Print Pagina | Close Window

even temperaturen

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=27938
Print Datum: 15 Juni 2024 om 16:19
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Onderwerp: even temperaturen
Bericht van: MariaLA
Onderwerp: even temperaturen
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 13:17
Het is hier nu (13.15) in de schaduw in de tuin 33 graden.
Kop van Overijssel.



Antwoorden:
Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 13:19
33, das mooi!

Ik heb geen thermometer buiten, maar hier binnen in Antwerpen is het een aangename 23°


-------------


http://pinterest.com/ellejientje/


Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 13:23
da's wel mooi maar niet lekker!!!!


Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 13:26
neen, dat is weer net iets te warm.

Maar ja, er zal altijd wel iets zijn met het weer hé Tongue


-------------


http://pinterest.com/ellejientje/


Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 13:29
Voortuin 20 graden, binnen 22,5 graden, achtertuin 32 onder het zonnescherm. Geluukig zit er een vrieslade vol ijsjes.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.


Bericht van: esthertje
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 13:32
ik heb geen idee.
wij wonen aan de onderkant van overijssel dus zal niet veel verschillen.
maar het voelt aan als 50 gradenExclamation


-------------


Bericht van: Loepke
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 13:33
In heverlee/leuven; Binnen 22.5,buiten in de blakke zon 31°
Helemaal ikke-weer

-------------
Liefs,Loepke



http://www.flickr.com/photos/hildeloepke" rel="nofollow - http://www.flickr.com/photos/hildeloepke


Bericht van: yaya
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 14:33
Ik weet niet juist hoeveel graden het hier is, maar ik was bezig in de tuin in volle zon en ben nu maar even gestopt, veel te warm, en zal vanavond wel verder doen Wink

-------------
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/


Bericht van: zazia
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 14:35
Hier in de schaduw, tegen een muur die nooit zon ziet is het 27 graden. Gister had ik de thermometer op het gras gelegd en toen kwam het tot een schrikbarende temperatuur van 45 graden.

-------------


Bericht van: Jolly
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 15:26
Nou hier in Middelburg is het in de schaduw 20 graden, in de zon weet ik het niet, maar ik zit er regelmatig met kippevel in. Wat een verschillen in ons land. De zeewind maakt het hier frisser.

-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: Mutti
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 15:40
Ik woon 10 km van de NH kust en het is buiten in de schaduw 26 graden en achter in de zon onder het scherm 32 ,
 
Binnen kom ik op 22 .


Bericht van: mayolijn
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 15:42
Noord nederland nu 15.42 schaduw buiten 28.7 binnen jammer genoeg ook al 27, 



-------------
*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*


Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 15:42
in drenthe 29,2 graden, in de zon is het niet uit te houden, onder de bomen is het lekker, binnen 23,8 dat is lekker

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: muis28
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 15:44
Hier in het zuiden des lands, bijna tegen de limburgse grens is het in de schaduw achter het huis 33 graden.
In huis 23.5 graad.


-------------
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia


Bericht van: RoosjeS
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 15:46
Buiten in de tuin 36 graden (net aan in de schaduw zit de thermometer), onder het scherm iets koeler en in de volle zon iets warmer en binnen 24 graden...


Bericht van: pippie
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 16:04
Buiten 31, binnen 28, dit is Zutphen vandaag.
Passen jullie op met de zon en drinken jullie genoeg? Zeg maar even in koor: Ja, ma.


Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 16:09
Ja, ma
 
binnen is het 23 graden.
Heb even gefietst, net hard genoeg om niet om te vallen.....tja en dan afstappen PPPPPFFFFOOOOEEEEHHH


Bericht van: zazia
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 16:25
Ja mam, in de koelkast staat een fles ranja. Met zo'n weer is dat lekkerder dan koffie LOL
Maar met dit weer is waterpret toch heerlijk:
Mijn nichtje was gister aan het eendjesvissen in de tuin. Neefje en andere 2 nichtjes staan niet op de foto, die houden niet zo van de aandacht Wink Ze speelden ook in het zwembadje en zaten elkaar achterna met de tuinslang. Toen ze niet aan het opletten waren heb ik mooi een stukje gefilmd.


-------------


Bericht van: droppie
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 17:48
Kijk dat zijn nou eens zomerse taferelen...gelukkig zit ik op kantoor met airco (werken met dit weer zonder is een hel...)...verder is het half uurtje pauze dan ook wel een verademing aangezien we dan even snel een rondje door de zon wandelen...


Bericht van: Venaille
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 18:39
Volgens buienradar is het op dit moment 23,5 buiten
 
Hier binnen (beneden) 25,5... dus dat betekend dat het boven tegen de 30 is... Misschien moeten we vannacht maar beneden slapen... Hopelijk hebben we morgen een mobiele airco voor boven...


-------------
Veel liefs van Marieke


Bericht van: petra1982
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 18:46
inmiddels regent het onweert het hier al weer een poosje. het is flink afgekoeld.
ik weet niet hoe warm het nu buiten is.

zonde voor alle avondvierdaagse-wandelaars....


-------------
Groetjes Petra





Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 18:52
tis nu 27,8 buiten en er dreigt onweer, al flinke klappen en flitsen, maar nog geen regen.

-------------
lydia wijsbroek


Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 18:58
hier nog lekker warm en nog stralende zon. Laat het onweer maar daar ;)

-------------


http://pinterest.com/ellejientje/


Bericht van: francisca
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 19:01
hier ook nog steeds zon helaas nog geen onweer en regen mag van mij best even lekker afkoelen en dan morgen weer gewoon zon

-------------
Anne-Marie


Bericht van: lidwina
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 19:03
Hier was het vanmiddag in de zon 37 en aan de noordkant waar echt geen zon komt 27 de graden.
En hier is het echte zuiden, ik weet niet wat bedoeld wordt met zuiden tegen de limburgse grens aan. Dit is zuid zuid-limburg. Onweer is hier nog niet te bespeuren. groetjes, Lida.


Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 19:23
Hier is het momenteel dreigend. Dat is hier vaak zo.
Er wordt 'van alles' belooft door het KNMI maar hier komt het niet. Mag van mij wel een paar graden lager.
Nu doe je helemaal niets en zit je als een lamgslagen vogeltje in de schaduw.
Morgen 'mogen' we een nieuwe schutting gaan plaatsen.
Afgelopen weekend 30 meter coniferen met de buren eruit gehaald......wel fijn..... geen regen Big smileBig smile


Bericht van: diny183
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 20:42
Hier was het vandaag ook heel warm ( Twente) tegen 18.00 uur een flinke regen en onweersbui gehad en nu druppelt het een beetje door. De binnentemperatuur is nu 23 graden.

Heb trouwens vanmiddag lekker koel bij Ikea geshopt, mijn portomonee is bijna leeg maar badkamer,toilet en gang kunnen weer worden ingericht.


-------------


Bericht van: Venaille
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 20:59
Heb net Amy naar bed gebracht. Ik hoop dat de arme schat wat kan slapen... het is 29 graden op haar kamer... en dan wil ze nog per se in de slaapzak... en ingestopt worden... Gelukkig heeft ze nog wel een ventilator en ik heb de ramen lekker open gezet.
 
Hier in de kamer is het 25,3... Op onze slaapkamer zal het wel niet veel beter zijn, want de zon schijnt daar nog steeds op...
 
Gelukkig krijgen we in augustus spouwmuurisolatie... dit helpt in de winter de kou buiten houden en in de zomer de warmte...
 
Oh ja en hier is in Hallum, in Noord-West Friesland. 


-------------
Veel liefs van Marieke


Bericht van: Venaille
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 21:17
Snel alle ramen gesloten en alles opgeruimd buiten, want het begint hier ineens aan een stuk te rommelen... net nog een strak blauwe lucht en nu onweer... Het regent alleen nog niet... Ik hou absoluut niet van onweer... en vooral niet van die zonder de regen, want dan blijft het hangen... En Mark moet ook nog eens tot 10 uur werken... Nog maar efkes doorbijten dus...
 
Amy ligt gelukkig heerlijk te slapen en heeft niet eens gemerkt dat ik haar ramen kwam dicht doen... Hopelijk blijft ze slapen...


-------------
Veel liefs van Marieke


Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 23 Mei 2012 om 21:18
Het heeft hier in de Kop van Overijssel even goed gedonderd. Toch een keer gekregen wat het KNMI belooft heeft :).
Het is niet echt afgekoeld, wel alle deuren en ramen open gezet maar er blijft zo'n 'vettige' warmte hangen van 23 graden. Vanmiddag voelde dat lekker koel......


Bericht van: Tams
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 10:27
Het is hier nu in de schaduw al 28 graden. Heerlijk vind ik dit weer. Mag het van mij het hele jaar wel zijn. ;) Helaas moet ik wel nog een verslag voor school af maken, maar ik ben gister extra lang opgebleven om het grootste gedeelte te voltooien, nog een klein beetje nu en dan lekker buiten gaan liggen genieten van de zon! Met een haakwerkje er bij waarschijnlijk, hihi. 

-------------
Liefs,
Tamara


Bericht van: simonevv
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 10:47
Den Haag, blauwe lucht klein briesje van uit zee temperatuur weet ik niet nog niet warm genoeg naar mijn zin, ga pas leven bij 25 graden LOL

-------------


Bericht van: Vifke
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 10:53
Genk (in Belgisch Limburg) : binnen is het momenteel 22,6C buiten is het momenteel al 25,6C



Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 11:15
Hier al erg warm, druk aan het werk in de tuin.....binnen ongeveer 23 graden. Buiten???
Gevoelstemperatuur voor de mannen wel 40 graden. Bijna heldere hemel.


Bericht van: pralientje
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 11:57
Hier in Bazel ook goed vanavond lekker de Mylene avond buiten geven hopelijk blijft het over

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen


Bericht van: simonevv
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 14:01
Originally posted by simonevv simonevv wrote:

Den Haag, blauwe lucht klein briesje van uit zee temperatuur weet ik niet nog niet warm genoeg naar mijn zin, ga pas leven bij 25 graden LOL
gemeten om 13.00 uur 25 graden

-------------


Bericht van: nathalie1985
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 15:07
Oeff hoe houden jullie het zo 'koel' binnen? Wij hebben het hier 26.5 graden pfffffffff!


Bericht van: Tams
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 15:28
Buiten nu 28 in de schaduw en binnen 26.. al voelt het wel een stuk koeler binnen!

-------------
Liefs,
Tamara


Bericht van: Vifke
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 16:24
Originally posted by nathalie1985 nathalie1985 wrote:

Oeff hoe houden jullie het zo 'koel' binnen? Wij hebben het hier 26.5 graden pfffffffff!


Ik probeer dit zo:
's morgens voor de zon opkomt (ik ben bijna altijd wakker van 6 uur)alle ramen en deuren open zodat de temperatuur binnen zo laag mogelijk is.
Eenmaal de zon opkomt rolgordijnen dicht aan kant waar zon in huis schijnt. Wordt het te warm buiten:  de warmte proberen buiten te houden, dus eenmaal het warmer wordt dan binnen enkele deuren en ramen dicht doen om zo die stikhete lucht buiten te houden. 's avonds laat zo lang mogelijk alle ramen open om af te koelen.



Bericht van: geerke
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 17:13
Hallo allemaal

Hier bij ons moet 34gr worden nu al 27 gr maar het is nog erg vroeg .
Maar verder best te doen ,heerlijk de airco aan .
Het is hier de verwarming gaat uit en vaak de airco gaat aan .
Maar we kunnen wel regen gebruiken het is zo droog hier
allen een hartelijke groet
            Van Geerke


Bericht van: francisca
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 18:02
in dordrecht is het niet tedoen met de hitte om mijn post telopen in een kleine 10 minuten al een 500ml sportdrank naar binnen gewerkt en nog steeds het gevoel of ik in de sahara loop denken mensen ook met mijn legionairs petsje op hoor maar is anders niet te doen in de volle zon nergens schaduw

-------------
Anne-Marie


Bericht van: Jolly
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 18:10
Dat zal dan ook een overgang zijn als je naar buiten gaat met de airco aan en dan de hitte in,Geerke.
De zomers zullen bij jullie wel warm zijn en de winters extreem koud he.Wink
 
 


-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 18:20
Het is hier de hele dag zo tussen 25 en 30 graden geweest. Wel errug warm en vooral als je dan nog regelmatig opvliegers hebt, dan is het echt niet leuk meerErmm

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl



Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 19:28
Originally posted by pimmetje pimmetje wrote:

Het is hier de hele dag zo tussen 25 en 30 graden geweest. Wel errug warm en vooral als je dan nog regelmatig opvliegers hebt, dan is het echt niet leuk meerErmm
 
én ook nog een nieuwe afrastering plaatsen.....ben nu écht moe........maar voldaan  Big smile.
Straks een heerlijk glas wijn in de tuin en dan plat.


Bericht van: geerke
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 19:34
Hallo Jolly

Ja dat is dan zeker even een overgang .
Maar het is echt genieten nu van de zon ,de laatste winter was niet al teveel sneeuw ,maar wel heerlijk hoor ! af en toe een sneeuwstorm ,dan kan het echt spoken hier

Groet   Geerke


Bericht van: KaVL
Datum bericht: 24 Mei 2012 om 23:10
ik huur een appartement net onder het dak, en aangezien warmte stijgt, is het hier nu (23u07) een lekkere 29.5 graden, maar ik probeer niet te klagen Cool
het koelt hier moeilijk af, maar er waait wel een windje langs de dakramen, dus we kunnen nog ademen Big smile
ik heb het liever zo hoor, lang genoeg kou gehad !


-------------
*Groetjes*
° Karen °


Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 25 Mei 2012 om 07:55
Originally posted by geerke geerke wrote:

Hallo Jolly

Ja dat is dan zeker even een overgang .
Maar het is echt genieten nu van de zon ,de laatste winter was niet al teveel sneeuw ,maar wel heerlijk hoor ! af en toe een sneeuwstorm ,dan kan het echt spoken hier

Groet   Geerke
 
ik denk dat ik een gen mis Big smile.......heb helemaal niets met de winter!!!
Wel als het goed vriest en de zon schijnt, verder is het een noodzakelijk kwaad.
Geerke ik vind het bewonderenswaardig dat je in Canada woont en kan genieten van sneeuw, hahahhaha


Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 25 Mei 2012 om 13:15
Het is vandaag niet zo warm als gisteren en het waait stevig. Wij wonen tussen twee meren en de achtertuin ligt op het noord-oosten, als het heel warm is ben ik daar wel blij om, want er is altijd wel een briesje. Daar staat tegenover dat we niet zo snel buiten kunnen zitten. Binnenkort verhuizen we naar een huis met een tuin op het zuiden en ook tussen andere woningen, ik ben benieuwd of ik daar met dit weer nog wel buiten kan zitten.

-------------
Groet,

Yobsje


Bericht van: Jolly
Datum bericht: 25 Mei 2012 om 16:22
Originally posted by geerke geerke wrote:

Hallo Jolly

Ja dat is dan zeker even een overgang .
Maar het is echt genieten nu van de zon ,de laatste winter was niet al teveel sneeuw ,maar wel heerlijk hoor ! af en toe een sneeuwstorm ,dan kan het echt spoken hier

Groet   Geerke
 
Woon je al lang in Canada ?
Ik ben er nooit geweest, maar het lijkt me er zo mooi wonen Smile


-------------
Groetjes van Jolly





Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 25 Mei 2012 om 16:27
Mijn man en ik willen graag naar Canada......
hbben we een vakantieadres ?????  Grapje.
Lijkt me erg mooi om daar te wonen, maar ja die winter......


Bericht van: geerke
Datum bericht: 25 Mei 2012 om 16:28
Al 28 jaar ,en wij vinden het hier heerlijk.
Maar we komen bijna ieder jaar de laatste jaren naar Nederland ,waar het ook gezellig is

Groet   Geerke


Bericht van: francisca
Datum bericht: 25 Mei 2012 om 17:39
in dordrecht was het vandaag goed te doen tot ik het slimme iedee kreeg dat het dakraam open moest op de slaap zolder met 3 jongen katten niet zo handig zonder wegloop beveiliging dus in ongeveer 40 graden weer even mijn stuk kippen gaas op het raamkozijn gespijkert onder het schuine dak dan weten jullie het wel krammetjes vallen als bakstenen steeds naar beneden maar na een half uurtje ploeteren zit het weer en staat het raampje open met een heerlijk briesje de slaapkamer in dat wordt eindelijk weer eens goed slapen met die hitte

-------------
Anne-Marie



Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net