Print Pagina | Close Window

iekkkkkkkkkkk

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=27777
Print Datum: 22 November 2025 om 04:50
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: iekkkkkkkkkkk
Bericht van: Marileen
Onderwerp: iekkkkkkkkkkk
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 17:20
Moet er niet aan denken.........ieeeeekkkkkkkk:

http://postimage.org/" rel="nofollow">

Proteïnen

Cupcakes! Het water loopt je waarschijnlijk al in de mond bij de gedachte, maar heb je de 'sprinkels' wel goed gezien? Volgens de Universiteit van Wageningen is het eten van insecten helemaal niet zo'n slecht idee. De beestjes bevatten soms namelijk evenveel proteïnen als vlees of vis. Een uitstekende voedingsbron dus. Toch nog even over nadenken...

-------------
Ik haak nooit af!

http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">

Antwoorden:
Bericht van: zazia
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 17:41
En het beste: insecten hebben in verhouding minder voeding nodig om dezelfde hoeveelheid eiwitten te leveren als vlees (ik dacht een factor 10 minder). Dus in plaats van weien met gras voor koeien, kan er bijvoorbeeld graan worden verbouwd op dat land. Daarom worden die beestjes door sommigen gezien als DE oplossing tegen hongersnood. 
Ik wil er zelf ook liever niet aan denken hoor Dead

-------------

Bericht van: Saskia_
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 17:54
Gezond of niet hier begin ik gewoon niet aan! Brrrrrrrrrrrr Shocked

-------------
Groetjes Saskia ♡♡♡

Bericht van: Marileen
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 18:04
Nou ik ook ECHT NIET!!!!! Brrrrrrrrrrrrr.........volgens mij kriebelt het ook in je buik......getverrrrrrrrrrr Geek

-------------
Ik haak nooit af!

http://www.animaatjes.nl/vogel-plaatjes/" rel="nofollow">

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 19:02
laat maar.....

Bericht van: TaNichia
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 19:06
Geef mijn portie maar aan fikkie !!!

Bericht van: zazia
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 19:28
Originally posted by Marileen Marileen wrote:

Nou ik ook ECHT NIET!!!!! Brrrrrrrrrrrrr.........volgens mij kriebelt het ook in je buik......getverrrrrrrrrrr Geek
Volgens mij moet je gewoon goed kauwen LOL

-------------

Bericht van: natie.83
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 19:32
Ik heb een tijdje terug een halve gevriesdroogde manden gegeten ik durfde geen hele (held) maar goed het smaakt een beetje naar zonnebloem pitten en noot achtig. Maar het is gewoon het idee hè

-------------
groetjes nathalie

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 19:44
Er zijn stukken land waar geen graan verbouwd kan worden Zazia. En bovendien, wat is er mooier dan een wei met koeien? In grote mensenland heeft alles 2 kanten. Groetjes, Lida.

Bericht van: Ingemo
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 22:16
iiieeeuuwww, het idee alleen al

-------------
Groetjes,
Inge

http://pinterest.com/ingemo/

Bericht van: Claire
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 22:25
Moet je kijken hoe Hollandse garnalen er uit zien en de binnenkant van een mossel en die zijn toch ook heerlijk Wink

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 14 Mei 2012 om 23:15
echt niet, geen mossel en geen maden garnalen wil ik alleen verwerkt hebben in een salade

-------------

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 15 Mei 2012 om 08:15
dat laat ik ook aan me voorbijgaan Wacko

Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 15 Mei 2012 om 08:23
Denk niet dat ik het weg kan krijgen. Wil het geloof ik ook niet proberen.

Gr. Rianne

Bericht van: francisca
Datum bericht: 15 Mei 2012 om 09:46
net als garnalen is dit niet aan mij besteed als ik ze kan zien

-------------
Anne-Marie

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 15 Mei 2012 om 11:11
Originally posted by Claire Claire wrote:

Moet je kijken hoe Hollandse garnalen er uit zien en de binnenkant van een mossel en die zijn toch ook heerlijk Wink

UHUH

Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 15 Mei 2012 om 11:42
ALS HET MAAR DOOD IS GELOOF IK DAT IK HET NOG WEL ZOU DURVEN PROBEREN. NET ALS HIER BOVEN AL GEZEGD WORDT GARNALEN EN MOSSELEN ZIEN ER OOK BEHOORLIJK VREEMD UIT MAAR ZIJN WEL ERG LEUKKER.

-------------

Bericht van: Claire
Datum bericht: 15 Mei 2012 om 11:57
Je moet nergens binnenin kijken want dan is de trek meestal wel weg, maar het scheelt misschien dat ik uit een slagersfamilie komt en vaak mee heb gekeken bij het slachten van een varken of een koe.
Als je ziet hoe de echte leverworst gemaakt wordt (weet niet of ze dat tegenwoordig nog doen) dan denk je ook wat een vieze brij, maar als hij klaar is dan is het smullen.

-------------
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Bericht van: Guests
Datum bericht: 15 Mei 2012 om 12:56
Originally posted by natie.83 natie.83 wrote:

Ik heb een tijdje terug een halve gevriesdroogde manden gegeten ik durfde geen hele (held) maar goed het smaakt een beetje naar zonnebloem pitten en noot achtig. Maar het is gewoon het idee hè
Wat moet ik me voorstellen bij gevriesdroogde manden? Is dat van riet en kun je dat wel eten dan?

Ik heb een collega gehad die uit Hongkong kwam, ze aten vroeger kakkerlakken, geroosterd boven een vuurtje. Volgens haar was het heel goed te eten, maar ik moet er zelf ook niet aan denken. Confused

Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 15 Mei 2012 om 13:01
oo jak!!!Confused

Lijkt me echt heel smerig om te eten!!

-------------

Datum bericht: 15 Mei 2012 om 13:28
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Wat moet ik me voorstellen bij gevriesdroogde manden? Is dat van riet en kun je dat wel eten dan?

Ik heb een collega gehad die uit Hongkong kwam, ze aten vroeger kakkerlakken, geroosterd boven een vuurtje. Volgens haar was het heel goed te eten, maar ik moet er zelf ook niet aan denken. Confused

Ze waren knapperig waarschijnlijk omdat ze (uit)gedroogd zijn in de vriezer mijn zwager had ze mee vandaar dat ik het geprobeerd heb

-------------
groetjes nathalie

Datum bericht: 15 Mei 2012 om 16:00

Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Ze waren knapperig waarschijnlijk omdat ze (uit)gedroogd zijn in de vriezer mijn zwager had ze mee vandaar dat ik het geprobeerd heb
Je moet maar op het idee komen om manden in de vriezer (uit) te drogen en dan op te eten.

Datum bericht: 15 Mei 2012 om 20:42
Hihi ja dat heeft hij niet gedaan zo kan je ze kopen

-------------
groetjes nathalie

Datum bericht: 15 Mei 2012 om 20:43
Manden moet trouwens maden zijn whahaha mijn telefoon heeft automatische spelling Hihi

-------------
groetjes nathalie

Datum bericht: 15 Mei 2012 om 22:03

Manden moet trouwens maden zijn whahaha mijn telefoon heeft automatische spelling Hihi
O dat maakt een hoop duidelijker. Ik dacht echt dat je manden zat te eten! Wink

Bericht van: Elgurumi
Datum bericht: 16 Mei 2012 om 15:14
Ken je dat gevoel van vroeger, als je een platgetrapte rups zag liggen, met die derrie eruit? Zo'n soortgelijk gevoel heb ik hierbij....
Brrr, kippevel

-------------
Oost West, thuis in je eigen nest!

Bericht van: lollibol
Datum bericht: 16 Mei 2012 om 15:51
Er zal maar een pootje van zo'n kakkerlak tussen de tanden blijven steken, bah....LOLLOL
Alhoewel zo'n levend wormpje heeft geen pootjes, het brengt misschien wel kriebeling in de buik LOLLOL

-------------
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.

Datum bericht: 16 Mei 2012 om 16:29
Levend zou ik ze nooit durven eten maar gevriesdroogd was de made wel te doen ik zou ze zeker niet door gerechten gaan eten ofzo hoor maar ik was wel nieuwsgierig ze zijn dan ook niet slijmerig maar eerder knapperig Hihi . Maar een levende koe eet je toch ook niet....

-------------
groetjes nathalie

Bericht van: Elgurumi
Datum bericht: 16 Mei 2012 om 21:38
maar een koe heeft lekker vlees, geen smurrie.....

-------------
Oost West, thuis in je eigen nest!

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net