VRAAGJE
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=28927
Print Datum: 01 Maart 2026 om 15:37 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: VRAAGJE
Bericht van: l.wijsbroek
Onderwerp: VRAAGJE
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 09:28
hoe sorteren jullie patronen, doordat laatst iemand zijn patronen door een crash kwijtwas ben ik ook aan het sorteren gegaan, alles stond door elkaar ben nu maar begonnen met bunnies bij bunnies, kikkers, apen, barbie, poppen, poppenkleding, steken enz. of doen jullie het op designer?
------------- lydia wijsbroek
|
Antwoorden:
Bericht van: Petronette
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 09:51
|
Ik heb een mapje tassen, amigurumi, baby. En dan nog een aparte sortering op haken en breien. Als ik veel mooie dingen heb gehad dan maak ik een kopie op mijn USB-stick. En om de zoveel tijd brand ik alles op cd. Wat ik wil gaan maken print ik uit. En als ik het af heb doe ik het dan weer in een showtas in een grote map.
|
Bericht van: esthertje
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 11:41
bekende ontwerpers heb ik wel op naam staan en de rest heb ik onderverdeeld in eten, dieren (die ik dan per soort ook weer onderverdeeld heb) poppen, enz.
-------------
|
Bericht van: lollibol
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 12:12
|
Wanneer ik meer dan 5 van het zelfde onderwerp heb, zoals uiltjes bvb, daar maak ik een aparte map van. Ieder document start dan met 'uil + volgnummer en korte omschrijving erna', bvb zoals, mini, schattig, kleurrijk, grote oren,... noem maar op. Dit is voor mij eenvoudig en kan ik gelijk zien welk uil ik heb zonder iedere keer het document te moeten openen. Wanneer ik deze winter tijd heb, wil ik een voorblad maken met daarop de afbeelding, zodat ik direct een foto zie van het ontwerp. Ik heb ook een map 'allerlei' en daar staat gewoon een titel in zoals 'eenhoorn + kleine omschrijving'
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 13:29
Ik heb in mijn mails diverse mappen: Mutsen, sjaals ed, Huishoudelijk, Dames, Heren, Kinderen, Baby's, Poppen (onderverdeeld in Barbie, Baby Born, Grote en Kleine Poppen), Knuffels en dat alles verdeeld in haken en breien. Is het naaien dan komt het bij het kopje te staan, bij het kopje poppen staan de haak- en breiboekjes die voor alle maten poppen zijn.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 13:50
|
ik heb sowieso breien en haken apart. Verder zet ik alles in mappen gesorteerd op wat het is; dieren, sjaals, afghans, boeken, tijdschriften enz. Wat Lollibol zegt is ook een goed idee om van de winter te doen. Dat maakt het wel/nog overzichtelijker.
|
Bericht van: Krissis
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 13:59
|
Ik doe ook op categorie. Evenhoevige, gevogelte paarden wildlife e.d Maar omdat ik de DC patronen eruit vind springen, heb ik bij hun DC achter de naam staan (dus ''ui DC'' hond DC'' )
------------- Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK
|
Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 14:10
|
Wauw, het klinkt of jullie een complete harde schijf vol met patronen hebben. Heb zelf nu 3 mappen met patronen (in insteekhoesjes) en een aantal boekjes. Ben ook nog niet zo heel lang bezig, maar toch. Vond dat ik er al veel verzameld had. Jaloers!!! Gr. Rianne
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 16:04
Ik zou wel een harde schijf of zoiets moeten hebben, maar het zit bij mij gewoon in de mailbox. Gaat de laptop naar zijn grootje, dan ben ik alles kwijt. Maar wat ik zelf wil hebben staat in boekjes en tijdschriften of op prints, dus dat is alleen pech voor degenen op het forum die om patronen vragen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 18:29
|
Hey Magtelt, mocht je en en ander toch willen bewaren dan kan het ook op een USB stick. Veeeeeeeeeeeel goedkoper als een externe harde schijf...
|
Bericht van: Wanda
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 19:12
|
ik heb een externe harde schijf en probeer zoveel mogelijk te sorteren, maar dat valt vaak niet mee met al die bladen, al heb ik die ook apart staan toch is het vaak zoeken, waar heb ik dat gelaten
------------- WANDA Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
|
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 19:20
Wanda wrote:
toch is het vaak zoeken, waar heb ik dat gelaten
| Dat is het nu bij mij ook, dan heb ik het gezien, weet dat ik het heb maar waaar?
|
Bericht van: arnhemmertje
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 20:16
|
Ik heb alles per ontwerper gesorteerd staan op de harde schijf. En wat er nieuw bijkomt dat zet ik nieuw in een map en sorteer ik later weer op de harde schijf :P Heel gedoe, maar werkt prima voor mij.. Vond het sorteren per object of beestje iets meer werk aangezien je er daar nog meer van hebt.. lol..
|
Bericht van: Venaille
Datum bericht: 15 Juli 2012 om 21:27
Ik heb een gedeelte per ontwerper. En een gedeelte per categorie en daarvan heb de categorie dieren wee onderverdeeld. Ook heb ik nog een map voor de boekjes en tijdschriften.
------------- Veel liefs van Marieke
|
Bericht van: Seeke69
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 07:56
|
Ik heb ze allereerst gesorteerd op brein/haken/borduren/naaien en tijdschriften. De breipatronen staan al verder gesorteerd, maar de rest moet ik nog doen. Ik ga ze denk ik verdelen over dropbox, skydrive en google drive. Moet alleen nog kijken hoe dat allemaal werkt. Kan ik ze ook nooit kwijtraken :-)
------------- http://postimage.org/" rel="nofollow"> <a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 18 Juli 2012 om 20:01
Haken en breien heb ik in aparte mapjes. Bij haken heb ik het meeste onderverdeeld in soorten dieren, dus de apen bij de apen etc. Maar van een aantal ontwerpers heb ik ze bij elkaar in een aparte map zitten. Dat zoekt voor mij het handigst. En de voor de haakboekjes heb ik een aparte map aangemaakt, net als voor de haakbladen. Maar van die laatste 2 heb ik er niet zoveel op mijn laptop staan. Die heb ik gewoon in de boekenkast staan
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 18 Juli 2012 om 22:32
ik heb het onder een grote map Handwerken staan, die is onder verdeeld in dieren, eten, kleding, sleutelhanger enz. en daar staan ze op alfabetische volgorde. en op een externe harde schijf. Moet er niet aan denken dat ik alles kwijt ben.
-------------
|
Datum bericht: 18 Juli 2012 om 22:59
heb nu van de meest bestandjes pdf's gemaakt met op het voorblad eeen foto van het patroon, zijn ze makkelijker te herkennen, althans voor mij, bepaalde designers hebben hun eigen map en dan nog es een kopie onder bijvoobeeld muizen of olifanten bijvoobeeld. En een usb stick gehaald bij de Blokker
|
Bericht van: beertje1941
Datum bericht: 18 Juli 2012 om 23:06
ik heb het eerst alles van de com op een usb stick gezet ook nog maar sinds een week alleen het staat nog allemaal door elkaar ik denk als ik de zin en puf heb de patronen ga sorteren en het dan op een andere usb stick ga zetten
------------- Geniet van elke dag!!!
|
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 19 Juli 2012 om 09:22
|
Alles door elkaar..... Je zoekt je een ongeluk, maar ach: je weet gelijk weer wat je hebt ;)
|
Bericht van: Petronette
Datum bericht: 19 Juli 2012 om 11:46
|
Ik heb vanmorgen de boel nog eens onder handen genomen. En nu heb ik haken & breien gewoon door elkaar staan. Ben begonnen met Nederlandse en buitenlandse patronen. En daar binnen heb ik dan weer knuffels, sleutelhangers, tassen, .... Ik zie nog een beetje op tegen de buitenlandse patronen, dus leek me die sortering wel handig. 
|
|