heb er weer eentje
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=29139
Print Datum: 15 November 2025 om 19:31 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: heb er weer eentje
Bericht van: l.wijsbroek
Onderwerp: heb er weer eentje
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 12:48
komt binnenvallen heeft nog niets gepost en via pm mag ik dat patroontje. gelukkig een del knop
------------- lydia wijsbroek
|
Antwoorden:
Bericht van: lollibol
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 12:59
|
Jammer dat het op die manier moet!! Er is een daar forum voor. Wanneer iemand iets zoekt, open dan gewoon een topic en vraag ernaar. Er zullen ongetwijfeld héél wat hobbydoosjes zijn die zullen kunnen helpen. Ik vraag ook al eens iets via pm maar dan aan iemand waarmee ik al geruime tijd een conversatie voer, zoals zovelen onder ons.
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 13:03
|
Heb ooit ook eens via pm een verzoekje gehad voor patronen. In eerste instantie niet gegeven en via mail een uitleg hiervoor gestuurd. Voelde me daar toch ook weer vervelend bij en later toch alsnog de patroontjes doorgestuurd. Daarna nooit meer iets gehoord en dat voelt toch ook weer niet lekker. Gr. Rianne
|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 13:08
Rianne dat heb ik ook al eens gehad, houdt nu m'n poot stijf en stuur niets. Dat is vaak het probleem, je wilt anderen helpen en je houdt er zelf een rot gevoel aan over.
|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 13:13
|
Je zou bijna al iemand moeten verplichten om een minimum aantal posts te doen op het forum of topics te openen vooraleer je hen zomaar patronen toestuurt. Ik weet ook wel dat dit niet haalbaar is en dat je niet iedereen over dezelfde kam kunt scheren. Wat voor mij belangrijk is, is de manier waarop iemand zich voorstelt in een desbetreffende mail en de manier waarop de persoon iets vraagt. Dan kom je al een heel eind.
------------- Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 13:17
l.wijsbroek wrote:
Rianne dat heb ik ook al eens gehad, houdt nu m'n poot stijf en stuur niets. Dat is vaak het probleem, je wilt anderen helpen en je houdt er zelf een rot gevoel aan over. |
Ja, je kan natuurlijk wel een vriendelijke mail krijgen en toch bedrogen uitkomen!! Jammer, want je doet het om 'iedereen' een vrolijk gevoel te geven, ook jezelf natuurlijk!! Maar Lydia, je hebt overschot van gelijk hoor wat betreft je handeling!! Je bent een hele lieve dame en hebt al véééle mensen geholpen!! Weet dat ik je alvast dankbaar ben!! ;.))
|
Bericht van: Krissis
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 13:21
|
Zonde dat andere de lieve vrijgevige dames hier ''misbruiken'' Waarom alleen patronen scoren? Het is verder ook rete gezellig hier en ja, via de mail kun je ook leuk contact hebben!
------------- Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 13:24
Ik zag dat je een poppenboekje had doorgestuurd, heel lief. En dat daar ook een newby bij staat zonder e-mailadres in haar profiel met één punt op haar naam; komt zomaal binnenwalsen van Mag ik dat ook en nooit meer iets van gehoord. Daarom begon ik het topic Te warm en geen zin.
Als ik zie dat een PM van een vreempie heb, open ik het al met grote tegenzin. Echt Amsterdams van Wat mot je famme? of Hebbik iets fan je an?
Dat probleem blijven we houden, tenzij er een duidelijke regel komt van eerst fatsoenlijk voorstellen, dan meepraten tot 10 punten en dan pas pmmmetjes sturen en om patronen vragen.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: vikike
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 13:26
|
ik doe nu ook DEL meestal hoor, maar ben vorige keer ook zo behandeld door een oudje hier op het forum, ga nu geen naam noemen ikzelf had haar een PM gestuurd met een vraag voor een patroon en zelfs een ruil te doen met wat zij maar wilde, had ook gezegd als ik haar hiermee lastig viel sorry daarvoor en dat dan graag even zou laten weten zou je toch denken die antwoord dan wel van ja of nee doe het niet, maar totaal niets en toen dacht ik van even antwoorden is toch niet teveel gevraagd ik ben nu niet echt een newbie anders zou ik dat beter begrijpen maar nu niet Nu de dame in kwestie zal ook nooit nog iets van mij krijgen hoor, want zo ben ik dan ook weer
-------------

|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 13:46
|
Toen ik hier als Newbie kwam, voelde ik me in de eerste plaats een indringer. Ik bedoel dit niet verkeerd hoor, maar de vriendschappelijke manier waarop jullie hier met mekaar omgingen, dat kende ik niet. Dus ik had het gevoel binnen te dringen in een clubje met langdurige vriendschappen. Maar toen ben ik door Lydia onder de vleugels genomen en voelde mij er bij horen. Daar ben ik haar heel dankbaar voor want anders had ik waarschijnlijk het lef niet gehad mij in sommige topics te mengen. De enige privé-contacten die ik heb (via mail of pm) zijn steeds met leden die hier al n hele tijd vertoeven. Ik heb tot nu toe nog geen enkele negatieve ervaring gehad en ik hoop dat dit zo mag blijven. Maar voor alle gedienstige dames hier op het forum, jullie verdienen een pluim!!! (en sommigen zelfs een héél kiekenskot) ;.))
|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 14:48
Ik denk dat ik het oudje ben. Maar ik vind dat ik niet HOEF te antwoorden op brieven, telefoontjes, pm's enzo waar ik niet om gevraagd heb. Reclame en goede doelen gooi ik ook weg zonder te lezen of te antwoorden. Dus pm's waar ik geen zin in heb ook.
wat rozengeur.
|
Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 14:56
|
ik heb ook nog nooit narigheden met jullie gehad gelukkig!!
nu ben ik ook niet zo van de pm's sturen voor patonen ben bang dat ik me dan zo opdring!
als mensen het in het topic schrijven van stuur maar een mailtje als je het patroontje wilt hebben vind ik het een ander punt.
-------------
|
Bericht van: Claire
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 15:03
Magtelt wrote:
Als ik zie dat een PM van een vreempie heb, open ik het al met grote tegenzin. Echt Amsterdams van Wat mot je famme? of Hebbik iets fan je an?
|
Sorry Magtelt maar ik moest even heel hard lachen om deze uitspraak, ik weet hoe het klinkt want mijn schoonzoon is amsterdammer...........Heeft allemaal niets met het onderwerp te maken maar ik zit nog steeds te grinniken...
------------- Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren
|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 15:09
Het antwoord op Hebbik iets fan je an? is natuurlijk Nei, zou me niet passe, swem ik in.
wat rozengeur.
|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 15:12

|
Bericht van: Lilyishere
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 15:34
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier met het schaamrood op mijn kaken zit. In het begin was ik ook zo. Na een tijdje van onvrijwillige afwezigheid heb ik mij een paar weken geleden weer aangemeld. Maar ben nu ook hard aan het wederdelen. Mijn excusses voor jullie allen als ik jullie enig ongerief heb bezorgd.
|
Bericht van: Wanda
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 15:50
als amsterdamse in de betuwe moest ik wel even lachen
------------- WANDA Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 16:00
Ik als (oud) Betuws meisje ook:-)
|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 16:35
wat dach ie dan van Rotterdam, nu dus drenthe en daar kunnen ze er ook een houtje van, ze slikken hier gewoon de helft in.
|
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 17:46
Magtelt wrote:
Ik denk dat ik het oudje ben. Maar ik vind dat ik niet HOEF te antwoorden op brieven, telefoontjes, pm's enzo waar ik niet om gevraagd heb. Reclame en goede doelen gooi ik ook weg zonder te lezen of te antwoorden. Dus pm's waar ik geen zin in heb ook. |
neen, het gaat zeker niet over jouw, maar als je vind dat je niet HOEFT te antwoorden op pm's en al de rest, als ik iemand een mailtje of PM of iets anders stuur, vriendelijk iets uitlegd en een vraag stel en heb toen er ook begeschreven doe ik geregeld dat ze iets terug laten horen, het leuk om iets als antwoord te krijgen als men mij bv thuis opbeld met de telefoon en ik pak af en het is iemand die ik niet wil horen zeg ik ook dat ik geen tijd heb of iets anders maar gooi toch ook niet zomaar de hoorn op de haak
-------------

|
Bericht van: jetje1970
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 18:31
|
Waar het eigenlijk op neer komt is een beetje op een nette manier met elkaar omgaan. Gr. Rianne
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 29 Juli 2012 om 18:52
Ik had net ook weer zoiets in mijn pmbox.............HEERLIJK die deleteknop.........pfoefffffff...... WEG!  Het is net toveren
|
Bericht van: hhoekstra
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 00:36
|
Goedenavond allemaal, Begrijp ik het goed dat ik punten krijg? Waarvoor en wanneer dan? En waarom? Dat heeft niets met het onderwerp te maken maar ik zit het zo te lezen en ik vraag het me af.
------------- Hanny
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 09:30
hhoekstra wrote:
Goedenavond allemaal, Begrijp ik het goed dat ik punten krijg? Waarvoor en wanneer dan? En waarom? Dat heeft niets met het onderwerp te maken maar ik zit het zo te lezen en ik vraag het me af. |
Iedere keer als je een reactie plaatst, op een onderwerp of iets van jezelf, krijg je een punt.
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 09:35
|
Ik heb voor mezelf nu een limiet gesteld wanneer ik iets toestuur. Zitten ze er onder qua points, jammer dan... Voor degenen die het wel goed bedoelen (vaak zijn deze verzoeken ook netjes gesteld) en te weinig points hebben maak ik weleens en uitzondering. Ben totnogtoe 1x op de koffie gekomen....niets meer gehoord. We zitten hier niet op het forum om het iedereen naar de zin te maken, toch?! Ik wil ook weleens wat....en dat wordt ook niet altijd ingevuld als ik met mijn vingers knip....that's life (in goed nederlands) Dames een hele fijne dag verder. 
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 09:43
Ik zit sinds 4 mei 2009 bij dit forum, weet je dat ik nu pas het punten aantal zie, mijn kleinzoon zou zeggen.........domme ikke...........
|
Bericht van: katelijne
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 09:48
Dat puntenaantal kan toch niet bepalend zijn om een patroontje te ontvangen ? 
Iemand die een full-time job heeft kan toch onmogelijk veel punten verzamelen in vergelijking met dames die de hele dag thuiszitten en ruim de tijd hebben om 1 of meerdere keren te reageren op elk topic ? 
------------- Katelijne
kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden
|
Bericht van: rittepetit
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 09:49
zeker niet leuk als je patronen stuurd, en geen berichtje krijgt of ze wel zijn aangekomen , want soms zijn dat véle pagina'snu kijk ik op het profiel naar "last visit" en dan beslis ik of er gestuurd kan worden
|
Bericht van: JokeP
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 10:02
|
Hoihoi, Ik ben dus ook een newbie en ben eigenlijk wel blij met deze toppic. Het is moeilijk in te schatten wat er van je verwacht wordt op een forum als je nieuw bent. Ik stel me altijd netjes voor en kijk dan een beetje de kat uit de boom. Zoals iemand anders al zei, wil ik niet gelijk te bemoeierig overkomen. Maar ja, als ik dan een leuk patroontje zie ben ik ook gelijk helemaal enthousiast. Heb inmiddels ook al twee patroontjes van jullie ontvangen en ben daar heel erg blij mee. Maar het zal wel eventjes duren voordat ik een beetje weet wie wie is en hoe er over het algemeen gereageert wordt. Maar het lijkt mij heel gezellig hier, en ik ga zeker mijn best doen om daar een steentje aan bij te dragen. Groetjes, Joke
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 10:51
|
inderdaad als nieuweling is het inderdaad misschien beter het rustig aan te doen en niet overal te hebberig op te springen, hier gaat het er ook een beetje over dat iemand zich enkel aanmeld, en zonder soms maar 1 enkel berichtje te plaatsen een pm stuurt en soms zelfs eist dat je dat maar verder naar haar door moet sturen, en dit is een toon waar vele van ons niet tegen kunnen en daardoor niet geneigd zijn om te helpen Als het topic over het patroon gaat en de vorige vragen het patroon ook kun je altijd mee in de rij gaan staan en vragen maar dan hebben meerdere mensen de keus of ze jouw iets toe willen sturen en val je niet enkel 1 persoon lastig
-------------

|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 11:16
deze dame in kwestie is gisteren lid geworden alleen om mij een pm te zenden en daarna niet meer geweest.
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 11:47
Het blijft een lastig feit, op andere sites kom je nergens als je je niet eerst hebt voorgestelt. Bij de Baby born site moet je ook eerst voorstellen en dan krijg je een mailtje dat je geaccepteerd wordt en dan moet je nog eens vragen om een wachtwoord te krijgen, om op de site te kijken en een patroontje krijg je niet eerder voor dat je een bedankje hebt gestuurd. Misschien een idee, twee, drie keer terug keren voor je iets krijgt. Dat is voor een heleboel mensen al te veel moeite.
-------------
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 12:55
Ik gooi de telefoon er niet zomaar op, hoor. Ik kijk naar het nummer en dan besluit ik of ik zin heb om te kwekken of niet. Ik heb wel eens een pm gehad van een nieuwe en die gaf geen mailadres en het stond niet in haar profiel. Dus ik vroeg er om en kreeg een mail via de hobbydoos, dus nog geen mailadres om het patroon naar te sturen ,dus weer reageren en hè hè toen kon ik het sturen. Maar nu met dat warme weer vind ik dat te veel moeite. Hoewel, warme weer, ik ging naar de markt en was net voor de bui binnen. 12 graden, maar ik loop toch nog te puffen.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Guests
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 22:44
Magtelt wrote:
Ik gooi de telefoon er niet zomaar op, hoor. Ik kijk naar het nummer en dan besluit ik of ik zin heb om te kwekken of niet. Ik heb wel eens een pm gehad van een nieuwe en die gaf geen mailadres en het stond niet in haar profiel. Dus ik vroeg er om en kreeg een mail via de hobbydoos, dus nog geen mailadres om het patroon naar te sturen ,dus weer reageren en hè hè toen kon ik het sturen. Maar nu met dat warme weer vind ik dat te veel moeite. Hoewel, warme weer, ik ging naar de markt en was net voor de bui binnen. 12 graden, maar ik loop toch nog te puffen. |
|
Bericht van: macheri
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 23:05
vikike wrote:
inderdaad als nieuweling is het inderdaad misschien beter het rustig aan te doen en niet overal te hebberig op te springen, hier gaat het er ook een beetje over dat iemand zich enkel aanmeld, en zonder soms maar 1 enkel berichtje te plaatsen een pm stuurt en soms zelfs eist dat je dat maar verder naar haar door moet sturen, en dit is een toon waar vele van ons niet tegen kunnen en daardoor niet geneigd zijn om te helpenAls het topic over het patroon gaat en de vorige vragen het patroon ook kun je altijd mee in de rij gaan staan en vragen maar dan hebben meerdere mensen de keus of ze jouw iets toe willen sturen en val je niet enkel 1 persoon lastig |
Soms is het wel moeilijk om niet te hebberig te worden hier hoor  zoveel leuk dingen in de aanbieding. Maar ik vind wel dat je minstens het fatsoen moet hebben om te bedanken en als je wat terug kan doen of voor een ander moet je het zeker niet laten. Dat vind ik maakt het juist zo leuk hier in het forum je geeft en je krijgt en iedereen heeft wat voor elkaar over.
helaas zijn sommige daar ongevoelig voor die zijn gewoon echt hebberig.
Maar we houden het gewoon gezellig toch 
------------- http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 23:06
Ben ik weer. Ik ben echt verbaasd (blond) dat ik punten krijg voor reacties. Nu ik dat door heb gaat het trouwens wel lekker snel. Nog een andere vraag: die inschaling (goeroe, nieuw, etc) ik ging er altijd vanuit dat iemand ergens je stukken beoordeelt op kwaliteit, creativiteit en beheersing van de techniek. Hoe precies had ik nog niet uitgevogeld maar.......????? ook een kwestie van veel posten? Verder ben ik het wel eens met één van de voorgaande stellers. Als je full time werkt en nog wat zorgtaken hebt krijg je echt niet veel punten.
------------- Hanny
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 23:16
|
Denk dat het ook niet primair over de punten gaat, maar als jij zo nu en dan je neus laat zien en gezellig bent, scoor je bij mij ook punten (die niet zichtbaar zijn) Punten zeggen me dan ook niet veel, wel of iemand oprecht geïnteresseerd is in een ander (of het werk van een ander) of alleen maar post om haar eigen werkjes op te hemelen of om patronen te vragen. Het zogenoemde 'good-will'' 
------------- Voor mij geschreven, http://www.youtube.com/watch?v=q2jqiwrPAP4" rel="nofollow - KLIK
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 23:30
Tja, lastig. Meestal zit ik s'avonds laat eigenlijk alleen te lezen wat er geschreven is. Ik vroeg me wel steeds af hoe alle forumbezoekers het ooit voor elkaar kregen om nog iets te maken want je bent zo maar een uur of twee kwijt als je eenmaal op het net zit. Over het algemeen reageer ik niet maar die punten vond ik erg intrigerend. Net een songfestival. Daarvan vind ik ook de telling veel leuker dan de liedjes.
------------- Hanny
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 23:35
hhoekstra wrote:
Ben ik weer. Ik ben echt verbaasd (blond) dat ik punten krijg voor reacties. Nu ik dat door heb gaat het trouwens wel lekker snel. Nog een andere vraag: die inschaling (goeroe, nieuw, etc) ik ging er altijd vanuit dat iemand ergens je stukken beoordeelt op kwaliteit, creativiteit en beheersing van de techniek. Hoe precies had ik nog niet uitgevogeld maar.......????? ook een kwestie van veel posten? Verder ben ik het wel eens met één van de voorgaande stellers. Als je full time werkt en nog wat zorgtaken hebt krijg je echt niet veel punten. |
Zou niet best zijn. Dan 'promoveer' ik nooit en te nimmer. (vind ik ook niet echt belangrijk) Van mijn gemaakte werkjes heb ik nog nooit een foto gemaakt om te plaatsen op het forum. Tja en vraag me niet waarom. Sommige zijn best leuk, al zeg ik het zelf.
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 23:42
Maar hoe werkt het dan? (het heeft natuurlijk niets met het onderwerp te maken maar ik blijf het me af vragen). Straks lig ik er nog wakker van. Sneu toch?
------------- Hanny
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 23:44
|
hoe wat werkt? Ik zou zeggen: snuffel lekker rond op het forum, doe je ding, ben je zelf en deel mee in al het moois wat er gemaakt wordt.
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 23:53
hhoekstra wrote:
Maar hoe werkt het dan? (het heeft natuurlijk niets met het onderwerp te maken maar ik blijf het me af vragen). Straks lig ik er nog wakker van. Sneu toch? |
Je hebt in ieder geval wel humor...  en voor straks alvast welterusten  .
|
Datum bericht: 30 Juli 2012 om 23:57
Jullie ook allemaal welterusten. Ik moet nog pakken want we gaan op vakantie en omdat er blijkbaar niets in onze caravan kan vanwege het gewicht mag er geen bolletje wol mee. En al helemaal geen breiboek. Wel een racefiets. Dat dan weer wel.
------------- Hanny
|
Bericht van: hannie-groen
Datum bericht: 31 Juli 2012 om 07:55
|
zo gaat dat ,er was er eentje die garen te kort kwam voor een sjaal te maken ,mailde dat ik dat had (nog niks verstuurd)daarna niks meer van gehoord . t is toch een kleinde moeite om te laten weten of het nog nodig is ! nee dus 
|
Bericht van: Seeke69
Datum bericht: 31 Juli 2012 om 08:05
Tja, fatsoen is vaak ver te zoeken helaas....
------------- http://postimage.org/" rel="nofollow"> <a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
|
Bericht van: renzie
Datum bericht: 31 Juli 2012 om 09:33
hhoekstra wrote:
Jullie ook allemaal welterusten. Ik moet nog pakken want we gaan op vakantie en omdat er blijkbaar niets in onze caravan kan vanwege het gewicht mag er geen bolletje wol mee. En al helemaal geen breiboek. Wel een racefiets. Dat dan weer wel. |
Als ik wil dat er wolletjes mee gaat heb ik wel een mooi plekje er voor die niet opvalt, onder de voorstoel zit nog genoeg ruimte, alles plat leggen, kan zelfs nog breiboeken mee. Hier word de caravan niet zwaarder van,het is maar een idee, een hele fijne vakantie. Gr. Ria
|
Datum bericht: 31 Juli 2012 om 09:39
hhoekstra wrote:
Nog een andere vraag: die inschaling (goeroe, nieuw, etc) ik ging er altijd vanuit dat iemand ergens je stukken beoordeelt op kwaliteit, creativiteit en beheersing van de techniek. |

Serieus? Wat grappig! Geen zorgen, hhoekstra, die punten en de bijbehorende namen weerspiegelen echt alleen hoe vaak je post, niet hoe mooi of lelijk je werkstukken zijn.
|
Datum bericht: 31 Juli 2012 om 11:54
Het is wel een idee om punten te geven voor creaties in die rubriek, net als bij het songfestival. Ik kijk al jaren niet meer, maar ik genoot altijd van "hhoekstra ten points, hhoekstra dix pointes enz" om maar even een voorbeeld te geven.
wat rozengeur.
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 31 Juli 2012 om 13:16
hhoekstra wrote:
...en omdat er blijkbaar niets in onze caravan kan vanwege het gewicht mag er geen bolletje wol mee. En al helemaal geen breiboek. Wel een racefiets. Dat dan weer wel. |
Heb een dagje forumvrij gehad (zalig shopdagje Utreg gedaan) en lees nu met een grijns van oor tot oor dit topic en bij dit antwoord moest ik echt erg lachen, tis toch wat he 
Helaas is het onderwerp "goed fatsoen" al tig keer voorbij gekomen en we blijven ons met zijn allen ergeren aan dezelfde dingen die helaas door Renske niet opgelost kunnen worden. Dat geeft ook niet want wij mogen toch uitgaan van normaal gedrag en dat je iemand behandelt zoals je zelf behandeld wenst te worden? Het vervelende van dit terug kerende onderwerp is wel dat "oudgedienden" minder tot niet meer online komen, dat steekt mij nog het meest...
En voor de mensen die met schaamrode kaakjes beaamden dat ze hier ook hebberig werden van al die mooie patronen en als newbies ook enthousiast reageerde "mag ik ook"... Ikke ook Weet dat ik me ongeveer 24 cm groot voelde worden, heb toen een uurtje verdiept in het forum en was sinds dat uurtje verslaafd. Weet ik dat hier enorm veel lieve mensen zijn die je heel graag met alles willen helpen MITS je op een fatsoenlijke manier en met interesse in het forum (en niet alleen hebben hebben hebben) bewandeld.
mevrouw de uil heeft gesproken 
ps die punten hebben totaal geen functie, geeft alleen maar aan hoeveel berichten je hier hebt gepost. Dat kan zijn omdat je overal bij de creaties "gaaf, mooi, geweldig" reageert of op elk onderwerp. Sommige posten alleen een eigen creatie en verder niets, toch zullen dat net zulke enthousiastelingen zijn als de spammers (zoals ik).
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Bericht van: Leonie_y
Datum bericht: 31 Juli 2012 om 19:59
Dis is inderdaad een steeds weer kerend probleem. En ik blijf maar niet snappen waarom het soms mensen zoveel moeite kost om te bedanken. Uiteindelijk is daar nog nooit iemand aan dood gegaan.
En heel eerlijk gezegd: in het begin toen ik net forumlid was, ben ik me ook wel te buiten gegaan aan het vragen van allerlei patroontjes . En daarvan heb ik altijd getoond dat ik er blij mee was. En op mijn beurt heb ik ook de nodige mensen wel aan patroontjes geholpen, maar je leert er wel van. Ik ben ermee gestopt om op ieder mailtje of pmmetje te reageren
------------- Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol
|
Bericht van: muis28
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 09:56
ik had er vanmorgen ook weer eentje die om een patroon vroeg. Nou heb ik dat patroon ook echt niet meer, dus kon dat haar melden.
------------- Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia
|
Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 10:38
Beetje laat, maar toch nog even mijn reactie. Moet altijd op dit soort topics reageren, van mezelf... Achja, wie het niet wil lezen, mag het gerust overslaan ;)
Sinds de vorige grote onrust op het forum heb ik mijn forum strategie een beetje, behoorlijk veel eigenlijk, aangepast. Ten eerste, ik kijk niet meer elk moment van de dag op het forum. Scheelt veel tijd, echt waar. Tijd die je dan weer kunt besteden aan andere dingen. Beetje haken of breien, lekker met de hond wandelen, zoiets... Daarnaast ben ik heel selectief in welke berichten ik lees. De berichten van een bepaald aantal mensen lees ik altijd wel. Die zijn bij mij gewoon favoriet, kan er niets aan doen ;) Vragen om patronen hoef ik van mezelf niet op te reageren. Ik heb er een dagtaak aan gehad om mensen maar te voorzien van patronen. En zo langzamerhand stroomde mijn eigen archief ook gigantisch vol, want zo her en der komt er dan ook nog wel eens wat aan patronen jouw kant uit. Soms leuke patronen, maar meestal patronen waarvan ik nu al weet dat ik er eigenlijk toch niets mee ga doen. Weg ermee. Scheelt ruimte... Maar goed, weer even terug naar het reageren op patronen. Het is vrijwillig! Het hoeft niet. Heb je geen zin, dan reageer je gewoon niet. Dat negeren gaat me inmiddels zo goed af, dat ik het hele forumgedeelte met bedelberichtjes gewoon niet eens meer open. Werkt goed!
Heeft dat alles ook minder positieve gevolgen? Zeker... Ik ken driekwart van de huidige forumleden niet ken. Is dat erg? Nee hoor. Je leert ze vanzelf kennen. Voordeel hiervan? Je leert alleen de mensen kennen die blijven hangen. Goh, laten dat nou net de mensen zijn die ik wil leren kennen!
Zo, ik heb gesproken. Haast u allen richting haak- dan wel breiwerk. Het zonnetje schijnt. Geniet!
|
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 11:27
Hoezo het zonnetje schijnt? Ik was net lekker buiten aan het snoeien en wieden en kreeg een gratis douche. Twee katten afdrogen, die me hielpen in de tuin en maar weer achter de laptop gekropen met een bakje senseo.
wat rozengeur.
|
|