om eens even extra verwend te worden. of liever aandacht te krijgen. tenminste zo zie ik het. en dat hoeft echt niet met grote cadeau's. ik heb een mooie bos bloemen en een cadeaukaart van bruna gekregen. dat vind ik heerlijk. kan ik af entoe eens een tijdschrift of een haakboekje kopen zonder na te denken over wat het kost en het eigenlijk niet kan.
Vifke leuk idee en heel veel plezier met je moeder. dit past echt in mijn idee van moederdag. even een extra verwennerijtje.
-------------
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 14:51
Magtelt wrote:
Ik word wel eens moe van dat gepraat over commerciële dagen. Je kunt een bom geld aan iemand spenderen of ze onder liefde bedelven, dat is ieders keus. De ene man geeft zijn vrouw misschien eens per jaar 2 dozijn rozen op haar verjaardag en de andere doet elke avond de afwas. Dan is het aan die vrouwen om er blij mee te zijn of de zaak te veranderen.
Als we feestdagen gaan afschaffen weet ik er nog een paar. Niet ieder op de wereld is Christen, dus laat Kerst, Pasen, Pinksteren en Hemelvaart maar zitten. Niet iedereen is verliefd, verloofd of getrouwd, dus Valentijn hoeft ook niet meer.
Wie is er republikein? Die mag op Koninginnedag werken en op 1 mei vrij nemen. Dat is pas echt commercieel denken. |
|
Bericht van: demi
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 15:37
------------- http://www.animaatjes.nl/naamanimaties/" rel="nofollow">
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 16:01
|
Persoonlijk vind ik het hele moerdaggebeuren HELEMAAL NIETS. Niet anders als voor de allerkleinsten die iets maken, en het dan 'verstoppen' en nog zenuwachtiger zijn als de moeders.... Zodra ze de leeftijd ervoor hadden hebben we het afgeschaft. Ik vind het zo krampachtig om het op één dag in het jaar te doen.....gewoon wanneer het uitkomt in welke vorm dan ook vind ik veel leuker. Vorig weekend stond mijn dochter met kleinzoon onverwacht op de stoep....dat is ook moederdag voor mij.
|
Bericht van: Karina
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 19:31
|
op de school van mijn kinderen hebben ze nooit aan moeder- en vaderdag gedaan. Hier knutselen ze altijd een zomergroet die ze dan aan iemand kunnen geven die ze lief vinden.
Dit jaar ben ik voor het eerst verrast met door hun zelf gekochte kado's en kaarten. Van de oudste heerlijke dove doucheschuim gehad en van de jongste een geurkaars. Het mooiste kado was toch wel de lieve briefjes die ze hebben gemaakt. De jongste van 7 het het volgende gedicht geschreven:
liefe mama
jij bent lief
al ben je niet zo aktief
jij bent mijn hartendief
Ik heb zo moeten lachen..(doe ik soms te weinig???) Ik heb het maar even gevraagd wat "niet zo aktief" betekende. Haar reactie was dat ze verder niks wist wat op lief rijmde en ze wist niet precies wat het betekende. Wat een schatje is ze toch
------------- groetjes Karina
|
Bericht van: Marileen
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 19:32
Bericht van: yaya
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 21:28
Vandaag het laatste zelfgemaakte cadeau met een zelfgemaakte tekst gekregen van mijn jongste dochter want ze zit in het 6de leerjaar.
Liefste mama,
Je bent super, lief en leuk,
soms lachen we ons een breuk!
Je bent behulpzaam en ook lief!
Daarom deze brief!
Je kan ook super goed haken,
ik heb zelfs al een laken!
Er bestaan zoveel mensen,
maar jij bent de beste mama die ik mij kan wensen!!!
------------- Groetjes ...
http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/ http://www.wolenzo.be/
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 21:59
Mijn 3 kinderen maken een high tea voor mij volgende week zondag, kwam iets beter uit. Ik heb dus nog iets om naar uit te kijken. Ik wil nooit cadeau's hebben
-------------
|
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 22:09
Magtelt wrote:
Wie is er republikein? Die mag op Koninginnedag werken en op 1 mei vrij nemen. Dat is pas echt commercieel denken. |
Nou nou, zo bedoel ik het nou ook weer niet hoor!!!  Jammer zo'n reactie.
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 13 Mei 2012 om 23:38
Vandaag was voor ons een speciale moederdag, mijn vader is vandaag 77 jaar geworden en mijn moeder is vanmorgen met de rolstoelbus een dagje thuisgekomen, heel emotioneel allemaal maar wel erg gezellig, de kleinkinderen zijn allemaal een uurtje geweest en mams genoot ervan. Zelf kreeg ik een waardebom voor een foto op canvas van ons gezin, de vorige foto mist 1 schoondochter dus ik krijg een nieuwe. En het allermooiste nieuws mag ik nu ook vertellen : Ik word OMA.
-------------
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 07:59
Gefeliciteerd Diny! WOW wat een geweldig nieuws op moederdag 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: Mutti
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 09:36
|
Diny: gefeliciteerd .
Jips: wouw !!!!
Mijn moederdag was fantastisch .
Heerlijk buiten in de tuin ,iemand die ervoor zorgde dat iedereen z,n natje en droogje kreeg .
.Iemand die afwaste (ik heb geen vaatwasser ) .
Iemand die toen het te koud werd de tuinstoelen en kussens weer opruimde .
Kortom gewoon gezellig .
|
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 10:11
Ik reageerde helemaal niet op jou, Mayabees, ik reageerde op iemand die moederdag wilde afschaffen. In onze krant is daar een hele discussie over geweest, feestdagen afschaffen, en ik vind dat ieder dat voor zich moet weten. Persoonlijk vind ik het jammer als mensen allerlei leuke dingen uit het leven weg willen organiseren.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 12:21
Heej Magtelt, dat verklaard je heftige reactie. Ik had nl gezegd dat het een commerciële dag is, maar daar bedoel ik niet mee dat moederdag niet leuk is of afgeschaft moet worden. Tja dat is toch hetzelfde met of je viert Sinterklaas of Kerst met cadeautjes of helemaal niets. Dat is aan een ieder voor zich. En ik dacht dat het een reactie op mijn mening was.
-------------
 http://pinterest.com/creabeezzz/
|
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 12:46
Ik vond die zelfgemaakte gedichtjes bijvoorbeeld een ijzersterk idee, ook voor andere feestdagen. Een gedicht hoeft niet te rijmen, een lief briefje is ook leuk. Het idee dat iemand speciaal voor je gaat zitten en iets bedenkt. Uiteindelijk doen wij handwerksters dat ook vaak: bedenken wat voor cadeau je gaat maken, patroon zoeken en uitvlooien, breisel of haaksel maken en het leuk inpakken.
wat rozengeur.
|
Bericht van: creaans
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 13:08
|
Wij zijn gisteren met de kinderen en kleinkinderen (9 in totaal) naar een lentefair geweest, hier in de buurt. Er stonden 60 kraampjes met allerlei leuke dingen voor in huis en tuin.
De kinderen konden nep koeienmelken, boogschieten en er was een roofvogel show.
We hebben genoten met zijn allen en bij ons thuis gegeten.
We doen niet meer aan cadeautjes voor moederdag, vaderdag en verjaardagen.
Maar gaan dan een dag uit, dit jaar naar een dierentuin in Friesland, vinden we net zo leuk!
|
Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 13:35
Ik kreeg gisteren vier prachtige zelfgemaakte cadeau's van de kinderen. Oudste had een memo-krijtbord met een zelf verzonnen gedicht er bij. Tweede borduurde een omslag voor een,koffie-pad bus, het ergste vond hij dat hij lippenstift op moest om een kusje te maken voor boven op de bus. Ook had hij twee kleurplaten ingekleurd en een liedje geleerd. Derde had een zeepketting gemaakt met schelpen en kralen en haar foto op 1 van de zeepjes ook zij had een liedje geleerd. En van jongste kreeg ik een armband met grote kralen die ze op het kinderdagverblijf had gemaakt. Kortom ik ben verwend.
------------- Groet,
Yobsje
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 19:35
Mijn zoon en dochter hebben me een eigen tosti-ijzer gegeven, omdat het tosti-ijzer dat we al in gebruik hebben niet meer geschikt is voor mijn glutenallergie. En natuurlijk zijn we bij de beide moeders op bezoek geweest
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
|