Print Pagina | Close Window

een cadeautje, maar toch...

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Patronen Hobbydoos
Forum Naam: Vragen
Forum: Heb je een vraag over een patroon stel hem hier
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=28955
Print Datum: 20 Augustus 2025 om 09:29
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: een cadeautje, maar toch...
Bericht van: Krissis
Onderwerp: een cadeautje, maar toch...
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 19:48
Stel... 
Je maakt een amigurumi, iemand wilt die kopen en je komt op een totaal prijs van €15 uit.

Stel....
Normaal geef je iemand bij een verjaardag een cadeautje van om en nabij de €15. Als je nu een ami geeft, is dat dan raar? Want de materiaal kosten zijn maar €3.

Van de andere kant... Het is toch het gebaar? Niet wat het kost?
Toch?

-------------
Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK

Antwoorden:
Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 19:54
ik zou er heel blij mee zijn
zeker iets wat je zelf met liefde hebt gemaakt
groetjes IngeDeV

-------------
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Bericht van: l.wijsbroek
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 20:08
diegene aan wie je het geeft kent die de materiaalkosten dan?. De meeste mensen weten dat niet, en het gaat om het gebaar en de moeite die je gedaan hebt om het te maken.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 20:13
Al kost het je een euro... gaat erom dat jij moeite gedaan hebt voor een kado ipv bv geld te geven, daar kan geen bedrag tegen op.

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: lollibol
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 20:13
Iemand die er niks van kent, die aanvaard het cadeau met plezier want het wordt met je ganse hart gegeven.
Iemand die er wel iets van kent, weet héél goed wat er allemaal bij komt kijken om iets te maken.
Volgens mij kan je op geen enkele manier iets misdoen hoor, het gaat nog altijd om het gebaar!!

-------------
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 20:25
Ik vind het altijd leuker om iets persoonlijks te krijgen dan iets uit de winkel. De prijs is niet belangrijk, het gaat er om dat je al die tijd goede wensen hebt zitten haken in je ami-tje. Dat is onbetaalbaar.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: esthertje
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 20:34
net als wat hierboven al geschreven is gaat het om het gebaar en niet om de waarde.
er zitten heel vel liefdevolle uurtjes en in die tellen meer dan al die euro's

-------------

Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 20:48
ik vind dat eigenlijk een moeilijke vraag. Want iemand die er niets van kent, die gaat het misschien niet naar waarde schatten en niet weten hoeveel werk erin kruipt.

Ik denk dat het erg persoonlijk is of je blij bent met een gehaakt iets ja of neen. En ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die denken 'met wat komt ze nu aandraven, wat kan ik daar nu mee doen'

Triest, maar zo zijn mensen

-------------

http://pinterest.com/ellejientje/

Datum bericht: 16 Juli 2012 om 20:50
Daar heb jij net mijn punt ElleBelle... Jullie hier weten allemaal dat er verschrikkelijk veel (ontspannende) tijd in een ami kan gaan zitten terwijl de ontvanger slecht een beestje ziet...
Misschien moet ik goed afwegen wie ik wat geef.

-------------
Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK

Bericht van: ElleBelle
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 20:52
Het zou jammer zijn dat je harde werk niet gewaardeerd werd.

Mijn pa vindt mijn gehaakte 'prullen' ook niet zo leuk, tot ik zijn evenbeeld eens gehaakt heb. Nu vindt hij het geweldig ;-)

-------------

http://pinterest.com/ellejientje/

Datum bericht: 16 Juli 2012 om 21:21
Mijn vriendin heeft zelf een zoon, dus nog oud jongensspeelgoed. Maar nu heeft ze een kleindochter en krijgt ze geregeld buurmeisjes over de vloer. Dus ik had zondag een kleine Baby Born en een heleboel kleertjes in een doos gestopt als verjaarscadeau. Ze pakte eerst de kleertjes en zei blij verrast "Maar ik heb hier geen pop voor", en toen kwam de pop pas uit de doos. Ze heeft er 's middags heerlijk mee gespeeld met kleindochter en visite vriendinnen.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: doortje
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 21:25
ik ben van mening en dat zeg ik ook altijd tegen mijn kinderen, een kado van €5,- uit het hart doet mij meer dan een kado van €100,- omdat het moet, ik denk dat het er aan ligt aan wie je het geeft, heel vaak ken je zelf de mensen het beste, ik weet heel goed wie ik wel en wie ik niet blij maak met zo'n kadootje

Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 21:26
Het maakt inderdaad niet uit wat een cadeau gekost heeft (geld of moeite), maar het moet natuurlijk wel iets zijn wat de ontvanger leuk vind. Een duur cadeau hoeft niet persé beter te zijn!

Wij hadden vroeger een lieve buurvrouw, echt een byzonder typetje, maar wel met een gouden hart.
Weet nog dat ze dan washandjes voor haar gescheiden zoon kocht, ergens in de aanbieding, uiteraard moest ik er dan ook wat uitkiezen voor mijn uitzet.

Nadat mijn man (toen nog mijn vriend) had geklaagd dat het zo koud was op de brommer op weg naar z'n werk, had ze een soort van kol met een borststuk voor hem gemaakt. Eerlijk gezegd niet helemaal zijn kleur (roomwit met een kabeltje) maar wel lekker warm en ook door hem gedragen!
De kol hebben we nog steeds, kan er niet toekomen om hem weg te gooien. De buurvrouw is al ruim 15 jaar geleden overleden maar toch.

Gr.Rianne

Bericht van: Petronette
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 21:37
Ik geef alleen iets zelfgemaakt aan mensen die het echt weten te waarderen. Er zijn er, die het gewoon weggooien en dat vind ik dan ook zonde van mijn werk en materiaal !
En zowiezo kan ik nooit zo goed afstand doen van zelf gemaakt werk. Embarrassed

Bericht van: pippie
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 21:38
Het is zoals hierboven meerderen al gezegd hebben! Het ligt aan de ontvanger! En wat een lieve verhalen maakt dit los!

Bericht van: pippie
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 21:40
Het is zoals hierboven meerderen al gezegd hebben! Het ligt aan de ontvanger! En wat een lieve verhalen maakt dit los!

Bericht van: yaya
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 22:00
Ik me ook enkel aansluiten bij wat hier boven al is gezegd, als je denkt er iemand blij mee te maken zou ik het zeker doen.

-------------
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 16 Juli 2012 om 22:09
Wat hier tot nu toe gezegd is, is allemaal waar. Maar.... Toen ik jong was heb ik toch vaker meegemaakt dat men bij iets dat ik zelf gemaakt had reageerde alsof je een prul had meegebracht. Tegenwoordig heb ik het gevoel dat men het iets meer weet te waarderen. Of zou het komen dat ik beter selecteer aan wie!
Maar het blijft moeilijk! groetjes, Lida

Bericht van: Seeke69
Datum bericht: 17 Juli 2012 om 01:03
Is ook moeilijk.... ik persoonlijk heb liever iets van een paar euro waar iemand moeite voor gedaan heeft dan een peperduur cadeau. Als het vanuit je hart komt is het wat mij betreft goed!

-------------
http://postimage.org/" rel="nofollow">
<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho

Bericht van: macheri
Datum bericht: 17 Juli 2012 om 01:58
Ik vind het heel moeilijk. Ik ervaar helaas meestal dat het niet gewaardeerd wordt. Mensen lopen wel om me heen te roepen van goh wat ben jij creatief en wat geweldig dat je dat kan etc. 
maar  wanneer je dan met iets komt voor een verjaardag zie je ondanks het dank je wel wat leuk  in het gezicht van wat  moet ik hier nou weer mee.
Dit gebeurd me met van alles. Het ergste is een keer geweest  dat ik voor mijn oma een verjaars kalender had gemaakt van leuke geknipte silhouetten  voorstellingen en echt mijn mooiste had ik er in verwerkt. 

Ja ze vond het geweldig mooi. Maar ondertussen heb ik het nooit ergens terug gezien en werd er later een verhaal verteld over die verschrikkelijke verjaars kalender die ze ooit eens van iemand had gekregen en gelijk had weggegooid, waar ik bij zat  nota bene,  ik heb haar maar even duidelijk gemaakt  van wie ze die had gehad en ben er daarna nooit mee  geweest was ik gelijk van een verplichting af. Had ik het geweten had ik het zelf gehouden want wat ik daar voor werk in heb gestoken is me daarna nooit meer gelukt.

Maar  gelukkig zijn er soms ook wel mensen die het wel leuk vinden en daar zoek ik dan ook wel  zeer passende dingen bij. En gelukkig ook weer niet teveel want dan wordt het geen lopende band werk 

Dit was helaas  niet zo'n mooi verhaal als die van de buurvrouw wat  ik echt heel schattig vindt.
maar ja het is wel gebeurd en dat  is nog steeds balen.  

-------------
http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">

Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 17 Juli 2012 om 07:16
ik sluit me ook aan bij de verhalen hierboven, iets dat met hart  en ziel gemaakt is, is niet in euro's uit te drukken, en een geschenk moe niet persé duur ijn

Bericht van: pimmetje
Datum bericht: 17 Juli 2012 om 08:44
Het maakt toch niet uit wat een kado kost als het maar met zorg is uitgezocht of gemaakt. Ik maak trouwens alleen maar iets voor iemand als ik weet dat ze het waarderen dat ik speciaal voor hun iets gemaakt heb.

-------------
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 17 Juli 2012 om 08:53

Soms is het wel fijn om iets te geven wat je zelf hebt gemaakt!

Maar soms is het ook dat je de mensen waar jij van denkt dat ze het waarderen, die waarderen het niet.
Daar krijg je een flauw dank je wel van.

Ik persoonlijk vind het ook leuk om iets te krijgen dat iemand echt voor mij heeft uitgezocht!!
Ook al denk ik misschien oo wat moet ik ermee!!
Maar het gebaar alleeen al maakt dat ik het niet zou kunnen weggooien!!

-------------

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 17 Juli 2012 om 08:55
Je kent degene aan wie je het geeft. Je weet dan ook of ze dat kunnen waarderen....Het is wat Elma zegt; liever iets van 5 euro met liefde als 100 euro omdat het moet.
Ik schenk je wijsheid in deze Wink

Bericht van: droppie
Datum bericht: 17 Juli 2012 om 18:10

Ik sluit me geheel aan bij de comentaren die al geleverd zijn...

Iemand in mijn omgeving heeft op het moment geen werk en zit financieel niet zo heel breed...heb haar aangezien ze voor mijn verjaardag in november nog mooi de tijd heeft gevraagd om voor mijn verjaardag in 3 van die glazen voorraadschalen een taffereeltje te maken van vilt...het matteriaal heeft ze al in huis en daardoor kost het haar niks om toch een leuk kado te geven...ik vind het alleen maar leuk dat ze dat wil doen iets zelf gemaakt heeft voor mij meer waarde als wat iemand koopt...
Zelf maak ik voor alle dames in de familie een ami bij de kadootjes die ze krijgen...vaak zijn ze blijer met de ami als met het daadwerkelijke kado...dus ik zou zeggen maak er iets moois van...en degene die er wat om geeft wat het heeft gekost...ach die weet niet beter zou ik maar denken...

Groetjes,
Suzanne

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 18 Juli 2012 om 09:43
Wie het kleine niet eerd, is het grote niet weerd.   

-------------

Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 18 Juli 2012 om 19:26
Ik ben het met alle bovenstaande commentaren eens. Ik geef mijn creaties ook alleen aan mensen waarvan ik zeker weet dat ze het waarderen. Vroeger Wink toen ik nog zelf kerstkaarten maakte, stuurde ik ook alleen de zelfgemaakte naar mensen die ze ook zelf maakten. Die hadden tenminste idee hoeveel tijd erin gaat zitten.

-------------
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Datum bericht: 18 Juli 2012 om 19:50
Ik heb sowieso een probleem met die mooie zelfgemaakte kaarten. Ik kan ze niet weggooien. Net zogoed als kaarten met een foto erop. Hebben jullie een goed idee? Iemand heeft er zoveel werk aan gehad en dan wegdoen? Nee, gaat niet. Dus die liggen en liggen. Ik heb dat eigenlijk met alle dingen die gemaakt zijn, ik kan het bijna niet wegdoen. Groetjes, Lida

Datum bericht: 18 Juli 2012 om 20:10
Kaarten passen meestal in een schoenendoos. Als je die dan mooi beplakt nemen je souvenirs niet zoveel plek in. En heb je iets te bekijken op een regenachtig dagje.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 18 Juli 2012 om 20:18
wat een goede tip Magtelt!

Verder ga ik gestaagd door met het cadeautje, merk vanzelf aan de reactie wel waar ik aan toe ben. Dan is dat voor diegene eens en nooit meer, de volgende keer een lekker origneel en persoonlijk (niet) hema bonnetje

-------------

Datum bericht: 18 Juli 2012 om 20:24
Magtelt, ik heb regenachtige dagen te weinig om alles te doen wat ik op een regenachtige dag wil doen!!!!!
Groetjes, Lida

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 18 Juli 2012 om 22:40
de zelf gemaakte kaarten gaan in een ringband met showmappen, waar eigenlijk foto's in horen.
Ik wil ze ook niet weg gooien.

-------------

Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 18 Juli 2012 om 22:40
Nou Lida dan heb je pech, krijg vrijdag vakantie en heb besloten dat dan toch echt de zomer moet beginnen!!! Aangenaam briesje, tropische temperaturen en 's avonds lekker lang op het terras genieten van een lekker rosé en goed boek!

Gr. Rianne

Bericht van: Guests
Datum bericht: 19 Juli 2012 om 10:30
Ik vind zelf de meeste amigurumi's en knuffels niet zo leuk (meer). Niet om te maken, en ook niet om te krijgen. Ik weet niet goed wat ik ermee moet (ook al zou ik de moeite die mensen erin hebben gestoken wel waarderen). Maar ik krijg eigenlijk nooit iets gehandwerkts, want de meeste mensen in mijn omgeving kunnen het niet, en degenen die het wel kunnen geven mij dan liever iets om mee te handwerken en daar ben ik altijd superblij mee!

Als ik iets handwerk voor andere mensen, probeer ik rekening te houden met wat ze mooi vinden en gebruiken, zeker als het echt HET cadeau is (dus niet iets kleins voor ernaast, dat doe ik ook wel eens, bijvoorbeeld een gehaakt plantje in een echt potje). Ik ben nogal perfectionistisch: áls ik dan iets maak, moet het er ook echt goed uitzien, anders vind ik het alle moeite niet waard. Ik vind het trouwens meestal (als het mooi wordt!) wel heel fijn om aan iets voor iemand anders te werken, zweverig misschien, maar ik geloof echt dat de goede gedachten/wensen die ik heb tijdens het handwerken heb op de een of andere manier overkomen :)

Datum bericht: 19 Juli 2012 om 11:12
Veel plezier Rianne. Ik geniet thuis van het mooie weer. Groetjes, Lida

Bericht van: Yobsje
Datum bericht: 19 Juli 2012 om 13:05
Ik geef soms iets zelfgemaakts cadeau, maar dan wel aan iemand waarvan ik weet dat zij/hij het waardeert. Ik doe het vaak als iets extra's, dus naast die "saaie" Hema card en soms als aardigheidje voor bijvoorbeeld een vriendin die opgepast heeft.

-------------
Groet,

Yobsje

Bericht van: pralientje
Datum bericht: 19 Juli 2012 om 14:21
Als ik iets maak voor een ander dan weet ik dat ze het graag zien en het ook waarderen anders maak ik het niet ,en die weten over het algemeen hoeveel het kost en weten hoeveel tijd je er in stopt

-------------
https://www.hobbydoos.nl/patroon/'>Gratis Patronen

Datum bericht: 19 Juli 2012 om 17:39
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Magtelt, ik heb regenachtige dagen te weinig om alles te doen wat ik op een regenachtige dag wil doen!!!!!
Groetjes, Lida

Zullen we een tijdje van huis ruilen? Hier komt het geregeld met bakken uit de lucht vallen. Vandaag ben ik naar de stad gevaren met de bus, ik was er nog niet of het hoosde weer eens.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 19 Juli 2012 om 18:35
Hier ook. Bakken vol met regen. Maar het probleem is dat ik met regenweer eigenlijk alleen maar zin heb in hele leuke werkjes. En daar hoort dingen ordenen niet bij. Al een levenslang probleem. Ik ben vermoedelijk niet meer te redden. Groetjes, Lida.

Bericht van: aerobica
Datum bericht: 19 Juli 2012 om 19:39
je heb regen woordig van die leuke bedeltjes just made for you vnd ik zo lief.

want als je iets maak voor diegene denk je heel het werk toch aan dat moet gewadeerd worden.....
mensen die dat niet doen zijnniet creatief maar erg materialistisch

-------------
Een dag niet gefrunnikt een dag niet geleeft

Bericht van: katelijne
Datum bericht: 19 Juli 2012 om 20:11
Als het voor kinderen is : geen probleem, die vinden leuke diertjes, poppenkleertjes enz...altijd leuk.
Bij volwassenen : daar zou ik het enkel aan mensen geven die zoiets waarderen en niet aan diegenen die steeds meewarig hun hoofd schudden als het onderwerp handwerk besproken wordt en/of dit ouderwets vinden. Gegarandeerd belandt jouw prachtige ami dan in de vuilnisbak wat zeker niet de bedoeling is, nietwaar ?  

-------------
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden

Bericht van: Ringquelle
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 02:26
Een cadeautje moet vooral uit het hart komen. Of het nou een ami betreft of een doos sigaren...

Aan de andere kant moet je wel kijken of het wel past bij diegene. Als, zoals hierboven al wordt genoemd, iemand bijvoorbeeld een pop heeft, dan zal die waarschijnlijk dolblij zijn met nieuwe kleertjes. Ik kan me echter voorstellen dat een volwassen man echter niet goed zou weten wat hij zou moeten met een gehaakte ami. Hoewel het ook in dit geval een ami heel goed als cadeau zou kunnen dienen, als die man toevallig dol is op Angry Birds en je er daar eentje van weet te maken.

Bericht van: Nova
Datum bericht: 23 Juli 2012 om 13:27
Ik geef mensen alleen iets zelfgemaakts voor hun verjaardag, als ik weet dat ze het waarderen. Volgende maand is een vriendin jarig, en ze heeft aan mij echt iets zelf gemaakts gevraagd. Daar ben ik nu mee bezig. Misschien is het dit weekend af (even flink doorhaken LOL). Na haar verjaardag plaats ik wel foto's.

Ook mijn moeder en een andere vriendin vragen wel eens wat aan mij. En mijn tante komt ook regelmatig langs om cadeautjes te halen. Van hun weet ik dat het gewaardeerd wordt.

-------------
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net