Print Pagina | Close Window

voor alle newbies die patronen vragen

Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=29225
Print Datum: 15 November 2025 om 18:29
Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com

Onderwerp: voor alle newbies die patronen vragen
Bericht van: l.wijsbroek
Onderwerp: voor alle newbies die patronen vragen
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 12:44
maak toch maar weer een nieuw topic aan met een verwijzing naar het WELKOM topic, hoop alleen dat diegene die nieuw zijn op het forum dit ook eens een keertje doorlezen.

http://forum.hobbydoos.nl/welkom_topic26027.html?FID=6&PR=3" rel="nofollow - KLIK hier kun je het vinden.

-------------
lydia wijsbroek

Antwoorden:
Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 12:50
Ik heb een vraagje,
Op bepaalde forums ka,n je enkel een patroontje krijgen na een bedankje te hebben verzonden.
Is zoiets niet mogelijk om toe te passen?
Ik weet het niet zeker hoor,is maar eens luidop denken.
Groetjes IngeDeV

-------------
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 12:57
nee dat denk ik niet, dan zouden de patronen hier op hobbydoos moeten staan, denk dat we ons zelf gewoon een limiet moeten stellen dat we pas patroontjes verstrekken als

1. Iemand zich netjes heeft voorgesteld
2. Iemand redelijk actief met het forum meedoet (dus een bepaald aantal posts heeft geplaatst) (daar kunnen de vaste hobbydozen zich dan gewoon aan houden, hoeft geen 100 posten te zijn, maar 1 voor het voorstellen vindt ik toch wel minimaal)

Gaarne verdere ideeen aandragen (die ideeen kunnen dan in de post WELKOM aangepast worden door onze Magtelt

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: simonevv
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 12:59
Het probleem is wij hebben zelf de patronen in ons bezit. Op andere forum worden die patronen op de site zelf gezet en moeten dan eerst een bedankje plaatsen.Voordat je het patroontje krijgt.

-------------

Bericht van: by Ieke
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 13:17
Misschien moeten we toch nog eens met Renske om tafel of er nog dingen aangepast kunnen worden. Zelfs de meest simpele gratis forums werken volgens de methode dat je je eerst moet voorstellen, voordat je kunt beginnen met posten. Dat zou al een hoop ellende schelen. Als de newbies bij deze aanmelding dan gelijk de forumregels onder hun neus krijgen, denk ik dat je een heleboel ergernis voorkomt...

Maar, hebben we dit niet al een keer of 10 besproken afgelopen jaar?

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 13:21

Maar, hebben we dit niet al een keer of 10 besproken afgelopen jaar?[/QUOTE]

ja dat klopt, maar als we nu es voor onszelf een bepaalde gedragslijn opstellen (en ons er ook aan houden), moet toch mogelijk zijn. Renske kan hier niet veel aan veranderen.

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: lidwina
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 13:24
Inderdaad Ieke al tig keren. Als je een vraag googelt kom je bij Hobbydoos terecht. Zo ben ik ook hier gekomen. De indruk wordt gewekt alsof je alleen maar even een account moet aanmaken, je vraag stellen en je krijgt wat je zoekt. Er staan nergens iets van voorstellen. Ik heb deze opmerking al rechtstreeks aan hobbydoos gesteld en kreeg als antwoord dat men het forum zo laagdrempelig mogelijk wil houden. Groetjes, Lida

Bericht van: boudewina
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 13:38
goed plan

-------------
http://www.flickr.com/photos/83999974@N06/

Bericht van: vikike
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 13:43
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Inderdaad Ieke al tig keren. Als je een vraag googelt kom je bij Hobbydoos terecht. Zo ben ik ook hier gekomen. De indruk wordt gewekt alsof je alleen maar even een account moet aanmaken, je vraag stellen en je krijgt wat je zoekt. Er staan nergens iets van voorstellen. Ik heb deze opmerking al rechtstreeks aan hobbydoos gesteld en kreeg als antwoord dat men het forum zo laagdrempelig mogelijk wil houden. Groetjes, Lida

dat zal dan te maken hebben omdat het forum eigenlijk een onderdeel van een webwinkel is, en dat verkopen dan ook nog steeds op de eerste plaats staat

-------------

Bericht van: lollibol
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 14:15
In feite kunnen we, leden onder elkaar, een aantal dingen afspreken, zoals (tis een voorbeeld hé)
- aanmelden vereist
- minimum aantal posts
- actieve deelname (min zoveel posts per maand of zo)
- bij actieve deelname hoort dan ook ondersteuning aanbieden (techniek, vertaling,.. )en niet alleen iemand bejubelen voor zijn getoonde creatie,...

Ik ben er alvast voor te vinden...

-------------
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 14:24
inderdaad: aanmelden vereist
           minimum aaantal posts (kunnen we voor onszelf houden)
           minimum aantal posts per maand (ben ik geen voorstander van
           mensen die werken hebben nu eenmaal minder tijd)

-------------
lydia wijsbroek

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 14:31
Originally posted by l.wijsbroek l.wijsbroek wrote:

inderdaad: aanmelden vereist
           minimum aaantal posts (kunnen we voor onszelf houden)
           minimum aantal posts per maand (ben ik geen voorstander van
           mensen die werken hebben nu eenmaal minder tijd)

Wat die minimum aantal posts per maand betreft, daar heb je een punt, maar normaliter wie echt geïnteresseerd is, werkt in het begin vlotjes mee op het forum. Meestal, wanneer je het te druk hebt , en het neiuwe is er een beetje af, krijg je een terugval. Vind ik op zich zeker niet erg.
Maar in een 1e maand zijn diegene die het goed bedoelen toch véél bedrijviger dan diegene die enkel komen voor een patroon.

Natuurlijk kan elk lid voor zichzelf uitmaken waar hij een limiet legt.

Er zal ongetwijfeld regelmatig nog woorden over dit onderwerp gekraakt worden. ;.))

-------------
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.

Bericht van: rianne35
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 15:38
Ik zie alleen de 'hobbywonders'en de 'hobbyguru' in dit onderwerp, dus dacht ik laat ook even me mening horen

- voorstellen is het minste wat je kunt doen.
- minimum aantal post ben ik het ook wel mee eens

minimum post per maand vind ik ook te, ik ben namelijk zelf elke week wel op het forum te vinden, gewoon ideetjes op doen, leuk kijken wat iedereen gemaakt heeft.

Verder vind ik jullie kanjers dat jullie je patronen door sturen en ook heel goed dat jullie alles zo mooi geordend hebben.

-------------
Groetjes en nog veel hobby plezier, Rianne.

Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

Bericht van: Lilyishere
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 15:51
Ik ben er ook wel mee eens. Ik wilde al namelijk mijn aanfeschafte haakboeken inscannen en met jullie delen, maar niet met de newbies.
Van de "oude" leden krijg ik zo vreselijk veel dat ik het gevoel heb dat nooit meer te kunnen terugbetalen. Maar de newbies moeten het NOG bewijzen.

En ik bedoel dit abaoluut niet lelijk natuurlijk , ik ben zelf ntuurlijk ook raktisch nog een newbie

Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 15:52
Ik had het WELKOM aangepast en nu staat het niet langer bovenaan de rubrieken. Maar iedereen kan het oppakken en in een Message plakken onder een verzoek van een newby, die zonder zich voor te stellen begint te roepen om een patroon. Hoop ik.

-------------
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.

Bericht van: macheri
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 16:04
Originally posted by Lilyishere Lilyishere wrote:

Ik ben er ook wel mee eens. Ik wilde al namelijk mijn aanfeschafte haakboeken inscannen en met jullie delen, maar niet met de newbies.
Van de "oude" leden krijg ik zo vreselijk veel dat ik het gevoel heb dat nooit meer te kunnen terugbetalen. Maar de newbies moeten het NOG bewijzen.

En ik bedoel dit abaoluut niet lelijk natuurlijk , ik ben zelf ntuurlijk ook raktisch nog een newbie

Dit gevoel heb ik nou ook steeds hier.  Oke ik wil niet zeggen dat ik niks heb terug gedaan, want  ik deel ook wel en als mensen iets vragen en ik heb dat ben ik beslist niet te beroerd, maar af en toe heb ik zoiets ik krijg zo enorm veel dat ik soms het gevoel heb te weinig terug te geven of kunnen geven want veel van de patroontjes heb ik juist van hie gekregen dus de  vaste leden hebben ze vaak al.

Ik vind het wel belangrijk dat er geen grijpgrage figuren tussen de newbies zitten,  maar waaraan kan je dat peilen bij een newbie.  Ik vind dat moeilijk omdat je ook erbij heb die zich netjes voorstellen, wij al blij,  en dan vervolgens alleen maar  vragen. Dan posten ze ook veel maar  alleen om te vragen en daar is dus geen peil op te trekken.

Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen bij een bepaalde persoon en idd. kijken of je al ergens iets van die persoon hebt gezien.

Enfin  ook via deze kant  in ieder geval wel weer allemaal hartleijk dank voor de mooie dingen die ik hier mag delen.

-------------
http://s233.photobucket.com/user/macheri_album/media/1_zps744ed879.png.html" rel="nofollow">

Bericht van: jolanda24
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 16:15

Hallo lieve dames, ik ben ook pas (een weekje geleden) als een nieuw lid op dit forum verwelkomt en ik wist ook niet hoe het werkte. 'k ben voor de eerste keer op een forum. Ik heb me een rotje gezocht naar het vlindertje waar je je e-mailadres moet vermelden. Het zou inderdaad handig zijn als er een "handleiding" zou zijn wat er van je verwacht wordt als je graag op een forum wilt komen, dit zou al geplaats kunnen worden als je als gast op het forum komt snuffelen/bezoeken. Dat zou voor de doorgewinterde leden een hoop ergernis schelen.

Ik wil ook graag van alles met jullie delen, maar een foto bij "mijn creaties" zetten is niet goed gegaan. Ik moet nog erg veel leren want ik heb dit alles nog nooit gedaan. Maar ik blijf het proberen. Groetjes Jolanda

Bericht van: katelijne
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 16:29
Oei, nu voel ik me plots opnieuw een newbie, ik ben al meer dan 2 jaar lid en heb slechts een 350 reacties. (door ziekte Cry ben ik momenteel thuis en kan ik nu meer reageren dan vroeger)

Jolanda : na 2 jaar voel ik me zeker geen 'doorwinterd lid' LOL
In 2010( toen ik net lid was) werd aan niemand eisen en/of voorwaarden gesteld, waarom zou ik dan nu het recht hebben om dit aan jullie te vragen ? Wink

-------------
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden

Bericht van: ridder204
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 16:45
ik ben ook nog aardig "nieuw"hier, wil toch ff mijn mening delen. Minimum aantal posts p.m., moeilijke zaak voor mij. Delen van patroontjes, IK ben er erg blij mee wat ik hier zo maar allemaal aangeboden krijg. Zelf heb ik niets te delen, helaas, maar ik probeer toch mijn aandeel te leveren door bijv. te helpen met zoeken, oke ik ben wel niet zooo goed daarin, maar doe mijn best.
groetjes

-------------
groetjes margriet http://postimage.org/" rel="nofollow">

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 16:49
Margriet je neemt gewoon lekker deel aan dit forum, das toch voldoende, over die zoekfunctie leren we allemaal nog steeds bij, nieuw of oud, we proberen elkaar gewoon bij te sturen en behulpzaam te zijn

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: ridder204
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 16:54
Ja ik probeer zeker mijn aandeel te leveren en zo kom ikzelf ook weer aan haakideen. Heb hier kortgeleden nog dat bankje gezien voor een tissuedoos en had nog een verjaardagskadootje nodig, dus nu druk aan de haakLOL. Ach en het is ook gewoon gezellig om te lezen hier

-------------
groetjes margriet http://postimage.org/" rel="nofollow">

Bericht van: yaya
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 17:07
Ik ben hier nog niet zo heel lang maar de eerste tijd durfde ik zelfs niet aan te sluiten om patronen te vragen, zelfs nu nog denk ik soms, neen ik sla een keertje over want ze gaan me hebberig vinden Wink Ik schrik er elke keer van dat er mensen gewoon achter patronen vragen bij hun 1ste zin dat ze schrijven, maar een forum is anoniem he, dat is het probleem denk ik.

-------------
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/

Bericht van: hobby4you
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 17:38
Ik ben hier ook nog niet zo lang en vind het een heel erg fijn forum!
Ik denk wel dat het netjes is als je je als newbi even voorsteld!
Maar voor het aantal punten die je moet hebben voor er een patroontje word verstuurd vind ik een moeilijk punt!
Het is ook ik ben als newbi gelijk opgenomen in de groep tenminste zo voelde het!Embarrassed
En dat voelde super prettig!
Jullie hebben ook meer patronen dan ik heb en als er een patroon voorbij kom dat ik denk ooo die vind ik super gaaf dan sluit ik mij ook aan in de rij, soms heb ik ook wel dat ik denk komt het niet te hebberig over en sla ik er wel eens een paar over!
Ook ik probeer zoveel mogelijk op het forum mijn steentje bij te dragen door zoveel mogelijk te helpen als ik kan!
Soms vraag ik mewel af is het wel genoeg wat ik doe of denken de mensen nu die kan wel wat meer doen!?Embarrassed
Vind het wel een punt dat je als newbi om een patroon vraagt en nog geen post hebt geplaatst dat vind ik gewoon niet helemaal netjes ik vind wel dat je je kunt voorstellen!

-------------

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 18:02
@ hobby4you,

Ik denk dat de meesten begonnen zijn zoals jij!! Ik had ook weinig tot geen patronen van mezelf.
Toen er verschillende leden patroontjes aanboden, heb ik 'beleefd' gevraagd of ik kon aansluiten in de rij en hen dan ook uit respect bedankt, dat is het minste wat je kan doen.
Ik heb het geluk gehad dat iemand van de dames mij onder haar vleugels heeft genomen.
Bijdragen via patronen kon ik niet op het forum, maar wel met kennis en eigen advies (door eigen ervaring)- hoop ik toch althans ;.))
Wat betreft minimum aantal punten, ik denk niet dat je er letterlijk een getal kan op kleven,het is meer een statement, maar de bedoeling achter dat statement is,  is dat je de 'moeite'  neemt om deel uit te maken van de groep!! Of dit nu veel of weinig is, maakt niet uit, maar wel de manier waarop.

-------------

Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 19:14
Tjonge even niet gekeken en wat een reacties op deze post.
Ook ik ben begonnen met het vragen om raad en een patroon. Wie niet??? Daar is het forum ook voor vind ik. Echter: in het dagelijkse leven hebben we ook spelregels, dat noemen we beleefdheid. Het probleem op de pc is dat niemand je ziet en dat er veel mensen zijn die dan plots alle beleefdheid zijn vergeten. Ik vind het een heel goed idee (ik doe het al voor mijzelf) een minimaal aantal posts te handhaven vooraleer ik iets opstuur. Ook komt er bij kijken hoe iemand om een patroon vraagt voor de eerste keer.
Ik ben namelijk erg allergisch geworden voor opdrachten en botte verzoekenWink.
Ja, iedereen doet mee aan dit forum 'om er beter van te worden' daarom wisselen we ook info en patronen uit! En ja niet iedereen heeft evenveel tijd om er mee bezig te zijn.
Toch blijft het voor mij belangrijk dat iedereen zich even netjes voorstelt en in zijn membersprofile
zoveel mogelijk info geeft van zichzelf en niet alleen het allernoodzakelijkste.

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 19:29
Das gesproken!!!! ;.))

-------------

Bericht van: katelijne
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 20:41
Iemand meldt zich aan als Trees Kater uit Muizen, gehuwd, 2 honden, ....
Een ander meldt zich aan als Mien Pup uit Hondsdijk, kattenliefhebster,....
Wie zegt dat deze gegevens allemaal juist zijn ? Wink

Toen ik net lid was hebben diverse dames openlijk toegegeven dat zij zich al minstens 2x aangemeld hadden onder een andere naam. (eentje zelfs al 5x !) Daarom kijk ik niet naar het membersprofile of het aantal points. Ik volg mijn intuitie en stuur steeds rechtstreeks als ik kan helpen. Tongue

-------------
Katelijne

kijk regelmatig in de spiegel en behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 20:46
Ik ken ook iemand die zich onder verschillende namen heeft aangemeld.

Maar meestal zie je dezelfde stijl zoals het schrijven, het opdringerig zijn, het vragen en niet bedanken.

Als die persoon een paar keer posts, haal je die er zo uit.

Sommige dames hebben er een neus voor om die er zo uit te pikken.  ;.))

-------------

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 21:01
wel de neusjes samen he

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: Prideke
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 21:21
Denk dat het ook voornamelijk de toon is die het bericht maakt...

Zelf ben ik groot voorstander van even je naam melden, in mijn geval staat het in de bewegende handtekening. Zo maak je het wat persoonlijker en toegankelijker dan "mag ik ook" met een . erachter,  of nog erger "Ik wil/zoek dit". Dan sta ik op de achterste benen. Denk dat het voor 90% mijn gevoel is die bepaald of ik wel of niet reageer.
We zijn eenmaal GEEN bibliotheek en delen van patronen is liefdewerk niets meer niets minder.

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Bericht van: beertje1941
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 21:32

ik vind dat je je sowieso moet voorstellen en een bedankje als je een patron hebt ontvangen kan toch ook geen kwaad is toch maar een kleine moeite en degene die het patroon heeft verzonden weet dat het goed is aangekomen.

ik ben blij dat ik van deze geweldige familie (zo voelt dat voor mij tenminste) deel uit mag maken ik voel mij hier echt op mijn gemak.HugHugHug

-------------
Geniet van elke dag!!!

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 22:01
Als ik alle reacties zo lees is er toch een rode draad:
iedereen vind het heel gewoon dat we info en patronen delen, we begrijpen elkaar en vinden de normale omgangsvormen heel vanzelfsprekends.
Is het dan niet het beste om zo op deze voet met elkaar verder te gaan en de eventuele rotte appels gewoon af te laten ketsen en er geen woorden c.q. ernergie meer in te steken??
We zijn met zijn allen al zover dat we zelfs elkaar op een leuke manier de gek aan kunnen steken! Dat vind ik al een heel groot goed omdat ieder zijn eigen invulling geeft aan het geschrevene Big smileBig smile.

Dames ik blijf het erg gezellig hier vinden en jullie komen niet meer van me af!!!!

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 22:04
ach ja, je moet toch af en toe ergens je gal kwijt

maar ik heb vandaag zitten glunderen achter m'n pc, twas net een schatkamer deel 1 is aardig rondgegaan en nu is deel 2 aaan de beurt, deel 3 zal morgen pas zijn, krijg anders vierkante oogjes. Het leuke is dat het oude patroontjes zijn, maar eigenlijk nog steeds up to date, iedereen geniet ervan, ik baal wel eens dat ze dat soort bladen niet meer verkopen of desnoods heruitgeven, er is animo genoeg voor

-------------
lydia wijsbroek

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 22:14
je mag gal blijven spugen hoor!!
Ben nu aan het binnen halen, man man ruim 1 uur downloadtijd.....dat beloofd wat!!!

Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 22:18
wat denk je dan van het omgekeerde werk, denk dat het 20 minuten m'n pc blokkeerde

-------------
lydia wijsbroek

Bericht van: Seeke69
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 23:33

Als we toch lekker bezig zijn: ik ben echt blij dat ik dit forum heb gevonden.

Het is zo'n leuke gezellige club hier, en iedereen is even welkom.
Ik heb me vanaf dag één heel erg thuis gevoeld, en dat heb ik niet zo snel.
Verder word ik er altijd vrolijk van als iemand me weer een patroontje toestuurt, daarvan krijg ik vaak een glimlach op mijn gezicht. En dat doet goed, want ik ben al een hele tijd heel erg somber.
Dus dames jullie maken mij blij. Ik hoop dat ik jullie ook af en toe blij kan maken Big smile.
Heel erg bedankt daarvoor! En dat we maar lekker zo blijven doorgaan met zijn allen.
Maar dat komt wel goed Wink.

-------------
http://postimage.org/" rel="nofollow">
<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho

Bericht van: linda1959
Datum bericht: 02 Augustus 2012 om 23:39
ook ik vind het soms heel vervelend van mezelf dat bij de aangeboden patronen ik er steeds op spring zoals een  Clown Embarrassed. Maar ik vind het allemaal zulke knappe dingen die ze hier steeds aanbieden .
Maar 1 ding weet ik zeker , ik heb altijd alle respect voor de mensen hier en zeker de (sorry) "oudere" garde die hier al jaar en dag thuis horen . Ik vind ook dat die eigenlijk zo zijn als de moeders van het forum hier . Ze staan je bij met raad en daad , ze helpen je waar ze kunnen ..... wel zoiets verdiend een dikke pluim vind ik .
Ik ben helemaal geen held op het internet en ben al blij dat ik hier iets kan typen Big smile dus van een link hier te zetten weet ik helemaal niks af , laat staan dat ik patronen zou aanbieden Dead Maar hopelijk leer ik wel bij (zou moeten toch)  en eigenlijk heb ik alle patronen bijna van dit forum gekregen . Verder koop ik vele haakboekjes  .  Maar tijd brengt wel raad hoop ik . Ik had nog nooit gehaakt voor ik op dit forum kwam en ben er eigenlijk stilletjes ingerold. Nu heb ik al vele haakwerkjes afgewerkt en eigenlijk zou ik aan mijn zoon moeten vragen of hij eens foto's trekt want jullie zullen denken die vraagt maar , maar maakt ze wel iets af ? Ja hoor ik maak heel veel af (meestal knuffels voor mijn kleinzoontje en daar ben ik reuze trots op dat hij er dan zo goed mee speelt Big smile)
allemaal nog eens hartelijk bedankt voor de vele patroontjes die ik van jullie al gekregen heb ClapClapClap

-------------
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA

Bericht van: Janne Marie
Datum bericht: 03 Augustus 2012 om 11:39
Oeps. Ik bedank altijd persoonlijk, via de mail naar de persoon waar ik het van krijg, maar het is dus de bedoeling dat je het ook hier op het forum meldt?

Ik zet de laatste tijd mijn patronen in dropbox of shared4u, dat is net zo gemakkelijk. Dan zet je de link ernaar hier op het forum, bijvoorbeeld zet je erbij dat het er een week blijft staan (of langer/korter als je dat wilt)nen dan kan iedereen het binnen de week ophalen. Scheelt een hoop gemail. Dropbox en shared4u zijn gratis.

Datum bericht: 03 Augustus 2012 om 11:52
Waar ik mee worstel is dat je als newbie weinig of geen patronen hebt. De dames die dan met je delen, die ben je zo dankbaar dat ik zelf iets wil terug doen. Maar dit is zo moeilijk want de meesten van (oude ) garde die hebben al zoooooooooveeeeeeeeel in hun bezit dat je eigenlijk niets terug kunt doen.
Natuurlijk probeer ik mijn steentje bij te dragen op het forum, maar iets persoonlijk terug kunnen doen is lastig bij die dames. Ik kan alleen maar hardop 'Dank je' roepen en mijn respect tonen voor hen maar dit is niet hetzelfde dan zelf met een uniek patroontje op de proppen komen en iedereen blij maken.
Bij deze, dames, van al wie ik patronen heb mogen ontvangen, ook diegene die het gewoon uit vrije wil hebben gedaan zonder te vragen, 100000000000000000000000000 x DANK!!!!!!!!!

-------------

Datum bericht: 03 Augustus 2012 om 12:02
Originally posted by Janne Marie Janne Marie wrote:

Oeps. Ik bedank altijd persoonlijk, via de mail naar de persoon waar ik het van krijg, maar het is dus de bedoeling dat je het ook hier op het forum meldt?

Vind ik niet. Ik bedank altijd via de mail en als ik hobbydoos forum open heb staan dan daar ook. Maar als je bedenkt dat er veel mensen zijn die maar willen hebben en eisen en niet eens een bedankje terug geven, meer dan je denkt! Ik heb wel eens uit nijd zo iemand zelf een mail gestuurd van dat ik zo ontzettend verheugd was dat ze zo blij met het patroon was. Nooit meer iets van gehoord en gelukkig ook niet meer hier op het forum gezien WinkTongue

-------------
http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/

Datum bericht: 03 Augustus 2012 om 12:49
[QUOTE=Janne Marie] Oeps. Ik bedank altijd persoonlijk, via de mail naar de persoon waar ik het van krijg, maar het is dus de bedoeling dat je het ook hier op het forum meldt?

Nee hoor, geen probleem!
Het gaat om het idee erachter dát je in ieder geval nog even iets laat horen.... Wink

Bericht van: IngeDeV
Datum bericht: 03 Augustus 2012 om 12:51
Persoonlijk probeer ik steeds iedereen te bedanken met een kleine virtuele attentie.
Misschien vergeet ik het wel een keer ,maar we zijn toch opgebracht met dank u te leren zeggen.
Het is zo als je de kinderen ziet dat dank u probeert te verdwijnen hellaas.
Ik ben blij dat ik van den oude stempel ben.
Groetjes IngeDeV

-------------
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Datum bericht: 03 Augustus 2012 om 13:42
Helaas kan ik uit eigen ervaring zeggen dat niet de jongeren onbeleefd zijn maar geregeld de 30+ en ouder...
Als je per mail een patroontje krijgt is de "reply" knop toch zeer eenvoudig :-) En als je het echt vergeet zijn er mogelijkheden om een handtekening te maken in je outlook, als je dan op beantwoorden klikt staat die er automatisch, klik op verzenden en je hebt op eenvoudige manier de zender netjes bedankt Wink

-------------

Bericht van: sonja
Datum bericht: 05 Augustus 2012 om 13:47
ik ben ook nieuw,t heeft tijdje geduurd alvorens ik mij heb aangemeld ,wist niet hoe dit werkte
 (dagje ouder,nie zoveel pc ervaring,nooit meegedaan aan forum)
had ook zoiets van"ikzel"f kan deze mensen niets bijbrengen...
na een paar x "rondsnuffelen" heb ik mij eindelijk durven aanmelden (gelukkig)
 de positieve reakties op newbies hebben mij eigenlijk overhaald Smile
en ook ik kwam dadelijk met een vraag af Confused
 ( rondbreinaalden met langere priemen- wel' nog 'nie gevonden  )
en kreeg onmiddelijke allerhande tips,waarvoor nogmaals dank

vrees dat als men 'hoge'voorwaarden stelt velen zich misschien nooit durven aanmelden?
(deftig aanmelden is op zijn minst vereist ,maar zelfs dat weet je meestal niet bij je 1e keer )
ook ik heb liggen zoeken waar dan dat vlindertje voor mijn e-mail adres ergens stond..
momenteel heb ik tijd om forum regematig op te volgen wegens vakantie ,
vanaf september wordt dit moeilijker..

ivm dadelijk allerhande patronen aanvragen,is het logisch dat er eerst enige inzet van jezelf komtWink

grtjs Sonja

-------------
Sonja

Datum bericht: 05 Augustus 2012 om 19:00
Maar wij verwelkomen mensen die weinig computerervaring hebben of technische vragen stellen over handwerktechnieken en -gereedschappen met open armen. Voor elke vraagsteller is er misschien een tiental die dat ook willen weten maar niet weten hoe ze die vraag kunnen stellen. Of nog niet wisten wat ze niet wisten.Dan help je velen door een vraag te stellen.

-------------

wat rozengeur.

Bericht van: pippie
Datum bericht: 05 Augustus 2012 om 19:36
Hè, die houden we erin: of nog niet wisten wat ze niet wisten..... Diepzinnig Magtelt, hier heb ik even op geoefend

Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 08:15
Hoe vind je deze, Pippi?: Wie niet kan wat hij wil, moet wilen wat hij kan. Uit een meisjesboek uit mijn jonge jaren.

-------------

wat rozengeur.

Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 08:22
tja, wat je niet weet kan je ook niet vragen......

Print Pagina | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net