ik weet het niet meer hoor
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=29040
Print Datum: 01 Maart 2026 om 15:37 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: ik weet het niet meer hoor
Bericht van: linda1959
Onderwerp: ik weet het niet meer hoor
Datum bericht: 21 Juli 2012 om 21:49
kunnen jullie dit nu volgen ? Nooit last gehad van cholesterol . Nu na 20kg minder te wegen en dagelijks veel beweging staat mijn triglyceriden (vet in bloed dus slechte cholesterol) heel hoog . Staat 721 en moet normaal tussen de 60 en de 80 zijn Dan denk ik soms bij mezelf "wat moet een mens nu doen " ik gebruik dus bijna niks vet , eet geen suiker (heb diabetes) en neem veel beweging Ik weet§ het niet meer hoor
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Antwoorden:
Bericht van: yaya
Datum bericht: 21 Juli 2012 om 22:05
Cholesterol is iets heel raar hoor, het heeft niet altijd te maken met te veel vet of gewicht. Een paar jaar geleden moest ik eens bloed laten trekken en daar kwam ook uit dat ik te veel cholesterol had, ik heb dan een tijdje oplet met wat ik maar dat is stilaan verwatert. Nu heb ik geen flauw idee of ik nog steeds te veel heb, ik zou eigenlijk nog eens bloed moeten laten trekken. Als je op je voeding let en er verandert niets dan verlagen ze dat meestal met medicatie.
------------- Groetjes ...
http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/ http://www.wolenzo.be/
|
Bericht van: doortje
Datum bericht: 21 Juli 2012 om 22:13
|
het heeft niks met gewicht te maken, ik ben 1.80m en woog toen 59kl dus echt heel weinig, bij ons is het erfelijk, ik slik er nu al jaren medicijnen voor en ik kom daar ook nooit meer vanaf
|
Bericht van: lollibol
Datum bericht: 21 Juli 2012 om 23:00
|
Het enige dat ik weet is dat je 2 soorten cholesterol hebt, goeie en slechte. Je kan perfect teveel hebben, als het maar van de goeie is en je kan ook een goede/correcte waarde hebben, maar dan zogezegd van de slechte en dan is het niet goed, ook al zit je binnen de limiet. Misschien toch eens een betere analyse vragen, desnoods een 2e opinie.
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 21 Juli 2012 om 23:41
Je cholesterol schiet ook omhoog bij het eten van kaas, spek, chocola en drop.
-------------
|
Bericht van: katelijne
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 01:07
Als je goede cholesterol ook te hoog staat dan moet je je geen zorgen maken. Het is de verhouding tussen de goede en de slechte die van belang is.
Mijn cholesterolverlagend dieet heb ik in de vuilnisbak gegooid en nu hou ik me aan een cholesterolverlagende eetgewoonte. Het is zeker geen dieet, ik eet nu zelfs meer maar op een totaal andere manier.
Het werkt en een leuk bijkomend effect bij mijn nieuwe eetgewoonte : gewichtsverlies .
------------- Katelijne
kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
|
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 01:30
Mijn goede is maar 30 en het gaat hier om de triglyceride (onderdeel van cholesterol) die veel te hoog staat . Nu krijg ik medicatie voor 3 maanden (1 pil per dag) en moet dan opnieuw bloed laten trekken.mijn algemene cholesterol staat 220 ( is wel niet zo hoog denk ik) ach we zien wel (kan ook momentopname geweest zijn (was net in die laatste week toen ik op de uitslag van die mammo aan het wachten was , was toen al 3weken aan het stressen ) binnen 3 maanden beterschap hoop ik bedankt voor de reacties alvast
------------- In het leven telt de strijd Het voornaamste is niet te hebben gewonnen , Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
|
Bericht van: Petronette
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 09:34
|
Ik weet niet of je veel suikervrije produkten gebruikt ivm de diabetes. Maar veel fabrikanten halen de suikers eruit en stoppen er dan juist (verkeerde) vetten voor terug !
|
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 12:13
|
wel ik denk dat het zoiets moet zijn petronette . Als ik een koekje eet is het suikervrij , chocola => suikervrij , confituur ook suikervrij . Ik denk dat ik ook in deze richting moet gaan zoeken Het is nu niet dat ik zoveel ervan eet , maar als ik zoiets zoets neem is het van cereal en de dietiste had me heel in het begin dat ook gezegd dat er veel meer vetten in zaten dan in "gewone" produkten . bedankt om mee te helpen denken hoor
|
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 12:46
Light produkten zijn helemaal niet zo light als we zouden denken. Als ze zeggen 'geen vetten' zitten er meer suikers in en 'suikervrij' bevat dan weer te veel vetten. Iedereen let op koekjes, chocolade enz. wat betreft het aantal suikers. Maar onbewust eten ze een massa suiker die in het klassieke dagelijkse eten zitten. Welk type diabetes heb je ? En hoe lang reeds ?
------------- Katelijne
kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
|
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 12:51
|
ik heb type2 en is in okt 2011 vastgesteld . moet metformax nemen 1x s'morgens en een half s'avonds . Mijn moeder had dit ook en dus is het langs deze kant een beetje erfelijk
|
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 12:54
Dan heb je het type dat gemakkelijker te beinvloeden is. Het eetpatroon dat ik volg is speciaal voor cholesterol en diabetespatienten type 2.
------------- Katelijne
|
Bericht van: Petronette
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 18:58
|
Ik volg zelf ook een suikervrij dieet en eet zo af en toe ook iets van cereal of tagatesse (Damhert).
|
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 21:40
kan je me er iets meer over vertellen aub Katelijne . Ben benieuwd want weet er eigenlijk niet zoveel over .
|
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 22:14
Ik ben net thuis en zie nu pas dat ik nog steeds aangemeld sta, sorry. Ik bezorg je wat meer info. 
------------- Katelijne
|
Datum bericht: 22 Juli 2012 om 23:59
hartelijk dank Katelijne , het is zeer nuttige informatie . We gaan ervoor hoor , de dokter zal de volgende keer niet weten wat hij te zien krijgt
|
Bericht van: Wanda
Datum bericht: 23 Juli 2012 om 06:09
|
bij diabetes moet je vooral letten op de koolhydraten, die moeten zo min mogelijk zijn, kijk vooral op de etiketten van de produkten, dan zul je zien als er staat minder vet, dat er veel meer koolhydraten inzitten dan bij gewone. dat is met light produkten ook vaak zo er bestaat een boekje waar alles in staat
------------- WANDA Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
|
|