Print Pagina | Close Window

charly

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=28534
Print Datum: 22 November 2025 om 08:22
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: charly
Bericht van: okkiepowerrr
Onderwerp: charly
Datum bericht: 22 Juni 2012 om 18:51
ik heb toch een mooi stuk gereedschap aan charly(kakatoe) hihihihi. ik ben dus begonnen aan het vlinder popje en nu had ik de oogjes verkeerd gedaan en kreeg natuurlijk die achterkant er niet meer af. dus ff charly erbij geroepen. nou in een tel had hij hem er af Big smile. is dat een grote hulp of niet. waar die snavel al niet goed voor is whahahahahah. 

-------------
okkiepowerrrcharly.blogspot.com

Antwoorden:
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 22 Juni 2012 om 18:55
is toch fijn zo'n hulpje
is het nog heel? die snavels zijn inderdaad net notenkrakers, wij gevens onze vogels wel eens ongepelde macadamianoten, zelf krijgen we ze niet open, maar zij krak en open.

-------------
lydia wijsbroek

Datum bericht: 22 Juni 2012 om 18:59
jahet oogje kon ik gewoon nog gebruiken Big smile

-------------

Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 22 Juni 2012 om 19:08
ik wil zeggen go charly go charly,

-------------

Bericht van: zazia
Datum bericht: 22 Juni 2012 om 19:35
Heeft ie het achterkantje niet doorgeslikt?
En anders heel erg handig ja.

-------------

Datum bericht: 22 Juni 2012 om 19:41
dat is 1 voordeel van gaaien ten opzichte van kinderen, papegaaien pellen alles en laten het dan vallen, daarom maken ze er altijd zo'n ontzettende rommel van. ze zullen niet gauw iets inslikken, wij moeten ook altijd alle boutjes en moeren heeeel goed vastdraaien, ze hebben ze zo weer los.

tis ons al eens gebeurd dat ze het schuifje van de deur te pakken hadden, kon m'n man er niet meer uit, hij heeft altijd z'n telefoon bij zich

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: Koningsdochter
Datum bericht: 22 Juni 2012 om 21:01
Geweldig. Het zijn ook zulke slimme, mooie beesten. Wij zijn laatst naar het papagaaienpark geweest in Veldhoven. Toen moest ik aan de forumleden met papagaaien denken. We hebben er genoten. We konden ze voeren met een stokje waar we een nootje tussen moesten doen. Sommigen zeiden ook iets. Dankjewel of lekker he. t Was echt genieten.

-------------
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!

Datum bericht: 22 Juni 2012 om 21:03
nee hij heeft het niet ingeslikt gelukkig hij iet hem gewoon vallen en zat al in de houding om de rest ff te slopen hihihihi.maar dat kon ik voorkomen hihihi. en idd gaaien maken een rueze puinhoop. had vanochtend charly zijn zooi opgeruimd. alle speelgoed netjes in zijn krat. schone kranten op de vloer en 10 min later was zijn krat al weer leegConfused. papiersliertjes uit de kooi vande valkjes getrokken, speelgoed uit zijn bak in zijn kooi gegooid en het was weer net zoon rotzooi als 10 min eerder. al mijn werk voorniks.maar ja als het beesie maar lol heeft .en dat had ie. net  was hij begonnen mijn krat met wol leeg te gooien . overal lagen bollen. de deugniet.maar hij iszo vreselijk lief he dus ik kannooit erg boos op hemzijn. ennnnnnnnnnn hij heeft een neiuw woord gezegd. ik zeg altijd tegen hem ; wat ben je toch een poepie he , laat hij dat nou net ook zeggen. ben trots op hem. want kakatoe praten niet zoveel .die schreeuwen liever hihihi

-------------

Datum bericht: 22 Juni 2012 om 21:39
ja fijn he, heb je alles net weer aan kant, hij wil gewoon niet dat het opgeruimd is, het is zijn zooi, daar moet je afblijven, en wat gaaf dat hij gaat praten, inderdaad kaketoes gillen liever (en hard), bij ons was het als de hond iets fout gedaan had, Kyra foei he. Nu hoor je te pas en te onpas. Kyra en dan even later foei he, en als ik visite heb staan ze raar te kijken, want dit zeggen ze zo duidelijk, zelfs de hond kijkt op. Of je loopt langs de kooi en dan is het hoi, automatisch zegt iedereen hoi terug, terwijl ze het dan terugzeggen is het van he dat zeggen de gaaien. Als we in de kweekruimte komen waarschuw ik kinderen altijd wel en hele kleine kinderen nemen we liever niet mee naar binnen, want als de kaketoes vreemden zien dan gaan ze gillen (de kweekruimte is helemaal betegeld dus dat geluid blijft binnen hangen)
ze zeggen dat het ongeveer 80 - 90 decibel is.

Vaak staan kleine kinderen dan met de handjes op de oren.
als ze toch naar binnen willen, neem ik ze gauw weer mee terug naar buiten en pak ik het oaseblok, waar we alle mooie veren in steken die uitgevallen zijn. vooral de staartveren zijn in trek. De hele rode van de groenvleugel ara's of die van de blauwgele ara's. 1 kant van de staartveer is blauw en de andere kant geel.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: natie.83
Datum bericht: 22 Juni 2012 om 21:53
Hihi wat een leuke verhalen zeg! Lijkt me best leuk een papagaai kan ze alleen niet kwijt hier Hihi en idd die rommel die ze maken weet niet of ik daar tegen zou kunnen. Ik heb namelijk al rommel makers in huis mijn zoontje van bijna 3en half en mijn dochtertje van 20 maanden die kunnen dat als geen ander Hihi. Lydia jij fokt/kweekt (weet niet hoe je het noemt) die beestjes? Dat moet ook een werk zijn en dan ook nog tijd om te handwerken.....

-------------
groetjes nathalie

Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 22 Juni 2012 om 21:59
Misschien een klein grasparkietje?
We hebben hem nu 1 jaar, handtam gekocht via marktplaats.
Kleiner beestje, dus minder rommel en wel super lief.
Top voetballertje met een pingpongballetje.
Nadeel: denk niet dat hij kan helpen bij verkeerd geplaatste oogjes.

Gr. Rianne

Datum bericht: 23 Juni 2012 om 10:31
leuk dat je ze kweekt. zou ik ook wel willen maar ten eerste ontbreken mij de financieen en ten tweede de ruimte.en ten derde ik zou nooit afscheid kunnen nemen van de kleintjes ik hecht me te snel eraanConfused.maar het blijft een droom van me. misschien dat ik eens een steen rijke man tegen kom hihihihi.
charly loopt nu de hele ochtend al te gooien met zijn speelgoed en rent er dan hard achteraan de zot.je ligt af en toe echt in een deuk hier met dat figuur.hij is zo grappig.
enik had gister nog een doorbraak. ik kon door de tralies heen sidonia (valkje) op haar kopje aaien.mijnvalkjes zijn niet tam namelijk.
ga zo een berg wilgetakken plukken dan kennen ze weer ff slopen het tuig hihihihi

-------------

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net