vraag over hoe op te slaan
Geprint van: Forum - Hobbydoos.nl
Category: Diversen
Forum Naam: Koffiecorner
Forum: even bijkletsen
URL: https://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=29311
Print Datum: 12 November 2024 om 10:28 Software Version: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com
Onderwerp: vraag over hoe op te slaan
Bericht van: bandicot
Onderwerp: vraag over hoe op te slaan
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 11:31
Ik probeer mijn computer op te ruimen. Nu ben ik benieuwd hoe jullie je patronen opslaan. Bijvoorbeeld delicious crochet, hebben jullie daar één map voor of hebben jullie bv. de dieren in een map dieren met vermelding delicious crochet. Ik heb inmiddels zoveel mappen en submappen, word er zelf eigenlijk niet wijzer van.
Hoop dat het duidelijk is, ben benieuwd naar jullie reacties.
|
Antwoorden:
Bericht van: geesje
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 11:37
je brengt mij wel op een idee, ik heb alles door elkaar staan,dus goede tips kan ik ook wel gebruiken.....
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: annele
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 11:40
Ik heb op mijn harde schijf diverse mappen 0.a. haken is onderverdeeld in: knuffels - onderverdeeld in diersoort pannenlappen kleedjes eten tijdschriften - onder bijv. delicious crochet, annie attic, annie potter techniek: hoe je moet haken Zo doe verdeel ik ook de mappen borduren, baby, tassen, naaien, verkleedkleding enz. Voor de zekerheid brand ik al die mappen na verloop van tijd want ooit crashte mijn harde schijf, al had ik toen nog veel geluk dat de meeste patronen behouden waren. Alle gebrande patronen komen dan ook in de map gebrande schijf. Iedere volgende hoofd map krijgt een opvolgend nummer waaronder als sub map dus bijv. haken e.d komt. Misschien brengt het je op een idee.
------------- m.v.g. annelies
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 12:23
Ik heb mappen met Heren, Dames, Kinderen, Baby's, Knuffels, Poppen (onderverdeeld in kleine, grote, Barbie en Baby Born), Huishoudelijke artikelen, Mutsen , sjaals en handschoenen en die zijn weer onderverdeeld in Haken en Breien. In de algemene map Handwerken, waarin al die mappen zitten, verzamel ik de handboeken. Zo kan ik heel snel uitzoeken of ik een bepaald gevraagd patroon heb.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: simonevv
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 16:31
ik heb alles in handwerken staan en die is onderverdeeld in dieren, baby, eten, poppen enz.
-------------
|
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 20:58
Hulp: waar kan ik bij jullie een jasbeschermer vinden?
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 21:01
Ik heb het verdeeld in haken en breien. Verder onderverdeeld in boeken, speelgoed, sjaals, diversen, dekens, steken, enz..... Helaas geen jasbeschermer, staat die niet op de site van lindevrouwweb (of zoiets)
|
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 21:10
Ik heb twee jasbeschermers, wil je die?
Ik kan wel een map diversen maken, maar die staat denk ik direct helemaal vol.
Ik weet nu ongeveer wel waar ik wat kan vinden, maar ik vind het zo'n rommeltje. Ik heb een map transport, poppen elfen e.d., crochet magazine, topjes kleding, delicious crochet, dieren draken aliens, ***Woord Verwijderd***, teri crews, hartjes, nieuwe map (4), breien overig, breien, gelukspoppetjes sleutelhanger, crochet me kalender 2012 enz. enz. Ik word er tureluurs van.
(het is ongeveer 8 Gb)
|
Bericht van: geesje
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 22:16
DANKJULLIEWEL, voor de reacties, ik heb hele goede ideeen gevonden
------------- groetjes geesje
|
Bericht van: Prideke
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 22:22
hmmhmm ik heb voornamelijk op de D en J schijf alle patronen staan en dan in de map "chaos" oftewel zonder enige lijn haha. Merk wel dat ik nu echt dat wel moet gaan doen om niet te verzuipen in de patronen en ook dat ik niets meer terug kan vinden. Morgen ga ik maar eens beginnen met excel lijsten te maken. Als jullie me een poosje niet zien...
------------- http://enoos-creation.blogspot.nl/" rel="nofollow - http://enoos-creation.blogspot.nl/
|
Datum bericht: 06 Augustus 2012 om 22:31
Zet ik nu iedereen aan 't werk? Volgende week allemaal mooi opgeruimde computers ...... Ben zelfs zover dat ik alle namen aan 't controleren ben (allemaal kleine letters, maker patroon in haakjes erachter); ben al even bezig........
|
Bericht van: Magtelt
Datum bericht: 07 Augustus 2012 om 09:58
Omdat het bij mij in de mailbox staat kan ik naar het onderwerp van het mailtje kijken om te zien wat het precies is. Ze moeten wel ooit naar een externe harde schijf of USB stick anders kan ik na een computercrash helemaal opnieuiw beginnen. Maar voor mezelf staat alles in een boekenkast, de mails zijn een vriendendienst.
------------- Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur.
|
Bericht van: MariaLA
Datum bericht: 07 Augustus 2012 om 10:02
Ik durf/kan nu zeggen dat ik alles opgeschoond heb.....heeft een hele dag geduurd maa dan heb je ook wat. Het is tweeledig, een opgeruimde pc en een opgeruimd hoofd (bij mij tenminste). Het blijft maar in je nek hijgen dat je het nog moet doen. Nu kan ik meteen aan de slag met uitzoeken en laat ik het niet meer zo oplopen. Kan het IEDEREEN aanbevelen
|
|