Haken en breien op school geleerd?
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=28544
Print Datum: 28 Augustus 2025 om 04:16 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: Haken en breien op school geleerd?
Bericht van: Essy
Onderwerp: Haken en breien op school geleerd?
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 10:54
Ik was net 6 jaar en kreeg in de eerste klas een paar stalen breinaalden en een bolletje rode katoen en zo leerde ik een poppendas breien, nou ja, volgens de onderwijzeres zou ik het nooit leren en mijn moeder had er ook een hard hooft in maar het wonder geschiedde hihi.
Vanaf een jaar of 12 begon ik het leuk te vinden en sindsdien brei, haak en naai ik alles aan elkaar.
Wie heeft er nog meer op school leren breien ?
------------- Groetjes van Essy
gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
|
Antwoorden:
Bericht van: Vifke
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:01
Ook op school leren breien en haken, geen idee wat het eerste werkje was. Toen tijdje niet naar om gekeken en dan rond 16 jaar de naalden terug opgenomen. Toen ik zwanger was heb ik zelf mijn suikerzakjes gemaakt en van dan af aan heb ik of breiwerk, haakwerk, kruisteek werkje in de handen als ik tv kijk.
|
Bericht van: Krissis
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:07
Ik (27 jaar) heb op school alleen breien, punniken, naaien met de naaimachine en borduren geleerd. Dat was allemaal tijdens de opleiding tot activiteitenbegeleider. En nu... werk ik op een boerderij 
------------- Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK
|
Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:10
ja ook op school met m'n 6e jaar, een paar breinaalden, witte katoen en een babyslabbetje breien en dan een geel eendje erop mazen. het haken van m'n oma geleerd, begonnen met tunisch haakwerk om te leren soepel te haken zoals zij het verteldde.
------------- lydia wijsbroek
|
Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:11
Ik heb het zelf nog wel geleerd op school, maar mijn dochters van 11 en 13 zijn het nu zelf aan het leren (haken dan). Kom zelf met breien ook niet veel verder als recht en averecht. Moet ook vooral geen steken laten vallen. Gr. Rianne
|
Bericht van: winter61beer
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:14
ook ik leerde op school breien.met 2naalden steken opzetten dan er1 uithalen zodat je kon breien.mijn eerste grote project op school was.babyslofjes breien in gerstekorrelsteek.ik vind breien nog steeds leuk om te doen.de rest aan steken heb ik mij zelf aangeleerd,
-------------
|
Bericht van: tdv
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:19
ik heb ook nog een breiles op de lagere school gehad,het was een poes van rechte lappen hihihi,weet nog wel dat mijn moeder hem heeft afgemaakt. jaren geleden heb ik mezelf het breien en zelfs haken aangeleerd via de computer
------------- groetjes tine
|
Bericht van: zazia
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:21
Ik heb het nooit geleerd op school (ben nu 27). Mijn zus van anderhalf jaar ouder heeft nog wel ooit iets van een poppetje gebreid op school.
-------------
|
Bericht van: Wanda
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:26
ik (bijna 65) heb breien op school geleerd en haken van mijn moeder, borduren is niets voor mij en met de naaimachine kan ik aardig overweg
------------- WANDA Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
|
Bericht van: Krissis
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:38
met de naaimachine was bij ons maar een wassen neus. Want ik kan nog niet met het ding overweg, ook nooit meer geprobeerd moet ik eerlijk zeggen... Zonde, want als ik zie wat sommige maken kunnen! Werelds!
------------- Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK
|
Bericht van: pralientje
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:47
Op school dat ik 6 jaar was maar dan heeft mijn moeder mij dikwijls uit de nood geholpen ik deed dat toen niet graag en nu wel
------------- https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 11:47
Ik (25 jaar) heb helaas niks op school geleerd. Weet wel zeker dat ik daar beter in zou zijn geweest dan in al dat geknip, geplak en geklei. Heb alles geleerd van mijn moeder, tante, boekjes en internet!
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 12:37
ik heb nog nooit op school een breipen vastgehouden. (35 jr) Ik leerde het van mijn moeder. Dan zette zij de steken op en als ik wat had laten vallen dan haalde zij dat weer op. ze naaide heel veel kleren voor ons en zo heb ik ook van haar leren naaien. Tot ik op de mavo kwam en we allemaal ,ook de jongens, een placemet moesten naaien met biaisband en vakjes voor het bestek. aangezien ik dat in 1 les van 2 uur al af had waar eigenlijk4x2 uur voor stond mocht ik een stofje uitzoeken en heb daar toen voor mijzelf een broekje van gemaakt in de les. en haken heb ik pas een paar jaar geleden ontdekt en het mijzelf via youyube aangeleerd en hier de fijne kneepjes bijgeleerd.
-------------
|
Bericht van: lidwina
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 12:37
Ik (70) van onze toenmalige hulp toen ik 5 was. Dat breiwerkje heb ik nog, was een onderbroekje voor de pop. Later op school verder. Ben onderwijzeres en alles daarna op de kweekschool geleerd. Doe nu alles, naaien, breien, haken en wat er verder bij komt kijken. groetjes, Lida
|
Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 13:35
Ik heb leren breien van mijn oma!! Mijn oma breide heel erg veel voor ons en ik wou dat ook dus heb mijn eerste breilessen van haar gehad! Op school hadden wij ook handwerken en daar leerde ik haken en dat vond ik toen echt helemaal niks! Mijn moeder heeft ook een aantal keer een poging gedaan om het mij te leren maar ik vond het allemaal maar niks tot denk ongeveer 2 jaar geleden!! Nu ben ik helemaal verslaafd!!!  
-------------
|
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 13:54
Ik heb trouwens, en ik denk de meesten van ons, leren breien en niet BEIEN. groetjes, Lida
|
Bericht van: JoJo
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 13:55
wij kregen nog wel handwerkles op de lagere school(haken en breien) maar echt geleerd heb ikm het later pas gewoon door veel te oefenen. haken heb ik mezelf vorig jaar aangeleerd met een boekje om kinderen te leren haken. een paar jaar gelden op de lagere school van onze kinderen nog breiles gegeven. de kinderen vinden het wel erg leuk en je ziet gelijk verschil er zitten echt van die natuurtalentjes bij die het meteen door hebben en er zitten erbij die maar aan blijven modderen.
-------------
|
Bericht van: lollibol
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 14:14
Het enige dat ik (37) geleerd heb op school was, op een lapje, borduursteekjes oefenen om het daarna met moederdag cadeau te geven als onderlegger. Breien en haken was met zelfstudie en boekjes. Voor problemen met haken en breien kon/kan ik terecht bij een dame (72) met een verstandelijke beperking die vroeger in het klooster als arbeid handwerken moest maken op commando. Een dame met engelengeduld en veel liefde voor het vak. IK zie haar 2 maal per week en dan praten we bij over onze werkjes of indien nodig kan ik haar om raad vragen.
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 14:19
Ik heb op de lagere school nog het vak 'handwerken' gehad (ben 54 jaar). Ik heb alles wat los en vast zit gebreid, gehaakt, geborduurd noem maar op. Vond het het leukste vak op school...... Mijn dochter heeft het gedeeltelijk van mij geleerd en heeeeeel veel via you tube toen ze in Australië woonde.. Ik kan ook borduren maar dat vind ik te omslachtig ik haak liever. Ik heb ook veel geborduurd, 14 draadjes op 1 cm maar ik zie het niet meer!!! Ik kan geen diepte meer inschatten, en met een loep gaat me (nu nog) te ver. (ijdelheid denk ik  )
|
Bericht van: andrea21
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 14:39
Ik heb geloof ik op de lagere school handwerk les gehad maar ik mocht die vrouw niet die het gaf dus heb ik het verdrongen maar het haken heb ik van me moeder geleerd en ook breien alleen het opzetten van breien niet ik was er ook geen kei in. Ik haak liever denk ik of het zou nu beter moeten gaan, mijn moeder handwerkte alles haakte, breien, borduren en kleren maken maar goed dat was haar beroep vroeger ook op atelier werken een zeer creatieve vrouw en ze kon het ook mooi.
Ik kan ook borduren maar dat vind ik te omslachtig ik haak liever.
-------------
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 14:47
ik (65) op school geleerd tijdens de les handwerk, en dan moesten we naalden, haaklnaald en breikatoen meebrengen
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 15:10
Ik (51) heb het op school geleerd, nou ja geleerd, wanneer ik erg diep nadenk komen er een inktlap en een inktlap naar boven. Volgens mij maakte ik gebreidde gehaakte en geborduurde inktlappen, een juf met weinig fantasie zal ik,maar zeggen. nee het handwerken op school was niet leuk, de fijne kneepjes heb ik van mijn moeder geleerd.
Voor de jongeren onder ons, een inktlap is een vierkant van een aantal lapjes op elkaar genaaid met een knoop in het midden. Daar veegde men vroeger heeeeeeeeel vroeger de inkpen aan af.
-------------
|
Bericht van: labeldoekje
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 15:39
Heb ook op school leren breien, eerst een pannenlap, ook nog een katoenen sok, die voor een olifant bedoeld was, de sok was net zo breed als lang. Het haken heb ik ook op de lagere school geleerd.
------------- EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
|
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 15:47
diny183 wrote:
Voor de jongeren onder ons, een inktlap is een vierkant van een aantal lapjes op elkaar genaaid met een knoop in het midden. Daar veegde men vroeger heeeeeeeeel vroeger de inkpen aan af. |
ja en als men een heeeel lief kindje was, knipte de juf met een kartelschaar er een mooi randje aan.
|
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 16:09
Ik kan ook borduren maar dat vind ik te omslachtig ik haak liever. Ik heb ook veel geborduurd, 14 draadjes op 1 cm maar ik zie het niet meer!!! Ik kan geen diepte meer inschatten, en met een loep gaat me (nu nog) te ver. (ijdelheid denk ik  ) Mijn handwerkjuf heette Juffrouw Magermans, ik herinner haar als een hele magere voruw met ALTIJD vuurrode nagels die wel 10 cm lang leken. In de 6e klas heeft ze ons meiden een keer verteld dat als je alleen de middelste lijn van je nagels lakt (breedte van het kwastje) dan lijken ze nog langer. Nou dat klopt wel, het is me altijd bij gebleven. Het naaien heb ik mezelf aangeleerd, nu alleen nog bij vlagen....
|
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 16:10
l.wijsbroek wrote:
diny183 wrote:
Voor de jongeren onder ons, een inktlap is een vierkant van een aantal lapjes op elkaar genaaid met een knoop in het midden. Daar veegde men vroeger heeeeeeeeel vroeger de inkpen aan af. |
ja en als men een heeeel lief kindje was, knipte de juf met een kartelschaar er een mooi randje aan. |
Of als mijn moeder een kapotte zeem had knipte ze de goede stukjes er nog uit.....het gekke is dat ik nooit heb gemerkt dat de zeem hard was......
|
Bericht van: diny183
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 18:46
l.wijsbroek wrote:
diny183 wrote:
ja en als men een heeeel lief kindje was, knipte de juf met een kartelschaar er een mooi randje aan. | Nooit gehad, ik was dan ook geen heeeeeel lief kindje hahaha. Mijn handwerkjuf bracht het slechtste in mij naar boven. Haaknaalden die verdwenen waren vond de juf s, avonds wel weer wanneer ze haar knotje loshaalde.
-------------
|
Bericht van: francisca
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 19:12
ook op school (42) leren haken en breien op de LHNO nog een pop moeten breien en heel veel kleding gemaakt nu even veel haken en het breien weer opgepikt met een rond breinaald heb ik ten minste geen ruzie met die naalden en goed kijken op het forum als er tipos worden geven
------------- Anne-Marie
|
Bericht van: natie.83
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 19:16
Breien heb ik wel op school gegad geloof ik (28jaar)maar dat is niet zo mijn ding te weinig geduld. 2jaar gelden begonnen met haken door middel van boekjes van de bieb ik was toen in verwachting van mij. Dochtertje en wilde bloemen leren haken daar is het dus niet bij gebleven. Via mijn schoonmama op dit forum terecht gekomen en toen was het hek van de dam Hihi. Ook heeft zij me de magic ring goed uitgelegd.
------------- groetjes nathalie
|
Bericht van: marlasinger1470
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 20:37
Ik heb op school nooit leren haken of breien. Ik ben 27. Ik heb mezelf via een biebboek en het internet leren haken en nu ben ik verslaafd Ik kan me herinneren dat mijn moeder me ooit breien heeft geleerd maar dat is nooit wat geworden. ze gaat het me binnenkort nog eens uitleggen. wie weet vindt ik dat ook nog een leuk. Ik vindt het heerlijk om iets in handen te hebben bij het tv kijken. Ik ben jaren geleden met borduren begonnen maar dat heb ik nu al lang niet meer gedaan. er zit ergens een fout die ik nog moet opzoeken. (geen zin in.  ) Mijn nichtje en neefje zitten op de vrije school en die leren wel handwerken. ik vindt het jammer dat ik het nooit op school heb geleerd.
------------- Groetjes Marcella
Laat de handjes maar wapperen http://marlasinger1470.blogspot.com/
|
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 23 Juni 2012 om 20:47
Haken heb ik geleerd van mijn moeder en oma, breien van Diny:-) ... breien had ik ook al wel geleerd van mams, maar ik vind er geen klap aan. Tis net als fietsen, dat verleer je zo snel. Naaien heb ik ook van mijn moeder geleerd en dankzij tips op Sancho... nu leer ik mijn moeder quilten... ohja, stokhaken heb ik van Magtelt geleerd...
|
Bericht van: Jips
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 10:35
Ik heb tijdens de logeerpartijtjes in de schoolvakanties bij mijn opa en oma in groningen van oma leren breien. Haken heb ik pas sinds een jaar of 2, 3 onder de knie en dankzij Rika ook sinds de hobbydoosdag vorig jaar in Dordrecht de juiste haaknaald-houding 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 10:52
Ik (54) heb de basis op school geleerd, en bij moeders thuis de techniek verfijnt en later toen ik op mezelf woonde veel gebreid. En hier het haken opgepakt en nu weet ik van gekkigheid niet wat ik het eerst wil doen
-------------
|
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 10:59
Jips wrote:
Ik heb tijdens de logeerpartijtjes in de schoolvakanties bij mijn opa en oma in groningen van oma leren breien. Haken heb ik pas sinds een jaar of 2, 3 onder de knie en dankzij Rika ook sinds de hobbydoosdag vorig jaar in Dordrecht de juiste haaknaald-houding  |
Hoe is die dan?? Ik houd mijn haaknaald als een pen 'onderlangs' vast.....
|
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 14:27
MariaLA wrote:
Jips wrote:
Ik heb tijdens de logeerpartijtjes in de schoolvakanties bij mijn opa en oma in groningen van oma leren breien. Haken heb ik pas sinds een jaar of 2, 3 onder de knie en dankzij Rika ook sinds de hobbydoosdag vorig jaar in Dordrecht de juiste haaknaald-houding  |
Hoe is die dan?? Ik houd mijn haaknaald als een pen 'onderlangs' vast..... |
Ik haakte zonder dat ik het wist "verkeerd" en dat was een hamerhouding en als je minder last van je handen wilt hebben kun je je haaknaald beter vasthouden zoals je een soeplepel vasthoudt 
------------- Naast de GFT container staat een WTF container, voor onacceptabel gedrag.
|
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 14:30
Jips wrote:
MariaLA wrote:
[QUOTE=Jips]
Hoe is die dan?? Ik houd mijn haaknaald als een pen 'onderlangs' vast..... |
Ik haakte zonder dat ik het wist "verkeerd" en dat was een hamerhouding en als je minder last van je handen wilt hebben kun je je haaknaald beter vasthouden zoals je een soeplepel vasthoudt  |
ja de deftige houding met het pinkje
|
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 14:37
ja de deftige houding met het pinkje ja maar ben je niet zo deftig dan krijg je last van je pink. Daarom klap ik 'm altijd dicht.  Ik kom met dit'gezeur' dus niet aan enig handwerken toe, hahahahahahaha
|
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 14:47
geeft toch niet, hebben ondertussen hard gewerkt om je weer van patroontjes te voorzien, we kunnen blijkbaar meer dingen tegelijkertijd.
|
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 14:59
l.wijsbroek wrote:
geeft toch niet, hebben ondertussen hard gewerkt om je weer van patroontjes te voorzien, we kunnen blijkbaar meer dingen tegelijkertijd. |
geen reclame voor maken!!
|
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 15:10
oeps laat ons hubby dat maar niet horen
|
Bericht van: beppemartha
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 19:52
OOK IK BEN ZO OUD DAT JE VROEGER INDERDAAD OP SCHOOL LEERDE HANDWERKEN. BREIEN, BORDUREN. IK HEB NOG EEN BOEKENLEGGER GEVONDEN IN DE BIJBEL TOEN IK HET HUIS VAN MIJN OUDERS OP MOEST RUIMEN. DAT IS DUS DIERBAAR GEWORDEN. VAN HET BREIEN OP SCHOOL WEET IK NIET VEEL MEER. ZAL WEL EEN BABYBROEKJE OF ZO GEWEEST ZIJN.
OP HET LYCEUM HEB IK NOG EEN SOORT MERKLAP GEMAAKT. EEN PAUW MET ALLERLEI KLEUREN EN VERSCHILLENDE STEKEN.
HET NAAIEN HEB IK ME ZELF GELEERD DOOR GOED DE PATRONEN IN DE KNIP TE LEZEN. VEEL VOOR MEZELF EN DE KINDEREN GEMAAKT. IK VOND HET LEUK MAAR HET WAS OOK ENIGSZINS NOODZAAK OM AF EN TOE TOCH EENS WAT NIEUWS TE KRIJGEN.
BREIEN EN HAKEN VOOR DE KIDS WAS OOK AAN DE ORDE. EEN TIJDJE DAARNAWAS HET RUSTIG MAAR TOE DE KLEINKIDS ZICH AANKONDIGDEN BEN IK WEER GESTART EN DOE HET NOG ELKE DAG. HEERLIJK. MAAR NAAIEN HOEFT NIET MEER. VIND IK OOK NIET ZO HEEL ERG!!!
-------------
|
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 20:17
@beppemartha, ik naai nog steeds. Ook grotendeels zelf geleerd. Ik vind het nog steeds heerlijk om achter de naaimachine te zitten. Ben net bezig mijn naaikamer te ordenen en heb 4 vuilniszakken vol stofresten van dingen die ik ooit gemaakt heb weggebracht. Ik hoop er nog lang mee door te kunnen gaan. Groetjes, Lida
|
Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 20:20
ik(32) heb leren breien op school. In het derde leerjaar (weet niet welke groep dat is in Nederland)En dat breiwerk was een smurf. Man, wat haatte ik toen breien 
En enkele maanden geleden heb ik die smurf nog een gebreid en die zag er toen net zo erg uit als in het derde leerjaar 
-------------

http://pinterest.com/ellejientje/
|
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 20:23
ja beppemartha, dat is het leuke zodra de kleinkinderen er zijn kun je weer leuke dingen maken, de oudere generatie heeft nog de kennis in huis van het haken, naaien en breien, zie nu wel in m'n omgeving dat andere mensen het toch wel heel leuk vinden (economische recessie), de kreten oubollig zwakken een beetje af, men denkt oh je maakt het zelf dus dat is goedkoop. Tot ze horen wat een bolletje garen kost
|
Bericht van: Naemi
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 21:04
Wordt er tegenwoordig eigenlijk nog gebreid en gehaakt op school? Ik heb het wel geleerd en onze kinderen gaan het ook op school leren. Op de vrije school leren ze oa breien, haken, borduren, werken met de breivork en de knoopster. Ook voor de jongens.
------------- geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
Bericht van: Liana
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 21:08
Bij mijn kinderen op school krijgen ze geen brei- of haakles. Jammer,hoor. Nu hoorde ik laatst dat er in groep 5 moeders werden gezocht die de kinderen konden leren breien. Snel mijn hulp aangeboden . En wat zijn ze enthousiast, super gewoon. Zelfs de jongens vinden het enig.
Ik hoop dat dit de hobbydoosjes van de toekomst worden!!
|
Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 24 Juni 2012 om 22:10
Ik heb leren handwerken van mijn moeder, op school hadden we ook handwerken, maar ik kon het toen al. Mijn oudste zoon (10 jaar) heeft op school leren haken, breien en borduren en m'n tweede zoon (7 jaar) heeft leren vingerhaken en borduren op school. Tot vorig jaar hadden ze een handwerkjuf, sinds zij met pensioen is er geen handwerkjuf meer op school.
------------- Groet,
Yobsje
|
Datum bericht: 25 Juni 2012 om 09:13
Bij onze kinderen is de handvaardigheidsles veranderd in "Techniek" en toen hebben ze gelijk de wol eruit gegooit  Ik heb diverse malen aangeboden de kinderen te helpen met handwerken, maar de juffen kunnen zelf ook breien en haken en het wordt gewoon niet meer aangeboden. Mijn jongens van 11 en 8 zijn wel gek op vingerhaken, meters gaan er hier door!
|
Bericht van: macheri
Datum bericht: 25 Juni 2012 om 22:39
Op de lagere school heb ik ooit wel een handwerk juf gehad maar wat ik daarvan heb geleerd ben ik gauw weer vergeten hihhi dat was borduren in kruissteekjes, vreselijk vond ik dat. Nee ik moet niet liegen ik heb ook geleerd een soort kussen te maken en op dat kussen hebben we verschillende borduur technieken en naai technieken geleerd.
Later heb ik op de opleiding voor activiteiten begeleiding allerlei handwerk technieken geleerd waar ik ook veel aan heb gehad. Breien heb ik daar niet geleerd (konden ze nog van mij leren  ) Dat heb ik mezelf aan geleerd net als haken door gewoonweg goed naar plaatjes te kijken en een handige tante die me af en toen wat kon helpen. Mijn moeder kon het me helaas niet leren doordat ze heel jong al een verlamming had aan haar linkerarm. waardoor voor haar de lol van het handwerken waar ze altijd erg goed in was geweest eraf was, omdat ze het dus niet meer kon zoals ze gewend was.
------------- http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">
|
|